Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tiktak, had ik dat geweten dan had ik kleine plastics flesjes van 130 ml die we bij de sonde spullen van S.am kregen bewaard. Maar ik denk dat Wen nog wel tips heeft:-)) Ik geef geen borstvoeding dus geen tips voor je

Geplaatst

Import Mokum... Hoewel ik het hier niet echt meer Amsterdam vind, waar wij wonen. Het is het 'net niet'. We hebben lang in het echte Amsterdam gewoond en dat is toch echt veel leuker! We zijn aan het nadenken waar we in de nabije toekomst heen willen... Niet meer in A'dam trouwens, met de kleine vinden we dat niet meer zo'n goed idee. Een tuintje lijkt ons zo langzamerhand ook wel eens leuk...

Geplaatst

Ik heb van die kleine bakjes van Difrax, bedoeld om BV of hapjes in te vriezen. Geen flauw idee hoe groot de inhoud is en of dat te vergelijken is met de bakjes die jullie bedoelen... Maar volgens mij best handig! Is dat eventueel niks voor je Tiktak? Volgens mij gewoon bij de gemiddelde Etos te koop!

Geplaatst

Beanie, ja dat is net geen Mokum:-)). Ik heb altijd geroepen ik ga nooit uit Amsterdam weg....tot ik mijn lief tegen kwam. Nu vind ik het heerlijk op het "Platteland" en mis amsterdam amper. Kom er nog wel veel voor werk en mijn ouders en wat vrienden wonen er nog.

Geplaatst

Manlief dacht daar tot een paar jaar geleden net zo over: nooit meer weg uit Amsterdam! Maar ja, dingen kunnen lopen zoals ze lopen... Gelukkig hebben we hier geen koopwoning maar een huurwoning, dus we kunnen ook zo weg. En Amsterdam hoeft ook niet meer zo. We willen of buiten Nederland gaan wonen of in een kleine(re) gemeente 'langs de A1 of A2', dus nogal een ruim begrip. Ik ben opgegroeid in de omgeving van Leiden en Leiden zelf, zou daar op zich ook wel weer terug willen maar manlief hoeft niet zo die kant op. Dat blijft een klein puntje van discussie... Maar uit 'net-niet' Mokum willen we iig graag weg! T'is hier kaal en een tochtgat. Maar ja, het huis daarentegen is wel weer prima. Alleen de buren niet.... Maar daarmee hebben we eigenlijk altijd pech gehad.

Geplaatst
Ik heb van die kleine bakjes van Difrax, bedoeld om BV of hapjes in te vriezen. Geen flauw idee hoe groot de inhoud is en of dat te vergelijken is met de bakjes die jullie bedoelen... Maar volgens mij best handig! Is dat eventueel niks voor je Tiktak? Volgens mij gewoon bij de gemiddelde Etos te koop!
ik zal eens kijken, tnx!
Geplaatst
Tiktak, had ik dat geweten dan had ik kleine plastics flesjes van 130 ml die we bij de sonde spullen van S.am kregen bewaard. Maar ik denk dat Wen nog wel tips heeft:-)) Ik geef geen borstvoeding dus geen tips voor je
ik zoek nog wel even. Eigenlijk had ik verwacht dat ik als ik weer aan de slag zou gaan babypoeder zou gaan geven. Is mijn vriend ook een groot voorstander van ;-) Maar ik ga toch proberen om bv te blijven doorgeven.

Als je bv geeft duurt het ook langer voordat opoe weer op bezoek komt. Maar op een natuurlijke manier zwanger worden gast toch niet meer lukken. Dus ik ga lekker door met bv. Als het allemaal nog lukt.

Geplaatst

Ik woon nu sinds een jaar of 14 in twente, maar kom oorspronkelijk uit Hoorn.

Zou echt niet meer terug willen naar noord-holland. Bevalt erg goed. Tiktak Ik heb laatst bij de action allemaal kleine bakjes gekocht voor fruithapjes enzo. die kunnen ook in de vriezer.

Misschien is dat een idee?

Geplaatst

Beanie, wat toevallig! Ik ben ook opgegroeid in Leiden. Ik heb tot mijn 25e gewoond in Leiden zelf. Gezien ons zelfde bouwjaar zou het maar zo kunnen zijn dat wij elkaar in het verleden al eens gepasseerd hebben. Grappig! Winkelen in de Haarlemmerstraat, Leids ontzet, stappen in de stad (nadat je eerst in Noordwijk was geweest), terasje pakken bij Annies etc etc.

Via omwegen (Capelle ad Ijsel, Zoetermeer, 1 jarige emigratie naar Belgie) ben ik beland in het Westland. Dat ligt tussen Den Haag en Rotterdam in. Ik woon vlak aan de kust (400 meter van het strand) dus i wil vooropig niet weg. Als wij ooit gaan verhuizen is het de randstad uit. Gelderland of Limburg lijkt mij wel wat.

Geplaatst
Ik woon nu sinds een jaar of 14 in twente, maar kom oorspronkelijk uit Hoorn.

Zou echt niet meer terug willen naar noord-holland. Bevalt erg goed. Tiktak Ik heb laatst bij de action allemaal kleine bakjes gekocht voor fruithapjes enzo. die kunnen ook in de vriezer.

Misschien is dat een idee?

Die klein bakjes kunne inderdaad ook erg goed!

Daarnaast heb je speciale borstvoedingszakjes te koop voor in de vriezer. Alleen best duur. Ik heb ze nooit gebruikt.

Geplaatst
Beanie, wat toevallig! Ik ben ook opgegroeid in Leiden. Ik heb tot mijn 25e gewoond in Leiden zelf. Gezien ons zelfde bouwjaar zou het maar zo kunnen zijn dat wij elkaar in het verleden al eens gepasseerd hebben. Grappig! Winkelen in de Haarlemmerstraat, Leids ontzet, stappen in de stad (nadat je eerst in Noordwijk was geweest), terasje pakken bij Annies etc etc.

Via omwegen (Capelle ad Ijsel, Zoetermeer, 1 jarige emigratie naar Belgie) ben ik beland in het Westland. Dat ligt tussen Den Haag en Rotterdam in. Ik woon vlak aan de kust (400 meter van het strand) dus i wil vooropig niet weg. Als wij ooit gaan verhuizen is het de randstad uit. Gelderland of Limburg lijkt mij wel wat.

Wat grappig... We moeten elkaar wel eens tegen gekomen zijn. Ik heb van mijn 18e tot mijn 28e in Leiden gewoond, daarvoor iets van 17 jaar een plaatsje verder. Ik kom er nog steeds wel omdat mijn zus er nog altijd woont.

Even een vraagje: ik ga morgen met Q. babyzwemmen. Wat is handig om mee te nemen? Nog tips? Uiteraard zwemluiers en een zwembroekje en een cape-handdoek voor Q. en een handdoek en badkleding voor mezelf, maar verder?

Geplaatst

Wat leuk dat je gaat babyzwemmen! Wij moeten morgen rondom het tijdstip van babyzwemmen naar het CB, dus ik sla een weekje over.

Je lijstje is al zo goed als compleet, hoor. Je kan nog even een bodyolie en zeep/shampoo meenemen voor na het zwemmen. Nahet babyzwemen is het wel aanteraden om direct even af te spoelen vanwege het chloor etc. Eventueel een hydrofiel luier oid om op het aankleedkussen neer te leggen voordat je Q erop legt. En een handdoek en douchespul voor jezelf.

Bij ons in het zwembad zitten er geen hoesjes om het aankleed kussen, waarschijnlijk om het goed schoon te kunnen houden. Het lijkt mij voor zo'n ukkie helemaal niet lekker om direct op het plastic te liggen, dus ik neem altijd een (grote) hydrofiel (swaddle doek van anais en aiden) mee.

Bij ons in het zwembad heb je 2 mogelijkheden om je kind aan te kleden. 1 in de kleedkamer waar een aantal aankleedkussens liggen en de andere mogelijkheid is bij het bad zelf. Daar liggen ook wat aankleedkussens. Ik pak altijd degene in het zwembad zelf ipv de kleedkamer. Zodra de babyzwemles is afgelopen ga ik met F.loor douchen. Hierbij was ik haar en spoel haar goed af. Vervolgens kleed ik haar bij de aankleedkussens in het zwembad zelf (bij het badje) aan. Geef haar dan BV (je zou dus ook een flesje oid mee kunnen nemen want zwemmen maakt hongerig en slaperig). Ik zet haar vervolgens in de Maxi cosi zodat zij wat kan doezelen en slapen. Vervolgens kan ik zelf even goed douchen en mn haar uitspoelen want ik heb dan mijn handen vrij, omdat zij dan in de maxi cosi ligt. Ik zet haar dan neer op een droge plek waar ik zicht op haar heb vanaf de douche. Na het douchen neem ik de MC en mijn tas mee naar de kleedkamer om mijzelf aan te kleden.

Maar dat ik natuurlijk een beetje afhankelijk van de indeling van je zwembad.

Ik zou Q lekker makkelijk zittende kleding aantrekken. Lekker zacht en warm.

Veel plezier!!!!

Geplaatst

Ik heb geen idee of niet alle zwembaden, babyzwemmen aan bieden. Ik woon in een dorp en daar hebben wij een zwembad die babyzwemmen aanbiedt vanaf 3 maanden. Een dorp verder heeft ook een eigen zwembad en doet ook aan babyzwemmen. Gewoon even bellen of op de internetsite van het betreffende zwembad kijken (indien ze er een hebben).

Geplaatst

Beanie, Hoe was het babyzwemmen?

Ik heb vandaamaa eens de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met UZ Gent. Ik kan pas 13 juni 2014 bij mijn eigen prof terecht. Ze zit gewoon helemaal vol! Er werd aangeraden om af en toe eens te bellen met de vraag of er een plekje was vrijgekomen. Dat dus maar doen. Ik wist dat er bij deze prof altijd een wachtlijst is, maar dat die alweer zo lang is. Pff. Ik had gehoopt om medio april terecht te kunnen. Nog even geduld dus.

Geplaatst

@wen: kun je niet bij een andere terecht dan? Das wel lang. Wanneer ga je het thuis 'overleggen'? ;-)

Bij ins int dorp is geen babyzwemmen moet ik eind verderop. Begint al om 8.30h. Is meer dauwzwemmen ;-)

Zijn al die 'babyzwembaden' extra verwarmd eigenlijk?

Geplaatst

Was onwijs leuk! En Q heeft er ook van genoten... Was wel de kleinste maar dat maakte niet uit. Hij is zelfs kopje onder geweest! Het is hier in een soort therapeutisch zwembad, heel klein en verder geen faciliteiten. Even zoeken wat het handigste is... Helaas moet hij per volgende week dinsdag en woensdag naar het KDV dus ik moet even kijken hoe we het nu verder gaan doen. Misschien op zoek naar een zwembad waar we op maandag kunnen babyzwemmen.... Het is hier trouwens ook van 8.30-9.00 uur!

Dank Wen, voor je tips! Sommige dingen had ik niks aan andere dingen waren zeker handig! Wat spannend idd dat je weer een afspraak hebt... Wel erg lang wachten zeg! Dan is mijn eind januari heel wat beter... Nu nog op zoek naar het goede moment om manlief in te lichten!

Geplaatst

@wen/beanie: en wat als je partner (zoals bij mij) nee zegt? ;-( Leg je je dan erbij neer? Ik heb er zelf wel moeite mee nl.

Ze staan er toch niet negatief tegenover of?

Geplaatst
@wen/beanie: en wat als je partner (zoals bij mij) nee zegt? ;-( Leg je je dan erbij neer? Ik heb er zelf wel moeite mee nl.

Ze staan er toch niet negatief tegenover of?

In dat geval kan ik niks anders dan me er bij neer leggen. Tenslotte moeten we het toch met z'n tweeën doen. Wat hij voornamelijk niet meer wil is de stress, eerst om de behandeling en later bij een eventuele zwangerschap de stress of alles wel goed is....

Geplaatst

Ja snap ik. Mijn partner had voornl stress (gezien mijn leeftijd-39) of het een gezond kindje zou zijn. De behandelingen en het wachten vond hij minder erg. Onzekerheid vond ik weer het ergst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden