Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Sasje dat meen je toch niet??? En hoe lang moet je dan dit keer geduld hebben? Weer drie jaar? Echt belachelijk. Ik kan me voorstellen dat ze er dan nog een aantal keer iui tegenaan gooien, maar helemaal niks vind ik eerlijk gezegd echt idioot.

Caroline 2 oktober is gelukkig redelijk snel. Wel flink balen dat je moet wachten natuurlijk. Enig idee hoe lang je zou moeten herstellen?

Het zit hier even niet mee he... Maar meiden, zolang de pauze maar een pauze blijft en niet een stop wordt... toch?

Knuffel!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Precies laat het vooral een pauze zijn........

Balen hoor Sasje en Caroline ook een digi knuffel van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

witje en henne bedankt.

henne nee 3 jaar is wel erg lang dat ga ik zeker niet pikken denk een paar maandjes.maar ik vind dat van die iui nog niet eesn zo'n dom idee van jouw!!had ik eigenlijk zelf niet over na gedacht!dat ga ik maar een vragen aan mn gyn of ik in de tussentijd niet nog een paar iui's mag doen beter iets dan niets toch??

Geplaatst

Zou ik zeker doen Sasje! Ze weten toch ook wel dat het feit dat je spontaan zwanger bent geworden iets is wat ik altijd een 'lucky shot' noem?! Zo is mijn dochter ook verwekt: het kan wel maar de kans is heeeel klein en intussen worden we allemaal ouder.

Henne, die 2 oktober is nog maar het eerste gesprek met de chirurg dus ik weet niet wanneer de operatie dan is. Ze zeiden aan de telefoon dat hij zelf zijn operaties inplant en ze vond dat ik zeker moet zeggen dat ik in het ICSI proces zit, dan zou hij me misschien sneller helpen. Een vriendin van mij mailde me net dat de herstelperiode van haar operatie, maar dat was een eileider verwijderen, 6 weken heeft geduurd. Zij vond dat niet lang, ik wel!! Maar goed, een galblaas is weer wat anders, ik ben nog nooit geopereerd en hoor altijd dat na de narcose de vermoeidheid langer duurt dan dat je pijn hebt.

Pauze is zeker geen stop!!! Wat ik alleen vervelend vind is dat ik al 40 ben en het wordt dus steeds moeilijker om zwanger te worden.

Ik hou jullie op de hoogte en blijf intussen meelezen hier.

Caroline

Geplaatst

Laat je niet bangmaken wat de narcose betreft. Het zou kunnen zijn dat je last heb van de narcose na de operatie maar dat hoeft niet. En je bent verder een gezonde vrouw toch????? Dan moet dat allemaal meevallen. Overleg die onzekerheid met je arts en narcotiseur.

6 weken is idd lang als je in het traject zit, wij zitten nu ook op bloeduitslagen te wachten duren ook 6 weken. Maar met een gezond lijf de poging in is het beste natuurlijk.

Dat je maar snel aan de beurt ben en ons kan vertellen dat het goed met de herstel gaat.

Liefs

Geplaatst

Elke maand is er eentje als je zwanger wilt worden en idd, je leeftijd gaat ook meespelen. Ik zou dus zeker aangeven dat je bezig bent met icsi en dat de tijd 'dringt'.

Geplaatst

Hoi meiden,

Echt wel balen als de pauze langer wordt dan jezelf in gedachten had!

Ik kan me voorstellen dat jullie je zo machteloos voelen...geen grip hebben op de situatie...

Zeker als je leeftijd gaat tellen Caroline.

Maar mijn ervaring is nu wel dat ze (athans in Enschede) er wel soepeler mee om gaan.

Als je FSH maar niet hoger is dan 15 en je niet ouder bent dan 43.

Gisteren hadden we de evaluatie van onze eerste poging.

Pfff wat was ik zenuwachtig want aangezien ik over een maand 41 word

was ik bang dat onze eerste poging ook de laatste zou zijn.Wat een k gevoel dat je "wens" in handen ligt van een arts.

Gelukkig mogen we verder, nu wel voor icsi omdat er vorige x dus geen bevruchting was geweest.

Maar wel met een kanttekening van Zwolle, er moeten bij de punctie wel meer dan 3 eitjes verkregen worden ??!!! (let op leeftijd van mevrouw)

Wrijf het er maar in !!!!

Gelukkig veegde mijn arts dit gelijk van tafel en wil zelf nog tot een punctie overgaan met 1 eitje!

Ik kon die man wel kussen!!!

Nu wachten op mijn menstruatie en dan aan de pil voor je weken en dan weer gaan spuiten!

Dus ik blijf jullie nog ff gezelschap houden.

Caroline ik hoop dat je snel aan de buurt bent voor de operatie en natuurlijk je herstel vlot gaat.

En wat Sandra ook al zei, iedereen reageert anders op een narcose en niet te veel negatieve verhalen op je in laten werken.

Ik ben al verschillende xen ander narcose geweest en herstelde vlot dus..

Henne, ik kwam je al een paar x tegen op het forum en wil even tegen je zeggen wat een respect ik voor je heb, wat jij al hebt "doorstaan" om je wens te verwezelijken, petje af!!

En alle andere meiden sterkte!

liefs Jacqueline

veel liefs

Geplaatst

Oh jee Sas, zo'n operatie is niet nix ! Als je vooraf goed gezond bent, bevordert dat alleen de herstelperiode maar; helaas kan alle stress van de afgelopen periode ook z'n invloed hierop hebben misschien .... ik hoop voor je dat het allemaal goed zal gaan en dat je inderdaad door kunt gaan met IUI ........ alhoewel als ik heel eerlijk ben beide dingen tegelijk ook niet altijd goed kan zijn ........... het vergt toch allemaal wel veel van je lijf én geestelijk ook natuurlijk niet te vergeten ........

Ik duim voor je, hoe het ook zal gaan !

Elinorac, tja, de discussie blijft moeilijk en ik begrijp je reactie heel goed. Meer dan zelfs ! Ik luister gewoon meer naar mijn gevoel en hij meer naar zijn gedachten. Ik kan ook 1000000 redenen opnoemen om "dan maar te stoppen" maar mijn gevoel zegt heel iets anders. En hij is op zo'n moment té zwart/wit en dat weet hij ook. Hij weet ook dat de beslissing nu van hem afhangt, als hij zegt niet meer verder te willen, tja, waar sta ik dan he. Alleen gaat het helaas niet lukken ! Ik zie ook wel aan hem dat hij in tweestrijd staat hoor, want hij vindt het vreselijk om mij zo te zien.

Dit weekend gaat hij fietsen in de Ardennen met z'n "fietsclub" - fijn voor hem, kan ie even over iets anders ouwehoeren of misschien juist wel hun mening aanhoren en daarna zullen we wel verder zien.

Dat we er nu over gepraat hebben samen thuis is al heel iets, want zo'n onderwerp ga je gewoon bijna bewust uit de weg - je weet de reactie van de ander en je weet dat je niet op één lijn zit.

Een maatschappelijk werkster van de afdeling, daar zijn we een keer geweest, maar wij vonden allebei dat het geen meerwaarde had. We hebben anderhalf uur met zo'n mevrouw zitten praten maar kwamen er niet verder mee, ze kent ons helemaal niet en je zit meer jouw gedachtengang tegen haar uit te leggen (want je partner weet het wel) dan dat er iets zinnigs uit komt. Niet voor herhaling vatbaar dus.

Voor de eerste poging was er nog zoiets van "dit doen we om het gevoel te hebben dat we er álles aan gedaan hebben" - maar we hebben niet direct gezegd wat we zouden doen als het niet zou lukken.

Na 2,5 jaar ben ik zelf ook wel aardig op moet ik zeggen. Na 2,5 jaar teleurstellingen ben ik bijna de hoop ook aardig verloren.

Wat wél opeens heel positief is, is dat ik na de IVF opeens al twee maanden spontaan een menstruatie heb gehad, de eerste keer na 4 weken en de tweede keer na 5 weken ???? Dit ken ik absoluut niet, als ik geen pil slikte kwam er nooit een menstruatie of pas na een week of 9-10-11 ofzo. Eerder een schoonmaakactie dan dat er een eisprong is geweest.

Zou er nu dan over anderhalve week ofzo toch weer een eisprong kunnen komen ??? Iemand heeft mij wel eens verteld, hoe langer de cyclus, hoe later de eisprong dus, hoe slechter de kwaliteit van het eitje ????? Kan dat ????

Geen idee, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en dus hou ik de tijd maar eens in de gaten en ........... :)

Evie

Geplaatst

Evie wat fijn dat jullie er weer over kunnen praten. Wel erg jammer dat die maatschappelijk werkster niet echt meerwaarde had, dan heb je er idd niet erg veel aan nee. Bij ons heeft ze heel erg geholpen mijn gedachtencirkel te doorbreken, wat me zelf niet lukte. Hoewel ik nu ook niet meer terug zou gaan hoor, want de beslissing zelf moeten we uiteindelijk toch samen nemen.

Wat betreft die spontane cyclus: een eisprong is ongeveer twee weken voor je menstruatie. De tijd tussen je eerste cyclusdag en je eisprong kan varieren, de tijd tussen je eisprong en menstruatie eigenlijk niet. Dus als je cyclus langer duurt, is je eisprong ook later. Ik heb zelf een cyclus van rond de 31 dagen en op dag 17 dan dus een eisprong. Dit klopte ook altijd precies met de ovulatietesten.

Dat het eitje dan minder goed zou zijn heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Het is ook nooit een probleem geweest dat ik een iets langere cyclus heb dan gemiddeld. Ja, misschien als het echt langer dan 35 dagen is ofzo, maar volgens mij is alles tussen 26 en 35 dagen nog acceptabel en 'normaal'.

Geplaatst

Zou het dan zin hebben deze maand eens wat van die ovulatietesten in huis te halen ?? Volgens mij zijn die best duur, of niet ??

Evie

Geplaatst

Tja ik weet niet waarom jullie ivf doen? Als dat is omdat je voorheen geen eisprong / spontane cyclus had, dan kan het de moeite waard zijn ovulatietesten te proberen. Ik vond die van Clerablue het fijnste, maar die zijn id duur.

Een goedkopere manier om te checken of je een eisprong hebt gehad is temperaturen. Maar dan zie je het pas achteraf natuurlijk dus dat is niet geschikt om te 'timen'.

Zelf zijn we ermee gestopt toen duidelijk werd dat het icsi zou worden. Je geeft jezelf anders toch elke maand weer hoop en in ons geval is dat valse hoop. Ik zou het dus alleen doen als je echt een reeele spontane kans hebt. Of gewoon voor jezelf om te weten of je een eisprong hebt. Een extra druk op je sexleven en dus je relatie lijkt me op dit moment niet echt wat jullie willen, toch?

Geplaatst

Na een zeer lange pauze ben ik weer even (beginnen weer zodra ik menstrueer) hier terug in deze topic. Wat moeilijke maanden achter de rug gehad door familiaire omstandigheden (niets wat met ICSI te maken heeft gehad), maar ook bijna een maand op vakantie geweest.

Evie, mag ik vragen wat de reden is dat jullie op IVF aangewezen zijn?

Geplaatst

Chablis welkom terug, wat fijn dat je weer even terug bent en weer verder gaat met icsi.

Balen van de familie omstandigheden. Ik hoop dat dat allemaal weer in rustig water is gekomen. Veel succes deze poging. Dat het nu maar mag lukken!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Chablis goed dat je er weer bent! Je hebt zo te lezen geen erg leuke tijd achter de rug. Maar fijn dat je nu door kunt met icsi. We gaan voor je duimen meid,

Henne

Geplaatst

Ja, we gaan toch weer met gemengde spanning de komende tijd tegemoet. Aan de ene kant hoop je natuurlijk dat het deze keer wel gaat lukken, maar ergens zit natuurlijk ook een klein beetje de 'angst' erin dat het dit keer weer niet aanslaat.

Ik heb intussen ook mijn B12-gehalte laten checken, maar ook dat was helemaal ok!

Witje: hoe waren de uitslagen?

Henne: hoe zitten jullie er nu in?

Geplaatst

Ik was even de deur uit, kom thuis en ben ongesteld. Uiteraard heb ik ons meteen via internet aangemeld. Het wachten is nu op een telefoontje vanmiddag.

Geplaatst

Spannend toch weer, hoop dat je kunt starten.

Wij weten inmiddels zeker dat we door willen. Maar waar en wanneer moeten we nog besluiten. In ieder geval niet eerder dan december. Volgende week hebben we een gesprek in het EMC, daar hangt ook eea van af.

Geplaatst

Chablis onze uitslagen krijgen we pas op 4 nov. Genetisch onderzoek duurt lang en dan heb ik mijn baarmoederonderzoek ook gehad, dan krijgen we van alles tegelijk de uitslag.

Het wachten zijn we nu inmiddels wel gewent en voor feb wilden wij toch niet beginnen, we hadden bewust een lange pauze ingelast.

Stiekum ben ik wel een beetje gespannen voor de uitslag en al helemaal voor het baarmoederonderzoek....... iemand ervaring???????

Groetjes

Geplaatst

Witje,

Bij mij hebben ze toen ook de baarmoeder bekeken. Ze zijn met een camera via de vagina naar binnen gegaan. Deed ook wel wat pijn, maar een stuk minder dan via de buik.

Geplaatst

Hallo dames

Ik ben even offline geweest vanwege een korte vakantie (midweekje Zeeland) en het was heerlijk!

maar wat is er veel gebeurd in die paar dagen zeg.

Caroline ik las van je aankomende galblaasoperatie, jeetje zeg, daar zit je ook niet op te wachten (bij mij is de galbaas in 2000 verwijderd) het is erg teleurstellend als je je poging moet uitstellen maar dat is wel echt beter, tis niet niks die ingreep en de narcose kan je ook behoorlijk last van hebben.

Ik hoop dat je heel snel terrecht kan en dat je spoedig hersteld zal zijn.

Evie, jij en je vriend denken allebei anders over een 2de poging, jeetje wat moeilijk zeg! Ik hoop dat jullie eruit komen, je vriend wil je mogelijk het verdriet van een teleurstelling besparen... erg lief natuurlijk maar ik vraag me af of dat verdriet iedere maand niet groter wordt omdat je de 2de kans niet samen neemt.

1 ding is waar, je verlegt na iedere situatie je grenzen..maar wat is daar mis mee? zeker als je je daar "beter" bij voelt dan wanneer je niets doet?

Ik hoop echt van harte dat jullie er samen uit zullen komen!!

Sandra, Jij bent weer met allerlei onderzoeken bezig, zo te horen onverwachts maar wel fijn dat ze het op die wijze aanpakken!!

Nou meiden, ik probeer weer wat vaker mee te lezen...

lieve groeten

Meiske74

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden