Ga naar inhoud

Uitgerekend maart/april 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@hope33, wat een rare achtbaan ineens! Heel veel sterkte joh, ik lees mee en duim voor je.

Liefs Moes

....breekt weer uit....

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iedereen ontzettend bedankt voor het meeleven rn mee hopen en duimen! Echt heel erg fijn

Geplaatst

Hope heel veel succes en sterkte vandaag. Ik hoop dat de antwoorden en uitleg over wat er te gebeuren staat, je ook een beetje kunnen geruststellen wat betreft de risico's voor je hummeltje. Dikke knuffel, ik denk aan je.

2015.png

Geplaatst

Dank jullie wel lieve meiden! Pfffff nog 5 u wachten. Ik vind dit nog vervelender dan de eerste echo om te kijken of het hartje klopt. Mijn hoofd doet pijn van het piekeren. Ben erg bang voor een open buik operatie en mijn eierstok en eileider eruit moeten. Dat is gewoon een zware buik operatie, en 5 mnd later moet ik n keizersnede ondergaan. 2 buikoperaties in 5 maanden tijd. Hoe moet ik dat in hemelsnaam doen? Met kindje van 3 je oud hier rondrennen. En alle risico's voor het ongeboren kindje, en en en en en en duizend vragen......sorry voor mijn gezeur

Geplaatst

Aub geen gesorry lieve Hope...

We leven heel erg met je mee en je mag klagen en alles kwijt wat je wil. Juist hier!! Deze stress wil niemand en al helemaal niet als je eindelijk via ivf zwanger mag zijn.

Ik zal een extra kaarsje voor je branden vandaag!!!

Geplaatst

Lieve hope... ik kwam speciaal voor jou even kijken hoe het gegaan was in het ziekenhuis. Nu zie ik dat je nog niks hebt laten horen.... ik maak me zorgen om je! Hoe is het gegaan vandaag? Xxx

Geplaatst

Ik ben ook erg nieuwsgierig... Een extra kaarsje brandt al voor jou en ukje... Let us know, whenever you ready.

Liefs

Geplaatst

Hi meiden. Sorry het is n heel verhaal, komt ie:

Vanmiddag bij de Gyn geweest. Wat n klootzak! Nog voordat we gingen zitten zei hij: ik ben al bij opnamebureau geweest en je operatie is al ingepland op 31 oktober terwijl dit n informatief gesprek zou zijn. Hij zei daar achteraan: je moet wel eerst dit formulier ondertekenen om mij acc te geven dat als het laparoscopisch niet lukt, ik jou keizersnede mag openmaken om je eierstok en eileider te verwijderen. Nou, met de blindedarmontsteking van vorig jaar juli was gebleken dat de boel zo verkleefd was door de keizersnede dat ze moeite hadden om dat ding laparoscopisch te verwijderen. Operatie duurde ook 1 uur langer. Dus überhaupt zou deze operatie eindigen in een keizersnede! We werden min of meer onder druk gezet. Hij vervolgde: het is absoluut geen kanker, en de cyste vormt geen gevaar voor het kind. Waarom moet ik dan geopereerd worden??? Ja zei hij, ja komt met pijnklachten! Eeeehhhh heb die vent nog nooit gezien en ik heb geen pijn, bijna de hele zw niet en daarvoor ook niet! Hij bleef maar pushen tot dat Mijn man zei: we willen hier over nadenken in het weekend en laten het ma horen. Hij zuchtte en kreunde vooruit dan maar. Maar als je nee zegt moet je niet zeuren en krijg je ook geen echo meer pas ergens met de guo ofzo. Hij zei ook trouwens nog: we beginnen laparoscopisch, maar zitten er veel verklevingen wordt het een keizersnede met 6 wkn herstel, dus niet! 3 mnd herstel! En 2 mnd later ligt wéér m'n buik open voor mijn bevalling! Tis geen kanker, geen gevaar voor ons kindje, ik heb absoluut geen pijn dat heb ik maar 1 week gehad, dus mijn man en ik hebben besloten niet te laten opereren met alle risico's met die operatie. Het is en blijft nooit goed voor je kindje. Hij zei ook nog heel lullig: ja je probeert nu terug te krabbelen! Zak! Terwijl ik 2 dgn geleden gewoon op een normale controle kwam. Ik kende die vent niet eens! Ik heb het nooit over pijn gehad, en hij begon gelijk te roepen met een operatie! Sowieso hadden we onze twijfels van de meting van die echoscopiste. Ze zei nl letterlijk: ehhhh tja hoe zal ik dit nou eens opmeten! Ze had het gewoon via een buitenecho opgemeten, en ook maar 1x uit 1 hoek. Alle vorige metingen van mijn cyste was inwendig en uit verschillende hoeken opgemeten. Ook dat zeiden we nog, onze twijfel, maar hij wuifde dat weg. Ik ben blij dat ik mijn hart, gevoel en intuïtie volg, en we zijn zeer opgelucht met ons besluit. Oja en ik vroeg ook nog: wat áls ik de cyste laat zitten? Toen zei hij: dan volgen we de cyste en na de bevalling kijken we verder. Dus zo'n spoed is het dus ook echt niet. Ik heb trouwens even terug gezocht toen ik zw van mijn zoontje. Ik had met 13 wkn zwangerschap een cyste die bestond uit 3 delen, zoals nu ook, van ruim 11x 8x 5 cm! Nu dus 4,98x7,3 cm. Artsen in het UMC Utrecht wilden destijds absoluut niet opereren. Vanwege het gevaar voor kindje, ze zeiden destijds: de baarmoeder wordt straks zo groot dat de eierstok klem zit en niet meer kan draaien. Toen was de cyste na 25 wkn zwangerschap langzaam gaan slinken. Ik volg m'n hart. En mocht het in de loop der tijd toch misgaan, bijv draaien of knappen, zien we dan wel weer. We nemen die brug pas op dat moment. En sowieso wordt het dan ook n keizersnede. Maar ik denk dat het wel goed komt. Nog 5 maandjes. Wel zitten we sterk erover na te denken om terug te gaan naar het WKZ Utrecht, want het vertrouwen is toch wel beschadigt. Zeker de manier hij ons onder druk zette. Hij heeft wel 3x gezegd erop aangedrongen, je moet NU beslissen, pffffff

Geplaatst

Jeetje hope wat een verhaal en wat een L van een man! Ik zou daar echt een klacht over indienen, dit kan toch niet waar zijn!

Lieve hope, volg je hart... die klopt altijd!

Geplaatst

Goeieavond meiden,

@Hope: jeetje meis, wat een rollercoster van emoties deze dagen voor jullie. En wat een nare arts. Heel goed dat jullie naar je eigen gevoel luisteren. Dat is zo belangrijk. Ook ik zou overwegen om terug te gaan naar het andere ziekenhuis. Hoop dat jullie een beetje tot rust kunnen komen.

Zo eerst even op Hope gereageerd. Ik ben een paar weken niet of nauwelijks online geweest. Heb heel af en toe meegelezen. We zijn eerst 2 weken op vakantie geweest, wat heel fijn was en ook om een beetje tot rust te komen na het nieuws dat het niet 1 maar 2 kindjes bleken te zijn. Omdat in het ziekenhuis in onze eigen woonplaats nogal makkelijk werd gedaan over het accepteren enzo, heb ik contact opgenomen met het AMC (waar we de cryo terugplaatsing gehad hebben) en hebben daar een aantal goede gesprekken gehad. En meerdere echo's...uiteindelijk is gebleken dat het hartje van 1 van de kindjes gestopt is...het hoe en waardoor etc. houden we voor onszelf. We zijn dus ook door verschillende fases van emoties gegaan en eigenlijk nog steeds. Ik moet nu rustig aan doen om het andere kindje een goede kans te geven.

Volgens mij gaat het verder met iedereen vrij goed, fijn om te lezen en vooral houden zo!

In het begin heb ik al geschreven dat ik niet zo'n schrijver ben, maar ik lees wel altijd vol belangstelling jullie verhalen. Zo nu en dan zal ik reageren en iets over het verloop van onze verdere zwangeschap vertellen.

Fijn weekend alvast!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie

[/TD]

[TD]hoeveelste

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]2e verse tp

[/TD]

[TD]11 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]3e (tese) icsi

[/TD]

[TD]12 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]3e verse tp

[/TD]

[TD]13 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf

[/TD]

[TD]16 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]spontaan

[/TD]

[TD]23 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp

[/TD]

[TD]27 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)

[/TD]

[TD]29 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]10 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]11 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]16 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]14 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]1e IVF verse tp

[/TD]

[TD]22 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie

[/TD]

[TD]2e & 3e kindje

[/TD]

[TD]verse tp ivf

[/TD]

[TD]26 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Annemarie: 29 sep - echo

Hope: 8 okt - echo en consult gyn

Okaasan: 10 okt - hartje luisteren en consult

Hope: 18 okt - geslachtsbepaling

Anita: 20 okt - GUO

Hope: 24 okt - echo en consult gyn

Okaasan: 24 okt - hartje luisteren en consult

Kim: 27 okt- 3e bezoek verloskundige

Maaike: 28 okt - 20weken echo

Maaike: 29 okt - 3e bezoek verloskundige

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table, width: 500]

[TR]

[TD]wie

[/TD]

[TD]hoeveelste

[/TD]

[TD][/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Anita

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]2e verse tp

[/TD]

[TD]11 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Leeuw

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]3e (tese) icsi

[/TD]

[TD]12 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wensmama

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]3e verse tp

[/TD]

[TD]13 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Maaike

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp 2e ivf

[/TD]

[TD]16 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Femmie

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]spontaan

[/TD]

[TD]23 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Okaasan

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]5e icsi/20e tp

[/TD]

[TD]27 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Minime

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]4e verse tp Icsi (1e keer)

[/TD]

[TD]29 maart 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]10 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kim

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]11 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Simone

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]16 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef

[/TD]

[TD]2e kindje

[/TD]

[TD]cryo tp

[/TD]

[TD]14 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DvdW

[/TD]

[TD]1e kindje

[/TD]

[TD]1e IVF verse tp

[/TD]

[TD]22 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annemarie

[/TD]

[TD]2e & 3e kindje

[/TD]

[TD]verse tp ivf

[/TD]

[TD]26 april 2015

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

wie datum onderzoek

Hope: 18 okt - geslachtsbepaling

Anita: 20 okt - GUO

Hope: 24 okt - echo en consult gyn

Okaasan: 24 okt - hartje luisteren en consult

Kim: 27 okt- 3e bezoek verloskundige

Maaike: 28 okt - 20weken echo

Maaike: 29 okt - 3e bezoek verloskundige

Wensmama: 3 nov - 20weken echo

Okaasan: 6 nov - GUO en consult

2015.png

Geplaatst

Pffff sodeknetter Hope wat een bizar consult. Zou je niet een second opinion kunnen vragen in het WKZ. Dan kun je daarna altijd nog beslissen of je overstapt. Ik ben echt tevreden over het WKZ tot nu toe. Elke afspraak hebben we een andere arts (assistent) gehad, maar stuk voor stuk allemaal prima, lieve en kundige artsen.

Ongelooflijk hoe horkerig sommige artsen kunnen zijn.

Ik ben blij dat je schrijft dat je opgelucht bent over jullie besluit. Want dat is echt zo belangrijk.

Och Seef, wat een bericht van jou. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie ook een emotionele achtbaan is geweest. Poeh hee.

Maar fijn dat je weer wat laat horen hoe het met je gaat. Ik wens je verder een hele mooie zwangerschap toe, minder gekke hobbels, want dit begin was al heftig genoeg! En ik vind het wel erg leuk om van je te lezen hoor.

DvdW, wat vervelend dat je zo onzeker blijft over je zwangerschap. Ik hoop dat dat echt beter wordt, en dat je op een gegeven moment ook genietmomenten krijgt. Kun je het er wel met iemand (verloskundige, gyn, verpleegkundige) hier over hebben? Want negen maanden zo rond lopen lijkt me zeker niet de bedoeling.

Hier woensdag een hele mooie echo gehad bij een echobureau. Zo mooi! En zo heerlijk relaxed. Het was een kwartier, maar het leek echt veel langer. Gewoon lekker kijken zonder medische noodzaak. En er is zo veel te zien op zo'n echo. Echt supermooi!

Toen vrijdag weer naar het zkh voor controle. Stelde echt niets voor en na anderhalve minuut waren we wel weer uitgepraat. Hoefde geen bloed te prikken, vorige uitslagen waren goed en urine was ook schoon (klein spoortje eiwit, maar dat betekent niets). Dus konden we weer gaan. Dat vond de arts assistent ook een beetje suf, dus kregen we nog een bonus-echo. Haha, echo nummer zeven deze zwangerschap. We kunnen bijna een heel boek vol plakken.

Het is echt zo bijzonder om iedere keer weer meer te kunnen zien.

Ook de GUO afgesproken voor over vier weken. Dan ben ik al op de helft! Echt ongelooflijk klinkt dat. Dan moeten we thuis eens iets aan een kamertje gaan doen, want de kamer voor Ties is nu nog een kluskamer, vol met een werkbank en deuren die afgetrapt en geverfd moeten worden.

En het wiegje moet ik mee aan de slag.

Jeetje zeg, twintig weken voelt alsof ik al bijna ga bevallen. Haha.

Vinden jullie het ook nog steeds zo gek om tegen mensen ze zeggen dat je zwanger bent? Ik vind het nog steeds raar, alsof het niet over mij gaat.

Verder de prednisolon helemaal afgebouwd en dat leek echt mee te vallen. Maar nu aan het einde van de week, merk ik toch wel dat ik minder energie heb dan de week ervoor. Gisteren echt even helemaal in tranen, want ik zou zo graag weer meer energie hebben. Ik ben op he rommentom zo bang dat dit de hele zwangerschap zo blijft. Behalve alle mooie zwanger momenten, was het wat energie betreft echt een beetje een rotweek. Kortom, het vloog me even aan allemaal.

Ik ga voor volgende week, een betere week!

En voor de positieve afsluiter, gisteren was ik alweer 16 weken! En morgen is de laatste dag piesen voor MvM, fijn, want ik ben er wel klaar mee. Graag gedaan hoor, maar gewoon weer ontspannen op de wc zitten, is ook wel weer eens fijn :-)

2015.png

Geplaatst

aagh, Hope! wat een hork van een gyn! Juist op het moment dat je je in goede handen wilt wanen, blijkt maar weer hoe goed je je eigen koppie erbij moet houden!

Apart ook dat je zo'n cyste ook met je zoontje hebt gehad. Voor nu geef ik jullie groot gelijk: dit zijn waardeloze argumenten om zo'n risico voor jou en je kindje te nemen.

Het lijkt me wel goed om op zoek te gaan naar een second opinion....en niks niet afgelopen met alle echo's: jullie hebben het recht om goed in de gaten gehouden te worden! waar is je fijne vrouwelijke gyn gebleven die je zwangerschap zou begeleiden?

Ik had deze week aan je gedacht Okaasan, ik meende al dat je ergens deze week de pretecho en jullie trouwdag had. Ik vind het zo gemeen van je dat je gewoon het geslacht weet en het ons niet vertelt... :-) :-)

Mooi dat het afbouwen van de medicijnen zo rustig ging. Tja...en dat gebrek aan energie...Ik heb hetzelfde ervaren als Anita: als ik nu terug kijk zie ik dat het halverwege de 17e week echt beter ging. Ik barst nog niet van de energie, maar houd de dagen echt beter vol. Nu heb ik lekker even herfstvakantie. Even bijkomen en zo maar eens mijn kledingkast uitmesten. Wat ik het komende half jaar toch niet aankan, kan nu wel even achter de knieschotten.

Pff...Seef....ook heftig wat jullie meemaken! Ik hoop dat deze gewoon lekker blijft zitten!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

@Hope, ik sluit me aan bij de rest, wat een ongelooflijke eikel van een gyn. Kan me voorstellen dat je daar nu liever niet meer terug gaat.

@Seef, wat heftig ook bij jullie. Eerst wennen dat het er twee zijn en dan horen dat het hartje van 1 kindje is gestopt. Hopelijk ga je verder een fijne zwangerschap tegemoet.

@okaasan, yes klaar met piesen. Ik snap je helemaal. Ik ben er ook wel klaar mee eigenlijk, maar moet nog 1,5 week. Wat fijn dat je weer twee echo's hebt gehad. Balen dat je energie nog niet terug is, maar je lijkf heeft het natuurlijk ook nog extra zwaar door het afbouwen van die medicatie.

Bij mij gaat het wel goed. Ik krijg meer energie en het misselijke is gelukkig ook weg. Ook heb ik weer meer zin in warm eten en mijn buik groeit echt enorm. Op het werk zie ik nu patiënten naar me kijken en dan zie ik ze denken, zou ze gewoon dik zijn of zwanger.

Geplaatst

Wt fijn dat jullie allemaal met me meedenken. Ja die vent is echt zak. Ben zo blij met ons besluit. Het was echt een onnodig besluit geweest met alle risico's erbij.

Okaasan, ik loop niet in het WKZ maar in het meander medisch centrum Amersfoort. Met mijn zoon heb ik in het WKZ gelopen. En zit vreselijk te twijfelen om terug te gaan.

Weet je nu het geslacht? En en EN? Hahaha! Yes vandaag de laatste dag piesen, en nog maar 4 weekjes en ben je op de helft. Ja geloof het maar, het gaat over jou! Ik hoop dat je snel energie terug hebt!

Maaike, die fijne vrouwelijke gyn heeft kennelijk amper zwangerschaps poli, dus we zijn blij gemaakt met n zieke kip. Ja bij mijn zoontje zo'n zelfde cyste maar echt veel groter en dat kwam ook goed. Destijds wel veeeeel pijn eraan gehad. Nu dus helemaal niet. Maar wat lekker! Herfstvakantie! Lekker uitrusten! Werk je inmiddels wat minder? Hoe gaat het nu met jou misselijkheid, moet je nog veel spugen?

Seef oooooh wat een verhaal zeg! Poeh over een rollercoaster gesproken! Heel naar voor jullie zeg! Bah Gaat het met jullie andere kleintje wel goed? Hoe gaat het met jou misselijkheid en energie? Doe maar lekker rustig aan meid!

kim wat fijn dat jij meer energie hebt! Ik ook maar we schelen geloof ik 1 dag. Leuk he hoe mensen naar je kijken. Je hoort ze denken hahaha!

volgende week heb ik een pretecho. Ben benieuwd wat het geslacht. Echoscopiste dacht echt n meiske. Is het straks een jongen hahaha. Is ook geweldig! 3 mannen in huis! En weten de naam al. Oja, ik krijg ook een GUO. Op 20 november.

gisteren trouwens vreselijk veel geluk gehad. We zaten in de auto met ons zoontje achterin. Mijn man is gelukkig automonteur. En tijdens het rijden kon hij de pedaal vd rem helemaal intrappen. Dus de auto remde niet, was de remleiding gesprongen. Pfffff gelukkig deed de handrem het nog. Was blij dat ik niet reed, ik weet niet of ik zo adequaat had kunnen reageren

Geplaatst

@Hope... Wat een naar gedoe en wat kunnen artsen soms toch lomp zijn. Luister goed naar je eigen gevoel en een second opinion is een goed plan!

En dan het bijna auto drama. Wat een schrik! Goed hoor die koelbloedigheid van je man!

@Seef: wow... Ook heftig zeg! Verontschuldig je vooral niet dat je niet alles deelt, gewoon doen wat goed voor je voelt. Wat een emoties voor jullie. Zo dubbel...

Gisteren hier veel activiteit in huis vanwege het behangen van de kinderkamer!!! Yeah! Volgende week verven van muren. We gaan voor groen en wit. Lekker fris.

Voel me prima. Nu al twee avonden ineens een heel harde buik. Gek gevoel, maar het hoort er vast bij. Vriendin zei al dat het kan komen door moeheid.

Ben in de nacht iets minder vaak wakker, alleen rond 6 uur om te plassen. Dat is wel te doen ;-)

Geplaatst

@ Hope, altijd je/jullie eigen gevoel volgen, dat is het beste. Wat kunnen artsen af en toe toch vreselijk bot zijn!

@ Seef, jeetje dat is ook heftig zeg! Wat een emotie...Vooral heel goed op jezelf blijven letten en rustig aan doen. Heel veel sterkte.

Hier gaat het iets beter...afgelopen donderdag nog een echo gehad. Op ruim 12 weken. Alles zag er mooi uit. Groei is helemaal goed. Niertjes mooi zichtbaar net als een gevulde blaas en maag. Baby lag met z'n rug naar ons toe, is weer een heel ander beeld.

Morgen weer bellen naar vk. Ik mag gelukkig altijd bellen en kan altijd terecht voor een (extra) echo, dat is echt heel fijn en geeft rust.

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

DvdW, hoera en gefeliciteerd met je mooie en goede (ruim) 12wk echo. Wat ontzettend fijn! Is toch weer een belangrijke mijlpaal in je zwangerschap! Ik hoop dat je daardoor nu iets meer vertrouwen gaat krijgen. Bijzonder he, wat er iedere echo weer veranderd is ten op zichte van de vorige. En zo veel is al te zien, terwijl het allemaal zo klein is. Ik vind dat echt ongelooflijk!

Hang je echo boven je bed en geniet ervan!

Maaike, inderdaad, woensdag hadden we de pretecho. En het was zo mooi en fijn en ontspannen. Heel anders dan het even gluren in het zkh. En heel mooi groot op de muur geprojecteerd, dus baby Ties was echt een reus! En gemeen he, maar mijn man wil het echt niet vertellen, dus ik probeer me daar aan te houden. We zeggen dus tegen iedereen dat we niet weten wat het is en dat we dat ook niet willen weten. Ohhhh, ben benieuwd hoe lang ik dat volhoud, want liegen is niet echt mijn sterkste kant.

Seef, gaat het allemaal goed met je? Lukt het om heel rustig aan te doen? Laat goed voor je zorgen!

Kim, hoera, wat fijn dat je niet meer misselijk bent. Echt super fijn is dat he. En fijn dat het avond eten je beter smaakt. Bij mij is het juist omgekeerd. Hoe langer is zwanger ben, hoe minder zin ik heb ik warm eten. Vooral groente zijn echt smerig. Lekkere aardappelschotels uit de oven kun je me bijna voor wakker maken. En witlofsalade met veel vers fruit erin gaan goed naar binnen. Maar gisteren ging ik nog bijna over mijn nek van broccoli. Zo bizar, ik houd echt erg van veel groente.

Hope, hoe is het ermee? Al weer een beetje rustiger vaarwater na de heftige vorige week? Spannend hoor of je kindje nog steeds een meisje is. Ohhh, en die auto. Brrrr wat eng. Gelukkig allemaal goed afgelopen.

Wow, Anita wat een activiteit bij jullie. Ik vind het niet gek dat je daar een harde buik van krijgt. Toch ietsje rustiger aan doen?

Hier staan de blauwe kratjes buiten. Voor het laatst! Hoera.

Mijn man is begonnen met verven. Hadden we nog steeds niet gedaan in de twee jaar dat we hier wonen. Dus nu staan boven alle ramen in de grondverf. Jeeee, ziet er al zoveel mooier uit. Echt fijn. Gisteren bij mijn ouders geweest, omdat mijn vader jarig was en toen gelijk twee dozen met baby spullen mee genomen. Allemaal hele kleine kleertjes. Echt piep, piepklein allemaal. Veel dingen die ik ook aan heb gehad. En lekker neutraal van kleur, dus niet jaren 70 geel bruin, paars en oranje. Maar er zaten ook truitjes bij die ik nooit gepast heb, mij zus een week of drie, dus het is echt piepklein. Een klein stapeltje van die truitjes is van katoen en gebreid door een tante van mijn vader. Dus uit de jaren 1940-50 ofzo. Ik weet het niet precies. Zijn zijn echt heel mooi. Ik vind het wel heel bijzonder als ons kindje die aan zou hebben. Die tante heeft nooit kinderen gekregen, maar had ze echt heel erg graag gewild. Dus dat die kleertjes dan nu zelfs voor een tweede ronde gebruik kunnen gaan worden betekent, gezien onze MMMgeschiedenis, echt veel voor mee. Helaas is de tante al een jaar of acht geleden overleden (maar werd wel 96jaar). En mijn moeder vertelde dat de kinderwagen die wij weer gaan gebruiken, dat ze die toen ook van die tante had gekregen (wel nieuw hoor, dus geen vooroorlogs model ;-). Dat wist ik niet, dus weer een stukje verhaal erbij.

2015.png

Geplaatst

wat leuk zulke oude kleertjes Okaasan! Nu ga je toch ineens best hard!

Mijn ouders komen volgend weekend en ik ga ze ook maar eens vragen om de pampersdozen met babyuitzet mee te nemen. Ik ben heel benieuwd in wat voor staat het is. Mijn schoonzusjes wilden er niets van weten, dus wie weet valt het allemaal wel tegen. De truitjes die met een veiligheidsspeldje op de rug worden vastgezet zullen wel niet meer mogen en ik geloof dat de overslaghemdjes en navelbandjes ook in onbruik zijn geraakt.

Hier een beetje down. Ik vind dat ik rustig aan moet doen nu het vanwege de vakantie even kan, maar heb tegelijkertijd ook behoefte om de hort op te gaan en afleiding te zoeken. Mijn buik is niet zo groot en ik heb ook nog geen uk gevoeld, dus lang leve de onzekerheid....Pff...nog 15 nachtjes tot de 20 weken echo....

En wat je schrijft over eten, Okaasan...ik ben het zo zat. Ik stop dingen in mijn mond omdat ik denk ze nodig te hebben, maar zou zo graag weer genieten van eten. Bedenken wat we gaan eten veroorzaakt al bijna gekokhals... Nieuw is sinds een week brandend maagzuur. Overgeven beperkt zich tot ca. 2 keer per week, meestal bij het tandenpoetsen. Wordt nog leuk: morgen naar de tandarts...

Een ander nieuw kwaaltje is onrustige benen. Het voeteneind van mijn kant van het bed is inmiddels verhoogd. Ik weet niet helemaal zeker of het van de zwangerschap komt. Ik kende het voorheen als stress kwaaltje. Niet dat ik nu super gestresst ben, maar de onzekerheid over hoe het in mijn buik is, het voortdurend afwegen wat ik wel en niet aanpak, de groeiende berg van dingen die ik niet heb aangepakt...erg rustig is het niet in mijn hoofd.

Hebben de bewegingen van jouw meisje zich nog weer herhaald, Hope?

Sorry voor dit niet al te blije verhaal, is vast morgen weer anders.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Geplaatst

DvdW wat fijn dat de 12wkn echo goed was! Kan je nu meer genieten? Hoe voel jij je verder?

Anita, yep dat zijn harde buiken. Je bent nu toch ruim 18 wkn? Harde buiken kunnen idd vanuit vermoeidheid komen. Hou je in de gaten dat het niet constant is? Rustig aan hoor! Mooie kleuren voor een babykamer. Toevallig gaan we eind nov de kamer van ons zoontje ook verven, hij krijgt een kinderkamer. ( ooooowww wat wordt ie al groot! ), maar ook in de kleuren groen/wit en Cars.

Okaasan wat geweldig bijzonder al die nostalgie! Mijn mamsje heeft 1 babypakje en 1 babytruitje van mij bewaard, en aan mij gegeven. Ergens hoop ik nu keihard dat het een meisje is. Nog 5 dagen dan weten we het! Het is ook wel heel bijzonder dat jullie saampjes het geslacht weten en niemand anders. Vind het knap van je hahaha, ik kan het echt niet.

ik heb over jullie advies, en die van onze familie en mijn vriendinnen nagedacht. Of wij moet ik eigenlijk zeggen. Wij gaan voor een second opinion. As maandag, de 20ste, gaan we naar het WKZ Utrecht. Om 14:10 hebben we eerst een zeer uitgebreide echo, en om 14:45 een consult met een arts ass gyn, en de supervisor gyn zit erbij. Ik ben heel erg zenuwachtig. Wat als we weer uitgekafferd worden?? Met de zw van ons zoontje zijn we wel keigoed geholpen in het WKZ. Ze zijn daar fantastisch. Spijt spijt spijt dat we zijn overgestapt naar amersfoort. Maar logistiek was dat veel beter, 5 min rijden van ons huis. Naar het WKZ kan als we pech hebben 45 min zijn. Maar ach, daar is ook overheen te komen : )

ik moet snachts nog zoveeeeeeel eruit om te plassen, 5x ofzo. En heb best last van bandenpijn. Herkennen jullie dit ook?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden