Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

J. doet het prima, niks op aan te merken!

Normaliter is het schema zoals jij beschrijft het ritme van J. Omdat hij vandaag on 05.30 uur kwam voor voeding is het ritme vandaag ala volgt; 02.30 - 05.30 - 9.00 - 13.00 - 17.00 - 21.00 uur. En dan wellicht rond middernacht nog een klein flesje.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, wij zitten ook nog ongeveer op zo'n schema hoor! Alleen dan 5 voedingen, dus dan zit er meestal 4 uur tussen de voedingen overdag en 's nachts als we mazzel hebben een uur of 6. Vaak komt hij ook dan na 4,5-5 uur (nou ja, dat lijkt misschien ook wel zo, het is iig de laatste week elke morgen vroeg raak. Maar heeft waarschijnlijk ook te maken met zijn ziek zijn van de afgelopen 2 weken... Hij is flink aan het compenseren!).

Het is gewoon ontzettend jammer dat ze geen HA voeding voor hongerige baby's hebben. Ik snap heel goed dat overstappen voor jou geen optie is. Wij hebben het wel gedaan, ivm de voeding voor hongerige baby's, bij ons is het goed gegaan. Probleem van HA voeding is dat het sowieso minder vullend is dan standaard voeding... Dus misschien heeft je ventje wel gewoon honger. Btw ik geloof wel dat er discussie is over de HA voeding, sommige mensen (ook bij ons op het CB) beweren dat het niks uitmaakt.... Welke voeding is het trouwens geworden? Je was toen aan het twijfelen over de HA voeding van KV en F.riso toch? Ik hoop voor je dat het de F.riso voeding is geworden, want de voeding van KV (en E.tos en J.umbo geloof ik ook) is heel slecht te krijgen momenteel!

Geplaatst

Onze kinderarts gaf destijds ook aan dat HA voeding voor het voorkomen van allergieën ter discussie staat. Maar als je echt zware KMA in de familie hebt, lijkt dat me wel anders dan met bijvoorbeeld hooikoorts? Je zou t eens kunnen vragen?

Maar is hij echt hongerig? Als hij over de hele 24 uur voldoende heeft aan die zes flesjes is het toch geen hongerige baby? Een langere nacht valt niet echt af te dwingen vrees ik. Volgens mij is zijn ritme voor een kindje van 2,5 week ook al super netjes. th kwam nog heel kang tond 3 uur en dan om 6/7 uur weer. dat was gewoon zijn ritme. daarna had hij vaak weer een langere ruk.

Tiktak ik ben ook in de valkuil gestapt van mijn man laten uitslapen en zijn eigen dingen doen omdat hij hard werkte. Euh...jij maakt langere dagen meid en misschien wel zwaardere ook. Jij moet ook af en toe iets voor jezelf hebben en een goede nacht slaap. Maar die discussies zijn niet fijn nee. Begin eens met in het weekend zelf een half uur onder de douche te gaan staan. Deur op slot, lekker muziekje aan (hoor je niks) en LOSLATEN. Dat laatste is echt wel een voorwaarde anders werkt het niet. Vaders zorgen als het moet echt prima voor hun ukkies maar zodra mamma een neus om de hoek steekt dragen ze de verantwoordelijkheid automatisch over (uitzonderingen uiteraard daargelaten).

Geplaatst

Ik had KV hypo voeding gekocht, maar 9 vd 10 keer was het schap leeg. Dus we zijn voor de bevalling al Friso HA gaan inslaan. Bevalt prima overigens!

Ik kom uit een nogal allergische familie (ik heb hooikoorts, vader astma, kindjes van mn zusje eczeem, V. koemelkallergie) en gezien de ellende die we ermee hebben gehad bij V. is overstappen idd geen optie. Vooralsnog gaat het prima met deze voeding en de tijd tussen de voedingen.

Ben alleen verwend door V. die klokje rond slaapt ;-))

Geplaatst

Haha ja dat zal wel wennen zijn! Wil graag weer zwanger worden maar die nachtvoedingen.... Vond grappig genoeg net in m'n telefoon een lijstje met voedingstijden van toen hij ongeveer twee maanden was. Enne....toen moest ik er ook snachts nog een keer uit hoor.

Geplaatst

Die nachten heb ik er voor over, ben zo gelukkig met hem en m'n andere mannen! Lijkt wel of ik nu dubbel geniet!

Het is dat we de ruimte qua slaapkamers niet hebben en ik momenteel geen baan heb, maar anders zouden we heel graag voor een derde kindje gaan!

Wanneer ga jij je aanmelden voor jullie cryo, Henne?

En Beanie, zijn jullie er al uit of jullie voor een 2e kindje gaan?

Geplaatst

Sas, wat goed dat het stolsel iets is geslonken.

Zal wel even slikken zijn dat manlief weer weg moet, maar volgens mij gaat jullie kleine man ervoor zorgen dat je het allemaal makkelijk red alleen.

Hier heeft manlief zijn eigen bedrijf en in het weekend rijd hij 's nacht op de taxi, ik weet nog heel goed dat hij weer s' nachts ging rijden dat Lynn 8 dagen oud was.

Dat was de avond dat mijn schoonmoeder voor het eerst op kraamvisite kwam en verschrikkelijk dingen tegen me zei, mijn dochter uit logeren ging en ik er echt alleen voor stond, dat Lynn een hele slechte nacht had met veel huilen en dat ik s'ochtend tegen mijn man zei dat zijn moeder niet meer welkom was als hij er niet bij was, Mijn hemel wat voelde ik me zielig toen, haha!

Melis, Lynn had de eerste weken ook tussen 19.00 en 22.00 haar huilmoment.

Bij haar werd dat helaas alleen maar meer, tot we uiteindelijk op zo'n 7 á 8 uur per dag zaten, maar bij haar had dat een oorzaak.

Ik ben er van overtuigd dat alle kindjes wel een vast moppermoment hebben, hoe ouder ze worden hoe beter het gaat.

Wij zijn denk ik vanaf een week of 3 de laatste fles boven gaan geven, gewoon lekker bij ons in bed, tv aan. en als de kleine dan ging slapen was ik ook meteen klaar om plat te gaan, heerlijk.

Hier werd ze de eerste weken rond 3uur wakker voor een fles, dat bleef echt een hele tijd zo, dat ik me al zorgen begon te maken dat ik echt maanden aan de nachtvoeding vast zou zitten( heb mijn 8 uur slaap echt nodig).

Na een week of 4 kwam ze iedere dag ietsje later, tot 5 weken toen sliep ze ineens tot 7 uur dat bleef ze maar opschuiven, dus toen er dagen voorkwamen dat ik haar rond 10.00 uur wakker moest gaa. maken zijn we de avondfles naar voren gaan schuiven.

Ik denk dat ze vanaf een maand of 3 de laatste fles om 20.00 kreeg en dan de volgende ochtend most ik haar rond 8.30/9.00 uur weer wakker maken. Nu is ze bijna 7 maanden en de laatste fles krijgt ze om 18.45 en de pap in de ochtend om 8,45/ 9.00 uur.

Ze is in de nacht wel een keer of 2/3 wakker dan ligt ze gezellig te kletsen en valt vanzelf weer in slaap.

Helaas is dat de laatste paar dagen anders en begint ze te huilen, dan heeft ze zich omgedraaid of ligt ze overdwars met haar hoofd tegen de spijlen.

Maar ze begint nu ook door te krijgen dat als ze huilt dat ze dan opgepakt word, dus we moeten langzaam aan wat harder gaan worden.

Tiktak ik hoop dat je vandaag een hoop wijzer zult worden en geloof me slecht slapen overdag kan echt komen omdat er iets net niet helemaal lekker zit in haar lichaam.

Lynn kon 's nachts ook goed slapen, maar huilde overdag alles bij elkaar.

Beanie, 32 uur, pff! Ik zou niet weten waar ik die uren vandaan zou moeten halen.

Maar voor nu is het nog lekker genieten met je kleine man.

Hier ook facebook, stuur maar een berichtje als je me toe wilt voegen!!!

Geplaatst
Wanneer ga jij je aanmelden voor jullie cryo Henne?

Dat hangt nog even van een aantal factoren af. Ik ga freelancen en moet eerst kijken of ik een AOV af kan sluiten die ook uitkeert bij zwangerschap en wat dan de voorwaarden zijn. Maar voor ik dat kan doen moet het uw.v over de brug komen met toestemming (heb nu ww) en dat schiet niet op. Ook moeten we eerst nog weer naar dr Pf. in Duitsland ivm m'n immuun en prednisolon gebruik.

Ik had in m'n hoofd komende cyclus, maar dat gaat m denk ik niet worden. Ook omdat de kans op een tp op Th zijn verjaardag dan groot is en dat wil ik niet ivm visite ed. Maar dan hoop ik maart.

Geplaatst

Bij ons heeft S.am redelijk ritme, alhoewel we voeden wanneer hij aangeeft en niet op hele vaste tijden. Maar rond 08.30-09.00 is hij wakker en geef ik hem de fles. Laatste fles krijgt hij rond 23.00 en daartussen dus nog 3 x een voeding. Hoeveelheden variëren maar zitten per keer tussen de 150 en 170. Op de dag drinkt hij tussen de 700 en 900 ml, komt netjes aan elke week. Dus prima zo.

Vandaag een banaan geprakt .... At hij met smaak een halve banaan op!

Geplaatst

2x2 Mijnbaby. Enorm dilemma nu want tot nu toe zeiden we altijd, als het een tweeling wordt is het prima. Dus ook altijd twee teruggeplaatst gekregen. En per twee ingevroren. Maar met al een dreumes erbij is een mogelijke tweeling een ander verhaal. Maar een goed embryo weggooien als ze beiden goed ontdooien....dat kan ik ook niet. We hebben herinvriezen besproken, misschien is dat mogelijk. En anders waarschijnlijk toch risico/kans op tweeling nemen. Als ze goed ontdooien dan altijd nog. Voel nu die zenuwen alweer pfff...

Geplaatst
Tiktak ik ben ook in de valkuil gestapt van mijn man laten uitslapen en zijn eigen dingen doen omdat hij hard werkte. Euh...jij maakt langere dagen meid en misschien wel zwaardere ook. Jij moet ook af en toe iets voor jezelf hebben en een goede nacht slaap. Maar die discussies zijn niet fijn nee. Begin eens met in het weekend zelf een half uur onder de douche te gaan staan. Deur op slot, lekker muziekje aan (hoor je niks) en LOSLATEN. Dat laatste is echt wel een voorwaarde anders werkt het niet. Vaders zorgen als het moet echt prima voor hun ukkies maar zodra mamma een neus om de hoek steekt dragen ze de verantwoordelijkheid automatisch over (uitzonderingen uiteraard daargelaten).

Brrrrr...hij laat haar gewoon huilen als ik onder de douche sta. Doet er dan niks mee, dan douche ik niet lekker hoor.

Geplaatst
Brrrrr...hij laat haar gewoon huilen als ik onder de douche sta. Doet er dan niks mee, dan douche ik niet lekker hoor.

Ik begrijp dat hij werkt en moe is na een lange dag.. Maar is ook zijn kind... Wilde hij wel kids?? Jij heb ook even je tijd nodig, lekker lang douche of uurtje sporten of what ever..

Praat er samen over...

Geplaatst

Lastig dilemma, Henne. Wat is wijsheid? Dat kan niemand zeggen helaas...

32 uur werken... Ik zou er nu ook niet aan moeten denken! Is dus ook niet aan de orde. Morgen wordt de auto hier opgehaald (heel gedoe, maar ik hoef hem iig niet weg te brengen) dus nu ben ik definitief afgeserveerd. Nou ja, wat zij willen. Voorlopig moeten ze mijn salaris doorbetalen en ik merk wel wanneer het U.WV om de hoek komt kijken! En als ik dan weer aan het werk ga dan moeten we heel goed gaan afwegen hoe het kostentechnisch het beste kan. Zo min mogelijk opvang maar zo veel mogelijk uren maken... Misschien moet ik ook wel terug naar 24 of 16 uur. Of zo. Voorlopig is het goed zo. Q was vandaag zijn laatste dag van deze week op de opvang, ik ben blij hem morgen weer bij me te hebben! Morgenavond gaat hij tot zondag naar mijn broertje, uit logeren dus. Beetje bijslapen en zo dit weekend! Maar ik ga hem vast wel enorm missen.

Hier gaat er inmiddels een papfles in 's avonds (eigenlijk 2, we doen een halve papfles en een halve melkfles als voorlaatste en laatste voeding). Verder gisteren voor het eerst worteltjes gegeven. En wat kan het mannetje vies kijken! Het was heel grappig. Vandaag ging het al een stuk beter, ik had nu het idee dat hij het zelfs doorslikte. Hij heeft denk ik wel vijf hapjes gegeten... En dat lachend! Morgen weer... Ik heb vandaag weer 7 porties gemaakt en ingevroren. Werkt eigenlijk heel makkelijk, die babycook!

Geplaatst

Ongelofelijk zeg, Tiktak! Lekker dan! Idd, ook zijn kind! Pfff daar kan ik plaatsvervangend boos om worden! Hoe was het trouwens vandaag?

Geplaatst

@beanie: ik heb het al een paar x aangegeven bij zijn moeder. Dan faat het 1 dag beter. Maar zijn ma neemt hem ook in bescherming dat ze zegt dat hij zijn hoofd leeg moet maken en dingen voor hem zelf moet doen. Ik heb geen zin meer in ruzie daarover. Krijg ik die stress er ook nog bij.

Vandaag naar de chiropractor geweest. Volgens haar heeft mijn (onze...haha!) haar nek vast zitten. Ze had vandaag al 6 andere baby's met hetzelfde verhaal gehad. Het was wel een beetje een commercieel verhaaltje. Maar goed, wie weet.

Morgen eerste dag werken. Moet ik haar bijna 12 uur bij de buurvrouw laten. AAAAHHHHHHHHHHHH IK TREK DAT ZOOOOOOOOO SLECHT!!!! *snik* Dan was het vroeger nog niet zo slecht. Moeke de vrouw lekker thuis ;-))

Geplaatst
Ik begrijp dat hij werkt en moe is na een lange dag.. Maar is ook zijn kind... Wilde hij wel kids?? Jij heb ook even je tijd nodig, lekker lang douche of uurtje sporten of what ever..

Praat er samen over...

Hij wou 10 jaar geleden al kids. Dat is het rare. Volgens mij heb je bepaalde papa's die het pas leuk beginnen te vinden als ze gaan praten iod.

Geplaatst

Leuk he die hapjes :-))

Ga je dan de w.w. in nu als ik het goed begrijp? Dan even goed nadenken over uren. Als jij nog maar voor 24 uur wilt solliciteren, krijg je ook maar voor 24 uur uitkering. Als je voor 32 uur uitkering krijgt, moet je ook voor dat aantal uur solliciteren en evt baan aannemen. Ik ben zelf ondanks financiele gevolgen na verlof op 20 ipv 24 uur gaan zitten.

Tiktak hoe ging het vandaag? Wat betreft laten huilen, is dat ook niet juist jullie discussiepunt, die andere aanpak? Moeilijk hoor, want zo ga jij er straks nog aan onderdoor.

Geplaatst

@Henne: ja dat is onze discussie elke keer. Ik wil niet dat ze huilt, of eigenlijk zo min mogelijk. Hij zegt dat ze er gebruik/misbruik van gaat maken. Dat is dus niet zo lekker douchen dan...

Geplaatst

Tegelijk aan het typen. Ik vind nek vast en onrust heel herkenbaar klinken. Heeft ze ook een voorkeurskant? Th keek voor behandeling bij osteopaat alleen maar naar links. Zelfs als dat een donkere muur was en wij rechts stonden. Mijn man was nogal sceptisch over de osteo, tot hij in stomme verbazing zag dat Th opeens wél naar rechts keek. Ben heel benieuwd of jij ook opeens verschillen gaat merken.

Veel sterkte morgen!!!!

Geplaatst

@henne: voorkeurskant is mij niet opgevallen.

Drama morgen..voel door heel mijn lijf de schreeuw van IK GAAAA NIET!! Het zijn maar 2 dagen maar ik maak mij er zo druk om. Voor mijn gevoel is ze er niet meer als ik terug kom.

Geplaatst
@Henne: ja dat is onze discussie elke keer. Ik wil niet dat ze huilt, of eigenlijk zo min mogelijk. Hij zegt dat ze er gebruik/misbruik van gaat maken. Dat is dus niet zo lekker douchen dan...

Kinderen tot zes maanden kun je nog niet verwennen, ze kunnen nog niet bewust oorzaak en gevolg 'manipuleren' (daarna overigens wel degelijk haha). Hij heeft wel gelijk dat ze GEwennen, ze kunnen eraan wennen op een bepaalde manier in slaap te vallen, te drinken etc. Dat is ook de hele gedachte aan dat ritme en regelmaat verhaal. Consequent hetzelfde doen geeft rust.

Ik heb Th in het begin veel laten huilen. Omdat ik dacht dat het erbij hoorde, hem idd niet wilde gewennen aan op mijn buik in slap vallen met mijn pink in z'n mond etc. Maar toen het huilen krijsen werd, kon ik dat echt niet meer laten gaan. En toen de oorzaak van het huilen weg was, toen hoefden we m niet meer te laten huilen want hij huilde niet meer. Wat ik maar wil zeggen; hij heeft deels een punt áls er niks aan de hand zou zijn dan gewenning. Maar bij jouw uks is er wl dégelijk iets waardoor ze huilt. Als haar nekje vast zit heeft ze pijn en kan ze niet lekker liggen. En een kindje met pijn moet je troosten, klaar.

En ja er zijn veel mannen (en vrouwen!) die met dat hele kleine niks kunnen. Maar ook heeeeel veel mensen die domweg niet tegen huilen kunnen. Hoop echt voor jullie dat het snel verandert, vooral ook voor je kleine hummeltje.

Geplaatst
Hebben ze bij jullie bij het cb aangegeven wanneer ze andere voedingen erbij mogen hebben?

Bij ons zeiden ze 4 maanden tenzij je met allergieën in de familie te maken hebt. Laatste was volgens kinderarts onzin. Th kreeg echter tot zes maanden buikpijn van fruit en groente, hij vond het heerlijk maar was nadien standaard aan het huilen. We gaven wel al vanaf vier maanden rijstepap met een lepeltje. Dat was groot succes. En een enorme knoeiboel:-))))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden