Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

That's the Christmas spirit !! :)

Ondanks onze kerstboom is de Christmas Spirit bij ons ver te zoeken - het is dat we dat kleine smurfje hebben maar anders was het helemaal één groot gechagrijn. Het lijkt wel of er iemand zwaar tegen een burn out aan hangt bij ons thuis en ik ben het niet .... Wordt daar zelf heel onzeker van want heb het gevoel dat ik niets goed kan zeggen of doen. Ik probeer maar zo "gewoon" mogelijk te doen maar op alles wat ik zeg of voorstel komt een "hum" als antwoord. En dan zegt ie "eef, laat het allemaal maar even gaan". Ja, ík doe dat ook wel, maar dat spanningsveld dat om hem heen hangt, daar wordt ik helemaal stapelmesjokke van.

Kortom, ik hoop dat ie zichzelf voor de kerstdagen een beetje op kan peppen anders voorspelt het allemaal weinig goeds. En ben ik waarschijnlijk na de kerstdagen hard toe aan vakantie van alle verspilde energie om het een beetje gezellig te laten zijn en die kleine er niet teveel van te laten meekrijgen ........ :(

Tegen beter weten in heb ik het ziekenhuis nog niet afgebeld, we staan op de IVF-lijst voor januari. Nu is de poli gesloten en na O&N zal ik ze wel bellen, waarschijnlijk, of meneer moet thuis ineens het licht zien branden.

Ik "spreek" jullie voor de kerst nog wel, meiden ! In deze k**-tijd ben ik blij dat ik deze site gevonden heb en bij jullie mijn verhaal af en toe even kwijt kan. Ik realiseer me heel goed dat ik heel gelukkig mag zijn met mijn kleine smurfje, het is zo'n schat van een kind, ik wens jullie het allemaal zo verschrikkelijk ook, met heel mijn hart.

Evie

Geplaatst

Evie,

Wat een vreselijk onzekere tijd zeg. Als je een teleurstelling krijgt in dit traject is het altijd fijn als je dat samen kan verwerken met je partner. Maar in dit geval bezorgt hij jou eigenlijk dat gevoel, dus kan me voorstellen dat je je erg alleen voelt. Sterkte meid en ik hoop dat de feestdagen misschien toch nog iets positiefs voor jullie opleveren.

Geplaatst

Meiden,

Ben ik weer na een korte tussenstop.

Onze tp ging NIET door.. Hier horen we 4 januari pas meer over.

Staat ons waarschijnlijk wel weer 4 maanden wachtlijst te wachten, dus....

Ik plof bij jullie maar weer op de loungebank.

Zal strakkies even goed inlezen..

Allemaal veel succes..

Geplaatst

Nee Gerreber, dat meen je niet. Wat kl*te!!!! En je weet helemaal niet waarom? Getverderrie zeg.

Evie meis, veel sterkte. Ik heb zelf tegen een burn out aan gezeten en vanuit die kant kan ik ook wel met je vriend meeleven, maar ik weet ook hoe moeilijk ik het mijn vent heb gemaakt. Ik was puur onredelijk, niks wat hij deed of zei was goed. Hij moest me 'met rust laten' maar als hij dan savonds naar een vriend vertrok vond ik dat ie me alleen en in de steek liet. Ja, heel logisch. Het is een rotsituatie voor jullie beiden, zeker zo dicht tegen de volgende ivf aan en met de kerstdagen. Dikke knuffel en kom maar vaak hier spuien hoor, beter dan ruzie maken met je vriend.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Gerreber balen zeg, hopelijk wordt je 4 jan wat wijzer.

Evie, sterkte samen. Ook voor de kleine man. Dat jullie toch nog fijne momenten met de kerst hebben en dat er snel een eind komt aan deze rotperiode voor jullie alledrie.

Mijn pauze duurt nog een kleine 2 maanden. De volgende behandeling zit steeds in mijnn hoofd. Soms best moeilijk. Wil er niet aan denken, maar het spookt toch regelmatig weer door mijn hoofd. Eigenlijk zou dat niet moeten maar kan het niet helpen. Zeker nu ik weet dat we eerst 3500 euro voor moeten schieten. Waar haal je dat tegenwoordig nog vandaan?

Ach de dagen kabbelen voort, elke dag weer een stapje dichter bij 19 feb en dus maar proberen de spanning die het met zich meebrengt te onderdrukken op momenten dat het niet uitkomt.

Ik hoop gewoon dat het deze keer gaat lukken. Zeker nu ik van heel dichtbij 2 hele kleine mannekes zie groeien. Hopelijk is dat niet iets wat ons onthouden wordt, maar iets wat werkelijkheid wordt volgend jaar.

Geplaatst

Hoi, allemaal de kerst overleefd ?? Wij ook hoor, gelukkig zijn alle verplichtingen weer achter de rug, ik heb daar altijd zo'n hekel aan he, waarom in godsnaam in het donker bij elkaar aan tafel "moeten" zitten, dat kun je toch ook in de zomer met een BBQ doen ?? Maar goed.

Over de IVF en alles hebben we het helemaal niet meer gehad. Rondom het afgelopen weekend had ik ook m'n "vruchtbare dagen" (sinds de mislukte IVF opeens voor het eerst van m'n leven een spontane cyclus en volgens mijn eigen berekeningen zou dat tenminste dit weekend geweest moeten zijn) en tja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit .......... :)

Maar we hebben het niet meer over "het onderwerp" gehad en ik weet dus ook niet waar ik nu aan toe ben. Ik zal het deze week nog wel eens opgooien, de bal der IVF, maar ik ben bang dat hij nog steeds niet meer wil. Afwachten maar. Wil hem wel laten realiseren dat als hij over twee jaar gaat denken van gut, misschien toch nog .... dat ie dan te laat is - ben tenslotte "al" 40 ..... Nu of nooit dus, het is en blijft maar "een kans" en ik wil die wel grijpen - maar hij waarschijnlijk niet.

Jullie horen weer van me !

Evie

Geplaatst

Het blijft een moeilijke situatie Evie. Aan de ene kant lijkt het me dat je er niet steeds over wilt beginnen, omdat je dan wellicht het idee krijgt dat je hem onder druk zet. Maar anderzijds is daar natuurlijk je eigen wens......

Geplaatst

't is gewoon een k*t situatie, ander woord heb ik er niet voor. Ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen en dat wát jullie ook gaan doen, het goed voelt voor beiden.

Geplaatst

Hai meiden,

Onze pauze gaat nog wel even duren, maar wel met enige activteit. We hebben vandaag na een gesprek besloten over te stappen naar Voorburg. Hier willen ze een nieuwe cyclusanalyse doen, dus daar ben ik de komende menstruatiecylus zoet mee. Daarna volgt nog een aantal onderzoeken. Op zijn vroegst april / mei kunnen we dan starten. Mits ze natuurlijk een positief advies geven op basis van alle resultaten.

Februari wordt de maand van de analyse en dan hebben we begin maart een afspraak voor de eerste uitslagen. Ik voel me hier wel goed bij op het moment. Had echt het gevoel dat we op basis van oude gegevens aan het beslissen waren, 't is toch twee jaar geleden dat alles doorgelicht is. En omdat meteen het zaad al niet goed was, is er bij mij eigenlijk heel weinig nagekeken. Nu wordt dat dus alsnog grondig gedaan, ben benieuwd.

Evie hoe is het bij jullie? Het zal er nu toch om gaan spannen, wel of niet doorgaan.

En Gerreber? Hebben jullie vandaag meer duidelijkheid gekregen?

Liefs,

Henne

Geplaatst

Henne wat fijn dat jullie nu met een goed gevoel weer ergens naar toe kunnen werken. Voor je het weet is het april/mei.

Hoop dat alle onderzoeken goed verlopen en wie weet komt er iets uit waar wat aan gedaan kan worden. Heel veel succes en "geniet" nog even van je pauze.

Liefs

Geplaatst

Ah kijk, dan gebeurt er nu toch wat Henne! Daarbij blijf je niet met een onbevredigend gevoel zitten en wordt alles goed onderzocht, dan heb je ook actuele gegevens om je verdere besluiten op te baseren.

Aan de slag dan maar komende maand(en)... Succes, meid!

Geplaatst

Super Henne dat jullie in elk geval dit besloten hebben. Als dit goed voelt is het toch helemaal prima zo?! Ik ben benieuwd of er nog evt. nieuwe dingen aan het licht komen! Succes!

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar - dat al jullie dromen uit mogen komen, ik gun het jullie allemaal zo !

Voor mij (of voor ons) is de droom over. Mijn vriend heeft me heel duidelijk gemaakt dat hij niet meer wil. Om praktische redenen of omdat zijn gevoel nee zegt, allebei, hij wil gewoon niet meer.

Waar ik nu gewoon (??) het meest moeite mee heb is dat hij zegt dat ie helemaal geen tweede kindje wil - dat hij zelfs dus niet blij zou zijn als ik nu spontaan zwanger zou worden.

Dat ik daar afscheid van moet nemen, jullie weten allemaal waar ik het over heb, geen babyvoetjes, geen babymelk, noem het maar op. En ja, ik weet het, ik mag mezelf zo gelukkig prijzen met Tim, de kleine vent, en daar ben ik ook ape-apetrots op en super super gelukkig mee, maar de wens voor een broertje/zusje blijft.

En die wens wordt nu "de grond in geboord" door een partner die stug blijft zeggen dat ie niet meer wil. Hij kán gewoon geen ja zeggen, hij weet dat ie ergens heel egoïstisch bezig is, maar zelfs voor mij én voor Tim kan hij het niet.

Tja, wat moet ik dan nog ?? Ik kan hem niet dwingen.

Onze reis naar een broertje/zusje houdt hier op. Ik moest gister gewoon een antwoord van hem hebben want vandaag zal ik toch het ziekenhuis moeten bellen óf voor de recepten Puregon/Pregnyl óf om onze IVF-plek aan iemand anders te geven. Dat laatste wordt het dus.

Mag ik dan stom blijven hopen op een wonder ?? Spontane zwangerschap ?? Het kan er bij mij namelijk niet in dat hij dan niet blij zou kunnen zijn daarmee. Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Dat je twee jaar probeert zwanger te worden (langer zelfs) en dat ie nu kan zeggen dat ie niet eens een tweede kindje wil. Zal ook voor 100% het gevolg zijn van die twee jaar teleurstellingen, maar dat de "vechtlust" weg is, onvoorstelbaar. Ik had zo graag nog die ene kans (ik heb gezegd, nog één IVF-poging, stel dat ie lukt, dan lukt het nog net voor ik 41 ben en Tim is dan 5) nog gegrepen. Maar ik kan hem niet dwingen.

Ik kan dágen janken volgens mij. Maar weet ergens misschien ook wel dat het goed is zo. Dit kon ook niet eindeloos zo verder gaan, het komt tussen ons in te staan en dan hebben we straks helemaal niets meer, of in ieder geval hebben we elkaar dan niet meer, laat ik het zo zeggen. En dat kan nooit de bedoeling zijn, dat Tim straks de dupe is van het feit dat er überhaupt niet eens een broertje/zusje komt.

Ik blijf op deze site kijken meiden, hoe het met jullie gaat, Esther, Henne, Moon, Caroline, Sandra, Chablis, ik wens het mooiste van alles voor jullie.

Thanks, voor alles.

Evie (mega verdrietig)

Geplaatst

Evie, ik zit hier letterlijk met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen... Ik heb zo met je te doen. Er zijn geen garanties in dit proces dat het lukt, ik heb ook gemengde gevoelens over mijn laatste kans, maar om het helemaal niet meer te mogen proberen...

Wat je zegt: ik kan me ook niet voorstellen dat hij niet blij zou zijn als je zwanger wordt. Maar het is hem duidelijk allemaal teveel geworden nu, volgens mij heeft hij een soort blokkade ergens, zodra hij denkt aan de mm of zwanger worden blokkeert hij. Maar goed, wie ben ik, ik kan me gewoon voorstellen dat het zoiets is.

Ik wou dat ik je kon helpen maar helaas, jullie moeten het zelf doen. Ik hoop dat het geen onoverkomelijk probleem wordt in jullie relatie. Er zijn nog zoveel meer dingen, maar dat is nu makkelijk gezegd, dat weet ik. Jij bent nu voornamelijk hiermee bezig.

Meid, heel veel sterkte en laat af en toe horen hoe het met je gaat, ok?

Caroline

Geplaatst

Hallo Evie,

Wat spijtig dat het uiteindelijk deze beslissing van jouw man geworden is. Ik hoop dat je het bij jezelf een plek kunt geven zonder dat het tussen jullie in blijft staan.

Sterkte!

Geplaatst

@Henne

Wat goed dat ze gewoon weer alles gaan onderzoeken. Op zich is dat eigenlijk ook heel logisch. Op gegeven moment als je al een paar jaar verder bent kan ik me zo voorstellen dat er wellicht wel andere uitgaanswaarden zijn, omdat je lichaam ook nog veranderd. Dit houdt dus in dat je tijdens behandeling met 'oude' waarden werkt en hoe effectief is dat dan?!

Geplaatst

Oh evie wat zuur dat het zo moet eindigen. Dat je samen niet op 1 lijn zit is zo moeilijk.

Hopelijk kunnen jullie je leven met zijn 3-tjes zo inrichten dat jullie het gelukkigste gezin zijn wat er is.

Sterkte met de verwerking van dit meis..............

Geplaatst

Evie ik had in het andere topic ook al even gereageerd, ik vind het zo triest voor jullie. Caroline brengt het perfect onder woorden, ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Had het zo graag anders voor jullie gezien. Heel veel sterkte en je kan hier altijd je verhaal kwijt he meis.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Jeetje Evie, wat heftig!

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen... een hele dikke knuffel om deze wens een beetje te kunnen verwerken.

Ik heb gister een goed gesprek gehad! 8 eicellen met punctie, 5 rijp en bevrucht, 1 gaan delen, maar chromosoomafwijking dus geen tp. Duidelijk.. nieuwe poging, medio april..

Pfff. toch weer het lange wachten. Ook nog even aangekaart dat we graag m'n man weer willen laten onderzoeken voor een evt. 2e Tese. Dit ook omdat hij straks voor een half jaar op uitzending gaat. Het was niet gebruikelijk, maar ze begreep het en zou het gaan bespreken.

's Avonds gaat de telefoon en hadden ze goed nieuws voor ons! Manlief mag starten met de onderzoeken en.... er was een plekje vrijgekomen in februari!!!!

Dus... een maandje rust en met de volgende menstruatie aan de pil en dan al vrij snel starten met spuiten...

Ik blijf jullie volgen en hoop echt dat voor ons allemaal 2010 een heeel mooi en vruchtbaar jaar gaat worden!!!

Geplaatst

Jeetje Gerreber, wat een domper zeg geen tp. Maar zo snel al weer opnieuw!!!!! Heel veel succes en hopelijk lukt het deze keer wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden, ik kom me ook melden in dit topic want wij hebben ook een "pauze" op het moment.

Ik ben vrij nieuw op het forum. 30 december heb ik een miskraam gehad na 11 weken zwangerschap. Met ons kleintje was het toen waarschijnlijk al bijna 2 weken mis.

A.s. donderdag hebben we een gesprek in het ziekenhuis. Dan gaan we bespreken hoe of wat nu verder. Ik verwacht dat het ziekenhuis chromosomen- en bloedonderzoek wil doen. De uitslag van zo'n chromosomenonderzoek laat, geloof ik, 3 maanden op zich wachten. Tot die tijd willen we geen nieuwe poging (de 3e IVF!) starten.

We gaan deze tijd gebruiken om het afscheid van ons kleintje een plekje te geven. Daarnaast gaan we alle informatie en al onze ideeën op een rijtje zetten en beslissingen nemen over hoe we verder willen gaan.

Zo overwegen we ook om een afspraak te maken in Gent, om te zien of we daar eventueel onze 3e poging willen gaan doen.

Aan de ene kant voelt het goed om een "pauze" in te lassen om alle emoties maar ook alle rationele overwegingen een plekje te laten vinden. Aan de andere kant, voel ik me soms opgejaagd: we moeten snel door! Dat laatste probeer ik van me af te zetten.

Hoe is het met de andere pauzemeiden?

Geplaatst

Freya neem de tijd voor het verwerken van je miskraam, het is niet niks.

Probeer idd het laatste van je af te zetten.

Wij hebben vorig jaar de fout gemaakt om direct na een verse poging onze cryo's terug te laten plaatsen. Niet dat ik denk dat het dan wel gelukt zou zijn, maar het had emotioneel nog al een inpact omdat ik de vorige mislukkigen nog niet verwerkt had.

Wij hebben toen zelf een pauze van een half jaar ingelast en daar heb ik nog steeds geen spijt van. Is voorbij gevlogen. In die tijd hebben we bij mij extra onderzoeken laten doen. Bloed en chromosomen en baarmoeder onderzoek. Er kwam niks uit die onderzoeken maar de rust heeft vooral mij heel goed gedaan.

Succes!!!!!!! P.s. ik ben in Gent onder behandeling en wij zijn er heel tevreden over.

Onze pauze zit er bijna op, komende week weer met de pil beginnen en dan gaat het hele circus weer van start.

Geplaatst

Freya,

Wat ontzettend verdrietig wat jullie mee hebben gemaakt. Ik kan me idd voorstellen dat het lekker zal zijn om het even los te kunnen laten allemaal. Ik hoop voor jullie dat er niks uit de onderzoeken komt en dat het gewoon stomme pech is geweest.

Ik ben na een pauze van een half jaar ook weer bijna pauze-meisje af. Ik begin ongeveer 4 febrauri met het korte protocol. Heel veel sterkte en rust gewenst voor jullie pauze en hopelijk kunnen jullie snel weer vol goede moed verder.

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk dat een pauze echt goed kan doen, Sandra. Eerder hebben wij 3 maanden moeten wachten omdat mijn vriend koorts had gehad. Wat was ik daar gefrustreerd over! Maar uiteindelijk stapten we daardoor heel ontspannen in de volgende poging. We hadden de tijd gekregen om voldoende op te laden

Toch word ik nerveus bij het idee een pauze van een half jaar te nemen! Lekker tegenstrijdig he? :icon_smile: Ach ja, een mens zit vreemd in elkaar. ;)

We neigen steeds meer naar Gent. Fijn om te horen dat het jullie goed bevalt. Wat doen zij nu anders dan in Nederland?

Veel succes met deze poging! Ik duim voor jullie.

Hanneke, voor jou ook al een pauze van een half jaar bijna achter de rug. Heeft het je goed gedaan? Ik merk dat ik het lastig vind om echt los te laten. Maar dat komt natuurlijk doordat de miskraam nog zo vers is. Ook hebben we vanmiddag nog een gesprek in het ziekenhuis om te evalueren en vooruit te kijken. Daar ben ik dan natuurlijk toch mee bezig (heb een vragenlijst waar je u tegen zegt).

Ook voor jou ga ik duimen dat deze poging gaat lukken! Spannend weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden