Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgens mij kan je niet zien hoeveel uren die gedraaid heeft. Een kilometerstand zou idd wel handig zijn, hahaha!

Je kan vragen aan de verkoopster hoe vaak of hoe lang ze hem gebruikt heeft. Misschien heeft ze nog een aankoopbon. Succes!

Beanie, wow! Gewoon al een nieuwe afspraak gemaakt! Goed, zeg! Hopelijk heeft manlief er straks ook weer helemaal zin in.

Ik denk dat ik toch ook maar alvast een afspraak gaat maken. In gent is vaak een wachtlijst. Afzegggen kan altijd nog en als ik eenmaal weer het eerste startgesprek hebt gehad, kan je vaak zelf aangeven wanneer je weer wilt starten.

Hier gisteren sinterklaas gevierd. Veel cadeautjes en zoonlief was helemaal hyper.

Net als beanie, is de datum van 5 december ook bijzonder voor ons. Op 5 december 2007 testte ik positief (van mn zoontje) na mijn icsi behandeling! Het mooiste sint cadeautje ooit!

Vanavond heb ik een etentje met het werk van manlief. Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Mogelijk mede gezien het feit dat ik voor het eerst beide kids aan de oppas ga toevertrouwen.Voor het eerst dat manlief en ik samen weg zijn in de avond.

In de avonduren hebben wij echter nog geen vast ritme met F.loor. De ene avond wil ze wel goed slapen en de andere avond is ze wakker en wil ze clusteren of er gewoon bij zijn. Altijd weer spannend hoe de avond verloopt met haar. Hierdoor vind ik het ook moeilijker om haar dan achter te laten bij de oppas.

zucht....loslaten.......heet dat! En ik ben daar zo slecht in!!!

Afijn, wij gaan het wel meemaken.

Fijne avond iedereen!

Geplaatst

@wen: aajjjj...dan moet ze maar aan de borst bij de oppas. Dat heb je toch wel verteld hè?! ;-)

Ik zag laatst iets geks. Een speciale 'bh' kom je met babypoeder net doen alsof je de borst gaf. Soort opzetstuk.. Ook leuk voor de partner ;-)

Sterkte dan maar!!!!!

Geplaatst

Wen, hoe is het gegaan gisteren met de oppas? Heb je nog wel een beetje kunnen genieten van de avond of heb je elk kwartier naar huis gebeld? Lastig hoor, dit soort dingen... Jij ook dus weer een afspraak maken! Ik heb deze afspraak ook gemaakt met het idee dat ik hem ook weer kan afzeggen, heb het verder nog niet met manlief overlegd. Ben bang dat ik hem eerst nog wat tijd moet geven om er goed over na te denken... Dus wacht gewoon nog even af, tot hij er misschien zelf over begint. Zo niet, ja, dan moet ik er zelf wel over beginnen en dan kan ik de afspraak wel of niet door laten gaan. Heb ik overigens ook gezegd hoor, toen ik de afspraak maakte!

Tiktak, lastig hoor... Jij wil zo graag en hij niet... Kan me voorstellen dat dat wel heel moeilijk is! Maar ja, die situatie kan hier dus ook heel goed ontstaan...

Hier was het druk de afgelopen dagen! Gisteren zijn we naar het ZH geweest om een echo te laten maken van Q zijn heupjes (lang in stuit gelegen). Was gelukkig allemaal goed. Verder hebben we gisteren de intake van het KDV gehad. Zag er allemaal heel goed en verzorgd uit en hij komt bij schattige kindjes op de groep. Al moet ik zeggen dat ik het helemaal niet erg vond dat we hem meteen mee konden nemen... Volgens mij ga ik zelf heel hard brullen als ik hem daar de eerste keer echt achter moet laten! Nou ja we zien het wel. Gelukkig is het de eerste dag maar voor 2 uurtjes.

Gistermiddag zijn we op autojacht geweest, maar was nogal kansloos. We hebben nu een leaseauto van mijn werkgever, hij is net ingeruild voor nog een kleinere auto terwijl de vorige al te klein was... Ik verwacht hem eind januari in te moeten leveren dus we moeten nu echt ons gaan oriënteren op een andere (grotere!) auto. Dus gisteren naar zo'n bedrijf geweest met oudere tweedehands auto's. Eigenlijk kwamen we op een specifieke auto af, daarvoor hadden we nog gebeld maar natuurlijk was hij net 'verkocht' en meteen meegenomen. Jaja. Nou ja, dat ging hem dus niet meer worden... Vandaag verder gaan zoeken, proefrit gemaakt in een auto die het waarschijnlijk ook niet gaat worden. Daarna bij een ander bedrijf geweest waar we wel een goed gevoel bij hadden (die van gisteren hadden we allebei echt een rotgevoel over, dus daar komen we zeker niet terug!). We zien wel wat het gaat worden, we hebben ook nog een mogelijkheid om een auto particulier over te nemen en geen bloedspoed...

Geplaatst

Wat fijn dat zijn heupjes helemaal in orde zijn! Is toch altijd weer een opluchting!

Ik heb het ook nog niet met manlief besproken. Ik ga eerst maar eens bellen en kijken wanneer wij terecht zouden kunnen. Ik verwacht dat dit pas maart of april gaat worden (gezien de wachtlijsten in UZ Gent). Daarna ga ik het hier thuis wel eens bespreken (op een mooi tactisch moment..haha).

Het is gisteren allemaal goed gegaan. F.loor is maar even wakker geweest en heeft toen gespeeld en geknuffeld met onze oppas. Ze heeft veelal liggen slapen. Ik kreeg van onze oppas (ze wist dat dit de eerste keer was en daar had ze begrip voor) ieder half uur een whats app berichtje met begeleidende foto's. Hierdoor heb ik dus uiteindelijk best nog wel genoten van mijn avondje weg. Tja, dat loslaten. Het is niet mijn sterkste punt.

Toen ik M.iko voor de allereerste keer weg bracht voor een wenuurtje, ben ik huilend weggelopen. Dus zo gek is dat niet, hoor. Zolang gewenst en gehoopt en dan voelt het heel onnatuurlijk om hem/haar achter te laten. (althans zo voelde ik dat)

Geplaatst
Wat fijn dat zijn heupjes helemaal in orde zijn! Is toch altijd weer een opluchting!

Ik heb het ook nog niet met manlief besproken. Ik ga eerst maar eens bellen en kijken wanneer wij terecht zouden kunnen. Ik verwacht dat dit pas maart of april gaat worden (gezien de wachtlijsten in UZ Gent). Daarna ga ik het hier thuis wel eens bespreken (op een mooi tactisch moment..haha).

Het is gisteren allemaal goed gegaan. F.loor is maar even wakker geweest en heeft toen gespeeld en geknuffeld met onze oppas. Ze heeft veelal liggen slapen. Ik kreeg van onze oppas (ze wist dat dit de eerste keer was en daar had ze begrip voor) ieder half uur een whats app berichtje met begeleidende foto's. Hierdoor heb ik dus uiteindelijk best nog wel genoten van mijn avondje weg. Tja, dat loslaten. Het is niet mijn sterkste punt.

Toen ik M.iko voor de allereerste keer weg bracht voor een wenuurtje, ben ik huilend weggelopen. Dus zo gek is dat niet, hoor. Zolang gewenst en gehoopt en dan voelt het heel onnatuurlijk om hem/haar achter te laten. (althans zo voelde ik dat)

Ik vond het gisteren al slikken om het idee dat ik hem daar straks gewoon achter moet laten...

Trouwens, Wen, wat grappig dat jij op 5 december positief testte en op 20 augustus bevallen bent! Ik had dus de punctie op 5 december, 8 december de TP (morgen dus een jaar geleden, nou ja over 10 minuten dus) en op 21 december testte ik positief (WD 13, netjes gewacht op het moment dat ik 'mocht' testen). Dan ben jij dus met ongeveer 41 weken bevallen? Ik ben bevallen met 39+1!

Geplaatst

Ik ben in met ruim 41 weken bevallen. Bijna 42 weken zelfs.

Tja, zodra je mama wordt is ook het weekdier in je geboren:).

Ik was altijd best stoer en onafhankelijk totdat mn kids geboren werden. Sindsdien kan ik al janken bij een film.

Geplaatst

Dus het is niet zo raar dat je een wandelende tissue box bent vanaf het moment dat je mama bent? Trouwens, tijdens mijn zwangerschap was ik ook al veel emotioneler dan vroeger... Is gewoon niet over gegaan!

Geplaatst
Tja, zodra je mama wordt is ook het weekdier in je geboren:).

Dus het is niet zo raar dat je een wandelende tissue box bent vanaf het moment dat je mama bent?

haha, ik moet echt heel erg om jullie lachen. Ik vind het fijn om jullie verhalen te lezen. Maar reageren doe ik toch maar niet (hoop zo dat ik dat vanaf aug volgend jaar wel kan), maar hierom zat ik echt te hinniken.

Geplaatst
haha, ik moet echt heel erg om jullie lachen. Ik vind het fijn om jullie verhalen te lezen. Maar reageren doe ik toch maar niet (hoop zo dat ik dat vanaf aug volgend jaar wel kan), maar hierom zat ik echt te hinniken.

Gezien je andere bericht van vandaag kan ik alleen maar zeggen: bereid je maar vast voor op alle tranen.... Soms hoef je alleen maar te kijken om al vol te schieten!

Geplaatst

Beanie, ook hier een leaseauto van mijn werk, die alleen met kind goed te doen is, maar met man er spullen erbij ook wat krap wordt. Maar bij ons zal ik toch de meeste tijd met S.am in de auto zitten omdat manlief veel in het buitenland zit. Weet wel dat als ik deze( de auto dan he, niet manlief) mag inruilen ik kies voor in elk geval een 5 deurs.

Geplaatst

Die vijfdeurs is er wel al, das het probleem niet. Maar met de kinderwagen is de achterbak vol, reiswieg moet dan op z'n kant op de achterbank staan. Laatst hadden we dan niet de reiswieg maar een campingbedje, matrasje, boxkleed en wipstoel mee en dan nog de spullen voor 2 dagen (naast de kinderwagen en de maxicosi), nou het was echt vol! En met de maxicosi op de achterbank zit ik op de bijrijdersplaats met mijn knieën klem onder het dashboard. Moet er niet aan denken dat we zo een aanrijding krijgen!

We kijken dus nu naar een station. Lijkt overdreven met maar 1 kind, maar we hebben een hobby die qua uitrusting nogal veel plek in beslag neemt... Spullen moeten mee op vakantie, en als dan Q met zijn spullen er nog bij komt is een station geen overbodige luxe! In het verleden, zonder kindje, ging het net met een P.olo, nu hebben we een U.P! en kind en lukt het voor gewoon huis-tuin-en keuken gebruik al niet meer.... Boodschappen doen voor langere tijd, hoe???? Past gewoon niet in de auto als Q ook mee is!

Geplaatst

Een U.P is inderdaad niet ruim met alles erin aan spullen en mensen. Ik heb een citroen DS3 , die is wat ruimer. Manlief rijdt een oude Toyota als hij er al mee rijd. We doen alles met de lease auto.

Geplaatst

Wij hebben alleen die lease-auto, die ik naar verwachting eind januari (als het meezit later) moet inleveren. En zonder met zo'n kleintje is echt geen optie. Dus we moeten we iets anders aanschaffen... En ja, dan kiezen we voor ruimte!

Geplaatst

Leuk weekend gehad meiden? Wij hebben heerlijk gewandeld in het bos, ons oudste lekker op de fiets..

Ons kleine had beetje verhoging en oudste hoesten en loopneus.. Hoop dat het gauw over is..

Waar wonen jullie trouwens??

Geplaatst

@wen: hoe bewaar jij de melk in de vriezer? Lees veel over ijsblokzakjes, maar dat lijkt me zo'n gedoe. De aventpotjes zijn weer zo groot. Wil kleine voorraadjes invriezen. En ik heb maar een klein diepvriesje.

Per hoeveel ml vries jij het in? En hoe bewaar jij het? En hoeveel voorraad heb je? ;-)

Geplaatst

Zit al kolven op mn werk en even te spieken op het forum. Ik reageer later dus wat uitgebreider. Het typt namelijk niet zo lekker met en een fooi en een kolf in je hand...hihi.Ik gebruik wel de avent bekers. Hiermee een hele volle lade liggen. Een paar liter ofzo.

Geplaatst

Een paar liter????? Wauw!! Applause hoor. Dat past geen eens bij mij in het vriezertje.

Als ik in die aventbekers 50ml stop vind je dat niet meer terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden