Ga naar inhoud

Icsi voorjaar 2019


Mcleod

Aanbevolen Berichten

@Vrouwke77 Fijn dat je al een datum hebt voor de eerste echo! Spannend! 

En hopelijk heb jij ook al, en anders snel, een datum @Zandje!

Ik moet waarschijnlijk nog een week of twee wachten, maar ik heb een aantal leuke dingen gepland dus hopelijk zorgt dat ervoor dat de tijd redelijk snel gaat. 🙂 

Vandaag een leuke conversaties gehad met mijn nichtje en neefje van 8 and 10. Ze weten waar we mee bezig zijn en dankzij "Friends" hebben zo ook al een idee van wat ivf is... 🙂. Maar ja, in de kinderwereld blijft het toch ook een mysterie: 
> Waar stoppen ze de embryo dan? 
> Heb je een embryo in de vriezer??? (ze dachten dat ik bedoelde in de vriezer thuis 😉 )
> Hoe lang moet je wachten voor dat je weet dat er een baby in je buik is?
> En nog een hoop andere vragen over hoe de zwemmers van de papa bij de ei van een mama komen... 
Zo lief en grappig! 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal, 

Ik heb nog nooit meegeschreven op een forum maar als ik jullie verhalen zo lees lijkt me dat wel fijn. 

Wij beginnen morgen aan de eerste ronde icsi, dus hopelijk net als jullie begin Juli de eerste tp. Super spannend vind ik het! 

Het is nu al vrij laat, ik zal morgen even iets uitgebreider mezelf voorstellen. 

Fijne avond! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vrouwke77 @Ele Wauw zoals de planning ongesteld. Hier laat het helaas nog even op zich wachten.. spannend 24 juni!! 

@Ele heerlijk leuke dingen op de agenda kan je er niet zo veel mee bezig zijn en gewoon genieten! 

Leuk he al die vragen van kinderen!! Maar sommige vragen 🙈🙈🙈 

 

@Leedylee welkom!!! Je komt precies op het juiste moment we gaan op dit moment bijna gelijk op dus 1 erbij wordt 5x goed nieuws in juli! Ofja daar gaan we gewoon voor! 

en wat spannend je eerste ICSI! lekker mee schrijven we zitten allemaal in hetzelfde schuitje 😊 Wij duimen voor je!!! 

Welterusten dames! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leedylee..welkom, leuk dat je meeschrijft! Heb je vragen voorons, laat het weten! Er is hier binnen het groepje al weer redelijk wat ervaring en...lekker gewoon je emoties van je afschrijven kan ook heeeeul erg prettig zijn! Ben benieuwd hoe jullie verhaal is en hoe het nu met de stimulatie gaat , wanneer de punctie is gepland etc.. Super spannend en fijn dat je het met ons wilt delen! :classic_rolleyes: @Mcleod heeft nu een rustmaand en is heerlijk aan het genieten van een welverdiende vakantie, dus zien we vanzelf weer terug (helemaal zennnn 😎) op het forum en @Hope1978 neemt deze zomer ook een pauze en gaat daarna ook verder voor een mooi zomers 2020 kindje!! Hoe is gister je evaluatiegesprek gegaan @Hope1978?

@Ele...heerlijk he hoe die kids daar over na kunnen denken he! Dat zijn de mooiste gesprekken.. 💞 

@Zandje...dit keer TP in eigen cyclus las ik.. Heeft de arts nog uitgelegd wat het verschil kan zijn om het in eigen cyclus te proberen (met LH-tests, of hoe doen ze dat dan?) of in een hormoon ondersteunde cyclus? Maakt dat ook uit qua kansen? Ben benieuwd..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom @Leedylee! Ik had tot een aantal weken geleden ook nooit iets op een forum gedeeld naar ik merk dat het heel fijn is! Om vragen aan elkaar te kunnen stellen, elkaar steunen en ook om wat van je afschrijven.

@Zandje & @Vrouwke77 ik ben er ook benieuwd na wat ze bij jullie zeggen over de tp in je natuurlijke cyclus. Bij ons doen ze 1 spuit ovitrelle als ze zien dat de follikel groot genoeg is bij de echo. Maar verder geen medicatie en ze checken ook niet de baarmoederslijmvlies.. 🤔 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vrouwke77 gesprek gisteren is positief verlopen. Ze kunnen helaas niet aangeven waarom de bevruchting mislukt is, echter ze achten de kans groot dat ondanks de gestegen hormoonwaardes de eicel toch nog niet rijp genoeg was. Voor ons in ieder geval geen IVF meer, maar ICSI ook al is het zaad van mijn man goed. Als dan bij het voorbereiden van de eicel blijkt dat deze toch weer niet rijp is zijn we de poging niet kwijt. Daarnaast gesproken over de mogelijkheid tot escape iui bij weinig follikels en gaan ze ook mee akkoord.

Qua medicatie toch weer terug naar de combi 225eh meriofert, 225eh ovalaep en 2xDaags synarelspray. Daar had ik nl 4 eicellen mee dus lijk ik toch beter op te reageren.

En dan punctie nog later dan dag 14.

Maar nu eerst genieten van een paar spuitvrije maanden. 

A.s. maandag komt mijn broer naar huis met thuisbeademing en over 4 weken gaan we 2 weken naar Italië met mijn bonusdochters. 

En dan waarschijnlijk in augustus starten, maar dat bepaal ik tzt. Recept voor de medicatie ligt klaar dus ik hoef het alleen af te halen bij de apotheek.

 

Ik wens iedereen die de komende weken weer mag beginnen in ieder geval heel veel succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vrouwke77 @Leedylee daar ben ik ook heel benieuwd naar..

je verhaal, hoe alles gaat lopen deze ronde!? Echos medicatie!?!? en zit je met vragen.... stel ze gerust! 

@Vrouwke77 @Ele ze willen het een keer proberen in een eigen cyclus.. onze laatste ijskonijn. Als deze ronde het niet word moeten we weer gaan prikken... en waarom ze het willen proberen in mijn eigen cyclus is omdat het normaal gesproken geen andere optie was bij mij dan een gestimuleerde cyclus.....

ik heb buiten het feit dat zwanger worden op dit moment nog steeds niet lukt ook heel erg last van PCOS. Waardoor ik oa altijd een onregelmatige cyclus heb. Alleen om 1 of andere reden gaat het de laatste maanden erg goed en heb ik een "normale" cyclus waardoor ze het heel graag willen proberen zonder de "troep" medicatie. Ze zeggen dat een gewone cyclus het beste is als dat mogelijk is en aangezien het nog nooit eerder kon willen wij/zij het proberen..

Zodra ik mijn menstruatie krijg moet ik bellen voor een echo afspraak dan kijken ze hoe mijn follikels groeien en of mijn baarmoederslijm dikker wordt. Is dat het geval dan wachten ze tot de dominate follikel groot genoeg is en dan plannen ze de terugplaatsing.

Een voordeel van een eigen cyclus terugplaatsing is dat tijdens de wachtweken de medicatie/lichaam mij niet voor de gek kunnen houden. Verder heeft het geen voor of nadelen aan. Het is het proberen waard.... 

@Hope1978 geniet van je spuitvrije maanden *HEEERLIJK*.. Geniet van dat je broer naar huis komt en straks van de heerlijke twee weken Italie!! augustus is zo en dan kan je weer uitgerust en vol goede moed starten!! 

😘

 

 

aangepast door Zandje
Link naar reactie
Delen op andere sites

hee dames! Hoe is het bij jullie? De duivels al doorgekomen😈?

@Zandje wat heftig voor jullie zeg! Heel veel kracht en liefde gewenst❤️

Tijdje niet meegelezen maar inmiddels zo goed als bij! Vakantie was heerlijk, alleen was mijn lichaam wel van slag. Denk door de hormonen. Inmiddels aan het wachten op mijn menstruatie. Een brief in huis gekregen en daarin stond dat we deze maand een terugplaatsing van onze enige ijsklontje in natuurlijke cyclus krijgen. Moet bellen wanneer ik menstruatie heb gekregen en krijg dan een echo rond dag 10. Spannend, weet er nog niet zoveel over  

 

welkom @Leedylee het kan heel fijn zijn om van je af te schrijven. Ervaar veel steun aan deze meiden😘

Hopen dat het voor ons allemaal raak is en juli een vruchtbare maand word!

 

liefs x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames! 

Super lief jullie berichtjes, doet me goed! 

Mijn vriend heeft een hersteloperatie ondergaan maar maakt helaas antistoffen aan, dus op een natuurlijke manier zwanger worden is onmogelijk. 

Eigenlijk zouden wij 6 weken geleden al starten maar dat werd afgebroken omdat er een cyste in mijn eierstok zat. Inmiddels ben ik geopereerd, viel tegen doordat het een wonder gezwel bleek te zijn en ze uit waren gegaan van een "simpele" operatie. Gelukkig heeft de arts een deel van mijn eierstok weten te sparen. 

Al met al dus even gedoe maar nu met goede moed starten! 

Ik heb ineens best veel vragen merk ik dus vind het heel fijn als jullie daar op willen reageren. 

Hoe doen jullie dat met prikken als je een avondje uit gaat?

Ik heb morgen een bruiloft, prik nu om 21.30 uur, stellen jullie het uit? (kan laat worden) of prikken jullie ervoor? (begint om 16.30 uur) Ik had nou maar bedacht om het daar even op het toilet ofzo te doen en zolang in de koelkast te laten leggen. 

En hebben jullie het verteld op jullie werk? 

Ik heb sinds januari een nieuwe baan en nog geen vast contract. Vind het, zeker omdat ik al een maand ziektewet achter de rug heb, best moeilijk om te vertellen. Hebben jullie daar tips voor? 

Ik moet me nog even goed inlezen maar zie wel dat een aantal van jullie al behoorlijk wat rondes achter de rug hebben. Lijkt me heel pittig en hoop echt dat we begin jullie allemaal geluk hebben! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mcleod bedankt voor de lieve woorden! en fijn dat je vakantie lekker was! 

wij hebben ook een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus en wij wachten ook nog steeds op de menstruatie. Het komt dit keer niet zoals gepland haha dus het is wachten tot mijn lichaam het start schot geeft en wij kunnen bellen voor een echo! 

 

@Leedylee jeetje niet zo een fijne start. Gelukkig dat de dokter je eierstok heeft kunnen besparen. en nu inderdaad met goede moed en vertrouwen door!! dat is de enige en juiste instelling. 

even antwoord geven op je vragen: 

- ik probeer mijn avondjes uit te planning om het prikken heen. ik prikte zelf altijd net na het eten 19:00 uur. Onze dokter heeft gezegd dat een uurtje verschil niet uitmaakt. dus 18:00 of 20:00 uur. zo probeer ik een beetje te planning met prikken. Ik zou in jou geval dat uitrekenen wat het dichtsbij je priktijd komt of dat er voor of er na is. 

ik werk onregelmatig en onze fertiliteitskliniek zit een uur van ons huisadres af. Ik moest het dan ook wel aan mijn leidinggevende vertellen omdat ik weleens wat later kan komen. Kwam er dus niet echt onderuit. Daarbij als het even tegen zit weten ze wat er aan de hand is en heb je ook vanuit je werk steun. Andere kant is het als je met je man/vrouw afspreekt om aan kinderen te beginnen niet iets wat je zou vertellen op het werk dan vertel je het ook pas als je daadwerkelijk zwanger bent. dus voel je vooral niet verplicht om het te vertellen. Als je alles geregeld krijgt en je goed voelt (mentaal en fysiek) zou ik zeker geen slapende honden wakker maken. Zelf heb ik gesolliciteerd op een andere afdeling binnen het bedrijf. Daar start ik midden augustus ook daar weten ze nog niet van ons traject. Ik/wij zijn het wel op het moment dat ik daar zit of ik niet in de knoop kom met diensten anders horen ze het wel als het zover is. 

Ik heb al meerdere trajecten doorlopen. Ben met mijn ex partner begonnen in 2012 met lui en ivf. Ik heb alle ivf pogingen al verbruikt dus in dat geval heb ik geen stress meer dat we maar 3 pogingen hebben. Het is financieel nu wel echt een kostenplaatje maar we moeten het er maar voor over hebben als we graag kinderen willen. Soms is het dan ook erg vervelend om te horen dat in je omgeving het zo makkelijk lukt. Maar HEY ook zij verdienen het! maar frusterend is het soms wel.... maar ik blijf positief. OOIT lukt het! ik denk dat het hele plaatje goed moet zijn, rust, relatie, steun, vrienden, geen stress, financieel en een hele flinke dosis geluk.... 

en ik denk dat wij alle die hele flinke dosis geluk wel verdienen! op naar positieve testen in de aankomende maanden!!! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zandje Ik hoop voor je de menstruatie nu maar snel komt. Heel fijn om een keer zonder alle medicatie een tp te hebben! 

Die frustratie waar je over hebt snap ik heel goed. Maar ook wat je zegt, diegene bij wie het zwanger worden makkelijk gaat verdienen het ook. Maar het is niet altijd even makkelijk om daarmee om te gaan als je zelf al zolang probeert.

Heftig om je verhaal zo te lezen, dat je al meerder trajecten hebt doorlopen. Heel mooi ook om te lezen hoe positief je blijft! 

Positief blijven is wat wij wel in handen hebben. Ook hebben wij momenten waar het misschien niet zo goed lukt, altijd terugkomen naar de positieve gedachtes! Ik probeer zo veel mogelijk succes verhalen te lezen, en focus zo goed als ik kan hier op. Dat helpt mij in de momenten waar ik donkere gedachtes heb. 
Ooit lukt het zoals je zegt! En voor ons allemaal hoop ik ook dat wij snel een positief resultaat hebben!❤️ 

@Leedylee Dank voor het delen van jullie verhaal. Heftig zeg, maar heel fijn dat jullie nu met goede moed starten! 

Ik zie nu dat ik te laat ben met antwoorden op je vraag over het prikken, want volgens mij heb je al de bruiloft gehad? Hoe is het gegaan?

Wat betreft je vraag over wel of niet vertellen op het werk, sluit ik mij aan bij @Zandje. Voel je niet verplicht om iets te vertellen. Mocht het zo zijn dat het niet uitkomt met de planning, of dat je je niet lekker voelt, dan is het misschien handig om met je leidinggevende te praten. Maar kijk en voel wat voor jou het beste voelt. 

Ik werk voor mijzelf vanuit huis, dus ik heb dit niet gehad. Ik volg wel een opleiding en heb het daar wel verteld aan de hoofddocent. Ik heb namelijk een opleidingsdag moeten missen omdat het samenviel met de punctie. 

@Mcleod Fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. En ook fijn dat jullie ook een tp in de natuurlijke cyclus krijgen! 

@Hope1978 Geniet van je spuitvrije maanden en je vakantie in Italie. Heel fijn ook dat je broer thuiskomt!






 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leedylee heftige start zeg, spannende tijd. Gelukkig dat ze je eierstok hebben kunnen sparen! Nu op naar veel geluk🍀. Ik prik ‘s ochtends, dit moet van het ziekenhuis. Wel altijd er vroeg uit haha. 

@Zandje al heel wat achter de rug dus.. hopen op heeel snel veeel geluk. Hier ook nog geen menstruatie..  juist wanneer het snel mag komen laat het zich afweten. Maar we wachten af, wil zo graag verder. Laat het maar door breken bij beide, haha. 

Mijn werk weet het ook. Ik moest wel omdat ik vaak alleen voor de groep sta. Mijn leidinggevende is erg begripvol omdat ze zelf ook meerdere trajecten heeft doorlopen en dus flink een bak ervaring heeft. 

 

En die frustratie van de zwangeren om je heen. Heel herkenbaar, je gunt het ze maar denkt toch waarom wij nou niet🤭. Dat vind ik soms toch wel erg lastig

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn lichaam lijkt toch best in de war de zijn na alle hormonen want ik ben al meer dan een week te vroeg ongesteld geworden... Dus volgende week, op 27 juni al de eerste echo gepland. Hopelijk heb ik wel een 'normale' cyclus komende maand en kan de tp doorgaan. 

Succes morgen @Vrouwke77 bij de eerse echo! Laat je ons weten hoe het is gegaan? 

Hoe gaat het bij jullie @Mcleod en @Zandje? Hopelijk kunnen jullie ook snel verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden! Was even van de radar..maar ben er langzaam aan weer.. Heb soms echt last van de medicatie. Van de progynova wordt ik na een paar maanden gebruiken echt down. Ook combinatie natuurlijk van de tegenvallers na de 2 TP natuurlijk, maar merk dat ik snel van vrolijk na super chagrijnig ga.. Andere dames ook last van? :classic_sad:

Vanochtend eerste meet echo van mijn baarmoederslijmvlies (bmsv) gehad @Ele Slik nu 2 weken 2x daags 4 mg progynova (bij de 1e cryo ronde was het eerst 2 weken 3x daags 2 mg en daarna een weekje 2x daags 4 mg), maar helaas is mijn bmsv nog pas 6 mm dik. Eierstokken lagen er wel rustig bij. Bmsv moet min 8 mm zijn eer ze een afspraak voor een terugplaatsing gaan plannen, dus vlg di weer een meting. Laat je weten hoe het donderdag bij jou is gegaan?

@Leedylee ik moest in de avond prikken en dat moest bij mij op een vast tijdstip (uiterlijk 22:00 uur)  met en marge van max een half uur. Wij prikte (mijn vriend prikte en ik onderging het ;-) ) om 21:30 uur. Agenda paste ik er op aan. Bij mensen die er van af wisten gingen de spuiten mee en als mensen er niet vanaf wisten ging ik op tijd weg. Het is mij niet overkomen, maar naar een restaurantje ben ik in staat om een koeltasje mee te nemen en het daar in de koeling te plaatsen. Een beetje fatsoenlijk restaurant doet daar niet moeilijk over.

Mijn werkgever weet van de situatie. Het aantal keer dat ik weg moet vind ik zelf best meevallen en ik hoef niet veel te vertellen als ik even niet in mijn hummetje ben.. 😫

Heel veel succes! Wanneer heb je de eerste follikel meting?

@Hope1978 ik denk echt dat een fijne vakantie en een paar spuitvrije maanden je goed gaan doen! Mocht mijn tp over 2 weken negatief uitvallen, stop ik ook 1 ronde.. Even geen gedoe meer en lekker op vakantie. Geniet lekker meis! 

@Zandje in eigen cyclus klinkt inderdaad ook erg aantrekkelijk..geen "troep" slikken. Ik hou hem ook in mijn achterhoofd voor in september/oktober.

@Mcleod ondanks dat de mussen van het dak vallen...laat de rode vloed maar komen! 👊

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

Ontzettend fijn om alle ervaringen te lezen. We waren er al helemaal uit, na 6 jaar afwezigheid. Ik ben deze maand in de natuurlijke cyclus gestart. Blijkt geen verschil te zijn, alleen wat lastiger als de terugplaatsing in het weekend valt volgens het ziekenhuis, dan moet je het een maand verzetten. Maar dat weegt voor mij wel op tegen die ‘vieze witte balletjes’ waar ik enorm last van had. 

We hadden nog 6 cryo’s, waarvan er eentje meteen goed ontdooid is en afgelopen vrijdag is teruggeplaatst. (5 dagen blastocyst) Vandaag getest, veel te vroeg.. en negatief. Rommelige buik, veel plassen , vanochtend wat duizelig en enorme trek de hele dag.  

Ik mag van het ziekenhuis pas volgende week vrijdag testen. Dus nog een dikke week wachten.. 😬

Hopelijk goed nieuws volgende week! 🤞 In de tussentijd wens ik iedereen heel veel sterkte en flink wat afleiding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mae spannend zeg! Ik duim voor jullie🍀

 

@Ele ik was de eerste keer ook te vroeg ongesteld.. gaan er van uit dat je deze maand een normale cyclus hebt😊. Ik was een week later deze maand en erg lang ongesteld 

@Vrouwke77 @Zandje hoe gaat het bij jullie?

ik heb inmiddels zo goed als mijn ongesteldheid achter de rug. Aanstaande dinsdag eerste echo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames @Ele @Mcleod @Vrouwke77 @Mae @Leedylee @Hope1978 

Allereerst alle een heel fijn weekend gewenst! en HEHE eindelijk kan ik ook zeggen dat de menstruatie er is... 2 weken te laat, wat alle medicatie met je kan doen. bij de ene komt het eerder de ander moet er even op wachten. Maar goed. We kunnen na het weekend gaan bellen voor een afspraak en daarna weer gaan tellen tot de echo en terugplaatsing! fijn vooruitzicht.... 

@Mcleod spannend dinsdag eerste echo!! succes alvast

@Mae Spannend!! hoop het zo voor je! nog even volhouden en dan mag je officieel testen!! Wat een voordeel is is dat je nu niet voor de gek gehouden kan worden door hormoon medicatie. dus alles wat je voelt kan alleen maar een goed teken zijn! Duimen! 🍀

@Vrouwke77 Begrijp je helemaal dat heen en weer van emoties! ontzettend vervelend en maakt je soms ook zo onzeker. Maar hou de positiviteit erin we doen het voor iets moois! hoe staat het met het baarmoederslijm? is het al dik genoeg?

@Ele hoe was je echo gisteren? 

Dames we zijn met iets bijzonders bezig met allemaal uiteindelijk positieve testen en gezonde baby's DAAR GAAN WE VOOR!!! ...................maar vergeet in de tussentijd niet van alles om je heen te genieten!!! wens jullie alle een heerlijk zonnig weekend 😘☀️

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste, en inmiddels ook tweede echo zijn goed gegaan. Donderdag zagen ze al een follikel die bijna groot genoeg was (en mijn bmsv was ook dik genoeg), maar omdat ze mijn natuurlijk cyclus nog niet kennenhebben ze vrijdag nog een echo gedaan. Het zag er goed uit dus gisteren avond een spuit ovitrelle gezet en volgende week donderdag de tp. Heel spannend! Nu nog alleen beslissen of wij voor 1 of 2 cryos gaan. Wij hebben er twee in de vriezer. En ik ga steeds heen en weer tussen gevoel en verstand. Gevoel zegt 2, verstand zegt 1... Iemand anders ervaring hiermee? 

@Vrouwke77 Wat vervelend dat je zo een last krijg van de progynova. Ik heb het zelf niet gebruikt (alleen decapeptyl, gonal-f, ovitrelle en utrogestan), maar ik had in de stimulatie ronde ook wel af en toe last van die pieken en dalen. Ik hoop dat het nu wat beter gaat met je. Veel succes bij de meeting aanstaande dinsdag. Hopelijk kunnen jullie dan de terugplaatsing inplannen. 

@Mae Welkom in het gesprek en spannend voor jullie! Ik hoop echt dat jullie volgende week een positieve test hebben! Succes met de wachtweek. Hopelijk vind je een beetje afleiding wat helpt bij het wachten. 

@Mcleod Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met een ongewone korte cyclus na een stimulatieronde. Heel veel succes bij de eerste echo dinsdag! Doen jullie ook een tp in een natuurlijk cyclus nu?

@Zandje Heel fijn dat jullie ook de eerste echo kunnen gaan plannen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal! 

@Ele wat spannend! En fijn dat er een datum is! 1 of 2 terugplaatsen lijkt me ook lastig, wat zeggen de artsen ervan?

@Vrouwke77 heel herkenbaar die bijwerkingen. Ik spuit nu decapeptyl en Gonal F en kan denk ik bijna alle bijwerkingen afvinken. Vooral de stekende hoofdpijn vind ik heel lastig! Nog even doorbijten, dinsdag je echo en dan hopelijk een datum voor de terugplaatsing!

@Zandje wel fijn dat jullie nu weer de echo kunnen plannen en kunnen starten!!

@Mcleod Jullie ook veel succes dinsdag!

@Mae spannende week voor jullie! Succes nog even!

Dank jullie wel voor de reacties, heel lief! Ik heb niet meer gereageerd, de prikken hakken er goed in en erg druk gehad op het werk. 

Met de bruiloft heb ik het inderdaad gewoon in de koelkast laten leggen, helemaal goed gegaan. 

Het gaat redelijk, de eerste week decapeptyl wel regelmatig overgegeven, was ontzettend misselijk en flinke opvliegers.

Verder wel constant hoofdpijn, de arts zei dat het minder zou worden met de Gonal F erbij maar helaas niet. Gebruikt nog iemand decapeptyl? Wat een rot naalden zijn dat! Maar goed, het is voor een goed doel dus daar hou ik me maar aan vast! Woensdag heb ik de eerste follikel meting, ik ben heel benieuwd! 

We hebben besloten om eind vd maand lekker op vakantie te gaan, zijn we wel aan toe na alle spanningen van de afgelopen maanden. Daar kijk ik ontzettend naar uit! Al geniet ik nu ook ontzettend van het weer hier (als ik geen opvliegers heb haha). 

Hebben jullie nog vakantieplannen? 

Geniet lekker van het weer en nog een fijn weekend! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leedylee Wat vervelend dat je zo veel last hebt van bijwerkingen. Gelukkig duurt het niet lang nu meer voor de eerste meeting, en hopelijk heb je snel daarna de punctie. Veel succes woensdag! 

Onze arts heeft gezegd dat het maar een paar procent meer kans is als wij 2 terugplaatsen. Dus om de kansen te maximaliseren met onze twee cryos zouden we dus het beste 1 per keer kunnen doen. Maar gevoelsmatig ben ik er toch niet helemaal uit. 

Wij zijn ook van plan om na de tp op vakantie te gaan. Heb ik ook heel veel zin in! Fijn dat jullie ook vakantieplannen hebben. Het is zo belangrijk om tussen alle spanning en behandelingen goed te ontspannen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames,

Vanochtend heb ik mijn tweede meting gehad van mijn bmsv. Vorige wk maandag was hij 6mm en moet minimaal 8mm zijn om terug te plaatsen. Vandaag bleek dat de progynova een week extra (8 mg per dag) echt niets heeft gedaan. Geen tp dus volgende week 😥 

In overleg hebben we besloten dat we het nu zonder hormonen gaan doen. Via het AMC ga ik meedoen aan de Antartica studie: https://zorgevaluatienederland.nl/antarctica-2 

(...even wat extra uitleg voor de (mee-) lezers ☺️) Daarbij vergelijken ze 2 methodes van tp in een natuurlijke cyclus. Een dmv LH testen de natuurlijk eispong traceren. Dit noemen ze een natuurlijke ei-sprong (thuis monitoring). Bij een positieve test krijg je 3-5 dagen later de TP en de andere methode is dmv vaginale echo's en een Pregnyl 5000 mg (of Ovitrelle) shot. Hierbij monitoren ze natuurlijke eispong dmv echo's (dus niet thuis met LH-testen) en zodra er een eitje gaat springen, zet je de Pregnyl (of Ovitrelle) spuit van 5000 mg en plaatsen ze het embryo 3-5 dagen later terug. Dit noemen ze de kunstmatige eisprong (ziekenhuis monitoring). Omdat je mee doet met de studie, wordt er geloot bij welke variant je instapt en heb je zelf als je een eisprong in het weekend hebt, een terugplaatsing. Ik ben ingeloot in de echo's/Pregnyl versie en moet nu wachten op mijn ongesteldheid. Hopelijk dit weekend..

Jammer dat deze poging niet doorgaat, maar wel fijn dat ik weer grotendeels mijn eigen lichaam in mijn eigen cyclus zijn eigen gang mag laten gaan. Ook mogen we gemeenschap hebben in beide varianten waardoor de kans dat ik op een natuurlijke manier zwanger raak ook altijd nog aanwezig hou..

Hebben jullie deze: Vaginale gezondheid belangrijk voor succes kunstmatige bevruchting en The vaginal microbiome as a predictor for outcome of in vitro fertilization nieuwsberichten trouwens al gelezen? Besprak het net in het zkh, maar ze gaan het nog deze week van de site halen omdat het AMC niet meedoet aan deze studie en het wellicht veel vragen oplevert. Ik ga toch eens hier meer induiken. Misschien eens kijken of ik via het UMC / Erasmus zo'n receptIVFity test kan bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vrouwke77 Wat jammer dat de tp niet doorgaat deze ronde! Ik vind het vervelend voor je. 
Maar wel heel fijn dat je de volgende tp in je natuurlijke cyclus mag plaatsen. 

Wij kregen ook de optie om mee te doen met de Antartica studie. Wij hebben toen gekozen voor om het niet te doen omdat dit onze eerste tp is in een natuurlijke cyclus. En ik wou graag een keer de echos hebben om te zien dat alles goed groeit etc. Dus wij hebben afgelopen week de spuit (Ovitrelle) gezet, maar verder geen andere medicatie. Heel fijn moet ik zeggen! 

Dank voor het delen van het nieuwsbericht ook. Ik ga ook meer hierover lezen. Alles wat mogelijk zou kunnen helpen om onze kansen te vergroten! 

Ik hoop dat je ongesteldheid snel komt zo dat jullie weer verder kunnen naar de volgende ronde! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Vrouwke77 Wij lopen zelf ook in het AMC, en gehoord van het onderzoek. Ik wilde het liever in ziekenhuis laten checken, (we wonen ook echt dichtbij) maar begrijp dat het wel ontspannen iets minder ziekenhuis bezoeken! 

Vandaag zou ik eigenlijk ongesteld worden maar werd dat maar niet.. hoewel ik me wel zo voelde gister. Toch maar een test gedaan, en daarna van schrik nog een gedaan.. Gaf aan 2 a 3 weken zwanger.  Hij is gewoon blijven plakken, de eerste terugplaatsing van onze 6 jaar oude ingevroren cryo’s!!!

Ik wil nog niet te enthousiast zijn, want 6 jaar geleden waren we ook super blij. Uiteindelijk ging het toch mis waar we rond de 12 weken achterkwamen. 

Hopelijk hebben we nu meer geluk.. 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vrouwke77 ah shit zeg dat het niet door gaat... ene kant wel heel fijn als het in de natuurlijke cyclus kan!! even geen medicatie dat is zo fijn! en wie weet lukt het straks nog zonder ziekenhuis medicatie en alles..

@Ele weten jullie al wat jullie gaan doen 1 of 2 ?

@Mae wat fantastisch!!! ik snap dat je nog niet te enthousiast wilt zijn maar hey HALLO!!!! een positieve test daar mag echt wel even een WOOW worden geroepen!! van harte gefeliciteerd... ik duim voor je dat hij lekker blijft plakken en je straks een goede echo krijgt!! wanneer mag je? :classic_biggrin::classic_love:

wij gaan de 10de weer voor een echo... dan krijgen we te horen hoe we er voor staan en of er een terugplaatsing kan plaats vinden onze laatste cryo.... dus hopen dat deze blijft plakken en anders gaan we weer prikken en punctie phoe....
duim duim!! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Mae zei:

 

@Vrouwke77 Wij lopen zelf ook in het AMC, en gehoord van het onderzoek. Ik wilde het liever in ziekenhuis laten checken, (we wonen ook echt dichtbij) maar begrijp dat het wel ontspannen iets minder ziekenhuis bezoeken! 

Vandaag zou ik eigenlijk ongesteld worden maar werd dat maar niet.. hoewel ik me wel zo voelde gister. Toch maar een test gedaan, en daarna van schrik nog een gedaan.. Gaf aan 2 a 3 weken zwanger.  Hij is gewoon blijven plakken, de eerste terugplaatsing van onze 6 jaar oude ingevroren cryo’s!!!

Ik wil nog niet te enthousiast zijn, want 6 jaar geleden waren we ook super blij. Uiteindelijk ging het toch mis waar we rond de 12 weken achterkwamen. 

Hopelijk hebben we nu meer geluk.. 🍀

Wooowww... Wat een prachtig nieuws!! 👏🏻 Gefeliciteerd! 🎉🎉🎉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden