Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jemig Lottepot, wat erg... alles komt nu tegelijk! Ik wens je veel sterkte!!

Noor, nee, ik heb geen superfucked gebruikt...alleen utro na de tp!

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ach Lottepot, wat vervelend en naar dat je moeder gevallen is. Gelukkig kon ze meteen geholpen worden. Jeetje, gebroken heup en bovenbeen. Ai, dat moet pijnlijk zijn. Dat je haar getild heb, wil nog niet meteen zeggen dat het over is voor je. Dat je nu wat gekleurde afscheiding had kan misschien ook een innesteling zijn. Maar begrijp je onrust wel hoor. Probeer verder rustig te blijven en kalm aan te doen en positief te blijven. Sterkte en een knuffel. Ook beterschap voor je moeder!

lala, hihi, glimlach op mijn mond om je ochtendhumeur. Heb dat ook een keer gehad 's ochtends toen ik mijn vriend moest brengen naar het werk. Er gebeurde iets en ik schoot toch zo uit mijn slof, hahahaha. Hij wist effe niet waar ie moest kijken. Maar gelukkig wist ie dat het aan de hormonen lag, ghihihi.

Marianne, vandaag de tweede fm. Succes! of ben je al terug? Zoja, hoe is het gegaan?

Meer follikels wil helaas niet altijd zeggen beter. Vertrouw erop dat het allemaal goed komt!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi,

Heb mijn FM weer gehad. Maar nog niet groot genoeg. 16,6/16,4/15,5/15/14/13,1/12 mm en nog 3 kleine van onder de 10 mm. Nu wachten tot Irma terugbelt, ze had het over nog een echo zaterdag. Dus dan is de punctie niet voor maandag. Maar ben er gewoon even klaar mee. Er veel last van de Cetro. Al 2 dagen hoofdpijn en misselijk. Nog maar even afwachten dus. Hoopt dat ze in ieder geval niet te laat belt, want moet bij het MS tussen bepaalde tijden bellen.

@ Noor, er wordt aangeraden om IMSI te doen i.v.m. de buisjes Tese weefsel die ingevroren zijn. Maar wacht even de opbrengst af en dan kan ik mss toch nog beslissen. Haha, dacht dat je op vakantie ging, maar als het nog een poosje duurt, dan ben ik niet te laat geweest om je een fijne vakantie te wensen. Maar op zich wel even lekker zonder hormonen, toch?

@ Lottepot, Jeetje wat erg van je moeder, hopelijk gaat het snel beter met haar. Probeer zelf een beetje rustig te blijven en mss is het wel loos alarm. Hebben ze gewoon een lekker plekje uitgezocht. Duim voor je.

@ Joske, alles goed met je? Ben erg benieuwd of alles goed is gegaan.

@ Lala, weer een daagje verder. Spannend hoor, dat wachten.

@ Tool, ach ik weet dat het ook om de kwaliteit gaat en niet om de kwantiteit, maar de vorige waren er 5 rijpe eitjes en helaas geen bevruchting, dus wil er het liefs zoveel mogelijk goeie hebben. Hoewel bij mijn dochter had ik maar 2 rijpe en die waren allebei bevrucht. Moet ook gewoon even weer wat positiever gaan denken.

Verder iedereen veel succes/sterkte.

Lfs, Marianne

Geplaatst

Ohh lottepot,

Wat een drama met je moeder, arm mens, ik hoop dat ze niet teveel pijn heeft en goed en snel zal herstellen!!wat betreft het bruinsige op je toiletpapier, ik hoop echt dat het oud is en van de innesteling komt, ik heb dat ook gehad, maar ja met jouw eigen ervaringen heb je er waarschijnlijk een heel ander gevoel bij......mocht het nu echt foute boel zijn dan uiteraard bespreken, is niet goed als je Bms zo snel afgebroken wordt....maar ik duim nog voor je meid!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Hoi,

Saskia: 8-8 intakegesprek voor Tese,aug voor 3de icsi

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Celene: tp van 2 verse. testen 30 juli.

Lala: 23-7 TP Cryo's, testen 06-08

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Tool: Eind september/begin oktober weer starten met 4e behandeling, icsi dit keer. nu lekker genieten

Wannabemom 23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Marianne: Start 21 juli -26 juli 1e FM 3 > 10 mm / 5 10 mm / 3

Irma heeft gisteren nog terug gebeld. Zaterdag toch nog maar een echo laten maken. Maar de punctie staat nu vast: maandagmorgen om 10.00 uur. Ben benieuwd of ze nog wat groter zijn gegroeid.

Lfs, Marianne

Geplaatst

hoi Marianne, succes met de 3e fm. Ze zullen zeker verder zijn gegroeid. Komt helemaal goed.

maandag de punctie om 10 uur, dus je moet dan morgen ook je laatste spuitjes zetten, lekker!! zondag heerlijk hormoon- en spuitvrij!

Hoe is het met Lala en Lottepot? Nog vol te houden? Lottepot, is het bruinige gestopt? Zolang het niet rood is, zou ik denken aan het innesteling of oud bloed. Hou je taai meid!

liefs

Tool

Geplaatst

Hier nog alles goed! Wat meer "krampjes" in buik nu, maar voor de rest nog steeds alles goed. Ben wel down vandaag (fijn hoor, emo zijn van hormonen) ons hondje dat vorig jaar is overleden zou 4 jaar zijn geworden vandaag.

Morgen zitten we alweer op 7 dgn, gaat snel!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor de sterkte wensingen! Dat doet me goed.

Vannacht gelukkig weer een goede nacht slaap gehad.

Met mn moeder gaat het naar omstandigheden goed, zij is dan ook geen klager. Gisteren overdag was ze wat in de war, en heeft gelukkig niet gevraagd hoe het met mij was. Dat had ik ook niet aangekund.

Maar na die afscheiding, of eigenlijk was het een propje, geen kleurtje meer gezien. Het gevolg is wel dat het broekeloeren weer begonnen is. Dit heb ik eigenlijk altijd de rotigste periode van de WW gevonden. Ik heb wel een zwaar gevoel in de onderbuik, en een blub gevoel van onderen, herkenbaar?

Testen zijn imiddels in huis, maar ik voel mij mentaal nog niet sterk genoeg om een test er tegen te gooien, stel je voor [wat ik wel verwacht] dat er geen tweede streepje komt......

Hoe stom het ook klinkt momenteel niet weten is beter dan het weten.

Ik denk dat we zondag een test er tegenaan gooien. En daarna hoop ik tegen beter weten in, de positieve test mee te kunnen nemen naar het ziekenhuis. Dat zal wel een heel mooi geschenk zijn, juist nu.

Maar nogmaals ik denk dat dit echt niet gaat gebeuren.

Marianne, sterkte voor aanstaande maandag!!!!!!! Ik hoop voor je dat er veel eicellen gevonden worden, die allemaal mooi bevrucht raken.

Liefs Lottepot

Geplaatst

Lotte, wat een rotnieuws. Heel veel sterkte voor je moeder. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over het optillen maar wie weet had het inderdaad met de innesteling te maken. Dag 7 is wel erg vroeg voor een menstruatie. Ik duim voor een goede afloop!

Lala, naar he die hormonen. Ik merk pas hoe anders ik me voel als ik weer gestopt ben met alles. Met hormonen veel vermoeider, emotioneler en zwangersschapsklachten. Inmiddels is het weer een paar weekjes geleden en voel ik me veel fitter en vrolijker.

Noor, wanneer hebben jullie de tp van jullie cryo's?

Marianne, succes alvast voor de punctie en tp!

Heeft een van jullie wel eens gemaild naar dr. S? Ik heb begin van de week een mail gestuurd met wat vragen. Ik heb hier nog niks op terug gehoord. Nou zou dat kunnen omdat hij op vakantie is geweest en waarschijnlijk heel veel mail moet beantwoorden. Ik heb de mail met de ipad gestuurd en zie 'm niet staan bij verzonden items....dus ben ook bang dat het misschien niet verstuurd is. Ik wacht het jog even af en anders mail ik nogmaals na mijn vakantie.

Geplaatst

Twinkel,

ik zet Irma altijd op de CC, dan gaat het ietsjes sneller, maar dr.S laat inderdaad per mail wel op zich wachten. Anders even nabellen als het haast heeft.

En ja, ik ken het.....zodra ik van de hormonen af ben, gaat het met de dag een stuk beter met me. Begin weer te merken dat ik vaker dingen moet wegslikken en mijn lontje vele malen korter is geworden! Ik loop langzaam weer op eieren...

Maar alles voor het goede doel! :happy7:

Geplaatst

ff snel,

4 eicellen, (de linkerkant was al gesprongen waarschijnlijk) waarvan er eerst 3 bevrucht waren, later hoorden we van maar 2 :(

morgen als ze het doorstaan TP.

liefs

Geplaatst

Joske,

ik duim heel hard voor je dat de overgebleven 2 allebei TOPPERS worden! En je morgen lekker de TP hebt.

Succes!!

Geplaatst

hoi Joske, heel veel succes morgen. Duim dat de tp doorgaat, maar hoe kunnen ze nu al gesprongen zijn? krijg je juist niet hormonen daarvoor om dit tegen te gaan? Of waren ze zo groot al?

Lottepot, hang in there girl, probeer positief te blijven, negatieve test wil nog niet meteen zeggen dat het voorbij is. Hoop dat je een mooie test in het ziekenhuis kunt laten zien zondag! Sterkte met je moeder. Gelukkig dat het weer ietsje beter met haar gaat. Herstel zal nog wel even wat tijd innemen.

lala, verschrikkelijk die hormonen. Herken het, maar ook zonder hormonen ben ik af en toe een wandelend vat met kruit. Ik denk dat dit bij mij komt door onverwerkte zaken, maar het lontje wordt steeds langer (ipv korter) gelukkig. Sterkte met de komende week!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, dank je! Gaat vast goedkomen!

Ik heb altijd met verbazing gekeken naar vrouwen die compleet veranderen zodra ze zwanger zijn, maar, potverdorie: ik snap het sinds wij bezig zijn met IVF maar al te goed! Heb het mijn moeder proberen uit te leggen, maar die snapt het voor geen ene meter!

Gelukkig weet ik dat het van voorbijgaande aard is.

Geplaatst

@Marianne, top maandag de tp!! Volgens mij ga je er een heleboel laten oogsten hoor!

@ Lottepot, meis wat een ellende met je moeder. Gelukkig kun je van een heup en bovenfractuur goed herstellen hoor, al kost dat wel tijd. Fijn dat je geen afscheiding meer gezien hebt. Probeer positief te blijven zolang je geen test gedaan hebt,maar snap heel goed dat dat moeilijk is als je gevoel anders zegt.

@ Josek, had al gereageerd op andere topic, maar ook nu , je hebt er maar 1 nodig.......

@ Lala, nog lekker aan het broeden, goed voor je ukkie zorgen hoor.

Hier weinig te melden ben aan het aftellen naar volgende week zaterdag, dan komt mijn lief weer thuis!!!! Sprak hem daarnet en hij is helemaal kapot. 18 uur werken 6 uur slaap per dag en dat 7dg per week 7 weken lang...Zal de eerste paar dagen niets aan hem hebben, Dus gooi hem de 8ste in de auto en breng hem al slapend bij de arts naar binnen....

Geplaatst

Sas nog een weekje....... de laatste dagen wachten op je kerel lijkt mij lang duren.

Joske, vandaag de TP! Heb je gehoord hoe je emmies zijn? Zijn er twee terug geplaatst? En nu lekker broeden meid!

Gisteravond was ik bij mijn schoonouders en voelde zo'n geblub van onderen, en had het gevoel helemaal nat te zijn. Ik durfde daar ook niet naar de wc te gaan, bang om de kleur rood te zien.

Thuis aangekomen, heb ik vriendlief mee naar boven gedirigeerd, want ik wilde het niet alleen zien. Wat schetst onze verbazing, er was niets te zien. Pffffff heb ik daarvoor de avond in de ratsmodee gezeten?

Vandaag zit ik op wachtdag 9 na de TP [dag van TP niet meegerekend] En de zenuwen gieren door mij heen. Bij de vorige 2 TP had ik na 9 dagen voor het eerst kleurtjes op het wc papiertje en inlegkruisje. Wat voor een kleur was niet echt duidelijk, bruin/roze/rood. De dag erop tegen de avond [=wachtdag 10] werd de kleur steeds roder.

En na van de week gemeld te hebben, het eerste kleurtje te ontwaren, wat eigenlijk een propje was, heb ik daarna niets meer ontdekt.

Ik weet de 9de wachtdag is nog niet voorbij, dus de kleurtjes kunnen nog komen, maar toch een sprankje hoop gaat zo nu en dan ook door mn lichaam heen.

Heel stoer vertelde ik van de week dat we zondag gaan testen, maar nu het morgen zondag is, ga ik toch weer vanalles in mn koppie halen.

Stel je voor dat ik vandaag kleurloos de dag door kom, en ik ga morgen testen en de test is negeatief...... ik wil het gewoon niet weten

Maar ja, aan de andere kant, stel je voor dat de test gisteren al positief had uitgeslagen...... dan vind je jezelf dom dat je niet eerder had getest.

Gisteravond had ik best last aan de linkerkant in de schede [eierstok?], vandaag niet. Ik voel wel iets als een soort ongesteldheidsgevoel, maar het voelt niet als hinderlijk of als iets overduidelijks. En verders ik voel niets, helemaal niets, geen zware boobs, geen misselijkheid [terwijl dit wel een zwakke plek voor mij is, en ik snel misselijk kan worden vooral tijdens en vlak voor de menstruatie]

Erg hé, ik lijk wel een psychopaat, die de hele dag met niets anders bezig is.

Jammer dat er geen eenheidsworst is bij iedereen die zwanger word, de een voelt niets de andere voelt alle kwalen. Je kunt er geen touw aan vast knopen, en dat is mentaal best zwaar.

Ik weet het afwachten is de enige optie....zucht

Als ik het topic bekijk van de vroegtesters, dan lijkt het alsof de meeste zo makkelijk een test er tegenaan gooien.

Maar wat zouden jullie doen, testen morgen, of toch maar wachten?

Geplaatst

Testen vandaag?!! :-)Spannend zeg, ben echt bijna net zo nieuwsgierig als jij!!Sas nou aftellen, fijn zeg! En echt niet normaal dat ze je man uitpersen als een sinaasappel. Wat zal ie uitgeput zijn..Joske!!!! Contact!! We willen weten hoe het je emmies vergaat!Twinkel ik heb maandag eerst een echo om te kijken of ik wel een follikel heb. Daarna weet ik meer.Ik heb nog wel een gesprek gehad met dr. S. maar heb daar niet een heel blij gevoel aan over gehouden. Hij was het pertinent oneens over het poollichaamverhaal dat mij in brussel is verteld dus daar ben ik niet veel wijzer van geworden. hij zei gewoon dat het niet kan dat de natuur fouten herstelt. Ik heb 3 jaar biologie gehad op school dus ik kan niet beslissen wie er nu gelijk heeft van de twee. Weet wel dat brussel een universiteitskliniek is en er dus ook echt onderzoek naar gedaan heeft. Verder zei hij meerdere malen dat wij ons moeten afvragen hoe realistisch het is dat ik zwanger zal raken van een gezond kind. Ik weet wel dat ik lastig zwanger word, maar ik heb vorig jaar september toch nog een perfect kindje op de wereld gezet. Dus ik vind het zelf niet heel onrealistisch, alhoewel het ook niet vanzelf zal gaan dat snap ik na 9 icsi's zelf ook wel. Maar hij gelooft er volgens mij niet in want hij zei echt zo, denk er nog maar over na en neem dan maar een keertje contact op. Hij klonk ook niet zo vriendelijk, misschien een drukke dag, of ergerde hij zich aan mijn brusselvraag. Of is zijn telefoonstem gewoon anders dan in het echt. Ik zal hem het voordeel van de twijfel maar geven en het op het laatste houden. Het blijft in mijn ogen een heel kundige arts en wie weet is het ook echt heel onrealistisch. Alleen wil ik daar nu nog niet aan. Eigenwijs he. Anyhow, we gaan ons idd beraden en zal bij een evt volgende poging in dd wel vragen of hij het sowieso nog ziet zitten want ik heb wel een arts nodig die in mij gelooft natuurlijk.In brussel doen ze dat heel erg, ben daar van 2 verse pogingen 2 keer zwanger geweest, alleen 1 keer van een cryo niet.Tja we proberen het nog tot mei volgend jaar, ben ik dan niet zwanger dan blijft het bij 1 kindje van ons samen. Maar dan kan ik in elk geval zeggen dat ik er alles aan gedaan heb om hem nog een broertje of zus te geven. 1 kindje is al een ongelooflijk mooi wonder en al meer dan wij op durfden te hopen een tijd geleden. Ben er elke dag dankbaar om!!Een heel verhaal sorry.Groetjesnoor

Geplaatst

@ Noor, het is nog goed te lezen hoor.

@Lotte, weet je al of je morgen gaat testen? Moeilijk he? Ik weet niet wat je moet doen, ik zelf heb al de 2x pas gestest op de officiele dag. Deels omdat ik de waarheid zo lang mogelijk wilde uitstellen. Na test baalde ik dat ik niet eerder had getest, had ik minder dagen in spanning gezeten. Dus ja voor allebei wat te zeggen. In elk geval succes!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden