Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Noor...als het goed is, heb je de tp van jullie toppertje gehad....succes en sterkte met de twee wachtweken...goed vasthouden en veel afleiding zoeken en zo positief mogelijk blijven!!!

Celene...mooie score meid!!! Heb je al te horen gekregen hoeveel er bevrucht zijn??? dus het zou voor jou ook zomaar kunnen dat je eind deze week de tp hebt...spannend!!!

Joske, ik moet ook aan de suprefact en dan moet ik op dag 1 van de menstruatie beginnen (dus op de dag dat ie echt goed is doorgebroken) en dat moet ik dan 5 dagen doen...'s ochtends en 's middags een pufje per neusgat...succes vrijdag met de uitgangsecho!!! het gaat er nu echt van op aan...spannend!!!

Gabrie...wat een domper zeg...denk dat er idd nu op dit moment even niets anders opzit dan wachten op 4 augustus...vind eigenlijk ook dat ze dit gewoon standaard moeten testen in Nederland...toch een lieve knuffel voor jou voor nu!!!

Marianne...welkom terug...gezellig meeschrijven en succes met de aankomende behandeling!!!!

Twinklestar....ook al een domper...zou je niet beter met ochtendurine kunnen testen? Dan is ie het geconcentreerdst (of hoe schrijf je dat?)....overdag heb je toch al vaak flink wat gedronken en kan de urine verdund zijn...blijf toch nog moed houden meid!!! duim voor je!!!

hier verder nog niet veel te melden...vanavond weer meetmoment en daarna door naar de kapper...weet alleen nog niet precies hoe en wat...of alleen knippen (en dan heb ik alleen nog wat puntjes wit, weet niet of dat echt mooi uitziet??) of knippen en verven of alleen verven...

geniet nog verder van jullie dag...geloof dat het hier vanavond gaat regenen...snik snik...wel goed voor de plantjes...

liefs,

Nico

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marianne welkom hier. Ik hoop dat je heeeel veel succes gaat hebben!

gabrie wat is dat voor een zwaar ellendig bericht. Moet je nu tot 4 augustus wachten op een gesprek? pffff Dat verwacht je toch niet? Hoe oud ben je? 36 of 37 aan je naam te zien? pfoe dat zal wel even hard binnengekomen zijn. Kun je ueberhaupt nog iets met zo een waarde? Kan het fout zijn maw als ze het nog eens testen kan er dan een andere waarde uitkomen? FSH verschilt ook wel eens. Of kan dat niet bij AMH? Had je altijd al weinig eicellen of ? Kan je handtek niet zien...ipad.... sorry..

Jose lief van je dat je zo meeleeft. 21 weken zwanger men wat gaat dat hard! Over de helft!!

Babeth, Lisa Joske, Celene, Roos, Nico en iedereen: een dikke vette topper teruggekregen vandaag! 8 cellig, perfect ronde cellen allemaal precies even groot, beter dan dit hadden ze in dusseldorf niet zeiden ze! Dat is toch fijn om te horen na de teleurstelling van gisteren! Allemaal bedankt voor het meeleven, doet je toch goed!

Celene heb jij al een bevruchtingsresultaat gekregen?

Groetjes

noor

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje bijgekomen van de punctie, ik moet zeggen dat ik wel last van mn onderbuik blijf houden, al gaat t wel de goee kant op. Ben daarom vandaag lekker thuis gebleven. Ik was een klein beetje teleurgesteld vandaag. We kregen te horen dat er 5 bevrucht zijn. Ik had gehoopt op meer, vooral omdat we 11 ietjes hadden. Mn partner heeft me wel weer opgepept. Ze zitten nu lekker in de embroscope. Ik ben nu wel een beetje bang dat ze t niet overleven.

@noor: ben blij dat je zon topper had en zal duimen dat ie 9 mnden blijft zitten.

@marianne: welkom hier en succes met alles

@nico74: bedankt voor de steun

@twinklestar: ik hoop zo dat je alsnog positief test

Geplaatst

hoi meiden

Celene je hoopt uiteraard op meer maar bijna 50% is toch zo slecht niet??? zie bij Noor..een topper in haar buik, op naar de tp meid!!!

Noor wat een heerlijk nieuws, wat zul je blij zijn dat je voor een tp vandaag bent gegaan, toevallig ben ik vandaag begonnen om mijn icsi verhaal in een fotoboekje te verwerken, meer om het later nog eens terug te lezen of aan onze dochter te laten zien...en echtg ik schoot vol toen ik de eerste echo zag, van ons meisje als 2 -of 5 cellig embryo....we weten niet welke zich genesteld heeft maar zo bijzonder...succes meid!!

Gabrie, die waarde zegt mij niets maar ik weet wel dat er in steeds meer ziekenhuizen ook naar de amh waarde gekeken wordt, ik hoop voor je dat behandelen nog zinvol is!!!!

liefs Babeth

Geplaatst

Nico, bedankt voor je knuffel. Wachten wachten wachten. Wij dames in de MMM wachten wat af. Wachten op follikel groei, wachten op de punctie, wachten op de bevruchting, Wachten tijdens de wachtweken. We zijn een wandelende wachtrij!

Lieve NOor, een 8 cellige topper wowieeee!! Dit gaat hem worden!

Ik ben inderdaad 36 jaar maar mijn eierstokken zijn blijkbaar toch vele jaren ouder. Tja wie had dat gedacht. Alhoewel ik al een voorgevoel had.

Wat ik heb gelezen is dat de AMH waarde niet kan veranderen zoals bij FSH. Ik heb ook gelezen dat iemand met 0.16 nu zwanger is.

Bij mij zijn er met de hoogste dosering meestal 8 follikels.

Babeth jij nog eenpaar weekjes en dan mag je je mooie meid in de armen sluiten. Het is jullie gegund.

Of behandelen zin heeft wachten we even af. Ik heb nog hoop.

Dames we blijven met zijn allen positief denken. Oh ja ...en wachten

Geplaatst

Pff Gabrie, dat is balen, AMH prikken ze wel in nederland, maar veel wordt dat nog niet gedaan geloof ik.

ik moest mijn eigen huisarts vertellen wat het is en waarvoor, vervolgens moest het apart op het bloedformulier neergeschreven worden, ha ha

de volgende hindernis was bij de prikzuster....., die had er nog nooit van gehoord, en wist niet in wat voor buisje het moest. Tja de tijd dat de patient niets wist is echt wel voorbij.

Mijn AMH was 1.3 wat bovengemiddeld was, maar eigenlijk weet ik niet precies wat het hoort te zijn met 43 jaar. Ik heb me suf gezocht op het internet, maar ik kon niet vinden wat nu normaal is. 0.2 is dus niet zo heel goed, als ik het goed begrijp, of niet goed voor je leeftijd?

Noor jou had ik al gesproken, nou ja gemaild dan. laat je maar lekker vertroetelen.

Twinkelstar, mijn testen waren ook nooit vroeg positief, ook niet bij mijn goede zwangerschappen. Op dag 14 soms negatief en dag erna licht streepje, dus het zegt nog niet alles dat je nog geen positieve test hebt, denk ik.

Nico, dank je voor je antwoord. Ik had ook al gemaild naar DD, maar nog niets gehoord.

Wat een dilemma dat haar,..., ha ha misschien advies aan je kapper vragen.

groetjes joske

Geplaatst

8 follikels is toch niet heel slecht Gabrie.

Misschien als je PGD laat doen kun je de slechte eruit vissen?

als je echt in de overgang zou zijn dan maak je er volgens mij maar 1 of 2. Mijn vriendin had er nog drie, ook vervroegd in de overgang en heeft toch een kleintje gekregen..

Houd moed!

Liefs

noor

Geplaatst

Hoi, ik reageer even kort. Zal later nog uitgebreider reageren. Test was weer negatief. Deze poging is dus mislukt. Pfff, moet nu echt even nadenken wat we hierna gaan doen.

Geplaatst

Nee twinkel dit is niet eerlijk dikke digiknuf voor jou

Gabriela wat een schrik zo jong en eierstokken al bejaard. Blijf hoop houden 8 follikels is een mooi aantal. Hopelijk is het snel augustus en dan weet je hoe jullie verder gaan. Digiknuf

Noor succes met de ww en broeden maar

Geplaatst

@ twinkelstar, wat enorm balen, wat verdrietig. Is jullie hele 2e poging nu al voorbij, ik ben het even kwijt. Ik hoop dat dr s jullie verder kan helpen.sterkte

Geplaatst

ach Twinklestar...dat meen je niet...wat erg zeg....verdorie....:mad:...sterkte meid!!!

Noor...een toppertje terug...whoehoe...dat moet m gewoon worden...

Celene...toch 5 embryo's...dat is mooi!!! snap je teleurstelling wel een beetje...laten we hopen dat deze 5 in de embryoscope zich goed gaan doordelen en dat je 1 of 2 toppertjes krijgt teruggeplaatst en de rest ingevroren!!! wanneer hoor je meer???

heb mijn haar uiteindelijk toch laten kort knippen en weer wit laten verven...uiteindelijk ben ik twee keer geverfd, want de verf dekte niet goed...had een gelige gloed midden over mijn hoofd...zag niet uit...blijkbaar is de kwaliteit van de verf die ze van de vorige eigenaresse had overgenomen, toch niet zo goed...bij de tweede dekking had ze haar eigen spul gebruikt en je zag het gewoon wit worden...dus de volgende keer een andere leverancier voor haar verfspullen...en weer tervreden klantje naar huis...hihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Dames allemaal bedankt voor jullie lieve woorden. Ondertussen raap ik mijzelf een beetje op en is het wachten op 4 augustus.

Twinkel wat lees ik nou??!! Jeemig ik hoop dat je gewoon te vroeg test.

Dan hebben we ook nog Noor en Celene in de race

Raba wanneer ga jij naar DD? Heb je trouwens als je dossier opgevraagd bij je ziekenhuis?

Joske vrijdag de echo. Ik hoop dat je gelijk mag beginnen!

Nico ziet er weer keurig geknipt uit!

Geplaatst

Hoi, bedankt voor jullie lieve berichtjes.

@Lisa, gelukkig hebben we nog 6 Emmy's in de vriezer van icsi 2 dus ik hoop dat die het beter gaan doen. Ze zijn allemaal 5 dagen in de embryoscope geweest en waren allemaal goed genoeg voor de vriezer. Daar ligt het dan ook iedere keer niet aan ze willen alleen niet innestelen. Ik wil graag aan dr. 'S vragen of daar nog extra middelen voor zijn om dat te stimuleren. Hij is alleen nog steeds op vakantie volgens mij. Zo lees ik van sommige ook dat ze neusspray gebruiken. Waar is dat precies voor?

@Gabrie, wat een naar bericht. Hopelijk zijn 8 folikels genoeg voor een mooi baby'tje.

@celene, ik ga duimen voor een paar goede toppers voor jullie!

@Nico, wanneer mogen jullie starten?

@Noor, hoe voel je je? Geen last meer van de punctie?

Iedereen die ik vergeet...ook heel veel succes de komende tijd.

Geplaatst

he Twinklestar....wat fijn dat jullie nog 6 emmies in de vriezer hebben...zou mss Assisted Hatching niet een optie voor jullie kunnen zijn??? wellicht is de schil om de embryo te hard om zelf open te breken en met AH wordt dan met behulp van een laser een klein scheurtje erin gemaakt...het is niet bewezen dat het helpt, maar alle beetje helpen om een innesteling te bevorderen, toch??? volgens mij ging dr. S. 3 weken met vakantie...eind juli/begin augustus zal ie er denk ik weer zijn..

wij beginnen wanneer ik weer ongesteld word na mijn vakantie, die in september is...als ik dus eind september begin oktober merk dat ik ongi moet worden, dan moet ik bellen...nu maar hopen dat mijn cyclus gewoon regelmatig blijft...

de neusspray die ik moet gebruiken is om alles plat te leggen...eerste 5 dagen van de behandeling...dag 1 van de cyclus t/m dag 5...ik denk dat dr. S. per individu bekijkt welk hormoon de beste resultaten kan geven, gebaseerd op eerdere resultaten...ik moet nu hele andere hormonen gebruiken...

knuffel meid!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, ik ben inderdaad bekend met AH maar dat schijnt niet te kunnen bij embryo's van 5 dagen oud ( en is misschien ook niet nodig omdat de schil al minder hard is volgens mij).

Wanneer gaan jullie op vakantie en waar gaat de reis heen? Ook wel lekker om er tijdens de vakantie even niet mee bezig te hoeven zijn. Daarna uitgerust beginnen aan de behandeling!

Geplaatst

Ha ha ha Nico, zo kan het ook ;-) Mooi verhaal over het café wat gaat sluiten.

Heeft één van jullie ervaring met dokter Yildrim?

Ik had haar vandaag voor een FM, en vond haar chaotisch gehaast. Ze kon mn linker eierstok niet vinden [altijd wat lastiger om die in beeld te krijgen, maar echt niet onmogelijk met wat drukken op de buik, maar tot nu altijd weinig opbrengst in de linker].

In de rechter zaten 3 grote folikels [10, 11 en 13 mm meen ik] na 6 dagen spuiten, en de linker is dus onbekend.

Zelf teleurgesteld omdat het er maar drie zijn. Ik kon wel merken dat ze n.a.v. mn AMH waarde [2,4] het weinig vond.

De eerste afspraak in DD was met dr Scholtes, en die ging voor minimaal 8 folikels.

Ik zit nu dus al te piekeren wat ik moet doen als er maar 3 folikels mee blijven tellen.

Zaterdag weer een FM bij dr. Kissler. Hem heb ik ook gehad tijdens de uitgangsecho, en deze man was toen lekker relaxt en nam de tijd.

Ik dacht dat dokter Scholtes de 25ste wer terug is van vakantie. Jammer, wat wellicht zien wij hem dus niet meer.

Nog een weetje, maar misschien wel bekend. Vlakbij de kliniek zit een apotheek die de medicijnen ala direct kan leveren. Voor de Luveris bijv. hebben wij vorige week in de stress gezeten omdat geen enkele apotheek in de regio dit op voorraad bleek te hebben. Op de dag dat ik moest spuiten nog geen Luveris. Uiteindelijk in Heerlen 3 doosjes gevonden, en deze zijntoen per koerier om 23 uur bij ons bezorgd. Kosten van de Luveris 200 euries.

In Duitsland bij de apotheek hebben we 'slechts' 95 euries hoeven te betalen.

Apotheek kan alleen geen buitenlandse bankpassen aan, maar er zit ook weer een bank in de buurt. Deze apotheek zou ook in het weekend open zijn.

Dat de mogelijk om bij deze apotheek je spuiten te halen was ook niet bekend vorige week bij een nederlands sprekende assistente. Maar bij degene die we vandaag hadden dus wel. Voor ons scheelt het een hoop stress, of we er in Nederland wel weer aan zouden kunnen komen.

Twinkelstar, jammer... zucht......

Sterkte en hopelijk zit jouw topper bij die 6 cryo's!!!!!!!!!!! En heeft die cryo de hele tijd geduldig op jouw gewacht.

Groetjes Annelies alias Lottepot

Geplaatst

Hoi twinklestar,

Ik heb inderdaad de suprefact neusspray 2x daags gebruikt vanaf de tp, dr. S bekijkt het inderdaad per individu, ik zou het inderdaad bespreken, voor zover ik wet is hij de eerste 3 weken van juli op vakantie.

Fijn dat er nog cryos zijn!

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

goh....weer wat geleerd, dat je de neusspray ook na de tp kunt gebruiken..hihihi...

wat is cetrocide dan voor iets??? is dat om de eisprong te remmen??? meen dat dr. S. zoiets zei

Lottepot...nee...heb tot nu toe alleen met dr. S. gesproken...wel een beetje jammer, dat ze niet verder heeft gezocht, maar misschien wilde ze je niet extra pijn doen??? wie weet hoeveel er in de linker eierstok zitten...dat van die apotheek is idd wel handig om te weten :-).

Celene...weet je al meer??? of heb ik dat gemist??? of moeten ze nu 5 dagen in de embryoscope...

Twinklestar...ooh...dat wist ik dus weer niet...hihi...maar mss weet dr. S. wel een oplossing of een manier..een van jullie cryo's moet toch zeker wel blijven zitten...zou embryo glue mss een optie zijn??? heb er iets van gehoord, maar weet niet precies wat het is en of het dan ook mogelijk is bij embryo's van 5 dagen oud??? mss dat dr. S. het weet of iemand anders hier???

ben vanochtend in alle hevigheid bongi geworden...2 dagen te vroeg...zucht...cyclus van 26 dagen...moet niet korter worden, anders word ik dadelijk nog ongi in griekenland en kan ik pas eind oktober met alles beginnen...

heb waarschijnlijk de menopur al (bijna) bij elkaar...jippie...

Babeth...thanx voor de tip!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Lottepot,

Ja ik heb dr Yildrim ook gehad, voor de punctie en de tp. Ik vond haar heel vriendelijk, maar idd heeft ze het erg druk nu in de vakantieperiode. Jammer dat je een wat minder fijne ervaring had. En dat het aantal wat tegenviel.

Wacht het even rustig af tot de volgende fm. Er komt vast nog wel wat bij.

En als het er echt maar 3 blijven zou ik persoonlijk niet doorgaan. Ik heb dezelfde amh als jou en ik had er 13. Alleen maar 4 bevrucht. Meer is niet altijd beter maar een stuk of 7 a 8 is toch wrl beter om te beginnen vind ik zelf. Zeker als het wel mogelijk is er meer te hebben.

Maar jij moet zelf een keuze maken, mijn mening is niet belangrijk natuurlijk!

Maar nogmaals... wacht rustig af, je zult zien dat meevalt. Ik heb het al vaak meegemaakt, echt. Mijn man weet dat ik na de1e fm altijd loop te stressen en het is alle keren voor niets geweest.

Joske, alvast heel veel succes met je echo morgen meid!

Twinkel ga jij nu eerst metvakantie?

Nico, fijn je haar weer mooi. Dan voel je je altijd veel beter dan met een donkere landingsbaan.

Nou een fijne dag iedereen!

Groetjes

noor

Groetjes

noor

Geplaatst

oja....ben effe kwijt wie het vroeg, maar we gaan in september idd met vakantie, naar.....lesbos....ons tweede thuis zeg...we gaan er nu voor de 7e keer heen...heerlijk...lekker relaxed daar...11 dagen lekker ontspannen!! en helemaal opladen voor de icsi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik voel mij weer stukken beter. Begrijp van DD (een andere gyn) dat ze hoopvol gestemd zijn. Dit omdat ik steeds tussen de 8 en 11 follikels heb.

De strijd was nog niet gestreden alleen moest ik vooral geen tijd nemen om eea uit te stellen.

Noor, jij zit nu in je broedweken. We hopen dat je Topper lekker vast geplakt zit.

Celene, wanneer heb jij de terug plaatsing?

Nico is nu aan het bongi dansen. Hoef je voor de start niet aan de pil?

Twinkel bij jou was ik zo hoopvol gestemd dit ivm embryoscope enz. Gelukkig heb je nog cryo's!

Dames we blijven moedig door gaan met zijn allen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden