Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi. 
Eind van de middag de terugplaatsing gehad. Was heel bijzonder. Ze konden mij alleen niet vertellen na hoeveel dagen je kan testen. Dat schijnt per ziekenhuis verschillend te zijn. De embryo was 5 dagen. 

Ik zag dat ze het embryo inboet baarmoederslijmvlies plaatsen. Vergeet alleen te vragen of dat al in de baarmoeder is of aan het begin. Weten jullie dat?

Nu maar afwachten... ik heb gelukkig weinig tijd om er steeds aan te denken. Woensdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en gaat het klussen beginnen. 

Geplaatst
3 minuten geleden, Loes1986 zei:

Hoi hoi. 
Eind van de middag de terugplaatsing gehad. Was heel bijzonder. Ze konden mij alleen niet vertellen na hoeveel dagen je kan testen. Dat schijnt per ziekenhuis verschillend te zijn. De embryo was 5 dagen. 

Ik zag dat ze het embryo inboet baarmoederslijmvlies plaatsen. Vergeet alleen te vragen of dat al in de baarmoeder is of aan het begin. Weten jullie dat?

Nu maar afwachten... ik heb gelukkig weinig tijd om er steeds aan te denken. Woensdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en gaat het klussen beginnen. 

Spannend zeg! Nu mogen de wachtdagen beginnen 💪

Geplaatst
11 uur geleden, Loes1986 zei:

Hoi hoi. 

Wat raar, hebben ze niet gezegt wanneer jij mag testen? Bij ons ziekenhuis is dat bij een cryo van 5dgn oud na 13 dagen. 

En bij ons plaatsen de het embryo zo diep mogelijk in de baarmoeder. Dus het slangetje/rietje gaat via de baarmoedermond helemaal zo diep mogelijk je baarmoeder in.

Ik ben blij voor je dat je genoeg afleiding hebt! Lekker klussen en fantaseren over de babykamer😍 

Ik ga voor je duimen! En hoop dat we redelijk samen op zullen lopen. Je had al 2 kids toch? Hoe oud zijn ze?

Geplaatst

@Hopefulness ik heb twee meiden van 9 en bijna 7 jaar oud. We hadden wel verwacht dat we 2 jaar geleden een 3e kindje mochten verwelkomen. Maar helaas was dit traject nodig en is het leeftijdsverschil best groot. 
Helaas hoorde we vandaag dat onze oudste dochter positief getest is op Corona. Onze jongste had het vorige week. Dus we gaan van de ene quarantaine in de andere... Hierdoor kunnen we geen hulp ontvangen de komende week in ons nieuwe huis. We hebben onze vloer uitzoeken al twee keer af moeten zeggen. Het schiet echt niet op zo! Hopelijk volgende week een negatieve Coronatest en een positieve zwangerschapstest 😁.

Heb je nog een nieuwe zwangerschapstest gedaan? 

Geplaatst

Hai meiden,

Wat fijn dat de tp goed verlopen is! En spannend, een nieuw huis! Balen zeg dat corona weer de kop op steekt. Ik mocht altijd helpen met klussen, miss vinden jouw meiden dat ook leuk? Hun eigen kamer schilderen? 

Een vriendin van mij heeft er ook 7 jaar tussen zitten en ja, soms is vakantie of uitje dan een kleine uitdaging. Maar die 2 zijn echt beste vriendjes en leren ook veel van elkaar. Dat komt wel goed hoor. Zeker als ze ouder zijn. 

Je lijf is er lekker mee bezig zo te horen, goed teken. Komende weken ga je het gevoel krijgen zowel zwanger als ongesteld te worden, haha, dat hoort erbij. Wat is jouw cyclus normaal gesproken? Mijn eisprong is vaak wat vroeg, maar 2 weken na m'n eisprong word ik meestal ongesteld. Dat is ook de testdag die ik aanhoud: 14 dagen - aantal dagen oud embryo. Ons zk houd ook 18 dagen aan om zeker te zijn, maar dan ben ik echt allang ongesteld normaal. 

Heel veel nestelplezir, in je buik en nieuwe huis! En ik weet niet waar je woont, maar bebovloeren is een aanrader voor hout en tegels ook trouwens, vaak mooie prijzen 😉

Geplaatst
Op 26-3-2021 om 21:08, Loes1986 zei:

Hoi hoi. 

Nou meid nu is het wachten, wachten en wachten. Vind ik altijd de moeilijkste periode. Wat fijn dat jullie de sleutel krijgen en even alleen daar op focussen. Oei de Kids corona sterkte zeg. De duimen draaien hoor🤞

Geplaatst
Op 27-3-2021 om 19:50, Loes1986 zei:

@Hopefulness ik heb twee meiden van 9 en bijna 7 jaar oud. We hadden wel verwacht dat we 2 jaar geleden een 3e kindje mochten verwelkomen. Maar helaas was dit traject nodig en is het leeftijdsverschil best groot. 
Helaas hoorde we vandaag dat onze oudste dochter positief getest is op Corona. Onze jongste had het vorige week. Dus we gaan van de ene quarantaine in de andere... Hierdoor kunnen we geen hulp ontvangen de komende week in ons nieuwe huis. We hebben onze vloer uitzoeken al twee keer af moeten zeggen. Het schiet echt niet op zo! Hopelijk volgende week een negatieve Coronatest en een positieve zwangerschapstest 😁.

Heb je nog een nieuwe zwangerschapstest gedaan? 

Och jeetje, dat stagneerd de boel behoorlijk idd. Is idd een groot leeftijds verschil, maar die meiden krijgen het wel super leuk mee zo! En jij kan opnieuw helemaal genieten van het kleine hummeltje...

Wim werd 1 en toen was ik 12 weken zwanger van Joep. Dus Wim snapte er niet heel veel van.

Nu word het heel bewust voor Wim. Hij word in okt 4 en nov ben ik uitgeteld.

Nee heb het niet meer gedaan. Het zh heeft me enorm gerustgesteld en ik voel me ook zwangee. Enorme borsten weer en maagzuur... zolang dat is en mijn buik blijft groeien ben ik gerust. Alleen erg spannend of er een hartje klopt 13 april...

Geplaatst

Nou ik heb de testen in huis hoor. 2 early zwangerschapstesten van de Kruidvat en een digitale van clearblue 😁. Nog even geduld... 

Jullie nog goeie ervaringen met een bepaald merk? Bij mijn andere twee zwangerschappen duurde het tot enkele dagen na het overtijd zijn voordat de test eindelijk positief aangaf. De huisarts heeft zelfs een keer een extra test moeten doen voor de duidelijkheid. 

Geplaatst
16 uur geleden, Loes1986 zei:

Nou ik heb de testen in huis hoor. 2 early zwangerschapstesten van de Kruidvat en een digitale van clearblue 😁. Nog even geduld... 

Jullie nog goeie ervaringen met een bepaald merk? Bij mijn andere twee zwangerschappen duurde het tot enkele dagen na het overtijd zijn voordat de test eindelijk positief aangaf. De huisarts heeft zelfs een keer een extra test moeten doen voor de duidelijkheid. 

Die van de kruitvat zijn het gevoeligst. Is mij in 2017 verteld. Die testen van 2 voor 5 euro.

Ik denk dat je dan van nature een lage hgc hebt. Ik zou dan zeker niet eerder testen dan wd 13 na je tp. Maar goed, ik mag niks zeggen want ik heb altijd vroeg getest. Wanneer wil je gaan testen?

😚

Geplaatst

Hey meiden, wat een fijn nieuws allemaal 😊

@Hopefulness gefeliciteerd! De weken na de positieve test vond ik misschien nog wel spannender dan die ervoor.. Heel veel succes met de komende twee weken geduld nog! Ik duim met je mee voor een goede echo 🤞

@Loes1986 fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Wat je allemaal niet voelt hè, in die wachtweken. Wat Johanna zei, je denkt straks tegelijkertijd zwangerschapskwaaltjes te voelen, maar ook het gevoel te herkennen dat je ongesteld gaat worden. Het is een grote mindfuck en er zit niets anders op dan duimen en afwachten 🤞 Ik hoop het voor je!!

@Johanna82 hoe gaat het met jou? Begin je langzaam al af te tellen? Nog een week of 7 toch? Alles klaar voor de komst van de kleine?

@Djenna ook aan het aftellen, maar dan tot je weer mag beginnen? Ook voor jou duim ik voor een succesvol traject met een mooi kindje als resultaat ❤️

Wij zijn er vorige week achter gekomen dat we een meisje krijgen 😊 Was wel een grote verrassing, want m'n vriend en ik dachten allebei een jongen, maar we zijn super blij! 

Liefs!

Geplaatst
3 uur geleden, Roza91 zei:

@Hopefulness gefeliciteerd! De weken na de positieve test vond ik misschien nog wel spannender dan die ervoor.. Heel veel succes met de komende twee weken geduld nog! Ik duim met je mee voor een goede echo 🤞

@Loes1986 fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Wat je allemaal niet voelt hè, in die wachtweken. Wat Johanna zei, je denkt straks tegelijkertijd zwangerschapskwaaltjes te voelen, maar ook het gevoel te herkennen dat je ongesteld gaat worden. Het is een grote mindfuck en er zit niets anders op dan duimen en afwachten 🤞 Ik hoop het voor je!!

@Johanna82 hoe gaat het met jou? Begin je langzaam al af te tellen? Nog een week of 7 toch? Alles klaar voor de komst van de kleine?

@Djenna ook aan het aftellen, maar dan tot je weer mag beginnen? Ook voor jou duim ik voor een succesvol traject met een mooi kindje als resultaat ❤️

Wij zijn er vorige week achter gekomen dat we een meisje krijgen 😊 Was wel een grote verrassing, want m'n vriend en ik dachten allebei een jongen, maar we zijn super blij! 

Liefs!

Een meisje! Superleuk! Is een jongen vast ook haha, maar ik vind het deze keer wel speciaal om het te weten toch. Gaan jullie het vertellen aan vrienden en familie? 

En ik dacht ook echt een jongen bij mijn eerste, maar toen ze op m'n borst lag, maakte het me niets meer uit. (We wisten het pas bij de geboorte.) We moesten alleen even puzzelen op de naam, voor een jongen wisten we die heel zeker, voor een meisje nog niet helemaal. 

Ja, nog 6,5 weken tot mijn uitgerekende datum. Maar goed, dat is een range van 5 weken hè, dus ik staar me niet blind op die datum. Onze dochter kwam met 41+1 en ik kan me mijn teleurstelling nog goed herinneren op mijn uitgerekende datum. Over 3,5 weken mag hij thuis geboren worden, dat hoop ik zeker vol te maken 😉 alle kleding en dekens, knuffels, al gewassen, alleen het bedje nog klaarzetten en bij 37 weken ook onze logeerkamer iets veranderen, zodat het geboortebad erbij kan. Ons eigen bed kan niet op klossen door het schuine dak. Verder afgelopen zaterdagavond ineens de drang om een zk tas vast in te pakken, voor het geval dat 🙈 dat nestelen is maar wat geks hoor. Het moest ook echt toen perse gebeuren.

Verder ben ik vooral blij dat ik me beter voel, minder angstig, minder down, alsof de mist is opgetrokken. Fijn hoor die hormonen, haha. Laatste werkweek nu, gek idee hoor. 

Ik duim voor jullie meiden! Ik hoop dat het jullie ook goed gaat! En die wachtweken, pffff. En dan wachten op de eerste echo, zeker net zo spannend! 🤞🤞🤞

Geplaatst
20 uur geleden, Roza91 zei:

Liefs!

Ohh Roza wat leuk! Een meisje! Voel je je nog steeds goed? 

Ja ik vind het nu net zo spannend als de wd. En soms minder moeilijk omdat mijn kwaaltjes dan flink opspelen. Heerlijk als ik die heb, stelt me enorm gerust!

Alweer 5+3 en ik blijf bijhouden en feestjes vieren als er een dag bij komt. 

Goh een meisje! Super leuk! Ik hoop enorm op een meisje. Maar 3 jongens is ook leuk. Maar ik ben ook wel een meisjesmama, heerlijk kneuten met dat haar.

Het kan me allemaal niet snel genoeg gaan, maar moet ook zeker niet vergeten te genieten.

Geplaatst
20 uur geleden, Johanna82 zei:

Een meisje! Superleuk! Is een jongen vast ook haha, maar ik vind het deze keer wel speciaal om het te weten toch. Gaan jullie het vertellen aan vrienden en familie? 

En ik dacht ook echt een jongen bij mijn eerste, maar toen ze op m'n borst lag, maakte het me niets meer uit. (We wisten het pas bij de geboorte.) We moesten alleen even puzzelen op de naam, voor een jongen wisten we die heel zeker, voor een meisje nog niet helemaal. 

Ja, nog 6,5 weken tot mijn uitgerekende datum. Maar goed, dat is een range van 5 weken hè, dus ik staar me niet blind op die datum. Onze dochter kwam met 41+1 en ik kan me mijn teleurstelling nog goed herinneren op mijn uitgerekende datum. Over 3,5 weken mag hij thuis geboren worden, dat hoop ik zeker vol te maken 😉 alle kleding en dekens, knuffels, al gewassen, alleen het bedje nog klaarzetten en bij 37 weken ook onze logeerkamer iets veranderen, zodat het geboortebad erbij kan. Ons eigen bed kan niet op klossen door het schuine dak. Verder afgelopen zaterdagavond ineens de drang om een zk tas vast in te pakken, voor het geval dat 🙈 dat nestelen is maar wat geks hoor. Het moest ook echt toen perse gebeuren.

Verder ben ik vooral blij dat ik me beter voel, minder angstig, minder down, alsof de mist is opgetrokken. Fijn hoor die hormonen, haha. Laatste werkweek nu, gek idee hoor. 

Ik duim voor jullie meiden! Ik hoop dat het jullie ook goed gaat! En die wachtweken, pffff. En dan wachten op de eerste echo, zeker net zo spannend! 🤞🤞🤞

Haha ik moest lachen om je "nee ik wil echt nú die tas even inpakken" 🙂 Wat fijn dat je je nu zo veel beter voelt! Ga je voor een thuis bevalling? Ik zou dat ook graag willen durven, maar ik denk dat wij toch naar het ziekenhuis gaan. Dat voelt toch iets veiliger ofzo, mocht er wat zijn. Spannend hoor, voor je het weet, is het zo ver!

Namen zijn we nog helemáál niet uit, dat vind ik zo moeilijk! Wordt het nu dezelfde jongensnaam die je eerst voor je eerste in gedachte had? We hebben inderdaad wel met de nabije omgeving gedeeld dat het een meisje wordt 🙂 Scheelt ook al weer de helft van de namen 🙈

Geplaatst
3 uur geleden, Hopefulness zei:

Ohh Roza wat leuk! Een meisje! Voel je je nog steeds goed? 

Ja ik vind het nu net zo spannend als de wd. En soms minder moeilijk omdat mijn kwaaltjes dan flink opspelen. Heerlijk als ik die heb, stelt me enorm gerust!

Alweer 5+3 en ik blijf bijhouden en feestjes vieren als er een dag bij komt. 

Goh een meisje! Super leuk! Ik hoop enorm op een meisje. Maar 3 jongens is ook leuk. Maar ik ben ook wel een meisjesmama, heerlijk kneuten met dat haar.

Het kan me allemaal niet snel genoeg gaan, maar moet ook zeker niet vergeten te genieten.

Denk inderdaad dat het allebei super leuk is 😊 Zeker als je al twee jongens hebt, is een meisje wel extra bonus, maar jongens lijken me ook heel leuk! Kunnen ze lekker samen ravotten/voetballen/wat dan ook! 

Het elke dag tellen en vieren herken ik enorm. Zeker in die eerste weken, toen kroooop de tijd echt voorbij. Sinds ik me weer fit voel, vliegt de tijd, maar ik tel nog steeds elke dag en maak nog steeds elke week foto's 🙂 Voor je het weet, is het voorbij!

Geplaatst
5 uur geleden, Roza91 zei:

Haha ik moest lachen om je "nee ik wil echt nú die tas even inpakken" 🙂 Wat fijn dat je je nu zo veel beter voelt! Ga je voor een thuis bevalling? Ik zou dat ook graag willen durven, maar ik denk dat wij toch naar het ziekenhuis gaan. Dat voelt toch iets veiliger ofzo, mocht er wat zijn. Spannend hoor, voor je het weet, is het zo ver!

Namen zijn we nog helemáál niet uit, dat vind ik zo moeilijk! Wordt het nu dezelfde jongensnaam die je eerst voor je eerste in gedachte had? We hebben inderdaad wel met de nabije omgeving gedeeld dat het een meisje wordt 🙂 Scheelt ook al weer de helft van de namen 🙈

Ja, wij hebben straks 1 dochter en 1 zoon 😍 ik beval inderdaad het liefste thuis. Ik heb een bevalbad en dat vond ik echt heerlijk. voor mij hielp dat met het opvangen van de weeën. Ik vond het bevallen echt meevallen, je hoort zoveel horrorverhalen, maar ik vond het goed te doen. Vorige keer ook thuis gedaan en toen na 1,5 uur persen onze dochter stress kreeg, alsnog naar het zk. Ik had weinig krachtige persweeën. Dat vond ik echt prima, het zk is ook maar 15 min rijden, dat scheelt, al moet je dan wel met de ambulance. Gewoon doen waar jullie je het beste voelen, daar beval je straks het makkelijkst. En goed voorbereiden helpt ook enorm, ik kan een cursus volgen alleen maar toejuichen, ik had er tijdens de bevalling veel aan dat ik wist wat er zou komen, welke ademhaling zou helpen, wat mijn lijf aan het doen was en hoe ik dat proces kan helpen ipv tegenwerken. Ik hoor nog de stem van onze begeleidster: als je denkt, ik kan niet meer, dan ben je bijna ontsloten. En dat was ook zo. Maar ook daarin: kies wat bij je past! 😉 het komt zeker goed meid! 

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb al een positieve test, Corona 🙈. Na mijn dochters ben ik aan de beurt. Gisteren behoorlijk beroerd maar vandaag gelukkig alweer voor de helft beter. Ik denk dat ik morgen een test ga doen. Een early test van de Kruidvat. 5 dagen voor de verwachte menstruatie datum. Dat zou met de Pasen zijn. 
Ik hou jullie op de hoogte. 

Roza, wat leuk een meisje! Ik ben ook echt een meiden moeder. Lekker tutten 😊.  

Geplaatst
Op 31-3-2021 om 18:43, Loes1986 zei:

Hoi meiden,

Ik heb al een positieve test, Corona 🙈. Na mijn dochters ben ik aan de beurt. Gisteren behoorlijk beroerd maar vandaag gelukkig alweer voor de helft beter. Ik denk dat ik morgen een test ga doen. Een early test van de Kruidvat. 5 dagen voor de verwachte menstruatie datum. Dat zou met de Pasen zijn. 
Ik hou jullie op de hoogte. 

Roza, wat leuk een meisje! Ik ben ook echt een meiden moeder. Lekker tutten 😊.  

Oooh dat is geen fijn nieuws! Hopelijk vallen de klachten mee! Heb je getest gisteren?? 🤞

Geplaatst
Op 31-3-2021 om 10:26, Roza91 zei:

Denk inderdaad dat het allebei super leuk is 😊 Zeker als je al twee jongens hebt, is een meisje wel extra bonus, maar jongens lijken me ook heel leuk! Kunnen ze lekker samen ravotten/voetballen/wat dan ook! 

Het elke dag tellen en vieren herken ik enorm. Zeker in die eerste weken, toen kroooop de tijd echt voorbij. Sinds ik me weer fit voel, vliegt de tijd, maar ik tel nog steeds elke dag en maak nog steeds elke week foto's 🙂 Voor je het weet, is het voorbij!

Ja ik maak ook elke week foto's. Ik ben zo blij dat ik niet ziek ben! Ik had me voorgenomen te wachten tot na de 7 weken echo met het invullen van het 9mnd dagboek, maar mijn handen jeuken steeds meer!

Geplaatst

Hoi meiden.

Helaas was de cryo bij ons geen blijvertje. Vandaag ongesteld worden. Na de Pasen maar even bellen en kijken of ik eind van de maand weer een nieuwe tp mag doen. 
Ik had het wel een beetje zien aankomen. Man en ik allebei Corona, nieuwe huis stress.. 

Volgende ronde nieuwe kansen. Tenminste nog 1 cryo over.. 

Geplaatst
Op 2-4-2021 om 11:28, Hopefulness zei:

Ja ik maak ook elke week foto's. Ik ben zo blij dat ik niet ziek ben! Ik had me voorgenomen te wachten tot na de 7 weken echo met het invullen van het 9mnd dagboek, maar mijn handen jeuken steeds meer!

Gewoon lekker doen! Als het goed voelt, voelt het goed. Ik geloof dat je lijf het allang weet 🙂 veel plezier met invullen! Ik heb in powerpoint een verslag met foto's, uitslagen, etc. Leuk toch? Juist mooi om je kinderen ook mee te geven straks. Ben heel blij voor je!! 

Geplaatst
Op 4-4-2021 om 06:52, Johanna82 zei:

Gewoon lekker doen! Als het goed voelt, voelt het goed. Ik geloof dat je lijf het allang weet 🙂 veel plezier met invullen! Ik heb in powerpoint een verslag met foto's, uitslagen, etc. Leuk toch? Juist mooi om je kinderen ook mee te geven straks. Ben heel blij voor je!! 

Ja ik ga het ook doen. Deze dagen toch niks van gekomen. Misschien vanaf morgen meer rust en kan ik lekker gaan zitten schrijven.

Vandaag 6+1 🤰💪

• Like 1
Geplaatst
Op 3-4-2021 om 20:04, Loes1986 zei:

Hoi meiden.

Helaas was de cryo bij ons geen blijvertje. Vandaag ongesteld worden. Na de Pasen maar even bellen en kijken of ik eind van de maand weer een nieuwe tp mag doen. 
Ik had het wel een beetje zien aankomen. Man en ik allebei Corona, nieuwe huis stress.. 

Volgende ronde nieuwe kansen. Tenminste nog 1 cryo over.. 

Wat jammer zeg Loes, nu ook echt alles tegelijkertijd. Heel veel sterkte en beterschap ❤️

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden