Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hallo Sas,

Geweldig dat dr. S allerlei andere mogelijkheden ziet voor jullie. Wat je vriendlief betreft draait denk ik wel bij. Mannen hebben inderdaad iets meer tijd nodig in dit soort dingen.

Wij vrouwen halen dan ook alles uit de kast haha. Fijn zeg dat jullie vandaag al de uitslag van de bloedtest binnen krijgen, weet je meteen waar je aan toe bent en welke richting je op kan. Ik vroeg mij ook af of ECD via DD mogelijk is. Volgens Jose kan dit alleen met eigen donor. Misschien werken ze samen met andere ziekenhuizen in deze?

Succes!

ja en die van mij heeft nog meer tijd nodig dan de gemiddelde man.....:)

Hij heeft dan ook helemaal geen grote kinderwens en doet het eigenlijk vanuit zijn liefde voor mij..maar als je ziet hoe hij met kids is en hoe ze op hem afvliegen of het nu gaat om bekende kinderen of vreemden. Hij lijkt ze wel aan te trekken. Hij heeft zoveel liefde in zich die hij naast aan mij ook zo goed aan een kleintje kan geven.

Spanje stata goe dbekend voor ECD, daar doneren 80% van de vrouwen eicellen uit een soort overtuiging en niet vanwege geld. Oa een van de meiden op topic 40+ is nu zwanger via ECD in Spanje en een ander zit midden in het traject.

gaat het goed met jou Leewinnetje??

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
ja en die van mij heeft nog meer tijd nodig dan de gemiddelde man.....:)

Hij heeft dan ook helemaal geen grote kinderwens en doet het eigenlijk vanuit zijn liefde voor mij..maar als je ziet hoe hij met kids is en hoe ze op hem afvliegen of het nu gaat om bekende kinderen of vreemden. Hij lijkt ze wel aan te trekken. Hij heeft zoveel liefde in zich die hij naast aan mij ook zo goed aan een kleintje kan geven.

Spanje stata goe dbekend voor ECD, daar doneren 80% van de vrouwen eicellen uit een soort overtuiging en niet vanwege geld. Oa een van de meiden op topic 40+ is nu zwanger via ECD in Spanje en een ander zit midden in het traject.

gaat het goed met jou Leewinnetje??

Ja en ik weet wie het zijn haha, volg de meiden daar ook. Wel een fijn idee dat de dames in Spanje dit meerendeel uit overtuiging doen, dan voor geld.

ik vind dit nl. ook een hele goede zaak. Komt veel nieuws op jullie af he de laatste paar dagen, dat moet allemaal goed bezinken, en vooral bij jou vriend denk ik.

En wat lief dat hij dit voor jou over heeft, dit zijn de beste. Gelukkig heb ik thuis ook een lieverd zitten die veel voor mij over heeft. Zou niet fijn zijn als je niet beiden op 1 lijn zou zitten op dit gebied. Wanneer ik ooit ook voor ECD zou gaan, zou ik ook liever een anonieme donor willen. Lijkt mij niks dat je kind op je vriendin lijkt. Daarbij is voor haar misschien in de toekomst ook moeilijk om zich niet te mogen bemoeien met de opvoeding enzo. Veel te ingewikkeld allemaal, anonieme donor lijkt mij veel prettiger en veiliger voor de toekomst.

Bij ons staat alles momenteel stil. We zijn bezig om zaad van manlief te verbeteren met vitaminepreparaten. Volgende maand willen we dan weer een poging wagen.

Wordt ergens begin juni. Heb wel alvast alle medicatie in huis gehaald, geeft toch wel weer een goed gevoel, al ligt alles nog in de (koel)kast haha.

Geplaatst
Ja en ik weet wie het zijn haha, volg de meiden daar ook. Wel een fijn idee dat de dames in Spanje dit meerendeel uit overtuiging doen, dan voor geld.

ik vind dit nl. ook een hele goede zaak. Komt veel nieuws op jullie af he de laatste paar dagen, dat moet allemaal goed bezinken, en vooral bij jou vriend denk ik.

En wat lief dat hij dit voor jou over heeft, dit zijn de beste. Gelukkig heb ik thuis ook een lieverd zitten die veel voor mij over heeft. Zou niet fijn zijn als je niet beiden op 1 lijn zou zitten op dit gebied. Wanneer ik ooit ook voor ECD zou gaan, zou ik ook liever een anonieme donor willen. Lijkt mij niks dat je kind op je vriendin lijkt. Daarbij is voor haar misschien in de toekomst ook moeilijk om zich niet te mogen bemoeien met de opvoeding enzo. Veel te ingewikkeld allemaal, anonieme donor lijkt mij veel prettiger en veiliger voor de toekomst.

Bij ons staat alles momenteel stil. We zijn bezig om zaad van manlief te verbeteren met vitaminepreparaten. Volgende maand willen we dan weer een poging wagen.

Wordt ergens begin juni. Heb wel alvast alle medicatie in huis gehaald, geeft toch wel weer een goed gevoel, al ligt alles nog in de (koel)kast haha.

Tja die vitamines slikte die van mij ook.

Fijn dat jullie wel zicht hebben op een nieuwe poging. Ik ga duimen voor jullie.

En ja ECD is een mooie optie en dan idd van een anonieme donor. Allemaal veel te ingewikkeld en complex en dat is het toch al een bekende donor maakt het wat mij betreft nog moeilijker.

Geplaatst

Leeuwinnetje,

Ik wens je heeel veel succes met je beslissing!

Want oh, het is zo moeilijk.... vooral als je te horen krijgt dat je verder moet met ECD, dan staat de wereld even te shaken.

Wij hebben ook aan Spanje gedacht (ik heb namelijk ook een verhoogde FSH!)... maar wij zijn naar Geertgen gegaan...en hebben daar mee gedaan aan het wederkerigheidsprogramma. (Dus voor wat, hoort wat!)

Met als gevolg dat wij vorig zijn de ouders zijn geworden van een trotse dochter!! Via ECD!

Ook onbekend, dat had ik ook het liefste... Maar ik wil het haar later ook kunnen vertellen.... open en eerlijk kunnen zijn... en haar de mogelijkheid geven, als ze het wil... te kunnen ontdekken waar haar dna vandaan komt.. (ook als ik zie naar al die tv programma s ..dan vinden toch veel kinderen dat belangrijk)... Ook heb ik andersom geredeneerd...wat zou ik willen!? En ja, ik zou dan toch ook graag op zoek zijn gegaan. Gewoon om te kijken...waar liggen je roots.

Ondanks dat wij haar opvoeden, en ze voor 100% mijn dochter is. Hou er dus wel rekening mee dat indien je naar spanje gaat.. je kindje nooit op zoek kan gaan naar zijn roots. Maar dat is natuurlijk een keuze die een ieder voor zichzelf moet maken...en die is moeilijk genoeg!

Succes met je keuze

(Mijn fsh waarde is trouwens na de zwangerschap spectalulair gedaald...zat ik eerst steeds boven de 40, nu constant onder de 15)

Geplaatst
Leeuwinnetje,

Ik wens je heeel veel succes met je beslissing!

Want oh, het is zo moeilijk.... vooral als je te horen krijgt dat je verder moet met ECD, dan staat de wereld even te shaken.

Wij hebben ook aan Spanje gedacht (ik heb namelijk ook een verhoogde FSH!)... maar wij zijn naar Geertgen gegaan...en hebben daar mee gedaan aan het wederkerigheidsprogramma. (Dus voor wat, hoort wat!)

Met als gevolg dat wij vorig zijn de ouders zijn geworden van een trotse dochter!! Via ECD!

Ook onbekend, dat had ik ook het liefste... Maar ik wil het haar later ook kunnen vertellen.... open en eerlijk kunnen zijn... en haar de mogelijkheid geven, als ze het wil... te kunnen ontdekken waar haar dna vandaan komt.. (ook als ik zie naar al die tv programma s ..dan vinden toch veel kinderen dat belangrijk)... Ook heb ik andersom geredeneerd...wat zou ik willen!? En ja, ik zou dan toch ook graag op zoek zijn gegaan. Gewoon om te kijken...waar liggen je roots.

Ondanks dat wij haar opvoeden, en ze voor 100% mijn dochter is. Hou er dus wel rekening mee dat indien je naar spanje gaat.. je kindje nooit op zoek kan gaan naar zijn roots. Maar dat is natuurlijk een keuze die een ieder voor zichzelf moet maken...en die is moeilijk genoeg!

Succes met je keuze

(Mijn fsh waarde is trouwens na de zwangerschap spectalulair gedaald...zat ik eerst steeds boven de 40, nu constant onder de 15)

Suze,

Niet leeuwinnetje maar ik staan voor de keuze van ECD. En het FSH van mijn vriend is verhoogd en niet die van mij

Ik heb geen idee hoe dat in spanje gaat als je kindje later toch op zoek wil. Maar zo ver zijn we nog nie't. Eerst maar een beslissing nemen. Mijn wereld schudt niet zo hoor , ik was vanaf het begin van ons ICSI traject al ergens in mijn hoofd bezig met ECD. Voor mijn vriend ligt het dus anders.

Heerlijk dat jij een gezonde dochter hebt!! Geniet er maar fijn van !!

Geplaatst

hoi dames

Sas wat fijn om te lezen dat er iets meer duidelijkheid is maar dat Tese nog steeds een optie is!!! ik hoop voor je dat je vriend er in meegaat, erg bijzonder lief dat een vriendenstel de hulp aangeboden heeft!!!! Succes meid

Suze wat fijn dat het bij jullie gelukt is met de ecd, mooi dat het hier kan met die wederkerigheid, ook bijzonder om te lezen dat de fsh waarde zo veranderd is!

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh, SAS,

Sorry, las het snel door...verveel me wat op het werk!!

Ik snapte het ook al niet helemaal, nu valt het kwartje.

Maar goed... wel goed dat je er in je hoofd al een beetje mee bezig bent.... dan is het straks niet zo n beladen onderwerp.

Ik ging bijna hyperventileren toen de arts ons voor de 1e keer op dat spoor zette! Kon hem wel over zijn bureau sleuren... want dat ging ik dus nooooooooit doen.... nou...en nu zie je maar weer.... de wens was zoveel groter!

Spanje levert alleen anoniem, nooit maar dan ook nooit zul je erachter komen wie gedoneerd heeft, daar zijn ze heel streng in.

Bij het wederkerigheidsprogramma kan dat wel, de donor wordt geregistreerd bij de donorbank, wat inhoudt dat als je het vertelt, en die keus is aan jou, dan mogen de gegevens vanaf zijn of haar 12 de worden opgevraagd.

(Bij 12 krijg je dan maar een beperkt aantal gegevens, kleur haar, ogen en beroep enzo volgens mij...en vanaf 18 kun je het adres ook opvragen).

Maar goed, denk goed na over je keuze...

Bij ons is het gelukt en ik ben heeeeeeeeeel dankbaar. Ik ben dol op haar en ze voelt en is de mijne.... toch vind ik het wel lastig als ik weer ergens ben.. en ze zeggen weer eens dat ze op mij lijkt... dan lach ik wel altijd trots en zeg ja, maar toch is er dan toch een stemmetje in mijn hoofd denkt..dat kan helemaal niet!

Meiske, bedankt... ben zo trots als een pauw hoor... Hoe het precies gaat met de FSH is afwachten, maar hoef in ieder geval nog niet aan de pilletjes voor de overgang!

Liefs

Geplaatst

Vandaag intake gehad in Dusseldorf. Dr. S. was precies zoals ik me had voorgesteld uit de verhalen hier op het forum. Hij kwam erg kundig over. In Amersfoort moest alles eerst in het grote groepsoverleg en volgens vaste protocollen. Hij past het gewoon aan aan de situatie. Erg fijn. Zijn conclusie is eigenlijk dat we al die IUI niet hadden hoeven doen. Ze hadden beter ivm mijn verhoogde FSH meteen voor IVF kunnen kiezen. Dat vermoeden had ik al, maar dat heeft hij dus nu bevestigd. Alleen jammer van al die vertraging die je daardoor hebt opgelopen uiteindelijk. Toch zonde met een verhoogd FSH. Hij vond ICSI ipv IVF ook een goede optie. Zaadkwaliteit is prima, maar hopelijk daarmee een hoger % bevruchtingen, dus meer keuze voor de tp (en ik hoop natuurlijk stiekem op cryo's). Verder starten vanuit de pil (voelt wat tegenstrijdig, maar zou handig zijn ook voor mijn FSH (en bovendien erg handig met planning;-)). In principe mogen we meteen gaan beginnen. Morgen begin ik dus al met de pil. Hoop dan na pinksteren fm, pu en tp te hebben. Dat is dus al over een paar weken. Heel raar om vanuit de pauzestand opeens weer te gaan beginnen zometeen.

Heb ook advies gevraagd mbt vitamines. Eens kijken of ik wijs kan worden uit zijn advies en vergelijken met wat we al slikken. Hij riep het allemaal heel snel en ik heb het dus zo snel mogelijk opgeschreven. Hoe doen jullie dat met die vitamines? Allemaal los of ook combipreparaten?

Geplaatst

Kaartje, fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en al vrij snel kunnen starten. Ja, dat van die vitamines kreeg ik ook heel snel door op een briefje. Maar ik heb later nog een mailtje gestuurd of we het nu beide moeten slikken of mijn vriend alleen. Ik neem nu zawangerschapsvitamines met visolie van Davitamon, dit was ook voldoende zeiden ze.

Wen, inderdaad wij zijn ook net gestart. Allemaal beetje snel maar het kwam zo uit met mijn cyclus. Ben nog maar vier dagen aan het spuiten hoor, voel me op zich wel goed. Vrijdag de eerste fm. Dit is de eerste keer dat we een kort spuitprotocol hebben, ben dus heel benieuwd hoe het zal verlopen.

Sas, hoop dat je vriend snel meegaat in het ECD traject. Het maakt natuurlijk ook heel wat indruk, ineens TESE en ECD. En ja, dan anoniem of bekende donor, dat lijkt me inderdaad een hele moeilijke keuze. Wens je veel succes!

Vraagje, kreeg vandaag de rekening van het intakegesprek en de uitgangsecho. Hoort de uitgangsecho niet bij de standaardkosten van de ICSI behandeling?

Groetjes Fisje

Geplaatst

@Fisje,

Ja het is idd ook wel veel in een keer om te bevatten voor mijn vriend. Maar ik heb geduld.

Een uitgangsecho zit niet in de ICSI, geldt ook voor alle andere "extras" zoals PICSI, AH

@Kaartje, mooi dat jullie een goed gesprek hebben geahad en al snel kunnen starten. Over de vitamines; gewoon even bellen met Irma of Miep en dan geven ze rustig de vitamines door aan je.

Geplaatst
Oh, SAS,

Maar goed... wel goed dat je er in je hoofd al een beetje mee bezig bent.... dan is het straks niet zo n beladen onderwerp.

Ik ging bijna hyperventileren toen de arts ons voor de 1e keer op dat spoor zette! Kon hem wel over zijn bureau sleuren... want dat ging ik dus nooooooooit doen.... nou...en nu zie je maar weer.... de wens was zoveel groter!

Spanje levert alleen anoniem, nooit maar dan ook nooit zul je erachter komen wie gedoneerd heeft, daar zijn ze heel streng in.

Bij het wederkerigheidsprogramma kan dat wel, de donor wordt geregistreerd bij de donorbank, wat inhoudt dat als je het vertelt, en die keus is aan jou, dan mogen de gegevens vanaf zijn of haar 12 de worden opgevraagd.

(Bij 12 krijg je dan maar een beperkt aantal gegevens, kleur haar, ogen en beroep enzo volgens mij...en vanaf 18 kun je het adres ook opvragen).

Bij ons is het gelukt en ik ben heeeeeeeeeel dankbaar. Ik ben dol op haar en ze voelt en is de mijne.... toch vind ik het wel lastig als ik weer ergens ben.. en ze zeggen weer eens dat ze op mij lijkt... dan lach ik wel altijd trots en zeg ja, maar toch is er dan toch een stemmetje in mijn hoofd denkt..dat kan helemaal niet!

Meiske, bedankt... ben zo trots als een pauw hoor... Hoe het precies gaat met de FSH is afwachten, maar hoef in ieder geval nog niet aan de pilletjes voor de overgang!

Liefs

Sas en Suze, zie dat de misverstand inmiddels opgelost is haha. Is ook soms moeilijk om ieders verhaal goed te onthouden.

Suze, wat fijn dat je wens dmv ECD toch nog uit heeft mogen komen. Mijn FSH is nog wel goed, maar mijn man's zaad is wat aan de slechte kant. Dit is waarschijnlijk ook de hoofdreden voor het mislukken van onze behandelingen en miskramen. Maar indien mijn eicellen niet meer geschikt zou blijken zou ik zeker ook voor ECD gaan.

Grappig om te lezen dat je in behandeling bent geweest bij GeertGen. Wij hebben ook een paar behandelingen daar gehad maar helaas zonder succes. Ik ben op de hoogte van het wederkerigheidsprogramma daar. Omdat een collega daar via dit systeem tweemaal vader is geworden (zijn vrouw is niet vruchtbaar), zijn wij ook daarnaartoe gegaan. Maar alleen om het feit om zijn positieve ervaring en verhalen. Wij hebben wel met ons eigen eicellen en zaad de behandelingen ondergaan. Doordat wij ook wat anders wilden proberen en ik heel veel positieve verhalen via forums over DD heb gelezen en dr S als zeer kundig wordt beschreven en natuurlijk ook om de technieken die daar zijn zoals PICSI en IMSI wilden wij onze kans hier ook uitproberen. Heb er geen moment spijt van dat wij deze keuze gemaakt hebben.

Maar begrijp ik goed dat jullie nu ook in DD lopen voor een behandeling?

Mag ik vragen wat de reden voor jullie is geweest om over te stappen naar DD? Mits het te persoonlijk wordt begrijp ik het wel.

Liefs

Geplaatst
Oh, SAS,

Liefs

Bij wederkerigheid krijg ik een eicel en geven we zaad. Maar dat is nu net een probleem bij ons. Steeds maar 1 eicel en 1 zaadcel. Dus voor ons is dat geen optie.

Ik begrijp heel goed de consequenties van anonieme donorschap. Daar moet je idd heel goed over nadenken. Maar de wens is zo groot en dat speelt ook mee. Waar ik denk ik moeite mee zou hebben is idd zoals jij schrijft als anderen zeggen over je kindje dat hij/zij op je lijkt. Ik ben er al uit en weet wat ik wil. Maar mogelijk is als er een TESE wordt gedaan een 3de ICSI alsnog iets wat we proberen voordat we ons evt volledig op ECD richten.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden, vandaag belde Dr. S zelf nog even naar mijn vriend voor de uitslagen ( die we al hadden) en om nog over tese te praten. Top van dr S om dat te doen. Voelt zeker aan dat mijn vriend dat nodig heeft.

Inmiddels is hij wat meer aan het idee van tese aan het wennen, heeft zelfs op internet gezocht. Leest dan wel weer de negatieve zaken bij tese..... Maar ja dat hij zelf gaat zoeken is al heel wat.

Dus stap voor stap komen we er wel denk ik.

Liefs

Geplaatst

Hallo, Ik heb een vraagje, ik heb nu twee ICSI behandelingen ondergaan bij het Geertgen, helaas zonder resultaat.. Ik lees ook veel positieve verhalen over DD. Mag ik vragen of zij daar een BMI-grens hanteren en zo ja welke dat is, en hoe lang de wachtlijst is voor een donor?

Groetjes KrisKras

Geplaatst

Hoi kriskras, DD hanteerd geen BMI grens, al zal hij wellicht melden , in de trant van dat weet je wel...., dat het beter is om af te vallen, wat betreft een wachtlijst voor een donor heb ik geen idee..

Succes!,

Geplaatst

Kriskras, zeker weten dat ze geen grens hanteren, want dan had ik er niet terecht gekund. Ik was al aan het afvallen voordat ik in DD kwam en het enige wat hij zei was dat een te hoge bmi het laatste is om je druk over te maken in een ICSI traject

Succes

Geplaatst

kaatje en fisje succes...

leeuwinnetje even afwachten is voor een goed doel...

sas wat goed dat je nu meer rust hebt voorjezelf..

en wen welkom hier!

En een te hoog BMI speelt geen rol in dd, spreek ook uit ervaring :)

Sorry dat ik niet zo spraakzaam ben, zit nu aardig in spanning over wat er nu gaat gebeuren heb nog niets gehoord van dd. Begin nu wel een beetje de zenuwen te krijgen als ik heel eerlijk moet zijn. Ik volg het natuurlijk wel allemaal. Als ik nog iemand vergeten ben sorry hiervoor..

Grtsss

Geplaatst

Kaartje, Fijn dat jullie intake positief is verlopen. Zelf gebruiken wij allemaal losse supplementen. dr. S had deze voor ons op een briefje genoteerd. Ik heb deze zelf op eigen initiatief(voor mijn mannetje) aangevuld met L-Carnitine, gember en Q10. Ik had ergens gelezen dat dit ook een positief resultaat kon hebben op de zaadkwaliteit. (dat is de reden dat wij op icsi zijn aangewezen).

Sas, wat een goed teken dat vriendlief al op internet is gaan zoeken over tese! Dat klinkt positief. Hij is in ieder geval bezig om alles te laten bezinken en is dus ook nieuwsgierig naar deze mogelijkheid.

Fisje, succes morgen met je eerste fm meting. Hopelijk zijn er een hoop mooie eitjes aan het groeien.

Voor alle meiden die ik nu vergeten ben: sorry. Ik had nog niet alles bijgelezen. Volgende keer weer.

Geplaatst

Wen, zou je mij jouw lijstje anders via pb even door willen sturen? Ik heb wel notities gemaakt van wat hij zei, maar dan kan ik checken of ik alles goed genoteerd heb. Dan hoef ik dr. S er niet voor lastig te vallen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Kaartje, Celene en ik hebben een paar dagen geleden ons lijstje opgeschreven. Moet je even 1 of 2 bladzijdes terug bladeren dan kun je het vinden!

Bumbie, nemen zij contact op met jou? Je kunt natuurlijk altijd even informeren. Hoop dat je snel weer verder kan.

Ik heb vandaag de eerste meting gehad. Dit leek goed, moet beginnen met de cetrotide, wat minder puregon en dan maandag weer een echo. Dr. Scholtes verwacht woensdag of donderdag de punctie al. Vind dit echt prettig zo'n kort protocol.

Groetjes Fisje

Geplaatst

@fisje

ze nemen idd contact met mij op dat zal pas zijn als hij contact heeft gehad met mijn gyn hier in nl. dus dat kan nog wel even duren wat ik niet hoop..

Geplaatst

fisje: dat schiet al lekker op! Maandag weer een echo en volgende week gewoon de punctie. Spannend!! Op naar heel veel mooie eitjes!

Kaartje, dit is het lijstje wat Dr S voor ons had opgeschreven:

- Vit. B6 en B12

- Foliumzuur 400ie

- Vit. C 500 mg /cg? (mg /cg is slecht te lezen. 500 is wel duidelijk) Ik gebruik trouwens zelf geen vitamine c. alleen mijn man.

- Vitamine D3. 400 ie

- Vitamine E

- Zink 25-40 mg / cg (zelfde verhaal mbt het handschrift)

- Omega 3 1000 mg

Zijn handschrift is niet altijd even duidelijk, dus de hoeveelheden mbt mg of cg is slecht leesbaar. De cijfers zijn wel leesbaar maar vervolgens is niet te lezen of dit nou cg of mg is. Ik heb gewoon losse supplementen, onder meer van de tuinen. Ik slik deze volgens het voorschrift op het potje.

Op de vitamine C na, slikken wij allebij deze vitamine's. Tja, en waarom voor mij dan geen vitamine C?. Ik heb ooit ergens gelezen dat teveel aan vitamine C voor de vrouw niet goed is tijdens vruchtbaarheidsbehandelingen mbt de innesteling. Ik weet niet of dit ook echt waar is, maar ik durf het sindsdien niet meer in te nemen. Wij eten verder eigenlijk altijd wel gezond (veel groente en fruit) eten, dus het lijkt mij dat ik toch wel voldoende vitamine C binnen krijg.

Wij hebben 11 mei weer een afspraak bij Dr. S en dan wil ik anders best wel even vragen mbt de vitamine C.

Daarnaast hebben wij het dus zelf aangevuld met L Carnitine, Q10 en gember. (voor de man).

Verder heb ik het boek van Zita West gekregen en daar staan ook hele handige wetenswaardigheden in.

Succes!

Geplaatst

Hoi Wen,

Je hebt exact hetzelfde lijstje als wij toen destijds meekregen ;) Die vit. C. is voor de man en is mg!

Ik moest overigens 50 mg vit. C. gaan slikken. Dit werd 60 mg., omdat hier in Nederland niet minder te krijgen is ( los).

Heel veel succes en je weet me te vinden hè ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden