Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Onzefamilie  Ik weet niet of je hier al bekend mee bent, maar vraag je arts om duphaston (ik gebruik 10 mg 3 maal daags 1 pilletje) Ik wist niet dat dit hiervoor werd gebruikt ook, maar ik heb ze vanuit Turkije meegekregen om te gebruiken en ik moet ze gebruiken tot de eerste echo. Maar ze waren bijna op dus ik heb mijn huisarts gevraagd of zij ze opnieuw wou bestellen voor mij omdat ik ze door moet slikken. Zij heeft er maar mee ingestemd. Zo gezegd zo gedaan, ik ging naar de apotheek om de pilletjes op te halen en toen zei die mevrouw tegen mij: Ik lees hier dat je nog maar net zwanger bent, is er een dreiging van een miskraam of heb je die vaker gehad in het verleden dat je deze moet slikken van die dokter uit Turkije? Mijn antwoord: nee hoor, ik heb begrepen dat ze moeten helpen voor bij het innestelen, hoezo uw vraag? mevrouw zegt: jaa omdat we deze pilletjes in Nederland eigenlijk niet echt meer gebruiken, dat is ouderwets....

Toen heeft ze eerst uitgezocht of ik ze wel MAG slikken..... Nou bleek dus dat ik ze wel mag slikken (hierna zei ze trouwens dat het "ouderwets medicijn" is) 

Verder heb ik er niet echt over nagedacht, tot ik net de bijsluiter lees..... onder het kopje waar het goed voor is. Ik zal het letterlijk overtypen voor je @Onzefamilie: BEPERKING VAN HET RISICO OP EEN DREIGENDE MISKRAAM OF ALS U MEERDERE KEREN EEN MISKRAAM HEEFT GEHAD.

Dus nogmaals, ik weet niet of je bekend bent met dit medicijn? Zo niet, vraag het even aan je arts. Wellicht heb je er wat aan, want deze pilletjes worden dus amper meer gebruikt in NL en misschien kent je arts het niet eens.... 

Laat me weten of je het al kende of niet en wat je met deze info hebt gedaan ben heel benieuwd :$ xx

Geplaatst
12 hours ago, Nora90 said:

@3x3 Welkom 😄 

Wat spannend allemaal. Wij duimen voor je. Ook jou wordt het van harte gegund. 

xx

Dat is lief!!! De vorige twee keer na de terugplaatsing heb ik de ochtend en dag erna heel veel pijnlijke steken. Vanochtend niet. Poeehh hopelijk is dat goed nieuws. 

Ik wens iedereen heeft veel geluk en sterkte met alles. Heel veel liefs!!

Geplaatst
19 uur geleden, 3x3 zei:

Hallo iedereen!! Ik ben nieuw hier. Wij doen PGD. Dit is onze laatste poging. Beide keren een BFN.

Vandaag een terugplaatsing gehad van een 14 cellige embryo. De wachtweken zijn begonnen.

Welkom 3x3 op het wachtbankje.
Ik ben nog niet zo geroutineerd in de hele IVF ICSI materie, dus ehhh wat is een BFN?
Of vraag ik nu wat doms? 😂

Spannend voor je, dus jij nu net aan het begin van je wachtweken.
Hoeveel dagen was je embryo? 
En wanneer mag je testen?
Just curious 😀

Geplaatst

Ook ik duim voor je @Onzefamilie dat je vrijdag een goede uitslag krijgt van het bloedprikken.
Had je het berichtje van Nora nog gezien van die pilletjes?
Misschien toch even navragen, just in case.

Hoe gaat het verder met je? 
Hoop dat je het nog een beetje trekt allemaal en geen bloedverlies en pijn meer hebt.
Keep the faith meis!

Is wel een leuk actief bankje geworden en dat terwijl ik er een maand geleden al af gedonderd ben en jullie allemaal op een januari bankje zitten 😂

En @Nora90 hoe gaat het bij jou?
Inmiddels wat meer vertrouwen erin dat je echt zwanger bent?
Na de goede bloedtest.

Groetjes en veel liefs voor iedereen!

Geplaatst

@Kitje

Had mij wel ingelezen in de medicatie maar dan moest ik dat gebruiken vanaf terug plaatsing dus is nu niet meer nodig.

Stil zitten is drama, heb veel last nog, krampen en steken. Moet me rustig houden.

We houde  moet morgen prikken vrindag uitslag dat zal dan wat meer beeld geven.

Bedankt echt voor je steun helpt wel. Was even wat stiller want alles voelt even te veel aan.

@Nora90

Bedankt voor de info ik zou dat ook moeten gebruiken vanaf begin. Nu eerst deze afwachten vrijdag weten we meer.

Ontzettend bedankt voor het er zijn.

Ja hoe zijn jouw waardes, 

Knuffels van ons

Geplaatst

Ah, ja, dan is dat niet zinvol meer idd @Onzefamilie om het alsnog te gaan gebruiken.
Graag gedaan hoor, ben blij dat ik er een klein beetje voor je kan zijn.
Doe wat goed voelt meis, als je ff stil wil zijn, dan ben je lekker stil, als je wil babbelen, dan doe je dat, niks moet en alles is goed.
Knuffel!

Geplaatst

@Kitje  Ja bij mij gaat het goed, ik heb vandaag weer bloed geprikt, morgen krijg ik de uitslag. Maar ik geloof inmiddels wel dat ik zwanger ben 😄 Ik ben nu langzaam weer alles aan het oppakken van het "echte" leven. Ik had alles even op pauze gezet tot ik meer zekerheid had, en nu ik dat heb kan ik me weer focussen. 

@Onzefamilie Geen dank, alleen jammer dat je er niks aan hebt. Heb je zelf info gezocht of heb je de dokter gevraagd ernaar? 

Als je het even niet voelt om hier te typen is dat hartstikke prima hoor. Het is wanneer jij je er goed bij voelt xx

Geplaatst (aangepast)

@Kitje 

1 hour ago, Kitje said:

Welkom 3x3 op het wachtbankje.
Ik ben nog niet zo geroutineerd in de hele IVF ICSI materie, dus ehhh wat is een BFN?
Of vraag ik nu wat doms? 😂

Spannend voor je, dus jij nu net aan het begin van je wachtweken.
Hoeveel dagen was je embryo? 
En wanneer mag je testen?
Just curious 😀

Geen enkel probleem. Wij zijn inmiddels bezig met de 3e en laatste poging en nu heb ik het idee dat ik de afkortingen etc ken.

Het was een 4 dagen oude emnryo. Bestaande uit 14 cellen. Ik mag 21 Jan testen.

Ik lees je berichten hierboven en wens je heel veel sterkte. Waar ben je nu in het traject?

aangepast door 3x3
Geplaatst

Fijn @Nora90 dat het goed gaat en idd, lekker weer je leven oppakken.
Kan ook gewoon he, we hoeven niet 'on hold' te gaan zitten.
Met een paar aanpassingen (gezonde levensstijl en bepaalde dingen niet eten/drinken/doen) kun je gewoon je ding doen.
Maar ik snap heel goed dat je graag zekerheid wilde.
Succes alvast morgen met de uitslag, ben heel benieuwd wat het nu is. 

@3x3 nu weet ik het nog niet 😂
Ah, ok 4 daagse, dacht dat er meestal  3 of 5 werden terug geplaatst, maar op 4 dagen doen ze dus ook.

Ik ben ook aan mijn derde en tevens laatste poging IVF bezig.
Afgelopen zaterdag (eerste ongidag) gehoord dat ik mocht starten en meteen voor de echo geweest.
Er zijn 8 follikels geteld (6 links en 2 rechts) en dat is voor mijn doen superveel.
Zitten wel maar 3 grote en de rest kleintjes.
Zaterdag begonnen met Triptofem spuiten en afgelopen maandag gestart met de Menopur.
Hopelijk gaan de kleintjes dit keer een beetje meegroeien zodat ik iets meer eitjes heb.
Ik werk met donorzaad want ik ben single, ik doe daarom IVF en geen ICSI, dat vind ik geen meerwaarde hebben omdat het zaad van topkwaliteit is.
Laatste keer zelfs 100% bevrucht.
Maandag de 13e heb ik weer een echo om te kijken hoe de eitjes groeien en dan daarna misschien nog een echo of afspraak voor punctie, afhankelijk van hoe ze gegroeid zijn.
Ik denk dat de punctie volgende donderdag of vrijdag gaat zijn (de 16e of 17e), of heel misschien maandag de 20e.
Dus hier momenteel nog weinig nieuws te melden.

Jij de 21e testen, wordt spannend voor je na het weekend dan.
Vind die tweede week killing...
Heb je ook nog cryo's?

Groetjes

Geplaatst (aangepast)

@Kitje haii bfn staat voor negatieve zwangerschapstest. Ik ben ook warrig in mijn uitleg. Helaas bij alle drie de pogingen 1 terugplaatsing. We meer embryo's, maar wij doen PGD. Ivm uitsluiten ziekte.

Alles kan gebeuren met die blaasjes. Ik zal aan je denken de komende tijd. Uiteindelijk moet 1ntje het doen. Had jij nog cryos hiervoor?

Ohja!! Die eerste week is leuk en die tweede week onuitstaanbaar lastig. 

aangepast door 3x3
Geplaatst

Ohh, ok, nee is duidelijk nu @3x3 😀
Balen iig.

Ja, dan is PGD wel het beste idd als je een ziekte wil uitsluiten.
Jammer dat je niet meer embryo's over hebt gehouden.

Klopt, dat zegt men, maar bij de eerste 2 pogingen ging het ook zo, dan heb je bij de eerste telling een redelijk aantal (eerste keer 7, tweede keer 6) en dan uiteindelijk groeien er maar 3 of 4 genoeg om te kunnen aanprikken.

Ik heb nog nooit cryo's gehad helaas.
Eerste poging had ik 4 eitjes en in eerste instantie 2 bevruchtingen (klasse 1 en 2, beide 7 cellig) zijn op dag 3 teruggeplaatst.
Op de dag van de terugplaatsing vertelde ze dat van die andere 2 eitjes alsnog eentje was bevrucht, maar die liep dus achter op de andere 2, ze keken dat nog even aan, maar 2 dagen later belden ze op dat die niet goed was en niet ingevroren kon worden.

De tweede keer had ik 3 eitjes en 3 bevruchtingen (klasse 1, 2 en 4) maar die waren sloom, ik heb toen een 4 en een 5 cellige terug gekregen op dag 3.
Eerlijk gezegd had ik er in eerste instantie niet zon vertrouwen in omdat ze dus achter liepen, maar terwijl ik de eerste keer al een dag of 4 voor de testdatum roze ontdekte tijdens het broekloeren gebeurde dat dit keer niet, dus begon ik hoop te krijgen die de avond voor de testdag als sneeuw voor de zon verdween door roze gespot.... Volgende dag brak het toen door, op de testdatum.

Het overgebleven embryo (de klasse 4 was dat) heeft het ook niet gered, maar dat was ook in lijn der verwachting omdat die een klasse 4 was, dus daar verwachtten ze al niet zoveel van.

En nu dan dus de laatste poging waarbij er rechts 1 grotere en links 2 grotere en de rest kleintjes.
Afwachten nu wat het verder doet en dat hoor ik dan maandagmorgen.
Ik hoop heel hard dat er meer uitgehaald kunnen worden, maar hou rekening met 3 of 4.
Gelukkig gaan de bevruchtingen wel altijd heel goed (met dank aan de superzwemmertjes) dus ik heb goede hoop dat ik dan weer 2 of 3 embryo's heb waarvan er dan weer 2 terug gaan en hopelijk nu wel een keertje cryo's.

Lief dat je aan me denkt, doe maar maandag 😀 duimen dat er heel veel goed gegroeide follikels zijn.... 🤞
Dus wordt komende week voor ons allemaal superspannend.
Onzefamilie en Nora echo ivm zwangerschap, jij de test en ik hopelijk een punctie en paar dagen later terugplaatsing.

Wat zou het toch mooi zijn als we januari kunnen afsluiten met 4 zwangeren hier he?
Wat een feest gaat dat worden in september/oktober.

Geplaatst

Het is allemaal niet niks. Dat je blaasjes maar goed mogen groeien. In welk ziekenhuis wordt je behandeld? Ik in UMC Utrecht. Heel fijn ziekenhuis.

En ja!! Hoe waanzinnig als we allemaal zwanger kunnen raken deze maand. We gaan ervoor!!! 

🤞🤞🤞

Ik heb nog steeds geen pijnscheuten gevoeld in mijn baarmoeder. Ik hoop zo dat het een goed teken is. 

Geplaatst

Klopt, is best een intensief traject he.
Ik heb mijn behandeling bij Nij Geertgen, dit is geen ziekenhuis maar een kliniek speciaal voor fertiliteitsbehandelingen.

Ja, lets do it! 😀🤞
Had alleen wel net zitten uitrekenen dat ik dan wel pas begin februari kan testen, lol.

Ik hoop zo dat het lekker warm blijft zitten bij je.
Mijn duimen draaien hoor.
Keep the faith!

Geplaatst

Hoiihoii @Kitje  Ik heb de uitslag vandaag gelijk mogen ontvangen, dat is super snel terwijl ik echt pas om half 4 heb geprikt haha. De uitslag was hartstikke goed, de waarden waren nu 148 😄 Dus het gaat goed en ik hoef niet meer te prikken gelukkig. 20 januari een gesprekje met de verloskundige en dan denk ik rond 3 feb dat ik de eerste echo mag krijgen. 

Ik hoop echt dat we januari mogen afsluiten met 4 zwangeren 😄 @3x3 @Onzefamilie 

Ik baal echt dat ik zo ben aangekomen door die medicatie, het begon met de pil die ik moest slikken en ik was een roker dus het stoppen met roken heeft ook niet echt geholpen met mn gewicht. en daarna al die hormonen spuiten haha. Ik pas mijn winterjas niet echt meer, zit super strak en knapt bijna uit elkaar die rits.... Dat wordt nog wat...

En over dat stoppen met roken.... Ik had zo erg gehoopt dat ik het zou vinden stinken nu ik zwanger ben, maar ik liep langs een aantal rokers buiten vandaag en ik vond het gewoon super lekker ruiken hahahaha terwijl toen ik rookte ik het gewoon vond stinken en nu vind ik het lekker !! wat moet ik daar toch mee 😛  Mn koffie begint een beetje vreemd te smaken en vandaag begin ik heel ietjes gevoeligheid te ervaren in mn borsten, maar dat is nog heel minimaal. Het voelt nog allemaal zo onwerkelijk. Dit is namelijk de eerste keer ooit dat ik zwanger ben en als ik bijvoorbeeld mijn man hoor zeggen dat ik zwanger ben dan wil ik hem bijna raar aankijken van huh wat zeg jij nou?/ IK?? zwanger?? hahaha zo gek klinkt dat nog in mn oren 😛 

Dat was mijn update zo een beetje 😄 

Geplaatst

Hai Nora

Ik ben zo blij voor je!! Hoeveel pogingen heb je gedaan? 

En dat roken, misschien is dat nu alleen even zo omdat je het niet mag en je brein spelletjes speelt met geur. Ik zelf heb nog een opgezette buik en kan nog niet alles aan qua broeken. Mijn joggingsbroek voelt zelfs te strak. 

Gisrerenavond met plassen had ik toch ineens een steek die ik herkende van de andere keren, maar veel korter en niet achterelkaar. Net met plassen geen steek. 

Wat waren jou symptomem na de terugplaatsing? 

Ik ben zelf ook nog nooit zwanger geweest BTW.

Liefs!

Geplaatst

Ja, snap ik @Nora90 dat het een vreemd idee is, dat vond ik destijds toen ik zwanger was van mijn zoon ook en toen had ik geen vruchtbaarheidsissues, hij is 'normaal'  verwekt, dus als je al een poosje in zo'n traject zit dan voelt het allemaal nog vreemder denk ik.

Maar geloof het maar hoor, want de testen zijn overduidelijk. Ziet er echt supergoed uit zo dat stijgende hcg, ben echt zo blij voor je.

Volgende week intakegesprek dan bij de vk en echo, leuk!

En het roken.... goed dat je gestopt bent ermee, een zwangerschap doet gekke dingen met reuk en smaak, hopelijk ga je het nog vies vinden ruiken en anders helpt de groeiende buik wel mee in het niet willen roken.... 

En die jas.. ik zou toch maar maatje groter kopen.of heel hard hopen dat de winter over 3 weken voorbij is, lol.

@3x3 probeer niet te druk te maken over krampjes en steekjes, wij hebben de neiging alles wat we voelen of denken te voelen onder een vergrootglas te leggen om te analyseren, maar het wil allemaal niks zeggen of heel veel....

Nora had bloedingen en bleek toch zwanger, bij mijn zoon voelde ik behalve vermoeidheid niks (ook niet misselijk) en weer een ander kotst de hele zwangerschap...

Ook dat je nu andere dingen voelt of juust niet, het wil.allemaal niks zeggen want iedere zwangerschap verloopt anders, zit helaas niks anders op dan af te wachten en hopen....

Liefs

Geplaatst

@3x3 @Kitje  Ja wat Kitje zegt hoor, Ik heb echt heel erg lopen bloeden met stolsels en krampen aan toe. Maar toch ben ik zwanger en lijkt het allemaal de goeie kant op te gaan. 

En van dat roken denk ik inderdaad ook dat het het brein is die met me speelt omdat het nu niet mag... Maar alsnog niet echt de behoefte om te gaan roken. Zo thuis op de bank en op bepaalde momenten mis ik toch iets en kan ik erg niet op komen wat het is, totdat het kwartje in 1 keer valt.... Dat sigaretje tussen de serie door kijken bevoordeeld haha Het is de gewenning voornamelijk die er nog een beetje uit moet. 

3x3, nu zijn mijn darmen heel erg aan het rommelen, heel erg veel last van scheetjes laten 😛 Buik is echt enorm opgezet, dan moet ik zeggen dat dat in de ochtend meevalt maar tegen het einde van de dag dan lijkt het echt op een zwangerbuik hoor haha. Vandaag is die echt heeeeeel erg opgezet. En ik ben echt heeeeeeel af en toe heel eventjes lichtjes misselijk (gelukkig) en mn reuk is een beetje versterkt heb ik het gevoel (deze was al vrij sterk van mezelf)

Hoe is het met jullie allemaal dames? 

Geplaatst

Ja, dat kan ik me wel voorstellen, is een stukje gewenning wat eruit moet en dat kost tijd.

Hier verder weinig nieuws,  iedere avond 2 spuitjes zetten.

Hopelijk is het met @Onzefamilie allemaal ok, het is zo stil, dacht dat je vandaag de uitslag kreeg van.bloedprikken? Ik hoop dat de uitslag goed is.

Groetjes

Geplaatst (aangepast)
17 hours ago, Nora90 said:

@3x3 @Kitje  Ja wat Kitje zegt hoor, Ik heb echt heel erg lopen bloeden met stolsels en krampen aan toe. Maar toch ben ik zwanger en lijkt het allemaal de goeie kant op te gaan. 

En van dat roken denk ik inderdaad ook dat het het brein is die met me speelt omdat het nu niet mag... Maar alsnog niet echt de behoefte om te gaan roken. Zo thuis op de bank en op bepaalde momenten mis ik toch iets en kan ik erg niet op komen wat het is, totdat het kwartje in 1 keer valt.... Dat sigaretje tussen de serie door kijken bevoordeeld haha Het is de gewenning voornamelijk die er nog een beetje uit moet. 

3x3, nu zijn mijn darmen heel erg aan het rommelen, heel erg veel last van scheetjes laten 😛 Buik is echt enorm opgezet, dan moet ik zeggen dat dat in de ochtend meevalt maar tegen het einde van de dag dan lijkt het echt op een zwangerbuik hoor haha. Vandaag is die echt heeeeeel erg opgezet. En ik ben echt heeeeeeel af en toe heel eventjes lichtjes misselijk (gelukkig) en mn reuk is een beetje versterkt heb ik het gevoel (deze was al vrij sterk van mezelf)

Hoe is het met jullie allemaal dames? 

@Nora90 bizar hoe het bij iedereen anders is. Daarmee ook gerustellend!! Wat een heerlijke tijd voor je! Ondanks wat kwaaltjes, die denk ik altijd in het niet vallen, omdat er zoiets moois tegenover staat (weet niet of dat te romantische gedacht is)

Hier gaat het zijn gangetje. Ik zit er goed in mijn vel. De afgelopen keer helemaal niet en de eerste keer meer ups en down.

Ik gebruik 3 x per dag utro. Heb opgezette boobies en verder niet zo veel. Yes!!!

Vandaag wat opgezocht over embryo's en hoe ze groeien. Ik heb een 4 dag oude, 14 cellige embryo teruggeplaatst gekregen. Nu lees ik dat hij op die dag 4 een klompje cellen wordt en niet meer te tellen valt. Dit proces was nog niet gebeurd. Dus nu hoop ik dat dit kort na de terugplaatsing is gebeurd!! Sorry dit is mega technisch. 😅 

@Kitje heb je last van de medicatie? 

On 1/9/2020 at 2:09 PM, Kitje said:

aangepast door 3x3
Geplaatst

@Kitje en @Nora90

ja vandaag bloeduitslag, het is gestegen maar nog niet uit gevarenzone. Weet het net 45 min pas.Volgende week vrijdag met echo weten we het pas echt of er een hartje zit. Daar hcg gewoom ook stijgt als je een missed abbortion hebt. 

Nog verplicht rust dus dat doe ik ook. Sorry dat ik stil ben, ben gewoon bang net als alle andere keren weer fout zit. Zo vaak al tegenslag. 

Depressief word erger, en kan daar niks voor gebrukken dus moet het uitzingen. Trek me nu erg terug. Zit in een isolement.

Het is mjj even te veel. Onze zoon word nu dagelijks opgevangen dus mijn dagen zijn stil leeg alleen. Wat ook niet helpt. Volgende week vrijdag weten we meer.

Kitje jouw spuiten welke heb je?

Nora hoe is het met jouw zwangere mama

3x3 spannend voor je hoop dat je straks ook zon mooi plusje mag zien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden