Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca, vorige keer hadden ze bij de punctie 12 follikels aangeprikt en was er maar 1 eicel gevonden. Nu heb ik 7 follikels en hoop alleen maar dat ze meer dan 1 eicel vinden. Dat vind ik nu het spannendst en daarna natuurlijk het afwachten of er een bevruchting is. Maar als ze naar 1 eicel vinden is dans heel klein dat er een bevruchting is. En dat was dus ook niet zo.

Wat mooi dat het bij jou ook alweer zo snel gaat.

We zullen het donderdag zien.. Ik voor 2e fm en jij eerste.. Spannend!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@lisselotje, jouw punctie komt al in zicht. En nu duimen dat er meer eicellen worden gevonden.

@eslief, wat goed dat je mag starten met stimuleren. Ik vind het zelf ook nooit prettig om op die stoel te gaan liggen als kik nog aan het vloeien ben, maar ja zij zien dat iedere dag denk ik dan maar. Ik heb nog nooit een cyste gehad, maar kan me voorstellen dat je dan even schrikt. Maar nu op naar volgende week.

@minie, erg spannend voor jou de laatste poging. Mag ik vragen wat een pipelle is? Heb het wel eens voorbij zien komen op het forum maar weet eigenlijk niet wat het is.

@bianca, het was gisteren een training, maar we gaan wel goed in de competitie staan we bovenaan. Werken is ook wel weer lekker, de dagen vliegen voorbij. Heb nu alleen weer giga hoofdpijn. Combi van deca en slecht binnenklimaat op mijn werk denk ik.

Zo dan heb jij wel veel follikels inderdaad. Is nu de dosering aangepast of niet? En welke waardes waren dan te hoog in Gouda? Bij mij wordt er nooit over waardes gesproken namelijk.

Hier vandaag de laatste pil geslikt, gelukkig daar ben ik weer vanaf. Zo meteen al weer de zevende spuit erin. Verder niet zo veel te melden van mijn kant vandaag.

Geplaatst

Hi Bianca,

Bij de vorige tp van m'n cryo heb ik op dag 7 positief getest. Wel een tuurstreepje. Daarna doorgetest, en werd hij steeds donkerder.

Mijn ervaringen met na de tp zijn deze keer heel anders van de vorige twee keren.

X Emm

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vandaag ongesteld, dus morgen gelijk bellen wanneer ik mag komen. Hoop zo dat onze ijsblokjes geluk gaan brengen.

Lisselotje: Probeer de moed erin te houden. Iedere poging is anders, misschien vinden ze nu wel een flink aantal eicellen. Ik duim voor je

Bianca: veel succes donderdag.

Eslief: super dat je mag starten. Hopelijk blijft de cyste klein of verdwijnt hij.

Ik werk zelf in de zorg en ik breek ampullen altijd open door er een deppertje (klein papiertje) op de voorkant te houden en dan te breken. Een ampul heeft een breeklijn en het gaat zelden mis. Vaak staat er een puntje en dat is de voorkant.

Minie: inderdaad spannend. Ben benieuwd hoe je op die dosering gaat reageren. Wij hebben ook veel aanvullend onderzoek laten doen en bij ons konden ze ook buiten slechte zaadkwaliteit niks vinden.

Groetjes

Geplaatst

Lisselotje,ik begrijp je dan helemaal dat je de angst hebt dat er weer maar heel weinig eicellen gevonden worden. Doen ze bij jou niet standaard op dag 3 bloed prikken om te kijken hoeveel voorraad er is? Volgens mij kijken ze daar bij mij wel naar.Dat is een standaard onderzoek.

Nu snap ik je verhaal d us ook.B en jij ook moeilijk te stimuleren door de PCOS? Wat zeggen ze in het ziekenhuis dat de reden kan zijn dat er zo weinig eicellen waren?

Spannend he! Ik ga jou gewoon volgen!

@Kim,Goed bezig! Leuk clubje vrouwen? Jullie zijn lekker fanatiek dan zeker!Getsie al weer hoofdpijn,drink je wel voldoende?Rot deca!Gelukkig hoef ik die deze ronde niet!

Kan het zijn dat dat je AMH waarde is?? Geen idee eigenlijk iig je hormoonwaarde. In gouda moest je bij meer dan 15 follikels bloed prikken. Ik had de ene keer met 75 eh teveel de andere keer te weinig zelfs wel eens 50 eh gespoten. In Voorburg moet ik verplicht 75 eh prikken. Nu geen puregon maar weer Gonal-f hun kijken er dus anders naar! Dus misschien dat als je onder een bepaald aantal follikels zit ze bij jullie ook geen bloed prikken? Eindelijk mag je met die ellendige pil stoppen! Iig 1 hormoon bom minder!

@Emmiline,Hoezo zijn je ervaringen nu anders?Ga je nu weer op dag 7 testen? Jij bent een vrouw van mijn hart! Haha ik test ook altijd op dag 7!! Want tot nu toe was t altijd dat ik op dag 7 ongesteld werd. Zo niet deed ik een test en was ik zwanger. Dus deze keer zal ik ook weer op dag 7 beginnen met testen. Wij zijn beiden denk ik kampioen streepjes turen haha.

Heeeeel veel succes deze weken!

@Sjoke,Yes eindelijk daar is die poes in zn hangmat:P!

Ook ik doe er een papiertje om heen. En breek hem voorzichtig op het randje. Maar mannen hebben van die grote handen en zijn soms gewoon lomp haha.

Geplaatst

Hoi Bianca

Ik had de vorige twee keren bijna geen gevoel geen last van m'n buik rug of zo. De tweede keer kan ik me herinneren dat ik in het begin ook 1 avond kramp heb gehad.

Mijn buik is nu onrustig. Overdag tenminste. Savonds na m'n werk is alles over dan lig ik rustig op de bank en dan zijn er geen klachten meer.

Ach ik hoop zo dat het nu goed komt

Ik weet nog niet of ik vroeg ga testen

Gr Emm

Geplaatst

@emmiline, het is zo vervelend al die verschillende en tegenstrijdige gevoelens in je lijf. Je kan er geen touw aan vast knopen.

@sjoke, yes endelijk een keer blij met je ongi. Dus jij nu ook weer in de running.

@bianca, ik heb nog nooit bloed hoeven prikken tijdens de poging. Heb ook nog nooit meer dan 13-14 follikels gehad. Goh jij spuit weinig zeg. Ik had de vorge keer 150eh en moet nu volgens mij 225eh gaan spuiten. Ons volleybalclubje is inderdaad lekker fanatiek, anders vind ik het ook niet leuk.

@goofy, waar ben je? Is alles goed met je?

Geplaatst

Voor diegenen die de pregnyl ampullen lastig vinden of als het alweer een tijdje geleden is, heb ik hier een link naar een instruktie video op you-tube, het heet "Pregnyl - how to video" en het is erg duidelijk ook al is het een engelse dame:

Succes!! (valt reuze mee)

Zo, nog een dagje werken en dan naar Dusseldorf. Ik ben zoals gewoonlijk natuurlijk weer laat met alle papieren etc op orde brengen, maar ik heb nog een dag. Daarna gaan we lekker 2 nachtjes in Limburg slapen.

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen in DD.

Succes allemaal met wachten, spuiten en hopen!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ik vroeg altijd een reserve dosis voor het geval ik hem zou breken, dus gewoon een extra ampul op het recept. Dat was ook erg handig toen pregnyl opeens niet goed leverbaar was. Had ik toch nog een klein vooraadje in mijn koelkast.

Geplaatst

Hé Okaasan, wat leuk dat je er ook weer bent!! Na een echte rot periode toch weer bij elkaar geraapt voor 2014...fijn dat je eerder naar gent kunt voor gesprek!

Noes...spannend en laat het horen over DD. Heb jij UMC al aangeschreven? Ik moet dat even vragen in DD zo'n brief (neem er vast eentje voor me mee ;).

Hoe gaat het met je bijbel van Alan Beer?

Lisselotje, Bianca en Emmi, Sjoke, Kim en Eslief....spannend zeg alweer bij jullie!!! Dat duurt voor mij nog even. Ik vind dit wel een gezellig bankje waar we op schrijven, levendig!!

Wat hebben we veel betrokken meiden bij elkaar hier. En gelukkig druppelen de bejaarden :) ook binnen....maar ook ik voel me 25 al denken mijn eicellen dat niet altijd gelijk met mij...

En ook heerlijk dat ik weer kan typen, daar blijf ik jullie mee vervelen maar het is een wereld van verschil.

En ik heb vandaag een goeie tip van Minie opgevolgd en twee doosjes M.aastricht gescoord op een ander forum, goeie actie! Als ik bij UMC alles vergoed krijg dan zet ik ze gelijk weer in de aanbieding voor een ander.

Tot spreeks weer!

liefs Moes

Geplaatst

Noes succes morgen in DD...

Okasaan wat goed dat je er ook weer bent...

Bianca, doordat ik zoveel ben afgevallen is mijn pcos weg, het stimuleren lukt wel. Wat de reden was van vorige keer weten ze niet. Het kan wezen dat het gewoon een verkeerde "lading" was, of toch nog door mijn gewicht of gewoon pech. Dat konden ze nog niet zeggen na 1 keer.

Nu hoop ik gewoon dat het beter gaat en er meer eitjes gevonden worden zodat ik in ieder geval een keer een terugplaatsing kan hebben.

Maar ja we moeten het afwachten..

Met de pregnyl heb ik vorige keer geen moeite gehad. Ik moet met de menopur ook flesjes breken en heb zo'n dopje erbij gekregen om te breken werkt super..

Succes allemaal!!!

Geplaatst

Hoi dames

Jullie hebben het over het breken van glazen flacons met medicatie. Ik ben zelf verpleegkundige en als je op het flesje kijk op de rand waar je wilt gaan breken zit er een klein rondje op. Als je een gaasje of watje pakt en de bovenkant tussen duim en wijsvinger neemt en probeert en flesje te breken op het rondje breekt het flesje zich perfect door!

Succes

Hier wachtdag 5!!!!!!!

Pffff

Xx Emm

Geplaatst

Hallo allemaal, nou hier is ze dan eindelijk.

Phoehee, ik kan het echt niet bijhouden. Ik werk 36 uur en dan ook je privé erbij en dan niet zo lekker zijn is niet helemaal mijn ding.

@ Moes, hahahaha bejaarden clubje! We hebben een grote variatie met leeftijden maar dat maakt het ook wel weer leuk! Ik zit hier trouwens ook nog ff met de kop in het zand hoor, spellen we samen struisvogel ;-) . Het is zeker een gezellig levendig clubje! Fijn om er weer bij te horen.

@ Emmiline, wd. 5 alweer! Wat vliegt de tijd, voor jou kruipt hij natuurlijk! Spannend hoor! Nog last van buikklachten, de ( . )( . ) of van je rug? Testen op dag 7 lees ik, dat is al bijna!! Spannend, ik heb nog nooit getest tijdens de behandelingen, ik zou niet weten hoe ik ben…. Hahahaha. Vroegtester, laattester, geen idee…

@ Noah, wat gezellig dat je er ook bij komt! Succes! Op naar 11-2.

@ Remmir, hoe is het meid? Beetje aan de beterende hand?

@ Kim, hahahaha, volgens mij steken we elkaar aan, grappige zin, virus via de computer…..

Volleybal vind ik leuk, ik fitness alleen maar. Vroeger heb ik basketbal gespeeld. Vond ik ook erg leuk!

Wat fijn dat bij jou de laatste pil erin zit, ik moet helaas nog ff, maar dat komt ook wel weer goed! Vandaag spuit 8! Yoehee!!

Ik moet tijdens stimuleren altijd bloedprikken, volgens mij kijken ze dan de oestrogenen na, maar hang me er niet aan op. De AMH waarde bekijken ze alleen om te zien hoe het met de voorraad eicellen staat.

@ Minie, Voor jou gaat de tijd nu ook bijna komen, 13-01. Spannend! Ik weet niet wat Pipelle is. Spannend dat het jullie laatste poging is. Ik ben ook bij UMC en mag 5 pogingen doen. Stoppen jullie bij 4 of begrijp ik het verkeerd? Tjeetje, wat heb jij een hoop beesten ook!

@ Eslief, Wat fijn dat je mag starten!!! Meid heel veel succes en het is toch logisch dat je een stresskip bent. Phoehee, ik heb het ook niet meer een paar dagen voordat het zover is. En trouwens, dikke tranen mogen hoor, dat lucht alleen maar op!

@ Seef74, ik heb er ook moeite mee hoor om het bij te houden, moet er echt voor gaan zitten en als ik 9 uur heb gewerkt dan heb ik gewoon niet altijd zin om te reageren.

@Lisselotje, spannend bij jou zeg, op naar morgen voor fm 2! Succes!!!

@ Bianca, ik moet vrijdag naar de longarts, ik laat het je weten! X. Je hebt helemaal gelijk, moeten we doen, ff lekker eruit! Samen struinen in het bos of op het strand. Komt goed. Vandaag alweer de vierde spuit voor jou! Yoehee, wat gaat het hard!!! Succes morgen met de FM!! Ik duim!!!

@ Sjoke, meid wat fijn dat de ongi is gekomen! En ziekenhuis gesproken? Wanneer mag je komen?

@ Noes, bedankt voor je filmpje, altijd handig om achter de hand te hebben!! Spannend ook bij jullie! Op naar DD. Daarna lekker twee daagjes ontspannen in Limburg! Heerlijk.

@ Mirella1983, schrijf gezellig mee. Het groepje waar je nu voor gekozen hebt biedt van alles. Starters, ervaren schrijvers en bejaarden :-0 . Succes meid!!

Nou meiden, mijn update.

Het gaat wat beter al hoest ik nog wel. Ik ben maandag lekker gaan werken maar het was een GEKKEHUIS. Dinsdag ook trouwens. Nu vandaag lekker vrij.

Vanochtend naar de diëtiste geweest. Ik zat daar met samengeknepen billetjes, was ik gewoon lichter dan vorige keer. En dat met de feestdagen. Het gaat gewoon goed! Ben nu 8. 1 kg kwijt. Nog zo’n 10 te gaan. (liefst 15)

Verder ben ik gisteren door de arts uit Nijmegen gebeld dat ik officieel goedkeuring heb om aan te melden voor de cryo eind jan. Het ziekenhuis dat mij heeft geopereerd in augustus was vergeten te melden in Nijmegen dat de operatie al was gedaan met goed gevolg. Ik had al toezegging gekregen dat we mochten starten maar het staat nu zwart op wit en dat geeft toch meer rust.

Vanmiddag hebben vriendlief en ik een afspraak en verder doe ik niets vandaag. Heerlijk! Ff een niks doen dag zo tussendoor is heerlijk. Morgen weer vroeg beginnen.

Nou meiden, dit was mijn aandeel, ik denk dat ik mijn afwezigheid wel goed gemaakt hebt toch met dit kleine bericht :-D

Fijne dag allemaal en succes!!!!!!!!

Geplaatst

Naam Leeftijd Ziekenhuis Startdatum

Bianca, 29 Jaar, Voorburg, 9 jan eerste fm

Sjokke, 33jaar, Genk

Goofy, 37 jaar, Nijmegen, Ong 26 jan start cryo

Lisselotje, 7 jan fm

Emmiline, 34 jaar, 3 jan, Terugplaatsing Cryo

Moes, 41 jaar, Dusseldorf, 5 feb uitangsecho

Eslief, 33 jaar, Isala Zwolle, 7jan uitgangsecho

Remmir, 35 jaar, Dusseldorf, 23 jan echo

Kim1980, 33 jaar, Catharina zh, 17 jan uitgangsecho

Voor diegene die nog niet vermeldt staat of kan aanvullen!!

Geplaatst

Naam Leeftijd Ziekenhuis Startdatum

Bianca, 29 Jaar, Voorburg, 9 jan eerste fm

Sjokke, 33jaar, Genk

Goofy, 37 jaar, Nijmegen, Ong 26 jan start cryo

Lisselotje, 7 jan fm

Emmiline, 34 jaar, AZM 3 jan, Terugplaatsing Cryo

Moes, 41 jaar, Dusseldorf, 5 feb uitangsecho

Eslief, 33 jaar, Isala Zwolle, 7jan uitgangsecho

Remmir, 35 jaar, Dusseldorf, 23 jan echo

Kim1980, 33 jaar, Catharina zh, 17 jan uitgangsecho

Hoi Goofy

Ik weet nog niet wanneer ik ga testen, ik heb het bij de vorige keer wel op WD 7 gedaan.

Misschien ben ik wel heel geduldig.

Mijn buikklachten zijn minder aanwezig. de afgelopen dagen merkte ik meer klachten als ik in beweging ben dan als ik in rust ben.

Mijn borsten zijn vreselijk pijnlijk. Mijn rug deed gistern heel erge pijn sinds de namiddag. Tot nu toe merk ik dat hij een beetje vervelend begint te doen. Dus ik zal vanavond wel weer met een pijnlijke rug op de bank hangen.

Ik merk dat ik me wat rustiger voel qua ongeduldig wachten dan de afgelopen dagen.

Gr Emm

Geplaatst

Hoi!

Balen hoor van die kwaaltjes en ik hoop dat je rug niet opspeelt! Sterkte! Fijn dat je minder ongeduldig bent! Geeft rust!

Succes!!!

Geplaatst

Hoi Mirella

Ik heb sept/okt2012 zelf de eerste keer alle hormonen gezet. Ik weet dat ik erg ziek ben geweest van alle medicatie. Ik weet dat ik naast de decapaptyl ook de puregon moest zetten. De combinatie vond ik niet fijn. Ze zijn op een gegeven moment bij mij met de hoeveelheid puregon om hoog gegaan. Sindsdien voelde ik me beter en kon ik beter functioneren.

Maar zoals met alles in de ivf/icsi wereld, ieder lichaam reageert anders!

Heel veel succes

Gr Emm

Geplaatst

@Mirella, welkom en succes met je eerste behandeling. Welke spuiten moet je zetten vanavond? Van de decapeptyl heb ik meestal een half uurtje een rode plek op de prikplaats en het jeukt ook een beetje. Verder heb ik van deze spuit al heel snel last van hoofdpijn, maar dat neemt meestal weer af als ik de Gonal-F erbij ga spuiten. Van die laatste krijg ik meestal pas na een tijdje last van mijn buik als de follikels groter worden.

@noes, succes in DD morgen. Heb je al je papieren nu in orde? Limburg is ook heel mooi (beetje chauvinist uithangen...) Waar ga je slapen in Limburg als ik vragen mag?

@okaasan, ook weer van de partij zie ik. Wat een verdrietig nieuws afgelopen jaar bij jou. Hoe gaat het, heb je jezelf weer een beetje bij elkaar geraapt?

@lisselotje, idd hopen dat het gewoon domme pech was vorige keer en dat je nu lekker veel eicellen hebt en ook een tp natuurlijk.

@goofy, wat goed dat je zelfs tijdens de feestdagen bent afgevallen. En fijn dat je nu echt groen licht hebt voor de cryo. Heerlijk even een dagje helemaal niks.

Wat ik een beetje raar vind is dat ik lees dat sommige van jullie tijdens het stimuleren bloed moeten laten prikken en andere weer niet. Waarom is er niet gewoon 1 standaard protocol? Die Pregnyl vind ik ook maar rot. Ik moet trouwens twee ampullen met poeder mengen met 1 ampul vloeistof, dus ik heb altijd 1 ampul vloeistof over. Vorige keer was dat maar goed ook, want de eerste ampul met vloeistof ging niet goed open, dus de helft van de vloeistof weg.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Dag 4 vandaag met prikken en ik heb nog nergens last van.

Ik ben er ook niet heel erg mee bezig. Soms heb ik alleen even een hormoon opvlieger en zit ik zo op de kast verder helemaal niks gelukkig!

Vind de echo morgen echt rete spannend ben zo bang dat het er weer niet goed uit ziet en ik moet stoppen. Maar moet dat maar een beetje los proberen te laten.

Vandaag een moedervlek in mijn gezicht en een moedervlek op mijn rug laten verwijderen. Maar man wat doet die spuit zeer met dat vloeistof zeg! Tranen biggelde over mijn wangen. Nu heb ik een raar kruis in mn gezicht door de hechting. Ik loop dus tot maandag sowieso met uitpuilende hechtingen in mn gezicht rond wat een lol! Het begint nu al een beetje een irriterend gevoel te geven. Maar zo ben ik er eindelijk vanaf!

Emmilene,er valt zo weinig over te zeggen !Iedere zwangerschap is ook weer anders. Helaas is wachten het enigste wat je kan doen.

Succes nu zit je op wd 5!

Kim,Ik denk dat ze het daarom nooit over die waarde gehad hebben. Ja bizar he ik zei gisteren tegen ralf ik spuit heel weinig sommige vrouwen spuiten zon hele spuit in 1 x! Als ik dat doe dan ontplof ik hihi. Het is ook verschrikkelijk echt ieder ziekenhuis heeft zijn eigen protocollen. Er is er geen 1 het zelfde en dat is idd best frustrerend! In dit geval ben ik er wel blij mee want zo mag ik met een grote hoeveelheid toch ingestuurd worden voor een punctie ;-)

Noes,Thnx voor je filmpje. Na 9 jaar weet ik het gelukkig wel!Heb je vandaag je gesprek gehad in DD?Hoor je dan ook wanneer je evt kan starten?Geniet van je nachtjes limburg!

Okaasan,Hoe is het met jou? Gaat het weer een beetje?

Moes,Tuurlijk voel jij je 25! 40 is ook maar een getal toch ;-) Het is ook een enorm gezellige topic! Spreek je eicellen dan even toe!! Wellicht geeft ze dat net een Boost!

Wat voor tip had je van Minie? Spullen die andere meiden niet meer gebruikten? Hier op het forum staat t ook heel vaak! En vaak ook kosteloos!

Lisselotje,Wauw dat is fijn dat je van je PCOS af bent. Welke klachten had jij van je PCOS? Ik heb het ook en word er helemaal gestoord van!

Ga zo voor je duimen op een hele hoop mooie eicellen!! Het moet gewoon!

Mirella,Welkom hier. Heel veel succes! Als je vragen hebt kun je ze hier altijd stellen! En uiteraard ben je ook welkom om gezellig mee te schrijven! Ik zelf heb nooit last van het prikken! Dus je hoeft niet perse iets te merken. Van de decapeptyl hebben veel vrouwen hoofdpijn maar ook dat had ik niet.

Goofy, uhmmmmmmmmmmmmmmmmmm wat is dit nu weer voor mega lang bericht van jou haha.

Jij en basketbal?Wist ik helemaal niet! Zo zie je maar via het forum leer ik je nog beter kennen!

Thnx voor je lieve woorden! Had vandaag een afspr gemaakt met de psyg maar zag toen dat jij kwam dus heb hem snel verplaatst hihi.

En ik verwacht idd wel een update vrijdag van de arts!

Wat fijn dat je officieel goedkeuring gekregen hebt! Altijd fijn! Heb je nou die lijst nog na gekeken van die progynova? Wel ff snel doen hoor!

Geplaatst

Goedemiddag dames. Leuk dat ik welkom ben geheten. Ik prik nu deze eerste twee dagenTriplefem en vandaag komt fostimon erbij. Ik merk nog niets. Wel ben ik snel in slaap omdat ik savonds prik. Of het daardoor is weet ik niet of dat de spanningen nu eruit komen omdat ik mag beginnen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Geplaatst

Hallo allen!

@Bianca, ik heb de rest van de ritjes hier van dit fijne forum!! Van de vorige poging ook, super geregeld is dat. Maar Minie tipte mij op een ritje van een ander forum en...Moes hapte toe! Een fijn idee om wat extra te hebben want de 4de poging stimuleerde ik langer door. Gaat het goed met je? Zo te lezen wel en heb je geen last van de spuiten.

@Noes, succes morgen! Met rijden...en vooral met het gesprek. Je moet als je er bent dóór het slagboompje de parkeerplaats op. Ik moest ff schakelen naar het Duits...al jaren niet meer gesprochen..

@Emmi, wat spannend toch weer bij jou, de vijfde dag al! Nog even en dan start het broekloeren weer..

@Mirella, Welkom!!! Succes met de spuiten!

@Goofy, topper met het afvallen!!! Dat kan mijn lijf niet zeggen hoor, afvallen in december!

@Lisselotje, zet 'm op!!!

@Kim, ik vind het ook zó frustrerend dat elk ziekenhuis andere protocollen hanteert. Ze kijken niet echt naar de persoon maar toch is het overal anders. Ik heb al vele vormen gehad, wel steeds dezelfde medicatie ongeveer alleen in eenheden aangepast. Bloed moest ik ook soms maar de laatste twee keer juist weer niet....je bent overgeleverd aan de grillen van het ziekenhuis. Daarom vind ik het forum ook zo fijn, daar leer ik van alles van bij zodat ik de arts met lastige vragen kan bestoken.

Tot snel weer!!

Moes

Geplaatst

Hoi Moes,

Wauw dat is bijzonder! Schrijf jij op nog meer forums? Vind het ook onzin dat je het niet openbaar op een forum mag aan bieden hoor je helpt er alleen maar iemand mee anders moet je het weg gooien! Wat en hoelang moet jij spuiten dan? Ik spuit niet veel dus ik zou zo alles bij elkaar hebben. Met mij gaat het goed hoor. Vanavond een super stunt 300 eh zitten er in een spuit gonal-f en ik spuit 75 eh dit nu 4x gedaan. Draaide toen ik gespoten had nog een keer aan de spuit toen de naald er nog in zat waarom? Geen idee haha. Haalde de naald eruit en dacht hij is leeg. Nou mooi niet kwam nog aardig wat uit. Vrees dat ik nu veel meer heb gespoten als die 75 eh! Lekker snugger! En ik dacht dat er precies 300 eh in zaten maar er zit dus meer in! Ach we zien het morgen wel ik reageer er toch te heftig op altijd! Lompe ik!

Moedervlekken beginnen nu wel zeer te doen vooral die op mn rug. Althans de moedervlekken die er niet meer zitten ;-)

Spreken de artsen in DD alleen duits? Of toevallig ook een nederlandse arts? Zou niks voor mij zijn hihi.

Mirella,Tuurlijk word jij welkom geheten! Je bent meer dan welkom! Zijn dat de hormonen die de ei blaasjes laten groeien? Ik heb nog nooit van Triplefem en fostimon gehoord! In welk ziekenhuis ben jij onder behandeling en wanneer heb je de eerste echo? Vind je het erg spannend. Zie je overal erg tegenop? Of valt het je tot nu toe mee?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden