Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 3-4-2021 om 20:04, Loes1986 zei:

Hoi meiden.

Helaas was de cryo bij ons geen blijvertje. Vandaag ongesteld worden. Na de Pasen maar even bellen en kijken of ik eind van de maand weer een nieuwe tp mag doen. 
Ik had het wel een beetje zien aankomen. Man en ik allebei Corona, nieuwe huis stress.. 

Volgende ronde nieuwe kansen. Tenminste nog 1 cryo over.. 

Nou Loes jullie hebben wel alles tegelijk nu. Sterkte en hopelijk mag je gewoon weer door. Zijn jullie erg ziek? Of is het te overzien? 

Geplaatst
Op 30-3-2021 om 10:10, Roza91 zei:

Hey meiden, wat een fijn nieuws allemaal 😊

@Hopefulness gefeliciteerd! De weken na de positieve test vond ik misschien nog wel spannender dan die ervoor.. Heel veel succes met de komende twee weken geduld nog! Ik duim met je mee voor een goede echo 🤞

@Loes1986 fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Wat je allemaal niet voelt hè, in die wachtweken. Wat Johanna zei, je denkt straks tegelijkertijd zwangerschapskwaaltjes te voelen, maar ook het gevoel te herkennen dat je ongesteld gaat worden. Het is een grote mindfuck en er zit niets anders op dan duimen en afwachten 🤞 Ik hoop het voor je!!

@Johanna82 hoe gaat het met jou? Begin je langzaam al af te tellen? Nog een week of 7 toch? Alles klaar voor de komst van de kleine?

@Djenna ook aan het aftellen, maar dan tot je weer mag beginnen? Ook voor jou duim ik voor een succesvol traject met een mooi kindje als resultaat ❤️

Wij zijn er vorige week achter gekomen dat we een meisje krijgen 😊 Was wel een grote verrassing, want m'n vriend en ik dachten allebei een jongen, maar we zijn super blij! 

Liefs!

Een meisje... leuk leuk... gaat het allemaal goed?

Geplaatst

Hoi meiden.

Helaas was de cryo bij ons geen blijvertje. Vandaag ongesteld worden. Na de Pasen maar even bellen en kijken of ik eind van de maand weer een nieuwe tp mag doen. 
Ik had het wel een beetje zien aankomen. Man en ik allebei Corona, nieuwe huis stress.. 

Ohhh Loes, srry ik heb je bericht helemaal gemist! Wat ontzettend balen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik hoop dat je wat rust vind, want stress is niet bevordelijk. Al weet je dit natuurlijk zelf ook wel, maar anders even wachten met de tp totdat de stress weg is?

Sterkte meid!

Geplaatst

Hoi meiden.

Wat super jammer meis 😞 Hoe gaat het verder? Veel last van de corona, of valt het mee? Wat de anderen ook al zeggen: nieuwe ronde nieuwe kansen en houd moed! 🌹

@Hopefulness hoe is het met de spanning? Nog een weekje wachten op de echo, toch?

@Djenna het gaat heel goed 🙂 al heb ik wel best vaak last van harde buiken, maar kan niet echt een patroon ontdekken dat ik weet waar het van komt ofzo. Blijf het toch maar in de gaten houden!

Geplaatst

hai dames,

Heb vandaag weer de eerste check gehad. Mag beginnen met de hormonen. We gaan heel hard duimen dat deze ronde iets gaat opleveren.🤞 Kreeg wat info mee over een studie ivm op dag 3 terugplaatsing of dag 5. Vroeg me af of iemand hier een keer op dag 5 een terugplaatsing heeft gehad? 

We zitten in twijfel of we mee willen doen. Gezien de vorige ronde volledig is mislukt zouden we natuurlijk heel blij zijn met elke embryo die hopelijk gaat vormen. Ben beetje bang dat als ze te lamg wachten we misschien weer met lege handen zitten.

Geplaatst
Op 7-4-2021 om 19:48, Eggerthon zei:

hai dames,

Heb vandaag weer de eerste check gehad. Mag beginnen met de hormonen. We gaan heel hard duimen dat deze ronde iets gaat opleveren.🤞 Kreeg wat info mee over een studie ivm op dag 3 terugplaatsing of dag 5. Vroeg me af of iemand hier een keer op dag 5 een terugplaatsing heeft gehad? 

We zitten in twijfel of we mee willen doen. Gezien de vorige ronde volledig is mislukt zouden we natuurlijk heel blij zijn met elke embryo die hopelijk gaat vormen. Ben beetje bang dat als ze te lamg wachten we misschien weer met lege handen zitten.

Moeilijk he al die keuzes.... wat raden de artsen zelf aan? Ik kan hier niet echt over meepraten helaas, anders had ik je graag meer info willen geven.

Geplaatst

Nou meiden, ik begin morgen met de primolut tabletten en zondag met de decapeptyl.... heel spannend allemaal weer en ook hoe ik erop ga reageren.🤞🤞

Geplaatst
Op 7-4-2021 om 17:11, Roza91 zei:

Wat super jammer meis 😞 Hoe gaat het verder? Veel last van de corona, of valt het mee? Wat de anderen ook al zeggen: nieuwe ronde nieuwe kansen en houd moed! 🌹

@Hopefulness hoe is het met de spanning? Nog een weekje wachten op de echo, toch?

@Djenna het gaat heel goed 🙂 al heb ik wel best vaak last van harde buiken, maar kan niet echt een patroon ontdekken dat ik weet waar het van komt ofzo. Blijf het toch maar in de gaten houden!

Heey Roza!

Nog 4 nachtjes slapen! Ik heb wel zo overduidelijke "klachten" dat ik het eigenlijk niet spannend vind. Ik denk dat het wel goed is, maar de zekerheid krijgen we as dinsdag.

Och jeetje al harde buiken? Als je het zelf niet goed de oorzaak weet kan het zijn dat de kleine tegen je baarmoeder schopt en stompt... hoever ben jij, ik vergeet het telkens... van Johanna vergeet ik het ook telkens😓

Vandaag alweer 6+5. Gisteravond een plotselinge daling van mijn bloeddruk, scheelde niet veel of ik was flauw gevallen. Gelukkig zat ik al en bleef ik rustig. Met de zwangerschap van Joep had ik dat ook en was ik echt flauwgevallen, dat was bij de fysio dat meiske was helemaal in paniek... ik was toen ook rond de 7 weken zwanger.

Geplaatst
Op 7-4-2021 om 19:48, Eggerthon zei:

hai dames,

Wij hebben die studie in de wind geslagen. Ons 1e traject was voor ons super verlopen op de huidige manier van terugplaatsen dus wilden we er niks aan veranderen.

De verse tp was dus altijd met 3 dgn en de overige emmy's groeide door tot dag 5 en gingen dan de vriezer in.

Lastige keuze...

Succes deze ronde🤞

Geplaatst
9 uur geleden, Djenna zei:

Nou meiden, ik begin morgen met de primolut tabletten en zondag met de decapeptyl.... heel spannend allemaal weer en ook hoe ik erop ga reageren.🤞🤞

Heey Djenna,

Zeker spannend! Ook voor jou ga ik duimen! Succes! 💪

Geplaatst
10 uur geleden, Djenna zei:

Misschien een gekke vraag maar waarvoor gebruik je die primolut tabletten? 

Geplaatst

Hartelijke dank voor jullie reacties! We hebben samen overlegd en denken dat we de "gewone" gang van zaken willen afwachten deze ronde. Laat er eerst maar eens wat embryo's zijn en dan kunnen we wel weer verder kijken😅

Geplaatst
11 uur geleden, Eggerthon zei:

Hartelijke dank voor jullie reacties! We hebben samen overlegd en denken dat we de "gewone" gang van zaken willen afwachten deze ronde. Laat er eerst maar eens wat embryo's zijn en dan kunnen we wel weer verder kijken😅

Ik ga voor jullie duimen!

Xxxx

Geplaatst

@Djennaspannend weer aan de primolut. @Eggerthonik kreeg dat protocol ook, het is een iets langer protocol om je lijf de tijd te geven te wennen aan de decapeptyl en overname van je cyclus door medicatie. Ik vond die primolut vaak wel wat klachten geven. Maar hoe fijn dat je weer start nu! Ik hoop dat je er soepel doorheen gaat lieverd, met veel mooie embryo's! 

@Eggerthon er zijn hier op het forum ook zat meiden die naar Duitsland zijn gegaan, daar is wachten tot dag 5 voor tp de norm. Je zou je vraag ook elders kunnen stellen? Bij ons werden de embryo's op dag 3 ingevroren. Elke ontdooide embryo krijg je dan op dag 5 terug, als je doorrekent, want het ontdooien duurt vaak ook even. Dus het embryo is dan al 5 dagen oud. Ik hoop dat jullie deze cyclus lekker veel embryo's maken en deze keer het mag uitgroeien tot jullie kindje! ❤️ Als het de bedoeling is, maakt de keuze voor dag 3 of 5 uiteindelijk weinig uit. Ik zou inderdaad met de arts eens bespreken wat zij als voor en nadelen zien van beiden. 

@Hopefulnessjeeuh!! De eerste weken overleefd, die vind ik vaak het spannendste. Duim voor je dinsdag, maar zo te horen geeft je lijf het heel duidelijk aan dat twijfel niet nodig is😍

En qua termijnen: Roza is nu in week 21 dacht ik, ik ben vandaag 35 weken zwanger. Half mei verwachten we onze vent💙 sinds deze week met verlof. Lastig om werk los te laten nog merk ik, maar ik houd mezelf bezig met het schoonmaken van de laatste dingetjes etc. 🙂 Iets met een eigen bedrijf haha

Geplaatst
Op 10-4-2021 om 07:29, Johanna82 zei:

@Djennaspannend weer aan de primolut. @Eggerthonik kreeg dat protocol ook, het is een iets langer protocol om je lijf de tijd te geven te wennen aan de decapeptyl en overname van je cyclus door medicatie. Ik vond die primolut vaak wel wat klachten geven. Maar hoe fijn dat je weer start nu! Ik hoop dat je er soepel doorheen gaat lieverd, met veel mooie embryo's! 

@Eggerthon er zijn hier op het forum ook zat meiden die naar Duitsland zijn gegaan, daar is wachten tot dag 5 voor tp de norm. Je zou je vraag ook elders kunnen stellen? Bij ons werden de embryo's op dag 3 ingevroren. Elke ontdooide embryo krijg je dan op dag 5 terug, als je doorrekent, want het ontdooien duurt vaak ook even. Dus het embryo is dan al 5 dagen oud. Ik hoop dat jullie deze cyclus lekker veel embryo's maken en deze keer het mag uitgroeien tot jullie kindje! ❤️ Als het de bedoeling is, maakt de keuze voor dag 3 of 5 uiteindelijk weinig uit. Ik zou inderdaad met de arts eens bespreken wat zij als voor en nadelen zien van beiden. 

@Hopefulnessjeeuh!! De eerste weken overleefd, die vind ik vaak het spannendste. Duim voor je dinsdag, maar zo te horen geeft je lijf het heel duidelijk aan dat twijfel niet nodig is😍

En qua termijnen: Roza is nu in week 21 dacht ik, ik ben vandaag 35 weken zwanger. Half mei verwachten we onze vent💙 sinds deze week met verlof. Lastig om werk los te laten nog merk ik, maar ik houd mezelf bezig met het schoonmaken van de laatste dingetjes etc. 🙂 Iets met een eigen bedrijf haha

Ook half mei, hoeveelste? Joep is van de 13e. En de 15e is onze trouwdag. 

Vannacht ben ik heeeel erg bsng geweest. Ik had behoorlijk heftige buikpijn. Heb er zelfs pcm voor ingenomen. Ik als een malle internet afgestruind en gelukkig vond ik een forum van ouders van nu met vrouwen die dat ook hadden en zwanger zijn gebleven.

Het oprekken vd baarmoeder en of darmen die hun plekje zoeken... Maar ik was echt wel even bang! Vandaag precies 7 weken en ik voel me gelukkig nog zwanger. Maar het maakte me echt bang!

Geplaatst
40 minuten geleden, Hopefulness zei:

Vannacht ben ik heeeel erg bsng geweest. Ik had behoorlijk heftige buikpijn. Heb er zelfs pcm voor ingenomen. Ik als een malle internet afgestruind en gelukkig vond ik een forum van ouders van nu met vrouwen die dat ook hadden en zwanger zijn gebleven.

Het oprekken vd baarmoeder en of darmen die hun plekje zoeken... Maar ik was echt wel even bang! Vandaag precies 7 weken en ik voel me gelukkig nog zwanger. Maar het maakte me echt bang!

Oeh meid! Dat is even schrikken! Ik ben blij dat het nog steeds ok is. Geen helderrood bloed, dan zit het goed 🙏🤞 pfff, ik hoop echt dat je dinsdag gewoon een kloppend hartje ziet hoor! Wat kan je lijf pittig reageren hè? Elke keer weer. 

15 mei is de uitgerekende datum, maar goed, je weet hoe dat gaat kan net zo goed 2 weken ervoor of erna komen. We zien het wel. Ikpin me te niet meer zo op vast als de eerste keer merk ik. Toen was ik echt teleurgesteld dat ze er met 40w nog niet uit kwam. 😂

Leuk, alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag en met Joep! Hihi, ik ben altijd zo slecht in het onthouden van data🙈

Geplaatst
Op 9-4-2021 om 08:47, Eggerthon zei:

Misschien een gekke vraag maar waarvoor gebruik je die primolut tabletten? 

Dat gebruik je ook om je baarmoeder schoon te maken volgens mij.

Geplaatst
Op 10-4-2021 om 07:29, Johanna82 zei:

Dank je wel.... gisteren de eerste decapeptyl gezet.... van de primolut heb ik altijd wel wat klachten inderdaad helaas. Maar mag de pret niet drukken 😆 en zit met een klein meisje met oorontsteking dus even nergens mee bezig behalve met haar.

Geplaatst
18 uur geleden, Hopefulness zei:

Nee joh, natuurlijk word je daar bang van. Hoe is het nu met je? Morgen de spannende dag...

Geplaatst

De duimen draaien hier ook hoor🤞

Geplaatst
21 uur geleden, Johanna82 zei:

Oeh meid! Dat is even schrikken! Ik ben blij dat het nog steeds ok is. Geen helderrood bloed, dan zit het goed 🙏🤞 pfff, ik hoop echt dat je dinsdag gewoon een kloppend hartje ziet hoor! Wat kan je lijf pittig reageren hè? Elke keer weer. 

15 mei is de uitgerekende datum, maar goed, je weet hoe dat gaat kan net zo goed 2 weken ervoor of erna komen. We zien het wel. Ikpin me te niet meer zo op vast als de eerste keer merk ik. Toen was ik echt teleurgesteld dat ze er met 40w nog niet uit kwam. 😂

Leuk, alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag en met Joep! Hihi, ik ben altijd zo slecht in het onthouden van data🙈

Klopt, geen bloed geeft moed💪Ik heb mijn andere kwaaltjes ook nog, dus ik ben nog steeds gerust. Morgen rond deze tijd zal ik het nieuws wel hier delen met jullie.

Ja met Wim was ik 40+2 en met Joep merkte ik ook nog geen aanstalte tot bevallen. 

Hahaha ik ook! En dan gaat dat van dit forum bijvoorbeeld ook echt niet lukken om te onthouden🙈

Geplaatst
3 uur geleden, Djenna zei:

Dank je wel.... gisteren de eerste decapeptyl gezet.... van de primolut heb ik altijd wel wat klachten inderdaad helaas. Maar mag de pret niet drukken 😆 en zit met een klein meisje met oorontsteking dus even nergens mee bezig behalve met haar.

Gossie wat sneu! Hopelijk knapt ze snel op!

Geplaatst

Fijn dat je weer mag beginnen! Wij hebben inderdaad soortgelijk gedaan wat hierboven werd gezegd: verse terugplaatsing op dag 3, invriezen op dag 4 en terugplaatsen na ontdooien dan is het dus dag 5. Ik duim voor je voor mooie embryootjes 🙂

Geplaatst
5 uur geleden, Djenna zei:

Ook spannend weer! Oorontsteking, super zielig, heel veel beterschap! Hopelijk gaat het snel beter en is er dan een léuke vorm van afleiding 🤞

Geplaatst
Op 9-4-2021 om 06:51, Hopefulness zei:

Heey Roza!

Nog 4 nachtjes slapen! Ik heb wel zo overduidelijke "klachten" dat ik het eigenlijk niet spannend vind. Ik denk dat het wel goed is, maar de zekerheid krijgen we as dinsdag.

Och jeetje al harde buiken? Als je het zelf niet goed de oorzaak weet kan het zijn dat de kleine tegen je baarmoeder schopt en stompt... hoever ben jij, ik vergeet het telkens... van Johanna vergeet ik het ook telkens😓

Vandaag alweer 6+5. Gisteravond een plotselinge daling van mijn bloeddruk, scheelde niet veel of ik was flauw gevallen. Gelukkig zat ik al en bleef ik rustig. Met de zwangerschap van Joep had ik dat ook en was ik echt flauwgevallen, dat was bij de fysio dat meiske was helemaal in paniek... ik was toen ook rond de 7 weken zwanger.

Fijn dat je er zelf wel vertrouwen in hebt! Dan kan je ondanks de schrik van de buikpijn hopelijk nog een beetje slapen vanavond hihi 😉

Ik ben nu 22 weken, dus nu zeker weten écht over de helft! Zelfs als ze pas met 42 weken komt 😊 Ze is de hele dag aan het schoppen en boksen lijkt het wel, denkt dat ze de ADHD van m'n vriend heeft geërfd haha. De verloskundige zei ook zo lang het geen pijnlijke krampen zijn, ik me vooral geen zorgen moet maken. Blijkbaar horen harde buiken er bij mij gewoon een beetje bij. 

Vanmorgen realiseerde ik me weer eens hoe snel het allemaal gaat. Hoe bizar het is dat de hele stimulatiefase al weer 8 maanden geleden is voor mij. Het voelt soms alsof het gisteren was en soms lijkt het een heel leven geleden. Zó apart.. Ik hoop voor alle dames hier dat het succesvolle trajecten worden en dat we alle ellende snel achter ons kunnen laten 🤞

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden