Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

@Siepie wat een goed nieuws 3 van de 4 bevrucht! Ben je er al uit hoeveel je gaat terugplaatsen? Spannendddd! 

Voel je je vandaag beter of nog de nasleep van die narcose? 

Oké wist niet dat je nog na een tp moest blijven prikken. Dacht je ervan af te zijn.... Maar ja alles voor het goede doel 🙂

@Jennie80 blijf positief meid. Gaat ook zeker goedkomen bij jou! Nog even die ovulatietesten doen en dan de tp! Ik duim voor je!

Ik had indd baarmoedermassage gedaan voor de punctie en voor de tp. 2x door iemand die dat speciaal doet voor de punctie. En daarna tot aan de tp zelf. Je kan het ook op Internet vinden. En oh ja na de tp ging ik vlak voor het slapen met mijn benen tegen de muur en heupen omhoog (omgekeerde yoga houding). Tja van alles geprobeerd haha.

@Kitje hoe is het met je? Wat fijn dat je het met je collega kon delen en dat ze zo begripvol was. Snap haar wel dat ze het jammer vindt dat ze er niet bij is als je het gaat vertellen hahaha. Dat wil je gewoon meemaken die gezichten! 😄

Vandaag kon je me gewoon oprapen op het werk, was zo moe. Liefst deed ik even een dutje daar. Vandaag weer meer gevoelige tepels en vanmorgen misselijk en dat honger gevoel wat ik de eerste dagen rond de positieve test had. 

De klachten zijn de ene dag meer en de andere dag minder. Herken jij dat ook?

Volgens mij had ik dit nog niet verteld maar heb binnenkort een afspraak met vriendinnen. Eens in de zoveel tijd spreken we af en we hebben een groepsapp. 1 van die meiden appte dat ze groot nieuws te vertellen heeft op om ze date. Dus ik appte: ik denk aan een "bebe" haha. Die andere meiden dachten dat ook. 

Uiteindelijk kon ze niet wachten en appte ze indd dat ze zwanger is en net die ochtend een test had gedaan 🙂

Ik had ze de dag ervoor geappt dat mijn menstruatie zo "raar" doet en de vorige maand ook. Wilde ze beetje voorbereiden zodat ik ze NA de 1e echo kan vertellen dat ik zwanger ben.

Maar jaaaaa, nu kan ik haast niet wachten om het met ze te delen maar ga dat wel face to face doen. Wil hun gezicht zien haha. En al helemaal nu zij ook zwanger is en we maar een paar dagen schelen. Ze hebben allemaal al kinderen behalve ik nog niet..... 🙂

Goed dat was mijn update liggend op de bank haha

aangepast door Nina79
Geplaatst

Hahaha, @Jennie80 dat was ook nog een optie geweest, uiteindelijk heb ik het gered tot 22 uur.
Wat erg zeg, normaal gesproken lig ik er niet voor 23 uur in, vaak zelfs nog later dan dat.
En als je nu denkt dat ik fris en uitgerust ben....
Hele dag doorgesleept en kon zo op het werk een uiltje knappen en nu is het nog eens geen 20 uur en zit ik alweer gapend op de bank, zou zo naar bed kunnen.

Snap je ongeduld en onzekerheid heel goed, ik had dat ook hoor, dat is heel normaal in dit proces.
Maar dan zijn wij er allemaal om je moed in te spreken als je je zo voelt.
Hopelijk binnenkort een positieve ovulatietest voor je!

Wat fijn @Siepie 3 embryo's is een hele mooie score!
75% bevruchting is echt top, gezien normaal 50-60% is.
Nu ga ik duimen dat ze zich goed blijven ontwikkelen en dat je maandag nog steeds 3 Emmy's hebt.
Wat een feest zou dat zijn he?
Krijg je nog een update op dag 3?

Dat je nu nog steeds moet spuiten is wel een tegenvaller denk ik.
Denk je er klaar mee te zijn, gaat het gewoon door....
Maar alles voor het goede doel he?
Ga je 1 of 2 laten terugzetten? Of wacht je advies van de dokter af?

Fijn dat je je beter voelt, komende dagen nog lekker ff rustig aan doen en alles omboeken dan maar....
Dus dinsdag naar huis dan, met zijn drietjes of viertjes...

Met mij gaat het op zich prima @Nina79 nog altijd geen zwangerschapsklachten, niet misselijk, momenteel ook geen buikkrampjes.
Het enige is die enorme vermoeidheid.
Dat wat jij schrijft over kunnen slapen op je werk herken ik zo!
Ik heb dat precies hetzelfde.

Ook dat de ene dag verschilt qua klachten dan de andere herken ik.
Ene dag ben ik minder moe dan de andere (al is gister en vandaag wel heel erg) en ook de pijnlijke boobs verschilt.
Vandeweek had ik bijna geen last en vanmorgen stond ik op, leek het alsof er vannacht een vrachtwagen overheen gereden was.

Het gesprekje met mijn collega was idd heel fijn.
Vandaag heb ik het er nog met haar over gehad, zij had het wel aan haar man verteld (wat ik prima vond) en hij dacht er hetzelfde over als zij.
Vond het stoer en dapper van mij en ze feliciteerde mij namens hem.
Wat ik heel grappig vond ook was dat ze samen hadden zitten uitrekenen wanneer ik dan uitgerekend was.

Daarna hadden we het over haar kindje en hoe mutserig we kunnen doen tijdens zwangerschap.
Ik had een aanvarinkje met een collega gehad, daar vertelde ik over tegen haar dus zij zegt, ja, die hormonen he met een tweeling... Ze flapte het er zo ineens uit en schrok er zelf ook van.
Er was verder niemand bij dus dat was het punt niet, maar ze schrok eigenlijk meer dat ze zo er vanuit ging dat ik in verwachting ben van 2....
(dat staat nog steeds raar... Ik in verwachting...)
Ze vroeg ook wanneer ik familie ging inlichten, maar eerlijk gezegd ben ik daar totaal niet mee bezig nog, eerst maar eens die echo afwachten.
En ik kan me idd ook heel goed voorstellen dat ze baalt dat ze de gezichten van mijn collega's niet ziet als die bom wordt gedropt.
Dit verwacht niemand!

Wat leuk zo'n meidenavond Nina, niet heel handig om te appen dat je groot nieuws hebt, dan komt het nieuws al vlot uit.
Snap heel goed dat jij het graag face to face wil vertellen, het is leuk om dan die verbaasde gezichten te zien.
Ook is het superleuk dat je vriendin en jij maar een paar dagen schelen (alleen weet zij dat nog niet).
Ik had dat met mijn zoon ook, toen ik zwanger was van hem, was een vriendin van mij ook zwanger, het scheelde 1 week.
Het was voor ons allebei ons eerste kindje en we vonden het allebei heel fijn dat we elkaar hadden om dit mee te delen.
Dat was heel bijzonder.

Alvast veel plezier gewenst met het vertellen!

Ik heb vandaag nog een test gekocht, of nou ja, een doosje van 2 dan want ze zitten per 2 verpakt.
Mijn contactpersoon had gevraagd of ik over een week (morgen dus) nog een keer een urinetest wilde doen, dus dat doe ik dan maar braaf.
Gek genoeg ben ik daar ook weer zenuwachtig voor nu.
Bang dat het ineens weg is en ik morgen naar een wit vlak zit te staren...

Nou meiden, ik wens iedereen een fijne avond en tot de volgende ronde maar weer!

Geplaatst

Vanmorgen de test opnieuw gedaan.... 
Was er toch weer zenuwachtig voor vanwege de weinige klachten die ik heb... Het zal toch nog wel goed zijn?
Maar heb me zorgen gemaakt om niks.
2 Dikke strepen, zelfs nog duidelijker dan de eerste test, er was niet eens een verschil tussen het controle streepje en test streepje.
Het besef begint nu toch langzaam te komen...
Ik ben echt zwanger.... Jeetje... 😊

Geplaatst

Yeahhhhhh, nu kan je er echt niet meer omheen @Kitje super en nog een keer GEFELICITEERD 🙂

Ja voor  nu ben ik ook heel blij, vandaag krijgen we weer een update dus ben heel erg benieuwd hoe het er dan voor staat. Ik ben nog steeds niet helemaal fit, beetje buikpijn onderin en dan voornamelijk met lopen en wij lopen er hier wat af haha.

Als alles goed blijft gaan dan laten we er 2 terugplaatsen @Nina79 en @Kitje voor mijn gevoel is dit mijn enige kans, dus dan maar voor de volle mep 🙂 

Het weer is hier vandaag helemaal niets, dus we gaan maar eens kijken wat we nu weer gaan doen. Maar gaat vast wel weer goedkomen.

Jullie ook alvast een fijne dag en mocht ik weer wat horen dan laat ik het zeker weten.

x

Geplaatst

@Siepie, wat een opluchting! 3 van de 4 gewoon bevrucht!! 
Kom op emmies, lekker goed doordelen daar en sterke 5daagse blasto’s worden allemaal!!

hahaha, @Nina79, als ze tegen mij zouden zeggen dat de diagonale gekrulde wokkel-houding zou helpen bij de innesteling dan zou ik dat ook doen hoor. Die omgekeerde yoga-houding hou ik dus ook maar even in gedachten.😅

Ja, het is echt leuk om het goede nieuws face to face te kunnen delen met je vriendinnengroepje. Hopelijk zitten jullie die dag op een terras want het dak gaat er sowiesoooooo af!

@Kitje, blij dat de test weer -eigenlijk nog steeds- overduidelijk positief is! Je bent lekker zwanger en geniet van die gedachte! Gewoon de hele dag met een smile van oor tot oor rondzweven hoor. Vind dat jij en @Nina79 dit na alle Corona ellende echt verdienen! Nog even geduld @Siepie, binnenkort zweven wij daar ook gewoon!😇

Eind volgende week heb ik hoogstwaarschijnlijk nog een echo en een positieve Ovu-test. Na de ovulatie begin ik weer met de Utro-bolletjes. 

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden meiden. Ik zat even in een dipje. Fijn om te weten dat het er echt gewoon bij hoort en dat ik echt niet de enige ben die af en toe onzeker en ongeduldig wordt. Positiviteit knopje staat weer aan hoor.💋

Geplaatst

Dankjewel @Siepie en @Jennie80 het besef komt meer en meer dat het echt zo is en alleen al dat idee maakt mij zo ontzettend blij en gelukkig!

Spannend dagje dan voor jou ook Siepie, hopelijk krijg je goed nieuws vandaag en zijn ze alle 3 nog in de race!
Zo'n punctie is niet niks en kun je best nog wel een paar dagen last van houden, gewoon lekker rustig aan doen de komende tijd.

Voor het weer hoef je ook niet in NL te zijn, hier is het ook vies weer, bah, regen al de hele ochtend.

2 Terugplaatsen zou ik ook doen (sterker nog, heb ik gedaan... ) maar het vergroot je kansen wel iets, je hebt dan toch 2 kansen dat er tenminste eentje blijft zitten, zeker als het voor je gevoel je enige kans is op een zwangerschap dan zou ik alles aangrijpen wat jij ook doet.

Ik zal duimen hoor de komende dagen dat je maandag 2 mooie sterke Emmy's terugkrijgt en eentje in de vriezer.
Wat een feest zou dat zijn!

Hahaha, Jennie, de omgekeerde wokkelhouding, zie het zo voor me.
Maar het is wel zo he, we grijpen gewoon alles aan om onze kansen maar te vergroten.
Terwijl ik dan mijn  zwangere collega lekker zie genieten van haar kopje groene thee die ik verbannen heb vanwege dat ik ergens gelezen heb dat het slecht is, denk ik dan, overdrijf ik nu niet een beetje heel erg? Maar ik wil gewoon alles uitsluiten, dus dan maar gemberthee ipv groene thee....

Ja, ik probeer echt wel te genieten ervan, al ben ik ook nog wel bang en onzeker, toch was de zeer duidelijke test van vanmorgen toch wel weer een fijne bevestiging, die ik schijnbaar dan toch nodig heb.

Voor jou nog een weekje testen dan waarschijnlijk en dan gaat het voor jou ook weer beginnen.
Krijg je dan de tp direct als je een positieve ovulatietest hebt?

En die dipjes horen er zeker bij hoor en dan zijn wij er toch allemaal voor elkaar om de een of de ander er doorheen te slepen zodat het positieve knopje weer gevonden wordt.
We zitten volgepropt met hormonen en dan ook nog onze angsten en hoop, dat maakt ons dan net ff ietsje minder stabiel als dat we normaal zijn, althans voor mij geldt dit zo.

Het is dan fijn (althans dat ervaar ik) om met andere meiden te kletsen die in eenzelfde situatie zitten, dan heb je wederzijds begrip en herkenning.

En wij verdienen allemaal dit geluk vind ik, dus ik duim mijn duimen krom voor jou en Siepie dat jullie vlug volgen en dat we dan met zijn allen kunnen mekkeren over de zwangerschapskwaaltjes... 😂

Geplaatst

Yeaaaaahhh @Kitje altijd fijn die extra bevestiging. 

Heb je trouwens nog contact gehad met die verloskundigenpraktijk? 

Haha over die borsten die overreden zijn door een vrachtwagen moest ik echt lachen. Bij mij wisselt het echt per dag of en in welke mate ze gevoelig zijn.

@Siepie yoehooooeoeoeoeoe laat ze lekker allemaal de finish in goede conditie bereiken en dan fijn 2 terugplaatsen en 1 laten invriezen.

Hahahahaha @Jennie80 de wokkelhouding zou zomaar kunnen helpen. We grijpen gewoon alles wat we kunnen om het maar positief te beïnvloeden.

Precies @Kitje wij doen extra voorzichtig met groene thee en drinken "noodgedwongen" rooibos om af te wisselen met die gember..... Ik ga rooibos echt haten haha. 

Gisteren heb ik wel een klein glaasje groene thee met munt gedronken 😄

Geplaatst

Whooohooooo wat een goed nieuws @Siepie !
Krijg je het weekend ook nog een update? Of is het afwachten nu tot maandag?
Wat spannend allemaal zo zeg, jeetje.
Ik blijf duimen hoor!

Ja, die extra bevestiging was toch wel fijn @Nina79 ook dat de streep nu nog donkerder was dan de vorige keer, geeft toch aan dat hcg gestegen is tov de eerste test, en dat lijkt me toch de bedoeling.
Ben ietsje geruster erop nu, maar nog steeds bang voor de echo.
Nog maar 10 dagen... 😬

Nee, ik heb geen contact meer gehad met de verloskundigenpraktijk, ik heb besloten het te bespreken als ik mijn echo heb en ook dat ik er en klote gevoel aan heb overgehouden.
Als tijdens de echo blijkt dat ik een tweeling ga krijgen dan word ik sowieso doorverwezen naar de gynaecoloog, dus dan zie ik ze niet meer verder.
En anders dan heb ik de 22e dat domme telefonische intake en dan bespreek ik het nogmaals.

Bij mij wisselt de gevoeligheid en vermoeidheid ook per dag, ene keer is het erger dan de andere keer.

Ja, wij zijn zo voorzichtig, terwijl je best 1 zon kopje kunt drinken, net als 1 kopje koffie, laatst lag ik helemaal in de stress omdat ik zonder na te denken een glaasje cola had gedronken... En toen dacht ik later, owww kakkkkk caffeine zit daarin, wat dom, wat dom.
Maar als je beetje normaal doet en bepaalde dingen niet dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Rooibos thee vind ik echt niet te nassen dus die drink ik niet, had eerste kamillethee, ook smerig, maar met een klompje verse gember erin is die best te nassen.
En nu heb ik thee die ook wel lekker is, Lipton Organic Lemon & Ginger ook caffeinevrij.
Die smaakt eigenlijk best wel, dus dan drink ik die voorlopig maar.

En nu het bed maar in.
Ogen vallen dicht... 😅

Geplaatst

@Siepie, yeaahhhhh!! We blijven doorduimen voor 3 prachtige blasto’s! Kom op emmies, jullie zijn zo lekker bezig... Blijf doordelen moppies!!🤗🤗🤗

Hoe voel je je verder? Hopelijk is de buikpijn al aardig weggetrokken.

@Kitje, Hahaha, zo herkenbaar. Ik drink me ook suf aan rooibos/kamille/gember thee, eet gezond, houd m’n baarmoeder warm en eet dus ook geen ijsjes enz. Terwijl ik weet dat m’n vriendinnen pril zwanger wezend de ene mcflurry en ijskoffie na elkaar zitten weg te tanken en er helemaal niks aan de hand lijkt te zijn. 😅

Maar goed, ik blijf gewoon een beetje voorzichtig. Heb ik tenminste het gevoel dat ik iets in de hand heb waarmee ik iig de kans niet verklein.😄

Nog maar 9 dagen en dan weten we het! Ik heb echt het gevoel dat je zwanger bent van een tweeling. 

Na de positieve ovulatietest krijg ik   trouwens te horen wanneer ik Pregnyl 5000 moet gaan spuiten. Zo weten ze exact wanneer de eisprong plaatsvindt en wordt de TP op dag 5 na de eisprong ingepland zodat het embryo en de opbouw van het baarmoederslijmvlies synchroon lopen. 

@Nina79, ook zo spannend voor jou! Zijn jullie er al over uit waar de eerste echo gaat plaatsvinden?  Mag je man er inmiddels wel bij zijn in het amc? Zou wel heel erg fijn zijn.

Geplaatst

Klopt @Jennie80 wij zijn daar heel (soms te) bewust mee bezig en proberen alles uit te sluiten om maar te zorgen dat het blijft zitten.
Toch denk ik dat het geen fluit uit maakt of je nu wel of niet een ijsje eet of dat kopje groene thee drinkt, het blijft zitten, of niet.
Zo lang je maar bepaalde dingen achterwege laat die echt schadelijk zijn.
Daarom heb ik er een beetje een middenweg in gezocht die voor mij goed werkt, want ik kan nu eenmaal niet 8 maanden lang in een glazen kooitje gaan zitten met een kruik op mijn buik.
Een ijsje eet ik dus gewoon, maar de groene thee laat ik achterwege omdat er alternatieven voor zijn.
Vandaag ook gewoon lekker op een rustig tempo in de tuin gewerkt, gras gemaaid (electrisch) onkruid gewied en geveegd.
Vanuit de clinic hebben ze gezegd dat ik gewoon normaal moet leven met enkele regels die ik in acht moet nemen, dus dat doe ik dan ook.
Verder probeer ik gezond te eten, net als iedereen van ons denk ik, slik ik allerlei soorten vitamines en toestanden, foliumzuur, multi mama, omega 3 capsules, tarwekiemolie capsules en dan de hele zwik aan meds voorgeschreven door de clinic.....
Ik slik wat af momenteel..😂
Maar allemaal voor het goede doel.

Intussen is het weekend bijna voorbij, moet ik nog 1 week werken en nog 8 nachtjes slapen tot de echo en dat vind ik echt zoooo spannend.
Jij denkt een tweeling ja Jennie?
Wat grappig want op een ander topic dacht iemand ook een tweeling en ook mijn vriendin en mijn ene collega die op de hoogte zijn denken dat.
Binnenkort zal die vraag beantwoord worden.

Voor jou nog een week ongeveer toch, vermoedelijk?
Totdat de test aangeeft dat je ovulatie is.
Wel handig idd met pregnyl kun je dat precies timen en dag 5 schijnt idd het ideale moment te zijn voor een tp.
Laat je er eentje terugzetten of 2? Of denk je er nog ff over?

Nou, @Siepie voor jou nog 1 nachtje slapen en dan is het zover, de terugplaatsing!
Kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen, hopelijk heb je de afgelopen nachtjes toch nog een beetje kunnen slapen en heb je geen last meer van de punctie.
Ik duim nog steeds voor je hoor, ben zo benieuwd hoe het is morgen.
En dan dinsdag lekker met zijn viertjes naar huis en de wachtdagen in....

Hopelijk met de rest van de meiden alles goed!

Geplaatst

Hello dames, ik heb mij de afgelopen twee dagen even afgesloten om er niet teveel aan te denken 🙂 dan duren de dagen ook zo lang haha. Nee helaas heb ik geen update meer ontvangen @Kitje daar baal ik wel een beetje van, want nu weet ik dus niet hoe het verder is gegaan. Er bestaat dus een kans dat ze morgenochtend als ze ons op komen halen, dat ze geen goed nieuws hebben. Dat is wel mijn grootste angst. Maar goed daar kan ik ook niets meer aan veranderen helaas.

Ben je nog steeds zo moe of is het al een stuk minder aan het worden? Haha, je hebt wel een hele apotheek in huis, maar moet je nog veel meds gebruiken dan? Ik dacht alleen de Utrogestan?

Volgens mij is dat ook de beste manier, doen waar je je goed bij voelt. Bepaalde voeding is bewezen dat het gevaarlijk kan zijn, maar zelfs als je dat 1 keer per ongeluk hebt gegeten dan is er vaak nog niets aan de hand. Wel heb ik gelezen dat als het er 2 zijn dat je dan iets kwetsbaarder bent en ik heb ook het gevoel dat je er 2 hebt. Wij hebben het er vandaag nog over gehad, omdat wij de kinderen net als jij al wat ouder hebt, is het voor hen wel heel leuk als ze met z`n tweeën zijn, voor ons misschien iets minder haha. Vooral ook omdat ik in april 2021 voor mij zelf ga beginnen in de horeca, maar dat redden we ook wel weer. Laten we maar zo denken het houdt ons jong 🙂

Wat????? WE ZIJN NOG JONG.

Jaaaaaa sinds vandaag is mijn buikpijn weg @Jennie80 gelukkig wel. Ik was al bang dat ik dit de komende tijd zo zou houden, ik kon soms bijna niet lopen 😞 Voor jou begint het nu ook wel spannend te worden, hoe gaaf zou het zijn als we straks allemaal op een roze/blauwe wolk zitten?

Vanavond maar proberen op tijd te slapen, morgen om 06.20 uur gaat het wekkertje en dan weten we met een uur hoe het ervoor staat.

Keep the fingers crossed ladies

Geplaatst

Wat fijn @Siepie dat de buikpijn weg is en dat je je weer een beetje mens voelt.
Pfoe, das een vroege morgen zeg, dan hebben ze je al vroeg ontboden op de clinic.
Ik moest er toen om 11.00 uur zijn, was wel heel relaxed en dan half uurtje later de tp.
Daar heb je verder geen last van, het ergste heb je gehad met de punctie.
Bij mij hadden ze me verder ook geen update meer gegeven, kreeg toen op maandag te horen dat er 3 bevruchtingen waren en op woensdag dat er nog steeds 3 hele mooie sterke embryo's waren, op vrijdag had ik toen mijn tp, en pas net voor de tp kreeg ik te horen dat er nog steeds 3 waren, 1 blasto en 2 morula's en dat ze er alle 3 heel goed uitzagen, dus dat jij geen update meer gehad hebt is niet zo gek, maar ik snap je gevoel heel goed, dat had ik ook en ik was zo opgelucht dat ze er nog alle 3 waren.

Kan me ook heel goed voorstellen dat je je even hebt afgezonderd, steeds ermee bezig zijn geeft je ook geen rust, daarbij ben je ook nog eens niet thuis wat mss ook maakt dat de dagen langer duren (sowieso duren de dagen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang deze tijd van het jaar in Letland.... 😂
Hopelijk heb je ook nog wat leuke dingetjes kunnen ondernemen daar.

De vermoeidheid is er nog steeds al is het de ene dag erger dan de andere.
Vandaag viel het mee, heb lekker veel kunnen doen en nu ben ik ook nog best fris eerlijk gezegd.

Ja, heb nog wel flink wat meds, naast de bollen die ik 3x daags moet inbrengen heb ik ook nog 2x2 tabletten Duphaston en 1x3 tabletten Estrofem.
Geen idee hoe lang ik dat allemaal nog moet gebruiken, eea schijnt ook afhankelijk te zijn van de echo's die ik moet doorsturen ook.
Ik doe maar braaf wat ze zeggen.

Klopt ja, bepaalde voeding kun je nu beter niet nemen, en andere dingen moet je weer mee opletten.
Sla goed wassen enzo en geen biefstukken eten, dat soort dingetjes, maar idd als je het toch een keer (per ongeluk) eet dan zal het wel meevallen.
Doe wat goed voelt, althans dat probeer ik dan.
Destijds met mijn zoon wist ik de eerste 2,5 week niet eens dat ik zwanger was, nou toen heb ik nergens naar gekeken hoor, gewoon gesjouwd en ik sportte 4x per week toen en daarna bleef ik dat ook gewoon doen (wel aangepast) ik hield me toen ook gewoon aan de richtlijnen die de vk opgaf.
Niet roken, niet drinken, geen drugs, in de tuin werken met handschoentjes aan, bepaalde etenswaren niet eten en opletten met anderen, kip goed doorbakken, dat soort dingen.

Met een tweeling heb je een zogenoemde risico zwangerschap en moet je nog beter opletten.
Maar van wat ik ook gelezen heb is dat ze het eerste trimester op hetzelfde tempo ontwikkelen en groeien als eentje.
De verschillen komen later pas als de kindjes groter zijn.

Wat grappig dat jij ook al denkt dat ze allebei ingenesteld zijn.
Echt iedereen die er van weet denkt dat, wat leuk. 😃

Het is idd zo dat het voor de kleintjes wel leuker is als ze met zijn tweetjes zijn, daar had ik het ook over met de echoscopiste die mijn bms echo gemaakt heeft net voordat ik naar Riga vloog.
Zij was net bevallen van een tweeling (ze had al 2 kindjes en wilden een derde erbij, de tweeling was toeval).
Ze vertelde dat ze deze zwangerschap toch een stuk spannender had gevonden dan de eerste 2 keren en dat het ook zwaarder was, maar dat het voor de kindjes wel heel erg leuk was, nu al, terwijl de kindjes nog maar een week of 10/11 oud waren toen ik haar sprak.

Zeker in mijn (en ook jouw) situatie is het voor de kindjes wel het leukste, dan hebben ze altijd een speelmaatje en zijn nooit alleen.
Mijn zoon is alleen opgegroeid en dat heeft hij niet altijd even leuk gevonden.
Het zal flink aanpoten zijn in mijn uppie met 2 babietjes, maar dat lukt mij wel.
Ik heb er 1 in mijn eentje groot gekregen, dat kan ik ook wel met 2 tegelijk.
Ben nu ouder en wijzer (ahum) dan toen.

Wat gaaf dat je voor jezelf gaat beginnen in de horeca!
Wat voor iets ga je doen?
Cafe? Restaurant? Iets anders?
Of ben ik nu te nieuwsgierig? 😊
Alleennnnnn.... Ik wil niet de wisenose uithangen hoor, maarrre...  moet jij dan niet bevallen? In april 2021?

Nou Siepie, je zal wel lekker liggen te slapen nu, maar heel veel succes morgen!
Dat er maar mooi nog 3 Emmy's aanwezig zijn en dan 2 mooikes terug.
Ik duim voor je hoor.🤞

Geplaatst

@Siepie groot gelijk heb je! Ik had het afgelopen dagen druk met werken (ja ook het weekend) waardoor ik even geen tijd had online te komen. En soms ook even fijn.

Spannend morgen zeg! Dat je niks gehoord hebt vandaag betekent niks hoor, geen bericht is goed bericht denk ik maar! Er zit zeker wat goeds tussen. Succes ♡ Ik duim heel hard voor jullie!

@Jennie80 jij zit ook in een spannende tijd! Het moment dat je de pregnyl mag sluiten is het al bijna zover. Gaat niet lang meer duren en hopelijk zitten jij en @Siepie naast @Kitje, @Hanniebal en mij op het bankje.

@Hanniebal Hoe is het met jou meid?

@Kitje, en hoe gaat het met jou? Lekker een hoop pillen gebruik je ook haha. Ik zit aan de Vitakruid mama. Ochtend en avond een rots van een pil die met moeite door mn keel gaat. Daarnaast ook de omega3. Verder deed ik de 1e dagen na de positieve test nog Ubiquinol doorgebruiken maar ben daar mee gestopt. Durf niet 😄 Wat is verder het nut van tarwekiemolie? Heb nog wel wat liggen maar in die vitakruid zit voldoende vitamine E.

Utrogestan doe ik sinds gisteren maar 1x per dag 200 mg. En dat doorgebruiken tot 10-12 weken. Soort van onderhoudsdosering haha. Of het echt nut heeft weet ik niet.

Nou ladies heb vandaag toch maar met de echo gekeken samen met mijn man want werd beetje onrustig van die symptomen die soms wel en soms in veel mindere mate aanwezig zijn. Zag een mooi kloppend hartje! Ik weet dat het nog te vroeg is (6+3) maar wilde toch zien dat er iets positiefs gebeurt in mijn buik.

Nu nog 2 weken voor de officiële echo in het AMC..... 🙂

Geplaatst

Hello dames, we zijn inmiddels weer terug. Pff wat was dit zenuwslopend 🙂 We moesten lang wachten tot we iets hoorden. Toen ik er klaar voor was kwam de dokter en zij gaf aan dat we twee terugplaatsingen kregen en dat ze er heel goed uitzagen, 1 heeft het niet gehaald. Helaas ook nog geen blasto`s, maar ze dacht dat dit eind van de dag of morgen wel het geval was. Had met tijd van bevruchting te maken ofzo. Ik ben geen dokter, maar ze zullen het wel weten, hoop ik 🙂

Alles zag er heel goed uit, ze waren heel tevreden en dat op mijn leeftijd. Nu lekker slapen want ik heb afgelopen nacht geen oog dicht gedaan. Vanmiddag reageer ik even op jullie verhalen.

x

Geplaatst

@Siepie, yeahhhhh!! Ze zitten er in!! Ze maakten het wel een beetje spannend hoor door geen tussentijdse stand van zaken door te geven. Ik ben echt blij voor je dat het allemaal zo goed verlopen is. Rust nu maar even lekker uit! En emmies: lekker doordelen en een mooi Fluffy plekje uitkiezen om de komende 8,5mnd met z’n 2en te chillen!

@Nina79, ahwwwww, een mooi kloppend hartje! Daar gingen we natuurlijk allemaal vanuit, maar de bevestiging is fantastisch! Gefeliciteerd meid! Hopelijk brengt dit wat meer rust in je hoofd voor de komende 2 weken tot aan de officiële 1ste echo.

en jaaaaa, die super grote VK pillen zijn bijna niet te doen hè, hahaha.

@Kitje, wat moet je naast die Utrogestan nog veel slikken. Zijn die andere tabletten ook voor je baarmoederslijmvlies opbouw? Maakt allemaal niet uit, zolang het goed voor je blijft werken en dat doet het gelukkig! Nog een weekje meid!!! Haha, ik betrap mezelf erop dat ik het zelf ook suuuuuuper spannend vind voor je😂

Geplaatst

Wat een fijn positief bericht @Nina79 een mooi kloppend hartje, kan me voorstellen dat je heel erg opgelucht bent nadat je gezien hebt dat het echt allemaal goed gaat in je buik.
Die onzekerheid herken ik zooooo goed Nina, hier hetzelfde.
Nog een weekje en dan heb ik ook duidelijkheid of het allemaal goed gaat, aan de ene kant kan ik niet wachten en aan de andere kant vind ik het heel erg eng.

Die Vitakruid mama heb ik ook en in principe zit daar wel alles in, maar tussendoor heb ik die grote (dure) pillen niet geslikt, toen ik in de wachtmodus zat vanwege Corona en toen heb ik een potje foliumzuur gekocht omdat ik het toch wel belangrijk vond dat te blijven slikken, daar heb ik nog wat van over en ik had ooit van iemand een tip gehad om dubbele dosis foliumzuur te gebruiken, dus zodoende had ik besloten het potje maar op te maken.

Ik lust geen vis en dus kom ik Omega 3 tekort want dat zit heel veel in vis en veel minder in vlees.
Omdat dat heel goed is voor de hersentjes slik ik dus 2x daags zon capsule om toch voldoende ervan binnen te krijgen.
Als je regelmatig vis eet dan is dat niet nodig denk ik.

Die tarwekiemolie schijnt heel goed te zijn voor de innesteling, het helpt je bms in optimale conditie te houden.
Waarschijnlijk zit er ook wel genoeg in de Vitakruid (volgens mijn vriendin die daarvoor gestudeerd heeft is Vitakruid heel erg goed en heb je voldoende aan die Omega 3 en de Vitakruid mama, maar omdat ik nu zwanger ben geraakt met de rest ook erbij had ik zoiets van, nou weet je, ik maak die potjes op en als die op zijn dan blijf ik bij Vitakruid mama en Omega 3.

Top @Siepie dat je 2 goede emmy's terug hebt gekregen.
Balen wel dat er eentje alsnog helaas afgevallen is, maar je hebt nu wel 2 hele goede kansen!
Dat het nog geen blasto's zijn niet te druk om maken hoor, dat kan idd liggen aan het tijdstip van de bevruchting.
Bij mij was de bevruchting in de avond en kreeg ik de tp in de ochtend.
2 van de 3 waren toen geen Blasto.
Degene die over was gebleven zouden ze nog verder laten doorontwikkelen (was toen een Morula) en toen kreeg ik eind van de middag een appje dat het inmiddels een early blasto was en dat ze die hadden ingevroren.
Iedere paar uur delen ze door, kan best zijn dat als je later op de dag je tp had gehad dat het wel blasto's waren... Of eentje wel eentje niet, kan ook nog.
Feit is, dat ze er heel goed uitzagen, dat ze lekker warm binnen zitten en dat je nu lekker zwanger naar huis gaat.
En nu zo houden he!
Dan plof over 2 weekjes maar mooi naast Nina en mij op het bankje.
En dan hopelijk eind van de maand met viertjes erop, Nina, jij, Jennie en ik.
Wat een feest zou dat zijn!
Wanneer mag je testen? De 27e?
Ga je een bloedtest laten doen, of doe je een urinetest?

@Jennie80 in Estrofem zit Oestrogeen.
En in Duphaston zit progesteron wat ook zit in die bollen.
Volgens de gynaecoloog die ik in NL heb gehad was dat een beetje dubbel, en Duphaston en bollen, maar het kon geen kwaad iig.
Van wat ik zelf allemaal op het internet gelezen heb komt een miskraam ook als je een dip krijgt in je progesteron gehalte.
Schijnbaar heeft het embryo dat heel hard nodig.
Omdat ik een tp heb gehad en geen punctie snapt mijn lichaam niet dat het dat moet aanmaken.
Normaal gesproken wordt dat aangemaakt omdat je een eisprong hebt gehad enzo, maar dat heb ik nu dus niet.
Daarom wordt dat ondersteund door die meds. en krijg ik het dubbel.
Ik neem dus ook expres de Duphaston op andere tijden dan de bollen.
Ik meen dat je lichaam het zelf overneemt zodra de placenta aangemaakt is en dat is na 3 maanden ergens, weet niet precies wanneer dat is.

De oestrogeen is om je baarmoeder in optimale conditie te houden en ook het bms.
Het zorgt voor een goede doorbloeding in je baarmoeder en later ook de placenta.
Hoe het allemaal precies zit weet ik niet, maar ik meen dat het zoiets was allemaal.

Anyway, het zijn hormonen die je lichaam nodig hebt om zwanger te raken, zijn en blijven.
Als je er teveel van binnen krijgt dat schijnt niet erg te zijn, maar te weinig kan dus wel een probleem zijn, dat hoeft uiteraard niet.
Dus ik blijf het maar gewoon braaf gebruiken zoals de clinic het voorgeschreven heeft.
Ik ben nu zwanger, dus het werkt voor mij.
Ze bekijken dat ook per persoon, de een heeft meer nodig dan de ander.

Ja, nog weekje tot de echo, ik vind het zo retespannend!
En jij nog een paar dagen hoogstwaarschijnlijk tot je positieve LG test!

Spannende tijden zijn dit zeg, jeetje.
Siepie nu de wachtdagen in, jij zal ergens eind volgende week volgen dan.

Ik duim nog steeds hoor voor jullie!

Geplaatst

Idd @Kitje, het werkt gewoon voor jou, dus blijf het lekker braaf gebruiken zoals de clinic het heeft voorgeschreven.

Wat alle supplementen betreft, ik gebruik ook vitakruid mama en krillolie capsules. Best prijzig als je het vergelijkt met andere merken, maar heb er wel een goed gevoel bij. 

Ik wil graag ter ontspanning nog magnesiumolie gebruiken, maar heb geen idee welke ik moet aanschaffen. @Nina79, welke heb jij gebruikt?

Hoe voelen jullie je verder? En @Siepie, ben je alweer thuis?

Hier gaat het ok, probeer me lekker te ontspannen en mezelf met m’n baby te visualiseren. Ik vind dat best lastig, dus oefen ik het dagelijks gewoon een paar x!😁

Geplaatst (aangepast)

Haha, je bent helemaal niet te nieuwsgierig @Kitje. Ik kan er nog niet teveel over zeggen, maar het is een restaurant/bar met terras en zaal en daarnaast een snackbar. Echt heel veel zin in. En ja het klopt dat ik dan moet bevallen mocht alles gelukt zijn, maar dat zien we dan wel weer. Eerst maar eens afwachten of dit allemaal lukt.

Baat het niet dan schaadt het niet @Nina79, maar hebben ze je dat dan niet voorgeschreven in het ziekenhuis? Als alles lukt dan moet ik zeker tot week 20 blijven gebruiken en dan gaan ze langzaam afbouwen. Tenminste als ik het allemaal goed begrepen heb 🙈

Oh wat leuk, speciaal gevoel is dat dan als je eindelijk het hartje hoort. Het wordt dan wel iets echter, je gaat er dan meer een beeld bij krijgen denk ik. En natuurlijk fijn dat je dat samen met je man kon doen.

Haha, met z`n tweeën chillen, ik zie ze al zitten 🙂@Jennie80 maar laten we hopen dat ze het zo leuk gaan vinden dat ze lekker blijven zitten. Gewoon blijven oefenen met visualiseren, misschien helpt het wel.

Klopt @Kitje ik ben ook wel heel blij dat er 2 goede teruggezet zijn, maar had het gewoon een prettig idee gevonden als ze al een blasto waren 🙂 Dat is gewoon een gevoel. Ja zou wel super zijn als @Jennie80 en ik naast jullie mogen zitten, gezellig met z`n allen. Ik mag inderdaad de 27e testen, maar ga geen bloedtest doen, gewoon lekker op mijn gemak een urine test thuis. Ik heb vandaag de testen besteld 🙂 dan heb ik ze maar vast in huis haha.

Ik ben inmiddels weer thuis, was een lange dag, vanmorgen om half vijf opgestaan en om 07.45 uur vliegen. Ik heb sinds gisteren wel krampen in mijn onderbuik en ga mij natuurlijk van alles in mijn hoofd halen. Vanmiddag ook wat sliertjes in de urine, gelijk in de stress. Toen heb ik even de boeken van mijn andere zwangerschappen erbij gehaald en toen bleek dat ik dezelfde verschijnselen had. Maar goed, ik hou met alles rekening en het kan natuurlijk niet goed zijn. Grrrrrrr nog maar op dag 2 en nu al in de stress. 😞 

Verder gaat alles goed, morgen manlief weer aan het werk, dus lekker een dagje alleen thuis. Even alles laten bezinken, de afgelopen 5 weken waren een echte rollercoaster. 

x

aangepast door Siepie
Geplaatst

Ja @Jennie80 die Vitakruid is best duur en zijn grote pillen, maar volgens mijn vriendin zijn die supergoed (zij heeft een studie gedaan die daarmee te maken heeft). Ik had eerst Davitamon gekocht, kreeg ik op mijn kop van dr want dat was niet goed, Vitakruid moest het zijn, dus die maar braaf aangeschaft.
Die Omega 3 die ik heb was eerst zon potje met druppels, maar iedere morgen die druppels was net ff iets teveel voor me, zo smerig!
Dus toen dat op was ben ik overgestapt op capsules, ook van Vitakruid want die waren volgens haar ook heel goed.
En het is idd verder precies zoals jij zegt, als jij je er goed bij voelt is het goed toch?
Wat voor de een goed werkt hoeft voor de ander niet goed te werken, ieder lichaam is verschillend en reageert ook verschillend.

Voor jou ook bijna zover denk ik? Eind van de week verwachtte je toch een positieve ovulatietest?
Dat is al bijna.

Welkom thuis @Siepie fijn dat jullie verder een goede reis hebben gehad en veilig met zijn allen weer thuis zijn.
Het is idd een rollercoaster aan emoties en gevoelens wat je doormaakt met zo'n traject, zeker als het dan ook nog eens zo vlug is gegaan als bij jou.
Zo zit je erover te denken en zo zit je weer thuis met 2 Emmy's.

Niet te druk maken hoor om alles wat je voelt, of denkt te voelen.
Het betekend precies helemaal niks.
Ook kunnen die meds je lekker voor de gek houden.
Probeer te ontspannen en afleiding te zoeken en stress is niet goed voor de babies.

Wel gave plannen heb je hoor, dat wordt wel ff spannend tegelijk met de bevalling, maar dat lukt jou wel, daar ben ik van overtuigd.
En je zal ook personeel nodig hebben, want zoiets kun je niet alleen runnen, dus die kun je dan mooi dicteren wat zij moeten doen.
Komt vast helemaal goed!

Hier gaat alles verder prima, voel me nog steeds goed, geen klachten, behalve dan die verdraaide vermoeidheid.
Gister lag ik er al op tijd in en vanmorgen om 8 uur opgestaan.
Lijkt wel alsof ik maar een uurtje geslapen heb.... Kan zo terug naar bed om de hele dag te slapen, lol.
Gelukkig vandaag vanuit huis werken, dat scheelt een boel.

Gister ook nog even contact gehad met mijn contactpersoon van de clinic omdat ik nog maar voor 15 dagen Duphaston heb en de rest nog voor 26 dagen, ook gevraagd hoe lang ik alles nog moet blijven gebruiken, maar eea is afhankelijk van de echo vertelde ze, maar iig nog minstens een maand alles.
Als ik maandag mijn echo doorgestuurd heb naar haar dan bekijken ze maandag hoe lang ik nog de meds moet gebruiken.
Ze bouwen het ook gefaseerd af zei ze, dus niet alles tegelijk en het ligt er ook heel erg aan hoeveel mijn lichaam zelf aanmaakt, sommige vrouwen moesten die bollen de hele zwangerschap blijven gebruiken... 😲 
Ze hebben tegen mij minimaal tot 17 weken zwangerschap gezegd Siepie over die bollen, dus die 20 weken kan wel kloppen.

Heb het ook nog met haar gehad over mijn test die ik op 3 juli gedaan heb en toen zei ze mij dat het heel vaak voorkomt dat je met een urinetest nog niet positief test 14 dagen na de tp en dat mijn eerste test dus heel goed was.
Zij zegt ook dat de kans op een tweeling best aanwezig is doordat ik al zo vroeg een goede positieve test had.
Met een tweeling heb je vroeg in de zwangerschap schijnbaar meer HCG in je lichaam dan met eentje.
Ze zegt ook dat als ik een bloedtest had gedaan dat ze aan de waarde van HCG had kunnen zien of het er eentje is of 2.
Denk dat ze daarom liever bloedtesten hebben dan urine testen, maar ik vond dat zelf ook fijner, gewoon lekker op het gemak, thuis een test doen.
En zeker in deze tijd geeft een bloedtest zo´n hoop gedoe met die afstand houden en sommige instanties eisen ook nog dat je een mondkap op doet.
Voor mij voelde dat niet echt relaxed en dan zo´n telefoontje afwachten enzo.
Dus snap heel goed dat jij ook kiest voor een urinetest Siepie, maar als je niet direct positief test dan nog niet meteen van het ergste uitgaan, want het kan dus dat het nog te vroeg is schijnbaar.
Vandaar ook dat ze tegen mij hadden gezegd dat ik beter een weekje kon wachten ermee, maar ja, dat trok ik hier niet, nog een week wachten.

Ik heb ook gekeken in het zwangerschapsdagboekje dat ik bij hield voor mijn zoon wat ik destijds allemaal schreef en zoals ik het nu zie gaat deze zwangerschap eigenlijk hetzelfde als toen.
Toen was ik ook niet misselijk, had ik pijnlijke boobs vooral snachts en smorgens bij opstaan, regelmatig plassen snachts en moe de eerste 4 maanden.
Dus ik heb maar besloten me niet meer druk te maken over het feit dat ik geen klachten heb en het schrikbeeld van een echo zonder kloppend hartje heb ik losgelaten.
Zenuwachtig zal ik maandag toch wel zijn, maar ik schiet er niks mee op om me daar nu al druk over te maken.
Nog maar 5 dagen!

Nou meiden, fijne dag allemaal en tot de volgende ronde maar weer!

Geplaatst

Ja dat is ook wel zo @Kitje en ik probeer het ook zoveel mogelijk te negeren, maar soms heb je van die momenten. Ik vind het ook zo raar dat ik steeds stukje in mijn urine heb, volgens mij van de utrogestan. Heb jij dit ook gehad? (Beetje vies praatje) 🙂

Precies, ik ga er altijd vanuit dat alles wel op zijn plek valt en manlief wil ook heel graag meer voor een eventuele baby zorgen, dit heeft hij bij zijn dochter bijna tot niet kunnen doen, omdat hij toen een eigen bedrijf had. Hij ziet het dus helemaal positief in haha. En voor mij is het ook wel goed, ik ben zo`n moederkloek in de eerste 2 jaar dus nu moet ik ook eerder en sneller een beetje meer loslaten 😞

Vermoeidheid, ja dat is wel een echte zwangerschapsverschijnsel, gelukkig nog geen last van hier, wel van zere boobs, maar dat kan ook door de medicijnen komen.

Het schiet wel heel erg op tot je eerste echo, ik ben echt heel benieuwd of het er 1 of 2 zijn, maar het maakt eigenlijk niet uit, zolang het hartje maar klopt.

Verder met iedereen alles goed hier?

x

Geplaatst

Ja, is heel herkenbaar @Siepie ik heb die momenten ook en die zullen we allemaal ook nog wel regelmatig hebben.
Ohhh die wittige stukjes/klontjes in je urine moet je je totaal geen zorgen om maken, dat is van die bollen.
Dat heb ik ook en zo lang je die bollen moet gebruiken blijf je dat houden, heeft niks met Emmy's te maken.
Die wittige smurrie komt er ook gewoon uit, je kan ook best een inlegkruisje in je onderbroek doen.
Daarom heb ik zo de pest aan die bollen, het geeft zo'n zooi en vind de onderkant er ook vies van ruiken (nu we toch met smerige praatjes bezig zijn... lol)

Wel fijn dat je man graag ook een grote(re) rol wil spelen bij de baby of babies.
En als jouw plannen doorgaan, dan valt er voor jou een stuk minder te moederkloeken, dan moet je aan de slag!
Maar wel gave plannen!

Die zere boobs komt ook van de bollen, heb ik ook last van, al kan het bij mij nu ook van de zwangerschap zijn (blijft gek).
De vermoeidheid is lastig soms, maar ben al lang blij dat ik niet misselijk ben, dat lijkt me nog veel lastiger.

Ja, eerste echo, nog maar 5 nachtjes slapen, het komt al aardig dichtbij en iedere keer als ik er aan denk word ik weer zenuwachtig.
Als het maar goed is....
En ook benieuwd ja of het er 1 is of 2....
Ik wacht het nog maar even (on)geduldig af... 😁

Geplaatst

Ja wat jij allemaal schrijft herken ik ook wel, maar door de medicijnen wordt je soms ook een beetje voor de gek gehouden. Vanmorgen stond ik op en voelde mij heel grieperig en dat is nog niet echt bijgetrokken. Ik heb nooit griep, dus dacht zal ik dan toch zwanger zijn? Haha je gaat van alles bedenken.

Jeetje wat schiet het al op bij je, nog 4 nachtjes slapen echt heel spannend. 

Geplaatst (aangepast)

Ook bij mij is het weer poezenbolletjes tijd!!💃 @Siepie en @Kitje die stukjes in de urine horen er idd bij. Het is alleen zooooo vervelend als je die smurrie in je inlegkruisje voelt glijden en daarna meteen gaat broekloeren omdat je bang bent dat je bloedverlies hebt.

Gisteravond heb ik de Pregnyl gespoten en sinds vanmorgen ben ik gestart met bloedverdunner spuiten en de Utrogestan bolletjes erin te duwen. 

Dinsdag is de TP van 1 cryo. Haha, hopelijk gaat het nu beter met het gevuld houden van mijn blaas. De vorige x moest ik letterlijk het ziekenhuis in rennen en direct naar de wc omdat mijn blaas op knappen stond. Ik kon mezelf net aan inhouden om niet helemaal uit te plassen, want het voelde zoooooo goed om het te laten gaan. Gelukkig had ik nog voldoende erin laten zitten zodat ze nog wat konden zien tijdens de tp.😄

Ik ga proberen om het dinsdag anders te doen. Hebben jullie nog tips? Ik denk zelf aan 0,5 liter thee een uurtje voor de TP. Hoop dat dat voldoende is aangezien ik de vorige x echt heb overdreven met drinken. Stel je toch eens voor dat bijna 2 liter niet voldoende was 🤣🤣

@Nina79, hoe gaat het bij jou?

zooooo leuk Kitje en Nina, nog even en de officiële eerste echo’s zijn een feit!

aangepast door Jennie80
Geplaatst

@Siepie welkom terug en nu broeden met 2 emmy's in je buik! En op 27/7, de dag van mijn eerste echo met 8+4 weken heb jij een knaller van een positieve test! Lekker rustig aan doen.

Die utro-bollen pfff, heel smerig indd hoe ze eruit ploppen soms en dan in stukjes. En elke keer als dat gebeurde de 1e weken ging ik broekloeren. Nu geloof ik het wel haha. Gebruik nu maar 1x per dag 1, mocht eigenlijk al op de testdag stoppen maar doe zelf even alles opmaken. Dat voelt gewoon goed voor mij.

En wat stoer een eigen eettent. Allemaal mooie toekomstplannen. Hoe voel je je verder? Ga je echt op de testdag testen of ben jij een vroeg tester zoals ze dat noemen haha. 

@Jennie80 joehoe!! Eindelijk de pregnyl erin, daar kreeg ik gewoon paarse tepels van zo pijnlijk haha. Waarom gebruik je de bloedverdunners? Is dat om de innesteling te bevorderen? Dinsdag tp, zo spannend! 

Ik zou gewoon een uur van te voren plassen en dan 2 of 3 grote glazen water of thee drinken. Kom je op minimaal 500 ml. Je blaas raakt vanzelf wel vol door de zenuwen ernaartoe 🙂 2 liter is wel heel enthousiast haha! Mn ogen zouden er van gaan tranen pfff 😄

Om op je vraag over magnesiumolie in te gaan (sorry beetje traag geweest afgelopen dagen). Ik heb online de spray van re-genesis besteld (Zie foto). Heb gelijk 3 aangeschaft en gebruikte het voor en na de tp elke dag. Nu minder. Je kan het onder je voeten spuiten of op je buik of onder je oksels. Niet na het scheren want dan brand je weg haha. Je kan het erop laten of na een kwartier eraf wassen. Het is een beetje plakkerig. Maar ja ik liet het lekker en douchte de volgende ochtend alles eraf. 

@Kitje wat killing he die vermoeidheid. Ik ben echt op, vooral na werk maar ook als ik vrij ben word ik zowat moe wakker en ga moe naar bed.

En wat heb ik een hongergevoel zeg!!! gewoon midden in de nacht een beschuitje met kaas (of 2) en blokjes kaas wegwerken. En heb een drang naar zurige sapjes/drankjes en zoute dingen pfff. Drink nooit echt sinaasappelsap maar heb mn man een pak laten halen gisteren want zooooo'n trek in!

Misselijk ben met vlagen maar niet heel erg dat ik moet kotsen. Is meer een flauw gevoel als ik die honger voel. En boobies zijn wel gevoelig maar zeker niet heel pijnlijk. 

Over 4 dagen jouw echo, zo spannend en leuk! Zou zo mooi zijn 2 kloppende hartjes! Het zit in elk geval wel goed met die echo van jou! 

Ik heb het AMC weer gebeld vandaag en vroeg of partners inmiddels wel mee mogen maar het antwoord is nog steeds nee...... dus toen zei ik dat ik het echt heel jammer vind en het misschien ergens anders ga doen. Toen zei ze dat ik dat wel kan doen maar ze ook graag willen dat ik het bij hun doe. Daarop zei ik: ja maar een vitaliteitsecho kan maar bij 1 locatie gedeclareerd worden. Beetke vaag allemaal.

Ik zei dat ik erover na ging denken. Heb niet verteld dat ik al gekeken heb zondag en misschien nog wel volgende week vrijdag. Had gewoon zin om moeilijk te doen in de hoop dat ze zouden toegeven maar nee hoor..... keihard nee 😄

Ik ga maar weer even wat eten. Tot gauw weer 😘

15949178419475100296361619583291.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden