Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij overleggen maandag evt over de vwp. Bloedonderzoek duurt 3weken hier in nl. België 2wk. Het moet net kunnen dus. Maar erg krap. Miss kan het iets sneller gezien onze situatie en tijd. Ja alleen om de rechter long. Met 11wk zagen ze bij haar meer vocht in de nekplooi. Toen meting gehad met 13.2wk Nekplooi 2,5 en dat is redelijk netjes incl bl. uitslag kans van 1:2800 op down.

Wij stappen al geen enkele echo vrij normaal in gezien onze geschiedenis. En wij hielden het ook al in ons achterhoofd met ons meisje. Gezien het vocht in de nek toen die tijd! Je denkt er toch over na.

Maar de kans dat alles goed is bij jullie is vele malen groter! Dit komt echt niet vaak voor zei zij. Vaker is alles goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh lieve Remmir wat een akelig bericht. Ik hoop zo van harte dat het uiteindelijk meevalt en niets blijkt te zijn. Ik zal aan jullie blijven denken! Nijmegen is een goed ziekenhuis dus daar ben je iig in goede handen. Onwijs veel sterkte in deze onzekere tijd.

Geplaatst

Remmir, dat is een hele mooie uitslag, en 2,5 is sowieso aL ruim binnen de marge en naarmate je verder bent in de zwangeschap is een "dikkere" plooi ook normaal.

ik vind het echt ontzettend rot, die onzekerheid......ik duim voor je xxx

Geplaatst

Och nee remmir meid jeetje wat een k*t nieuws zeg hopelijk kan het niet veel kwaad

Meid heel veel sterkte en dat je snel duidelijkheid mag hebben :-(

Geplaatst

Remmir ook van mij heel veel succes en sterkte vandaag hopelijk heb je snel duidelijkheid

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Remmir, ik denk aan je!!

Sterkte vandaag,

Liefs Moes

Geplaatst

Wat lief allemaal

Het vocht was duidelijk terug gelopen. Het zat er nog wel, maar gelukkig minder. Ze zagen eerste instantie wat met het hartje dus weer een andere arts. En wij hadden een primeur met het nieuwste echo apparaat wat nog niet officieel gekocht is in Nederland maar op proef. Er was toch niet wat te zien. Om een heel lang verhaal kort te maken. Na 5 verschillende artsen vermoeden ze dat ze problemen heeft met evt vocht afdrijven. Ons meisje heeft erg veel vruchtwater ook. Of door iets met lymfeklier of Miss infectie opgelopen. En nog wat andere opties. Maar ze zien geen levens bedreigende of erg verontrustige dingen. Zo enorm opgelucht. Over 2 wk weer terug en dan de uitslag over infectie en alles. En weer echo's om vocht te bekijken. Week daarna uitslag nip test!

Ze hebben ook de baarmoederhals gemeten en die was 3.1 en dat was nog prima vinden hun.

Wat een dag.. Maar o zo opgelucht!!!

Dank jullie voor jullie medeleven

Liefs mij

Geplaatst

Remmir wat een goed nieuws! Jeetje wat een opluchting alvast.

even mbt je baarmoederhals, laat hem de eerst volgende afspraak ook even meten, dit is nl een momentopname.

gewoon even voor de zekerheid ...x

Geplaatst

Remmir, wat een opluchting! Geen vruchtwaterpunctie dus gelukkig. Nu kunnen jullie weer een beetje ontspannen.

Geplaatst

Dank voor de tip meiske! Morgen moet ik naar eigen ZH en zal dan nog eens vragen. Of moet er een langere tijd tussen zitten?

Ik had jou verhaal in mijn achterhoofd vandaar dat ik gevraagd heb om het te checken!

In Nijmegen vertelde ze dat sommigen ZH met deze meting al zo'n ding plaatsen. Zijn verschillende ideeën over.

Geplaatst

Remmir dat klopt, maar dan ligt het er wel en beetje aan bij welke termijn je die lengte van 30mm hebt, én hoeveel kindjes je draagt, jouw lengte is wat ze noemen zeer acceptabel bij een tweeling icm de zwangerschapstermijn.

ik zou proberen iedere week te meten en neem veel rust: zitten/liggen.

Maar ze moeten ook kijken of de baarmoedermond mooi dicht zit.

Geplaatst

Remmir,Wat een fijn nieuws.Heel veel succes morgen! En ook ik sluit me aan bij Meiske, probeer eens te kijken ofdat je iedere week een meting mag hebben van je baarmoederhals en ofdat ze dan gelijk kijken of je baarmoedermond nog dicht zit.

Bij mij doen ze dit ook vanaf week 19 standaard iedere week. En het geeft mij zelf een heel fijn gevoel!

Geplaatst

Ik zal het morgenvroeg meteen vragen. Dank jullie wel.

Doen jullie nog iets aan zwangerschapsgymnastiek of zoiets? Ik zit er over te denken.

Geplaatst

Succes morgen

Ik zit te twijfelen of ik nog een keer yoga ga doen ik vond het wel fijn de vorige keer

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden