Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast AnitaN78
Geplaatst

Gefeliciteer Okaasan!!

Mooie naam Merlijn! Geniet fijn!

De eerste man in ons midden!

Geplaatst

Yoepieeeee Okaasan!! Van harte gefeliciteerd. Haha toch n manneke! Leuk! Mooie naam ook! Lekker uitrusten en genieten. Jullie hebben het zoooooo verdiend!

Geplaatst

@hope jeetje! Wat een spanning en stress... Hoe gaat het nu met je?

@oskaasan wauw! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Heel mooie naam ook! 😊

Doe lekker rustig aan en als je tijd hebt.... ik ben heel benieuwd naar een foto 😉

Hier afgelopen dinsdagavond nog naar het ziekenhuis geweest ivm verhoogd kans op zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig waren alle uitslagen goed en mocht ik weer naar huis. De jongens groeien als kool en zijn op het laatste moment nog even gedraaid. Zo moest ik mij voorbereiden op een keizersnede en nu liggen ze alle 2 met hun koppies naar beneden en mag ik, als ik het zie zitten... vaginaal bevallen. Maandag weer heen voor controle.

Nogmaals hope, heel veel sterkte!!!!

Geplaatst

Thanks meiden, voor jullie steun!

kim en Seef, om jullie vraag te beantwoorden: kindjes die met een ks voor de 39ste week worden gehaald, is van bekend dat er een hogere percentage aan baby's long problemen hebben. En dat komt omdat de longetjes niet rijp zijn. En dan moet zo'n baby'tje aan de beademing voor extra ondersteuning. En is onze zh opname alleen maar langer dan die 4 dagen. Ons is uitgelegd dat als vanaf de 34ste week een bevalling vanzelf op gang komt, dus spontane bevalling vanaf de 34ste week. Dan komt er een stoot hormonen vrij die er voor zorgen dat er in een rap tempo de longetjes worden gerijpt. Maar een kindje die gehaald wordt, is nog niet klaar voor de bevalling want anders zou het kindje een hormoon afgeven en beginnen de weeën, of breken de vliezen. Dus de bevalling is geforceerd. Om die reden krijg ik As dinsdag een vruchtwaterpunctie. Ze kunnen vanuit dat vruchtwater zien of de longetjes rijp zijn. Zo niet krijg ik de prikken. Het kindje wordt dan als het goed is donderdag 26 maart of vrijdag 27 maart gehaald.

Seef, ik doe de ctg zelf. Heb vandaag de dopplers gekregen en een grote Samsung smartphone. Op die smartphone word de ctg geregistreerd, dat moet ik opslaan en doorsturen. In het zh ontvangen ze gelijk de ctg en wordt ik binnen een half uur terug gebeld of het goed is of niet. Zo niet moet ik naar het zh voor nog een ctg en echo.

kindsbewegingen voel ik nog steeds weinig : (

Geplaatst

hier een kort berichtje van een vermoeide, maar o zo dankbare en trotse mama!

gefeliciteerd wensmama, met jullie dochter! ik hoop dat het goed gaat!

En Okaasan, jij gefeliciteeerd met je kersverse zoon! nu prinsheerlijk thuis in bed... Merlijn vind ik erg goed passen bij de indruk die je de afgelopen maanden bij me hebt achtergelaten.

o...Hope, wat is het spannend voor jullie! Er bovenop blijven zitten, hoor!

Leeuw...het kan nu echt niet lang meer duren...

Annemarie... exit X factor....haha! Klinkt wel goed, zo'n vaginale bevalling...

Fijn, Anita dat bij jullie wat rust is gekomen!

Hier gaat het goed, maar nog wat problemen met het drinken. Het drinken uit de borst krijgt ze maar niet onder de knie. Ze was ook teveel afgevallen. We hebben nu wat rust in de situatie doordat ik kolf en sinds gisteren krijgt ze de moedermelk in een flesje, eerst was dat nog via een slangetje en een spuitje. De juiste voeding komt nu in de juiste hoeveelheid op de goede plek, maar even via een omweg.

Ze is verder heel duidelijk in haar signalen, dus ik ben ervan overtuigd dat er een reden is dat het drinken haar zo moeilijk afgaat... we moeten alleen nog even uitvinden wat die is...

verder is het zo'n heerlijk klein mensje....met van die heerlijke lieve geluidjes...elke dag meer verliefd!

Geplaatst

"Breek in"

Okasaan gefeliciteerd!!! Hij is er. Veel geluk met z'n allen!

Ook voor de rest Gefeliciteerd en de rest succes!

02-08-2014 Femen Duuk geboren.

Geplaatst

Okaasan, jij ook al bevallen!!! Gefeliciteerd, wat leuk, een mannetje!!!!

ik ben wel jaloers op jullie hoor, iedereen lijkt me in te halen ...

hier sinds gistermorgen weliswaar gebroken vliezen, maar nu bijna 24 uur later nog geen wee te bekennen...raar hoor, vorige keer bij mijn zoon ging het allemaal spontaan rond de 40 wkn....naja, dat het nu écht niet lang meer kan duren staat vast. Maar wat wordt ons geduld op de proef gesteld!

alle kersverse mama's: geniet!!!

hope, hoe staat het er bij jou voor??

Gast AnitaN78
Geplaatst

@Maaike.

Ook hier hadden we bv troubles.

In zkh vonden ze mijn tepels te plat en gaven ze een tepelhoedje. Ook hielpen ze amper met aanleggen.

Gevolg: slechte start!

Daarbij alle stress en emoties van de bevalling wat maakte dat Norah alleen maar afviel. Ze bereikte de magische 10% grens...

Met kolven erbij kwam de bv gelukkig wel na 3 dagen goed op gang.

Ik geef haar nu een eerste druppel uit een spuitje, wat het slikreflex aanwakkert en daarna grijpt ze wel de borst.

Gister voor het eerst greep ze per ongeluk mijn tepel zonder hoedje.

Moest er spontaan van huilen!!

Ze komt nu gelukkig aan in gewicht, dus bijvoeden met kunstvoeding hoeft niet meer nu.

Zo blij dat het nu loopt... Had niet verwacht dat ik bv geven zo fijn zou vinden!

Geplaatst

Okaasan van harte gefeliciteerd met jullie zoon eindelijk genieten

Hope meid heel veel sterkte met de laatste slopende week

Hopelijk word de kleine drukker

Liefs

Iedereen succes met de laatste loodjes

En de mama's gefeliciteerd

Geplaatst

Okaasan gefeliciteerd!! Lang verwacht, lang gehoopt, hard gehuild, hard gevochten (Dat geldt natuurlijk voor iedereen hier.. ).

en nu een mooi baby jongetje!

Heeeeel veel geluk!

Geplaatst

Lieve Okaasan, van harte gefeliciteerd met jullie kleine prins!!!!

Hoop dat het goed gaat met je en jullie heel erg kunnen genieten!!

Wat een geluk

Geplaatst

Breek ook weer even in*

@Okaasan, gefeliciteerd met Merlijn! Vind ik wel mooier dan Ties

Geniet ervan!

Natuurlijk ook gefeliciteerd aan de andere mama's en succes voor de anderen!

Jullie geven mij hoop en kracht!

Breek weer uit*

Geplaatst

Zo, even een paar dagen niet geweest en wat een ontwikkelingen weer. Okaasan van harte met merlijn! Leuke naam, en lekker vroeg. Dat wachten is ook maar niks. Leeuw, ik hoop dat jij heel snel volgt.

Bij mij zijn er wat opstartproblemen met de bv, zo'n eerste 24 uur in het zhuis is niet bevorderlijk daarvoor omdat de begeleiding er niet voldoende is. Daarnaast ben ik een beetje eigenwijs en laks geweest waardoor het niet genoeg op gang is gekomen. Er is wel voeding maar niet duidelijk of dat voldoende is. En ze wil wel graag drinken bij me, maar ik vind het ook heel pijnlijk. Daar had niemand me iets over gezegd van tevoren. Dus gisteren en vandaag veel (kraam)tranen, het is toch verschrikkelijk om te zien dat mijn kleine meisje honger heeft..

Wel plan de campagne opgesteld met bijvoeding dus ik hoop op snelle verbetering.

Geplaatst

(sorry voor de andere meiden, maar ook ik breek even in voor Okaasan)

Jaaaaa Okaasan & Otosan, daar is ie dan! Dus toch een jongetje :-).

Gefeliciteerd, van harte, van harte.

Wat een prachtig nieuws. Geniet er van (hopelijk is je dat fysiek gezien ook eens gegund), heel veel geluk samen!

Geplaatst

Het valt me op dat als je borstvoeding wil gaan geven dat in het ziekenhuis de begeleiding dus niet optimaal is. Jammer zeg! Het is juist zo belangrijk dat je hulp krijgt om op gang te komen.

Fijn dat het bij jou Anita nu goed gaat met aanleggen. Lekker van genieten!

Wensmama goed dat je een plan gemaakt hebt. Misschien een lactatiekundige inschakelen als het niet lukt?

Hier is alles nog rustig 😊

Geplaatst

*meelezer breekt in*

@okaasan gefeliciteerd met jullie zoon!

@Hope hoe gaat het? Ik maak me zorgen om je radiostilte...Hopelijk doet je ukkie het nog goed. Succes met de laatste loodjes deze week.

@Leeuw ben je al bevallen inmiddels?

Geplaatst

Anita: mooi dat de borstvoeding nu loopt!

Hier zetten we kleine stapjes vooruit. Ook ik gebruik nu een tepelhoedje. Dat maakt het aanpakken voor haar iets makkelijker, maar ze bljft na een paar trekken in slaap vallen. Ik moet haar steeds weer wakker maken... zo sneu...

Morgen de laatste dag kraamhulp, daarna mogen we het zelf doen.

Vandaag met Jenthe gedouched. Ze was zo aan het genieten en ik met haar.

Ook heb ik haar vandaag in de draagdoek mee naar buiten genomen, heerlijk!

morgen voor het eerst met de kinderwagen op pad!

Gast AnitaN78
Geplaatst

Ook gisteren de laatste dag van onze Kraamzus. Tranen met tuiten toen ze weg ging. Hoe moet het nu verder zonder haar?? Ze was echt een dikke schat: praktisch, steunend, lief...

Maar vanochtend werd ik wakker... Dochter aan de borst en een licht gevoel van 'dit kan ik ook zelf wel...'

Misschien komt dan toch alles nog goed ;-)

Vandaag krijgen we wat kraambezoek. Kon het gister niet goed bijbenen, kan me zo slecht concentreren op 1 gesprek dan. Alsof alle filters openstaan. Hoop dat dat nog beter wordt.

Hoe gaat het met Hope nu dan??

Idd Annemarie: bereid je er op voor dat je goed voor jezelf moet opkomen in het zkh. Ze zijn echt lief, maar ook heel druk en vast in een structuur. En neem 3 euro mee als je een tepelhoed krijgt, want die moet je nadenkend kopen ;-) wist ik niet en kreeg hem toen gratis mee... Haha...

Ik kan trouwens 1 april bij psycholoog terecht voor intakegesprek. Da's fijn!

Fijne zondag allen!

Geplaatst

Anita vrouwke, vertrouw op je eigen gevoel. Moedergevoel is zoooo sterk, jij weet precies wat te doen. En als je het even niet meer weet. Ga even lekker rustig zitten met de kleine in je armen. Niet in paniek raken, want zij voelt jou aan. Een moederband is zo sterk, evenals moederlijke intuïtie. Vertrouw daar op. Wel heel goed dat je naar een psycholoog gaat. Waak er voor dat je niet in een lichte depressie gaat raken hoor. En praat en huil, en geniet ook van jullie wondertje. En natuurlijk, het komt echt goed! Echt waar! Knuffel voor jou!

maaike wat fijn dat het goed gaat. Hoe vind je de draagdoek?

Wensmama hoe gaat het bijvoeden en borstvoeding? Bij de geboorte van onze eerste hadden ze bij mij in het zh de borstvoeding totaal verkloot. Met als gevolg dat ik enorme bloedblaren en kloven had wat gruwelijk pijn deed en er helemaal geen melk meer kwam.

Dus idd Annemarie, je moet er zelf heel goed voor waken in het zh dat je de juiste steun en hulp krijgt. Op het moment dat ons kindje is geboren vragen we er gelijk een lactatiedeskundige erbij. Na een ks is het sowieso wat moeilijker om borstvoeding te geven, dus om het op gang te helpen ga ik hem vaak aanleggen, maar ook beginnen met kolven.

leeuw ben je al bevallen : )

okaasan hoe gaat het met jou/jullie?

jessi79 en jullie allemaal, even n update van mijn kant:

kindsbewegingen nog steeds erg weinig. Gisteren met de thuis ctg was de hartslag van de baby de eerste 20 minuten tussen de 180-200. Kei hoog dus. En ik voelde hem niet. Gelukkig zakte zijn hartslag de laatste 10 minuten weer naar rond de 150. Gisterenmiddag weer terug naar WKZ, uitgebreide ctg en echo. Alles was weer goed. Gisteren de baby goed gevoeld tussen 14:00 en 16:30 u, daarna minder en minder. Vanaf 22:00 u tot vanmorgen niet meer.

Vanmorgen thuis ctg. De eerste 20 minuten was zijn hartslag heel vlak, constant 135, daarna fluctueerde hij weer iets. Dus ook weer niet super en moet ik vanmiddag weer terug naar zh voor uitgebreide ctg en echo : (

daarbij komt ook nog dat de cyste in de linkerkant van mijn zij zo freaking veel pijn doet. Dat ding is nu zooo groot geworden en is nu op helemaal ovaal geworden want tja die baarmoeder drukt erop. En het drukt ons zoontje helemaal naar rechts toe. En dat doet ook zeer want mijn rechterzijde en huid kan niet verder meer uitrekken, dus de huid is voortdurend gespannen. En ik kan niet anders meer dan op mijn rechterzij liggen. Elke stap die ik zet of beweging die ik maak doet pijn. Het voelt als een zware kneuzing over mijn linkerzij....

morgen is er een disciplinair overleg tussen gyn, supervisor, medisch vk en overleggen ze of ik dinsdag een vruchtwaterpunctie krijg, zo ja, word eind deze week ons zoontje gehaald. Aanvankelijk was dit ook zo. Maarja de supervisor, (wat mijn man en ik echt een onbeschofte l*l vinden), kan ook zo maar doen besluiten dat hij de ctg's mooi vind en ik het maar moet uitzingen tot 7 april. Hopen dat die vent wat menselijker denkt en die vruchtwaterpunctie toe laat zodat ik van deze ongerustheid, elke dag zh, en de pijn, er eind deze week ervan af ben...

ach 1 ding is zeker, binnen nu en 16 dgn is de kleine er : )))

Gast AnitaN78
Geplaatst

Lieve Hope ...

Eerst op iedereen zo fijn meelevend reageren (dank voor je lieve woorden!!) en dan lees ik jou verhaal met tranen in de ogen... Zal ook vast deels hormonaal zijn, maar vind het ook zo rot voor je!

Je moet je vast heel veel zorgen maken en dat is toch ook niet goed voor je ukje. Wat een stress en pijn!!!

Hang in there en hopelijk dat dr L#L meewerkt en meedenkt.

Die akelige cyste ook!!

Ik duim hard dat je manneke er snel mag komen!

Geplaatst

Hier verloopt niet alles helemaal naar wens, een rustige normale kraamtijd lijkt ons niet gegund. Later meer daarover, even geen puf om mijn verhaal te doen. Maar onze zoon is uiteraard geweldig, die maakt toch wel heel veel goed. Maar de tranen zitten ook meer dan hoog.

Ik wil even een dikke knuffel sturen aan Hope, want wat een ellende als het met je ukje niet goed gaat. Ik wens je alle kracht en sterkte die je nodig hebt voor deze ontzettend nare dagen. En het meest van alles hoop ik natuurlijk dat het met je ukje goed blijft gaan!

Was jij gisteren in het WKZ (vrijdag dus) met een knalroze trui, in een rolstoel en in de auto met een kussen voor je buik? En hebben jullie een super dure MA.......-auto? Dan heb ik jullie gezien. Dat kleine autootje wat achter jullie stond bij het instappen voor de deur waren wij.

Lieve hope, heel veel sterkte en volg je hart en je gevoel. Tranen helpen soms erg goed om iets voor elkaar te krijgen ;-)

2015.png

Gast AnitaN78
Geplaatst

Okaasan: ook voor jou een dikke knuffel en deel gerust als jij het er aan toe hebt!!

Geplaatst

Dames,

Ik breek hier in om alle verse mama's van harte te feliciteren!!!

Maar even een extra felicitatie voor Okaasan, wauw daar is hij dan, heel heel veel geluk en sterkte in de lastige periode die jullie doormaken!

Leeuw, heel veel kracht en succes, overigens alle zwangere dames!!

Hope, ik lees hier even het eea. Mijn hemel wat ontzettend slopend! Veel sterkte en ik hoop dat jullie ukkie snel veilig in jouw armen ligt

Allen: veel geluk, kracht , liefde en nog veel meer 😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden