Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja is voor de eiblaasjes. 15 januari echo om de blaasjes te controleren. Ik loop in het maastad zkh. Wat een transport zkh is van het erasmus mc. Het val me mee de eerste twee dagen. maar vind alles spannend

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mirella,Zo dan heb je pas laat een echo! Hier is het als je start met de hormonen voor de eiblaasjes dat je na 4 dagen al een echo hebt. Zijn het wel aardige mensen daar? Wij woonden eerst in de buurt van Voorburg vandaar dat we daar onderbehandeling zijn. Maar t is toch steeds eventjes rijden nu. Dus R wilde eigenlijk ook overstappen naar het Maastad omdat dat het dichtste bij is en we daar ook onze dochter zijn verloren en de gyneacoloog zo relaxed was maar ik voel me fijn in Voorburg dus wij stappen niet over.Dus je hebt wel de echo etc in het maastad maar de rest in het Erasmus! Denk dat jij dan een beetje in mijn regio woont ;-)

Tuurlijk is het spannend.Spannend is het altijd en vooral de aller eerste keer omdat dan alles nog nieuw is!

Geplaatst

Hoi,

Vandaag gebeld met de consulent en morgenvroeg moet ik voor de eerste echo. Dan wordt er volgens haar ook besloten of ze gaan terug plaatsen in de natuurlijke cyclus of dat ik toch medicatie moet gaan gebruiken. Ben echt eens benieuwd wat ze gaan zeggen.

Mirella: welkom, ik had tijdens stimulatie bijna nooit last van kwaaltjes alleen vlak voor het einde wat hoofd en buikpijn. Maar ik vond ook zelfs iedere poging anders;-)) dus afwachten en hopelijk heb je nergens last van

Bianca: inderdaad super spannend morgen je echo, ik duim voor je

Emmeline: het wachten…ellende. Is ook zo’n onzekere tijd en je kunt niets doen behalve afwachten. Hou vol!!

Goofy: wat een goed nieuws allemaal!! Hopelijk gaat jou ijsblokje ook geluk brengen

Okaasan: gezellig dat je erbij komt.

Kim: ieder ziekenhuis lijkt een andere methode te hebben. Ik zat eerst in Maastricht en nu in Genk een wereld van verschil. Vond het in het begin zo verwarrend en het deed mij ook de vraag stellen of er niet meer naar het individu gekeken dient te worden omdat iedereen anders reageert.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Hi,

Ik ben ook in het M.aasstad geweest en vond het er prettig. Je doet alleen de tp in het E.rasmus. Verder ook de punctie daar. Vriendelijke mensen.

Ik schrijf alleen hier...en dat is al een dagtaak! Maar nu had ik me ff ingeschreven alleen voor die doosjes...ik ga daar niet schrijven. Ik vind dit ook een fijner forum.

Fostimon is een Menopur, vergelijkbaar. Die andere heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik kreeg daar gewoon decapeptyl en gonal met menopur.

Oja gossie je moedervlekjes....wat ooit moedervlekjes waren....doe rustig aan!

Ik moet de hoogste dosering spuiten, 450 per dag. In de ochtend meno en de avond gonal of andersom. Dat doen ze bijna nergens maar werkte wel bij mij op zich. Het gaf nét wat betere bevruchtingen. Niet dat het hielp uiteindelijk....

Groetjes!

Geplaatst

@bianca, fijn dat je bijna geen last hebt van de hormonen. Spannend morgen de echo. We duimen allemaal met je mee dat het goed is. Getsie moedervlekken laten verwijderen. heb ik ook een keer laten doen op mijn rug. Wat vreemd dat er meer dan 300eh in de spuit zat. Ik heb zelf altijd spuiten van 900eh en daar zit toch echt niet meer in.

@mirella, ik denk dat triplefem eerder zoiets is als decapeptyl en de fostimon is inderdaad een hormoon om te stimuleren. Toen ik in mei voor de intake ging zeiden ze tegen mij dat ik dat waarschijnljk ook moest gaan spuiten, omdat dit een goedkoper medicijn was dan de Gonal (dat moest van de verzekering). maar toen ik het recept kreeg was het toch weer de Gonal. En asl je dan vandaag inderdaad begint met stimuleren dan heb je na een week de eerste echo. Heb ik ook.

@Sjoke, jij dus ook morgen een echo. Veel echo's morgen dus. Waar hoop je zelf op. Ik zou zeggen in eigen cyclus, tenminste geen extra hormonen in je lijf.

@moes, zo jij spuit wel heel veel, maar als het helpt dan is het goed.

Dames met echo's morgen heel veel succes en ik hoop allemaal positieve berichten te lezen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Morgenochtend vroeg gaan we naar DD, de afspraak met dr S.choltes is om 10 uur, dus maar op tijd vertrekken. Ben benieuwd wat er mogelijk is en wat hij evt. voorstelt. Ik wil graag mijn bloed laten onderzoeken op eventuele immuunafwijkingen of stollingproblemen, dat is nl nog nooit onderzocht. Ik twijfel er alleen aan of ik voor dat onderzoek direct naar dr Pfeiffer zal gaan of het via dr S.choltes zal gaan doen.

Ik heb mijn hele dossier gecopieerd en op volgorde gelegd, de bloedonderzoeken zijn binnen, nu nog wat vragen op een rijtje zetten en we zijn er klaar voor! Daarna nog even de stad in en dan naar het altijd mooie Limburg.

We overnachten dit keer in Epen. We gaan er wel vaker heen met de racefiets of naar Maastricht, heerlijk!! We hebben er ook een mooi huis gezien op Funda, bij Noorbeek. Haha, een beetje dromen: paard bij huis, B&B, theetuin beginnen o.i.d.

Moes, wat voor brief is dat dan? Als je akkoord wil voor het buitenland, dan moet je toch dat formulier van hun site laten ondertekenen door je huisarts? Ik zal het morgen wel even vragen (zo, 1e vraag voor op het lijstje...)

He, ik zie nog een lijstje, ik zal 'm even aanvullen:

Naam Leeftijd Ziekenhuis Startdatum

Bianca, 29 Jaar, Voorburg, 9 jan eerste fm

Sjokke, 33jaar, Genk

Goofy, 37 jaar, Nijmegen, Ong 26 jan start cryo

Lisselotje, 7 jan fm

Emmiline, 34 jaar, 3 jan, Terugplaatsing Cryo

Moes, 41 jaar, Dusseldorf, 5 feb uitangsecho

Eslief, 33 jaar, Isala Zwolle, 7jan uitgangsecho

Remmir, 35 jaar, Dusseldorf, 23 jan echo

Kim1980, 33 jaar, Catharina zh, 17 jan uitgangsecho

Noes73, 40 jaar, MCK/ Dusseldorf, 9 jan intake DD

Voor diegene die nog niet vermeldt staat of kan aanvullen!!

Ik heb helaas niet zoveel tijd nu, dus succes allemaal!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Sjoke wat een goed nieuws! Wat vermoed je zelf? Jij bent ook bijna weer in de race!

Moes, jij hebt ook behandelingen in t maasstad gedaan? VOorburg staat gewoon heel hoog aangeschreven en t Maasstad dus minder daarom blijven wij ook in voorburg en alles is er onder 1 dak ook wel fijn. Maar bij een nieuwe zwangerschap ben ik wel onder controle van de gyn in t Maasstad ziekenhuis super relaxte arts!Super zeg dat je al die mmedicatie zo heb kunnnen regelen! Wauw jij spuit 1 ampul per keer dus! Ik kan daar 5 x mee doen. Dan ben je een heuze hormoon bom of valt dat mee?

Geplaatst

Noes, heel veel succes morgen! Ik hoop voor je dat het veel nuttige nieuwe en vooral bruikbare info oplevert.

En verder blijf ik nog even onder mijn steen, dus ik sluit me hier nog niet echt aan. Eerst maar eens het evaluatiegesprek in Gent afwachten wat alle vervolgstappen worden. Maar iedereen bedankt voor alle lieve woorden.

Heel veel succes iedereen hier!

Geplaatst

Kim, vaag he dat er meer in zat! Kan vast geen kwaad ze krijgen hooguit een extra boost! Waardeloos he die moedervlekken. Bedankt voor je lieve woorden voor de echo!

Moes, morgen pas ik dacht vandaag! Spannend. Ik weet niet hoe t in dd gaat. Epen is toch ook in gelderland.geniet er van saampjes!

Okaasan, heel veel sterkte en hopelijk heb je snel een gesprek in Gent en kan je weer een stapje verder.

Sorry voor mn korte en misschien onduidelijke reactie maar via mn mobiel is t zo waardeloos!

Geplaatst

@bianca1 ik woon in Hellevoetsluis dus is regio Rotterdam. Alleen terugplaatsen gebeurt in erasmus. In Maasstad helpen ze je goed en een aardige gyn.

Geplaatst

Mirella,Dat is vlak bij mij ik woon in Oud-beijerland! Ieder ziekenhuis heeft voor en tegens maar t aller belangrijkste is dat jeje er op je gemak voelt en er vertrouwen in hebt!

Geplaatst

Maar heb een vraag. Hebben jullie ook moeite met man/vriend die niks tegen niemand wat wil zeggen? Ik vind het best moeilijk om mijn mond dicht te houden. In mijn geval ligt het niet aan mijn kant.

Geplaatst

Mirella, heel herkenbaar met mijj ex vriend toen der tijd was t met iedereen bespreekbaar naar nu met mn huidige vriend mocht de eerste behandeling niemand t weten. Ik vertelde t wel tegen een aantal vriendinnen want kon echt mn mond niet houden. R schaamde zich er toch wel voor. Maar na de eerste behandeling toen ik zwanger bleek te zijn vertelde hij toch wel tegen heel veel mensen nu weet zelfs iedereen dat wij daarvan afhankelijk zijn. R ziet nu in dat t geen taboe is en niet vreemd is aangezien hij ineens van veel mensen omhem heen ook hoorde dat ze bezig waren met ivf.

Dus denk dat t voor een man echt een soort van schaamte is. Denk dat ze zich toch niet helemaal man voelen op dat gebied. Opzich logisch maar heel lastig voor de vrouwen.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Gisteren mijn tweede prik erbij moeten zetten. Gelukkig geen bijwerkingen. Wel ben ik gelijk in slaap gevallen toen ik in bed lag. Dat heb ik normaal nooit. Ik weet niet of dat dus de bijwerkingen zijn.

Geplaatst

Bianca succes vandaag...

Noes ook heel veel succes in DD.

Ik ga zo richting Leeuwarden voor mijn tweede fm meting. Hopelijk goed nieuws en maandag of dinsdag de punctie.

Ik hou jullie op de hoogte...

Geplaatst

Mirella, ik heb geen idee. Dat is toch wel een pluspunt dan slaap je iig lekker!

Lisselotje, spannend! Jij de 2 de fm! Ik heb de afspraak om 11.50. Ben ook reuze benieuwd hoe t erbij mij uit ziet ik begin al aardig wat te voelen van binnen. Maar t grijpt me nr de strot ben op vd zenuwen hoop zo dat t er goed uit ziet!

Hoeveel had jij er de vorige echo ook alweer Lisselotje. Ga duimen voor je dat de punctie ma of di is!

Geplaatst

Mirella ik gad de vorige echo 7 eiblaasjes van 13 mm. Dus ben heel benieuwd...

Jij ook succes. Ik was ook op van de zenuwen de eerste echo... En nu ook nog wel een beetje hoor...

Ik ben beetje vroeg in het ziekenhuis, dus eerst maar een kop koffie..

Meiden succes vandaag hopen op allemaal goede echo's.

Enmeline hou je het nog vol of begin je al testdrang te krijgen... Wd6 toch...

Noes mijn duimen draaien dubbel voor je vandaag...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hi lady's

Even een update

M'n onrustig gevoel in m'n buik is weg.

We veel last van m'n darmen, ben darmpatient, dus bekend probleem

Sinds een dag of 2 last van misselijkheid zowel smorgens vroeg als rond 10 uur. Erg moe en rugpijn.

Geen test drang is veel te vroeg ervoor. Misschien op z'n vroegst dat ik zondag test. Zit dan op wd 9

Gr Emm

Alles dames met echo's heel veel succes en ik hoop op mooie fm metingen

Dames die spuiten, succes met het geprik, hopelijk weinig last van bijwerkingen

Geplaatst

Vandaag 2e fm gehad. Aan rechterkant 4 grote van 14,15 en 16 mm en nog 4 kleinere van 10mm. Aan linkerkant 2 grote van 15 en 16 mm en meerdere kleintjes onder de 10 mm. Ik moet maandag nog voor een derde echo in de hoop dat de 4 van 10 mm ook nog mee kunnen voor de punctie. Dus nog ff langer Door spuiten, maar dat vind ik niet erg. En dan woensdag donderdag of vrijdag de punctie. We zullen het zien...

Geplaatst

Mirella, Jij komt ons dan gewoon achterna hobbelen!! Wisseling van de wacht ;-)

Lisselotje, Wauw Dat zijn de berichten.Laat ze maar lekker groeien die follikels! We gaan er gewoon voor dat je er minimaal 10 gaat hebben!! En hopelijk in allemaal het gouden EI!

Emmiline,Jeetje je houd het wel spannend. Vandaag wachtdag 6 toch. Ga je morgen echt niet stiekem testen dan heb ik de testdrang voor jou :P!

Klinkt hoop gevend! Ik hou je in de gaten!

Moes,Hoe was het vandaag in DD? Ik ben heeeeeel nieuwsgierig!

Zo hier de echo vanmorgen gehad.

Ik had er rechts meer als 30 en links gemiddeld 25!!

Waarvan er nu totaal 9 rond de 10 mm waren.

De vorige keer ging het precies het zelfde en had ik er uiteindelijk 24 die goed waren voor de punctie.

Ik baal enorm dat het er weer zoveel zijn. Maar omdat ik me te druk maak ga ik het maar per keer bekijken. Volgens de arts hoef ik me nog geen zorgen te maken. Ze cancelen niet zo snel behandelingen. Dus hopelijk groeien ze gestaag door en niet allemaal! Zondag heb ik de 2de fm.. Vermoed dan ook rond volgende week vrijdag de punctie. Althans vorige keer was het ook op dag 15.

Lisselotje hoe groot waren ze bij jou met de eerste fm? Weet je dat nog? Kan ik ff rekenen hoe veel ze groeien in drie dagen :P! Heb nu al tig behandelingen gedaan iui icsi ivf maar weet gewoon niet meer hoe snel die follikels groeien!

Geplaatst

Hoi,

Vandaag echo gehad, de arts heeft gekozen voor tp in natuurlijke cyclus. Hoef pas weer de 22e terug voor een echo. Kreeg nog voor ik mijn broek aan had al de rekening ;-)) ben benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat heb buiten de nieuwe afspraak nog maar weinig info gekregen.

Noes: hoe is je gesprek gegaan? Noorbeek is inderdaad een mooie plek om te wonen als je houdt van de natuur en je bent in limburg moet je eens naar vijlen gaan. Ga ik vaak wandelen,super mooie omgeving.

Mirella: mijn man is er heel open over als iemand er naar vraagt. Ook in onze omgeving maken we er geen geheim van het is iets dat je als koppel overkomt. Het kan ook opluchten om erover te praten want er komt toch wel veel bij kijken.

Wel merk ik dat het hem steeds meer moeite kost om mee te gaan in de behandelingen hij wilde na poging 4 echt stoppen. Was klaar met alle teleurstellingen en het verdriet.

Emmeline: misselijk,moe en ruglijn….goede tekens. Hoop het zo voor je. Testen tja is inderdaad erg vroeg…knap dat je wacht.

Lisselotje: wat een mooi aantal…laat maar lekker groeien misschien komt er nog wat extra’s bij.

Bianca: Probeer je niet te druk te maken. Ja ik weet het makkelijk gezegt;-))) ,maar je kunt toch niets doen.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Sjoke,

Ook jij had natuurlijk je echo sorry dat ik daar niet naar heb gevraagd ik was dat helemaal vergeten slecht he!?Joh dat meen je niet dat je voor jeje broek aan had de rekening al kreeg waarom dat dan??

Moet je gaan werken met ovulatie testen of gaan ze alleen met de echo kijken en beoordelen op de grote van de follikel die groeit.

Nee idd is ook zo kan er ook niks aan doen. Het loopt zoals het loopt maar ja het is wel lastig! Probeer me de aankomende dagen helemaal zennnnn te houden :P!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden