Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hebben ze bij jullie bij het cb aangegeven wanneer ze andere voedingen erbij mogen hebben?

Mijn baby is hongerig haha.. Ze zeiden begin maar met 4 maanden langzaam wennen..

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hij wou 10 jaar geleden al kids. Dat is het rare. Volgens mij heb je bepaalde papa's die het pas leuk beginnen te vinden als ze gaan praten iod.

Dat zou heel goed kunnen hoor... Maar toch. Het is NU ook al zijn dochter. Heeft hij zich er ooit in verdiept? Dan zou hij weten wat Henne ook zegt: kinderen onder de 6 maanden KUN je niet verwennen!

Geplaatst
Leuk he die hapjes :-))

Ga je dan de w.w. in nu als ik het goed begrijp? Dan even goed nadenken over uren. Als jij nog maar voor 24 uur wilt solliciteren, krijg je ook maar voor 24 uur uitkering. Als je voor 32 uur uitkering krijgt, moet je ook voor dat aantal uur solliciteren en evt baan aannemen. Ik ben zelf ondanks financiele gevolgen na verlof op 20 ipv 24 uur gaan zitten.

Tiktak hoe ging het vandaag? Wat betreft laten huilen, is dat ook niet juist jullie discussiepunt, die andere aanpak? Moeilijk hoor, want zo ga jij er straks nog aan onderdoor.

Zo schattig... Gisteren stond manlief met de videocamera klaar, ik denk dat zijn het vieze gezichtje dat hij trok wel vastgelegd is! Vandaag leek hij meer moeite te hebben met de structuur, op zich lijkt hij het wel lekker te vinden! Ik heb niet het gevoel dat hij er kramp van krijgt of zo, misschien ook wel dankzij de ABC-Dophilus? Volgens mij is hij er ook wel aan toe.

Henne, jij bent meteen begonnen met pap geven met een lepeltje? Wij hebben dat 1x geprobeerd maar toen trok hij ook zo'n vies gezicht.... Terwijl de pap uit de fles er wel in gaat! Het is dus niet de smaak maar ook de structuur denk ik... Dus misschien toch binnenkort weer proberen? Maak je de pap dan behoorlijk dik? Of doe je de voorgeschreven 2-3 eetlepels door 200 ml melk?

Ik heb een contract voor 36 uur maar heb nu 4 uur ouderschapsverlof per week. Ik weet niet hoe het U.WV dan met mijn uren om gaat. Is het niet zo dat als ik ga solliciteren ik dan zelf kan bepalen hoeveel uren ik wil gaan werken? Ik denk nl dat het afhangt van de verdiensten vs de kosten van de kinderopvang. Laten we het zo zeggen: kost een dag meer werken me geld omdat de opvang zo duur is, dan ga ik liever wat minder werken. Maar zoals jij het zegt zou ik dus alleen mogen solliciteren voor 32 uur per week? Is dat niet aan mijzelf of ik genoegen neem met minder salaris?

Vooralsnog is er nog geen ontbinding aangevraagd bij het U.WV (voor zover ik weet) maar de WW dreigt idd. Er zijn op dit moment geen vacatures, tenminste, ze zijn er wel maar alle ziekenhuizen hebben vacaturestops. Misschien dat ik de tijd dat ik waarschijnlijk in de WW zal zitten maar eens moet gaan benutten om na te denken of er nog iets anders is wat ik kan gaan doen... Voel me niet zo het typ om echt een huisvrouw te worden. Ben nogal slecht in poetsen zeg maar... En ook al niet dol op koken!

Geplaatst
Mijn baby is hongerig haha.. Ze zeiden begin maar met 4 maanden langzaam wennen..

Mijn schoonzusje werkt bij het concentratie bureau (zoals de kraam het hier noemde) en zij gaf aan dat de inzichten nogal eens veranderen. Nou weet ik niet of het uitmaakt dat je BV geeft of FV... Wat ik begreep is de tendens een tijd geweest om pas na 6 maand te beginnen met bijvoeden, maar nu is het advies om juist jong te beginnen, dus met 4 maand. Nogmaals, ik weet dus niet of het hierbij uitmaakt dat of je BV of FV geeft!

Geplaatst

Tiktak, heel veel succes vandaag met werken. Snap wel dat je er tegenop ziet.

Ben het me de meiden eens dat je goed voor jezelf moet zorgen. Weet je waarom je man zo doet? Is hij misschien bang het niet goed te doen met jullie meisje en laat hij het daarom aan jou over met als smoes lange dagen enz?

Hier 2 slapeloze nachten gehad en niet door S.am ,maar papa die niet kon slapen. En dan is er wat aan de hand, want als hij niet slaapt... Ziet enorm op tegen weg gaan as maandag, gaat S.am missen, vindt 6wk te lang, wil mij niet alleen laten met zorg voor S.am, de ziekenhuis bezoeken, ik weer moeten gaan werken enz enz. Heeft knoop doorgehakt en gaat vandaag op werk bespreken dat hij niet naar dit project wil( is ook een project/soort werk wat hij niet leuk vindt en over gekwalificeerd voor is). heeft al met een andere manager van ander project in Nl gesproken over evt daar aan de slag kunnen. Is dan wel doordeweeks weg, of 2weken aan een stuk weg. Alhoewel je het nooit zeker weet met zijn werk. Manaher van project waar hij maandag naar toe zou moeten kan hij niet zo mee overweeg, is volgens mijn lief contactgestoord en een man van de cijfers. Maar goed hij is al jaren enorm loyaal naar werk geweest, vloog de hele wereld rond altijd naar niet fijne landen en slechtlopende projecten. Dus nu is het eens tijd voor hem. Ik wacht af wat het nu gaat worden.

Geplaatst

Spannend sas, hoop dat hij gewoon het project in nl mag doen...

Beanie: beiden kids begon ik al met 4 maanden eerst wennen aan fruit, daarna ook groenten.

Geplaatst

Tiktak, veel succes vandaag! Je bent al weer halverwege...

Sas, dat zou fijn zijn... Ik kan het me wel heel goed voorstellen van je man/vriend, dat hij helemaal niet weg wil! Zo veel meegemaakt, zo'n belangrijke gebeurtenis geweest... Hij is papa! Daarvan wil hij neem ik aan zo weinig mogelijk missen. En als hij al zo lang loyaal is geweest naar zijn werkgever dan zijn zij nu toch wel eens aan de beurt?

Mijnbaby, dat is dus een prima moment, als je kindje het aan kan! Jij bent dus eerst met fruit begonnen? Wij willen hem eerst aan groente laten wennen, en als dat goed gaat dan is fruit aan de beurt. Wat is verstandig: peer en banaan? Evt. mango? Geef jij het gepureerd of rapley?

Geplaatst

Sas, wat goed dat hij gaat proberen om toch hier aan het werk te gaan! Hoop voor jullie dat dat gaat lukken!

Beanie, hier ook met 4 maanden begonnen met fruit en toen groente. Pap maak ik op gevoel, zeker de pap van 4 maanden, die blijft echt heel dun als je maar 2-3 eetlepens gebruikt.

Ik ben begonnen met 90 ml en dan gewoon dik maken tot jij denkt dat goed is, wat ook handig is om niet steeds de mond schoon te maken met de lepel en weer terug te doen in de pap. die rijstepap veranderd dan weer in een waterige drap, is mij al een paar keer gebeurt.

Toen ze haar bordje leeg kreeg, ging ik verhogen naar 120, nu zit ze op 150 met de andere pap (vanaf 6 maanden) maar die eet ze nog niet leeg.

Tiktak, lastig hoor dat jullie niet op 1 lijn liggen. hoop dat jullie samen toch wat goede afspraken kunnen maken.

Hopelijk valt het werken je vandaag een beetje mee en heeft je meisje het naar haar zin bij de buuf.

Moet zeggen dat hier redelijk op 1 lijn zitten, maar we zijn wel heel verschillend ingesteld.

Ik kom uit het westen en houd van doorpakken en manlief komt uit het oosten en is meer van, komt het vandaag niet dan komt het morgen wel.

Heb het geluk dat hij alles wel op mijn manier wil doen, maar geeft ook toe dat hele kleintje niet zijn ding zijn.

dinsdag heeft mijn oudste dochter ponyclub, daar ga ik heen met haar. Hij doet dan Lynn, eten geven, in bad, naar bed.

Stiekem weet ik dat hij het liever niet doet, maar het is inderdaad ook zijn kind. En daar komt nu bij dat Lynn al bijna 7 maanden is en ik merk dat dit voor hem de leeftijd is waarbij het bij hem allemaal makkelijker gaat.

En zodra ze gaat lopen word het voor hem veel leuker, hij vind die kleintjes altijd zo breekbaar!

Geplaatst

Sas wat fijn als je man in Nl zou kunnen blijven!

Tiktak hoop dat het vandaag is meegevallen.

Wie vroeg ook alweer van de pap? Wij maakten het idd redelijk dik anders is het niet te lepelen. En wat Crisje zegt, van speeksel wordt het weer dun dus niet met het lepeltje in de pap roeren :-) Th heeft nooit pap uit een fles gehad juist omdat hij die flessen niet wilde. Hij kreeg op een gegeven moment twee hele voedingen als pap met een lepeltje.

Wij zijn ook met groente begonnen, bloemkool, worteltjes, boontjes, broccoli. En daarna fruit erbij, banaan, peer, mango. Het was toen zomer dus ook perzik vond hij heerlijk. In het Opperdepop kookboek van AH staan leuke tips en recepten al moet ik zeggen dat ik al snel m'n eigen mixjes maakte.

Wij hebben gekozen voor combineren van pureren en rapley. Ik pureerde groente en fruit zodat hij dat voldoende binnenkreeg zonder al te veel geknoei, maar ik hield dan soms wel een stuk apart waar hij na zijn hapje zelf op kon sabbelen en kluiven. Ook zijn we snel begonnen met broodkorsten, soepstengels, crackertjes. Tegenwoordig krijgt hij rond vijf uur warm eten met toetje en als wij dan eten 'eet' hij voor de gezelligheid mee: stukjes komkommer en tomaat en afhankelijk van wat wij eten daar wat van (ik kook groente dan zonder zout). Dat krijgt hij allemaal in stukken.

Beanie het is met ww zo dat je in principe ww krijgt voor het aantal uren dat je nu een contract hebt. Maar voor dat aantal uren heb je dan ook sollicitatieplicht. In jouw geval dus 36 uur. Neem je een baan aan voor minder, dan kun je voor de overige uren ww houden maar dan hou je daarvoor ook sollicitatieplicht. Als jij het inkomensverlies wilt nemen zul je die 'rest' ww neem ik aan ook stop kunnen zetten. Wat mijn punt was: als jij voor 36 uur ww/sollicitatieplicht hebt, dan móet je solliciteren op alle geschikte vacatures tot 36 uur. Met als mogelijkheid dat je een baan voor 36 uur wordt aangeboden. En die mag je dan volgens mij niet weigeren. Dus als jij perse níet meer dan bijv 24 uur wilt werken, moet je even overwegen of je voor 24 uur ww wilt aanvragen ipv 36. Maar dan ga je er dus wel direct veel op achteruit. Dus laat je hier even goed over informeren!

Hier vandaag helmcontrole gehad en Th hoeft de helm niet meer de hele 23 uur per dag op! Hij mag hem overdag twee keer een langere periode af. Echt heel blij mee. En het resultaat is ook geweldig, mooi koppie geworden :-)

Mijnbaby krijgt jouw mannetje nog een fles voor het slapen gaan? Th wil hem niet meer maar volens mij hoeft het ook niet meer. Twijfel alleen of hij in totaal nu genoeg vocht krijgt. We zitten duidelijk weer in een verschuiving van ritme en gewoontes. Wat doen jullie met zijn eerste verjaardag?

Geplaatst

Henne, wat fijn dat hij de helm niet meer de hele dag op hoeft, is hij zelf denk ik ook wel blij mee! ik zou me niet druk maken om die laatste fles, maar dat is mijn mening.

Onze oudste dochter wou met 6 maanden absoluut geen fles meer, kreeg het er niet in.

Lynn begint daar ook al een beetje mee, ik zorg er wel voor dat ze de hele dag voldoende vocht aangeboden krijgt, maak in de ochtend een volle fles hele dunne limonade( zo waterig dat er nog net voldoende smaak aan zit, wel speciaal voor baby's) dus dat is bijna 300 ml en ik zorg er voor dat die aan het einde van de dag op is. verder krijgt ze natuurlijk nog haar pap wat met melk is gemaakt en drinkt ze nog een fles van ong. 100 ml als laatste voeding, maar die gaat er met moeite in. Dit klinkt niet veel en is ook echt het puntje waar ik al maanden mee worstel, maar toen ze alleen nog flesvoeding kreeg, zat ze ook aan zoveel ml. Ik weet dat ons cb limonade afraad, maar als dit is wat ze lekker vind en als ik er zo voor kan zorgen dat ze vocht binnen krijgt, zal het me een zorg zijn wat ze er van vinden.

Ik zou willen dat Lynn aan verse groente ging, maar op dit moment zijn het potjes. Fruit wel vers, dan wil ze weer geen potjes, maar bij verse groente, zit ze aan 1 stuk door te kokhalzen. We blijven wel stug door proberen.

Geplaatst

Zo klein als ze zijn, ze hebben echt al voorkeuren met smaak enzo hoor!

Moet me idd niet druk maken om dat drinken, zit er nog steeds beetje in uit de periode dat hij krijsend flessen weigerde en in t ziekenhuis belandde. Dat is maaaaanden geleden maar toch zijn we beiden nog erg gefocused op 'genoeg'.

Geplaatst

Henne, ik herken je 'angst' wel hoor. Die had ik ook enorm bij V. die enorm veel spuugde en te weinig dronk. Maar het is nu een bink van bijna 16 kg!

Ik heb die angst meegenomen na de bevalling van J., maar hij drinkt voorbeeldig goed! Meer zelfs dan hij volgens de 150ml richtlijn mag hebben!

Geplaatst

Ik vind het ook lastig hoor... Net weer wat worteltjes gegeven, eerst mondje heel stijf dicht en daarna toch af en toe een hapje nemen. Ik dring nog niet al te erg aan hoor! Maar om hem wel meteen te wennen aan groenten ben ik daarmee begonnen. Als de worteltjes goed gaan ga ik idd sperzieboontjes, bloemkool, pompoen proberen. Het is lang zo glad niet als uit een potje als ik het met de babycook maak en pureer. Ik denk dat ik het gewoon steeds minder ga pureren en daarnaast hetzelfde doen als jij, Henne, dat vind ik wel een heel goed idee! Pap drinkt hij wel, toen we het probeerden met een lepeltje keek hij alleen maar heel vies. Misschien dat ik het volgende week wel weer ga proberen en als het niet gaat dan gewoon weer een papflesje! Daarnaast fietsen de flessen van 200 cc er zo in (nou ja, 200 pap, 3x 200 melk en 1x 170 melk). Volgens mij zit hij weer in een groeispurtje of zo.

Pas als de groentehapjes goed gaan wil ik beginnen met fruit. Het boek Opperdepop heb ik ook, staan volgens mij leuke dingen in! Ook geschikt om met de babycook te maken....

Geplaatst

Vandaag was een drama bij de buurvrouw. Veel huilen (ok, gewend) maar ze wou ook niet drinken. Of dat met de chiropractor te maken heeft? Samen met de buurvrouw ook nog geprobeerd te geven en toen lukte het wel. Heb haar net de borst gegeven. En daarna weer flesje geprobeerd. Had ze geen zin in. Maar ze kan aan de BV niet genoeg hebben gehad omdat ik net gekolfd had.

Maar vanmiddag dus halsoverkop weg van mijn werk. Het is een nieuwe baan/nieuwe collega's etc. Lekker begin.

Geplaatst
Ik maakte het in het begin behoorlijk glad hoor, komt vanzelf goed met die stukjes.

Okay, gewoon nu nog wat langer pureren en als hij beter gaat eten gewoon steeds korter pureren dus!

Wat fijn dat Th. zijn helmpje minder mag gaan dragen! Heeft hij er zelf veel last van? Of valt het mee? Het gaat natuurlijk om het resultaat, hij zal zich later echt niet meer herinneren dat hij die helm op heeft gehad. Maar voor jullie is het natuurlijk wel heel fijn dat hij die helm nu minder op hoeft!

Geplaatst
Vandaag was een drama bij de buurvrouw. Veel huilen (ok, gewend) maar ze wou ook niet drinken. Of dat met de chiropractor te maken heeft? Samen met de buurvrouw ook nog geprobeerd te geven en toen lukte het wel. Heb haar net de borst gegeven. En daarna weer flesje geprobeerd. Had ze geen zin in. Maar ze kan aan de BV niet genoeg hebben gehad omdat ik net gekolfd had.

Maar vanmiddag dus halsoverkop weg van mijn werk. Het is een nieuwe baan/nieuwe collega's etc. Lekker begin.

Kan natuurlijk met van alles te maken hebben... Wisselwerking tussen de oppas en je dochter (ze moeten tenslotte beide wennen aan de nieuwe situatie!), nieuwe situatie, nieuwe omgeving, misschien net niet helemaal lekker voelen... Maar het is wel heel rot voor jou Tiktak! Kan me zo goed voorstellen dat je zo echt niet lekker op je werk zit.. Was er wel begrip voor dat je eerder weg ging?

Weet je, Q is hartstikke makkelijk maar de eerste dagen op de crèche wilde hij ook echt niet drinken. Ze moesten met hem apart gaan zitten, er was te veel afleiding op de groep en dan hadden ze mazzel als hij op de dag 1x zijn fles leeg dronk. Maar de laatste twee dagen dronk hij zijn hele fles (2x zelfs), ook gewoon op de groep! Kwestie van wennen in combinatie (denk ik) met zich de eerste dagen dat hij er was niet lekker voelen. Zal misschien bij jouw meisje ook wel het geval zijn... Je zult moeten doorzetten, hoe moeilijk je het ook vindt!

Geplaatst

Veel kindjes willen in begin op de crèche of bij de oppas niet drinken. Heb hier ook wel eens in wanhoop met m'n nichtje gezeten. Dan zette ik haar in de maxi cosi en ging er achter zitten zodat ze me niet zag en dan ging er met moeite wel wat in. Het is voor jou wel dubbel moeilijk om én haar achter te laten en dan ook nog te horen dat het niet lekker gaat met drinken. En dan ook nog een nieuwe baan, je zult wel doodop zijn van vandaag! Maar een dagje wat minder drinken is niet erg hoor, ze haalt dat wel weer in. Kans dat ze straks opeens een keer extra wil of heel lang drinkt. Sterkte!

Th had door de enorm sterke voorkeur een ernstige afplatting aan de achter en zijkant van z'n hoofdje. Vanaf dat hij zeven maanden is draagt hij een helmpje. Hij heeft er zelf echt nooit een kik over gegeven, zo fijn. Alleen met slapen bonkte hij met de helm tegen het bedje waardoor we allemaal wakker werden. Derde nacht het campingbedje gepakt en sindsdien geen probleem meer. De laatste weken merken we wel dat hij meer door heeft dat hij hem op heeft en er soms aan gaat trekken, dus nu dubbel blij dat we van 1 uur per dag af naar ca 5 uur gaan. Omdat hij met slapen nog steeds op z'n voorkeurskant ligt zal hij hem dan voorlopig nog wel moeten dragen.

Beanie zou idd kijken hoe het gaat met langer pureren. Th at dat beter. En nu prak ik het alleen even met een stamppot stamper. Dat gaat eigenlijk vanzelfsprekend naarmate ze meer en andere dingen gaan eten.

Grappig dat de oudste en jongste kindjes hier bijna den jaar schelen. Als ik nu dingen zo lees denk ik 'oh ja, dat vroeg ik me toen ook af' of daar zat ik ook mee. Vooral dat continue gedoe met ritme, slapen en voeding :-D

Geplaatst
Tiktak, heel veel succes vandaag met werken. Snap wel dat je er tegenop ziet.

Ben het me de meiden eens dat je goed voor jezelf moet zorgen. Weet je waarom je man zo doet? Is hij misschien bang het niet goed te doen met jullie meisje en laat hij het daarom aan jou over met als smoes lange dagen enz?

Hier 2 slapeloze nachten gehad en niet door S.am ,maar papa die niet kon slapen. En dan is er wat aan de hand, want als hij niet slaapt... Ziet enorm op tegen weg gaan as maandag, gaat S.am missen, vindt 6wk te lang, wil mij niet alleen laten met zorg voor S.am, de ziekenhuis bezoeken, ik weer moeten gaan werken enz enz. Heeft knoop doorgehakt en gaat vandaag op werk bespreken dat hij niet naar dit project wil( is ook een project/soort werk wat hij niet leuk vindt en over gekwalificeerd voor is). heeft al met een andere manager van ander project in Nl gesproken over evt daar aan de slag kunnen. Is dan wel doordeweeks weg, of 2weken aan een stuk weg. Alhoewel je het nooit zeker weet met zijn werk. Manaher van project waar hij maandag naar toe zou moeten kan hij niet zo mee overweeg, is volgens mijn lief contactgestoord en een man van de cijfers. Maar goed hij is al jaren enorm loyaal naar werk geweest, vloog de hele wereld rond altijd naar niet fijne landen en slechtlopende projecten. Dus nu is het eens tijd voor hem. Ik wacht af wat het nu gaat worden.

Wat mooi om te lezen......de liefde van een papa voor zijn zoon! Ineens gaan prioriteiten veranderen. Ik kan mij helemaal voorstellen dat hij niet teveel wilt missen van jullie mannetje.

En zeker als hij toch al die tijd loyaal is geweest naar zijn werk, mag hij best nu even wat voor zichzelf en jullie gezin opeisen! Ik hoop echt dat het gaat lukken zoals jullie hopen. Succes!

Geplaatst

Ik sluit mij ook aan bij Beanie. Ook je dochtertje moet wennen aan alle veranderingen. En onderschat de chiroprakter niet. Daar kunnen ze ook wel even van slag van zijn.

En tja, wat is er nou fijner voor zo'n kleintje als live drinken bij mama aan de borst? Het komt regelmatig voor dat ze dan met een flesje gewoon minder drinken. Eventueel vanavond wat langer laten drinken of clusteren?

Ik kan mij wel voorstellen dat het onrust bij jou geeft. Een nieuwe baan en je staat er eigenlijk ook nog eens overwegend alleen voor. Ik wil je ook alleen de tip geven om goed voor jezelf te zorgen. Jouw dochtertje voelt jouw stemming haarfijn aan en daar reageert zij ook op.

Kan je niet gewoon eens even een paar uurtjes weg gaan. Even voor jezelf iets leuks doen. Desnoods lunchen met een vriending ofzo. Even je eigen batterij opladen. Daar gaat je dochtertje ook weer profijt van hebben.

Ik las overigens dat je iets vroeg over een ritme. Veel BV kindjes (niet allemaal hoor) zitten gewoon wat later in een ritme. Voornamelijk als je laat eten/drinken op behoefte. Mijn dochterje is nu 9 maanden en wij komen nu pas een beetje in een ritme en hebben nu pas de avonden terug. Bij mijn zoontje duurde het 1 jaar. Ik zit op een FB groepje voor borstvoedende vrouwen en daar komt het ook veelal voor dat ze gewoon wat later in een vast ritme komen mbt tijden en slapen.

Het komt vanzelf wel goed. Echt waar! Belangrijk is om zelf de rust te bewaren. Onrust wordt opgevangen door je dochtertje en kan daar ook onrustiger van worden.

Met betrekking tot het onrustig drinken aan de borst, zat ik nog te denken of je dochtertje misschien overgevoelig is voor bepaalde producten die jij eet of drinkt?

Mijn zoontje was bijvoorbeeld erg gevoelig voor melkprodukten (nu nog) en ik heb dat toen tijdelijk uit mijn voedingspatroon gehaald, zodat hij dat via de BV zo weinig mogelijk mee kreeg. Ik kreeg het als tip mee van mijn osteo om gewoon eens kritisch te bekijken of bepaalde voeding van invloed op mijn kind was.

Geplaatst

Qua mijn voeding en BV zou ik eigenlijk niet zo weten. Melk drink ik alleen in de cappuccino ;-)

De chiropracter zegt dat als ze last heeft van haar nekje ze ook last ksn hebben bij het drinken. Klinkt wel logisch, maar ik zie dat eigenlijk niet bij haar.

Ik hoef niet zo zeer op pad. Maar gewoon eens in alle rust mijn ding kunnen doen. Ff badderen, ff rustig de stallen doen en wetende dat ze in goede handen is. Dat klinkt wel herl dramatisch hè.. ;-)

@wen: weet je als je bevroren melk licht opwarmt via au bain-marie of dat als opwarmen wordt gezien en je het dus binnen een uur moet gebruiken?

@sas: dapper en fijn dat je mannetje het gaat voorleggen. Zou echt lekker zijn als hij niet zo lang meer weg is.

Geplaatst

Mijn zoontje werd overigens acuut een volledige flesweigeraar op het moment dat ik begon te werken en hij naar de opvang ging. Terwijl hij al die tijd gewoon uit een flesje dronk. Ik kon dus heen en weer rijden totdat wij ontdekten dat hij wel uit een gewone tuitbeker wilde drinken. Nou heeft hij ook altijd een speen geweigerd dus waarschijnlijk vond hij dat plastic gesabbel maar niks.

Wij zijn pas begonnen na een half jaar met het bijvoeden van onze kinderen. In bortsvoeding zit gewoon alles waardoor het eerder niet noodzakelijk is.

Ik ben begonnen met het geven van fruit. Bortsvoeding is namelijk altijd wat zoetig van smaak, waardoor fruit gewoon wat beter aansloot. Zo hoefde ze alleen aan de textuur te wennen en werden ze niet overrompeld met een "bittere smaak" . Inmiddels eet onze dochter ook gewoon groente.

Zij weigert alleen een potje en dat vind ik best jammer. Zij wil alleen zelfgekookte groenten ipv een o.lvarit potje.

Mijn zoontje at gelukkig wel potjes en soms kan dat best makkelijk en handig zijn. Zeker als je onderweg ben of je blijft ergens onverwachts hangen. Een potje in de luiertas en je hebt alle vrijheid om te bepalen wanneer je naar huis gaat.

Ook tijdens vakanties vond ik het handig. Wij hebben altijd best veel gereisd en ook mijn zoontje heeft al diverse (verre) landen mogen meemaken. Ik nam dan voldoende potjes mee in de koffer, zodat je er verzekerd van bent dat ze iig goed eten binnen kregen met alle vitamientjes.

Mijn dochter houdt echter haar mond volledig dicht als ik met een potje aankomt.......

En even trots: Ze heeft 2 dagen geleden voor het eerst bewust mama gezegd! Ik ben helemaal blij en trots! Ze was al een paar weken het woordje: "mama" aan het mompelen en oefenen, maar ze heeft het nu echt bewust gezegd! Ze was snachts wakker geworden nadat ik haar al een keer had gevoed. Dus ik mijn man het bed uitgestuurd met de mededeling dat ze al eten had gehad en dat hij haar maar even in slaap moest sussen. Ze bleef echter huilen (doet ze normaal nooit) en riep vervolgens 2 keer: mama.

Ik heb haar toen overgepakt van mijn man en ze was direct stil! Ze gaf aan dat ze nog wat wilde drinken (ze was aan het zoeken) en na een paar slokjes is ze weer lekker in slaap gevallen en heeft de rest van de nacht geslapen. Te lief om zo'n ukkie: "mama" te horen roepen!

Geplaatst

@henne: th en zijn voorkeurshouding, is dat geleidelijk gegaan. Kun je ook niet veel aan doen als ze eenmaal een voorkeur hebben, toch? Heb je enig idee hoe lang hij die moet dragen dan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden