Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015


Gast AnitaN78

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ik doe het weer!!!

Laatste zetpil was gister half tien en sindsdien niet meer gespuugd, meer energie en in de kleren!! Pfff... Het was denk ik toch een virus icm de zwangerschap hoor.

 

Even wat anders. Voelen jullie boven het schaambeen ook een soort bobbel en wordt het buikje daar wat dikker??

Het kan mijn verbeelding zijn, maar het lijkt er al wel wat op!

 

Hoe is het met jullie?

 

ticker.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

Wat vervelend, die kwalen als slecht slapen, moe zijn en vooral de misselijkheid. Op die manier lijken de eerste maanden heeeel lang te duren. Gelukkig gaat het vanaf ongeveer week 12 waarschijnlijk een stuk beter. Zelf heb ik nog niet of nauwelijks ergens last van (afgezien van compleet ontregelde darmen), maar ik ben dan ook pas kort in verwachting.

 

Even een lastige vraag over Moeders voor Moeders... Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik de volledige 10 weken meegedaan. Ik had zelf Pregnyl nodig gehad in mijn behandeling en ook los daarvan leek het me niet meer dan vanzelfsprekend dat ik me zou inzetten voor andere stellen met vruchtbaarheidsproblemen, nu ik door mijn zwangerschap de mogelijkheid had om dat te doen. Ik zal er eerlijk bij zeggen dat het plassen in die bussen me na een paar weken wel een beetje ging tegenstaan. Elke keer dat gedoe met overgieten in die blauwe bus, de bijkomende geurtjes - niet in de laatste plaats die van het conserveringsmiddel, de bussen voor iedereen zichtbaar bij de deur plaatsen etc. Geen grote kwesties, maar in mijn optiek wel wat minpuntjes.

 

Deze keer heb ik bij mijn behandeling Ovitrelle gebruikt in plaats van Pregnyl. Ovitrelle bevat de synthetische variant van het HCG-hormoon dat dmv de urine van zwangere vrouwen wordt gewonnen. Voor zover ik kan nagaan op internet werkt het synthetische middel net zo goed als de natuurlijke variant. Nu vraag ik me af: heeft Pregnyl nog wel een meerwaarde voor paren met vruchtbaarheidsproblemen en is het meedoen aan Moeders voor Moeders daarom in zijn algemeenheid nog wel noodzakelijk? Een heikele kwestie misschien, maar ik ben benieuwd naar jullie gedachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden even ego berichtje,

 

Vanmorgen voor de laatste keer hcg geprikt. Afgelopen maandag was het 20.294 en was super mooi verdubbelt in vergelijking met de week daarvoor. Vanmorgen, 3 dagen later is het 36.500. Dus niet mooi verdubbelt. Voel me zo shit en verdrietig. Zal het weer n missed arbortion zijn? Morgen ben ik 6 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve hope,

Je waarde is nog steeds mooi! Vaak stijgt het op den duur veel langzamer. Bij mij vedubbelde hij de ene keer met 48 uur maar soms ook pas met 72 uur! Dus vermoed dat de jouwe nu ook pas met 72 uur gaat verdubbelen of zelfs iets langer er over doet maar dat is nu ook niet gek meer.

Wat zegt de arts ervan en wanneer heb jeje echo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Hope. Ik weet niet wat een normale stijging is, maar het is wel een stijging! En het gaat niet om een week, maar 3 dagen.

Moed houden hoor!

Heb jij extra metingen ivm vorige ervaringen? Ik heb maar 1 hcg test gehad aan het begin.

 

Simone: ik denk maar zo... Elk flesje urine is er weer één en ze gebruiken nog veel Pregnyl, dus doen het niet voor niets.

Ik heb de afgelopen dagen niet gespaard, want moest elke keer spugen als ik de inhoud rook. Vandaag kan ik er gelukkig weer tegen.

 

ticker.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow Hope, wat rot dat je nu weer zo in onzekerheid zit! net nu je kwaaltjes weer overtuigender werden...

Niet opgeven hoor! Hoe laat heb jij dinsdag je echo?

Ga je voor die tijd ook nog weer prikken?

 

Jippie Anita! Ben je straks in ieder geval weer topfit om aan het werk te gaan. :-) Hier gaat het ook steeds een beetje beter. Ook omdat ik waarschijnlijk steeds een beetje beter weet hoe er mee om te gaan.

 

Simone: stapjes als je aanmelden voor MvM gewoon doen als jij eraan toe bent. En misschien ben je er wel nooit aan toe. Ik ben inmiddels voor de vierde week in kannetjes aan het plassen. Niet dat het me zozeer een goed gevoel geeft, maar ach...heel veel extra moeite is het nu ook weer niet. Ik heb nooit iets anders gehad dan Pregnyl als eisprong timer en ik geloof dat er nog steeds wel een voorkeur is voor Pregnyl boven Otrivelle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

bedankt voor jullie lieve woorden. Ik heb idd meer hcg metingen ivm met de ma van afgelopen keer. Ik heb heel internet afgespeurd en Bianca, het klopt inderdaad, als je hcg zo hoog is duurt het 3-4 dgn voordat het verdubbelt. Dan is het morgen dus de 4e dag, 90 uur. Pfff maar nog steeds in de stress hier, en vandaag ook geen kwaaltjes. Op een gegeven moment zou je denken dat je 'gehard' word en 'makkelijker' erover bent na al die mk's. Dat je denkt van: deze keer ben ik er niet zoveel mee bezig en ik wacht het wel af. Maar ik zit echt in de rats pffff. Oja Maaike ik heb dinsdag pas om half 11 de echo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps. Bianca, ik schreef met jou mee in uitgerekend oktober 2014, weet je dat nog, ik zou nu net zo ver zijn als jou. Hoe gaat het met je? Nog eventjes vrouwke, het schiet al op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hope,.was jij toen degene die zoveel aan t testen was iedere dag? Moet even diep graven. Ben zo blij te lezen dat je nu zwanger bent en hopende op 1 of 2 mooie kloppende hartjes!

Je hcg waarde is torenhoog dus hopelijk geeft je dat wel een iets rustiger gevoel en fijn dat je t ook hebt gevonden dat je hcg op den duur minder snel stijgt!

 

Hier gaat het op en aan. Maar nu 31.3 weken. Ben echt aan t aftellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep that's me : ) deze keer valt het mee, heb in totaal 5 testen gekocht. Ben inderdaad wat rustiger nu, mijn hcg is inderdaad erg hoog nu. Denk dat het morgen over de 40.000 is. Als je naar de hcg tabellen kijkt is mijn 6 wkn 56000 het hoogst. Nog een paar dagen, gelukkig genoeg te doen hoop dat de tijd vliegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa klopt ik heb een hcg tabel op mn mobiel staan ooit eens van meiske74 gehad die tabel kwam uit DD geloof ik dan is die van jou super mooi!

 

Oh dat heb je deze keer dan netjes gedaan! Had de vorige keer zoiets stop nou hev vertrouwen naar denk dat je t toch aan voelde dat t mis was! En dat je nu minder testen gedaan hebt zegt denk ik ook al heel veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@anita, fijn dat de zetpillen hun werk doen. Een ticker ga ik pas doen na mijn eerste echo. Ik wil eerst even bevestiging hebben dat het echt goed zit.

 

@simone, ik zelf ga me wel aanmelden bij MvM maar pas na de eerste echo. Ik werd ook niet goed van de geur, maar wil het wel weer proberen. Maar natuurlijk is het absoluut geen verplichting, dus doe waar je jezelf het lekkerst bij voelt.

 

@hope, ik denk ook dat het toch wel een mooie stijging is. Op naar dinsdag en een mooi kloppend hartje.

 

Ik heb vandaag weer een betere dag, maar ik merk nu dus al dat ik bij een aantal broeken de knoop niet dicht krijg. Het zullen wel mijn darmen zijn die zijn opgezet. Loop nu dus met een elastiekje om de knoop.

Vandaag de laatste werkdag gehad voor onze vakantie. Morgen alles inpakken en zaterdag lekker twee weken naar Oostenrijk en volgens mij heb ik daar geen internet, dus ik hoop dat ik na mijn vakantie alleen maar positief nieuws lees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje...te krappe broeken....het schijnt bij een tweede zwangerschap allemaal wat sneller te gaan.

en bij een tweede zwangerschap ga je het kindje eerder voelen...daar ben ik toch zo jaloers op!

Hier nog geen problemen met broeken. Die verwacht ik voorlopig nog niet, want ik ben meer van de rokjes en jurkjes. Ook ben ik de afgelopen weken drie kilo afgevallen, dus daar zit al een beetje reserve. Het niet meer passen van kleren zit hier meer in topjes, bloesjes en jurkjes met knoopjes....met mijn vollere borsten ziet er nu wel heel erg wulps uit...

 

Anita, heb jij niet vandaag weer een echo?

Fijne vakantie, Kim!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag dames, wat is er weer veel geschreven... Haha om op alles terug te moeten reageren word bijna een dagtaak ;-) ik heb wel alles gelezen hoor!

Okaasan hebben we al een tijdje niet gezien? Zou alles wel oke zijn?? Of misschien vakantie?? Laten we maar op het laatste hopen!

 

Wbt mvm heb me daar natuurlijk weer voor aangemeld, kleine moeite althans... Haha die geur is echt niet te doen maar ja..

Ik heb het zelf ook pregnyl moeten spuiten en heb daar een heel mooi wondertje voor terug gekregen. Dus vind het niet meer als normaal om iets terug te doen .

Ik heb ook 1 x ovitrell gebruikt, vond ik opzich fijner dan pregnyl omdat ik daar een hele schijf van kreeg en die vloeistof is veel dikker dan ovitrell !

Er word nog zoveel gebruik gemaakt van pregnyl dat ik gewoon weer in de kannetjes plas hoor ;-)

 

Morgen de verjaardag van m'n kleine mannetje.. Wat een stress en geregel weer , maar ook erg leuk om te doen!

Heb er zin in!

 

Hebben jullie je omgeving al ingelicht over de zwangerschap? Hier alleen de ouders, wil wachten tot ik m'n eerste echo heb gehad.

 

Ik lees een hoop over misselijkheid , pff gelukkig heb ik daar geen last van!

Sterkte voor die dames ;-)

 

Kim fijne vakantie geniet er maar lekker van!

 

Ik ga hier maar even de kracht zoeken om iets in het huishouden te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Pixel!

Prachtig kloppend hart en lag als Bruce-Lee zo dapper te boksen en te trappelen! Geweldig! Is 3,7 cm groot alweer!!

 

Gun jullie ook allemaal zo'n mooi echo momentje!!

 

Om mijzelf te belonen net 3uur bij de kapper gezeten en voel me vandaag echt top!

 

[ATTACH]5747[/ATTACH]

 

g6ok12569igc95as.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow Anita wat een mooi plaatje!

 

Ik ben weer terug van vakantie. Geen zorgen dus. Reageer later wel uitgebreider als ik weer bijgelezen ben.

We waren vanaf de echo direct doorgereden naar Engeland, en naar de middel of nowhere, dus geen bereik. De echo had ik nog net vanaf de WiFi van het UZgent gepost. Dus vandaar de radiostilte. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw wat een geweldig mooie echo Anita! Geniet!

 

Welcome back Okaasan! Heb je een fijne vakantie gehad?

 

Maaike volgens mij scheelt dat idd of je zw bent van een 2e. Maar bij jou komt het ook snel genoeg : )

 

Femmie alleen naaste familie en mijn 2 beste vriendinnen weten het. Fijne verjaardag morgen! Leuk!

 

vandaag heb ik echt een enorme dipdag. Zullen de hormonen wel zijn vrees ik. Maar aan de andere kant, tis de 2e dag dat ik nergens last van heb. Zie verschrikkelijk tegen dinsdag op. Dat je de echo krijgt, en ze zeggen, sorry het kindje leeft niet meer. Maar dan denk ik weer: waar maak ik me toch druk om, hcg stijgt super mooi. Yep, echt n rotdag vandaag en de tijd kruipt voorbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden