Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames 

Ik kan niet op iedereen individueel reageren maar ik wens jullie allemaal een voorspoedig voldragen zwangerschap toe en een gezond kind!!!!!

Ik ben nog geen 40, niet eens 30,  maar helaas wel in vervroegde overgang. Ik ben nu begonnen met IVF, en had eerst ook geen groeiende eicellen maar nu wel en we gaan door met spuiten.. ik heb ook acupuntuur gedaan en ik denk dat het wel echt heeft geholpen. Helaas mogen ze nu niet meer behandelen vanwege de corona maatregelen. Voor de vrouwen die nog bezig zijn met stimuleren etc, is het advies om je buik lekker te masseren. Dit is goed voor de doorbloeding. Wie weet heb ik over een paar dagen de punctie. Ik hoop het zo erg en dat het allemaal goed gaat. 

Ik zal voor jullie duimen!! En houd jullie sterk, vertrouw erin, geloof dat het goed komt en probeer komende tijd lekker te wandelen en te ontspannen zo nu en dan op je eigen manier. 

Groetjes 

Geplaatst

@Nina79, gefeliciteerd met je meissie! Blij om te lezen dat de bevalling voorspoedig is verlopen en dat je een kleine gezonde meid in je armen hebt kunnen sluiten. Finally! Het is je ook zo enorm gegund❤️ Wat een mooie naam trouwens!

Kiona en Linda... spannende tijd voor jullie. Ik duim voor positieve testjes en duidelijke streepjes! 

@Aslyn, hoe gaat het met je? Binnenkort weer een TP hè? Vindt het bij jou plaats in je natuurlijke cyclus?

@Kitje, een dikke knuffel jouw kant op.. Hoop dat je ook veel goede momenten hebt deze periode. Ik vond het fijn om te lezen dat je een lichtpuntje hebt gevonden. Hoop dat het je veel kracht en vreugde geeft!❤️

Welkom @Axelle en @Sal2021!!

Geplaatst

Wat een prachtig nieuws @Nina79!! Fijn dat het allemaal goed is gegaan en je eindelijk mama bent geworden! Van harte gefeliciteerd met jullie meisje, mooi naam! Ga er lekker van genieten ❤. 

Welkom @Sal2021 fijn dat je nu toch groeiende eicellen hebt! Ik weet uit ervaring dat je met een verwijs brief wel terecht kan bij de acupunctuur tijdens deze periode. Het is het proberen waard. 

Hier zit ik nog erg in de spanning. Ik heb sinds donderdag steeds een klein beetje afscheiding, lijkt een beetje gelig /lichtbruin maar het is zo weinig dat een inleg kruisje niet nodig is. Maar het maakt me wel onzeker. Vanmorgen een testje gedaan  maar helaas nog spierwit. De vorige keer had ik al een licht streepje, maar zolang er geen bloed is wil ik hoop houden... Officieel mag ik donderdag pas testen. 

Geplaatst

Gefeliciteerd Nina, prachtig nieuws ❤️ En nu genieten van jullie wondertje.

@Kiona77 wat spannend zeg! Je zit nu in de killingweken dus, veel sterkte en hopelijk heb je volgende week een knaltest.

@Kitje

Geplaatst

Proficiat lieve @Nina79 met je prachtige wondertje.
Blij te horen dat alles goed verlopen is en dat alles goed met jullie gaat.
Geniet lekker van je kleine meid.
Wat een reis is het geweest he om haar te krijgen, maar wat fijn dat de reis nu verder gaat over een nieuwe weg met haar in jouw armen.

Hoe is het nu met jou @Kiona77?
Spannende dagen nu voor je tot je mag testen.
Die tweede week is killing altijd he?
Ik ga je geen valse hoop geven want daar heeft niemand wat aan, maar ik wil je wel zeggen dat alles wat je voelt of niet voelt precies niks wil zeggen.
Misselijkheid en hoofdpijn kan ook van de medicatie komen, maar wellicht kan het ook een hele prille zwangerschap zijn.
Jij had een 5-daags embryo toch?
Dat nestelt als het goed is vrij vlot in, lichtgekleurde afscheiding kan ook duiden op een innestelingsbloeding.
Voor een menstruatie is het idd wat vroeg, maar ik kijk nergens meer van op met deze trajecten.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een innestelingsbloeding gehad, dit was na ongeveer een week na de tp, dit was ook heel licht bloedverlies, beetje bruinig en dit stopte na een dag of 2/3 weer.
Ik zag het omdat ik inlegkruisjes gebuikte vanwege de uitvloeiing van die bollen, maar als ik die inlegkruisjes niet had hoeven gebruiken was het me wellicht niet eens opgevallen.
Verder had ik geen tot weinig 'klachten' 
Het kan dus nog alle kanten op bij je, probeer je niet gek te maken door alles te beredeneren.
Het is zoals het is en daar kun je niks aan doen of mee doen, alleen hopen en duimen dat het goed gaat.
En ik hoop en duim met je mee.

Bedankt voor je lieve woorden @Axelle fijn dat je het zo ervaart.
Ik heb veel zelf moeten uitzoeken, het is een kleine moeite om mijn 'kennis' of ervaringen te delen met een ander.
Hopelijk heeft het je wat verder kunnen helpen.
Wat zonde zeg dat je een jaar 'verkwist' hebt nu.
Op onze leeftijd telt iedere maand, een jaar weg door onzorgvuldigheid in een precair traject als dit.
Juist op onze leeftijd is snel handelen geboden, als ik alles vooraf geweten had, dan had ik het zo anders gedaan.
Al dat gewacht in NL op van alles en nu met die Covid ellende is het allemaal nog vele malen moeilijker geworden.
Laat je niet ontmoedigen door het geringe aantal eitjes, ik had er ook nooit veel, maar de eitjes die ik had waren wel makkelijk te bevruchten en ik had ook in follikels van 12-13 mm een rijp eitje zitten.
Hopelijk maken ze allemaal nog een groeispurtje.
Ik heb overigens hele goede verhalen gehoord over acupunctuur en dit zou ook gunstig kunnen zijn voor je eitjes.
Weet niet hoe jij daar in staat, maar je zou het kunnen overwegen evt.

Eigen eitjes zijn idd het allermooist, maar als het daarmee niet lukt, weet dan dat er een alternatief is.
Olga is vreselijk duur idd, er zijn ook goedkopere alternatieven, alleen geven die dan geen garantie.
Helaas is geld alles in dit traject, hoe meer je ervan hebt, hoe groter de kans dat het lukt een keer.
De meesten echter hebben niet het geld voor vele pogingen helaas.

Welkom @Sal2021 laat je vooral niet weerhouden door mee te schrijven hoor.
Wat rot voor je dat je in de vervroegde overgang bent op zo'n jonge leeftijd.
Jij bent momenteel bezig met een stimuleringsronde voor je eitjes dan?
Dus binnenkort hopelijk een punctie?

Voor wat betreft de acupunctuur, dit kan wel, ook nu.
Als een acupuncturist als arts BIG geregistreerd is valt die namelijk onder de gezondheidszorg en mag hij wel open.
Er zijn er verschillende waar je bij terecht kunt, je zou evt andere meiden kunnen vragen waar zij geweest zijn.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in de buurt van Eindhoven zou wonen dan kun je bij deze meneer terecht:

https://www.acupunctuur-lieveld.nl/corona-maatregelen

Geplaatst

Hoi lieve dames, ik ben helaas gister ongesteld geworden. Veel te vroeg maar had ook een vroege eisprong. Het is allemaal heel heftig omdat het nu gewoon voorbij is... Moet dit echt even verwerken... 

Heb net de acupunctuur afgebeld die voor deze week nog gepland stond. Van hem hoorde ik dat ze niet meer mogen behandelen, ook niet meer met een verwijzing. Ze zijn teruggefloten door NVA. Wilde ik nog even met jullie delen. 

Allemaal heel veel sterkte in jullie traject. Ik ga even de tijd nemen om dit te verwerken... Liefs van mij

Geplaatst

Bericht was nog niet af... Kort en krachtig niet aan mij besteed, sorry meiden.

Dankjewel lieve @Jennie80 voor je knuffel.
Hoe is het met jou verder?

Met mij is het wel ok @Aslyn lief dat je er naar vraagt.
hoe is het met jou nu?
Binnenkort weer een poging voor een cryo tp toch? 
Maart mocht jij weer aansluiten dacht ik?

Geplaatst

Ohhh, lees nu je berichtje @Kiona77 wat ontzettend k.. 
Ik weet heel goed hoe je je nu voelt, hoe verdrietig dit alles is.
Ik weet even niks te zeggen lieverd, had het je zo ontzettend gegund.
Neem je tijd om dit te verwerken, dat doe je niet even.
Ik geef je een virtuele hug! 

Geplaatst

Owww kiona, dit is zo klote! Ik had het je zo gegund! We weten allemaal hoe je je nu voelt. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken. Pfff, echt klote...

kitje, fijn dat het goed met je gaat. 
Ik moet nog vaak aan je denken. ook fijn dat je nog actief bent hier, we hebben zo veel aan je kennis! Bedankt hiervoor. 

ik had een hele goede arts gevonden in Turkije , hij was erg bekend met ivf behandelingen en hij had veel meiden geholpen die “uitbehandeld” waren, hij gebruikte bepaalde medicijnen om immuunsysteem te verhogen, een maand voor de punctie tot en met 5 weken zwangerschap. Hoor ik nu dat hij zelfmoord heeft gepleegd, ik vond het zo erg!  Erg voor z’n familie en nabestaanden en ook voor al z’n patiënten die bij hem in het traject zaten. 

ik ben Corona helemaal zat, ( wie niet eigenlijk?) , ik heb 2 maanden voor niks moeten wachten, ik word er zo verdrietig van en ook wel boos, dus ik ben al aan het kijken voor een behandeling in Turkije, ik heb nu ook kunnen sparen, maar het hele traject, vanaf dag 1 vind ik zo zwaar... 

Ik mag rond 22 maart weer beginnen met medicatie en het ergste vind ik, mocht het weer niet lukken, kom ik weer op de wachtlijst ! 
Het is wat... 

Geplaatst

Wat erg voor je @Kiona77 heel veel sterkte!! Leef echt met je mee.

Gefeliciteerd @Nina79 met de kleine meid. Heel veel geluk met elkaar

Wat een rollercoaster van emoties dat steeds op het forum komt met allemaal het zelfde doel. Ik moet nog precies 1 week wachten voor ik officieel mag testen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet zo'n heel goed gevoel bij heb. Ik voel nog echt helemaal niets, dat had ik de vorige keer wel. Ook al weet ik dat dat nog niets zegt. Kan de dagen op de kalender wel vooruit kijken....

Geplaatst

Dank jullie wel meiden ♡

Ach lieve @Kiona77..... wat een rot bericht. Heel veel sterkte met de verwerking. Vreselijk dat het echt over is voor jullie (wat ik begrepen heb). Dikke knuffel van mij ♡

@Aslyn jeetje wat een nieuws van die arts in Turkije... werkte hij alleen of binnen een team? Dan kun je er nog wel terecht toch? Hoor wel goede verhalen over trajecten in turkije. Dat was mijn back up plan mocht het hier niet gelukt zijn.

Geplaatst

Aww thanks @Aslyn dat is lief van je.
Zoveel 'kennis' heb ik niet hoor, ik deel enkel mijn speurtocht op dr. Google met jullie....  😃

Wat bizar van die Turkse arts zeg, jeetje.
Wat erg voor zijn familie en ook patienten.
Het zal je maar overkomen zeg.
Wellicht kun je wel nog in de clinic terecht waar hij werkte?
Anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen met je zoektocht, dat is wel echt balen.
Turkije hoor ik wel hele goede berichten over met grote successen.

Ik ben die hele Covid shit ook spuugzat.
Het geeft zoveel onhandigheid en enorme eenzaamheid.
Ik snak naar een normaal leven, een leven van voor 2020, maar ik vrees dat ik dat wel op mijn (te dikke) buik kan schrijven.

Ik snap je boosheid en verdriet ook heel goed, je heb het idee kostbare tijd te verliezen op deze manier.
En met de bureaucratie in NL schiet ook niet op.
Met buitenland heb je iig geen wachtlijsten, kost een paar centen, maar dan kun je wel vlot verder.
Zeker als je wat gespaard hebt, dan snap ik heel goed dat je daar nu serieus naar kijkt.

22 maart, 4 weekjes nog.
Tijd gaat zo langzaam in de ongewenste wachtmodus he?
Ik hoop zo dat de volgende keer raak is bij je.
Weer 2 maanden wachten is echt vreselijk, je wil toch gelijk door het liefst.

Succes met je laatste wachtweekje @Linda003 dat je niks voelt wil niks zeggen hoor.
Bij zowel mijn zoon als de laatste zwangerschap voelde ik ook niks en toch was het raak.
(on) geduldig afwachten is helaas het enige wat je kunt doen....

Geplaatst

@Kiona77 wat naar!! We hopen natuurlijk hier voor iedereen dat het een keer mee zit. Doe rustig aan en geef jezelf de tijd om het te verwerken. Ik las ergens dat het bij elke negatieve test net is of je een kindje verloren hebt. En zo voelt het ook. Wees niet terughoudend in het rouwen, doe vooral waar jij je goed bij voelt. Hoe moeilijk het ook is,  probeer positief te blijven. Ik leef met je mee !!

@Kitje 

Ja klopt, vandaag goed nieuws gehad en de punctie is ingepland. NU HOPEN OP EEN BEVRUCHTING!!! ZO SPANNEND.. Die pregnyl al helemaal 😭😭😭 net of je alles in je eigen handen hebt. Klunzigheid kan niet plaatsvinden op dat moment. 

Ik liep idd al bij de acupunturist, maar doordat de vakvereniging heeft gezegd dit is een no go (velen behandelden ook zonder "medische noodzaak")... maar wie weet kan ze toch 3en uitzondering maken op dag van terug plaatsing 

@Linda003 succes!! Ik duim voor je. Hoop doet leven

Geplaatst

Wat fijn dat de punctie ingepland is @Sal2021 wanneer mag die gaan plaatsvinden?
Het is idd spannend, hoeveel eitjes halen ze eruit en hoeveel worden er dan bevrucht.
Die Pregnyl dat komt wel goed hoor, is een makkelijk spuitje om te zetten, kant en klaar, je hoeft niks te mengen in potjes.
Niet vergeten om de wekker te zetten op de juiste tijd, want dat komt wel heel precies.
Hopelijk vind je nog een oplossing voor de acupunctuur, ik vind het echt onbegrijpelijk dat men dat niet ziet als medische noodzaak.
Er zijn zoveel mensen die daar baat bij hebben, niet alleen in dit traject, maar ook met allerlei uiteenlopende gezondheidsklachten.

Geplaatst

Blij dat dit forum er is! Had ik 't maar eerder gevonden.

Iemand zei me onlangs, als je een kindje krijgt dan kun je haar/hem gerust "hadikmaar" noemen. Bij alles rondom m'n kinderwens denk ik namelijk, "had-ik-maar!"

Vanavond ben ik vanaf de eerste post terug gaan teruglezen. Oef. Zo verdrietig voor @Kiona77  en ook @Kitje wat heb je veel meegemaakt de afgelopen twee jaar. Ik hoop dat jullie blijven schrijven, maar ik snap 't ook als de pet er niet naar staat. Dr. Bax bij Nij Geertgen heeft m'n hoop getemperd. Ze wil één IVF en dan overgaan op IUI vanwege m'n beperkte eitjes-voorraad. Maar ik wil m'n kansen vergroten. Iemand raad of ervaring? @Kitje jij had me dit te voren geschreven,  heb jij bij hen ook IUI gedaan of juist niet? 

Gelukkig was er het afgelopen jaar ook hoopvol baby-nieuws las ik. Het voelt als Russisch roulette, een kwestie van pech of geluk. Soms overweeg ik plan B (een mega geldlening voor eiceldonnatie). Kinderloos blijven zou ik moeilijk verdragen. Maar goed, prikken, bollenrommel, pregnyl, ... ik heb 't nog steeds niet meegemaakt, dit staat gepland voor maart. @Sal2021 veel succes met de punctie! Wat was het resultaat?  @Aslyn en @Linda003 hoe gaat het met jullie?

Een knuffel op afstand aan een ieder van jullie 💗

Geplaatst

Dat zullen we hier nog vaak zeggen @Axelle in dit traject.
Had ik maar....
Jij wil niet weten hoe vaak ik dat gezegd heb tegen mezelf.
Had ik maar mijn eitjes laten invriezen, had ik maar niet zo lang gewacht, had ik maar nee gezegd tegen de wandeling met enorme drukke hond van mijn moeder net na een terugplaatsing, had ik maar geen nootmuskaat op de bloemkool gedaan een half jaar geleden, had ik maar het kitten waar mijn zoon mee thuis kwam midden in de nacht niet tijdelijk in huis genomen, had ik maar niet gesjouwd met de boodschappen,had ik maar niet de badkamer gesopt na de laatste tp, had ik maar...
Je ziet, we doen het allemaal, dat is menselijk, want we willen nu eenmaal graag alles beredeneren.
Maar het leven is gelopen zoals het gelopen is en dat kun je niet veranderen hoe graag je soms ook zou willen.

Ik vind het overigens een zeer flauwe opmerking van die persoon.
En  wat dit forum betreft.... Je hebt het nu gevonden....

Heb je echt alles vanaf pagina 1 teruggelezen Axelle? 😄
Dan heb je wel wat uurtjes lezend doorgebracht vrees ik, het topic loopt al een tijdje en we hebben er behoorlijk wat teksten neer gekletst ook.
Ik persoonlijk heb wel eea te verstouwen gehad, helaas veel verdriet, maar k vergeet nooit de 2 maanden van intens geluk die ik ook heb mogen voelen.
Of ik blijf schrijven beloof ik niet, maar in de loop der tijd heb ik toch wel een band opgebouwd met een aantal meisjes hier waarvan ik dan toch wel benieuwd ben hoe het ze vergaat, dus mijn nieuwsgierigheid wint het dan meestal toch wel.

Welke dokter Bax had jij als ik mag vragen?
Ze hebben er daar namelijk 2, waarvan je eentje ook iets anders schrijft dacht ik, maar je hebt een jongere dokter en eentje die al een stuk ouder is.
Had jij die jongere of die oudere dokter?
Als ik het zo lees dan ben ik bang dat je bij die oudere terecht bent gekomen en dat is geen beste dokter voor ons 40 plus meisjes.
Ik heb haar ook een keer gehad, ze is vriendelijk en kundig, maar meer geschikt voor jongere meiden.

Heb daar verschillende gyns gezien en ik wil geen kwaad woord zeggen over de vriendelijkheid, maar met de ene had ik een fijner gevoel dan met de ander, zo heb ik ook nooit een fijn gevoel gehad bij dr. Wissman, hij is echt heel erg aardig, maar was altijd maar aan het zemelen over mijn leeftijd.
Dat ben je op een gegeven moment echt kotsbeu.
DAT WEET IK NOU ONDERHAND WEL DAT IK EEN OUW DING BEN HOU ER NOU ONDERHAND EENS OVER OP! Wilde ik dan schreeuwen.

Je wil gewoon begrip vinden en meelevendheid, tuurlijk moeten ze eerlijk zijn en je geen valse hoop geven, maar er is een verschil in reeel zijn of iemands sprankje hoop de grond in boren.
Tegen mij is destijds gezegd dat de kans maar 3-5% was dat het zou lukken, dat is maar een klein beetje, maar doe je niks dan is het 0.
Ik heb hele fijne ervaringen gehad met dr. Brandes.
Hele prettige dokter vond ik dat.

Je kunt er een voorkeur doorgeven als je een bepaalde dokter liever niet hebt of als je een bepaalde dokter heel graag hebt.
Dan kunnen ze proberen daar rekening mee te houden met echo's en gesprekken.
Met puncties heb je er geen invloed op, dan heb je het te doen met de dokter die dienst heeft omdat het dan heel specifiek op dat tijdstip moet en met de tp heb je ook geen keus.
Maar met de andere afspraken kun je wel vragen of je bij een ander mag en dat moet je echt doen hoor.

Dat IUI verhaal heb ik de laatste keer ook gehad, toen groeiden er maar 2 eitjes en toen wilden ze ook een IUI doen omdat volgens haar de kans op IVF niet heel veel groter was.
Ik vond dat ook zonde en wilde ook mijn kansen vergroten dus ik wilde dat niet.
Dit was bij de eerste echo van de fm.
Bij de tweede echo had ik een andere dokter, toen gaf ik aan dat er over IUI gesproken was omdat het 'zonde'  was om een IVF met punctie te doen voor maar 2 eitjes maar dat mijn eitjes wel altijd goed bevrucht werden (75% de eerste keer, allemaal de tweede keer) en dat ik liever een IVF wilde doen want het was de allerlaatste keer en zij was het volledig met mij eens toen ze naar mijn medische dossier keek en dus werd er gewoon een punctie gedaan.
Ik heb dus verder geen IUI's laten doen daar.
Dus niet zomaar af laten schepen hoor.

Ik heb uiteindelijk 3x IVF gedaan met 4, 3 en 2 eitjes.
Het werd niks,maar goed, dat wist ik vantevoren dat de kans heel klein was.

Hoopvol babynieuws was er hier zeker, kijk maar naar Hanan die in oktober een kindje kreeg en die huilend naar huis is gereden na de tp omdat de dokters er al vanuit gingen dat het niks werd, toch kreeg ze een gezonde dochter, kijk naar Nina die meteen haar allereerste IVF poging raak had en onlangs mama is geworden, dus het kan wel, het moet allemaal ff op de juiste plek vallen en een grote portie geluk.

Ik zie hier op het forum mensen de meest vreemde dingen zeggen soms, ze eten geen ijsjes want dan wordt de buik koud bijvoorbeeld, sinaasappels zouden koude vruchten zijn en ook niet goed.
Ik geloof niet dat een embryo niet in nestelt omdat ik een magnum heb gegeten of een glaasje sinsaasappelsap heb gedronken.
Beetje gezond verstand en een dosis geluk is all you need.
Klinkt simpel maar zo is het wel.

En dan zijn er dingen die  ik zelf dan destijds wel of niet gedaan had onder het mom van baadt het niet.
Zo had ik ergens gelezen dat een half uurtje wandelen de doorbloeding van de baarmoeder beter maakt wat innestelen kan bevorderen, dus ik braaf ieder dag half uurtje wandelen, groene thee zou niet goed zijn, dus ik een ander soort thee gedronken, thee zonder theeine en niet groen en verder heb ik gezond gegeten en ook lekker een ijsje hoor.
Je moet gewoon doen wat goed voelt en wat bij je past.
Sommigen hebben ook heel veel baar bij acupunctuur of baarmoeder massage.
Of het helpt, geen idee, Nina raakte zwanger na haarbaarmoedermassage en het brengt je iig tot rust wat sowieso goed is.

Het is altijd goed een plan B achter de hand te hebben.
Ik had dat ook en het gaf mij een zekere vorm van rust, van als het niet lukt dan heb ik nog een plan B.
Eerst maar eens beginnen aan de eigen eitjes, als je een eerste behandeling gehad hebt dan weet je zelf wel of het zinvol is om door te gaan.

En een behandeling met je eigen eitjes kan ook in het buitenland en wordt dan als je onder de 43 bent ook vergoed.
Wel eerst overleggen met je zorgverzekering.

Dat zou ik dan als plan B hebben als ik jou was.
Kijk even aan hoe het bij Geertgen gaat en met de punctie.
En lukt dat niet, of niet afdoende, kijk dan eens naar het buitenland, daar gebruiken ze toch weer andere meds, wellicht helpt je dat.
Alleen is de pandemie van nu minder handig daarvoor.

Maar ik zou zeker die 3x met de eigen eitjes benutten hoor en daarna pas overstappen naar eiceldonatie eventueel.
Dat dan houden als plan C.

Ik heb heel veel informatie verzameld van behandelingen in het buitenland, als je eraan toe bent dan wil ik je de info met liefde toesturen.
Dan laat dat tzt maar even weten.
Ik heb info  uit verschillende landen: Spanje, Griekenland, Letland, Rusland, Cyprus.

Maar goed, eerst richten op plan A, eigen eitjes bij Geertgen.
Heb je al een behandelplan gekregen?
Je schrijft dat je eea gepland hebt staan nu voor maart, dat is het al bijna.
Dus menstruatie afwachten en dan mag je beginnen?
Dat zou wel top zijn.

• Like 1
Geplaatst

Hi @Axelle, ik snap helemaal dat je je kansen wilt vergroten. Om eerlijk te zijn zou ik inderdaad wel voor IVF gaan, en als je ziet dat er wel activiteit is en meerder eitjes groeien, hoop ik natuurlijk dat het meteen raak is. Maar mocht dat niet het geval zijn, dan nog een keer voor IVF gaan. Tenminste als je het prikken etc goed kan verdragen, IUi is ook een goede optie hoor, je hebt tenslotte maar 1 goed eitje nodig. Probeer niet zo te denken, had ik maar brengt alleen maar negativiteit met zich mee. Het is allemaal zo gelopen, focus op het heden en kijken naar de mogelijkheden. 

@Kitje klopt idd over "koude baarmoeder" en 3x nadenken voordat je iets gaat eten, maar dat is erg moeilijk. Er zal vast iets van waarheid inzitten. Maar als je een keertje een ijsje eet, zal dat heus geen kwaad doen. Je lichaamstemperatuur kan niet zo snel veranderen denk ik dan. En ik heb ook veel gelezen over granaatappelsap tijdens de wachtperiode, het zou de innesteling bevorderen?? Maar goed, uiteindelijk moet iedereen doen waar die zich goed bij voelt. Ontspannen is sowieso een goed idee. Als je dat kan door massages of een boek lezen, doe dat!! Je eigen buik masseren en tijd ervoor nemen, je eitjes "visualiseren" en je jezelf moed aanpraten, is alleen maar goed. Je kan jezelf toch niet indekken voor een teleurstelling, dus positief blijven!! 

Ik heb de punctie gehad, 7 follikels waarvan 4 eitjes. We hopen zo erg dat het allemaal goed gaat!! Erg spannend. Van het weekend horen we of er een eitje teruggeplaatst kan worden. Ik zal bidden voor ieder met een kinderwens. Mogen we allemaal gezegend worden met een wonderkind!!

• Like 1
Geplaatst

Dat is mooi nieuws @Sal2021 toch nog 4 mooie eitjes, hopelijk heb je er een paar mooie bevruchtingen uit.
Ze zeggen dat eentje genoeg is in principe, maar een paar kansjes extra zou mooi zijn he?
Dus dat is spannend weekendje voor je.
En heb je dan met 3 of 5 dagen de tp?

Dat van die 'koude baarmoeder' geloof ik persoonlijk niet zo in en ik hou ook geen rekening met mijn eten ermee.
Ik eet gewoon gezond en ga dus echt niet zitten nadenken of een sinaasappeltje nu wel of niet mag.
Ik ben van mening dat het een kwestie van geluk is of het innestelt of niet en dat je daar zelf bar weinig aan kunt doen.
Destijds toen ik zwanger was van mijn zoon, jaren geleden, natuurlijke wijze dacht ik daar totaal niet over na, ik at gewoon alles waar ik zin in had en sportte 4 dagen per week, dat deed ik ook tijdens de innesteling want ik wist pas dat ik zwanger was toen ik een test gedaan had.
We waren daar toen wel mee bezig, dus ik wist wel dat het zou kunnen, maar ik leefde gewoon mijn leven.
Met dit traject weet je natuurlijk precies dat je iets heel kostbaars terug krijgt en ben je geneigd om alles te beredeneren.
En als het voor jou goed voelt om rekening te houden met alles wat je eet en drinkt dan moet je dat natuurlijk gewoon doen.
Doe wat goed voelt in dit traject want dan voel jij je goed en dat is altijd beter natuurlijk.

Ik doe geen dingen die schadelijk zijn, maar ik ga ook niet mijn eten en alles wat ik doe uitpluizen steeds.
Dan heb ik geen leven, als ik dat constant moet doen.

Dat van die granaatappelsap heb ik ook ergens gelezen, ik meen dat @Nina79 dat gedronken heeft.
Iedere dag een glaasje, het zou helpen voor de kwaliteit van je bms, dit zou ondersteunend werken zodat het wat dikker wordt en een fijn dik bms helpt de innesteling bevorderen.
Maar ik heb ook weleens ergens gelezen dat een TE dik bms ook weer niet goed is.
Geloof dat het meest ideale bms zo tussen de 8 en 13 mm hoort te zijn, als je dat hebt zit je goed.
Verder is een goede doorbloeding van je bms ook heel gunstig, dat zou je dan bereiken door iedere dag een half uurtje te wandelen.
En wat ik ook gelezen heb en zelf gebruikt heb is tarwekiemolie, dit zou ook meehelpen aan het verdikken van je bms.
Ik heb die van dr. Vogel gehad van de zomer, zijn pillen die je 2x per dag moet innemen, ik ben toen wel zwanger geraakt en mijn bms was die keer wel ietsje dikker dan de laatste keer en toen heb ik het niet gebruikt.
Of het daar aan gelegen heeft weet ik niet, mijn bms was van de zomer bij de tp rond de 11 en de laatste keer rond de 9.

Als ik nog een traject zou doen zou ik weer terug gaan naar wat ik toen had en deed.
Ik had toen de multi mama dag en nacht van Vitakruid (hele grote pillen maar heel goed spul), foliumzuur (zit ook in die multi mama, maar had een tip gekregen de dubbele dosis te nemen), tarwekiemolie 2x daags en omga 3 visolie 2x daags van Vitakruid (omdat ik geen vis lust).
Op de dag van de tp heb ik toen verder niks gedaan en de dag erna ben ik naar huis gevolgen.
Toen ben ik iedere dag een half uurtje gaan wandelen en verder heb ik gewoon mijn normale leven geleid wat ik anders ook deed.
Ik ging dus gewoon werken (kantoorbaan), huishouden op rustig tempo, maar sporten was uit den boze volgens de gyn dus dat heb ik niet gedaan en verder veel rust genomen.
Op tijd naar bed dat soort dingen, gezond eten, goed voor jezelf zorgen eigenlijk.
Of het allemaal daarvan kwam dat ik zwanger raakte, ik weet het niet, maar al die dingetjes kunnen geen kwaad om te doen, dus baadt het niet dan schaadt het zeker ook niet.

Dus als jij vind dat je granaatappelsap moet drinken, dan moet je dat gewoon doen.
Het is gezond voor je.
Maar je moet wel die pakken waar dan alleen granaatappelsap in zit en niks anders.
Bij Jumbo hebben ze die geloof ik en anders maar eens googelen.
Voor het beste resultaat kun je dat dan het beste al drinken voor je tp want na je tp is het de bedoeling dat je emmetje gaat innestelen, dus dan moet die wel een lekker bedje hebben om dat te kunnen doen.

Heb ook een keer de tip gehad dat je je kindje welkom moet heten, dus iedere dag even over je buik aaien en zeggen welkom kindje..
Ach, er zijn zoveel dingetjes om te doen, doe wat goed voelt en wat bij jou past.
Wat jij zegt, probeer positief te blijven, je kunt je er toch niet voor indekken idd.
En het beste wat je kunt doen is goed voor jezelf zorgen, dat geeft je de beste kans op een succes, maar ook dat geeft weer geen garantie.
In het leven heb je geen garanties, ook niet in dit traject en dat maakt het zo'n lastig traject vooral mentaal.

Nou, ik zal voor je duimen dat alle eitjes mooi bevrucht worden.
Eentje terug en 3 in de vriezer, dat is het beste scenario.
Daar gaan we gewoon voor!

• Like 1
Geplaatst

@Kitje super bedankt voor je bericht, zou vandaag plaatsvinden 3 dagen erna.. maar helaas geen enkele embryo 😭😭😭😭😭😭.. heel teleurstellend!! Maandag een vervolgafspraak maken om te bespreken hoe of wat. 

Geplaatst

Whooottt @Sal2021 😱😢 Ik heb geen woorden meis.
Weet echt ff niet wat te zeggen.
Wat een mokerslag moet dat voor je zijn geweest zeg, niet 1 embryo ontstaan.
Teleurstellend is een understatement in deze.
Succes maandag met de vervolgafspraak en sterkte want dit is echt een bittere pil te slikken.
Knuffel.

Geplaatst

@Kitje ja zeker een bittere pil!! Life goes on en we moeten er helaas maar mee dealen. Ik ben benieuwd hoe verder. Ik had het verkeerd gezegd, maandag moest ik bellen om een evaluatiegesprek in te plannen en dat kon pas ergens in april!! En nu toch geregeld om bij een andere arts een afspraak te hebben, een telefonische afspraak, niet eens video?? Vind ik wel erg onpersoonlijk. Maar goed. Je bent maar één van de zovelen he. Ik ben bang dat ze gaan aangeven van we stoppen ermee. Terwijl ik toch wel voor een 2e poging zou willen willen dan voor ICSI. Maar om eerlijk te zijn ben ik bang dat mijn eicellen een soort van afweermechanisme hebben tegen het zaad.?? Nou goed nu maar 3 volle weken afwachten. 

Geplaatst

Oh wat klote @Sal2021 Is het al zo'n grote teleurstelling en dan moet je ook nog zolang wachten. Echt ongelofelijk. Het is ook niet iets wat je even los kunt laten. Je bent er zo mee bezig de hele tijd. Tenminste als ik voor mezelf spreek.

Ik heb vanmorgen getest (dag 15 na TP) en helaas is deze negatief ben nog niet ongesteld maar voel al wel wat krampen dus zal wel niet lang duren. Hoop ook dat ik snel ongesteld word dan kan ik het echt loslaten.

En inderdaad @Kitje je zit de hele tijd te malen over hoe je dingen anders had moeten doen. Had ik maar...... Zo werk ik in de ouderenzorg en dat is vaak best wel zwaar werk dat ik nu denk had ik maar vrij genomen. Als als als. Het enige wat je echt nodig hebt is een groot portie geluk volgens mij. 

Vandaag ook gemaild met het ziekenhuis met de uitslag en gevraagd hoe verder. Zover ik gehoord heb willen ze er minimaal een maand tussen hebben. Dus ga ik maar weer "rustig" op het wachtbankje zitten 🙄

Geplaatst (aangepast)

Oh, wat intens verdrietig, geen embryo uit vier eitjes @Sal2021 hoe is dat mogelijk? Zou je alvast iets aan informatie aan de verpleegkundige kunnen vragen? Zij zijn vaak iets toegankelijker is mijn ervaring. Je hebt in ieder geval 'recht' op drie vergoede pogingen, dus zeker niet de hoop opgeven en gaan voor ICSI, gezond blijven eten, maar ook even huilen. Bizar dat ze je zo lang laten wachten, vind ik ook. Ik leef met je mee. 'We stoppen er mee' is (nog) geen optie, je bent nog hartstikke jong. 

@Linda003 Je schrijft 'echt loslaten', bedoel je dat deze poging of het traject? Ik hoop dat er ondanks deze ontwikkelingen wonderen gebeuren, voor iedereen. Al ben ik zelf ook weinig hoopvol, misschien uit zelfbescherming, maar de arts in Zwolle zei het door de telefoon heel zakelijk, 'u bent gewoon te laat, niets aan te doen'.

Lieve @Kitje Veel dank voor je uitgebreid antwoord. Het is dr. Bax, de jongere dame, dus dat leest als een gelukje. Op vijftien maart heb ik daarnaast een afspraak met dr. Olga, commercieel, maar ik ben geïntrigeerd; kliniek gerund door enkel vrouwen (allez, plan C). Dr. Bax wil m'n menstruatie afwachten en dan beginnen met IVF, maar mijn bloedwaarden laten een 'fors ovariele veroudering' zien. Ooh, ik wil me / ons niet beklagen, maar toch, de natuur heeft het oneerlijk verdeeld, mannen zijn veelal tot in in de late jaren vruchtbaar, wij kunnen niet wachten op die fijne partner, een afgeloste hypotheek en stabiliteit. 

Ik leef met jullie mee en lees alle berichtjes. Tussen het werk door. Daarnaast vind ik het knap hoe @Kitje (je) destijds in Coronatijd nog naar Letland bent afgereisd. Covid maakt 't er niet makkelijker op. Veel sterkte iedereen en houd vast aan de licht puntjes, vriendschappen, mooie dingen, ook al voelt het nu misschien niet zo, er is veel om voor te leven, maar allereerst: moed en doorzettingsvermogen. Wat @Kitje schreef: als je niets onderneemt, is de kans in elk geval 0. Liefs! 🌻

aangepast door Axelle
Geplaatst

Maandag bellen en dan pas in april een evaluatiegesprek kunnen hebben, schandalig zeg.
En dan krijg je nu een telefonisch consult ook nog, ik snap werkelijk waar niet waarom daar zoveel tijd tussen moet zitten.
Idd lekker onpersoonlijk zo @Sal2021 je wilt toch gewoon een gesprek face to face.

Het is al zo'n ontzettend lastig traject, dat wordt er zo niet makkelijker op.
Had je nu IVF gedaan? Of ook ICSI?
Omdat je zegt volgende keer maar ICSI doen.

Ik zou zeker niet accepteren als ze zeggen 'we stoppen ermee' hoor.
Je bent nog superjong, je zou juist alle kansen moeten benutten die er nog zijn.
En anders kun je ook nog naar het buitenland (als de Covid dit toelaat) dat wordt ook vergoed door de verzekering, alleen de reis- en verblijfkosten niet, wel ff vooraf overleggen met je verzekering.

Wat ik uit eigen ervaring gemerkt heb is dat ze in NL veel te veel vasthouden aan vaste protocollen soms en dat ze in buitenland daar veel meer van afwijken en vaak ook andere medicatie schema's hebben.
Wellicht heb je meer baat bij andere medicatie, dat kun je ook vragen trouwens aan je arts hier in NL trouwens.

Balen @Linda003 dat je test negatief was.
Het voelt echt klote als je niet ongesteld wordt maar toch een negatieve test in handen hebt.
Ik weet er alles van helaas.
Ergens heb je hoop en dan toch die negatieve test, voelt toch als een dreun.
Hopelijk dat het nu snel doorkomt idd, als het dan toch niet zo is, dan maar die menstruatie gehad hebben.

Ik snap je gedachtegang daarover wel ja, over je werk.
Je wil toch proberen om rustig aan te doen na een tp, maar ik denk niet dat je werk daar invloed op heeft hoor.
Ik deel ook je mening dat je geluk moet hebben ermee, het nestelt in of het nestelt niet in en je kunt daar weinig tegen in brengen.
Het enige wat je kunt doen is gezond leven, voldoende rust nemen, goed voor jezelf zorgen, zodat je lichaam optimaal in conditie is.
Dat zou dan de kansen wel ietsje verhogen, maar of je nu met een bejaarde sjouwt, nee, dat geloof ik niet.

Kun je de volgende keer niet aan je leidinggevende aangeven dat je met een traject bezig bent?
Dat je de wat lichtere werkzaamheden kunt doen?
Of als je genoeg vrije dagen hebt en het voelt beter voor jou, dan een paar daagjes vrij nemen.
Maar geloof me maar, dan bedenk je wel weer nieuwe 'what iffs'

Je kunt toch moeilijk in een glazen kooitje gaan leven, althans, ik kan dat niet.
En alles uitsluiten is ook geen doen.

Dus jij mag dan pas in april weer verder.
Wel kak he dat er steeds een maand tussen zit weer.

Bedoel je die clinic in Rusland met dr. Olga @Axelle?
Het is idd vrij commercieel allemaal (en duur helaas) maar het is wel een hele fijne clinic op zich.
Heb er ook contact mee gehad, je krijgt een contactpersoon toegewezen die je op een afgesproken dag en tijd belt, verder beantwoorde mijn contactpersoon alle vragen die ik had altijd heel snel, je kunt mailen of bellen.
Gaat met beeldbellen via Whatsapp of Skype.

Je moet een formulier invullen op de site, heel uitgebreid, met alle medische info over jou en voorgaande pogingen, inclusief datums en alles, ze willen ook echo foto's als je die hebt.
Daarna krijg je een Skype gesprek met 1 van de artsen daar die je ook weer allerlei vragen stelt en daarna krijg je er een verslag van.

Als je er dan heen gaat dan krijg je daar ook nog allerlei onderzoeken die zij nodig vinden.
Ze gaan niet over 1 nacht ijs.
Je kunt volgens mij wel naar Rusland voor medische behandelingen op een medisch visum.
Als je het kunt betalen is het zeker wel een aanrader, zeker als je dat programma 'geen baby = geld terug' doet.
Volgens eigen zeggen krijg je ook echt alles terug en hoeven ze maar 5% terug te betalen, maw 95% krijgt een baby.
Ik heb destijds gevraagd voor embryodonatie en ik kwam daar wel voor in aanmerking, maar ja, ik had geen 15.000 Euro liggen, dus toen hield het al vlug op.

Als je onder een bepaalde leeftijd bent dan kun je ook met je eigen eitjes doen, of een combi, eigen eitjes en eiceldonatie, maar ja, het geld...
Ze hebben op de website ook hele interessante webinairs staan trouwens, die kun je ook toegang voor krijgen en bekijken.
Een backup plan is altijd makkelijk te hebben Axelle en ik zou zeker met ze in gesprek gaan.
Je kunt ten alle tijde afzien ervan, maar dan heb je wel alvast de lijntjes uitgegooid voor als je er wel gebruik van wil maken.

Vind overigens die arts in Zwolle dat die zich moet schamen.
Dat zeg je zo toch niet!
Je bent te laat, dat kun je niet maken.
We zijn verdorie allemaal mensen, wees een beetje menselijk ofzo.
En je dan wel een kostbaar jaar laten verspillen terwijl je al 'te laat' bent.
Wat een aanfluiting die arts. Geen woorden voor.

En dat ben ik volledig met je eens ook ja, het is oneerlijk verdeeld.
Mannen kunnen nog vrolijk op hun 80e voortplanten en wij zijn klaar zo rond ons 40e ergens.
De een wat later en de ander veel te vroeg.
We hebben de luxe niet te wachten op een aantal fundamentele zaken helaas en als je dan toch nog een poging wil wagen moet je een dikke huid hebben voor alle rotopmerkingen die je krijgt.

Die hele Covid maakt het er zeker niet makkelijker op helaas als je afhankelijk bent van het buitenland.
Het reizen ging toen nog wel gelukkig, in juni was het heel makkelijk zelfs, kon ik er zo heen zonder restricties.
In november moest ik een negatieve test hebben en een qr code om te laten zien, toen moest ik officieel gezien wel in quarantaine maar was binnen 24 uur het land weer uit toen.
Kwam aan, ging meteen naar de clinic, kreeg de tp rond 14 uur zoiets en ben toen naar mijn hotel gegaan, daar wat filmpjes gekeken, vroeg naar bed en de volgende dag om 7 uur vloog ik weer terug.
Ze mochten mensen die een negatieve test hadden gewoon behandelen enzo en ik mocht ook terugvliegen binnen quarantaine gelukkig.

Hopelijk wordt het binnenkort allemaal wat minder lastig zodat er meer mogelijkheden zijn voor mensen die noodgedwongen naar het buitenland moeten uitwijken hiervoor.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden