Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi

Is er iemand hier die ook bij Uz Gent loopt?

Ben benieuwd naar ervaringen hier.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
36 minuten geleden, Ele zei:

@Elfdh Wat vervelend om te horen. Veel sterkte gewenst! Wat zijn voor jullie nu de volgende stappen? 

@Caro- lin Hoe is het vandaag gedaan? Ik duim heel hard voor jullie mee! 💖

Ha Ele,

gelukkig allebei goed ontdooid: een 8 cellig en een morula. Nu de slopende wachtweken in. Dit is echt onze laatste kans. Ik ben inmiddels 43 jaar en dan vergoeden ze geen poging meer. Deze tp moeten we waarschijnlijk ook zelf betalen. Dus ik doe er nu echt alles aan. Van granaatappelsap (ipv alcohol Haha) tot kinderasperines en van worteltjes tot een half uur per dag wandelen.....

Geplaatst

@Caro- lin Fijn dat ze allebei goed zijn ontdooid! Ik duim hard mee dat het lukt! Ik zit ook net in de wachtweken. Afgelopen donderdag de tp gehad van een blastocyste. Ik drink met je mee met de granaatappelsap. 😊 Van kinderaspirines, worteltjes en de wandeling had ik niet gehoord. Kan dat dus allemaal ook helpen met de innesteling? 

Geplaatst

Zo net een terugplaatsing gehad van een goed uitziende blastocyst. Nu wachten wachten wachten, spannend🍀 ik wacht en duim met jullie mee @Caro- lin @Ele

dit keer in natuurlijke cyclus alleen met 1 keer pregnyl. Wat mij angstig maakt is dat ik de utrogestan niet hoef gebruiken.. hebben jullie dit ook?

Geplaatst

@Mcleod Spannend! Nu hopen op drie kleine wondertjes voor ons drieën! 💖💖💖

Ik ben eigenlijk alleen blij dat ik de utrogestan niet hoef te gebruiken. Maar ik heb er wel eens eerder over nagedacht of mijn lichaam ondersteuning nodig heeft in de tweede helft van de cyclus omdat de cyclus vrij kort is... Wij zullen zien of het zonder lukt! 

Heb jij altijd eerder utrogestan gebruikt bij de tps? 

Dank je wel voor de link @Caro- lin! 😊

Geplaatst

@Ele jaa ik hoop het ook voor ons❣️❣️❣️

Ja de utro is vies en ben blij dat het niet hoeft. Ik moet proberen op mijn lichaam te vertrouwen. Waarschijnlijk zou het ook zonder kunnen anders doen ze het niet. 

Bij onze verse terugplaatsing moest ik wel utro gebruiken. Naast dat het niet echt prettig was, wel een redelijke cyclus gehad. 

Ik ga ook proberen om zoveel mogelijk van de lijst te proberen die @Caro- lin gestuurd heeft

Geplaatst

Hey Dames, 

Hier helaas pech, ik heb maar 1 follikel aangemaakt dus geen punctie deze ronde. 

Vorige week is de Gonal F nog opgehoogd naar 225 maar dat heeft niet geholpen. Nu toch nog 2 dagen prikken en donderdag nog een echo, meer voor de show want ze hebben al gezegd dat het niks gaat worden. Maandag gaan de artsen overleggen wat het plan nu word. 

Ik baal er wel flink van, het is hopen dat het de volgende ronde beter gaat. 

Ik zie gelukkig ook een hoop positieve berichten! Super fijn, nou hopen op een hoop plakkers! 

Geplaatst

Ha, ik gebruik wel utro, zelf 3 keer daags 2 bollen. Ik begrijp dat het de baarmoedermond zachter maakt en dit de innesteling bevorderd. Vreemd dat jullie dit niet krijgen. Ik heb het altijd gehad. Behandeling bij Olvg en AMC in Amsterdam. Het houdt volgens mij ook de menstruatie tegen.

ik ben zo benieuwd wat er nou gebeurt na zo’ n terugplaatsing. Ik lees, ja ik struin wat af via Google, dat de innesteling na 5 dagen is voltooid. Wat gebeurt er dan met de embryo als ie niet ingesteld. Lost ie op, sterft ie af? En is het dan eigenlijk na 5 dagen na tp al gedaan? En na innesteling ka het natuurlijk alsnog misgaan, vroege miskraam. Blijft een embryo sowieso doorleven of kan ie al meteen de eerste dag af afsterven? 

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden....

dit keer wil na 5 dagen al een test doen. Ik wil op zijn minst weten of het is gelukt, voordat het weer is mislukt...

@Leedylee wat balen zeg. En waarom doorgaan als ze al overtuigd zijn dat het niks wordt. Alsof je dat spuiten van die rommel voor fun doet😥

Geplaatst

@Leedylee balen zeg..  hele dikke knuffel voor jou❣️Ik heb dit ook bij mijn eerste maand gehad. Tweede maand me menopur verhoging ging het wel goed. 

@Caro- lin ik denk dat dit komt omdat ik dit keer een volledige natuurlijke cyclus heb. Zal wel per ziekenhuis verschillend zijn. Voor mijzelf wel een beetje gek, voelt kaal haha. 

Ik had de link ook al gezien inderdaad erg interessant. Ik ben ook erg benieuwd hoe het allemaal gaat. Helaas kunnen we alleen afwachten 

Geplaatst

@Leedylee Oh nee wat balen! Ik hoop dat je na maandag helderheid heb voor de volgende ronde. Ik vind het wachten op antwoorden heel lastig, maar makkelijker te doen als er een plan is. 

@Caro- lin & @Mcleod Het is voor mij de eerste tp van een cryo en dus ook in mijn natuurlijke cyclus. Wat ik begreep was dat ze in ons ziekenhuis het altijd (als mogelijk) de cryos terugplaatsen in een natuurlijke cyclus zonder medicatie. Behalve de ovitrelle spuit dan. 

Het zal inderdaad verschillen per ziekenhuis. Gek eigenlijk dat je best wat verschillen ziet binnen één land.

Maar ik zit inderdaad ook met dezelfde vragen over wat gebeurt er nu eigenlijk met de embryo als de innesteling niet zou lukken. 

Ik denk dat ik dit keer ook wat vroeger ga testen, maar ik weet nog niet zeker vanaf wanneer... Hebben jullie ovitrelle gebruikt en weten jullie of je ook hiermee een false positieve test kunt krijgen? Volgens mij is dat het geval met pregnyl..? 

Geplaatst

Hallo dames, 

@Leedylee ontzettend balen, gaat vast de volgende ronde een stuk beter! 

@Ele Ik heb gehoord dat de embryo oplost als de innesteling niet goed gaat.
Zelf deze keer ook te vroeg getest; negatief, en op eerste dag van mijn ongesteldheid wel positief getest. Dat was wel wat eerder dan het ziekenhuis aangaf maar eerste dag waarop je ongesteld zou worden is behoorlijk betrouwbaar, mits je verder geen medicatie gebruikt. 

@Caro- lin & @Mcleod Ik heb zelf nu 6 terugplaatsingen gehad uit een behandeling. Zelf heb ik aangegeven bij de laatste twee terugplaatsingen dat ik er emotioneel te veel last van had,  en voorkeur had voor natuurlijke cyclus. Voel me echt veel beter zonder de balletjes, en 2x zwanger. (waarvan een miskraam, en de laatste nu is blijven plakken)
Ziekenhuis geeft aan dat het meer om de planning zou gaan in ons geval, als het dan in het weekend valt, je een maand later de terugplaatsing hebt. 

Eerste keer zwanger 6 jaar geleden heb ik wel een miskraam gehad na 8 weken, dus nu ook wel in spanning of het dit keer wel goed gaat.. Gelukkig eind volgende week al een echo, en hopelijk dit keer wel een kloppend hartje. Eind volgende week ook laatste Toxoplasmose test, daar maak ik me nu wel druk om. (eerste uitslag is negatief, dus ik heb het sowieso niet eerder gehad. Maar je hebt 3 weken incubatietijd, en ben afgelopen 5 dagen extreem moe geweest + opgezwollen klieren/ keelpijn en dat kan wijzen op dat ik het na de katten krab heb gekregen) of gewoon een griepje... De laatste test van volgende week is dus super belangrijk, helaas duurt dat ook weer 10 werkdagen voor een uitslag. 

Ohhhh dat wachten altijd... 😁

Geplaatst
Op 9-7-2019 om 14:12, Mcleod zei:

Zo net een terugplaatsing gehad van een goed uitziende blastocyst. Nu wachten wachten wachten, spannend🍀 ik wacht en duim met jullie mee @Caro- lin @Ele

dit keer in natuurlijke cyclus alleen met 1 keer pregnyl. Wat mij angstig maakt is dat ik de utrogestan niet hoef gebruiken.. hebben jullie dit ook?

Hey meiden, net als bij @Mcleod krijg ik bij mijn vlg TP ook alleen maar 1 spuit Pregnyl (5000) in een natuurlijke cyclus en dan ook ZONDER Utro bolletjes. Het maakt mij ook onzeker 😔dat ik geen Utrogestan bolletjes hoef te gebruiken. Okay...vies om te doen, maar mij is vertelt dat dat is om de innesteling te bevorderen. Ik snap dus niet dat dat niet hoeft in een natuurlijke cyclus. Ik denk...baat het niet dan schaad het niet.. Misschien maakt mijn eigen lichaam namelijk wel een te dunne bmsv aan en verlies ik het daardoor mijn kruimeltje steeds.

Ik ga toch bij het vlg contact met de arts eens vragen waarom ik het niet als ondersteuning er bij mag gebruiken. Misschien een idee dat jullie het ook aan jullie artsen vragen?!? Ben benieuwd wat de (verschillende) medici hierover hebben te zeggen.. Het kan toch geen kwaad lijkt mij en heb het idee dat bij 9 van de 10 pogingen wij dames niet zwanger worden van onze kleintjes omdat de innesteling gewoonweg niet lukt.. 😢

Geplaatst

Ik zal bij de volgende afspraak ook vragen hoe zij het daar zien met het wel of niet gebruiken van de utro in een natuurlijke cyclus. Ben nieuwsgierig. 

Ik heb vandaag helaas lichte krampen, bruine afscheiding en precies het gevoel van ongesteld worden... Dus ik ben bang dat het ook niet gelukt is dit keer...  😔 Even morgen afwachten...

Geplaatst

@Vrouwke77 vind het ook vreemd en het voelt erg kaal. Wel heb ik vaak na mn eisprong maagzuur. En volgens mij is dat ook een teken van progesteron aanmaak. Heb er nu ook weer last van. Helaas ook al van lichte menstruatiekrampjes...

Geplaatst

@Ele oh spannend zeg. Kan een innesteling zijn ? Welke dag zit je nu? Ik hem ook al lichte krampjes.. zit nu 2 dagen na TP, dag 7 dus..   zenuw slopend.  Ik duim voor je🍀😘

Geplaatst

Dank je wel @Mcleod! Ik ben nu al een week na de tp. Dus volgens mij te laat voor de innesteling..? 

Ik vind het moeilijk om nu positief te blijven merk ik. Heb zo vaak al net de dagen voor de menstruatie gedacht, 'misschien is het nu toch gelukt' en tot nu toe niet geweest... Zo lastig dit.. vooral het wachten en de onzekerheid. 

Maar mocht het niet zijn gelukt is het natuurlijk balen, maar daarna gewoon doorgaan. Wij hebben gelukkig nog eentje in de vriezer. 

Ik duim voor je dat jouw krampjes van de innesteling zijn! 🍀💖

Geplaatst

@Ele geen innesteling denk ik dan..  ik snap je gevoel, heb ik ook heel vaak. Echt balen. 

Gelukkig nog 1 in de vriezer😊 wij moeten hierna voor de 2e punctie al..

ik hoop het ook maar zie het duister in. Ik snap ook niet helemaal hoe ik moet tellen. Afgelopen dinsdag terugplaatsing. Zit ik dan nu op wachtdag 8 omdat er een 5 daagse is terug geplaatst of zit ik op wachtdag 3. 

Geplaatst

@Ele lijkt mij ook Laat voor innesteling gezien het schema dat ik stuurde maar niet onmogelijk. Ik heb ook wel eens gehoord dat bij cryos de innesteling later is. Maar het lijkt mij dat het dan niet bruin bloed maar rood bloed moet zijn toch. Oh wat een onzekerheid. Kan je niet testen? Ik heb ook gelezen dat 8 tot 10 dagen na tp de test al positief is. Zelf een keer een onderzoekje gedaan en als de test op dag 10 na tp negatief is, wordt hij vrijwel zeker niet meer positief. Ik heb namelijk geen 1 positief verhaal daar over kunnen vinden.

@Mae op welke dag had jij getest? Ik heb vandaag op dag 4 na tp al getest. Veel te vroeg natuurlijk en ook negatief. Ik wil alleen graag weten wanneer een test op zijn vroegst positief is. Dus ga nu om de dag testten Haha. Ik wil bij deze laatste poging in ieder geval weten of het is gelukt, ook als gaat het weer mis....

@Vrouwke77 ik heb 4 keer een vroege miskraam gehad en ik kwam erachter dat dat kwam door een te laag b12 gehalte, rond de 100-120 terwijl het 140 tot 700 moet zijn. Ik slik daarom nu b12 tabletten om de innesteling te bevorderen. Ik heb daardoor een gezonde dochter gekregen, zij bleef wel zitten☺️😉

misschien eens laten testen?

😘

Geplaatst

Helaas ongesteld geworden.. 😞 

Maar ik ga zo het ziekenhuis bellen om de eerste echo in te plannen voor de tp van onze laatste cryo. Mocht dat dan niet lukken dan neem ik een maand rust, ga ik op vakantie en dan weer prikken en punctie in september. Hopelijk niet nodig, maar ik voel dat het mij helpt om een plan te hebben. 

@Mcleod en @Caro- lin Ik duim zo hard mee voor jullie! Kom op kleintjes, blijven plakken en groeien! 😘

Geplaatst

Hi @Caro-Lin

4 dagen is inderdaad wat vroeg.. 😉 
Zelf heb ik na 11 dagen positief getest, (1e dag dat ik ongesteld zou moeten worden) 4 dagen daarvoor had ik nog een negatieve test. 
Ik duim voor je!!

Geplaatst
2 minuten geleden, Ele zei:

Helaas ongesteld geworden.. 😞 

Maar ik ga zo het ziekenhuis bellen om de eerste echo in te plannen voor de tp van onze laatste cryo. Mocht dat dan niet lukken dan neem ik een maand rust, ga ik op vakantie en dan weer prikken en punctie in september. Hopelijk niet nodig, maar ik voel dat het mij helpt om een plan te hebben. 

@Mcleod en @Caro- lin Ik duim zo hard mee voor jullie! Kom op kleintjes, blijven plakken en groeien! 😘

Ontzettend K.. voor jullie zeg😥 zo zie je maar weer. Er is bijna niets dat je kunt doen om het proces te helpen. Gewoon geluk hebben. Sterkte en op naar de nieuwe ronde😘

• Thanks 1
Geplaatst
3 minuten geleden, Mae zei:

Hi @Caro-Lin

4 dagen is inderdaad wat vroeg.. 😉 
Zelf heb ik na 11 dagen positief getest, (1e dag dat ik ongesteld zou moeten worden) 4 dagen daarvoor had ik nog een negatieve test. 
Ik duim voor je!!

i know☺️☺️☺️ Bijna onmogelijk om positief te testen maar ik wil gewoon dit keer het moment niet missen. En ik dacht dat als ze allebei blijven plakken er misschien al wat tweeling hcg in mijn bloed zat😂😂😂

• Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden