Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank Noor, hoe gaat het bij jou. Kun je het nog allemaal een beetje aan? En je weet je hebt maar 1 eitje nodig die uit gaat blinken tot TOPPER!

Zorg je goed voor je toppertje, lekker veel rusten en je laten vertroetelen want je bent nu een klein beetje zwanger.

Geplaatst

he Gabrie...dat is dan toch een opsteker!!! probeer je hieraan vast te houden...komt zeker goed!!!

ik hoef deze keer gelukkig niet aan de pil...krijg dit keer het korte schema...altijd het lange protocol gevolgd in Maastricht. Dr. S. zei dat hij het nu met het korte protocol wilde doen, omdat ik mss juist door de lange fase van platleggen met de pil en de deca mijn groei en ontwikkeling van meer follikels (en wellicht betere) juist had tegengewerkt...

we gaan dit keer alles uit de kast halen...ook hier komt het goed...

liefs,

Nico

Geplaatst

Gabrie, wat een goed nieuws! Op naar een paar hele mooie emmy's.

Nico, lekker een vakantie in het vooruitzicht. En dan straks het korte protocol. Dat is wel een verademing of niet? Lekker kort prikken.

Geplaatst

Lieve meiden,

ik ben weer terug van een heerlijke week bij mijn ouders in Frankrijk.

En inmiddels bijgelezen.

@Noor, wat een toppertje heb je binnen. Nu vasthouden de komende 8 maanden

@Celene, wanneer komen ze uit de scope? en wanneer de tp?

@ Twinklestar, wat ontzettend k.. dat je negatief getest hebt. Maar fijn dat je nog wat in de vriezer hebt.

@Gabrie, dit klinkt hoopvol, niet de moed opgeven hoor!

@ Marianne, fijn dat je er weer bent!

Alle anderen meiden veel succes.

Wij wachten op 8 augustus de intake voor de tese in Mullheim. Vriendlief komt 5 aug terug en was niet zo heel blij met de afspraak al zo snel nadat hij thuiskomt. De 1ste week dat hij weer thuis is is hij altijd helemaal uitgeteld. Maar ja ik sleep hem wel slapende naar Mullheim....

Liefs

Geplaatst

Sas, dat schiet al lekker op ! Moet hij na de ingreep snel weer werken? Je moet dan toch wel rustig aan doen en dan kan hij zijn slaap waarschijnlijk wel even inhalen ;-).

Geplaatst

De 8ste is de intake en dan volgt er een afspraak voor de intake. Ip moet hij 12-09 weer weg. Dus het zou moeten lukken.

Hij mailde mij gisteren dat hij nu 6-08 thuis komt ipv 5-08......op zich ben ik daar aan gewend dat er altijd wat veranderd in zijn schema.

Sas, dat schiet al lekker op ! Moet hij na de ingreep snel weer werken? Je moet dan toch wel rustig aan doen en dan kan hij zijn slaap waarschijnlijk wel even inhalen ;-).
Geplaatst

Sas spannend hoor! En wanneer gaan jullie de ICSI? Of is dat afhankelijk van de Tese?

Noor lukt het nog een beetje?!

Celene wanneer heb je de terug plaatsing of lees ik er soms overheen?

Geplaatst

Ja het gaat goed hoor, alleen niet tillen dat gaat natuurlijk niet met een hummel van 10 maanden. Hij heeft lood in zijn kont en ik moet hem elk uur tig keer optillen. De vorige keer waren we op vakantie en tilde mijn hub hem meestal. Ik hoop maar dat dit niet nadelig is geweest.

En anders moeten we volgende keer maar weer meteen op vakantie gaan! ha! Maar hoop uiteraard dat er nooooit meer een volgende keer nodig is.

Sas wat doet je man als ik vragen mag dat hij zo vaak zo lang wegmoet? Ze zullen het toch niet nog later maken?

Celene heeft zich niet meer gemeld lijkt het. Ben benieuwd hoe het met je is meid.

Nico ja in dd doen ze volgens mij alleen kort protocol. Lekker snel, dat is een voordeel.

Gabie je gesprek is eigenlijk niet meer zo ver weg. En nu je dit weet is het wachten toch wat aangenamer he!

Een fijne avond allemaal!

noor

Geplaatst

@ Gabrie, we proberen de tese vlak voor de puctie te doen,maar dat hangt allemaal af van mijn cyclus en schema van mijn vriend.

@ Noor, Hij werkt bij een baggerbedrijf en zit op de meest idiote plekken in de wereld. Nu weer in Sacahalin, rusland, 3 dg reizen met vliegtuig, trein, auto en boot. Ip weten we nu wanneer hij weer thuis komt maar ja de praktijk is soms anders.

Geplaatst

@sas; respect hoor dat je zo'n traject dan ook nog voor een deel alleen moet afleggen. Ik ben maar vaak wat blij als ik 's avonds bij mijn man mijn verhaal kwijt kan

of gewoon even uithuilen.

Ik hoop dat voor jullie komende poging de laatstse mag zijn(en succesvol!) zodat je geen rekening meer hoeft te houden met vluchtschema's en dergelijke!!

Geplaatst

Sas, lijkt me heerlijk ff een weekje weg, lekker uitgerust?

Gabrie, dat was ook mijn idee, dat het niet zo somber is dat het lijkt. Je hebt toch steeds genoeg eitjes, 8 is toch heel normaal! Hoewel ik heel goed snap dat je schrikt met die uitslag.

Noor fijn dat het goed gaat.

Mijn uitgangs echo was oké, en mag dus beginnen. Misschien vandaag al omdat mijn NOD dag vandaag is, maar nog geen teken gezien.

Ik heb alleen wel een vleesboompje (al vanaf het begin), maar alle dokters zeggen dat deze geen belemmering hoeft te zijn. Dokter S heeft het nog niet gezien, ben wel benieuwd of hij dezelfde mening heeft, dat het geen belemmering is.

dus het geprik kan weer beginnen, moet misschien wel even wennen omdat ik nu andere medicijnen erbij heb.

groetjes Joske

.

Geplaatst

Hallo meiden,

Hoe gaat het ermee?

Ik ben even niet geweest, omdat we onverwacht een paar dagen weg zijn geweest. Vandaag tp van 2 blastocyste gehad. Gaat allemaal goed hier. Ik heb een recept meegekregen voor synarela neussspray. Ik moet 1 pufje per dag nemen. Wie heeft dit ook gehad na tp?

@Sas: lekker dat je je ouders weer gezien hebt meid.

@Joske': Ik wens je heel veel succes met starten

@Noor: Hoe voel je je? Bijna een week verder he?

@Babeth: Het komt u echt dichtbij he! Spannend meid.

@Nico, Gabrie en Twinklestar: Hoe gaat het met jullie?

Groetjes

Geplaatst

@Sas, dat maakt het wel heel lastig om alles te plannen met zijn werk of niet? Toevallig ken ik een jongen die dat werk ook doet. Die zit meer in het buitenland dan in NL. Wel fijn dat je man dan een Tese krijgt want als hij dan in het buitenland zit vanwege werk kan je wel gewoon de punctie ondergaan (houdt wel rekening met de papieren die jij en je man iedere keer moeten tekenen).

@Noor, ik kan me niet voorstellen dat je door het tillen van je zoontje geen innesteling krijgt hoor. Dan zou er geen enkele moeder met een kleintje zwanger worden van de tweede! Maar ik snap wel dat je je er toch een beetje zorgen over maakt.

Ik heb na de tp ook moeten tillen op mijn werk. Aangezien er niet altijd iemand kan helpen ga je dan toch zelf tillen. Hier had ik achteraf ook best spijt van. Maar ik denk dat als het een goede emmy was geweest die ook wel was blijven zitten met tillen!

@Joske, Ik zie nu je onderschrift (zit een keer achter de pc ipv ipad). Jeetje wat hebben jullie veel meegemaakt. Heb je enig idee hoe de miskramen ontstaan zijn? En doen jullie nu extra dingen in DD? Hopelijk heeft het vleesboompje geen nadelige gevolgen. Heb je het niet gevraagd aan Dr. S?

@Celene, Wat goed een tp van twee blasto's! Hoe hebben de andere emmy's het gedaan in de embryoscope? Hebben jullie nog cryo's?

Moet je de neusspray naast de utrogestan gebruiken? Ik ben wel benieuwd of je dit hebt gehad vanwege een betere innesteling... was zelf al een beetje aan het zoeken op internet naar methodes om de innesteling nog meer te stimuleren. Maar lees ook dat het is voor vrouwen die eerder een miskraam hebben gehad.

Hier gaat het wel. Zat van de week echt in een dip maar probeer nu weer vooruit te kijken. We gaan de 31-ste eerst lekker naar Italie en willen daarna weer starten met de cryo's. Kan ik op de vakantie in ieder geval lekker een wijntje drinken en mijn gedachten even op andere (leuke) dingen zetten. Ook kan mijn lichaam eerst herstellen wat ik toch eigenlijk ook wel even lekker vind.

Geplaatst

Hoi Twinkle,

Ik had op t net gelezen dat veel meiden kinderspirine ( acetyl salicylzuur 80-100mg) namen om de doorbloeding in de baarmoeder te bevorderen en daardoor dus een betere innesteling. In Belgie doen ze dit al vaker voorschrijven. Ik had het er destijds met Dr S erover, en hij zij dat het kon. Ben er alleen niet op door gegaan toen. Nu vroeg ik het dus aan dr Kisler en die kwam met deze neusspray aan. Op internet kan ik nergens vinden dat het na tp wordt gegeven. Vandaar dat ik de vraag hier gezet heb.

Lekker dat je naar Italie gaat, dan ben je weer helemaal fris voor je cryo pogingen. Heb jij eigenlijk ooit een positieve test gehad?

Groetjes

Geplaatst

Ja dat over die kinderasperine had ik inderdaad ook al gelezen. Ik ga het ook eens vragen aan dr. Scholtes. Ik begreep dat hij de 25-ste weer terug is van vakantie en dan kon ik het beste een mailtje sturen volgens Irma. Het rare is dat we iedere keer goede bevruchtingen hebben. Bij mij werkt alles verder normaal (voor zover we weten) en toch komt het niet tot een innesteling. We hebben dus nog nooit een positieve test gehad...

Hoe lang zijn jullie al bezig? Of was dit jullie eerste poging? Sorry ben het even kwijt.

Geplaatst

Dank je, soms is het wel moeilijk maar ik heb gelukkig heel veel lieve mensen om mij heen die me steunen als ik het nodig heb. En met internet en mobieltjes hebben mijn vriend en ik elke dag contact. En ach als hij weer thuis is het altijd feest!!

Goed dat je voor een sec opinion naar DD gaat

@sas; respect hoor dat je zo'n traject dan ook nog voor een deel alleen moet afleggen. Ik ben maar vaak wat blij als ik 's avonds bij mijn man mijn verhaal kwijt kan

of gewoon even uithuilen.

Ik hoop dat voor jullie komende poging de laatstse mag zijn(en succesvol!) zodat je geen rekening meer hoeft te houden met vluchtschema's en dergelijke!!

Geplaatst

Mooi dat jullie weer gaan beginnen! Ik heb ook een klein vleesboompje die dr S heeft ondekt. In NL heb ik geen arts daar over gehoord. Vlgs Dr. S is er geen belemmering voor een behandeling.

Succes en we gaan ervoor!!

Sas, lijkt me heerlijk ff een weekje weg, lekker uitgerust?

Gabrie, dat was ook mijn idee, dat het niet zo somber is dat het lijkt. Je hebt toch steeds genoeg eitjes, 8 is toch heel normaal! Hoewel ik heel goed snap dat je schrikt met die uitslag.

Noor fijn dat het goed gaat.

Mijn uitgangs echo was oké, en mag dus beginnen. Misschien vandaag al omdat mijn NOD dag vandaag is, maar nog geen teken gezien.

Ik heb alleen wel een vleesboompje (al vanaf het begin), maar alle dokters zeggen dat deze geen belemmering hoeft te zijn. Dokter S heeft het nog niet gezien, ben wel benieuwd of hij dezelfde mening heeft, dat het geen belemmering is.

dus het geprik kan weer beginnen, moet misschien wel even wennen omdat ik nu andere medicijnen erbij heb.

groetjes Joske

.

Geplaatst

Hij is gelukkig ook veel thuis. Voorheen was hij vaker en langer weg Voor ik hem kende heeft hij ook langere tijd in Afrika gewoond. Inmiddels begint hij het vele weg zijn steeds minder leuk te vinden, zeker sinds hij mij heeft:happydance:

@Sas, dat maakt het wel heel lastig om alles te plannen met zijn werk of niet? Toevallig ken ik een jongen die dat werk ook doet. Die zit meer in het buitenland dan in NL. Wel fijn dat je man dan een Tese krijgt want als hij dan in het buitenland zit vanwege werk kan je wel gewoon de punctie ondergaan (houdt wel rekening met de papieren die jij en je man iedere keer moeten tekenen).
Geplaatst

Dames in de wachtweken we duimen voor jullie! Het moet hier wat positiever gaan worden.

Celene 2x een blasto! Wowie dat klinkt goed! Jeemig zeg maar nee dan krijg je er zometeen twee!:laugh:

Noor jouw embryotje blijft heus wel zitten met dat getil. Als ik alleen maar aan Afrika denk dan zie ik die vroegen hele dagen zwoegen tillen enz.

Komt goed meid!

Twinkel gelukkig heb je nog een paar mooie cryo's. Ga lekker op vakantie en geniet daarvan!

Joske spannend hoor! Laat de follikes maar lekker flink gaan groeien. Hoe zit het met je vleesboom moet die dan niet weg gehaald worden? Sorry maar ik ben een leek.

Sas: Je mannetje gelijk vastbinden zodra hij aangeland is!

Geplaatst

@Gabrie, denk niet dat ik hem hoef vast te binden...die kan van de moeheid niet meer op zijn benen staan.....

@Celene, jippie 2 blastocyten...nu lekker broeden meid en binnenhouden die 2.

Liefs

Geplaatst

Celene, wat goed zeg...een tp van 2 blasto's....nu lekker warm houden....de neusspray na de tp heb ik niet gehad...heb altijd utro gebruikt...kan je hier dus niet mee helpen...

verder ben ik een beetje moe...heb ook niet veel te melden eigenlijk...

zal morgen iets uitgebreider reageren!!

liefs,

Nico

Geplaatst

dames,

hoe gaat het met de wachtenden onder ons??? Celene? Noor?

zie dat ik mijn handtekening moet aanpassen. menopur en pregnyl heb ik gelukkig compleet...denk dat ik de rest (suprefact en cetrocide via apotheek bestel).

hier niet veel te melden verder...ben bezig met mijn vitamines voorgeschreven door dr. S. zijn wel joekels van pillen zeg...die omega3 en mama plus van davitamon...pfff...flinke slok water en naar binnen werken...hahahaha...

verder dus eigenlijk niet veel te melden...

fijne dag allemaal!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Noor, hoe staat het ermee? Wanneer mag je testen?

Celene wanneer is het jouw testdag?

Nico wat fijn dat je bijna alles in huis hebt!! Dan valt het weer mee om de rest zelf te kopen.

Ik vind al die vitaminepillen een beetje vreemd ruiken!! Of ben ik de enige?

Succes allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden