Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maaike tegelijkertijd gepost.

ooow vrouwke, niet down zijn hoor. Al kan ik me het zeer goed voorstellen. Wat eten betreft: ik eet omdat het MOET. Maar van groentes ga ik kotsen, het liefst ik ik lekkere dingen, lees vet. Patat, kroketten, pizza, Mexicaans. Maar dat doen we niet. Dus ik hou het bij salades, vissticks of een ovenschotel. Vanavond ik eet trouwens een warm Grieks pitabrood gezond en ijs toe ; )) Okaasan ik ben ook verslaafd aan rauwe witlof salade. Maaike, ik moet elke ochtend kokken met tandenpoetsen. Vreselijk. Ik heb andere tandpasta gekocht. Zendium, die lichtgroene, helpt enigszins wel. Of probeer peutertandpasta.

Je bent zwanger vd eerste, zit je placenta voor of achter? Meeste vrouwe gaan hun kindje pas rond 22 wkn voelen. Ondanks dat mijn placenta voor ligt voel ik soms de kleine, eergisteren bijv, heel even. Maar hey, ik weet wát ik moet voelen. Wie weet heb je allang de kleine al gevoeld maar kan je het nog niet plaatsen. Komt goed vrouwke! Anders bel je morgen even voor een echo ter geruststelling? Normaal gesproken vind de vk dat echt geen probleem! Ik zou die drempel verlagen en gewoon bellen. Wat betreft de dingen die wel of niet moeten. Doe alleen het noodzakelijke, en neem die 'brug' als het echt moet. Probeer daarin iets te relaxen hoor. Oja, onrustige benen, magnesium zou kunnen helpen, dat kan je aan de vk vragen. Dikke knuffel voor jou!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhh wat herkenbaar allemaal:

Check eten omdat het moet

Check, liever vet en ongezond, want daar heb ik echt zin in, terwijl je daar bij mij normaal echt niet mee aan hoeft te komen.

Check, brandend maagzuur, is vandaag gearriveerd

Check, kokken van tandenpoetsen. Ik poets nu gewoon tot het niet meer gaat, dus niks elektrisch en niks minstens twee minuten.

Check, s nachts er vaak uit om te plassen.

Check niet aan eten (koken) moeten denken. En als ik zelf kook, eet ik echt niets meer (terwijl ik echt goed en lekker kan koken).

Hope wat goed dat je een second opinion hebt aangevraagd, en tuurlijk word je niet uitgekafferd. Wij hebben tot nu toe iedere afspraak (totaal 5 keer dus) een andere arts of arts assistent gehad, en stuk voor stuk waren ze allemaal erg aardig, duidelijk in uitleggen en meelevend. Geen zorgen dus hoor. Je hebt toch ook goede ervaringen in het WKZ, dus waarom zou je je zorgen maken. Is echt niet nodig.

En geen spijt hebben hoor van je overstap. Je gaat er toch vanuit dat je goede zorg krijg in het meander. Ik heb daar weer erg goede ervaringen bij de hematoloog. Je kunt het toch niet meer terugdraaien en overstappen naar het WKZ kan altijd.

Hier helemaal (nog) geen bandenpijn. Wel echt pijn in mijn buik als ik moet niezen of gapen. Vooral bij gapen is dat erg irritant en pijnlijk.

Maaike, mijn moeder gaat hard, niet ik. Die haalt de hele zolder leeg, want ze heeft heel veel bewaard. Ook lieve leuke jurkjes die ik aan heb gehad.

En inderdaad veel truitjes die achterop sluiten, maar die van mij zijn allemaal met een lintje. strikje erin en klaar. Dus je kunt ook lintjes eraan naaien. Kleine moeite.

Overslaghemdjes zijn juist hartstikke handig. Hoef je zo'n klein hummeltje niet in allemaal bochten te wringen om een shirtje over zijn koppie te trekken. En ik kreeg van mijn moeder ook een stapel navelbandjes. Volgens mij worden die niet meer gebruikt inderdaad.

Vervelend dat je een beetje down bent. Bel gewoon de verloskundige met de vraag of je even naar het hartje mag komen luisteren. Kleine moeite en als dat stress wegneemt bij jou, is dat heel veel waard.

En niet zo veel doen, moet je je denk ik bij neerleggen. Want je doet juist heel veel: er groeit een kind in je!

2015.png

Geplaatst

@Okaasan heel af en toe lees ik mee om je te volgen. Ik vind het zo super geweldig voor je dat je zwangerschap goed gaat! Ik lees ook heel herkenbare dingen zoals eerst emotioneel gezien geen kleding kunnen kopen voor de kleine en nu wel! En ik was ook blij dat ik gewoon op de wc kon zitten na het plassen voor MVM, al vond ik het erg belangrijk om het te doen. Lekker genieten van je mooie buik!Liefs Roossie

Geplaatst

Leuk Roossie. En inderdaad, nu je het schrijft kan ik het me weer herinneren dat je heel lang niets durfde te kopen. Ik kon het me toen al voorstellen, maar nu zeker. Niks gekst aan hoor.

Spannend Hope, al bijna naar het WKZ voor een second opinion. Ben er inmiddels iets minder zenuwachtig voor en heb je er meer vertrouwen in dat ze je daar goed zullen behandelen?

Hier alles rustig en niet veel te melden. Nog steeds onmogelijk moe, alhoewel het ietsje minder lijkt te worden. Waar ik dan direct intrap door te veel te gaan doen en dus toch weer heel moe te zijn. Zucht, hoe onhandig kun je zelf zijn?

Hoe is het met de rest en met de buiken? Het is zo rustig hier.

2015.png

Geplaatst

Hey ladies,

Inderdaad rustig hier! Daar draag ik zelf aan bij, want het wil me steeds maar niet lukken om te reageren. Wel lees ik al jullie berichtjes, en ik leef mee met iedereen. Vooral met Hope en Seef, die zulke heftige tijden meemaken.

Zelf ben ik nu ruim 14 weken zwanger. Niets ernstigs gelukkig, maar ik loop wel een beetje op mijn tandvlees hier. Misselijk, moe, hoofdpijn, spieren zitten vast - eigenlijk voel ik me steeds meer verkrampt. Het is lastig om het normale functioneren vol te houden nu. 32 uur werken, ruim 1,5 uur reistijd, de zorg voor ons dochtertje en de normale dingen in het huishouden... Mijn man is geweldig en neemt zoveel mogelijk over. Vorige week was hij echter in het buitenland. Toen we hem van Schiphol gingen halen stond ik nog te spugen naast de snelweg, haha.

Ik hoop zo dat deze kwaaltjes binnenkort over zijn!! Nu het tweede trimester is ingegaan zal het vast niet lang meer duren.

Met de baby is gelukkig alles goed! We hadden een prachtige uitslag van de combinatietest en gaan niet verder testen. Gisteren de intake gehad bij het streekziekenhuis, nu we bij de ivf-kliniek ontslagen zijn. Fijn nog even naar het hartje kunnen luisteren (smelt). Sinds 2 weken is gelukkig ook het steeds aanhoudende bloedverlies gestopt. Ik heb er nu weer alle vertrouwen in dat het goed komt.

Sterkte voor degene die dat nodig hebben meiden. En verder natuurlijk een heel fijn weekend!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Ha meiden!!!

even een echo berichtje : ))) we hebben zojuist de geslachtsbepaling gehad. Haha en de echoscopiste zat er naast!!!!!

WE KRIJGEN EEN ZOON!!!

wauw wat een rijkdom, wat een geluk, zo verschrikkelijk ontzettend dankbaar! Ik was compleet in shock, kon ook even 2 minuten niets zeggen. We waren zo vreselijk ervan overtuigd dat het een meiske zou zijn. Iedereen in onze omgeving ook. Het moest even landen, maar daarna juichte ik het uit van geluk!!!

Geplaatst

Hallo allemaal! Ik lees wel altijd trouw, maar heb ook niet steeds wat te melden. Maar als iedereen dat heeft wordt het snel rustig natuurlijk. Hahaha!

Ik begin behoorlijk te groeien en daardoor ook alweer last van zwangerschapsischias. Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Ik denk dat ik maar een afspraak moet maken bij de fysiotherapeut.

Verder gaat het steeds beter met mijn energie en ben ook niet meer de hele dag misselijk.

Ik moet wel echt mijn best doen om genoeg te eten. Ik heb namelijk helemaal nergens zin in. Herkenbaar?

Wauw hope! Wat een omslag!

Wij gaan een afspraak maken bij een echo bureau in Groningen. Die zegt bij 14 weken het geslacht te zien. We willen het zo graag weten, zodat we beginnen kunnen met shoppen :)

Geplaatst

Jeetje Simone, dat klinkt niet zo best. Tijd om (tijdelijk) even aan de rem te trekken? Misschien een gesprek bij de arbo aanvragen om te overleggen? Of wat laagdrempeliger en met de vk overleggen. Wellicht heeft zij een goed advies. Doe voorzichtig met je zelf en je frummeltje. Je moet nog 26 weken, dus als je nu al uitgeput raakt, lijkt me dat niet slim. Sterkte ermee.

Gefeliciteerd met de mooie combi-uitslag. Super!

Haha, Hope, toch goed dat je die roze kap voor de kinderwagen nog niet gekocht had. Kan me voorstellen dat je even moet omschakelen, maar moet zeggen dat je dat snel doet. Ik zou er denk ik veel langer aan moeten wennen als mij dit zou overkomen.

Jeetje Annemarie, nu al ischias. Poe, over het algemeen gaat dat niet over meer toch? Niet om je bang te maken hoor, maar dacht dat ooit gelezen te hebben. Ik zou zeker naar de fysio gaan, want er mee rond blijven lopen is echt niets, tenminste zolang dat lopen nog lukt.

Fijn dat je verder wel opgeknapt bent.

En nergens zin in om te eten herken ik wel. Ik moet vooral niet zelf koken, want dan hoef ik echt niets meer. Gisteren en pizza in de over gegooid en die vond ik toch smerig (normaal is ie heel lekker). Raar hoor wat zo'n zwangerschap allemaal met je doet.

Spannend dat je ook al bijna het geslacht gaat laten bepalen. Lijkt me zeker bij een tweeling fijn om te weten wat het is, anders moet je wel een hele batterij aan namen bedenken.

Geniet allemaal van het mooie weer!

Geplaatst

@simone, denk aan jezelf en aan het ukkie in je buik. Hoop voor je dat de misselijkheid nu snel afneemt. Fijn dat het bloedverlies gestopt is.

@okaasan, wat leuk zeg oude kleertjes.

@maaike, onrustige benen hebt ik ook en heel veel last van krampen in mijn kuit. Hier kun je inderdaad magnesium voor nemen. Ik ben er afgelopen week mee begonnen.

@hope, wat een inschakeling dan van meisje naar jongen. Wij gaan geen extra echo doen voor het geslacht. Nog even geduld tot de 20 weken echo.

Hier verder niet zoveel te melden. Het gaat goed en ik ben bijna klaar met MvM.

Geplaatst

Ja! weer activiteit in ons clubje!

Hihi...die Hope! En de foto met de duidelijkste uitleg van de nub/skul theorie die ik ooit heb gezien, is dus ook een foutje?!?

Ik hoop toch ergens niet dat dit dezelfde echoscopiste was die jouw cyste heeft opgemeten....

wij zijn er hier samen nog steeds niet uit of we het met de 20 weken echo willen weten of niet...nog 10 dagen om te kibbelen :-)

Dank je wel, Okaasan en Hope, voor jullie lieve reacties aan het begin van de week. Inmiddels gelukkig niet meer down. Ik weet nu weer dat ik mezelf na een slechte nacht niet al te serieus moet nemen en mijn redding bleek te zitten in wat meer sociale contacten. We hebben wat visite gehad en dat kostte me veel energie, maar ik kreeg er wel weer een licht hartje van.

Magnesium slikken ga ik even in overleg met de verloskundige doen. Het zit ook in mijn mamafit mulitivitamine, dus even kijken naar de juiste dosering.

Afgelopen week zag ik tijdens het lesgeven in de spiegel dat er echt wel een buikje zit. Mijn man zegt steeds dat het je het niet ziet als je het niet weet. Nu vertelde hij ook dat een vriendin van hem had gezegd dat hij tegen mij niet mocht zeggen dat ik dik word ... nou, dat wordt ik dus wel...ben een dikkertje aan het worden en ben er trots op! Inmiddels zit ik ook 1,5 kg boven mijn normale gewicht. Niet veel, maar daar ga ik na de bevalling vast heel blij om zijn!

De eersten van ons gaan komende week de 20 weken grens over! Vinden jullie de 20weken echo net zo spannend als ik? Of alleen maar leuk?

Komende week ook nog een rustige week omdat dan de andere helft van mijn leerlingen herfstvakantie heeft. Helemaal prima zo.

Ik zal ook nog eens aan het worstelen gaan met die ticker....het is wel handig om zo bij te houden waar iedereen ook al weer zit. Eerdere pogingen strandden omdat ik dan alleen maar de code in mijn handtekening kreeg.

Pfff Simone...overgeven langs de vluchtstrook....dat is één van mijn grootste nachtmerries...

Goed op jezelf passen!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Maaike nee dit is niet de echoscopiste uit het zh geweest, die hebben we afgeschreven met de nub theorie! Het was bij een speciaal echocentrum voor pretechos. Kindje lag met z'n beentjes gekruist, wat een spanning haha! En toen ineens 1 been omhoog en daar was het piemeltje haha! Ik zal nog even een foto toevoegen.

wat fijn dat het beter gaat en gek van die vriendin! Ik ben trouwens ook 1,5 kilo aangekomen en qua borsten helemaal niets.

annemarie wat fijn dat jij je ook beter voelt, oeeee spannend jij ook bijna geslachtsbepaling!

okaasan ik ben zeker gerustgesteld dat we nu naar het WKZ gaan. Nog steeds niet veel energie he? Ik opzich welvaar ga elke avond tussen 21:00-21:30 u naar bed, ben dan kaputt?

voelen je kindje al? Ik soms wel maar ik dacht dan ook volgens mij word ik gek! Zeker omdat ik de placenta voor heb. Maar vandaag bleek dat ik toch gelijk heb. Want het hoofdje van ons zoontje zit tegen mijn maag aan en de voetjes op mijn blaas, waar dus niet de placenta zit. Hij staat dus overeind in mijn buik. En ik voel dus zo nu en dan de voetjes trappelen onderin mijn buik. En daarom moet ik zoveel plassen : )))

hier 2 foto's:

[ATTACH=CONFIG]5865[/ATTACH]

Geplaatst

Hey meiden.

Hier ook even een berichtje van mij.

Alles goed hier. Maandag de 20 weken grens en de GUO! Zóveel zin aan! Eindelijk weer een blik op Pixel en hopelijk weten we dan of het een manneke of vrouwke is... Denk zo sterk een manneke.

Afgelopen week even een paar dagen er samen tussenuit geweest. Fijn uitgewaaid in Noord Holland aan zee. Heerlijk.

Helaas had ik ook weer drie heldagen migraine, dus kon weinig ondernemen. Wat jammer toch dat zwangerschap deze ziekte niet uitzet bij mij.

Vandaag hebben we de kinderkamer geverfd. Ben kapot nu. Hadden dankbare hulp van schoonmama, die ook nog eens het halve huis gepoetst heeft, de schat! De kinderkamer is 16m2. Lekker ruim dus!

Ergens komende weken legt manlief en vriend de laminaatvloer en dan mogen de meubeltjes komen!!

We kunnen zo genieten van de toekomst met zijn drietjes zijn... Mijn man kan me ook zo intens blij aankijken. Heerlijk! Zijn nu al zwaar verliefd op Pixel, haha...

Ik ben ondertussen al 4 kilo aangekomen en lees ik nou echt dat iemand zijn borsten niet zijn gegroeid... Jaloers!! Mijn 2 cupmaten groter passen al bijna niet meer in de net aangeschafte bh van cup g... Zucht... Nog even en ik kletter voorover ;-)

Over het algemeen weinig klachten verder... Soms harde buik en in de avond dikke voeten. Slapen gaat goed en overdag zin en smaak aan eten voldoende. Ik mag eigenlijk niet klagen nu!

Fijn weekend verder meiden!

Geplaatst

Over borsten gesproken.. van een keurig b ' je naar een flinke d inmiddels! Ik schrok me dood en dacht eerst dat de dame van de lingeriewinkel het niet goed zag. Shock is er niet minder om!

Geplaatst

Hi Roxanne! Dank je wel! Ben ook zooooo trots!! 2 zoontjes, wauw : ))) maarre, wat lees ik nou? Jij ook zwanger van harte meid! Hoe gaat het? Voelt het 'goed' zeg maar? Her komt nu vast goed! Zet 'm op he!

Anita wat heerlijk om zo met de kinderkamer bezig te zijn he? Wij gisteren ook, alles opmeten want mijn zoontjes zijn babykamer verhuisd naar een kleinere slaapkamer waar de baby komt. Maar het lukt wel, net... Haha! Oef jouw borsten groeien ook keihard he? 3 cupmatrn nu? Bij m'n eerste had ik ook 2 cupmatrn, nu helemaal niets, whoop whoop! Maar heb al cup E/F vind het wel genoeg. 4,5 kilo is netjes toch? Je bent bijna 20 wkn! Voel je de baby al?

hoe gaat het verder met iedereen?

gisteren van 09:00 uur s'Ochtends tot 21:10 gelopen. Ik kón niet meer. Mijn rug en bekken en banden deden zo'n mega pijn, kon alleen nog maar in bed liggen, heel stil op m'n rug. Ben nu net wakker en au voel het nog, hmmmm niet meer doen dus.

ik heb vandaag een second opinion in het WKZ Utrecht. Bloednerveus... Wat als ik weer zo wordt uitgekafferd? Wat als ze niet behulpzaam zijn omdat ik eigenlijk in een ander zh zit? Wat als de cyste is gegroeid..... Echt zenuwachtig

Geplaatst

hihi @ Anita en Hope - wat schrijven jullie leuk!!

Balen van de migraine hoor.. Ik weet helaas maar al te goed wat het is.

tig artsen hebben me al gezegd dat ze er niks aan kunnen doen. Ik heb gewone hoofdpijn, spanningshoofdpijn en migraine.

Had ook altijd wat gewichtissues. Ik woog bijna 80 toen ik een jaar of 16/17 was. En na jaren lijnen, jojo-en en toestanden ben ik beetje bij beetje overgestapt naar een ander voedingspatroon en ik eet voor 80% volgens de voedselzandloper. En wat denk je?

Al een jaar geen migraine meer gehad... Ik denk dat de suiker er met name een grote rol inspeelt. Doe ermee wat je wilt hoor :) Wou het wel even delen.

En wat leuk dat de kinderkamer al iets begint te worden!!! Ik durf nog niet eens fatsoenlijk naar foto's te kijken met mijn 6 weken....

Geplaatst

Dhana jij ook zwanger? Yes! En 6 wkn! Heb je al bijna een echo? Ook jij zet 'm op, maar komt vast helemaal goed! Ik vind het echt om te lezen. Met jou en Roxanne schreef ik mee in wachtbankje augustus.

Geplaatst

Hop en Anita, heel veel succes vandaag! Jullie houden ons op de hoogte, toch?

je mag dan vast weer in je buik kijken vandaag, Hope!

Ik zou er zo graag een venstertje in maken...

Hier gister en vannacht duidelijk het kindje gevoeld! Gisteren wat plopjes en bubbels( iedereen omschrijft het anders :-) ) en vanochtend vroeg voelde ik mega activiteit...volgens mij heeft uk zich van boven naar onder en van links naar rechts verplaatst! Olé! Nu snak ik natuurlijk naar meer!

Mijn nachten zijn nog steeds heel wisselend en de dagen die erop volgen ook....als uk het van mij moet hebben, leert ie zo nooit een fatsoenlijk dag en nacht ritme...

Mijn ouders hebben gisteren een mega hoeveelheid luiers, moltons, lakentjes en kleertjes gebracht. Ik kan het onmogelijk allemaal gebruiken. Ik moet dus maar eens wat criteria gaan bedenken om een selectie te maken. Eerlijk is eerlijk....de nieuwe kleertje en de MvM doeken die ik al had gekregen zijn zoveel zachter dan de badstof rompertjes uit de dozen van mijn moeder.

Nu de week maar eens laten beginnen. Gefeliciteerd Dhana en Roxanne!

Geplaatst

Maaike wat fijn dat je niet meer zo down bent en de oplossing zo makkelijk was. Ik krijg een glimlach van je opmerking 'een licht hartje ervan krijgen'. Mooi gezegd!

Ben je nu al zenuwachtig voor je 20wk-echo? Ik nog niet, ik vind het vooral zo gek dat ik dan al op de helft ben en heb er nu vooral heel erg zin in. Maar ik kan je nu al op een briefje geven dat ik echt stiknerveus zal zijn.

Hope en Maaike, wat zijn jullie nog weinig aangekomen. Bij mij zit er al zo'n zes kilo aan. Weet niet precies waarmee ik begon, omdat ik telkens zo aankom van alle meds van een ICSI/TP. Dus er zit sowieso al heel veel aan. En ik denk dat de prednisolon ook wel zijn steen(tje) bijgedragen heeft.

Hope, wat een ontzettend mooie foto van jullie jongetje. En dan bedoel ik vooral die tweede. Die is echt te schattig. Hier voel ik nog niets hoor. Maar mijn placenta ligt ook voor. Leuk dat het klopt wat je voelde. Lekker van genieten.

Heel veel succes vandaag en tuurlijk word je niet uitgekafferd. Zoiets als een operatie tijdens een zwangerschap is niet iets om lichtvoetig mee om te gaan, dus ik vind het meer dan normaal om daar een second opinion over te vragen. En ik denk dat het WKZ daar precies hetzelfde over denkt. Hoe laat moet je daar zijn?

Anita veel succes vandaag, of ben je al geweest? Ik hoop dat alles goed is en ben benieuwd naar het geslacht en of je het dus goed had. Spannend hoor.

Hier houden mijn borsten zich best nog in, en mijn bh's passen nog net. Maar ik denk wel dat ik van de week op pad moet voor iets nieuws.

Verder inderdaad nog steeds zonder energie. Echt zo vervelend. Ik vind het ook zo vervelend voor mijn man, dat ik alleen maar een zeurend hoopje moe ben. Blegggh. En ik moet er niet aan denken dat dit nog ruim vijf maanden (en wie weet hoe lang daarna nog) zo blijft. Dat idee probeer ik nog maar even te negeren, want dat maakt me best wel angstig en verdrietig. Pffff, ik zou zo graag meer willen doen dan die twee uurtjes per dag.

2015.png

Geplaatst

We krijgen een meisje!! Helemaal niet gedacht en zo blij mee!!

Alles lijkt vooralsnog gezond en compleet en we zijn dolblij!

51a5ab33eb700a54ae2b94a64883a04c.jpg

Geplaatst

Anita wat ontzettend leuk! Een meisje!! Van harte en een prachtige foto!

maaike yep, mag zo weer even koekeloeren naar ons mannetje. Om 14:10, en om 14:50 second opinion gyn. Ik. Hoop dat je gelijk hebt Okaasan

oooooh wat gaaf maaike dat jij je kleintje nu lekker goed voelt. Hoeveel weken ben je? En heb je de placenta voor of achter?

Geplaatst

wat leuk, Anita! Heeft ze je nu al gefopt! Fijn dat het er goed uitziet! gefeliciteerd!

Hope: ik ben vandaag 19 weken. Geen idee waar mijn placenta ligt.... Daar heeft nooit iemand wat over gezegd, dus hij ligt vast niet op een hele gekke plek :-)

Het is helemaal niet gek dat je een verse blik op je cyste wilt, dus ik kan echt niet bedenken waarom ze je zouden uitkafferen...je had met je eerste (....moest even backspacen....geen meid :-) ) zoontje toch een grotere cyste waar je ook nog eens meer last van had...die kon toch ook blijven zitten....

net weer heerlijk gelopen met onze twee hondjes. Door het dolle heen zijn ze dan, moet dan zo om ze lachen. Het is ook erg fijn dat ik het weer een uurtje kan volhouden tegenwoordig. Al merk ik wel dat ik niet te vaak hun ballen van de grond moet oprapen.

Geplaatst

@anita, gefeliciteerd met de goede echo! Wat leuk een meisje. En jullie zijn ook al flink aan het klussen in de babykamer, leuk hè.

@maaike, wat fijn dat je nu echt je kindje hebt gevoeld. Ik heb soms het idee dat ik wat voel, maar dat is echt maar heel af en toe en dan ook maar 1 keer en dan weer niks meer.

@hope, ben erg benieuwd hoe jullie second opinion is geweest.

@aangekomen, hier nog bijna niks aangekomen. Ik denk misschien 1 kilo.

@borsten, die zijn hier 1 cupmaat gegroeid.

Ik voel me vandaag echt beroerd, denk een beetje grieperig. Keelpijn en hoesten. Maar ja vorige week was mijn dochter ziek, dus zat er wel aan te komen.

Wij gaan volgende week beginnen met klussen voor de babykamer. Eerst moeten we gaan opruimen en spullen van zolder gaan verhuizen naar de garage en dan spullen van de babykamer naar zolder. We willen zorgen dat de babykamer aan het eind van die week leeg is, zodat we in november/december de babykamer kunnen gaan verven en inrichten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden