Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat kan ik me nog herinneren @Kitjedat je eenmalig roze bloedverlies had.  

En nu geen symptomen betekent helemaal niks. Weet ik mezelf daar helemaal gek mee heb gemaakt dat ik geen symptomen had. Op gegeven moment kreeg jij wel gevoelige borsten en ik helemaal NIKS en dat maakte me zo onzeker. Die dagen voor het testen en voor de 1 echo zijn en blijven killing.... 

@Kiona77 het hoeft echt geen einde oefening te zijn. Ik blijf keihard door duimen voor je ♡

Voel echt met jullie mee..... 

Geplaatst

Het is nu toch vrij laat voor een innesteling?Het is 9 dagen na tp... En als het toch een innesteling zou zijn is het dan al mogelijk om morgen positief te testen? 

Fijn dat er bij jou nog niks te zien is @Kitje . Klinkt positief! 

Geplaatst

Nee, dat was niet roze @Nina79  was beetje bruinig, eigenlijk hetzelfde als wat ik altijd heb voordat ik ongesteld moet worden.
Beetje zeurende buik, een onbestemd gevoel noem ik dat en wat bruin verlies, een dag of 2-3 voor de 28e dag heb ik dat dan en dat had ik de vorige keer dus ook, precies hetzelfde en ook ongeveer in het tijdsbestek dat ik ongesteld moest worden.

En dat ik nu geen gevoelige borsten heb is ook wat mij heel onzeker en bang maakt dat het mislukt is.
Ik heb namelijk bij mijn eerste zoon ook pijnlijke borsten gehad en de laatste keer dus ook.
Dus ik snap heel goed hoe onzeker het jou maakte dat jij niks voelde, maar tegelijkertijd put ik daar nu hoop uit....

Het is gewoon een heel onzeker traject.

Volgens mij was bij mij die innesteling ook wel een week na terugplaatsing @Kiona77 ik dacht toen ook dat het mislukt was omdat ik "ergens" gelezen had dat een blastocyste eerder innestelt.
Maar denk dat het pas hcg gaat aanmaken als het eenmaal ingenesteld is.

Soms hoor je ook weleens dat vrouwen ondanks zwangerschap toch iedere maand een (lichte) bloeding krijgen rondom de periode dat ze ongesteld moeten worden.

Snap heel goed dat je het somberder in ziet nu Kiona, maar toch probeer ik hoop te houden voor ons beiden!

Geplaatst

Nou, ik heb het nog eens bekeken @Kiona77 en de vorige keer heb ik 18 juni terugplaatsing gehad en toen schreef ik op 27 juni dat ik dacht dat de kleur van de rommel die in mijn inlegkruisje valt van de bollen van kleur veranderde en donkerder was geworden, ook scheef ik over een gevoel van ongesteld te moeten worden, een dag later had ik echt bruin verlies, maar achteraf had ik dat dus al vanaf de donderdag, alleen toen was het zo weinig dat het amper opviel, dat was dan de 24e dus 6 dagen na de terugplaatsing, maar je zag het pas echt goed vanaf de 28e dus dat is 10 dagen na de terugplaatsing.
Ik was toen 2 juni ongesteld geworden en mijn nod was toen de 30e alleen ik telde er zelf altijd wel een paar dagen af omdat mijn cyclus 26-28 dagen is, dus hield ook rekening met 28/29 juni en dan bruin verlies een paar dagen ervoor, dat klopte precies met hoe het normaal gesproken altijd ging bij mij als ik ongesteld moest worden, ik werd het alleen niet....
Ik mocht toen 3 juli testen en die was toen positief.

Geplaatst

Lief dat je het voor me hebt opgezocht @Kitje ! Ik zou officieel vrijdag mogen testen dus ga er dan maar vanuit dat er morgen ook al iets te zien zou moeten zijn. En zoniet dan ga ik ervan uit dat mijn menstruatie door gaat zetten... Maar zolang er nog geen bloed is hou ik moed! 

Geplaatst

Ja, dat zou je wel denken idd  @Kiona77 dat je die ene dag eerder al wel wat zou moeten zien.
Maar je weet het nooit, idd zo lang er geen bloed is, is er nog hoop.
Ik duim gewoon door voor ons tweetjes Kiona! 🤞

Geplaatst

Dames, last night.. morgen the big day.. duimen duimen.. zoo knap dat jullie het tot nu toe hebben volgehouden om niet te testen.. 

heel veel succes morgen.. zal ik de ballonnen alvast opblazen? 🙂 ik hoop het zo graag.. 

• Like 1
Geplaatst

@Aslyn, wat spannend! Over 3 weekjes mag je alweer beginnen met de medicatie! Als ik het goed heb begrepen, gaat het om de TP van een cryo, toch? Hoeveel cryo’s heb je nog over? Hoop dat het in januari meteen raak is en dat de overige cryo’s broertjes en zusjes mogen worden.🙏

In januari gaan we voor de 2e stimulatie-ronde. Ik kijk er stiekem ook wel weer naar uit! Momenteel slik ik dagelijks Orgametril (progesteron-only pil) om mijn cyclus te onderdrukken vanwege een zware vorm van endometriose en ook om (hopelijk) de vorming van poliepen tegen te houden. Jeetje zeg, het zou zo fijn zijn als het in januari gelijk raak is. 

@kitje en @Kiona77, ik duim voor jullie!! 

Geplaatst

@Jennie80 ook voor jou heel spannend dan! In januari dus de tp, toch? 
ik heb nu nog 4 cryo’s in de vriezer. Volgens mijn berekening zal de tp ergens in de eerste week van januari plaatsvinden, als alles goed gaat. Ik zit wel erg te twijfelen of ik niet 2 moet laten plaatsen, maar manlief wil het niet en de artsen hebben het ook afgeraden, maar ik heb het idee dat ze in Nederland altijd heel voorzichtig zijn omdat ze bang zijn voor een tweeling vanwege complicaties. Ik heb juist zo’n gevoel van “ als eentje niet lukt, lukt de tweede misschien wel”.  Maar ja, als het tweeling wordt, zou ik het helemaal niet erg vinden en zijn ze erg welkom. Helaas wil manlief dat niet, hij zegt dat het moeilijk zal worden om voor twee baby’s te zorgen en is ook bang voor complicaties. 

ik reageer wel heel erg op de hormonen, ik word echt een monster zodra ik ze gebruik en reageer heel vaak af om m’n man.. heb zelfs overwogen om destijds even weg te gaan ..  kan je na gaan hoe erg het mij beïnvloedt.. daarom hoop ik echt dat ik zsm zwanger raak , voordat ik manlief ergens in de tuin heb begraven 🙂 

Dames slaap lekker En hopelijk horen we morgen dat het positief is. 

Geplaatst

Ja, laatste dagje, morgen is het judgement day... 
Pff, als ik eraan denk krijg ik al de bibbers.
Ben er zo zenuwachtig voor, nog erger dan alle voorgaande keren bij elkaar x2 zoiets....
Zometeen maar slapen, dan is het snel morgenvroeg en dan hebben we antwoorden....
Ballonnetjes, roze en blauwe dan graag @Aslyn... Onder het mom van we blijven positief denken... 😁

Ik hoop het ook @Jennie80 dat het in januari voor jou mag lukken, je hebt zoveel te verstouwen gehad de afgelopen maanden.
Lichaam goed tot rust laten komen, dan ben je er weer helemaal klaar voor.
Tegen die tijd gaan de duimpjes gewoon weer draaien voor jou hoor!

Ik snap je twijfel @Aslyn en hier in NL zijn ze idd erg terughoudend mbt het plaatsen van 2 embryo's ivm de kans op een meerling.
Daar zitten dan extra risico's aan maar ja, als je niet meer heel piep bent heb je ook extra risico's maar de kans dat je een gezond kind krijgt is nog altijd vele malen groter en zo is het ook met meerlingen.
De kans dat je 1 kindje krijgt is altijd nog vele malen groter dan dat je er toch 2 krijgt.
En zelfs als je eentje terug krijgt is er een klein risico op twins, want een embryo kan zich alsnog opsplitsen, gebeurt weinig, maar gebeurt wel.
Dus een klein risico heb je altijd wel.
Alleen als je man het echt niet wil dan zou ik toch overwegen om het niet te doen Aslyn.
Ik snap heel goed je beweegredenen en ik heb het zelf aan den lijve ondervonden, 2 teruggeplaatst, eentje blijven zitten.
Maar dat wil niet zeggen dat als ik ze 1 voor 1 had teruggeplaatst dat die ene dan niet ook was blijven zitten....

En ja, een begraven man in de tuin, moeders in het gevang dat wil je toch ook niet Aslyn? 🤣
Moest wel erg lachen om dat stukje.

Hormonen doen rare dingen met een mens.
Toen ik ging bevallen van mijn zoon was ik nog samen met een meneer.
Dus ik lig daar met weeen in het ziekenhuis te kijken, niet wetend hoe lang het zou duren want met deze termijn laten ze je gewoon liggen en doen ze niks zo lang het kindje het goed doet en hopen ze dat die blijft zitten want elke dag extra is meegenomen.
Dus dan lig je daar met weeen om de 5 minuten niet wetende hoe lang het zou duren, enkele uren? paar dagen?
Zo ziek als een hond want ik kon nog geen slokje water binnen houden (wel goed voor de lijn) en toen vraagt die man...
Moet ik iets voor je doen? Rug masseren ofzo?

Dus ik priem naar een stoel met mijn vinger en ik zeg.... Daar gaan zitten, mond houden en mij vooral NIET aanraken.
Hij ging er nog braaf zwijgend in zitten ook, die zal wel gedacht hebben, hopelijk gaat ze ooit weer eens normaal doen....
Later dacht ik van, goh, dat was eigenlijk ook wel onaardig.
Maar was om te voorkomen dat ik hem de nek zou omdraaien en dan zou ik net zo een situatie krijgen als jij, man onder de grond, moeders in het gevang... 😂

Dankjewel @Linda003 het is echt zooooo spannend.....

Laatste update vanuit hier voordat ik het bed ga opzoeken....
Geen rode ellende gespot, geen bruin, geen roze, niks, alleen bollenrommel....
Geen vlagen van misselijkheid, geen pijnlijke boobs (ik tel de hele dag hard knijpen om pijnlijke boobs te veroorzaken toch maar niet mee), geen symptomen, geen naderende ongi klachten, dus compleet onduidelijk wat er morgen gaat gebeuren, kan 2 kanten op, goed of fout.....

Ik zal morgen nog wel wat laten weten hier, maar dat gaat wat later op de ochtend zijn.
Ik zal beide soorten toch even op me moeten laten inwerken.
Een teleurstelling weghuilen en een positieve test... Ik heb echt geen flauw idee wat ik ga doen dan eigenlijk...

Nou, @Kiona77 ik hoop heel erg dat wij morgen 2 hele blije meisjes zijn!
Ik ga al duimend en biddend naar bed.

🤞🙏🍀

Geplaatst

Nou meiden, hier een negatieve test helaas, ben er heel verdrietig van, maar voelde het eigenlijk al wel.... 😥
Ik had ook helemaal geen symptomen, zelfs geen pijnlijke boobs en dat laatste heb ik iedere keer nog gehad.
Hier is het over helaas.

Heb mijn contactpersoon geappt dat de test negatief was.
Toen stuurde ze terug dat ik over 5/7 dagen de test nog eens moest herhalen want een urinetest zou niet altijd nu een zwangerschap al detecteren, maar dat kan ik me niet voorstellen eerlijk gezegd, ik kan me echt totaal niet voorstellen dat een heel erg witte test waar nog in de verste verte geen streepje op te zien is  (en geloof me, ik heb die echt heel goed bekeken) volgende week ineens wel positief is, dus dat heb ik ook aan haar gezegd en toen stuurde ze terug dat misschien de hcg levels nu lager zijn dan de vorige keer en dat een urinetest niet zo betrouwbaar is als een bloedtest, maar ja, als de hcg levels te laag zijn om in urine te kunnen meten zit het sowieso niet goed.

En ik heb ook helermaal geen zin om met die medicatie door te gaan nu, want ze zegt dat ik ermee moet doorgaan nog een week, das toch vrij zinvol wel.
Pff en zit ik met al die medicatie ook nog te kijken die ik had gekocht in de hoop dat het zou lukken.

Ik hoop dat jij beter nieuws hebt @Kiona77 🤞

Geplaatst

@Kitje ach nee, wat erg! Kan me voorstellen dat je je klote voelt, ik had zo graag willen horen dat het positief zou zijn. Echt balen. Dit is gewoon kut. Jammer zeg 😞 heel veel sterkte om het te verwerken. Word er wel stil van. Hier een virtuele knuffel voor je. 

@kiona, hopelijk kom jij met het goed nieuws. 

Geplaatst

Wat verdrietig @Kitje ! Zeker omdat het je laatste kans was. Wat zal jij je ellendig voelen. 

Hier ook geen goed nieuws vrees ik. Mijn zoontje kwam om 4 uur naar me toe vannacht, dus werd ik wakker. Ik moest heel nodig plassen  dus dacht laat ik dan maar meteen een test doen want anders is mijn urine vast niet meer zo geconcentreerd om 7 uur. Toen zag ik al dat de afscheiding wat bruinig werd. Ik heb de test gedaan en zag een heel licht lijntje komen, maar het is veel te licht voor de testdag dus heb de hoop opgegeven. Vanmorgen kreeg ik ook weer lage rugpijn net als mijn miskraam vorige keer, dus ga er nu maar vanuit dat het niet goed in genesteld is. Heb mn zoontje lekker bij me in bed genomen en hem heel veel geknuffeld. Dat gaf wel een beetje troost... 

Mijn afspraken voor vandaag hebben allemaal afgezegd waar ik nu wel blij mee ben, kan ik het even verwerken... 

Hele dikke knuffel voor jou Kitje! 

Geplaatst

Wat rot ook @Kiona77  op zich wel fijn dan dat je afspraken afgezegd hebben vandaag.
Blijft toch verdrietig als iets wat je heel graag wil, niet lukt.
Ik ga me erbij neer moeten leggen dat het voor mij niet meer weggelegd is, helaas.
Dat zal veel tijd nodig hebben, het verdriet om de kleine die niet mocht zijn zit er ook nog steeds.
Dit is eigenlijk wel precies waar ik bang voor was, het verdriet om hem komt nu weer keihard terug en wetende dat het echt over is doet heel veel zeer.

Ik ga nu maar een poging doen om te werken.

Sterkte Kiona, knuff!

En voor jullie allemaal, heel veel succes de komende pogingen, ik hoop zo dat het voor jullie wel weggelegd is.
Bedankt voor alle support, dat was fijn.

Dikke knuffel voor julllie allen!

Geplaatst

@Kitje je gaat toch eerst weer sparen en dan weer verder? Of stop je er helemaal mee? Nee toch? 

@Kiona77 als ik jou was zou ik over twee dagen weer testen en wel doorgaan met de medicatie. 

Geplaatst

lieve @Kitje, ik vind het zo klote om te lezen. Echt een understatement. Ik had het zo anders voor je gehoopt en kan me goed voorstellen dat het verdriet om je zoontje weer versterkt terug gekomen is.😞

Heel veel liefde en kracht moppie.❤️

Geplaatst

@Kiona77, misschien doe jij er idd wel verstandig aan om over 2 dagen weer te testen aangezien je toch een licht streepje zag vanmorgen vroeg.

Wie weet. Laten we de hoop nog niet opgeven meid!

Geplaatst

@Aslyn en @Jennie80 heeft geen zin meer om te testen denk ik. Mijn menstruatie is echt doorgebroken en heb steeds lage rugpijn. Weet zeker dat het niet goed is... Geloof niet dat dit een innestelingsbloeding is... 

Geplaatst

Wat een shitzooi meiden 😞

@Kitje voelt zo definitief zoals je het opschrijft en die pijn komt helemaal door tot hier😞 Baal echt met je mee en had het je zo gegund. Afscheid nemen van een jarenlange wens is niet makkelijk. Sterkte lieverd.

@Kiona77 klinkt bij jou ook niet goed nu je bloeding en kramp heeft doorgezet. Balen zeg...... 

Ik stuur jullie allebei een grote knuffel ♡

Geplaatst

ik snap jullie teleurstelling dames, voelt zo klote. Kan me heel goed voorstellen hoe het voelt 😞 nogmaals heel veel sterkte dames. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden