Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja Babeth errrug spannend. En ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de AMH waarde. Ik verwacht dat de waarde namelijk laag is. Heb de indruk dat door mijn PCO de eicellen sneller opraken dan bij anderen.

Ja Twinkel wij gingen bewust met de OV omdat we niet wisten hoe het verkeer rond DD zou zijn. Maar wat ik wel zag was dat parkeren daar toch niet echt makkelijk was.

Hoe heet dat apparaat Twinkel?

Voor Twinkel gaan we duimen dat alles netjes door deelt op dit moment!

Liefs,

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja parkeren is soms lastig. Maar als het heel druk is blijven we meestal even in de auto zitten en dan gaat er altijd wel weer iemand weg binnen 5 à 10 minuutjes. Het fijne met verkeer is dat je je er wel van te voren op kan instellen terwijl je met het Ov. Altijd maar moet afwachten of ze rijden. Tot nu toe zijn we nog nooit te laat geweest.

Het apparaat heet een embryoscope (zie ook de website van dd). ze hebben dit nu tijdelijk in gebruik van de fabrikant.

Geplaatst

He Gabrie, een schokkend gesprek dus.

Mijn vriend heeft laatst de spermfit test laten doen...er wordt idd gekeken naar de morfologie en dna van het zaad...omdat mijn vriend jaren in de autobranche heeft gewerkt (in de fabriek) en ook de laatste 10 jaar bij een dakdekker en dus ook met gevaarlijke stoffen in aanraking is gekomen, kon zijn zaad dus ook beschadigd of beïnvloed zijn. we hebben de uitslag ruim een week later gekregen en deze was gelukkig goed...waarde was 5.7 %...dat wordt als goed bestempeld. Morgen bij het intakegesprek krijgen we precies te horen wat deze uitslag te betekenen heeft...DFI-waarde heet dat...boven 10% is niet goed...ook kregen we een lijst erbij wat je kon doen als man om de zaadkwaliteit te verbeteren...heb ik in een ander topic gezet, zal het hier heen halen...

de amh-waarde heb ik bij ons oriënterend gesprek al laten doen en was goed...welke waarde weet ik niet...dat krijg ik morgen te horen...

wij komen vanuit Kerkrade, normaliter is het een uur rijden...zijn beiden om 15.00 uur klaar met werken en dan snel douchen (mijn vriend dan) en dan richting DD...moeten er om kwart voor 6 zijn...hoop dat het verkeer meevalt...denk dat het wat drukker zal zijn als de twee autosnelwegen samenkomen...bij Heinsberg ofzo, rijden wij erop...het begin van de autosnelweg...en dan kun je dus redelijk hard doorrijden...

Twinkle...heb idd ook over dat apparaat gelezen...morgen de uitslag en zaterdag dan de tp...spannend...duim voor jullie!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Nico,

Bedankt voor je uitleg. Mijn eigen waarde verwacht ik laag. Gebruik ook 450 eenheden Menopur. Dat zal denk ik daar misschien mee samen hangen.

Weet jij wat de kosten zijn van die Spermfit test? Die zijn namelijk niet genoemd gisteren.

Wij komen uit Noord Holland Het is voor ons 240km en ik houd niet van autorijden. Ik ga kijken of ik tijdens de behandeling de

echo's in Nederland kan laten doen.

Veel succes morgen tijdens jullie gesprek!

Liefs,

Gabrie

Geplaatst

He Gabrie,

ik heb ergens gelezen dat dit onderzoek rond 300 euro kost, maar we hebben nog geen rekening gezien...dus ik weet het niet zeker...volgens mij heb ik dat op de site van DD gelezen...

dit stukje heb ik op het andere topic geschreven

op zich weten we nu nog niets,maar wat we wel weten is dat de morfologie en dna in principe goed is en dat al die jaren werken met metalen en chemicaliën geen invloed hebben gehad.

tot de factoren, die tot een hoge fragmentatiewaarde in het dna-materiaal kunnen resulteren, worden de volgende zaken: (even proberen te vertalen)

- leukozytosperma: in het zaad voorkomende witte bloedlichamen kunnen de ROS-reagerende zuurstof concentratie verhogen en op deze manier schade veroorzaken in het dna-materiaal

- Varicocelen (spataders in zaadbaladers): kunnen tot een verstoorde doorbloeding en schadelijke temperatuurregeling leiden

- medicijnen: kunnen de uitslag van het sperma-genenonderzoek beïnvloeden (welke medicijnen heb je bv 3 maanden vantevoren ingenomen)

- diabetes (niet alleen de suikerziekte zelf, maar ook de voorstadia)

- hoge koorts met betrekking tot ontstekingen

- leeftijd en genetische aanleg

nou...een hele riedel...

vriend zei ook al, nou...dan gaan we die hele riedel supplementen wat in deze brief al worden genoemd maar nemen...B12, B6, E, D3, omega3-vetzuren, foliumzuur, zink, selenium, L-carnitine en antioxidanten. Deze supplementen kun je trouwens nemen om een verhoogde DFI-waarde te laten dalen.

zullen dan ook nog wel van dr. S. horen hoeveel ofzo...

had laatst ook de rekening voor het AMH-onderzoek binnen en dat was een kleine 51 euro.

ik krijg morgen te horen hoe mijn schema eruit komt te zien en hoeveel eenheden ik moet gaan spuiten en snuiven...ik moet geloof ik aan de suprefact, menopur en cetrocide...ben benieuwd morgen...

Volgens mij zou het wel mogelijk zijn om echo's in Nederland te laten doen, maar het moet alleen goed geregeld zijn met de uitslagen...zou je wel aan dr. S. kunnen voorleggen wat hij hiervan vindt...hij vindt het volgens mij wel fijner als alles in DD plaatsvindt...

liefs,

Nico

Geplaatst

[quote=Gabrie74;454681

Wij komen uit Noord Holland Het is voor ons 240km en ik houd niet van autorijden. Ik ga kijken of ik tijdens de behandeling de

echo's in Nederland kan laten doen.

Hoi Gabrie

je zou de echo´s idd in NL kunnen laten doen, maar in 2010 was het nog zo dat dat in kosten voor de behandeling in DD niet uitmaakt; je krijgt geen korting maa rik kna me voorstellen als je erg ver woont dat het je het de moeite waard vindt.

Bloedafname zou ook lokaal kunnen alleen dan moet je echt zeer zeker weten dat je de resultaten echt op tijd en op papier in huis hebt, de uitslag mag maximaal een paar dagen oud zijn voordat je de punctie ondergaat. Ik had destijds op maandagmiddag mijn 2de fm en de punctie was op woensdagochtend, ik en mijn man hadden dus direct na de punctie in DD het bloed laten afnemen want dat hadden we hier nooit op tijd geregeld gekregen.

Verder weet ik dat er in A´dam een buro zit dat ook voor particulieren de echo´s regelt, misschien heb je er iets aan.

Ik weet dat dr. S er niet echt problemen mee heeft mist ze goed echo´s kunnen maken.

Hoi Wen

hier de link van en echocentrum in Amsterdam waar je ook voor gynaecologische echo´s terrecht kunt

veel succes!

http://www.echopraktijkzuid.nl/ned/p...htm#specifieke

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Nico,

Hmm 300 euro is nog te overzien. Wat een riedel vitamines bestaat dat niet gewoon in 1 capsule?

Ik heb DD daarnet een mail gestuurd met de vraag of het verstandig was om alvast met deze riedel te gaan beginnen.

Succes morgen in DD.

Babeth, bedankt voor de link. De verplichte bloedafname mbt HIV enz. laat ik wel in DD doen. Heb geen zin om daar een paniek aanval van te gaan krijgen

als eea niet op tijd binnen is.

Over de echo's moeten we nog nadenken.

Hoe gaat het met jou? Is het nog allemaal een beetje uit te houden?

Liefs,

G

Geplaatst

Gabrie, een onverwachts gesprek dus.

Wij hebben, net als Nico, ook ervaring met de DNA fragmentatietest. De kosten hiervoor waren inderdaad 300 euro. Na circa 2 weken kregen wij de uitslag. Bij ons werd deze aangeraden omdat er nog geen zwangerschap was ontstaan na drie icsipogingen waarbij er telkens goede tot topemmy's waren teruggeplaatst. Dit in tegenstelling tot 4 jaar geleden waarbij ik na de eerste poging zwanger werd. Mijn man heeft in het verleden een hersteloperatie ondergaan en als kind een ontsteking gehad in zijn balzak.

Ik heb van de test begrepen dat de kans op een zwangerschap cq succesvolle poging nihil is indien het sperma voor meer als 30% gefragmenteerd is. Hoe lager het percentage fragmentatie, hoe groter de kans dat er een succesvolle bevruchting optreed. Een een score onder de 10% wordt zelfs als goed bestempeld (althans verhoudingsgewijs dan), maar dat wil niet zeggen dat je met een hogere score tot 30% geen kansen hebt, hoor. (althans dat las ik na het raadplegen van google)

Wij zijn overigens in afwachting van de uitslag van de test wel gewoon alvast begonnen met de supplementen. Ik weet alleen niet meer zeker of dit op aanraden van dr. S. was.

Nico, spannend. Morgen jullie gesprek. ben benieuwd wat jouw ervaring wordt. Heel veel succes!

Twinklestar, Wat fijn die embryoscoop! Toen wij aanvankelijk 2 weken geleden zouden beginnen met de poging had ik al aangeven dat wij gebruik wilde gaan maken van het apparaat. Ik had ook gelezen dat er met de embryoscoop best al positieve resulaten waren geboekt in Spanje. Ik had echter van Irma begrepen dat het geen garantie is dat je van het apparaat gebruik kan maken. Er zijn een beperkt aantal plaatsen, dus je moet net een beetje geluk hebben. Wanneer ga je gebeld worden mbt de uitslag van de bevruchtingen etc.?

Scoop, hoe is het met je. Ik ben zo aan het hopen voor je dat het streepje inmiddels al veel donkerder is geworden.

Hoe is het verder met iedereen?. Ben na onze vakantie een beetje het overzicht kwijt.

Geplaatst

Hoi Wendy,

Bedankt voor je reactie. De test gaat in augustus plaats vinden.

Ik heb Irma/Miep een mail gestuurd met de vraag welke supplementen en de hoeveelheden gebruikt mogen worden.

Nico succes vanmiddag met je gesprek.

Twinkelstar houd je het nog een beetje vol??

Liefs,

gabrie

Geplaatst

Hoi Gabrie, goh wat een onverwachte mededeling. Dat is niet makkelijk zeker. Vooral omdat je wellicht een verkeerde poging hebt gedaan, ivf terwijl het icsi moest zijn. Ga je daar nog navraag naar doen?Ik denk dat het idd goed is als je alvast met de supplementen begint. Kan nooit kwaad toch.en dan nog zo een fijne terugreis...Dus eind augustus weet je meer. Dat geeft je wel even een ontspannen zomer. Is ook wel fijn vind ik soms een verplichte break. Nico ben heel benieuwd naar je gesprek vandaag. Succes!Twinklestar, overmorgen je tp! Spannend. Als ik genoeg embryo's heb na imsi en poollichaamdiagnostiek gaat of gaan die van ons ook in de embryoscoop. Dat stelde hij zelf voor maar ik wilde het ook graag.Wen ik kan met de ipad je handtek niet zien. waar zit jij in het proces nu?Groetjesnoor

Geplaatst

Hoi Noor,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen fut/zin heb om contact op te nemen met mijn vorig ziekenhuis en daar moeten gaan touw trekken.

Bij jou is ICSI 9 al weer gestart. Hoop dat het deze keer ook de laaste voor jullie is met een gezonde zwangerschap.

Tot september kan ik in ieder geval nog ff door sparen. En ook alles van mij af zetten. Op een gegeven moment wordt je ook moe van alle ziekenhuizen, echo's bloedonderzoeken en ga zo maar door.

Dames zet hem op!!

Liefs,

Geplaatst

Ik zit nu even in een verplichte ruststand. Wij zoudenzo'n 3 weken geleden gaan beginnen met de behandeling. Een paar dagen voordat mijn cyclus zou beginnen werd mijn man echter ziek. Hevige griep met koorts..........

Bij navraag blijkt dat het dan aangeraden wordt om minimaal drie maanden te wachten voordat er met een poging gestart gaat worden. Koorts schijnt een negatieve invloed te hebben op sperma. Na drie maanden is de complete sperma voorraad in het lichaam ververst, waardoor je dan geen negatieve gevolgen meer hebt van de koorts. Wij kunnen dus vanaf september weer gaan beginnen.

Toen wij het nieuws net hadden gehoord, baalde ik enorm. Ik had mij helemaal ingesteld op een behandeling. Nu, een paar weken later, geeft het mij eigenlijk wel een soort rust. Ik weet nu waar ik voorlopig aan toe ben, dus hoef mijzelf niet elke keer weer de vraag te stellen wanneer wij weer eens gaan starten. Nu gewoon drie maanden wachten en even geen icsi vragen en onzekerheden door mijn hoofd. (maar ben wel blij als wij straks kunnen starten, hoor!)

Tijdens de uitgangsecho hadden wij ook aangegeven dat wij gebruik wilden gaan maken van de embryoscoop. Dr. S had dit in ons dossier genoteerd en zei dat het geen probleem was. Mijn man had echter een aantal dagen erna Irma of Miep (dat weet ik niet zeker) aan de telefoon en die vertelde toen dat er maar iets van 6 of 12 plekken zijn (moet ik even bij manlief navragen) in de embryoscoop zijn en er dus een kans is dat deze net nog vol is indien ik dan net de punctie zou hebben. Ik vraag nog wel ff na wat er toen tegen mijn man was verteld.

Geplaatst

@wen, ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van de embryoscope maar dr. S begon erover toen we het hadden over wanneer de punctie zou zijn. Ik wilde het wel graag proberen maar begreep inderdaad dat er wel plek moest zijn. Wij hadden het geluk dat dat er nog was.

Op zich vind ik het wel een fijn gevoel dat mijn lichaam/ baarmoeder eerst kan herstellen van de punctie en tot rust kan komen voordat er een embryo wordt teruggeplaatst. Nu nog afwachten of ze allemaal goed zijn door ontwikkeld.

Ze hebben verder eigenlijk helemaal niet gezegd of we van te voren nog moesten bellen of niet. Alleen dat er 8 bevrucht waren.

@Noor, wat is de reden dat jullie imsi en poollichaamdiagnostiek ( en wat is dit?) laten doen? Misschien heb je het hier al wel verteld maar ben ik het vergeten... En wanneer is het voor jullie weer zo ver?

Geplaatst

Jeetje Wen gelijk 3 maanden door koorts... Maar wat je zegt: tis ook wel eens lekker om even niets in de agenda te hebben op dit gebied. Heb je vaak weer wat meer oog voor andere dingen, ook niet onbelangrijk. Spannend straks weer he. Ik zou het idd nog even checken van te voren van die embryoscope.

Twinkle: imsi is dat ze de zaadcel 6500x vergroten tegenover icsi 200x. Ze kunnen dan zo goed mogelijk kijken of het een (uiterlijk) goede zaadcel is. En poollichaam diagnostiek kijken ze of het aantal chromosomen goed is. Zo hoop ik nog een miskraam te voorkomen (wat vaak een chromosomenkwestie is). Maar het zou goed kunnen dat er dan geen een meer over blijft, dat prent ik vast in. Maar ik hoop het wel natuurlijk!!

Het wachten is nu op Nico, ben benieuwd hoe het ging.

Groetjes

Nooor

Geplaatst

Noor, zie in je handtekening dat je morgen de eerste FM meting hebt. Heel veel succes! Hopelijk groeien er een mooi aantal follikels. Zie trouwens dat jullie ook een knul hebben vanuit icsi. Wat kan je daar toch van genieten he?

twinklestar, het is mij even ontschoten maar wanneer verwachten jullie de terugplaatsing?

Geplaatst

Goedemorgen allen,

Twinkel heel veel succes morgen. Ik hoop dat er mooie bevruchtingen zijn opgetreden! Op naar het broeden.

Noor hoe was de follikelmeting. Ben benieuwd hoeveel er groeien.

Nico, ...........we wachten op je.

Geplaatst

Gutenmorgen meine Damen...:happy:,

Het gesprek ging goed gisteren...we waren om 4 uur vertrokken en natuurlijk veels te vroeg daar...5 uur reden we de parkeerplaats op...geen last van het verkeer gehad...hahahaha...was ietsje drukker op de weg, dat wel, maar je kon gewoon doorrijden...

lekker in de wachtkamer gezeten...hihi...we waren volgens mij het laatste stel aan de beurt bj dr. S.

en alleen maar goed nieuws!!! whoehoe...

De uitslag van het zaad besproken: 5,7% was goed, hoe lager het getal, des te beter, dat betekent namelijk dat er weinig fragmentatie zit en dus geen redenen waardoor een bevruchting niet zou kunnen plaatsvinden.

de uitslag van mijn amh-waarde...1,99...ook goed, voor mijn leeftijd zat ik zelfs net iets eronder...dus helemaal tevreden...

Gezien mijn vorige ervaringen, 2 keer matige opbrengst en de laatste keer helemaal geen bevruchting gaan we deze keer voor ICSI, ook al is het zaad goed voor IVF. Hij kiest voor ICSI om zo de kans op bevruchting te vergroten...we gaan er flink aan trekken heeft ie een paar keer gezegd...

Ook moesten we eraan denken over het aantal terug te plaatsen embryo's. Je kunt namelijk aangeven of je 1, 2 of 3 teruggeplaatst wilt hebben. Hij gaf aan dat we in onze situatie meer risico moesten nemen/durven nemen, dus we moesten ook gaan overwegen of we mss niet beter 3 konden terugplaatsen om zo ook onze kansen te vergroten. Ook stelde hij AH voor en dat was iets wat ik sowieso wilde doen...mocht de kwaliteit gewoon goed zijn, dan was AH waarschijnlijk niet nodig.

de tp van 2 of 3 lag natuurlijk ook aan het aantal.

Moet op dag 1 beginnen met 2 x per dag (ochtend en avond) met de Superfucked...hihihi...de neusspray...yak..., op dag 3 begin ik dan meteen met 2 x 225 eh Menopur (ochtend en avond) en dan na 5 dagen de eerste fm...en dan zien we verder. Op het einde ga ik cetrocide gebruiken en pregnyl, evt. ook nog de bollen, maar dat wordt tzt besproken.

ook is er al een echo gemaakt...was wel even lachen, want hij was alles aan het doorgeven (zei nog 3 keer links), dikte van het bms was nu al 8,4. er lagen al 5 follikels klaar om verder te groeien...huh??? Uiteraard zal er dan maar eentje dominant worden, maar...het zijn toch wel weer 5 follikels/eicellen die ik weer minder heb om te besteden...zucht...

oja...en het lachwekkende was toen hij op een gegevens moment aan de assistente vroeg of ze nog iets wilde weten, ja...links zei ze...nee, dat was links, oh...ja dan rechts...waarop ik zei...dass wird schwierig, weil ich rechts nichts mehr hab...hahahahaha...entschuldigung kwam eruit...dr. S. en ik moesten wel even lachen daarom..hahaha..

Ook moet ik van Davitamon mama Plus (ofzo) gaan slikken en Omega 3-vetzuren 1000 mg...het recept dus meegekregen en verder was het dat eigenlijk wel...

met een voldaan gevoel weer weg...

als in september/oktober dus mijn bongi zich gaat aandienen, moet ik een afspraak maken voor een startecho en dan krijg ik ook meteen prikinstructie voor de menopur...

we gaan alles uit de kast halen zei hij....rond 7 uur of iets eerder zaten we alweer in de auto...

Ben alleen vergeten te vragen of mijn vriend nu toch ook beter die supplementen kan nemen...maar zou ik ook aan Irma of Miep kunnen vragen, toch???

de komende maanden ga ik dus vakantie vieren...whoehoe ...:toppie:

Noor...succes vandaag met de eerste fm...toi toi toi!!!

Twinklestar...morgen de tp...whoehoe...en dan gaan broeden!! succes meid...hoe laat moet je daar zijn?

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, Wat een goed nieuws allemaal. 3 terugplaatsen Yeessss dan zal er toch wel minimaal 1 moeten blijven innestelen!

Ben blij voor je! Mooi dat je AMH waarde in orde is. Het zaad oke dus niets staat jullie nog in de weg!

Geniet van je vakantie.

Mijn man gaat ook alvast aan de vitamines. Dus op naar de Zink, Selenium, Vitamine E, B Omega en weet ik het allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden