Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Graag gedaan hoor @Nora90
Snap heel goed dat je nog even niet kunt geloven dat je echt zwanger bent, mij zouden bloedingen en stolsels ook bang maken.
En eens met je stelling, "niet dat ik er geen 2 wil, maar liever 1 dan helemaal niks"
Zo denk ik er ook over.

Net je testen bekeken, op de test van 1-1 zie ik niks, die van 2-1 wil ik best een streepje op denken, maar op die van 3-1 zie ik toch echt een heel licht streepje wat op 4-1 wel iets donkerder is, dus dat wil dan toch zeggen dat het hcg tov gister gestegen is lijkt mij.

Morgenochtend gewoon weer een testje doen Nora, denk dat dat de enige manier is om een klein beetje vertrouwen te blijven hebben.

Geplaatst

Dames, ik feliciteer jullie allebei hoor nu! Wat een fijn nieuws zeg!!

Bij sommigen loopt het hcg sneller op dan anderen. Als je hcg langzamer stijgt, kan het zijn dat je minder last hebt van misselijkheid straks. Ik snap dat het spannend is, en duim dat dinsdag je hcg flink gestegen is🤞🤞

Ik was ook zwanger van m'n verse tp na icsi, en dat is nu een gezonde dame van bijna 2 hihi. Dus ik hoop dat dat voor jullie ook zo mag gaan. En ik hoop dat het een afstoting is van 1 embryo en die andere blijft plakken! 

En die testen: het lijntje loopt duidelijk op. Helemaal goed! Dat ziet er veelbelovend uit! 

Ik lees even wat minder, ben erg druk komende dagen, maar ik leef zeker erg met jullie mee! 

Geplaatst

Dankjewel @Nora90 voor je lieve woordjes.
Ben ik ook wel hoor, soms.
Maar kan ook wel een bitch zijn, hahaha.

We kennen elkaar hier allemaal niet, maar zitten toch allemaal in hetzelfde emotionele schuitje.
Dan is het toch fijn om elkaar een beetje er doorheen te sleuren af en toe toch?

Geplaatst

@Kitje @Johanna82  Jaa klopt die van 1-1 is inderdaad negatief, en die van 2-1 is superrrrr licht positief, 3-1 ook licht positief maar duidelijker dan die van 2-1, en die van 4-1 twijfelde ik dus een beetje omdat die niet heel veel donkerder is geworden haha althans ik denk dat dat mijn angst is die spreekt. Want mijn man vind de test echt wel duidelijker dan die van gisteren. En jullie vinden dat ook dus ik denk dat ik maar ff niet zo angstig moet zijn haha 

Ik ga gewoon elke dag een test doen tot ik weer mag bloed prikken, zo blijf ik positief ondanks dat bloed. Het bloed lijkt trouwens weer bruin te zijn (wel nog met stolsels) Het lijkt zo erg op een menstruatie, gisteren had ik wel echt krampen die een beetje pijnlijk waren, maar daar voel ik nu niks meer van. 

Ik voel nu wel wat maar ik weet niet hoe ik dat moet omschrijven, het is in ieder geval geen pijn. Maar wel dat er iets gebeurt daarbinnen.... Ik slik trouwens 3 keer per dag een pilletje en ik moest dat blijven doen tot de eerste echo... 

En Kitje, ik denk dat iedereen wel eens een bitch kan zijn hahah Ook ik kan daar heel goed in zijn, maar over het algemeen ben ik super lief hoor 😛 

Geplaatst
38 minuten geleden, Nora90 zei:

Nou als het goed is moet hieronder de foto van de testen te zien zijn.... Wat vinden jullie ervan? @Kitje @Onzefamilie 

image.thumb.png.43b98afd1c0fcc7163bc075d3f2f6d82.png

@Nora90

Dat zijn positive testen hoor. Xo begonnen ze bij mij ook op w8 

Gefeliciteerd al een beetje we wachten met je af tot dinsdag het verlossende

Bloedprikje, maar ben zoooo blij voor je. We gunne  het iedereen hier, zal nog steeds duimen doe ik zelf ook hahah

Ik mag dan wel positief testen maar de angst is er nog wel altijd rond 6 weken mk

@Kitje

Yayyyyy, gefeliciteerd dat je weer mag zo blij voor je. En we volgend e je gewoon hoor stap voor stap. 

Meiden wou nog even zeggen bedankt, voor jullie zoals jullie zijn. Wat een verademing gewoon worden begrepen.

Ik lig in bed dat heb ik het minste last van mijn  onderrug. En was erg moe.

We gaan er voor, even nog een ander puntje 

Kitje zou toch je foliunzuur verhoren even een tipje. Want dan blijft de hoogte langer. Wij prikte decatepil het uitstellen van de cyclus en gonalf om de eitjes te laten groeien, daarna ovitrelle en toen punctie. Gelijk na punctie oestrogeen bolletjes deze moet ik nu afbouwen van nu 4 dagen 2 keer daags dan 3 dagen 1 keer daags en stoppen.

Wel neem ik nu 

Schildklier medicatie

Omeprazol(accid reflux)

Foliumzuur 1000

Vit d

En multivitamine davitamon. 

Owja, waren even naar een winkel geweest. Ik moest een broek hebben die niet te strak zit op mijn rug. Daar ik dat al gauw heb en gauw last van mijn onderrug. 

Sterk geweest geen baby kleren gekeken hahahha dat is nu zo verradelijk

Geplaatst

Ja, die van vandaag is echt wel donkerder dan die van gister hoor, op de foto is dat goed te zien @Nora90
Zou ik ook doen als ik jou was, het namelijk momenteel het enige meetbare wat je kan doen.

Geplaatst

Dankjewel @Onzefamilie voor de tipjes  en de lieve woorden.
Ik ga straks met boodschappen doen even naar de drogist om ook wat extra vitaminen in te slaan.
Deze laatste poging moet hem worden dus ik ga alles uit de kast trekken nu in de hoop dat het nu lukt.

Een lekkere warme kruik voor je onderrug kan mss ook helpen tegen de pijn en lekker je rust pakken.
Een zwangerschap is niet niks voor je lichaam hoor, dus doe gewoon wat goed voelt.

Ja, is fijn zo'n forum, vind ik ook, je hoeft niet alles uit te leggen en kunt je eitje kwijt door je verhaal neer te zetten.
We kunnen hier dan toch een klein beetje er voor elkaar zijn, al is het dan op papier, kan ook steun geven aan de ander.
En je hoeft niet alles uit te leggen (of erger nog, verantwoording af te leggen) over de behandeling die je doet.

Geplaatst

@Onzefamilie  Oh dat is fijn om te horen dat dat ook zo bij jou begon op wachtdag 8. Wachtdag 8 (1-1-20) was die bij mij negatief, wachtdag 9 (2-1-20) was die superrrr licht positief. Dus het doet me goed te horen dat ze bij jou ook zo licht begonnen. Op welke wachtdag heb je de digitale gedaan? 

Geplaatst
7 minuten geleden, Nora90 zei:

@Onzefamilie  Oh dat is fijn om te horen dat dat ook zo bij jou begon op wachtdag 8. Wachtdag 8 (1-1-20) was die bij mij negatief, wachtdag 9 (2-1-20) was die superrrr licht positief. Dus het doet me goed te horen dat ze bij jou ook zo licht begonnen. Op welke wachtdag heb je de digitale gedaan? 

@Nora90

de digitale op w13 gedaan savonds dus niet eens met ochtend urine.

@kitje

ach ja is een gewoonte alles uit te leggen komt door mijn verleden moest altijd verantwoording afleggen zelfs als ik even ging plassen hahha 

Geplaatst
14 uur geleden, Kitje zei:

Zojuist eerste tekenen van ongi gespot, zal morgen wel verder doorzetten.
Moest eigenlijk zondag, maar ben altijd 1 of 2 dagen eerder.
Alvast gemaild of ik mag starten deze ronde.
Zal er morgen dan wel meer van horen, duim maar voor mij dat ik mag starten, als jullie willen... 😊
Dan kan ik op het januari bankje plaatsnemen hopelijk.
Eerst die ongi maar weer door zien te komen....

1 uur geleden, Nora90 zei:

@Onzefamilie Oh dat is voor mij al overmorgen. Hoe zag jouw normale test eruit op wachtdag 11? Ook zo licht als de mijne of wel donkerder? 

@Nora90

Op w11 was hij bij mij al wat donkerder. En net kon het niet laten de laaste test die we nog hadden gedaan de plus is super duidelijk hahhaha.

Besef begint nu te komen ben echt zwanger, het lijkt wel een sprookje nu hopen dat ik voorbij de 6 weken kon en dan de 12 weken dat zijn mijlpalen voor ons en natuurlijk ook voor jullie.

Wat een dag, ergeste rollarcoaster van de week. Gevoel of je 1000 kilometer gelopen hebt terwijl ik hooguit 30 min. En zo moe hahahah jullie dat ook?

Geplaatst

Ja, @Onzefamilie besef het maar hoor, je bent echt zwanger.
Wanneer is de voor jou kritieke 6 weken grens?
Dat zal nog ff spannende tijd zijn dan denk ik.

Hier alleen buikpijn (vanwege ongi) altijd eerste dag veel pijn, maar verder nog geen rollercoaster hier.
Zometeen eerste spuitje weer zetten en daarnet eea besteld aan vitamines en omga3.

Een vriendin van mij heeft een studie daarvoor gedaan, heb haar even advies gevraagd wat ik het beste kan nemen.
Superduur spul allemaal, maar ja, deze laatste poging moet hem gaan worden, dus alles uit de kast nu.

Vind deze periode zelf nooit zo spannend, de tijd tussen ongi en punctie zeg maar.
Vind altijd die periode van de tp tot de nod killing, maar heb me voorgenomen me daar deze keer ook maar niet druk om te maken, gewoon zennnnnn
😊

Geplaatst
54 minuten geleden, Kitje zei:

Ja, @Onzefamilie besef het maar hoor, je bent echt zwanger.
Wanneer is de voor jou kritieke 6 weken grens?
Dat zal nog ff spannende tijd zijn dan denk ik.

Hier alleen buikpijn (vanwege ongi) altijd eerste dag veel pijn, maar verder nog geen rollercoaster hier.
Zometeen eerste spuitje weer zetten en daarnet eea besteld aan vitamines en omga3.

Een vriendin van mij heeft een studie daarvoor gedaan, heb haar even advies gevraagd wat ik het beste kan nemen.
Superduur spul allemaal, maar ja, deze laatste poging moet hem gaan worden, dus alles uit de kast nu.

Vind deze periode zelf nooit zo spannend, de tijd tussen ongi en punctie zeg maar.
Vind altijd die periode van de tp tot de nod killing, maar heb me voorgenomen me daar deze keer ook maar niet druk om te maken, gewoon zennnnnn
😊

@Kitje

Officieel vrijdag 17 januari maar als vanaf punctie 14 januari dat is de 6 weken grens.

Jaaa vitamines zijn duur wij haalde ze bij reformwinkel. 

De rollarcoaster wat ik bedoel het prikken het weer heen en weer gevlieg. 

Het prikken vond ik niet spannend wel dat het eerste echo zeiden ze ow je mag woensdag terug en ga maar uit van vrijdag al punctie. Toen ineens wouden ze niet meer groeien en verdwenen er ook een paar folliken. Woensdag zeiden kom vrijdag en mag je zondag punctie dit maakte het zwaar en emotioneel. Mijn huid werd rubberachtig prikken werd met de dag moelijker uiteindelijk de punctie gehad maar duurde veel langer voordat uberhaubt folliken groot genoeg waren.

Helaas werkte de morphine niet ivm dat ik een paniek aanval had door ptss. Ze waren vergeten van te voren te melden dat ik een mannelijke arts kreeg was geen vrouw op dst moment. En dat was voor mij echt een issue. 

Maar als ik nu terug kijk ben ik wel heel dankbaar, want er groeit iets in mij. We duimen en hebben moed. 

Nou wij liggen hier allemaal al op bedje, mijn lieve vrouw die echt alles voor ons doet. Ben zo verrekte trots op haar. Werkt 40 uur en helpt in huishouden. Zonder haar had ik allang opgegeven.

Owjaa voor ik helemaal afdwaal, ik kwam tegen dat ook hoeveelheid water drinken belagrijk was. Minimaal 1 liter puur water. Ik drink meeste water of sapje spa en fruit of appelpeer sapjes. 

Nou tot morgen dames en probeer lekker te slapen

Geplaatst

@Onzefamilie Oh wat spannend zeg !!

Zal vast allemaal goed komen 😄 Die vermoeidheid heb ik ook last van, ik ga dan ook echt lekker liggen op de bank. Weet nou niet of het komt door de prille zwangerschap of doordat ik me zo druk maak, maar moe ben ik zeker haha. 

En wat heerlijk dat er zo goed voor je gezorgd wordt. Mijn man doet ook echt zijn best, helpen in het huishouden en koken en idd ernaast nog keihard werken... Ben ook zo trots op hem en zo blij met hem 😄 Hij maakt zich natuurlijk ook een beetje zorgen om het bloeden en wil dus dat ik echt rustig aan doe. Hij is er zekerder van dan ik dat het allemaal wel goed gaat komen haha Voor hem ben ik echt zwanger en dat merk ik echt in zijn doen en laten 😍

Geplaatst

Ohh, @Onzefamilie 17 januari, dan heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn punctie....
Ja, dat snap ik dat je dat een beetje als rollercoaster hebt ervaren, vond ik de eerste keer ook.
Dit is mijn derde poging, dan weet je beetje wat je kunt verwachten en dat het soms anders loopt dan verwacht.
Bij mij groeiden ze gewoon gemiddeld, dus dat was op zich wel makkelijk.

Rottig dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad met de punctie.
Zeker met ptss moeten ze voorzichtig zijn en als een man een issue is voor je, dan hadden ze dat moeten overleggen.
Een paniekaanval lijkt me sowieso heel angstig.
Je hebt er iig wel een heel mooi klein wondertje voor terug gekregen, dus gelukkig is het niet allemaal voor niks geweest he?

Wat fijn dat je vrouw zo goed voor je zorgt, koester haar maar goed.
Zo te lezen is het een toppertje, maar ik weet ook zeker dat zij ook heel trots is op jou hoor.
Ondanks je ptss en alles wat je hebt meegemaakt, want je krijgt dat natuurlijk niet zomaar, flik je het toch maar wel mooi allemaal.
Wees trots op jezelf ook hoor.

Ja, water drink ik ook goed, minstens 2 liter moet je drinken op een dag, maar dat red ik wel.
Water overdag en savonds ook weleens aanmaaklimonade voor de smaak.
En smorgens dan op het werk die smerige kamillethee omdat ik nu eenmaal behoefte heb aan wat warms dan.
Nu ik nog geen terugplaatsing heb gehad is dat overigens nog lekker groene thee (die vind ik wel lekker).

@Nora90 vermoeidheid is iets wat bij zwangerschap hoort.
Al vind ik ook die hormonen prikken vermoeiend, op een of andere manier hebben die toch ook wel een aanslag op je lichaam.
Laat je maar goed verwennen door je mannetje, dat hij jou als zwangere vrouw behandeld doet hij goed.
Fijn dat hij er zekerder van is, hopelijk kan  hij je een beetje geruststellen.
Succes morgen met de test die je ongetwijfeld gaat doen.
Al is het maar alleen voor je eigen gemoedsrust.

Hier geen mannetjes of vrouwtjes die me bij kunnen staan, ik ga het alleen doen, dus ik sta er ook alleen voor.
Daarom is dit forum zo fijn, kan ik toch af en toe eens tegen iemand aan lullen ipv alleen happy te zijn met mijn 8 eitjes.... 😂

Nou slaap lekker jullie zwangere dames! 
Probeer ook een beetje te genieten van de zwangerschap, want de tijd vliegt voorbij hoor en voor je het weet ligt hij of zij ineens in je armen.

Groetjes!

Geplaatst
14 uur geleden, Kitje zei:

Ohh, @Onzefamilie 17 januari, dan heb ik hoogstwaarschijnlijk mijn punctie....
Ja, dat snap ik dat je dat een beetje als rollercoaster hebt ervaren, vond ik de eerste keer ook.
Dit is mijn derde poging, dan weet je beetje wat je kunt verwachten en dat het soms anders loopt dan verwacht.
Bij mij groeiden ze gewoon gemiddeld, dus dat was op zich wel makkelijk.

Rottig dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad met de punctie.
Zeker met ptss moeten ze voorzichtig zijn en als een man een issue is voor je, dan hadden ze dat moeten overleggen.
Een paniekaanval lijkt me sowieso heel angstig.
Je hebt er iig wel een heel mooi klein wondertje voor terug gekregen, dus gelukkig is het niet allemaal voor niks geweest he?

Wat fijn dat je vrouw zo goed voor je zorgt, koester haar maar goed.
Zo te lezen is het een toppertje, maar ik weet ook zeker dat zij ook heel trots is op jou hoor.
Ondanks je ptss en alles wat je hebt meegemaakt, want je krijgt dat natuurlijk niet zomaar, flik je het toch maar wel mooi allemaal.
Wees trots op jezelf ook hoor.

Ja, water drink ik ook goed, minstens 2 liter moet je drinken op een dag, maar dat red ik wel.
Water overdag en savonds ook weleens aanmaaklimonade voor de smaak.
En smorgens dan op het werk die smerige kamillethee omdat ik nu eenmaal behoefte heb aan wat warms dan.
Nu ik nog geen terugplaatsing heb gehad is dat overigens nog lekker groene thee (die vind ik wel lekker).

@Nora90 vermoeidheid is iets wat bij zwangerschap hoort.
Al vind ik ook die hormonen prikken vermoeiend, op een of andere manier hebben die toch ook wel een aanslag op je lichaam.
Laat je maar goed verwennen door je mannetje, dat hij jou als zwangere vrouw behandeld doet hij goed.
Fijn dat hij er zekerder van is, hopelijk kan  hij je een beetje geruststellen.
Succes morgen met de test die je ongetwijfeld gaat doen.
Al is het maar alleen voor je eigen gemoedsrust.

Hier geen mannetjes of vrouwtjes die me bij kunnen staan, ik ga het alleen doen, dus ik sta er ook alleen voor.
Daarom is dit forum zo fijn, kan ik toch af en toe eens tegen iemand aan lullen ipv alleen happy te zijn met mijn 8 eitjes.... 😂

Nou slaap lekker jullie zwangere dames! 
Probeer ook een beetje te genieten van de zwangerschap, want de tijd vliegt voorbij hoor en voor je het weet ligt hij of zij ineens in je armen.

Groetjes!

@Kitje

Dan hebben we samen een spannende dag.  Hoop dat jouw kansen dit keer wel lukken. Je bent niet alleen we zijn een berichtje verwijderd van elkaar.

@Nora90

Wel spannend hoor benieuwd of je vandaag nog getest had. We duimen met je mee.

Geplaatst

@Kitje  Nee je bent zeker niet alleen met je 8 eitjes. We zijn er voor je 😄 Wel heel sterk van je allemaal. 

@Onzefamilie 

Ik heb vanochtend getest en de test is nog steeds positief en ook deze lijkt ietsjes donkerder dan die van gisteren, maar nu twijfel ik of die testen van de afgelopen dagen niet gewoon minder zichtbaar worden waardoor de meest recente donkerder lijkt..... Zoveel twijfels haha niet normaal meer dit. Mijn man zegt dat hij het onnodig vind dat ik blijf testen, maar op de een of andere manier vind ik dat die testen wel heel langzaam oplopen en dat geeft me ook niet bepaald een gerust gevoel.... 

Weten jullie of oude testen de kleur vervaagt? 

Geplaatst

@Onzefamilie @Kitje  Oh ja helemaal vergeten te vragen....

Gister avond kreeg ik het opeens super warm, en voelde me opeens even niet goed... Alsof ik zou flauwvallen, een hel naar gevoel werd er ook een beetje misselijk van. Ben toen ook gewoon naar bed gegaan (was al onderweg naar bedje toe toen het gebeurde)

Vanochtend opgestaan, test gedaan en weer terug gaan liggen en weer lekker in slaap gevallen. Maar vandaag voel ik me zo moe en af en toe toch wel die duizelingen. 

Zou dat iets met zwangerschap te maken kunnen hebben?

Geplaatst
32 minuten geleden, Nora90 zei:

@Onzefamilie @Kitje  Oh ja helemaal vergeten te vragen....

Gister avond kreeg ik het opeens super warm, en voelde me opeens even niet goed... Alsof ik zou flauwvallen, een hel naar gevoel werd er ook een beetje misselijk van. Ben toen ook gewoon naar bed gegaan (was al onderweg naar bedje toe toen het gebeurde)

Vanochtend opgestaan, test gedaan en weer terug gaan liggen en weer lekker in slaap gevallen. Maar vandaag voel ik me zo moe en af en toe toch wel die duizelingen. 

Zou dat iets met zwangerschap te maken kunnen hebben?

Het kan wel en nee de testen worden niet lichter niet dat ik weet alleen digitale gaan opeens weg die zijn dan batterij leeg zeg maar.

Doe rustig aan let even op je suiker spiegel die wil heel vaak van slag gaan. 

Knuffels

Geplaatst

@Onzefamilie  Haha ja dat klinkt ook wel logisch van die batterijen 😛  Ja ik kijk ook heel stom per dag, ik zou eigenlijk 2 testen ertussen uit moeten halen en dan vergelijken aangezien hcg om de twee a drie dagen verdubbelt....

Als ik dat doe dan is het wel een stuk donkerder geworden ja 😛 

Ik wordt echt moe van mezelf hahaha ene keer ben ik positief en de andere keer ben ik weer bang dat het toch mis is 😛 

Ik ga morgen even bloedprikken als me dat gaat lukken, ik moet namelijk eerst die doorverwijzing hebben. 

Geplaatst

Ow das lief van jullie meiden @Onzefamilie en @Nora90 thanks!

Ja, dat wordt dan voor beiden een spannende dag de 17e.
Is bij mij wel een schatting hoor, kan ook best de 16e zijn of de maandag erna, maar vorige keer was het iig wel op de vrijdag en toen had ik ook de menstruatie in het weekend.
Ik hoor het volgende maandag wel hoe het ervoor staat.

Duizelingen en moe kunnen idd met zwangerschap te maken hebben.
Zijn geen klachten die in mijn oren vreemd klinken.

En de zwangerschapstesten worden niet lichter, tenminste de gewone niet, de digitale is idd keer het batterijtje leeg en dan is de melding weg.
Ik heb nog 2 testen van toen ik zwanger was van mijn zoon (heel lang geleden), eentje die ik zelf gedaan heb en eentje van moeders voor moeders daarna en die zijn nog net zo duidelijk als toen (heb ze ingeplakt).

Als het voor jou goed voelt om iedere dag een testje te doen, dan gewoon doen hoor, zo duur zijn die testen niet (kruidvat 2 voor 5 euro en bij action nog goedkoper zelfs) en gewoon die doorverwijzing vragen hoor, bel je gewoon op en zeg je dat je helemaal gestresst er van wordt (beetje aandikken hier en daar) zeker met die bloedingen erbij zullen ze echt wel snappen dat je er gewoon niet gerust op bent.
Ook aangeven dat je ivf/icsi behandeling gehad hebt en dat je 2 emmys hebt laten terugplaatsen.
Hoop dat je morgen meer duidelijkheid hebt iig.

Geplaatst

@Onzefamilie @Kitje 

Nou het bloeden lijkt bijna tot zn einde te zijn gekomen 😄 Ik ben zo blij, heb zo minimaal verloren vandaag en het was allemaal oud bruin.... 

Ik kijk niet maar naar de testen of ze elke dag iets donkerder worden (wat ze wel heel minimaal worden hoor) Maar ik heb besloten om te kijken naar hoeveel donkerder ze zijn geworden ten opzichte van 2 dagen geleden of 3 dagen geleden, ja kijk dan zie je wel echt duidelijk verschil.... En zo hoort het ook toch? om de 2 a 3 dagen verdubbelt het hcg zich en dan zouden die testen ook ongeveer moeten verdubbelen qua kleur ! Althans dat houd ik mezelf nu voor, merk dat ik daar veel positiever door ben en toch meer ga geloven dat ik zwanger ben. 

Maaaaaar die bloedtest morgen (waarvan ik hoop dat ik de uitslag ook gelijk morgen krijg) die moet het zeggen of het hcg is gestegen of niet.... 😄 

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en jullie steun. Ik kan begrijpen dat jullie inmiddels moe van mij beginnen te worden 😛 

Als het goed is gegaan is hieronder de foto van de test van 3-1 en die van vandaag 5-1.... Aardig verschil toch? Wat zeggen jullie?

image.thumb.png.cf5b7d0ec13de06d7b2a7cc74a27b403.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden