Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Qua mijn voeding en BV zou ik eigenlijk niet zo weten. Melk drink ik alleen in de cappuccino ;-)

De chiropracter zegt dat als ze last heeft van haar nekje ze ook last ksn hebben bij het drinken. Klinkt wel logisch, maar ik zie dat eigenlijk niet bij haar.

Ik hoef niet zo zeer op pad. Maar gewoon eens in alle rust mijn ding kunnen doen. Ff badderen, ff rustig de stallen doen en wetende dat ze in goede handen is. Dat klinkt wel herl dramatisch hè.. ;-)

@wen: weet je als je bevroren melk licht opwarmt via au bain-marie of dat als opwarmen wordt gezien en je het dus binnen een uur moet gebruiken?

@sas: dapper en fijn dat je mannetje het gaat voorleggen. Zou echt lekker zijn als hij niet zo lang meer weg is.

Kan je haar anders niet 2 uurtjes naar de buurvrouw brengen zodat je even alle tijd voor jezelf hebt? Of vragen of een vriendin even wilt oppassen. Al is het maar maximaal 2 uurtjes. Gewoon even op het gemak douchen etc.

Heb je anders geen zussen of ouders die dat zouden willen?

Ik heb zelf geen ouders en zussen die kunnen oppassen en ben volledig afhankelijk van betaalde opvang, maar soms is het best lekker om even volledig je handen vrij te hebben. Ik laat de opvang soms wel eens doorlopen zodat ik even mijn handen vrij hebt.

Ik doe overigens bevroren melk altijd vantevoren in de koelkast. Dan ontdooit het heel langzaam.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@wen: als je het bevroren in de koelkast doet moet je het ook gebruiken. En ik heb echt gern idee hoeveel ze drinkt. Vandaag heb in de buurvrouw 330 ml mm meegegeven. Uiteindelijk heeft ze 100 ml gedronken. De rest is opgewarmt, niet gedronken en dus weggegooit. Balen. Moet je opgewarmde mm binnen een uur gebruiken.

Probleem met geen tijd voor mijzelf wordt natuurlijk veroorzaakt door partner. Is ook balen. Maar goed. Ff klaagavondje hoor, komt door rotdag.

Geplaatst

@wen: heb laatst aan een potje olvarit volgens mij broccoli kalkoen of kip geroken (bij mijn nichtje). Vond het zo stinken. Rook naar erwtensoep.

Geplaatst

@wen: kun je mm in de koelkast nu 3 of 7/8 dagen bewaren? Ik lees steeds wat anders erover. Ligt ook aan de temperatuur in de koelkast of?

Geplaatst
@wen: heb laatst aan een potje olvarit volgens mij broccoli kalkoen of kip geroken (bij mijn nichtje). Vond het zo stinken. Rook naar erwtensoep.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat het niet te eten is....hahaha. Ik heb ooit wel eens een hap bij de douane op het vliegveld moeten eten. Ik had het potje in mn handbagage zodat hij in het vliegtuig kon eten. Bij de tassencontrole wilden ze waarschijnlijk zeker weten dat er geen verborgen drugs oid in zat en ik moets het potje open maken en er zelf een hap van nemen. Echt te vies.

Mijn zoontje dronk toen inderdaad al erg snel vanuit een tuibeker. Ik had werkelijk waar alle soorten flessen en spenen uitgeprobeerd. Ik had zelfs een mega dure fles gekocht die normaal in ziekenhuizen worden gebruikt om couveuse kindjes te leren drinken aan de borst of fles. Ok die werd geweigerd. Alles wat maar van zacht plastic was. Middels de tuitbeker kreeg hij tenminste iets binnen want anders dronk hij helemaal niet.

Mijn dochtertje drinkt wel uit de fles maar ook een stuk minder dan live aan de borst. Soms ook maar 100 ml over de hele dag. Nou is zij goed op gewicht en groei (volgens haar curve, want ze is geen volle hollands welvaren baby, maar echt een poppetje) dus ik maak mij er niet druk om. Nu al helemaal niet meer want ze eet nu gewoon fruit en brood bij de opvang.

Wij geven haar bij het brood overigens wel wat water uit een normale beker. Geet tuit oid. Gewoon een plastic drinkglas. Veel gaat er naast, maar ze heeft ook vaak slokjes gewoon binnen. Erg grappig om te zien.

En helaas...ik gooi ook regelmatig melk weg. Althans, ik geef het dan aan onze kat...hahaha. Die drinkt er nog wel eens een paar slokjes van en dan gaat het door de gootsteen. Enorm zonde, maar het is niet anders.

Geplaatst
@wen: kun je mm in de koelkast nu 3 of 7/8 dagen bewaren? Ik lees steeds wat anders erover. Ligt ook aan de temperatuur in de koelkast of?

Bij verse afgekolfde melk, hou ik 4 dagen aan. En dan de dag waarop het gekolfd is, tel ik niet mee. Dus als ik op maandag heb gekolfd dan gebruik ik dat uiterlijk op vrijdag nog. Ik gebruik altijd gesterilliseerde bekers. (de magnetron sterillisator draait nog steeds overuren) en ook mijn kolf sterriliseer ik dagelijks. (indien ik die gebruikt hebt). Dat is een beetje overgebleven van mijn donatie tijd. Daarbij moest alles helemaal steriel zijn.

Geplaatst
@wen: haal jij alle onderdelen vd kolf ook helemaal uit elkaar dan bij elk gebruik? Dus alle onderdelen onder de kraan?

Nee, pas aan het einde van de dag. Ik kolf op het werk tweemaal. Na de eerste keer kolven, spoel ik deze goed af onder de kraan. Eerst koud water, dan wat sop en vervolgens warm/heet water. Ik laat het water in de borstschild lopen, zodat het er helemaal doorheen gaat. In de middag kolf ik nog een keer en spoel daarna de kolf gewoon goed af onder koud en dan heet water.

Thuis aangekomen haal ik de kolf wel uit elkaar en doe deze in de magnetronsterillisator. Ik weet echter niet zeker of het wel zo vaak nodig is om deze uit elkaar te halen en te sterrilliseren.

En wat betreft het bewaren in de koelkast: op een plek waarbij het zo min mogelijk aan temp schommelingen wordt blootgesteld. Dus niet in een deurtje van de koelkast. Ik zet de melk altijd zover mogelijk achter aan op een plankje.

Oja, en wat ik ook heb overgehouden aan het doneren: ik laat mijn kolf apparaat wekelijks even 2 minuutjes aanstaan zonder dat er gekolfd wordt. Alleen de slangen er aan en geen flesjes en borstschild. Zo kan je eventuele miniscule druppeltjes in de slang laten drogen.

Geplaatst

Th had meteen een duidelijke voorkeur tiktak, waarschijnlijk door de extreem snelle vacuumverlossing. Z'n nekje en bekken zaten vast. Hebben vanaf zes weken kinderfysio gehad olus twee maal osteo, maar daarmee ging het niet echt weg. Pas sinds ongeveer een maand gebruikt hij z'n linkerarm ook meer om dingen te pakken enzo en is hij gaan kruipen ipv asymmetrisch tijgeren (terwijl hij allang stond en langs bank ed loopt). De helm moet nu waarschijnlijk nog een maandje overdag en daarna nog snachts tot de fontanel dicht is. Dan zit het schedeltje 'vast' en kan het niet meer afplatten.

Geplaatst

Fijn dat het zo geod gaat met T.homas! Knapperd!!!! Nog even en het helmpje kan volledig af.

Merk je nu al dat hij moet wennen aan het feit dat hij niet altijd meer een helmpje op heeft? Bijvoorbeeld zijn hoofd stoten, terwijl voorheen zijn helm alles opving? Lijkt mij best weer een nieuwe ontdekking voor die ukkies.

Geplaatst

@henne Y drinkt 2 flessen van 180 met 6 schepjes. Sinds kort drinkt hij hem savonds niet helemaal meer op, hij laat

Zo een 40 à 50 cc staan.. Door de dag heen drinkt hij uit een beker..

Geplaatst

Meiden wie heeft er ervaring met inleiden van een bevalling? Mijn zus is zaterdag as alweer 41 weken zwanger,

Als de beeb niet zelf komt, gaan ze haar za inleiden... Ze zeiden dat je 20 procent meer kans dan heb op een kunst verlossing...

Geplaatst
Meiden wie heeft er ervaring met inleiden van een bevalling? Mijn zus is zaterdag as alweer 41 weken zwanger,

Als de beeb niet zelf komt, gaan ze haar za inleiden... Ze zeiden dat je 20 procent meer kans dan heb op een kunst verlossing...

Ik weet niet of het zo is, maar ik heb het idee dat de kans op een kunstverlossing sowieso groter wordt als je over de 40 weken heen loopt. Doordat de baby zo groot wordt en doordat de kwaliteit van de placenta kan beginnen af te nemen, waardoor de baby het ineens minder goed krijgt... Ingrijpen wordt dan noodzakelijk! Ik neem aan dat je zusje als allereerste wil dat het goed is met haar kindje, toch? Maar wie weet valt het mee, is er maar een klein beetje nodig om de bevalling op gang te brengen en zijn er verder helemaal geen kunstgrepen nodig!

Geplaatst

Ze moet zich iig niet al teveel zorgen maken om de inleiding, dat heeft een negatieve werking op de ontsluiting en de bevalling.

Het enige waarvan ik weet dat het de persweeën zou kunnen remmen, en je dus meer kans krijgt op een kunstverlossing, is een ruggeprik.

De 1e keer heb ik een ballonkatheter gehad omdat alles nog dicht zat. Na 6 uurtjes had ik 2 cm ontsluiting. Daarna zijn mijn vliezen gebroken en ben ik gelijk aangesloten op het infuus met weeënopwekkers. Vier uur later was V. geboren. Deze bevalling duurde slechts 5 uurtjes vanaf het moment van de vliezen breken.

De 2e keer had ik van mijzelf al 2 cm ontsluiting. Nadat mijn vliezen zijn gebroken heb ik gevraagd of mijn lichaam zelf weeën kan aanmaken ipv direct aan de opwekkers. Ik kreeg wel weeën, ook frequent, maar niet sterk genoeg. Met de opwekkers op de laagste stand is mijn ontsluiting gevorderd tot 6 cm en ik persdrang kreeg.

Ik had een loodzware bevalling doordat J. vast zat nadat zijn hoofd was geboren (schouderdystocie). Dit kan een oorzaak zijn van een grote baby en een ingeleide bevalling (beide het geval bij mij), maar dit komt slechts in 1% van de bevallingen voor. Deze bevallig heeft vanaf de vliezen breken 10 uurtjes geduurd.

Geplaatst
Ik weet niet of het zo is, maar ik heb het idee dat de kans op een kunstverlossing sowieso groter wordt als je over de 40 weken heen loopt. Doordat de baby zo groot wordt en doordat de kwaliteit van de placenta kan beginnen af te nemen, waardoor de baby het ineens minder goed krijgt... Ingrijpen wordt dan noodzakelijk! Ik neem aan dat je zusje als allereerste wil dat het goed is met haar kindje, toch? Maar wie weet valt het mee, is er maar een klein beetje nodig om de bevalling op gang te brengen en zijn er verder helemaal geen kunstgrepen nodig!
ik ben van me zoontje bevallen met 41 weken en 6 dagen. Dat werd ik een bevalling middels een vacuümpomp. Waarschijnlijk doordat de bevalling te lang hadden geduurd ( 36 uur) waardoor het zuurstof en hartje daalde. Daarnaast lag ze hoofdje niet helemaal goed.
Geplaatst

Ondanks dat de bevalling van J. op het laatst erg zwaar en spannend werd, kijk ik op beide bevallingen met een erg positief gevoel terug.

Succes voor haar!

Laat je weten hoe het is gegaan?

Geplaatst

bedankt meiden, we wachten het af spannend...

wen wow 41.6 pfff natuurlijk bevallen?

ze zeggen dat de weeen pijnlijker zijn, met inleiden.. hebben jullie dat ook zo ervaren?

mijn zus is morgen 41 weken... zo verschil met mij haha eerste beeb 34.5 en 2 e 36 weken hahah...

Geplaatst

Opgewekte weeën kwamen in mijn geval veel vaker en heviger en deden beduidend meer pijn dan weeën die je lichaam zelf aanmaakt.

Voordeel was wel dat de ontsluiting snel vorderde.

Geplaatst

Ik heb geen ervaring met opgewekte weeen. Mijn zoontje is dus met 41 weken en 6 dagen geboren. 1 dag voordat wij een afspraak hadden in het ziekenhuis voor het opwekken. Ik zou op de donderdag ingeleid worden, maar hij is op de woensdag geboren.(nadat de weeen op maandagavond waren begonnen).

Hij is geboren middels de vacuumpomp. Dat was nog een drama. Nadat de vacuumpomp eenmaal was bevestigd en de gyn wilde trekken, bleek de pomp kapot te zijn. Op dat moment heb ik haar echt allerlei verwensingen naar haar hoofd gegooid. Uiteindelijk ben ik bevallen onder leiding van 2 gyns en 1 kinderarts. De spullen voor een eventuele reanimatie stond al klaar, al heb ik dat gelukkig op dat moment nooit mee gekregen. Ik hoorde het achteraf van mijn man.

Door dit alles werd mijn zoontje met een hersenschudding en verschoven nekwerveltjes geboren. Hij moest er namelijk heel snel uit! Er werd op mijn buik geduwd en er werd getrokken terwijl ik probeerde te persen.

Uiteindelijk is alles goed gekomen en is mijn zoon hollands welvaren en gezond!

En het grappige is dat ik na 2 dagen riep dat ik het zo weer over zou doen. Toch fijn dat de natuur dit zo regelt.

De bevalling van mijn dochter was juist het tegenovergestelde! Binnen 2, 5 uur en super relax! Ik had helemaal niet door dat ik al persweeen had en probeerde dus alles weg te puffen. Uiteindelijk was ik net op tijd in het ziekenhuis. (en ik maar denken dat ik alle tijd had en de rest van de nacht wel bezig zou zijn...hahaha). Als ik 20 minuten later van huis was vertrokken was ik in de auto bevallen. Althans dat zij de verloskundige van het ziekenhuis achteraf tegen mij.

Ik kwam in het ziekenhuis aan en men ging mij aansluiten op de ctg. Zelf had ik nog steeds niet door dat ik persweeen had. Ik wist alleen dat ik ze ineens niet meer kon wegpuffen en vroeg om pijnstilling. Op dat moment begon ik over te geven en besloot de verloskundige om toch maar even te kijken hoe ver ik was. Ik had toen nog geen 2 uur weeen gehad, die overigens erg goed te behappen waren. Ik zag de ogen van de verloskundige groter worden en zij zei letterlijk tegen mij: je gaat geen pijnstilling krijgen, maar een kind. En wel binnen enkele minuten. Het hoofdje is al zichtbaar.

Dat was dus even omschakelen na een eerdere bevalling van 36 uur lang waarbij de ontsluiting telkens stagneerde.

Mijn dochtertje is overigens geboren met 39 weken en 2 dagen.

Het blijft toch iets wonderlijks zo'n bevalling. Zijn ze bij jullie redelijk goed verlopen?

Geplaatst

Uurtje werk.... Naar de OK, infuus, ruggeprik, manlief kwam binnen en ik denk dat Q er een kwartier later was! Alles bij elkaar 2,5 uur op de OK en uitslaapkamer geweest. Geen wee aan te pas gekomen! Zodra ik terug was bij man en zoon zijn we de opa's en oma's gaan bellen. Ze wisten van te voren dat hij die dag zou komen maar nog geen naam. Q is geboren bij 39+1. Overigens heb ik rond de 30 weken, op vakantie, weeën gehad en daarvoor in het ziekenhuis gelegen. Q wilde uiteindelijk toch geen Oostenrijker zijn...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden