Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Nina79 veel succes morgen en veel

plezier ! Zo fijn dat je man mee mag. 

mijnman gaat deze week pas voor het eerst mee met een echo (pret echo 3D). Mocht eerder niet. Zo raar. We hadden gelukkig wel eerder zo een apparaat gehuurd om thuis te kunnen kijken (baby watcher)

@Kitje heel knap dat je zo rustig blijft. Het lijkt me ook niets betekenen die bloeding en wat ze jou er over hebben verteld, sluit daar mooi bij aan. 

jullie twee zijn Al best ver hè. Gaat toch snel hoor ( misschien niet voor jullie). 

ben zelf over 2 dagen 30 weken. Baby is gelukkig erg actief. Ik vind de hitte heerlijk, alleen snachts non stop ventilator naast mijn bed want boven in de slaapkamer is het een klein broeikastje anders. 
lief dat jullie er allemaal naar vragen. De ongemakken beginnen wel een beetje toe te nemen. Zware benen en niet zo goed meer bij mijn schoenen kunnen aan het einde van de dag. Ik neem magnesium baden en probeer veel te stretchen. Misschien wordt het verergerd door de hitte. 
ben wel wat minder actief door de zon hoor maar s ochtends met mijn cuppuchino in de tuin en s avonds laat nog buiten kunnen zitten: I love it!!!

ben zo benieuwd hoe mijn zoontje gaat reageren op de echo donderdag. Hij wil zo graag zijn zusje zien!

meisjes, ik duim voor jullie! Hoop dat de rest binnenkort ook op het wachtbankje zit! 

Geplaatst

Heb de termijnecho gehad en ging goed! Loopt iets voor maar schijnt erbij te horen met IVF 😄

Verder ligt de placenta op de voorwand helaas dus zal de baby niet snel voelen... En ligt nog iets over de baarmoedermond maar daar kijken ze met de 20 weken echo naar of dat nog zo is. Heb dus ook kans op bloedverlies maar dat zien we dan wel. 

Lag lekker te bewegen en 2 armpjes en 2 beentjes. Navelstreng en buikwand zagen er normaal uit, iets uitpuiling bij het buikje maar dat verdwijnt wel komende week. Hoort bij het termijn.

Uitgerekende datum blijft staan op 4 maart zoals berekend was met de IVF.

Morgen heb ik de intake bij de verloskundige en verder gewoon alles zoals normaal 🙂

Geplaatst

Jeeeejjjj, wat een fijn nieuws @Nina79 dat moet een mooie en ontroerend beeld zijn geweest, zo'n kleine spartelaar in je buik.
Iets voorlopen lijkt me alleen maar fijn, hoef je je ook geen zorgen te maken of hij of zij wel goed groeit.
Placenta aan voorkant  is jammer, ik heb dat ook gehad, voelde mijn zoon pas met 28 weken, maar toen voelde ik hem ook meteen wel heel duidelijk (mocht ook wel had er lang op gewacht).
En dat bloedverlies nog maar ff niet druk om maken idd, mss gebeurt het wel helemaal niet, ik had met mijn zoon geen bloedverlies iig en ook placenta aan voorkant, terwijl mijn zusje hetzelfde had en met 20 weken wakker werd in een plas bloed, het kindje van toen is inmiddels 6 jaar oud....

Maar dan heb ik dat door elkaar gehaald dan, termijn echo en 20 weken echo, verheugde me al helemaal op half uur babygluren volgende week... 😂
Iets met klok en klepel.... Lol.

Maar 4 maart dus voor jou, bij mij hebben ze de datum van de eerste dag van menstruatie aangehouden, terwijl ik duidelijke data heb doorgegeven van bevruchting en terugplaatsing, als je die data aanhoudt dan is mijn uitgerekende datum 7 maart, maar de verloskundige heeft de menstruatie aangehouden en dan is het 9 maart.
Niet dat het veel uitmaakt, die 2 dagen, maar ben wel benieuwd dan volgende week of het dan de 9e blijft.
Deze kleine loopt vooralsnog niet voor, dus zal wel de 9e blijven denk ik.

Vanmorgen nog wel de verloskundige gebeld, ze zei eigenlijk hetzelfde als vorige keer, afwachten dus, kunnen nu weinig doen en hopen dat er geen bloedingen meer komen.
Ze zei idd tegen mij ook bij de vorige echo toen na die bloeding dat de kans dat het nu nog mis gaat minder dan 2% is en op internet lees je ook overal als je een hartje gezien hebt bij een kindje ouder dan 8 weken dan is de kans 95% dat het gewoon goed zit, dus dat prent ik me maar in al vind ik dat soms wel moeilijk..... Denk dat dit een lange week gaat worden.

25 Augustus heb ik afspraak bij gynaecoloog, dan wordt mijn baarmoedermond opgemeten, wordt de kinderaspirine besproken en ook het inleiden met 38/39 weken (als ik dat haal) en dan nog verdere dingen denk ik, geen idee, ik zie het wel.
Heb overleg gehad ook met Riga over die kinderaspirine maar de dokter daar staat er helemaal achter gelukkig.
Denk ik check het toch maar ff just in case.

Die warmte is idd pff... Hier in het zuiden was het 37 graden, das toch wel afzien.
Was blij dat ik lekker kon gaan werken in de airco vandaag....
23 graden, heerlijk!

@Hanniebal jeetje over snel gesproken, 30 weken alweer bijna, lijkt wel gister dat je hier vol ongeloof vertelde over de positieve test en nu ben je alweer op 3 kwart van de zwangerschap.
Aftellen naar je verlof, ga je 4 of 6 weken vooraf met verlof? Of weet je nog niet?

Fijn dat je geen last hebt van de hitte verder, het klinkt idd alsof je heerlijk geniet en gelijk heb je hoor!
Wat moet ik me voorstellen bij magnesiumbaden?

Och en knap dat ik rustig blijf... Ik heb weinig keus, probeer wel zoveel mogelijk afleiding te zoeken want anders hou ik me er toch wel mee bezig.
Maar ik knoop dan maar in de oren dat stress niet goed is voor de baby dus probeer ik zo zenn mogelijk te zijn.

Morgen alweer 10 weken, dat is toch idd al best ver, een kwart heb ik al gehad dan en Nina gaat al richting de 11 weken nu.
Achteraf is het toch wel snel gegaan, maar op het moment zelf is het zo traaggggggg....

Ik ben ook wel benieuwd hoe je zoontje gaat reageren, is toch heel bijzonder om in mama haar buik te kunnen kijken denk ik.
En met zo'n pretecho heb je schijnbaar ook supergoede beelden, kun je echt al zien hoe ze eruit ziet.
Wel leuk zo een klein meisje erbij he?
Fijn dat je man nu ook eindelijk mee mag om jullie kindje te bewonderen.

Werkt dat goed zo'n babywatcher?
Heb je dan zo'n zelfde soort beeld als bij de gewone echo?

Geplaatst

Yeaaahhh, @Nina79 wat leuk om te lezen!!! Hoop dat je er goed van kan genieten!! En zooooo super schattig natuurlijk ook die spartelende armpjes en beentjes!! Het lijkt allemaal zo snel te gaan ineens. Hoe voel je je? Heb je nog last van je nachtelijke snackmomentjes?😄

@Kitje, ik kan me goed voorstellen het gevoelsmatig aanvoelt als een zeer lange week. Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt voor je en dat je lekker kan gaan baby-gluren!❤️

Hier gaat het helaas niet echt ok.😔 Ik moest vandaag weer bloedprikken en kreeg te horen dat de waarde meer dan verdubbeld is t.o.v. afgelopen vrijdag. Morgen moet ik er dus weer heen om een echo te laten maken en te bespreken hoe of wat. Pffffffffff... 

Heeft iemand van jullie ooit pillen moeten slikken om het vruchtje eruit te krijgen??

Geplaatst

Wat bijzonder allemaal @Jennie80, kan het dan ook niet alsnog goed nieuws betekenen? Ik hoop dat je morgen echt te weten komt waar je aan toe bent, dit is niet leuk.

Wanneer heb je volgende week de echo @Kitje? Heel spannend allemaal. Het maakt inderdaad niet uit of het 2 dagen eerder of later is, maar onbewust leef je toch naar een datum toe. Haha, ja hier is het ook 35 graden in huis ook 30,5 kan niet wachten tot het iets minder gaat worden. Maar ik wil ook niet teveel klagen nu het eindelijk eens een keer mooi weer is. 🙂 

Wat gaaf om te horen @Nina79 het schiet inderdaad nu al lekker op. Het lijkt allemaal nog maar zo kort geleden, maar ineens ben je bijna 11 weken. Hoe was de intake bij de verloskundige?

Hier alles lekker warm en rustig, wij hebben besloten om niet 450 iedere dag te spuiten, de 1e dagen wel en dan bouw ik af naar 300, mocht blijken dat het te weinig is dan haal ik nog een spuit bij, maar gaan het eerst zo proberen. 

Geplaatst

Wat gek zeg @Jennie80 weten ze dan wel zeker dat het niet goed is?
Ik zou toch echt ff afwachten tot de echo om dat uit te sluiten, just to be sure....
Je zou toch denken dat als het niet goed is dat de waardes dan zouden afnemen toch?
Echt bizar, dit moet zo rot voor je zijn.

Ik heb geen ervaring met pillen om een vruchtje eruit te krijgen zelf, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Moet je die pillen gaan innemen?

Snap ik ja, @Siepie dat je iets minder spuit, volgens de behandelaar in NL die ik had is meer dan 300 spuiten zinloos omdat gebleken is dat het niet extra helpt.
En het is allemaal ook snoeiduur, je kan het idd altijd nog ophogen.
Menopur geeft niet meer eitjes dan Gonal F, maar wel betere kwaliteit en hier zei de fertiliteitsarts altijd, het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.

De echo heb ik maandag, de 17e, dus ja of het dan vrijdag is of maandag, dat maakt dan ook niet zoveel meer uit.
De verloskundige heeft er vertrouwen in dat het goed zit, dus dat probeer ik me ook maar in het hoofd te prenten.
Soms komt er wel twijfel naar boven, ook omdat ik verder zo weinig 'klachten' heb.
En de week duurt superlang, maar ja, ik doe het er maar mee.
Je leeft er idd naar toe.
Vandaag 10 weken precies en ik ben sinds vrijdag geen bloed meer verloren alleen vanmorgen bij het inbrengen van de bol zat er een vieze slijmklodder aan mijn vinger (sorry voor de onsmakelijkheid) dat vond ik wel gek en dan ga ik meteen weer denken of het wel goed zit, maar daarna niks meer gespot.

Hier ook 30 graden binnen, maar net een buitje regen gehad, dus nu de deuren lekker open want het is een beetje afgekoeld buiten.
Ik wil er ook niet over klagen, want ik vind de zomer fijn, maar het is nu toch wel heel erg warm, ook snachts koelt het niet af.
Maar het is zoals het is, aan het weer kunnen we niet zoveel veranderen.

Nou, @Jennie80 succes morgen met de echo, stiekem hoop ik dat het tegen alle verwachtingen in toch goed is.
Ik zal aan je denken meis.

@Nina79 hoe was het vandaag met de verloskundige?

Geplaatst

He wat een gek verhaal weer @Jennie80 Eerst maar even een echo om een (buitenbaarmoederlijke) zwangerschap uit te sluiten voordat je aan die misoprostol begint hoor. 

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken het wel als medicijn. Moet binnen 48u resultaat hebben en je kan evt nog een 2e "kuur" krijgen. Er is een kleine kans dat het niet 100% werkt. Mocht het geen baat hebben en er toch een rest achterblijven dan kiezen ze voor curettage als allerlaatste optie. 

Eerst maar even de echo afwachten en kijken wat ze zeggen. Want hoe ver zou je nu zijn? 

@Siepie ik heb helaas geen verstand van die injecties maar lijkt me indd een goed plan om niet al te hoog te zitten qua dosering als het toch verder niet uitmaakt. Je propt alleen maar veel hormonen in je lijf zonder extra resultaat. Zonde! 

@Kitje knap dat je het volhoudt tot maandag met de echo. Maar klinkt allemaal ook goed in mijn oren hoor... nou ja "oren"..... haha. Zo 10 weken alweer!! Eindelijk 2 cijfers naast elkaar, klinkt gelijk zoveel verder he? 

Met mij alles goed. Gisteravond ineens trek in broodje pindakaas en roomboter en een glas melk haha. Eet dat nooit in die combinatie 😄Maar ben nog niks aangekomen! Wel al een buikje vooral in de middag/avond. 

Heb al zwangerschapsbroeken van de lidl besteld voor een spotprijs en bij de hunkemoller voedings-zwangerschaps bh's in de aanbieding gekocht. Ga echt niet veel geld uitgeven aan kleding maar ja ben straks hoogzwanger in de winter.

Intake ging goed en was leuk om van deze kant mee te maken! Moet deze dagen bloed prikken en verder gewoon verder broeden. Over 6 weken weer een controle.

Ivm leeftijd heb ik recht op groeiechos en mag ik kiezen voor een inleiding bij 39 weken. Maar dat wil ik liever niet..... die echo's ga ik over nadenken. En suikertest ga ik ook niet doen althans niet die met dat drankje. Doe liever een ontbijt test, voelt natuurlijker. 

Geplaatst

Nou, ja, knap, zo knap is het niet @Nina79 want ik heb geen keus....
Ja, 10 weken klinkt ineens al zo ver idd, een kwart gehad, dat klinkt ook goed 😄

Lol, ik heb dat dus helemaal niet, dat ik zin heb in gekke dingen, alleen ijsjes de laatste week, maar dat komt ook door het weer denk ik en aardbeien, mmmm.
Maar die heb ik altijd al lekker gevonden en kocht ik vorig jaar ook vaak.
Maar wel fijn dat je nog niks bent aangekomen ondanks die gekke eetbuitjes.

Ik ga er ook niet veel geld aan uitgeven, aan zwangerschapskleding, heb nog niks gekocht, durf ik nog niet, eerst die echo maar eens afwachten.
Heb ook niks meer van de zwangerschap destijds, ook geen voedingsbh's meer, heb alles weg gedaan paar jaar geleden al.

Fijn dat de intake goed ging, over 6 weken pas ja? Dacht dat dat om de 4 weken ging?
Ik moet morgen bloed prikken, ook glucose, maar dat is niet met een drankje geloof ik, moet wel nuchter zijn.
Maar dacht dat het alleen bloedprikken was.

Waar kun je dat vinden waar je recht op hebt qua echo's?
Want dan zal ik daar ook echt op hebben denk ik.
Op de site van de verloskundige staat dat je echo krijgt bij 7/8 weken dan tussen 10 en 12, eentje bij 19/20 weken, dan nog eentje rond 30 weken, een groei echo stond daarbij en dan nog een liggingsecho rond de 35/36 weken.
Maar dat krijgt iedereen, niet alleen de oude besjes 😅

Bij mij zeiden ze dat ook, inleiden bij 38/39 weken (als ik dat al haal) vanwege dat de placenta de laatste weken achteruit kan gaan gaven ze op als reden.
Waarom wil jij dat liever niet? Laat je liever de natuur zijn gang gaan?

Heb jij trouwens ook af en toe zo'n drukkend gevoel in je buik? Ik heb dat af en toe, voelt soms een beetje als een soort menstruatiekrampje, beetje onderin de buik, maar dan niet pijnlijk, weet niet zo goed uit t leggen.

Geplaatst

Hey girls,

De echo was in principe wel ok. Ze zagen geen aanwijzingen om een BBZ te vermoeden op dit moment. Baarmoeder zag er vanbinnen ook ok uit. Mijn cyclus is ook weer opgestart want ze zag dat er al 1 follikel dominant was in m’n rechter eierstok.

Hierna moest ik weer bloedprikken. De hcg waarde was weer hoger dan gisteren.

Vrijdag moet ik er weer heen voor opnieuw een echo en bloedafname. Indien de waarde erg gestegen is, willen ze methotrexaat voorschrijven. Deze medicatie zorgt ervoor dat snel delende cellen niet meer verder kunnen delen en wordt ook bij chemo gebruikt.

Het grootste nadeel van deze medicatie is dat ik vervolgens 3 maanden lang niet zwanger mag raken. Hoop dus dat het niet nodig zal zijn en dat de delende cellen het signaal krijgen dat er geen zwangerschap meer is.

Ik moet dus weer even afwachten. Indien de waarde nog niet verontrustend hoog is en ik nog weinig klachten heb as vrijdag denk ik dat ik ga voorstellen om niet overhaast die methotrexaat te gaan gebruiken. Ik hoop namelijk dat m’n lichaam het zelf kan oplossen.

Geplaatst

Hey girls,

De echo was in principe wel ok. Ze zagen geen aanwijzingen om een BBZ te vermoeden op dit moment. Baarmoeder zag er vanbinnen ook ok uit. Mijn cyclus is ook weer opgestart want ze zag dat er al 1 follikel dominant was in m’n rechter eierstok.

Hierna moest ik weer bloedprikken. De hcg waarde was weer hoger dan gisteren.

Vrijdag moet ik er weer heen voor opnieuw een echo en bloedafname. Indien de waarde erg gestegen is, willen ze methotrexaat voorschrijven. Deze medicatie zorgt ervoor dat snel delende cellen niet meer verder kunnen delen en wordt ook bij chemo gebruikt.

Het grootste nadeel van deze medicatie is dat ik vervolgens 3 maanden lang niet zwanger mag raken. Hoop dus dat het niet nodig zal zijn en dat de delende cellen het signaal krijgen dat er geen zwangerschap meer is.

Ik moet dus weer even afwachten. Indien de waarde nog niet verontrustend hoog is en ik nog weinig klachten heb as vrijdag denk ik dat ik ga voorstellen om niet overhaast die methotrexaat te gaan gebruiken. Ik hoop namelijk dat m’n lichaam het zelf kan oplossen.

Geplaatst

He @Jennie80 wat maf allemaal zeg.
Fijn dat het iig geen bbz  is en dat de echo er verder goed uit zag enzo maar wat ontzettend maf dat de hcg waarde dan blijft stijgen en dat de cellen blijven door delen, je vraagt je dan toch af wat er dan allemaal deelt....

Hoop het ook voor je, dat je lichaam het zelf kan oplossen en het seintje geeft van hey, dit is geen zwangerschap want die medicatie lijkt me geen pretje zoals je het beschrijft en 3 maanden wachten is al helemaal niet wenselijk.

Wat een toestanden zeg, daar zit je toch totaal niet op te wachten.
Dus vrijdag weer terug, nou, hopelijk gaat de waarde zakken, als het dan toch niet goed is, dan maar zo snel mogelijk terug naar normaal zodat je een volgende poging kunt wagen.

Sterkte Jennie, knuffel!

Geplaatst (aangepast)

Heh wat vervelend @Jennie80

Denken ze aan een Mola zwangerschap dat ze mogelijk methotrexaat willen starten? Want dat is vaak een woekering van "zwangerschap"-cellen. 

Hoop dat het indd niet verder gaat stijgen en je lichaam het zelf oplost. Vooral omdat het op de echo niet te zien is kunnen ze niks weg halen.

Sterkte ♡♡

@Kitje groei echo's zijn geïndiceerd bij vrouwen boven de 40 ivm meer kans op afwijkende verloop van de groei. Maar ja meer kans hoeft niet te betekenen dat het ook echt zo is.

En wat betreft het inleiden, laat liever de natuur zijn gang gaan indd. Heb wel in mn hoofd dat als ik 40 weken word dat ik dan wel overga op inleiding tegen de 41 weken max. Maar 39 vind ik nog te vroeg. 

Ja die klachten van drukkend en menstruatie achtige pijntjes voel ik de afgelopen dagen ook soms. Ik groei pijn van de baarmoeder ga ik van uit en hoop ik 🙂 Maak je je er zorgen om? 

aangepast door Nina79
Geplaatst

Dat heb ik toch ff opgezocht @Nina79, een Mola zwangerschap, daar had ik echt nog nooit van gehoord, maar weer wat geleerd vandaag....

Nee klopt, meer kans wil zeker niet zeggen dat het ook gebeurt en overgrote deel gaat gewoon goed.
Snap ik ja, dat je liever de natuur zijn gang laat gaan, ik laat het afhangen van hoe het gaat, als ik die 38/39 weken uberhaupt al haal.

Ja, maak me wel beetje zorgen erom idd, vanwege die bloeding denk ik bij elk pijntje en krampje....Het zal toch niet mis zijn?
Ik hoop ook dat het de groei van de baarmoeder is dat drukkende gevoel in mijn buik.
Ben echt een onzeker gansje geworden zeg, jeetje.
Kan niet wachten tot het maandag is en ik er duidelijkheid van heb.
Die bloedingen steeds helpen ook niet mee tegen de onzekerheid.

Succes morgen @Jennie80 hoop dat het goed uit gaat pakken voor je.

Geplaatst (aangepast)

Nou alsof ik erom gevraagd heb: sinds vandaag steken en drukkend gevoel in mn onderbuik. Constant eigenlijk en heel vervelend gevoel. Niet persee pijnlijk maar het is zeker niet aangenaam....

En vanmiddag met een vriendin op een terras gezeten en salade genomen. Uurtje later kreeg ik darmkrampen. Spijt dat ik dat heb gegeten zeg.....

Maar goed die steken en druk  zal vast bandenpijn zijn. Geen bloedverlies of zo verder. Heb ook vreselijk slecht geslapen afgelopen nacht en gewerkt vandaag. Vermoeidheid begint zijn tol te eisen nu....

En oh ja....  Heb op en af sinds een paar dagen steken in mijn linker bil vooral van liggen naar zitten alsof er een spier heel strak aangespannen wordt..... Hoop niet dat ik ischias ga krijgen. 

Oke klaagmodus gaat weer uit... 😅

aangepast door Nina79
Geplaatst

@Jennie80 ik heb wel pillen gehad om miskraam op te wekken en de zwangerschapshormonen zaten echt nog heel lang in mijn bloed. Vruchtzak en alles groeide nog echt lang door, terwijl vruchtje al lang gestorven was. Ik kreeg iets van misoprotol ofzo (ik onthoud dat nooit maar zoiets, niet wat jij krijgt). Bij mij werd de hcg niet gemeten maar de arts zei het gewoon steeds: je baarmoeder doet nog alsof je zwanger bent. Heel vervelend als het niet gewoon eruit komt. Ik zou je wel adviseren om het goed in de gaten te houden, in nl zijn ze laks: ik heb gewoon bijna 7 mnd met resten rond gelopen omdat ze niet meer wilde curetteren de derde miskraam maar de pillen ook niet alles hadden weg genomen.  Das gewoon zonde van je tijd en volgens mij kan dat niet goed zijn. Zwaar K dat je zo lang in zoiets moet blijven hangen. Je wilt er gewoon klaar mee zijn als het niet goed was. Sterkte !! 

@Kitje die onzekerheid blijft wel even, gewoon accepteren. Bij mij werd het pas beduidend minder na de 20 weken echo en sinds ik haar elke dag voel, ben ik veel

meer aan het genieten. Af en toe kan ik het nog steeds niet geloven. But hang in there, de kans dat het mis is is nu echt minimaal. Probeer daarop te vertrouwen. 

@Nina79klinkt echt als bandenpijn hoor! Morgen hopelijk over. Misschien ook net iets te druk geweest en de hitte werkt ook niet mee. Take it easy! en je hebt er zeker niet om gevraagd!!!

@Siepie hoe ben je onder de hormonen ? Merk je er veel van? 

@Kitje  ik haal magnesium bad kristallen bij de tuinen en ga dan minimaal 20 a 30 min in bad liggen. Ik doe ook veel preventief stretchen en beentjes omhoog voor ik ga slapen. Dat werkt goed.

ik had vandaag controle en 3D pretecho. Ashraf vond het leuk maar heel kort hahaha heel opvallend is hoe deze meid op hem lijkt. Echt een kopietje lijkt het wel. En mijn zoontje is dus een kopie van zijn vader......grrrrrrrrrrr all this hard work for nothing. De kwaaltjes beginnen hier wel verder toe te nemen. Vandaag een buikband gehaald, omdat ik toch vaak aan het einde van de dag of bij lang lopen of staan mijn buik zat te ondersteunen met mijn handen. Bloeddruk is erg laag maar de dokter zeg dat dat prachtig is: teken van een gezond lichaam. Kreeg wat ijzerpilletjes omdat het net op het randje was en ze liever ruimer ijzergehalte zien voor de bevalling. Voor de rest mag ik echt niet klagen, ben wel klaar met de hitte maar deze zwangerschap gaat best goed als ik om mij heen kijk naar andere zwangeren. Ze adviseren mij om met 39 in te leiden omdat ik 42 ben, dus zou betekenen nog iets minder dan 9 weken te gaan. Hier geen extra groei echo’s. Ze schatten vandaag in dat ze nu 1730 gram weegt en bij 40 weken net als mijn zoontje tussen 3500 en 4000 zal zitten. 

tot zover de update 

Geplaatst

Oj, dat klinkt niet fijn @Nina79 van de salade is wel vet balen, maar denk gewoon toeval en iets verkeerd gevallen ofzo.
Dat wat jij beschrijft, die steken en druk is precies wat ik ook voel, ik heb ook geen idee wat het is, maar het is zeker niet aangenaam.
Ik hoop ook dat het dan de baarmoedergroei is, heb ook geen idee wat het anders kan zijn.
En vermoeidheid komt ook mede door het weer, die warmte en dan snachts je bed uitdrijven, helpt niet mee om uitgerust aan de dag beginnen.
Gelukkig wordt het vanaf morgen minder heet.
Heb hier nu alle deuren tegen elkaar open staan, lekker windje nu.
Ff de warmte proberen eruit te krijgen, ruim 28 graden binnen, pfff.
En die klaagmodus.... Die hoeft niet uit hoor, ik zit ook constant te klagen over de bloedingen en onzekerheid... 😅

Thanks @Hanniebal ik weet dat nog van jou idd dat die onzekerheid nog heel lang bleef.
De bloedingen helpen bij mij dan ook niet mee en bij ieder pijntje, krampje of ander dingetje ben ik meteen bang dat het mis gaat, ook al weet ik ergens diep van binnen wel dat die kans minder dan 2% is...  Maar ja.... Dat is niet 0....
Voel me soms echt een onzeker schaapje, terwijl ik normaal gesproken helemaal zo niet ben.
Zal ook wel door de hormonen komen denk ik.

Ah, ok, das helder van de magnesium baden, helpt het tegen krampen snachts?
Jezelf maar zo gemakkelijk mogelijk maken idd.

Wat fijn dat de afspraak en 3D echo goed gegaan waren en dat je zoontje het leuk vond.
Balen wel dat je meisje ook sprekend op je man lijkt, hahaha, moest er wel om lachen, zag je al helemaal blij, hah, fijn, een meisje, die lijkt vast op mij... oh, toch niet...😂
Die lage bloeddruk is top hoor, ze zien liever een bloeddruk die aan de lage kant is, dan aan de hoge.
Enige nadeel is dat als die echt laag wordt, dat er een klein risico is op flauwvallen, maar als dat niet gebeurt, dan niet druk om maken hoor.

Dat van het inleiden hebben ze tegen mij ook gezegd, denk dat dat standaard is boven de 40, hoorde Nina er ook al over.
Ik zie het tegen die tijd wel hoe het gaat enzo.
Ga me er nu nog maar ff niet druk om maken.

Vind dat toch altijd zo bijzonder dat ze nu al gewicht enzo kunnen inschatten.
Dat is iig een mooi eindgewicht, dat is fijn.
Ook fijn te weten dat ze mooi op schema ligt qua groei.

Jij kan zoetjes aan gaan aftellen dan, nog minder dan 9 weken, jeetje.

IJzerpilletjes is wel verstandig idd, met de bevalling straks verlies je toch wat bloed, als het dan maar net aan is zou je bloedarmoede kunnen krijgen en dat is ook niet wenselijk, kun je beter voor zijn idd.

Ik had gister bloedtesten gehad, ze hebben HB, schildklier en suiker getest.
HB was top, schildklier was ook goed, maar suiker was net ietsje boven de maximum grens.
Het mocht max 6,0 zijn en ik had 6,1 dus dat willen ze nu in de gaten gaan houden.
Werd geadviseerd gezond te eten en niet teveel zoetigheid.... En dat valt niet mee....
Dat gezond eten lukt prima hoor, maar ben wel een zoetekauw.... 😬
Maar ja, nu loop ik weer risico op zwangerschapsdiabetes en dat is ook weer niet wenselijk....

Geplaatst

Even een update:
Ik ben gistermiddag gebeld na m’n echo en bloedafname. De waarde was toch weer gestegen, maar wel iets minder snel dan de afgelopen periode.

Ik moet dus toch beginnen met medicatie. Tijdens het artsenoverleg is er gelukkig wel besloten dat ik niet met die hele toxische medicatie hoef te starten. Omdat mijn waarden relatief laag zijn, kon het gelukkig ook met andere -minder toxische- tabletten. De komende 10 dgn moet ik deze slikken en een week na deze periode moet ik weer terug voor een echo en een bloedwaardencheck. 

Hopelijk slaat het aan, want anders moet ik toch die zwaardere medicatie gebruiken hierna🙏 en niemand heeft zin daarin.

Die medicatie van nu wordt gebruikt bij vrouwen met borstkanker om snelle celdeling te stoppen. Het heeft wel een hormonale werking in tegenstelling tot die andere medicatie. Dat was volgens mij gewoon gif en ik hoef hiermee ook niet 3 maanden te wachten voordat ik weer zwanger mag raken.

Ik wil hier gewoon klaar mee zijn. Ik heb er vrede mee dat het embryo niet is blijven plakken, maar verlaat dan ook mijn lichaam in zijn geheel en laat me niet nog wekenlang in onzekerheid zitten want ik wil gewoon verder...pffff...

@Nina79,ik kom even naast je zitten om lekker te klagen hoor.😂 Hoop dat je je nu wel weer beter voelt.

@Hanniebal, jij hebt natuurlijk ook een hele  nare voorgeschiedenis. Ik ben blij dat ondanks deze hele nare ervaringen (en slechte begeleiding vanuit het ziekenhuis) het je toch gegund is om over niet een al te lange tijd je meissie in je armen te kunnen sluiten.
Jouw verhaal geeft me extra moed en vertrouwen. Bedankt voor het delen❤️ Jeetje zeg, als ik in Nederland onder behandeling was geweest had ik dit allemaal waarschijnlijk nog geeneens geweten en was ik er pas over 2 weken achtergekomen. Ik ben dankbaar dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en alles van A tot Z in België wilde laten doen, inclusief de bloedtest om de hcg waarde te laten bepalen. De surprise in week 8 dat er niks te zien was in m’n baarmoeder zou echt verschrikkelijk zijn en ik ben blij dat dit me in ieder geval bespaard is gebleven.

@Kitje, wanneer moet je je suiker weer laten checken? Hier ook een mede-zoetekauw dus ik begrijp dat het behoorlijk lastig kan zijn. 😆Maarruhhhh, alles voor de 2021 beeb hè❤️

@Siepie, hoe gaat het bij jou? Wanneer mag je weer beginnen met spuiten? Of ben je al begonnen, dan heb ik dat even gemist🙈

Nou, hopelijk heb ik over een paar weken weer wat positievere verhalen😘 

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Gelukkig @Jennie80 dat je niet die hele zware kuur hoeft te doen, maar toch balen dat het nu zo gaat.
Hoop dat het aanslaat idd, want als het dan toch niet gelukt is dan wil je ook gewoon weer ongesteld worden en door met de volgende ronde.
Dit soort gedoe zit je dan echt niet op te wachten.
Het is al zo'n zwaar traject en dan krijg je er nog eens extra toestanden bij ook.
Hopelijk heb je niet al te veel bijwerkingen van de medicijnen en doen ze hun werk.
Vind het echt heel rot voor je.

Ze hebben niet gezegd wanneer ik weer suiker moet laten checken, dat wordt dan besproken met de gynaecoloog volgende week.
Misschien dan een suikervrij dieet, dat gaat wel een uitdaging worden want ben mega zoetekauw.....
Maar idd, alles voor beebje.

Vanmiddag de termijn echo gehad.
De echo was heel goed, het kindje lag ondersteboven en was heel beweeglijk, hij was leuk aan het kopje duikelen en ze kon aan de ontwikkeling zien dat het een kindje van ongeveer 11 weken is.
2 Armpjes en 2 beentjes en bijna 4 cm, maar ze kon hem of haar niet zo goed meten omdat die zo beweeglijk was.
Heb ook het hartje gehoord, was zo mooi, het ziet er allemaal heel goed uit.
Ze zei dat ik nu echt moest gaan genieten van de zwangerschap want de kans dat het nu nog mis gaat is zoooo klein.
Ik ben er heel erg blij mee, was toch weer zenuwachtig voor die echo.
Oh, en ik heb voor het eerst een uitwendige echo gehad!
Met zo´n klodder koude zooi op je buik.

Ze wist alleen ff niet zo goed welke uitgerekende datum ze nu aan moest houden, als ze kijkt naar de leeftijd van het embryo zou het 7 maart zijn, maar als ze kijkt naar eerste dag laatste menstruatie dan is het 9 maart.
Dat zou ze nog bespreken met de rest van de verloskundigen en laat ze mij nog weten.
Ik ga voor nu dan maar uit van 9 maart wat ze in eerste instantie hebben gezegd.

Volgende afspraak is met 16 weken, maar heb eerst nog volgende week de afspraak bij de gynaecoloog.

Ik ben een blij mens  🙂

Geplaatst

@Kitje, Ahhww wat een super goed nieuws voor je! Hoop dat je nu een lekker relaxte zwangerschap mag hebben!

En jeetje, 11 weken alweer.. Geniet ervan meid! Het is je van harte gegund ❤️

Geplaatst

@Kitje wat heerlijk dat de termijn echo goed was! 

Even over je uitgerekende datum: officieel moeten ze de leeftijd van de embryo aanhouden omdat je precies weet wanneer hij/zij bevrucht is. Ook al zegt de meting van hoofd naar stuit iets anders.

De tp datum en daar de leeftijd van de baby ervan af halen. Dus terugrekenen en dan die datum als bevruchting datum invullen. 

Zo hoort het officieel volgens de richtlijnen 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden