Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja vreselijk spannend we moeten er maar het beste van hopen en heel rustig aan doen is soms lastig met een peuter van 1.5 in huis maar met wat aanpassingen en hulp gaat dat goed komen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

wat fijn om te horen van de mooie echo's bij Eve en Mariska! Maar ook wel spannend met die constante dreiging van een bloeding poeh!

Eve, sjonge wat een historie heb jij zeg....heftig!.m

Celene echt ellendig als je zo blijft tobben , ik herken het, ook geen energie en ruim 3 weken kwakkelen, hoesten, snotteren op en af keelpijn pfff

verder geen bijzonderheden hier, morgen combinatietest en afspraak bij de gynaecoloog !

Geplaatst

Meiske, heb je de nekplooimeting of alleen de bloedtest? Ook best spannend. Wij hebben vandaag de nekplooimeting (echo). De bloedtest is vorige week gedaan (nog geen uitslag). Succes vandaag!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Twinkle, ook van mij!! Succes en veel kijkplezier!!

Moes

Geplaatst

Dank je wel meiden!

Twinkle ik de Nekplooimeting , bloedafname heb ik vorige week laten doen, gelijk met de glucose tolerantietest, na de Nekplooimeting fspraak bij de gynaecoloog : controle + bespreken opname volgende week.

Geplaatst

Dank je wel meiden.

Meiske, volgende week krijg je de cerlage? Gaat dat onder plaatselijke verdoving?

Ik heb volgende week weer een afspraak bij de gyn voor controle (soms wel lastig dat dingen niet gecombineerd kunnen worden. Heb nu echt iedere week wel een afspraak staan. Maar ja het is voor een goed doel zeg ik dan maar. Beter te vaak dan te weinig.)

Geplaatst

Hebben wij net zo twinkle gisteren de echo en donderdag de afspraak bij de gyn maar helaas is het niet anders het is voor ons bijna een uur rijden ook nog helaas

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Cocochanel: 02-11-2014

Remmir: 04-11-2014

Celene: 06-11-2014

Eve: 12-11-2014

Meiske74:18-11-2014

Twinklestar: 25-11-2014

Mari-83: 15-12-2014

Mar88:

Eerste echo:

Remmir: 13-03-2014

Celene: 17-03-2014

Meiske: 29-03-2014

Twinklestar: 05-04-2014

Marr88: 09-05-2014

Volgende echo/afspraak

Eve: 08-05-2014

Meiske74: 3-6-2014 / 20-5-2014 plaatsing cerclage

Nekplooimeting / combinatietest:

GUO:

Eve: 26-05-2014 + 23-06-2014

Meiske74: 30-06-2014

Twinklestar: 04-07-2014

Geplaatst

Hoi dames,

goh Maris , wat onhandig met die afspraken en die lange reistijd zeg!

vandaag de combinatietest gehad en controle, de Nekplooimeting was mooi 1.7 maar omdat ik 39 ben, te zwaar, uk met Icsi verwekt is kan er toch een hoger risico uitkomen...ik maak me ( nog) niet druk!

Ukkie doet het erg goed, helemaal nagekeken en goedgekeurd!

De placenta ligt nu al mooi aan de achterkant, top! Verklaart ook dat ik ukje al voel maar ben er echt blij om, lag bij Imke voor de in/ uitgang met grote bloeding tot gevolg en trok ook pas laat in de zwangerschap omhoog.

Verder geen bijzonderheden mbt de Glucose tolerantietest , was weliswaar preventief maar altijd fijn om te horen!

inmiddels gelijk weer nieuwe controles ingepland, na plaatsing van de cerclage iedere twee weken check.

raar idee, alleen donderdag nog werken en dan na de ingreep de 20 ste plat.

ik weet niet meer wie het vroeg maar de plaatsing zal onder volledige narcose zijn maar verwijdering ( met 37weken) zonder verdoving oid.

Twinkle ik hoop dat jullie echo er ook goed uitzag en Celene jouw controle ook!

Geplaatst

Wat fijn meiske dat het er goed uit zag allemaal nu op naar volgende week hopelijk gaat dat ook allemaal goed

Voel je dat ding eigenlijk zitten

Sorry misschien gekke vraag hoor hihi

Ja ach die reistijd we weten niet anders ik kan straks hopelijk voor de gewone controles wel naar het streekzh maar echo's zullen allemaal hier zijn en niet alle artsen zitten in het streekzh

Geplaatst

Meiske, fijn dat alles goed was.

Gaat snel alweer hè? Zie je er tegenop? En na de 20-ste dus echt plat. Heb je al films en boekjes ingeslagen ;-)?

Mari, voor jullie is het nog verder rijden. Wij houden meestal rekening met 45 minuten rijden incl parkeren enzo.

De echo was goed. Nekplooi van 1,5. Maar de uitslag van de combinatietest krijgen we nog (per post).

Ukkie ligt in ieder geval mooi op schema. Nu 6 cm.

We konden uitgebreid kijken want het duurde even voordat ukkie er goed voor lag voor de nekplooimeting.

Omdat het even duurde vroeg ze of we de theorie over het geslacht wilde horen. Ik dacht dat ze gewoon een verhaaltje ging vertellen maar ze had het ineens over een klein uitsteekseltje en als dat naar boven wees zou het een jongetje zijn (bleek het om de nub methode te gaan). Mmm, eigenlijk wilde we dat helemaal niet weten. Maar ze zei er wel gelijk bij dat het niet erg betrouwbaar was....

Geplaatst

Vandaag bij mijn eigen huisarts geweest die wou natuurlijk gelijk alles weten haha is echt een top dokter! Moest bloedprikken en kreeg urine potjes mee voor elke controle .

Vandaag 8 weekjes zwanger eigenlijk vliegen deze weken nu om!

28 mei krijg ik mijn echo dat is over 2 weekjes alweer.

Dan 2juni naar het AMC voor mijn laatste 12 weken echo

en 3 juni bij mijn eigen dokter weer voor controle wegen enzo.

Uitgerekende datum is 23 december

wat een afspraken allemaal weer.

Geplaatst

Meiske super dat het hoed was. Fijn dat je uk voelt... Pff vind het nog al wat wat jij straks krijgt, maar alles voor het kindje natuurlijk! Maar lekker veel kletsen hier op het forum!

Twinkle super dat het bij jou ook goed was! Dat heeft ze bij ons ook uitgelegd idd en een voorspelling gedaan. Maar bij jullie dus ook!? Dus je kon al zien hoe het uitsteeksel stond jammer dat ze dat dan heeft gedaan!

Celene hopelijk was je echo vandaag ook goed!

Geplaatst

Mar, 8 weken alweer. Fijn dat het omvliegt.

Mag ik vragen waarom je urine moet inleveren?

Remmir, ja we hadden het liever niet geweten. En aangezien het niet heel betrouwbaar is schiet je er niet veel mee op. Wat kwam er ook alweer bij jullie uit?

Geplaatst

Twinkle wat slecht dat ze het zo gezegd hebben

Wij willen het ook weten ik heb bedacht de geslachtsbepaling voor Vaderdag te geven hihi

Vandaag een slechte dag heb ook voor het eerst gespuugd bah hopelijk de eerste maar ook de laatste keer

Morgen gesprek met de gyn dus ben benieuwd in hoe verre ik rust moet houden

Ik ben gastouder dus het zou heel rot zijn voor de ouders als ik niet mag werken maar goed ik en mini gaan voor

Geplaatst

Dat is gewoon controle op ontstekingen enzo had ik bij mijn vorige ook. Ik word elke maand helemaal gekeurd haha morgen avond komt er iemand van moedersvoormoeders had me opgegeven dus zal me benieuwen is de 1ste keer dat ik dit doe.

Geplaatst

Ja best lomp. Ze vroeg wel wil je de theorie over het geslacht horen maar wij dachten dat ze een verhaaltje ging vertellen over de ontwikkeling ervan..... .

Gezien de voorgeschiedenis willen we het niet weten en nu ga je toch steeds denken zal het dan echt een jongetje zijn...

Mar, nou altijd fijn. Heb je vaak last van blaasontstekingen gehad?

Goed dat je meedoet. Hier worden ze vandaag weer opgehaald die kannen.

Mari, lastig met je werk maar inderdaad de kleine gaat voor op zo'n moment.

Geplaatst

Hier de intake bij de gyn gehad

Hij heeft ook nog even weer gekeken en mini doet het super hij bewoog zelfs al en we zagen de armpjes en beentjes zo leuk

De bloeding zit er nog wel maar hij leek mij iets minder dan maandag maar goed hij zei dat ik wel een beetje moest oppassen met alles maar dat ik het meeste gewoon mag doen ik moest het alleen niet te gek maken en ik voelde zelf het beste aan wat wel een niet kon er is nu toch niet veel aan te doen het blijft goed gaan of het gaat fout dat heeft niemand in de hand helaas.

Maar voor nu was alles goed

4 juni hebben we de 12 weken echo en aansluitend de controle afspraak ik zal zo het lijstje even aanpassen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden