Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Idd in de avond komt mijn buik zelfs al voorbij mijn enorme borsten en trots dat ik er op ben! Haha...

Ik heb MvM nooit meer gemaild bedenk ik me... Geen idee of ik er nog wat mee moet. Ik verwachtte eigenlijk van hun nog een evaluatiemailtje ofzo... Ik wacht het maar even af denk ik.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Okaasan wat n mooi idee met die stenen! Dussssss je weet wat je te doen staat, reisje Japan met de kleine ; ) wel n mooi vooruitzicht!

annemarie wat een schrik! Je klinkt zo kalm ik zou half in paniek zijn zeg, hoe gaat het nu? Is het gestopt?

Maaike wat n schrik he dat ze hartje niet konden vinden? Had ik laatst ook, maar wat fijn dat de echo zo goed is! Als het mogelijk is zou ik het advies van de vk en Anita opvolgen. Het is makkelijker om in loondienst de ziektewet in te gaan. Als je nu niet eraan toegeeft, zal je daar over een aantal weken erg veel spijt van krijgen. Zolang voor een kindje gevochten. Het zou me alles waard zijn, zelfs werk. Dat is vervangbaar, jouw kindje niet. Hoe gaat het nu met je misselijkheid.

anite oeeeeeee ik ben benieuwd naar jouw buikkie! Foto ; )

mijn zoontje is de afgelopen 3 wkn verkouden geweest en het weekend opgeknapt, verkoudheid is weg. De afgelopen 3 wkn ook steeds 1-2 per nacht eruit om te troosten. De afgelopen 3 nachten werd het nog erger en afgelopen nacht elk uur eruit en huilen. Bij ons in bed gelegen. Vanmorgen toch maar naar huisarts, zit hij tegen beginnende oorontsteking. Ik voel me nu een dubbele koala. Zo zielig en zo vermoeiend dit pffff

Geplaatst

Ik geef mijzelf bloot... ;-) Hopelijk niet te aanstootgevend en verwacht ook niet allemaal foto's terug, maar leuk en trots om buikje al te delen...

Loop er als slons bij, want heb al gezwommen op de vroege ochtend! Ik ben goed bezig, al zeg ik het zelf.

Ook nog eventjes babyzwemmen gekeken, zo schattig!

487540bb1a7f8a93295992f0d7e2a78b.jpg

Geplaatst

Zo is de mijne ook zo ongeveer. Met kleren aan ziet mijn buik er best al echt uit vind ik. Maar het lijkt de ene dag wel meer dan de andere en het maakt ook echt uit wat ik aan heb. (Best nog lastig van jezelf een foto maken). Komt ie:

[ATTACH]5836[/ATTACH]

Zo nu even bij lezen.

2015.png

Geplaatst

Yoehooeeee!! Mooie buikkies! Dit is de mijne

[ATTACH=CONFIG]5837[/ATTACH]

Geplaatst

Ehhhhh ik krijg die foto niet recht, jullie moeten je hoofd maar in een onmogelijke houding draaien hahaha!

ik heb zo'n nare zwangerschaps kwaal! Ik hoop dat ik n lotgenoot heb. Ben morgen 13 wkn en sinds 8 wkn heb ik giga haaruitval : ( ik had een mooie dikke lange bos bruine haren, dat is nu bijna tot de helft uitgedund. Zo erg!!! Bij mijn zw van m'n zoontje had ik het juist andersom. Ik kreeg een nog dikkere bos, en toen 4 mnd na mijn bevalling viel alles zo erg uit dat ik amper nog een staart had

Geplaatst

oei, wat leuk! Buikfoto's!

Hier geen smartphone en een kapotte digitale camera, dus vandaag geen buikfoto van mij.

Ook hier de ontdekking dat het met de ene kleding beter zichtbaar is dan met de andere.

Een volwassen leerling die ik het pas gisteren vertelde, zei dat ze het al aan me gezien had. Niet aan mijn buik, maar aan mijn ogen en gelaatskleur....

Er ontstaat langzaam een plannetje in mijn hoofd waardoor ik het de komende drie weken rustiger heb, zonder dat leerlingen daar al te veel de dupe van worden.

Mijn lief heeft gisteren met een vriend stiekem de babykamer naar boven gesleept. Dat heeft nogal wat voeten in aarde gehad. Het raam is er zelfs uit geweest! Ik doe maar net of ik de beschadigingen in het stucwerk en op de trap niet zie... was er al bang voor dat het moeizaam zou gaan. Sterkt me trouwens in de steeds sterker wordende overtuiging om gewoon voor poliklinisch bevallen te gaan. Hoe graag ik ook thuis ben, als ik lees dat 50% bij een eerste bevalling toch naar het ziekenhuis wordt verwezen...en mijn nachtmerrie dat in geval van spoed een brancard niet bij ons door het trapgat kan en ik mezelf al door het raam getild zie worden....

Geplaatst

Maaike, vervelend dat je steeds zo'n hoofdpijn hebt. Ik heb het ook, maar met name als ik te veel,gedaan heb. Dat is echt heel duidelijk gekoppeld. Helaas. Te lang werken wordt bij mij dus direct afgestraft. Ik heb wel dat je gerust gesteld bent dat het niet door de zwangerschap kan komen. Weet je al of je je voor een deel ziek meld? Lastig he!

Fijn nog een echo, of was je al erg in de stress omdat er eerst geen hartje was? Tot waar komt je baarmoeder nu? Ik ben heel benieuwd. Ik heb bij mij niet echt het idee dat hij heel erg omhoog komt. Eerst kon ik het duidelijk voelen tot waar hij was, maar nu weet ik het niet zo goed meer. Ik hoef wel minder vaak naar de wc s nachts, dus er is wel iets verandert.

Moet echt erg lachen om je reactie op mijn nickname. Lijkt me ook erg leuk om jullie allemaal eens te zien, maar volgens mij wonen we behoorlijk verspreid door het hele land.

Annemarie. Fijn dat het mysterie een beetje opgelost lijkt. Leuk he als het uitwendig kan, ben je gelijk een beetje meer een gewone zwangere :-) hier ook hoor, dat de bewegende beelden op het scherm veel duidelijker zijn dan de plaatjes die je mee krijgt.

Poeh, jij moet wel een eind naar Zwolle zeg! Zijn je verdere controles wel dichter bij?

Oh getver, lees nu van je bloedverlies. Is het weer helemaal gestopt? Wat een stress lijkt me dat.

Om MvM te stoppen kan je online doorgeven via de link die je ooit in het begin hebt gekregen. (Dat is een lelijke zin, Oepsie)

Hope slaap je al weer wat beter en is je zoontje ook weer wat beter.

Leuk, jij ook al een buik gepost. We lijken best wel op elkaar qua formaat geloof ik. Leuk om te zien.

Oh wat naar van je haar. Ik ken alleen verhalen van een dikke bos tijdens de zwangerschap en daarna uitval. Een vriendin van me had echt kale plekken daardoor. Hoop dat het nu bij jou een beetje binnen de perken blijft.

Hier weer de halve nacht wakker. Zo naar de Arboarts. Haha, lekker brak die kant op dus. Nou ja, mooie illustratie van dat het nog niet al te best gaat. Gisteren ook te lang gewerkt, wel, ja ja, 3,5 uur. Dat is dus een uur te lang. 2,5 is goed te doen. Erg he zo weinig. Gelukkig doen ze er op mijn werk niet moeilijk over, ik vrees alleen voor mijn contract verlenging.

2015.png

Geplaatst

Is het bakerpraatje dat meisjes de schoonheid van hun moeder opslokken dan toch waar Hope?

Hier geen extreme uitval, of een vollere bos, maar wel lekker minder snel vet! Ideaal als je toch al weinig energie hebt!

Geplaatst

Oeh, wat een drukte hier op de ochtend. We posten tegelijkertijd Maaike. Wat lief dat het kamertje zo maar ineens boven stond. Lekker bij weg dagdromen. En fijn dat je een plannetje hebt. Alleen dat al kan soms al zo veel rust en ruimte geven dat het al de helft scheelt qua energie.

Hier ook geen ander haar, behalve echt zo verschrikkelijk vet haar. Echt irritant om zo vaak te moeten wassen. Gek hoor dat het bij iedereen zo anders is.

Hoe is het met alle andere dames?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

inderdaad grappig, die drukte ineens op het forum!

De werktijden die jij beschrijft komen wel een beetje overeen met wat voor mij nog goed voelt, Okaasan. Heel lastig als de reistijd al 2x 1,5 uur is.

Ik moet wel zeggen dat ik ook in het normale leven niet een persoon ben die 40 uur in de week kan werken. Steeds weer moet ik mezelf de kans geven om indrukken te verwerken om te voorkomen dat ik doordraai. En dat werd dan altijd rond de menstruatie een beetje erger. En tijdens de behandelingen nog weer meer. Ik denk ook dat het nu exact hetzelfde hormoon is wat me zo in de war maakt. Volgens de boekjes neemt progestron nu de overhand. Die zorgde natuurlijk al eerder in de vorm van utrogestan voor vermoeidheid, hoofdpijn, misselijkheid. Want helaas....ook de misselijkheid is nog niet over. Het spugen is wel veel minder.

Annemarie: laat je nog even weten hoe het nu is?

Oja...mijn baarmoeder reikte volgens de VK met 16 weken tot twee vingers onder mijn navel en ging veel verder de breedte in dan ik dacht. Precies die harde bal die ik voel. Ik blijf het grappig vinden hoe anders mijn buik nu voelt.

Geplaatst

Of ik word knettergek maar ik durf echt te zweren dat ik ons kindje voel! Begin deze week al maar toen dacht ik: neeeeee dat kán niet! Tis té vroeg. Maar sinds gisteren en vandaag, als ik heel rustig op de bank zit voel ik een soort getik, soort plopjes precies waar de baby ligt. Het zijn niet mijn darmen die zijn allang opzij geschoven. Zo bizar dit! 13 weken! Okay wel ve 2e maar heb ook m'n placenta voor liggen. Of word ik toch gek? Mijn intuïtie zegt dat het ons kindje is..

Geplaatst

Zo, terug van de arbo arts en ik mag maar twee keer twee uur werken! (Normaal werk ik 24 uur) Bizar, echt zo weinig en ik moet me er van hem echt aan houden en pas als dat drie weken goed gaat mag ik meer. Pfffff, voel me echt een beetje gehandicapt nu. Maar goed, beter zo dan andersom.

Je kan trouwens altijd een gesprek bij de arbo aanvragen als je niet goed weet wat je moet doen qua werktijden. Ik heb de indruk dat ze met zwangerschappen echt heel voorzichtig zijn. En overleg kan nooit kwaad toch?

Heftig hoor Maaike, dat je nog steeds zo misselijk bent. Ik ben zo blij dat ik daar van af ben. Wat een hel lijkt me dat als dat maar aan blijft houden. Dat kost ook veel energie.

Oh en dat is echt groot je baarmoeder, daar had ik geen idee van. Ik heb het idee dat de mijne alle kanten, behalve naar boven groeit, want met de doppler moet ik weer heel laag luisteren om baby Ties te horen.

Wow Hope, volgens mij kan het hoor. Volgens mij had Meiske dat ook. En een tweede kan je volgens mij ook eerder voelen, plus dat je dan weet wat je moet voelen. Ik zou zeggen, geniet er gewoon van. Want stel dat het je baby toch niet is, heb je er toch van genoten. En dat is nooit weg toch? Als ik s avonds op bed lig, probeer ik ook telkens even heel bewust te voelen of er iets te voelen is. Maar niets hoor.

2015.png

Geplaatst

Dames ik breek even in,

Hope : vitamine B100 complex kan helpen ! Dat was de tip van de kapper, ik had echt dunner wordend haar bij de zwangerschap van mijn jongens.

Bij Imke kreeg ik even ( nog) vollere bos en begon de uitval ongeveer twee maanden na de bevalling en weer even daarna begonnen er bij mijn voorhoofd bij de haargrens nieuwe haartjes te groeien, pffff zag er niet uit haha, voordat dat een Beetje op lengte was ...

en nu heel gek, totaal geen verandering ! Ik slik vit.B100 naast mijn zw. Vitaminen en omega 3 en hoop dat de uitval straks voorkomen zal worden....

succes meiden !

Geplaatst

@hope, ik was heel even in paniek maar ik had die dag de baby's nog zo goed gezien en gehoord dat ik het gewoon niet kan geloven dat het mis zou zijn.

Wauw Anita, dat is een mooi buikje! Die van mij is ook zoiets. Gek hè dat je navel nog is ingedeukt. Mijn zoon denkt dat boven mijn navel het ene kindje ligt en eronder de ander. Hihihi 😊

Mooi okaasan! En jah met kleren aan lijkt het bij mij ook al meer een zwangerschapsbuikje. Vooral 's avonds!

Hope jij hebt ook al een mooie toeter! Ik ben 35 kg afgevallen en daardoor viel mijn haar ook verschrikkelijk uit! Ik heb daar nu geen last van. Ik gebruikte toen pilletjes van de kruidvat. Huid haar en nagels staat erop. Dat hielp mij goed en je haar komt er echt van terug.

Haha maaike ik moet er om lachen hoe je verteld. Ik zie je al door het raam heen komen! Daar zit je dan vast niet op te wachten!

Fijn dat de spullen in elk geval op hun plek staan.

@oskaasan ik moet nog 1 keer naar zwolle en daarna zal ik over gedragen worden naar een ziekenhuis hier in de buurt. Ik kan alleen niet naar het ziekenhuis in mijn woonplaats omdat ze niet een academisch ziekenhuis zijn. Met tweelingen gaat daar de voorkeur naar uit vertelde de gynaecoloog in Zwolle. Dus dat wordt naar Groningen. Of Martini of UMCG. Dat is ongeveer 30min rijden. Dus wel goed te doen.

Hier is het bloeden gestopt! Maar ik wordt echt zo zat van het misselijk en moe zijn. Ik slaap echt over de hele dag. Wanneer ik ook maar even de kans krijg, val ik zo in slaap op de bank. Ik kom de deur alleen maar uit als het echt moet. Mijn energie is echt helemaal op.

Zondag ben ik 11 weken zwanger, ik hoop zoooo dat het na 12 weken beter gaat!

Geplaatst

Even kort.

Annemarie: UMCG tien keer betere ervaring mee als Martini! Kan persoonlijk zijn natuurlijk, maar wilde dat even delen.

En die moeheid en spugen verdween bij mij pas na 16,5 week... Sterkte! ;-)

Geplaatst

Wat een drukte hier vandaag!

@buikjes, mooie buikjes allemaal. Hier begint het ook al zichtbaar te worden, vooral aan het eind van de dag.

@hope, het kan denk ik wel dat je je kindje voelt. Ik dacht het twee weken geleden ook te hebben gevoeld, maar daarna vrijwel niks meer. Ach wat Okaasan ook zegt gewoon van genieten.

@annemarie, jakkes bloedverlies. Maar gelukkig is het weer gestopt. Wat fijn dat je nu zekerheid hebt dat het een eeneiige tweeling is.

@okaasan, wat vervelend dat het werken je ze zwaar valt. Wel fijn dat je ARBO-arts zo goed et je meedenkt. Is ook wel eens anders heb ik het idee.

Hier zijn de moeheid en de misselijkheid ook minder gelukkig. De misselijkheid is wel nog wat wisselend. Ik zou nog een foto van de wieg plaatsen, dus bij deze. De eerste is zoals hij was bij mijn dochtertje. De twwede zoals hij nu op zolder staat. Ik moet wel nog een nieuw matrasje laten maken voor erin.

[ATTACH=CONFIG]5839[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5840[/ATTACH]

Geplaatst

Ik ben van mijn zoon in het umcg bevallen... dat beviel totaal niet! Zijn heel veel fouten gemaakt...

Hebben er daarna we een gesprek over gehad en hebben ze hun fouten toegegeven e excuses gemaakt... toch blijft zoiets hangen.

Maar als ze goede ervaringen hebben met tweelingen is het zeker het overwegen waard!

Ik ben wel heel benieuwd naar hou ervaring van het martini.

16.5 weken? Oooh alsjeblieft niet zeg 😢

Wat een prachtige wieg Kim!

Geplaatst

Leuk al die foto's!

Wat leuk die wieg Kim. Gisteren kwam mijn moeder opeens langs en nam de wieg ook mee. Het enige is dat de spijltjes wat ver uit elkaar zitten. Die moeten volgens de richtlijnen op 4,5 tot 6,5 cm van elkaar zitten, maar er zit wel 9,5 cm tussen. Pffff als ik het niet had geweten had ik de wieg gewoon gebruikt, maar nu vind ik dat ik er wat aan moet doen. Ik denk dus dat we nieuwe ronde houten spijltjes moeten kopen en dat ik die er tussen moet zetten. Nog een hele klus dus. Als het klaar is, maak ik ook een foto, want nu is het gewoon een bundeltje houtjes. Hahah, niets aan te zien dus. En ik ga een nieuw hemeltje maken. Lekker struinen dus op de lapjesmarkt of in de stoffenwinkel een dorp verderop.

Annemarie wat schattig die plaatsbepaling van de babies door je zoontje. Echt grappig. Heerlijk die kinderlogica. Maar misschien krijgt hij op een gegeven moment wel gelijk. Heeft hij ook al een voorspelling gedaan of het broertjes of zusjes zijn?

Annemarie spannend om een zkh te kiezen. Dat moest ik hier ook. Ik heb een erg fijne huisarts en heb haar gevraagd wat zij adviseerde. Dat was het zkh waar ik ook wel naar neigde, dus dat was een fijne bevestiging. Al die keuzes die je moet maken met zo'n onzeker zwanger hoofd. Het is niet niks ;-)

@ misselijkheid: ik las net zo'n zwangernieuwsbrief die ik krijg bij iedere week zwangerschap. Daar stond in dat de misselijkheid bij 16 weken bij veel vrouwen overgaat, omdat dan je hcg dan echt minder wordt. Dus Anita, je doet het goed volgens het boekje. Ook stond er als tip om niet te strakke kleding en zeker geen strakke broeken te dragen, omdat je daar ook misselijk(er) van kan worden. Wellicht allang bekend, maar ik wilde het toch even laten weten.

En hier: vijftien weken! Hoera. Het voelt al zo ver, maar tegelijkertijd ook alsof het nog eeuwig gaat duren voordat we gaan bevallen. Maar omdat het zo'n mooi rond getal is voelt het wel als een soort mijlpaal.

2015.png

Geplaatst

Goedemorgen okaasan, balen dat je nog aan de klus moet voor het wiegje... maar hij wordt vast en zeker prachtig! Wij hebben bij onze zoon nooit een wiegje gehad. Die ging gelijk in het ledikant. Nu twijfel ik wel een beetje, maar om nu ook nog 2 wiegjes te kopen, ik moet alles al dubbel...

Mijn zoon is een echte voetballer, die wil graag 2 broertjes zodat hij met ze kan voetballen. Haha!

Maar zusjes zijn ook wel schattig hoor...

Dus toch 16 weken.... ik blijf de komende 5 weken maar op bed liggen denk ik hahaha.

Geplaatst

Mooie buik Annemarie!

Ik wil je niet ontmoedigen, maar kwaaltjes bij tweelingen schijnen heviger te zijn.....

Pfff....Okaasan....dat is een flinke klus met die wieg! Ik had ook de wieg van mijn oma op zolder. Hoe leuk ik de gedachte ook vond...ik zag de reparaties niet zitten. Plus dat het een soort rotan bak is, en ik zelf een hekel heb aan een opgesloten zitten. Voelde niet goed. Wij zijn voor een fris, tweedehands wiegje van marktplaats gegaan. er staan er heel veel op.

Ik zat te denken of je niet met wiegbekleding de ruimte tussen de spijlen kunt omzeilen. Je zou stukken board met stof kunnen bekleden. Op zoombee staan bijvoorbeeld ook hoofdbeschermers.....het was maar even een wilde gedachte....

O....en ik heb een oplossing tegen vieze smaak! Muntthee! Die valt normaal ( niet zwanger) niet goed bij mij, maar ik las dat zwarte thee de ijzeropname afremt en aangezien ik groene thee niet meer lust, toch maar weer wat anders geprobeerd. wat nu goed valt is dus muntthee en als bonus bleek het ook de oplossing tegen de bittere smaak die ik nog een tijdlang heb na eten of drinken, zelfs na tanden poetsen.

Geplaatst

o....Annemarie...heb je al tweelingwiegjes gezien?

zo schattig!

Ik weet eigenlijk niet hoe ze dat normaal doen met een tweeling....gelijk in aparte bedjes?

Heb je zelf natuurlijk ook vast wel een stem in....

Geplaatst

@maaike, ik pak je tip over de munt thee ook even op. Ik heb ook echt een rare smaak!

Alles wat ik voor de zwangerschap heerlijk vond, koffie, chocolade, cola, broodje met jam enzo... vind ik nu echt niet te doen! Allemaal te zoet of het stinkt.

Ik eet nu kaas op mijn broodje en drink ongeveer een liter melk op een dag. Deed ik nooit!

Ik weet het niet zo goed met 2 baby's in 1 wieg... vergelijk het een beetje met een kat die op het hoofdje gaat liggen ofzo... straks slaat de ene baby's de ander en laat het armpje op het hoofdje liggen of trekt de dekens erover heen... Misschien ver gedacht hoor.. moet me er even in gaan verdiepen.

Geplaatst

ach....je hebt ook nog wel even om er over na te denken... :-)

de wiegjes die ik zag hebben aparte matrasjes en dekentjes, alleen de spijlen ertussen ontbreken zeg maar...

ik was ook gewoon benieuwd wat een ziekenhuis doet en of daarin ook verschillen zijn. Als ze extra zorg nodig hebben kun je natuurlijk bedenken wat je wilt, maar dan is dat allemaal niet meer belangrijk. Die van jou hebben in ieder geval nu ook een eigen nestje en koekje....

ik hoop dat je wat aan de muntthee hebt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden