Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor...wat jammer dat je maanstonden er zijn....of zijn het maandstonden???

fijn dat je toch een beslissing hebt kunnen nemen die goed voor je voelt...hoop dat het met de cryo's gaat lukken!!

lala...succes vandaag!!!

Joske...jij ook!!!

hier verder niet veel te melden...

vanavond naar Harry Potter 3D...ben benieuwd!

liefs,

nico

Geplaatst

@noor: wat balen meid dat het doorgezet heeft. dikke knuffel en op naar de cryos!!

@joske en lala: heel erg veel succes!!!

de rest die ik niet fenoemd heb sorry. heb niet veel tijd om alles terug te lezen. hier last van buik zo nu en dan, last va darmen en misschien met vlagen misselijk! we zitten op de helft!!

xxx

Geplaatst

Ik ga vast taart uitkiezen celene! haha!

Nico ben benieuwd naar hp 3d... ik hoor wel goede verhalen maar ben zelf nog niet geweest.

Veel plezier in elk geval.

Ps niet je les vergeten vandaag he! :-)

gr

noor

Geplaatst

Weer een klein beetje bij gelezen. Lekker actief topic hier van dusseldorf! Fijn; kan ik veel van jullie dames leren.

@joske+lala: succes dames!!

Echt super frusterend Noor dat het bij jullie niet gelukt is. Maar je schreef al dat je het wel aan voelde komen... Tsja na al die tijd ga je je lichaam wel leren kennen.

Ook frusterend dat bij jou die grens van 40 bijna in zicht is... dan gaat de tijd echt ineens hard.

Moet zeggen dat ik momenteel niet echt weet of ik wel zin heb in onze intake. Klinkt misschien raar maar ik vind het zo eigenlijk wel fijn. Geen hormonen, geen stress met ziekenhuisbezoekjes. Even lekker al mijn energie in mijn werk en leuke dingen kunnen steken. Ook was ik afgelopen week 5 dagen overtijd. En pas na 4 dagen een testje gedaan-> negatief. Maar ik had ook niets anders verwacht. Als ik zwanger was zag ik dat meteen na 1 dag overtijd al aan mijn borsten. Vandaag dus ook ongesteld geworden. We willen in d'dorf eerst kijken of ze nog iets extra's kunnen onderzoeken. In september gaan we dan nog een weekend naar Polen met vrienden.

En daarna denken we eraan om misschien met de 4e icsi te starten.

Maar we hebben ook definitief besloten dat we zowiezo gaan adopteren. En dat geeft ons ook best wel veel rust.

Oh ja, nog een vraagje:

Met onze 3e icsi doet de verzekering (VGZ) moeilijk over de vergoeding (bij Geertgen). Bij geertgen hebben ze verteld dat het wel in orde zou komen; ze voeren nu gesprekken met VGZ. We denken er nu dus over om misschien zelf dan de 3e poging te betalen. En dan te vragen of we de 4e poging in d'dorf vergoed mogen krijgen.

Maar daar moet je toch ook toestemming voor vragen? En je krijgt dan ook niet alles vergoed of wel??

Verder heb ik ook nog best wat decapeptyl in de koelkast opgespaard. Die ik dus voor een evt. 4e poging wil gebruiken(als ik dat moet gebruiken). Dus we twijfelen een beetje wat nu te doen....

groetjes Noortje

Geplaatst

ik zit op wd 7, kon t niet laten en heb een test gedaan met kruidvat 2 voor 5,-. deze gaf een lichte streep. kan dat nu al??!!! ik weet t niet meer hoor.

Geplaatst

Ja dat kan zeker!! Heb ik bij al mijn drie zwangerschappen ook gehad! I told you so...!!! haha!! Morgen nog een keer doen vrouwke!! Hehe some good news here!!! Proficiat!

Geplaatst

ohhhh celene, dat kan zeer zeker!!! ik had ook een vroege test, inderdaad morgen weer testen, ik kan me niet voorstellen dat het van de pregnyl is omdat je in DD maar 5000 spuit.

Als je test morgen wat donkerder is dan weet je genoeg......spannend!!!!

Geplaatst

Celene,

Van harte meid! Op naar een nog mooiere test! Streepje is streepje dus er gebeurd iets in je lijf.

Al begrijp ik dat voor jou de streep niet dik genoeg kan zijn.

Geplaatst

Celine, Wow, dat is goed nieuws. Hier alvast een voorzichtige felicitatie! De testen gaan vast en zeker alleen nog maar donkerder worden.

Geplaatst

Saskia: 8-8 intakegesprek voor Tese,aug voor 3de icsi

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Celene: tp van 2 verse. testen 30 juli.

Lala: 23-7 TP Cryo's, testen 06-08

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Nico74: pauze t/m september. Eind september/begin oktober weer starten met 4e behandeling, icsi dit keer. nu lekker genieten

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Saskia
: 8-8 intakegesprek voor Tese,aug voor 3de icsi

Wen72:
Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Celene:
tp van 2 verse.
testen
30 juli
.

Lala
: 23-7 TP Cryo's, testen 06-08

Noor:
12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot
21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Nico74
: pauze t/m september. Eind september/begin oktober weer starten met 4e behandeling, icsi dit keer. nu lekker genieten

Wannabemom
23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Geplaatst

En en en Celine??? Ik ben benieuwd of je vanmorgen nog getest hebt.

Weet iemand iets over de innesteling? Ik bedoel in NL krijg je een ouder embryo terug geplaatst, en zegt men na ongeveer 6 dagen een innesteling is te verwachten.

Hoe zit dat met de emmies die in DD worden terug geplaatst, kan je dan ook die 6 dagen aanhouden?

Geplaatst

Hoi Lottepot ik den ook zes dagen na de punctie dus dat zou een dag na de tp zijn? Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dat de volgende aktie na dat de emmies blastocysten geworden zijn. Maar hou me te goede, ben geen innesteling expert helaas.

Groetjes

noor

Geplaatst

Hallo Noor,

Ik begrijp je reactie niet 1,2 3

Ik dacht dat een innesteling ongeveer 6 dagen na de TP plaats vind, tenminste in Nederland als je een embryo van 3 a 4 dagen oud terug hebt gekregen

Een dag na de TP een innesteling lijkt mij zo snel

Geplaatst

**breek in**

Zie onderstaand lijstje, is natuurlijk niet heilig maar wel een mooie leidraad!

• bevruchting dag 1 (punctie)
  • 2-tot 4 cellen dag 2
  • 8 cellen dag 3
  • Morula dag 3/4
  • Compactie dag 4-gebeurt op dezelfde dag
  • Cavitatie dag 4-gebeurt op dezelfde dag
  • Blastocyste dag 5 (zijn veel cellen)
  • Hatching dag 6, na het hatchen kan de innesteling beginnen

**breek uit**

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees heel vaak jullie berichtjes.

Wij hebben de eerste ivf poging achter de rug en nog 1 cryo over.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met een cryo overplaatsing naar Dusseldorf?

Geplaatst

Dank je Henne!

Hoe is het met jou? Al zo lang zie ik je hier ook op het forum, en sommige vrouwen blijven je gewoon bij.

Respect dat je zoveel pogingen waagt! En ik hoop voor jullie dat het nu eens waarheid word

Geplaatst

Thanks Lottepot..... Ja bijna drie jaar hier lid. Vanaf vlak na de eerste icsi en nu op voor poging zes. Tja.... Verstand op nul, blik op oneindig. Zoiets ;-) Jullie ook allemaal succes!

Geplaatst

Hoi stef! Wat wil je weten? Hoe de tp van een cryo die in DD is opgeslagen gaat? Of hoe t gaat als je een cryo in Nld hebt en die in DD laat terugplaatsen?

Laat maar weten!

@henne: enig idee hoe t dan zit met assisted hatching emmies? ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden