Ga naar inhoud

Uitgerekend november/december 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Cocochanel: 02-11-2014

Remmir: 04-11-2014

Celene: 06-11-2014

Eve: 12-11-2014

Meiske74:18-11-2014

Twinklestar: 25-11-2014

Mari-83: 15-12-2014

Mar88:

Eerste echo:

Remmir: 13-03-2014

Celene: 17-03-2014

Meiske: 29-03-2014

Twinklestar: 05-04-2014

Marr88: 09-05-2014

Volgende echo/afspraak

Eve: 08-05-2014

Meiske74: 3-6-2014 / 20-5-2014 plaatsing cerclage

Mari-83: 04-06-2014 12 weken echo en controle gyn

Nekplooimeting / combinatietest:

GUO:

Eve: 26-05-2014 + 23-06-2014

Meiske74: 30-06-2014

Twinklestar: 04-07-2014

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mari, mooi he dat het al beweegt! Zo'n leuk gezicht. En wat vergeet je ook weer een hoop van de vorige keer he? Ik kan me dat helemaal niet meer zo herinneren van de echo van mijn zoontje rond die periode.

Het blijft wel spannend voor jullie. Maar je mag dus wel werken? Misschien meer oppassen met tillen enzo?

Uitgerekende datum:

Mar88:

Eerste echo:

Volgende echo/afspraak

Twinklestar: 19-05-2014 afspraak gyn

GUO:

Geplaatst

Nee gek is dat he ik kan me dat ook niet meer zo herinneren terwijl het net 2 jaar terug was

Ja ik mag wel werken maar gelukkig slaapt mijn jongste op pas kindje nog regelmatig en de oudste zit op school dus dan kan ik even rusten

Het is idd even oppassen met tillen mijn dochter is eigenlijk te zwaar om te tillen voor mijmaar goed daar kom je echt niet altijd onderuit

Ach we gaan het zien het is oom zo wat de gyn zegt ik heb het niet in de hand en voor nu gaat het goed

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Mar88: 23-12-2014

Eerste echo:

Volgende echo/afspraak

Twinklestar: 19-05-2014 afspraak gyn

Mar88: 28-05-2014 echo 02-06-2014 echo laatste AMC 03-06-2014 controle

GUO:

Geplaatst

Nou vandaag bij de dokter geweest was flink benauwd en hoofdpijn en kon amper kijken blijkt heb een voorhoofdsholteontsteking.

Wat doet dat vreselijk zeer!.

Mocht alleen zoutoplossing arrggh. Als het echt niet gaat maandag aan een kuur.

Maar uitzieken dit weekend is het net mooi weer.

iedereen fijn weekend.

Geplaatst

Jeetje wat vervelend mar beterschap

Helaas ken ik wat het is ik heb chronische voor hoofd holte ontsteking dus kom er nooit meer vanaf

Geplaatst

Heb het nooit gehad wel vaak keelontsteking 2weken terug nog gehad. Hopen dat deze weken snel om zijn dan voel ik me weer fit haha

Geplaatst

Ja ik kan ook niet wachten tot over een paar weken als hopelijk de misselijkheid en vermoeidheid weg gaan weer een beetje energie overdag zou fijn zijn

Geplaatst

Bah Mar dat is wel naar en pijnlijk!

hier gaat het even niet zo lekker, ik heb een mega hoge bloeddruk

ik heb echt al weken last van zware verkoudheid/ keelpijn etc.

maar sinds donderdag ook zware hoofdpijn,

gisteren de huisarts gebeld maar zat vol en assistente dacht aan voorhoofd- of bijholteontsteking , maar ik heb geen pijn als ik kloppende bewegingen maak. Maar goed afspraak gemaakt voor maandag en gevraagd of zij wel ing mijn bloeddruk zou kunnen controleren, was oké en maar goed ook: 175/115, 165/110, 165/92 ( in een tijdsbestek van 45 min)

huisarts heeft overleg gepleegd met de gyn en het kan gelukkig geen kwaad voor de zwangerschap bij deze termijn, ik heb nu medicijnen en een extra controle a.s. Maandag.

gisteravond toch nog even met de verloskamers gebeld en daar werd mij verzekerd dat het kindje echt geen gevaar liep en dat de plaatsing van de cerclage ook gewoon door mag gaan, poehhhh

nu hopen dat de meds snel aanslaan!

Ik baal echt, had juist dit weekend nog leuke dingen. willen ondernemen met zijn drieën.

Geplaatst

Jullie lopen allemaal te kwakkelen lees ik.

Mar, vervelend van die voorhoofdsholte ontsteking. Hopelijk gaat het snel over. En misschien naast zoutoplossing ook flink stomen met kamille? Helpt hier altijd wel iets.

Meiske, en jij ook zo aan het kwakkelen. Weten ze niet waar de hoge bloeddruk vandaan komt? Doe maar rustig aan en goed dat je een extra controle hebt.

Hier ook niet helemaal top. Sinds gisteravond een pijnlijk/ harde opgezette buik. Vooral steken onder mijn linkerribben. Het zou kunnen komen doordat ik niet naar de wc kan (obstipatie) of het is iets anders. Ook heb ik gisteren veel lopen sjouwen op mijn werk.

Maandag weer een afspraak bij de gyn en dan maar even aankaarten. Vanmorgen op zolder mijn positiebroeken maar te voorschijn gehaald. Zit nu wel wat lekkerder.

Ik was nog even benieuwd of jullie nog bepaalde andere eet,- en drinkgewoontes hebben sinds je zwanger bent.

Ik kan helemaal niet meer tegen vlees. Het smaakt me niet en krijg daarna ook acuut buikpijn.

Verder lust ik geen koffie meer en thee maar heel af en toe een kopje (terwijl ik echt een theeleut ben).

Ook zware en vette dingen vallen geheid verkeerd en probeer ik nu zoveel mogelijk te vermijden.

Ik ben nu wel gek op salades en smoothies. Verder vind ik snoep ineens lekker (vooral zure winegums enzo) terwijl ik daar normaal niks om geef.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Stomen al geprobeerd maar kan daar totaal niet tegen dan krijg ik geen lucht heb ik ook als ik te lang in de zon zit krijg ik het ook benauwd. Ach moet maar zo denken tis zo over (hoop ik) haha..

Geplaatst

Twinkle ik ook! Gek op salades en smoothies!! Manlief maakt elke zondag heerlijke smoothies voor ons

Wij morgenvroeg een echo en hopelijk kunnen ze zien wat het wordt! Kunnen we dan ook wat gerichter met namen bezig!

Iedereen succes en hopelijk is het kwakkelen snel voorbij!

Geplaatst

Succes remmir en twinkle vandaag

Ik heb elke keer ineens trek in cola terwijl ik dat normaal helemaal niet zo heel lekker vind en brood en melk dat had ik bij mijn dochter ook heel erg

Geplaatst

Remmir, hoe was de echo? En weten jullie nu wat het wordt?

Vanmorgen op controle geweest. Stelde niet zoveel voor. Even bloeddruk gemeten en besproken hoe het ging en wat de uitslag was van de combinatietest (was overigens helemaal goed). Verder heb ik nu maagbeschermers gekregen omdat ik zo'n maagpijn heb (waarschijnlijk door de ascal) en medicijnen voor de obstipatie. Dus dat is wel fijn. Hopelijk ga ik me dan wat beter voelen.

Geplaatst

Wat fijn hopelijk voel je je snel beter heb je van die zakjes gekregen?

Hoe is het met de andere dames?

Ik kan niet zo goed tegen de warmte merk ik met de misselijkheid dus ik hoop dat het snel een keer minder wordt

Gisteren had ik met de angelsound nog even het hartje geluisterd dus ik ben weer gerust haha dat stomme bloedverlies ook ben blij als dat weg blijft

Geplaatst

Mari, nee magnesiumoxide (kauwtabletten). Heb ik ook gehad na de keizersnede van mijn zoontje en werkte erg goed.

Vervelend die misselijkheid. Ik vind het heerlijk die warmte maar wel in de schaduw.

Nog steeds bloedverlies dus?

Hoe is het met de rest? Al weer wat opgeknapt?

Geplaatst

Wauw remmir een jongen en meisje wat gaaf gefeliciteerd

Ok twinkle ik wist niet dat dat ook kon ik had na de bevalling die zakjes en die waren zo vies bleh

Geplaatst

Remmir wat een mooie beelden en hie leuk een zoontje en een dochtertje! Geweldig zeg!

ook los gaan met shoppen is natuurlijk éxtra leuk!

Twinkle fijn dat je nu iets van medicatie hebt gekregen, anders geen pretje...

Maris dapper dat jij dat durft met de angel sound, ik heb dat nooit aangedurfd maar heb nu het geluk dat ik ukkepukken al dagelijks voel.

ik ben vandaag extra op controle geweest, bloeddruk weer prima ( mbv, medicijnen)

arts denk toch dat het te maken heeft met de zwangerschapstermijn omdat ik nooit eerder problemen heb gehad.

hij acht de kans ook reëel dat ik de medicijnen over enkele weken niet meer nodig heb.

ukkie lag lekker te spartelen en hij liet ons ook nog zijn hartje horen, de mijne sloeg weer even over ;-)

Morgenvroeg mogen we ons om 7.15 u in het zkh melden en ben dan om 7.45 op de ok.

Geplaatst

Sterkte morgen Meiske!!! Ik hoop dat het meevalt.

Liefs Moes

Geplaatst

Oh, Remmir wat prachtig!!! Ik kan hier echt van genieten hoor, je bent ons mooiste voorbeeld ;-) En wat een rijkdom, een jongen en meisje!!

Meiske, heel veel sterkte morgen, hoop voor je dat het snel voorbij is.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Remmir wat super een jongen en een meisje.. Een mooi koningskoppeltje...

Nu lekker genieten...

Geplaatst

Remmir, wat wil je nog meer? Een jongen en een meisje! En wat een duidelijke beelden.

Nu kunnen jullie lekker gaan shoppen.

Meiske, gelukkig dat de bloeddruk weer goed was.

Heel veel succes morgen. Lekker vroeg trouwens...

Geplaatst

Meiske succes morgen!! Dan begint ook de verplichte rust? Fijn dat ukkie zich zo goed liet zien. Dan weet je waar je het voor doet!!! En dat hartje smelt...

Ja wat een rijkdom! Alles zag er ook goed uit wat het belangrijkste is natuurlijk! Dat wordt straks shoppen

Geplaatst

Wat mooi en al zo duidelijk!!

Ik begin al wat op te knappen wel nog steeds hoofdpijn door verkoudheid maar verlicht al wat gelukkig.

En wat eten betreft patat! Haha en veel melk en brood. Koffie kan ik niet meer bah vind het echt vies nu haha.. Alleen die geur al.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden