Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat fijn @Linda003 dat ze nu toch over 2 weken al plek hebben voor je, dan heb je iig duidelijkheid en 2 weken is te doen.
Mijn zusje kreeg daar wel vergoed, maar wellicht ligt dat per zorgverzekering anders.
Maar nu je in je eigen ziekenhuis op acceptabele termijn terecht kunt is het ook niet nodig verder.
Ben blij dat ik je toch enigszins heb kunnen helpen, al is het maar met het idee om toch verder te kijken en te bellen.
Wachten moeten we in dit traject al zoveel, dan wil je niet nodeloos wachten zonder te weten hoe lang.....
Dat gaat een druk bankje worden in januari denk ik.... 😅

Ja, we aaien wat af hier he @Kiona77 Ach ja, als het gewenste resultaat bereikt wordt dan is het goed he? Dan blijf ik nog maar ff aaien.
Oh, jij dacht dat als je positief test dat de wachtweken dan voorbij zijn? 😅
Ik zal je vast voorbereiden op de verlengde wachtweken die mogelijk nog zenuwslopender zijn....
Na de positieve test komen de wachtweken tot de eerste echo die ook oerspannend zijn, meestal krijg je die met 7/8 weken....
Is het goed ingenesteld? Is er een kloppend hartje? Is het er 1? Of toch 2? Ziet alles er goed uit? Groeit hij/zij goed?
Als je die hebt gehad volgen de wachtweken tot de termijnecho zo rond de 11/12 weken.
Klopt het hartje nog steeds? Gaat alles goed? Mega spannende tijd ook.
Velen zullen dan na die echo gerustgesteld zijn en steeds meer vertrouwen krijgen.
Ik niet denk ik.... Dus voor mij breekt daarna de allerspannendste tijd aan, blijft het goed gaan?
Nee, als je in dit traject zit en zoveel moeite hebt gedaan een kindje te krijgen dan zijn die wachtweken niet zomaar voorbij hoor 😅

Balen dat je geen antwoord hebt gehad en met een onduidelijke mail kun je niks.
Idd vandaag dan maar ff bellen, die 3 kansen die je nu hebt zijn superfijn, maar 2 extra is nog fijner....
Ik hoop dat het gaat om die 2 die nog niet ingevroren zijn.

Hoe voel je je verder?

Oh, hahaha, 3 december ook spannende dag voor jou dan @Aslyn ik heb ook alles laten laseren, althans, oksel en de poes.
Poes wel heel pijnlijk, brrr.
Benen laat ik gewoon harsen, heb alleen wat donkerdere haartjes op mijn onderbenen, bovenbenen is blond en heel weinig dus dat geloof ik verder wel.
In de winter vind ik die harige benen ook een minder groot probleem trouwens, scheer ze ook weleens.
Vind het ideaal dat ik (vrijwel) geen haar meer heb bij oksels en poes.
Vooral down under had ik er veel last van met scheren, jeuk en ingegroeide haartjes wat dan weer tot ontstekingen leidde.
Had er de flitspijn wel voor over en gelukkig was het haar net donker genoeg om te kunnen flitsen (ben blond) want te lichte haartjes met weinig pigment kan schijnbaar niet geflitst worden.

Wat fijn dat je toch je volgende cyclus al kunt starten Aslyn, scheelt je toch weer een maandje.
Ja, die leeftijd wordt veel over gezeverd soms, maar als het je een voordeel brengt dan zeker pakken en dan zou ik er ook niet over zeuren, lol.

Weet je wat ik eigenlijk raar vind over die leeftijd?
Als je als vrouw van 40 of 45 nog een kindje wil krijg je 'iedereen' over je heen.
Ja, leeftijd blabla, maar hoeveel mannen zijn er niet die op die leeftijd nog kindjes krijgen (of nog ouder) en daar zeurt nooit iemand over.
Heeft er ooit een 50-jarige man commentaar gekregen dat hij nog kindjes kreeg op die leeftijd?

Even over die kennis van jou, ik snap haar en ook haar wens maar heeft zij dan nog ergens cryo's?
Want dan klopt het idd dat je tot je 50e verjaardag (in Nederland) kunt laten terugplaatsen.
Maar als zij een heel nieuw IVF traject moet opstarten wordt zij in Nederland niet meer geholpen en zal zij naar het buitenland moeten.
Of zij nu wel of geen goede eicelvoorraad heeft nog, dat maakt in NL niks uit.
Hier ligt de grens op 45 jaar, vanaf het moment dat je 45 bent kun je in NL nergens meer terecht, tenzij je nog cryo's hebt.

Ook na 50 zijn er nog wel mogelijkheden trouwens (wel stuk minder) maar Rusland kun je nog wel heen, ik dacht ook Griekenland en Letland heeft helemaal geen eindleeftijd, ik weet dat ze bij de clinic waar ik in behandeling ben een Franse mevrouw hebben behandeld (eiceldonatie) van 54 jaar.
Als je gezond en fit bent kan er veel daar.

En idd, bij twijfel doen, want je als je er achteraf spijt van krijgt dat je het niet gedaan hebt dat is extra balen.
Mensen reageren heel vaak negatief op iets dat als 'niet normaal' wordt gezien.
Of je krijgt domme opmerkingen.

'Heb jij maar 1 kind' bijvoorbeeld.
Nee, heb er 2, maar eentje is levend.

Hoe vaak ik die vraag niet gesteld heb gekregen?
Hoezo 'maar'?
Er zouden mensen een moord doen voor 1 kind!
Dat is niet maar, dat is een groot geluk!

En dat laatste van die vrouw is het allerbelangrijkste, ze heeft een groot hart en plek voor een baby, wat boeit die leeftijd dan nog?
Laat iedereen lekker in zijn of haar waarde en respecteer diens keuzes, maar dat is voor veel mensen heel erg moeilijk.

Idd wat jij zegt, doe wat je gelukkig maakt, het is jouw leven en jij moet er zelf wat van maken.

Geplaatst

Hoe voel je je @Kitje ? Ja als je het zo bekijkt heb je wel gelijk met die wacht weken. Als het lukt worden het 9 spannende maanden voor ons. Denk dat de weken tot de eerste echo ook heel lang gaan duren...Volgens mijn cyclus zou mijn menstruatie rond 30 november zijn, bij jou toch ook rond die tijd? Dat betekent dan ook dat ik pas 2 dagen erna mag testen. 

Ik heb voor 1 december een  bel afspraak met mijn arts over de 2 embryo's. Ik heb vandaag gebeld naar de kliniek maar ze konden me weinig meer vertellen dan in de mail staat. Daarom hebben  ze een afspraak ingepland voor mij. Ik ga er maar vanuit dat het bij 2 blijft. Hopelijk heb ik ze niet nodig.... 🙏

Geplaatst

Ik voel eigenlijk niks @Kiona77 vorige keer had ik pijnlijke boobs en een innestelingsbloeding gehad, nu niks, geen pijnlijke boobs, geen onbestemd gevoel in de buik, ik weet dat het allemaal niks wil zeggen hoor, dus ik wacht het maar gewoon af, maar ik ben er wel beetje bang voor dat het mislukt is.
Ben nu weekje verder, de spannendste week begint nu he van dit deel wachten....
Ik moet de 29e ongesteld worden, zondag.
Maar ik ben het ook weleens 1 of 2 dagen eerder.
Er zat de laatste keer precies 28 dagen tussen, maar de keer daarvoor was het 27 dagen.
Zondag is dan dag 28.
Normaliter begint het dan wel een paar dagen vantevoren te 'zeuren' beetje bruinverlies en onbestemd gevoel in de buik.
Daar heb ik (nog) niks van gespot of gemerkt.
Hoe is het bij jou?

Wat raar dat ze je niks hebben kunnen vertellen over die 2 embryo's en dat ze je niet meer gebeld hebben daar over.
Snappen die nou niet hoe belangrijk dat is om te weten?
Die onzekerheid hebben we al zoveel over van alles, daar kunnen we niet ook nog eens onzekerheid over wel of niet 2 of 4 embryo's in de vriezer....
Het is het dubbele aantal aan extra kansen, dus belangrijk voor jou om te weten.
Maar goed, 1 december dus meer info daaromtrent dan.

Ik hoop ook dat je ze niet nodig hebt Kiona, maar het is fijn te weten dat ze er zijn.
Wellicht is dit een mooi plakkertje en wil je misschien nog een keer, you never know.
Het is altijd fijn om de opties te hebben.

Ik heb de test inmiddels in huis, just in case....
Zometeen maar eens voor mijn dagelijkse wandelingetje, moet een pakketje op de post doen (envelop, weegt niks) dus besloten het maar lekker te voet te doen, heb ik meteen mijn half uurtje walk gehad en het pakketje op de post, 2 vliegen in 1 klap. 🙂

Geplaatst

Wat een spannende periode meiden! 

@Kitje het zegt indd helemaal niks of je wel of niet wat voelt. Ik voelde helemaal niks en daar maakte ik mezelf helemaal gek mee. Nog een week geduld hebben pfffff, die laatste wachtweek is indd killing.

@Kiona77 hoe gaat het met jou in deze wachtweek? 

Stom dat ze niet duidelijk kunnen zijn wat betreft de cryo's. Dat is toch wel het minste wat je wil weten na een punctie....

@Jennie80 ♡♡ Lief je bericht ♡♡

Hier gaat alles goed. Heb over 2 weken een groei echo en over 4 weken de placenta echo om te kijken of die nog in de buurt van de baarmoedermond ligt. 

En volgende week de suiker(ontbijt)test. Heb ervoor gekozen om niet dat drankje te doen.

Geplaatst

@Nina79  voor jou schiet het ook al op, wat spannend he! Waarom krijg je een suiker test? 

Hier ook nog weinig symptomen@Kitje , gister wel zere liezen gehad maar geen idee of dat een symptoom is. Misschien komt het ook wel van die bollen. Vandaag niks gevoeld. Bij mij zoontje voelde ik ook niks en had ik pas symptomen na 6 weken. Volgens mij zeggen symptomen weinig. Het kan altijd nog alle kanten op gaan. Goed teken dat je nog niks van bruinverlies heb gespot. Zo begint de menstruatie bij mij ook altijd. Maar ik heb nog een paar dagen te gaan. Als ik over tijd ben durf ik al voorzichtig een beetje te hopen, al zit ik nu natuurlijk in een kunstmatige cyclus dus dan kan het misschien wel verschillen.

Vond het ook echt vervelend dat niemand me iets kon vertellen over die embryo's. Alsof het helemaal niet belangrijk is maar heb het voor nu los gelaten. Ben al heel dankbaar dat ik meerdere kansen heb gekregen. Als het zo moet zijn dan komt het vast goed. 

@Nina79 ik voel me nog erg rustig. Kan nu ook nog weinig. Vanaf maandag zal het spannender worden denk ik. Ben mezelf nu een beetje aan het afleiden door mn huis gezellig te maken voor de kerst. 

Geplaatst

@Kitje toen ik zwanger was, voelde ik ook helemaal geen symptomen, pas toen ik positief had getest, voelde me ineenkeer zwanger  🙂 toen voelde ik allerlei steken in buik en m’n borsten waren gevoelig. Dus dat zegt echt niks. Blijf positief en blijf de baby’s aaien 🙂 ik hoop dat ik over 5 weken m’n buik mag aaien.  Succes meiden, laat de baby’s maar komen 🙂 

Geplaatst

Nou meiden, hier weinig nieuws te melden, vandaag is mijn NOD en ik heb niks gespot.
Inmiddels weet ik dat zelfs dat niks zegt want de meds die ik heb houden de ongi tegen, dat ik niks gespot heb wil dus net zo weinig zeggen als het hebben van geen symptomen, helemaal niks dus in feite.
Zal dus toch echt in spanning af moeten blijven wachten tot donderdagochtend.....

Maak nog steeds iedere dag mijn wandelingetje, maar voel me af en toe wel een volslagen idioot in de kou.
Ik probeer het hoofd rustig te houden, maar soms gaan mijn gedachtes echt alle kanten op.
Vraag me soms ook weleens af van zou ik echt zo een geluksvogel zijn dat het gewoon zou lukken? Meestal ben ik niet zo lucky namelijk....
Maar een mens kan toch niet altijd maar ongeluk hebben toch?
Anyway, het valt niet altijd even goed mee....

Wat jij zegt idd @Nina79 die laatste wachtweek is killing en dat je kan jezelf idd helemaal gek maken.
Ik betrap mezelf er zelfs op dat ik gewoon in mijn boobs lig te knijpen of ze echt geen pijn doen?
How low can you go en hoe 'fijn' zou het zijn als ik gewoon eens over mijn nek ging van het een of het ander, dan was het duidelijk.
Nu kan het dus beide kanten op nog steeds.

Hoe is het nu met jou @Kiona77? Morgen jij je NOD toch?
Het schijnt overigens heel vaak voor te komen dat mensen niks voelen en als ik na ga in mijn familie, vrienden en kennissenkring dan ken ik eigenlijk veel meer mensen die zich prima hebben gevoeld tijdens de zwangerschap dan mensen die echt ziek, zwak en misselijk waren.
Voor jou extra spannende week omdat je dan ook eindelijk duidelijkheid krijgt over je embyro's en hoeveel er nu uiteindelijk ingevroren zijn....

Ik blijf netjes dagelijks aaien en welkom heten @Aslyn ik hoop dat het helpt en dat er minimaal eentje zich lekker aan het ontwikkelen is.
Ik hoop ook dat jij over een paar weekjes ook buik aait Aslyn....

Nou, succes iedereen en hopelijk wat positieve testen deze week!  🙏

Geplaatst

Fijn dat je nog niks heb gespot @Kitje ! Hopelijk ben jij deze keer een geluksvogel. Ik neem je in ieder geval ook mee in mijn avondgebedje. 

Ik probeer ook elke dag een half uur te wandelen of te fietsen, maar brrrr wat was het verschrikkelijk koud he vandaag. 

Ik moest vandaag ontzettend veel plassen, weet niet of dat een symptoom is. Lijkt me nog een beetje vroeg. Morgen inderdaad mijn NOD en ook steeds aan het broek loeren. Heb eigenlijk geen idee of je NOD wel iets zegt als je in een kunstmatige cyclus zit. Ik kreeg mijn puntje pas op dag 17 van mijn cyclus, normaal is mijn eisprong veel eerder. Maar we kunnen weinig anders doen dan afwachten... Denk aan je Kitje en ook aan de andere dames. 🙏

Geplaatst

Ik hoop het ook @Kiona77 ik hoop dat wij beiden geluksvogels zijn dit keer.
Lief dat je me meeneemt in je avondgebedje.
Ik duim ook keihard voor ons tweetjes.

Het was heel erg koud vandaag, brrr.
Gister ook trouwens.

Van de clinic mag ik ook niet fietsen, dus dat doe ik dan maar niet.
Wandelen is alles wat ik mag.
De hele zwangerschap mag ik vrijwel niks, want het wordt gezien als een high risk pregnancy.

Nu heb ik me ook wel voorgenomen om zeker de eerste 4 maanden ook echt rustig aan te doen.
Maar ik was toch eigenlijk ook niet van plan om al mijn afgevallen kilo's er weer eraan te smikkelen en om die eraf te houden heb ik toch wel iets van beweging nodig en iets meer dan wandelen ook.

Ik ga daarom aan de gynaecoloog vragen (als ik zo lucky mag zijn dat het lukt) hier in NL wat zij aanraadt.
Kijk marathons rennen of urenlang zwoegen in de sportschool dat snap ik wel, maar 3 kwartiertjes een licht programma doorlopen moet toch wel kunnen als je gewend bent aan sporten toch?

Maar ik loop alweer enorm op de zaken vooruit zie ik wel.... 😂

Veel plassen is zeker wel een symptoom Kiona, de vorige keer moest ik ook de godsganse dag (en nacht!) plassen.
Ook al heel vroeg was dat, echt al meteen vanaf het begin.

Ik kreeg mijn terugplaatsing op dag 20 van de cyclus, dus als ik een punctie had gehad, dan was dat op de 15e dag geweest.
Het kan wel wat schelen hier en daar met die data en dat heeft ook weer te maken met de groei van het bms en in jouw geval van de eitjes en ook het weekend soms wat veroorzaakt dat iets eerder of later wordt dan gepland.

Het blijft toch giswerk mbt die menstruatie.
Ik had voor mezelf eens gekeken hoe ik zit met de terugplaatsing door eens te googelen op welke uitgerekende datum ik dan uit kom en in beide gevallen kom ik op dezelfde dag uit, wel een leuke trouwens, 8-8-2021.

Maar als ik het dus invul met 5 daagse cryo of invul met een "gewone" zwangerschap, ik beide gevallen kom ik met mijn laatste ongi dag (1 november) uit op 8-8.

Mijn eisprong is trouwens altijd wel zo rond dag 14 geweest, maar ik weet van mijn zusje dat zij een eisprong had rond dag 9 van de cyclus, dus het kan per persoon wel heel verschillend zijn.
Maar in kunstmatige cyclus is het weer anders natuurlijk.
We redeneren ons suf Kiona, maar vrees dat we niks anders kunnen doen dan toch netjes afwachten....
En de dagen duren laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnggggggggggggggggggggggggggggg....

Geplaatst

Ik heb toch eens aan mijn contactpersoon gevraagd vanmorgen hoe dat zit met die medicatie.
Had natuurlijk zelf lopen googelen.... Maar dat kun je eigenlijk beter niet doen, dokter Google vragen eigenlijk....

Ik had haar gestuurd of zij wist of de medicatie die ik heb de menstruatie tegenhoudt want ik was gister niet ongesteld geworden en ik ben bijna nooit te laat, in de afgelopen jaren slechts 1x voor gekomen dat ik 29 dagen cyclus had.

Ze schreef terug dat de medicatie normaal gesproken toch niet de menstruatie tegenhouden en dat als de behandeling niet succesvol was dat ik dan gewoon ongesteld moet worden en dat ik zeker niet eerder moet gaan testen want dat kan dan vals negatief zijn en me nog meer stress bezorgen, dus ik moet echt pas testen vrijdag.
VRIJDAG??????!!!!! 😬
Op mijn brief staat donderdag.
Nog een dag langer wachten, das onmenselijk 😅

Anyway, ik ben nog steeds niet ongesteld, maar mijn lichaam heeft me al vaker gefopt, ik durf zelfs bijna niet te hopen op....

Hoe is het met jou @Kiona77?
Hou jij het nog een beetje vol allemaal?

🤞🙏🍀

Geplaatst

Laten we hopen dat het om de goede reden is dat je nog noet ongesteld bent @Kitje ! Bij mij ook nog geen sporen te zien van mijn menstruatie. Ik zou het vandaag moeten worden... Verder nergens last van, alleen erg ongeduldig. Had net de kliniek aan de telefoon en heb toch nog even gevraagd wanneer ik nou mocht testen. Het was dus 11 dagen na de terugplaatsing, terwijl ik dacht 10. Volgens mij heb ik het van tevoren niet goed uitgerekend want dacht dat ik woensdag al mocht testen en nu is het ook pas vrijdag 🙈. Zullen we donderdag samen testen Kitje? 

Geplaatst

Ohh, spannend zo he @Kiona77?
Maar is goed teken dan toch dat er bij jou ook nog niks te zien is van naderend onheil...
Ja, dat ongeduld dat ken ik wel idd, verschrikkelijk is het 😅

Maar dat vind ik een goed plan Kiona, doen we het samen op donderdag.
Vind dat wel een mooi idee en ik hoop zo dat we dan allebei 2 streepjes hebben op de test.

🤞🙏🍀

Geplaatst

Owww dames , zo spannend dit! Samen testen as donderdag .. ik vind het zo spannend, hoe geweldig zou het zijn als jullie beiden hier de slingers ophangen?
Blijf alsjeblieft positief, roep niet dat je altijd pech hebt in het leven, want er zijn zo veel dingen waar we dankbaar voor moeten zijn, dus roep het niet op.   Een baby of meerdere baby’s zullen ons uitkiezen om hun mama te mogen zijn. We can do this! 
Ik neem jullie beiden mee in m’n gebeden, ik zeg er wel bij “ gezonde kindjes alstublieft ” .. 

laatste 2 dagen.. we gaan gewoon aftellen 🙂 

Geplaatst

Ow meiden, ik duim echt hard voor jullie!!

Donderdag is D-day!👯‍♀️👯‍♀️👯‍♀️ Kom op emmies, goed blijven delen!!

Ik vind het zooooo rete spannend. Laat het maar snel donderdag zijn. De dag van de 4 mooie duidelijke streepjes @Kitje en @Kiona77!! Houd vol!😘

@Liane, hoe gaat het bij jou? Hopelijk trek jij het ook nog een beetje en heb je verder geen last meer gehad van bloedverlies!

@Aslyn, nog even en wij zijn ook weer aan de beurt om onze buikjes te aaien! Ik kijk er echt naar uit😁

@Siepie, even een warme knuffel jouw kant op! Hoop dat het goed gaat met je gezin!💋

Geplaatst

Pfff nog 2 dagen...@Kitje@Kitje (ik krijg je naam ineens 2 x en lukt me niet om het weg te krijgen)  Zo spannend om donderdag te testen!! Moet daarna wel werken dus hoop op goed nieuws voor ons beiden. Geeft wel steun om het niet alleen te doen! 

Wat lief @Aslyn en @Jennie80  dat jullie zo met ons meeleven! Ik geloof zeker dat het een keer gaat lukken, hoop deze keer al...

Heb een paar maanden geleden gedroomd dat ik was bevallen met 2 hele mooie namen erbij. Toen ik de namen opzocht hadden ze allebei zo'n mooie betekenis dat ik echt geloof dat mijn droom uit gaat komen... We moeten inderdaad blijven vertrouwen. 

Geplaatst

Weer een nieuwe dag zonder rode duivels.... 😅
Maar ook zonder symptomen... Al wil dat precies niks zeggen.... 😁

Dank voor de gebeden @Aslyn alles helpt he?
Ik bid, hoop en duim zelf ook maar mee, wat kunnen we anders?

Nee, we moeten zeker niet roepen dat we altijd maar pech hebben, daar heb je gelijk in, dat roep ik ook niet hoor, maar ik ben wel realistisch, wellicht uit zelfbescherming om mezelf te behoeden mocht het toch niet zo zijn.
Het kan immers 2 kanten op, het is goed of niet.
En dat er geen menstruatie gespot is, wil ook niet zeggen dat het dan dus gelukt is, deze laatste dagen zijn echt vreselijk en ik doe mijn uiterste best om positief te blijven.... 🤞

Dankjewel ook @Jennie80 voor het duimen en de lieve woordjes.
Was het maar donderdag alvast.... Die onzekerheid gewoon ook he, pffffff.....

Als die 2 keer Kitje dan ook 2 babies betekend dan heb je een vooruitziende blik gehad gister @Kiona77 😂
Hoe is het met jou vandaag?
Beetje te doen allemaal nog?
En hopelijk ook nog steeds zonder de duiveltjes..
Dus dan ben jij nu ook over tijd... 1 dag en ik al 2 dagen....

Het is idd een fijn idee om zoiets een beetje samen te kunnen doen.
Ik moet donderdag ook werken, maar ik werk thuis, dat scheelt een boel.
Al is donderdag wel altijd een superdrukke dag omdat ik vrijdags vrij ben.
Hoop dat ik nog aan werken toe kom donderdag... 😬

Wat een mooie droom moet dat zijn geweest Kiona, hopelijk komt die uit.

Dankjewel lieve @Hanniebal dat je voor ons mee duimt en zelfs die lieve, kleine, mooie Yosra met haar kleine duimpjes die mee doet.
Met zoveel meeduimers en meebidders moet het toch wel goed zitten zou je denken....

Hoe is het met jou en Yosra nu?
Gaat alles goed met jullie en een beetje gewend aan het nieuwe leven met babietje erbij?
Je zoontje nog steeds happy the peppy met zijn kleine zusje?

Nou, ik ga wat werken voor nu, thuis....

Geplaatst

Ooooohw wat een spannende week! Nog 2 nachtjes slapen en dan breekt de spannende testdag aan.

Ik duim en bid hier ook heel hard met jullie mee dat de testen donderdag gaan knallen met 2 dikke vette roze streepjes 🤲🏻

Op 1 of andere manier voel ik veel positiviteit!

❤❤❤

Geplaatst

Vannacht slapen en morgen ook slapen en dannnnnn, last 2 days... kom op babysss

@Jennie80 wanneer ben jij aan de beurt? Ik heb net m’n menstruatie achter de rug en volgende keer mag ik al beginnen met medicatie ( hopelijk over 3 weken) 

Geplaatst

Hier ook nog geen rode Duivels @Kitje .. Dacht vanavond wel een miniscuul lichtbruin sliertje te zien, dacht gelijk oh nee... Maar tot nu toe is het daarbij gebleven en heb ik toch nog een beetje hoop. Nog steeds weinig symptomen, alleen hele dag hoofdpijn gehad en slaap slecht maar dat kan van alles zijn. 

Laten we hopen dat het idd een vooruitziende blik was Kitje! Lijkt me zo fijn om tegelijk zwanger te zijn. Vorige keer was ik gelijk zwanger met een vriendin. 

Vanmiddag ben ik door de arts gebeld dat er  in totaal 3 embryo's waren omdat de andere 2 het niet hebben gered. Dus heb er nog 2 in reserve. Had ik al een beetje op gerekend en ergens geloof ik dat het binnen deze 3 x gewoon moet lukken! Had ook aan de arts gevraagd of mijn NOD nog klopt na een IVF cyclus. Ze zei dat dit niet klopt en dat ik ongeveer 14 dagen vanaf de punctie moet rekenen, dus dat zou morgen zijn. Dus ben toch nog niet overtijd

Ik werk donderdagochtend ook thuis maar in de middag heb ik wel 2 afspraken. Maar geeft misschien ook wel afleiding. Daarna ben ik weer 3 dagen vrij dus kan ik evt. bijkomen. 

Dank je wel lieve dames dat jullie zo meeleven! Hopelijk gaat jullie tijd ook snel komen. 

@Hanniebal lief dat je met Yosra mee zit te duimen en ook nog zo betrokken bent na je bevalling! 

Geplaatst

Dank @Nina79 ik hoop het zo, ik hoop het zo....
Positiviteit is altijd goed he, al moet ik die soms wel goed zoeken... 😅

Ehhhm.... Vannacht slapen en  morgen ook slapen @Aslyn ik doe morgen overdag maar gewoon werken....😂
Kon ik maar een miniwinterslaapje doen nu van 2 nachten en een dag, wat zou dat fijn zijn zeg.
Dan schiet de tijd lekker op en is het zo donderdag.
Binnenkort mag jij hopelijk ook op het wachtbankje en dan ga ik ook jou supporteren hoor!

Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is over de emmy's @Kiona77
Jammer dat die andere 2 het niet gered hebben, maar gelukkig wel nog altijd 2 in de vriezer, toch een verbetering van 300% tov de vorige keer he? Nu 3 goede Emmy's.
Hopelijk heb je ze niet nodig en lukt het gewoon met deze die nu lekker warm bij je zit.

Hier ook geen symptomen, aan beide kanten niet, geen symptomen die wijzen op een zwangerschap en ook geen symptomen die wijzen op naderend onheil, dus we wachten maar lekker door dan.

Oh, ok, dus die nod klopt niet helemaal dan met normaal, morgen dus jouw nod en dan donderdag over tijd.
Maar ik heb geen punctie gehad? Hoe berekenen ze dat dan?
Gewoon 5 dagen afhalen van de terugplaatsing en dan een fictieve punctiedag aanhouden dan?
Emmy's waren 5 dagen oud, dus dan is de fictieve punctie dag voor mij de 15e, tel ik daar 14 dagen bij op kom ik op de 29e... Zondag...
Dus dan heb jij idd wel een 'late' punctie gehad Kiona, wat je zelf ook al vond.
Bij mij klopt de nod dan uiteindelijk toch wel met een normale menstruatie dan.
Donderdag ben ik dan 4 dagen te laat en ik durf er nog steeds niet op te hopen, ik ga echt duizend doden sterven als ik die test ga doen, hopelijk krijg ik plas in het potje en niet all over the place behalve in het potje....

Samen met iemand tegelijk zwanger zijn is idd superleuk, ik had dat hier met Nina, scheelde 3 daagjes, was super fijn om het met iemand te kunnen delen die net zo ver is.
Ik had het graag afgemaakt met Nina samen, maar nu het niet zo mocht zijn ben ik blij dat ik het met jou kan delen nu Kiona.

Toen ik zwanger was van mijn zoon was een vriendin van mij tegelijk zwanger, we scheelden toen 1 week in uitgerekende datum, dat was wel heel leuk.
De kinders schelen uiteindelijk wel 7 weken en we wonen een uurtje rijden bij elkaar vandaan dus zagen elkaar niet superveel, maar het was wel heel leuk dat we allebei een (eerste)  kindje hadden van ongeveer dezelfde leeftijd.
Weet nog dat ik bij haar op kraamvisite kwam toen haar dochter geboren was en toen scheelden de kindertjes nog geen 100 gram in gewicht.
Die kleine van mij had toen net de 3 kg aangetikt en die van haar was ook net iets boven de 3 kg en toch kon je heel goed zien dat mijn zoontje ouder was, die maakte al echt contact terwijl haar dochter nog een beetje wezenloos lag te kijken van 'what's gebeurt???"

Nou, ik ga het bed eens bekijken zometeen, morgen weer een nachtje dichterbij DE test.
En nee, de boobs doen echt geen pijn, uitgebreid beknepen zojuist.... 🤣

Geplaatst

Hoe is het met jou @Kitje ? Ik ben bang dat mijn poging is mislukt. Had vanmorgen lichtroze slijm bij het afvegen, vanmiddag weer niks. Heb ook steeds een beetje zeurend gevoel in mn onderbuik, denk echt dat mijn menstruatie er aan gaat komen. Ik baal er zo van... Ook omdat ik dan eerst weer een maand rust moet nemen voordat ik weer verder mag en dat duurt nog zooo lang... Hopelijk zet het toch niet door en kan ik alsnog morgen met jou testen, 

Denk dat jouw NOD wel klopt hoor want jij had toch een terugplaatsing in je natuurlijke cyclus? 

Geplaatst

Ohhh nee @Kiona77 ik hoop echt dat het niks te betekenen heeft en dat je wel gewoon een positieve test hebt morgen.
Een zeurend gevoel in de onderbuik kan ook 2 dingen betekenen, want ik had de vorige keer ook zon zeurend gevoel en was toch zwanger, maar precies dat gevoel heb ik ook als ik ongesteld moet worden.
Snap heel goed dat je baalt ervan, roze wil je gewoon niet zien nu!

Ja, sommige ziekenhuizen hanteren idd een maand rust, bij sommigen mag je wel meteen door.
Die maand rust lassen ze volgens mij ook deels in om de patienten te spreiden....
Maar dat duurt als je verder wil idd super lang dan, je wil liefst gewoon meteen door dan.

Ik blijf duimen voor je hoor!

Nee, ik had niet in natuurlijke cyclus want ik had wel medicatie.
Ik moest op de eerste dag van de menstruatie beginnen met Estrofem, dat moest ik opbouwen van 3 pilletjes, naar 4, naar 5, toen weer terug naar 4 en nu weer 3, dat was om het bms op te bouwen en ondesteunen.

En vanaf een paar dagen voor de terugplaatsing moest ik Duphaston gaan gebruiken 2x2 pilletjes per dag en dan de bollen, 3x daags.
Volgens de NL gynaecoloog hebben Duphaston en de bollen dezelfde werking en is het dubbelop, in NL krijg je niet en, en maar of, of.
Het kon volgens haar ook geen kwaad dus als de dokter het zo voorschreef vond ze het ook prima.

Hier is alles nog hetzelfde als gister.
Geen tekenen of symptomen.....

Geplaatst

Innestelingsbloeding heb ik vorige keer ook gehad, dat was weekje na de terugplaatsing toen, paar dagen voor mijn NOD.
Weet niet meer precies hoe lang ervoor het was, dat moet ik dan terugkijken.
Maar toen dacht ik ook dat het einde oefening was en bleek toch zwanger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden