Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Marianne, een keer te veel spuiten is niet erg hoor. Op naar mooie eitjes!

Wij hebben rond 16.00 de afspraak ik Mullheim.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, is het misschien een idee zoals we op het topic 40+ doen een lijstje te maken met de stand van zaken van een ieder? Die je steeds kan bijwerken. Ik ben nu soms kwijt wie waar is in het traject. Het ziet er bijv zo uit:

Saskia: 8-8 intakegesprek voor Tese,aug voor 3de icsi

Maar je kunt er ook inzetten wanneer echo,fm,punctie,tp

Geplaatst

Ik heb een paar dagen niet meer gelezen(druk met werk en blij als ik 's avonds in bed lag; 12 dagen achter elkaar moeten werken...) Maar het is nu toch

best wel spannend hier aan het worden zeg!

@noor en celene;komende dagen gaan spannend worden zeg!!

@Lot; wat naar zeg dat je van je punctie nog zo veel pijn hebt.Hopelijk gaat het nu weer beter?? Ik heb toch wel respect voor die dames waarbij de eerste punctie zo pijnlijk was en dan toch nog een 2e,3e,4e,.... keer dat willen ondergaan. Ik kan daar (gelukkig)niet over mee praten. Had meestal mijn punctie rond 9:30 en stond dan al weer rond 10:15 op mijn benen. En na een half dagje vrij (zo voelde ik het altijd) de dag erna weer aan het werk. Ik kreeg wel steeds een beetje dormicum er bij via een infuusje. Ik hoop dat ze dat ook in d'dorf geven; voor mij werkte dat spulletje erg goed!

Geplaatst

Sas, goed idee van het lijstje. Ik raak hier ook telkens het overzicht kwijt.

Ik heb deze gelijk aangevuld.

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Gezellig druk hier op het topic!

Lootepot: heel veel succes in de wachtweken. op naar de positieve test

Celine: Hoe is het met je? Wanneer mag je ook alweer testeb of ga je eerder testen?

Noor: ik blijf hopen dat je toch te vroeg getest had en het resultaat alsnog positief gaat worden.

Marianne: ook weer in de race. Spannend! Op naar een goede FM meting

Sas: mannetje bijna thuis. Lekker van gaan genieten!

Meiske: Het gaat nu echt opschieten. Lekker je rust pakken, hoor!

Voor degene die ik even vergeten ben: sorry. Ben vaak even het overzich kwijt waar iedereen mee bezig is. (vandaar de steun voor het lijstje van Sas).

Hier weinig te melden. Rustig afwachten totdat het september gaat worden. De verplichte pauze geeft mij lekker mentale rust. Strakjes dus helemaal klaar voor de vierde poging.

Momenteel lekker begonnen met wat sporten. Verder gewoon erg druk met werk, gezin en sociale leven waardoor het de afgelopen week niet was gelukt om dagelijks even wat te posten.

Geplaatst

Hoi Hoi

Ik heb deze gelijk aangevuld.

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Celene: tp van 2 verse. testen 30 juli.

Hier nog altijd zeurende buik en rug. Lijkt of t ieder moment door kan komen. Rustig afwachten.

@Sas: bijna augustus!! Dan zie je je mannetje weer en dan kunnen jullie weer starten!

@Noor: hoe is het met je?

@lottepot: we gaan voor jou ook duimen!

@wen72: geniet lekker van je rust, voor je t weet is het september.

Marianne: heel veel succes gewenst!

Groetjes!

Geplaatst

Lala: 23-7 TP Cryo's, testen 06-08

@all, moet me hier nog even inlezen! Succes iedereen.

Geplaatst

Goedemorgen!

Nico ik mag officieel aanstaande dinsdag testen. Bij mijn vorige kliniek mocht ik altijd 14 dagen na de punctie testen dat is morgen. Maar ondanks dat het maandelijkse feest nog niet wil doorbreken (hik er wel tegenaan) verwacht ik er echt niets meer van hoor. Ik ben al weer bezig vooruit te kijken naar de volgende stap.

Ik had het gisteren al onder poollichaamonderzoek gepost, maar wij hebben nog twee cryo’s in Brussel liggen. Die durfde ik na de laatste miskraam niet meer op te halen omdat ik bang ben voor nog een miskraam. Ik wilde perse eerst PGD laten uitvoeren op de embryo’s om emmies met chromosomenfouten er van te voren uit te vissen. Dat hebben wij dan ook in DD laten doen.

Twee dagen geleden heb ik met mijn Brusselse prof contact gehad en hem dit gezegd. Tot mijn verbazing kreeg ik als antwoord dat zij in Brussel met PGD op deze manier gestopt zijn omdat het niet werkte. De natuur is volgens hem in staat om een chromosomenfout zoals die bij poollichaamonderzoek wordt gevonden, te herstellen. Maw er worden embryo’s weggegooid waaruit eventueel wel een gezond kind geboren kan worden. Daarnaast wordt er bij PGD slechts op een aantal chromosomenfouten getest, terwijl er ook nog tig andere fouten kunnen ontstaan waardoor er een miskraam optreedt. Het onderzoek verkleint volgens hem dus niet de kans op een miskraam.

Dit ga ik uiteraard nog even met Scholtes bespreken. Ik hoor graag altijd meer meningen ten einde mijn eigen mening te kunnen vormen. Dit is hogere wiskunde voor mij dus ik zal moeten afgaan op een gevoel wie zijn verhaal het best onderbouwt. Mijn Brusselse prof is wel echt zo een “nerd”(sorry to say) prof, echt niet een commerciële man dus hij probeert me echt niet een poging zonder PGD aan te smeren of zo. Dat heb je op een universiteitskliniek denk ik toch iets minder dan bij een commercieel bedrijf.

In elk geval wel alvast besloten om de gok te wagen en deze maand de twee cryo’s (als ze het overleven) op te halen.

@ lala: spannend zeg zaterdag. Ik ga voor je duimen meid!

@ lottepot: dat klinkt super zeg!! Ga maar goed voor ze zorgen meid. Ik duim ook heel hard voor jou.

@ Sas, hoe gaat het zonder je mannetje. Kun je wel veel contact met hem hebben?

@ Marianne, dinsdag je eerste FM. Wat een gedoe in het Maasstad he? Ik ga er van uit dat ze de tent niet dichtgooien hoor. Ze zullen nu wel verbeterd zijn met handen wassen etc. toch.

Heel veel succes alvast!

@ Wannebemom het lijkt nog ver weg de 23e maar de tijd vliegt. Kijk je er erg naar uit?

@ Wen ja best fijn even mentale rust. Is ook goed hoor soms even verplicht rust.

Nou sorry voor het lange verhaal, maar het leek me toch interessant om de mening van een andere gyn te geven over PGD.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor, tja dat is wl weer een andere visie. Dan ben ik wel benieuwd naar de wetenschappelijke onderbouwing van deze visie. Heeft jou prof zelf onderzoek gedaan of is er onderzoek geweest?

Goed dat je al weer zo vooruit kijkt. Zo zit ik ook in elkaar. Bij mij speelt leeftijd en de tijd een enorme rol dus geen tijd om lang ergens bj stil te blijven staan.

Tja ik mis mijn mannetje wel. Contact gaat via sms,maar ligt erg aan het bereik. Soms krijg ik midden in de nacht nog 3 smsjes die overdag hadden moeten binnenkomen. Verder via mail,maar het is daar ook 9 uur later.

Doe jij ook mee aan het lijstje?

Geplaatst

Brussel was al vroeg bij PGD betrokken volgens mijn prof. Ik weet niet of hij zelf aan het onderzoek heeft meegedaan maar aangezien het een universiteitskliniek betreft zal hij wel toegang tot hun onderzoeken hebben. Jette is vrij vooraanstaand op het gebied van reproductieve geneeskunde (dit heb ik vernomen tijdens een etentje met 20 gyneacologen (eentje is een persoonlijke vriend van ons en die gaf een etentje, vandaar). Ik denk niet dat zij- als het ook maar iets had opgeleverd- niet door waren gegaan met PGD voor deze toepassing. Ze doen het nu uitsluitend nog bij mensen die erfelijk belast zijn.

Maar ben heel benieuwd naar de mening van Scholtes.

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Groetjes

noor

Geplaatst

Hallo

Zal ik mijzelf er dan ook tussen zetten? Het is wel handig zo'n lijstje. Dan leer ik namelijk iedereen een beetje kennen en weet waar zij mee bezig zijn.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Grappig detail: We kregen gisteren dus accupunctuur voor de TP en 20 minuten na de TP van dokter Yildrim

Voor de TP heeft ze 5 naaldjes aangebracht. Toen de TP en daarna wachten...... wachten ...... en nog eens wachten. Telkens kwam een duitssprekend iemand ons vertellen dat Yildrim erggg druk was, maar er zo aan kwam.

Totdat na ongeveer een uur en een kwartier Irma kwam vertellen dat zij gestuurd was, om mij te vertellen dat Yildrim allang de deur uit was, en mij gewoon was vergeten.

Past precies bij onze ervaring van die ene keer die wij Yildrim hebben gehad, gehaasd en geen tijd nemen voor onze vragen, ze was na de echo [FM] direct weggegaan in een zijkamertje.

Ik ben trouwens benieuwd of DD nu ook de rekening van de accupunctuur vergeet. ;-)

Geplaatst

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Nico74: pauze t/m september. Eind september/begin oktober weer starten met 4e behandeling, icsi dit keer. nu lekker genieten

Noor...ik biljf toch nog steeds duimen voor je dat het wel goed zit. Goed dat je ook aan DD nog navraag gaat doen over PGD...voor mij is dit ook hogere wiskunde...hihi...hoop dat dr. S. je zal kunnen helpen... en dat je cryo's (mocht het onverhoopt toch misgaan) hun werk doen!!!

Marianne...heel veel succes...het begin is gemaakt! denk niet dat het erg is als er eenmalig iets te veel gespoten worden. meld het

anders even en kijk/hoor wat zij te zeggen hebben hierover...

Sas...nog heel eventjes zonder je mannetje...lastig hoor...is hij er wel dan bij als jullie weer verder gaan?

Lottepot...helemaal geweldig meid!! twee teruggeplaatst gekregen...goed hoor...nu lekker warm houden

Lala...morgen de tp...oh...spannend meid...in eigen cyclus...duim met je mee dat ze goed ontdooien

hier verder niet veel te melden...ons min of meer spontaan gepland knuffelmoment is toch niet ervan gekomen...omdat ik gewoon mega aan het balen was dat de zumbales die ik geef niet zo is gelopen als normaal en dat ik zelfs stukken van de choreo gewoon kwijt was en dat de deelnemers het nog beter wisten dan mij...is toch erg zoiets...weet echt niet wat er aan de hand is...maar mijn geheugen is een zeef en dat mag ik eigenlijk niet ten koste laten gaan van de lessen...zucht...

stond gisteren op de weegschaal bij het fitnesscentrum en op 0,1 kg na ben ik nu 5 kilo kwijt...jippie....gelukkig een ding wat de goeie kant op gaat...hahahaha...

liefs,

Nico

Geplaatst

@Lottepot, wat een raar gedoe zeg. Wie is die Yildri,. is dat de accupuncturist?

@Nico, wauw 5kg, goed zo!. Ik ben ook weer bezig, was 8kg kwijt, 1kg er weer aan en nu weer aan het lijnen, althans bij de dietiste,gewoon normaal gezond eten.

Ja heerlijk dat mijn lief weer snel( nou ja 2wk) thuis is. Hij is dan tot 12-9 thuis, dus kan weer volop mee doen in de 3de icsi. Eerst intake tese, dan de tese zelf die nog gepland moet worden. Het is altijd weer een gepuzzel met dat werk van hem. Maar als we nu vanuit de tese maar een mooi aantal rietjes in de vriezer krijgen dan kan ik ook als hij er niet is verder. Alhoewel er als de 3de icsi niet lukt waarschijnlijk niet voor een 4de gaan maar ons verder gaan orienteren op ecd.

Geplaatst

hoi dames

@Noor, goh, ik sta toch wel te kijken van dat verhaal over pgd en dan de zienswijze van Brussel. Ik weet dat ik destijds in Brussel ook assisted hatching had aangekaart maar daar waren zij naar uitvoerig (eigen) onderzoek ook vanaf gestapt omdat het niet aantoonde dat het effect had.

Ik ben het geheel met je eens dat Brussel niet zomaar je wat aansmeert om er financieel beter van te worden al zijn de kosten voor een icsi en cryo behandeling wel weer enorm hoog vergeleken bij de tarieven in NL en DD. maar goed, ik denk dat dat mede te maken heeft met het feit dat het een universitair ziekenhuis is dat met alle onderzoeken ook veel kosten heeft.

Maar met dit bericht durven jullie weer met de cryo´s verder, wat heerlijk!!!!

Ik heb trouwens van een ander forumgenootje begrepen (zij doet IUI-D) dat ze in Brussel nu ook Imsi gaan toepassen of het al doen, dat is dan ook weer erg positief lijkt mij.

Is jullie arts overigens ook prof. T.o.u.r.n......? ik zal zijn naam hier niet volledig vermelden haha

Lottepot, Ik had ook voor de tp dr. Yildirim voor de acupunctuur, een zeer aardige dame, ze kwam ook relaxt over, na de tp moest ik (uiteraard) enorm plassen en door een miscommunicatie ging ik na het plassen gewoon in de wachtkamer zitten ipv dat ik me weer meldde daar waar je ook ligt na de punctie en voor de acupunctuur. Uiteindelijk kwamen ze me halen alleen toen waren er geen bedden meer vrij (was op vrijdag en zeer druk) toen ben ik maar naar huis gegaan, ik hoefde de eerste sessie van naalden overigens ook niet te betalen.

Celene , ik geloof dat jij me vroeg wat een cerclage is? bij mij hebbben ze preventief met 14 weken een draad/bandje om de baarmoederhals geplaatst om een vroeggeboorte te voorkomen.

Het zou kunnen dat ik een zwakke baarmoederhals heb en dat daardoor onze jongens te vroeg geboren zijn.Het is niet aangetoond maar men wilde ook geen enkel risico nemen uiteraard.

Om de baarmoeder ook rustig te houden heb ik tevens gevraagd om proluton spuiten, dat zijn progesteroninjecties die wekelijks toegediend worden. Met de 17de week mee begonnen tm. de 35ste week.

Deze cerclage moet nu dus weer verwijderd gaan worden, erg spannend!

dames die nu nog in afwachting zijn, Celene heel veel succes, lieve Noor, je ziet het zelf somber in....ik hoop op een wonder!!! en mocht dat nu zo niet zijn, dan met de cryo tp in Brussel!!

@iedereen die binnenkort een gesprek heeft of gaat starten met de behandeling, onwijs veel succes ook!!!

liefs

Geplaatst

Heel lief Babeth maar heb helaas zoals ze het in Belgie zeggen mijn maandstonde gekregen.....

Nu hoop ik dat jullie iets zinnigs kunnen zeggen over het volgende:

Ik heb een beetje (veel) haast (mijn man is nog ouder dan ik en ik ben 39). Mijn man wil niet heel veel pogingen meer doen cq niet lang meer proberen. Zeg maar nog tot mijn 40e en dan houdt het voor hem echt op.

Nu heb ik deze twee cryo's en kan ik kiezen: in natuurlijke cyclus of met hormonen. Ik ben heel bang dat ik door deze laastste behandeling deze maand geen eisprong zal hebben. Ik weet het niet hoor maar zou het kunnen dat de boel misschien niet meteen gelijk weer goed werkt? Ik rol al 3 jaar van de ene hormoonbehandeling in de andere, mag je er dan van uit gaan dat het meteen weer werkt? Ik bedoel: stel dat ik nu heeeel lang niet ongesteld word, dan gaat er kostbare tijd verloren.

Ik moet vandaag beslissen. Wat zouden jullie doen? Gokken dat er een follikel komt (dat is toch nodig als je het in natuurlijke cyclus met pregnyl doet?) of het zekere voor het onzekere nemen en kiezen voor hormonen? Ik heb er verder geen last van ofzo. Maar misschien is een maandje geen hormonen wel goed als ik hierna weer een verse ga doen? Pffff heeeellllup!!!

Wie weet raad?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Oh Noor, wat ontzettend jammer en verdrietig zeg! Dikke knuffel voor jou, dit heb je ook weer te verwerken, bah..... sterkte!!

Wat betreft poollichaamdiagnostiek, dat is PKD... PGD is iets anders!! Heb ook altijd gedacht dat het hetzelfde was, maar van Miekske ( Babyboom) een wijze les geleerd.

Bij PKD testen ze idd op chromosomen, maar bij PGD op erfelijke ziekten. Dit wordt alleen nog maar in België gedaan en nog niet in Dld.

Daarom zat zij laatst ook in een Duits programma, om haar verhaal te doen, zodat de ogen van Duitsers geopend worden.

Meiden, succes!!!

Geplaatst

ohh Noor....verdorie!!!

ik zou denk ik niet voor de hormonen kiezen, bij mij was (voor de zwangerschap) alles direct weer op orde en ik kon direct aansluitend een mislukte verse tp verder met een cryo.

Na mijn bevalling is de eerste helft van mijn cyclus trager geworden, daarom ging ik in de cyclus van de cryo tp wat lichtjes bijstimuleren om eerder een eisprong te hebben, dit uiteraard iom Brussel.

toen onze laatste cryo niet door de dooiing kwam en ik direct doorging in DD toen bleek er bij de uitgangsecho een cyste te zitten, zeer waarschijnlijk ontstaan door het bijstimuleren.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik gaan voor een cryo tp in eigen cyclus, ik weet niet of je er 1 of 2 gaat laten terugplaatsen en met Brussel afspreken dat mocht er geen zwangerschap uit volgt (wat ik uiteraard wel hoop voor jullie!!) dat je dan direct met een nieuwe icsi verder kunt. In mijn ogen verlies je dan ook de minste tijd en is het het minst belastend voor je lichaam.

heel veel succes met je besluit!!

Geplaatst

Noor ik sluit me bij babeth aan.

bij mijn behandelingen had ik direct de maand erop weer gewoon een natuurlijke eisprong. Maar word je niet gevolgd door echo's, of moet je zelf met ovulatietests aan de gang?

Die tests vind ik altijd zo vaag met die streepjes, hoewel die van clearbleu wel duidelijk zijn met een smiley, maar die zijn weer aardig prijzig.

Babeth nog een paar weekjes!! spannend hoor.

ik moet morgen voor mijn eerste FM, we gaan dan ook bloedprikken. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om genetisch bloedonderzoek te doen, en dat mocht!!

helemaal top, ik weet dat de uitslag er niet is voor deze icsi, maar we zijn al aan het stimuleren en gaan deze poging waarschijnlijk toch zelf betalen, omdat we zo weinig terug krijgen van de zorgverzekering.

Dan bewaren we de 3e vergoede poging wel voor in nederland....., mocht ik niet zwanger worden deze keer!! We wachten daarmee dan wel op de uitslag van het bloedonderzoek, om te bepalen of en hoe.

De dokter kaarte het onderzoek aan, met name voor mijn man omdat hij ook een hoge DNA fragmentatie heeft. Hij verwacht bij mij niet zo veel omdat ik al gezonde kinderen heb. Maar als je vanuit gaat dat van de 8! zwangerschappen er 3 rondlopen..., nou ja. het kan geen kwaad denk ik dan maar zo.

Weet iemand hoelang de uitslag van dat bloedonderzoek kan duren? ik reken toch wel op een week of 8.

groetjes joske

Geplaatst

Noor ik ben benieuwd wat je besloten hebt. lastig soms he en helemaal als je snel moet beslissen!

Joske heel veel succes morgen met de eerste fm, weer zo spannend. en wat die rekening betreft, indienen kan altijd nog nietwaar? mbt. het bloedonderzoek daar kan ik helaas niets over vertellen, geen ervaring mee maar volgens mij kan het nooit kwaad?

Geplaatst

Hoi,Babeth ik heb mede dankzij jouw post, waarvoor hartelijk dank, besloten het in natuurlijke cyclus te doen. Soms weet je het gewoon ff niet alleen en voel me ook kaal zonder meds. Kan ik het wel zelf, zoiets.. Had zowel suprefact, deca als progynova nog in huis dus ik had me nog kunnen bedenken maar dat ga ik niet doen. Volgende week maandag echo en bloedprik, deze maandag alleen bloedprikken en dan waarschijnlijk volgende week maandag of dinsdag pregnyl. Mits ik een follikel heb. Spannend!!Joske, goed dat je dat onderzoek hebt aangevraagd. Dat bloedonderzoek doe je toch wel via nl want dat krijg je gewoon vergoed toch..Bij ons duurde het ca 2 maanden via erasmus mc.Groetjesnoor

Geplaatst

Hai Noor,

Je lichaam kan het wel hoor en even hormonenvrij is ook fijn!! Dadelijk na de tp ga je wel utro gebruiken toch? Innieder geval gaat het nu snel, heel veel succes alvast!

Geplaatst

Hoihoi,

Begin nu toch te twijfelen. Weet iemand of ikzelf DD moet bellen of mn cryo's goed ontdooid zijn? Of belt DD zelf op als t niet zo zou zijn? Iemand?

Geplaatst

Lala, met cryos weet ik het niet,maar DD belde mij steeds om te laten weten of er een bevruchting was.

Anders zelf morgen naar ze bellen?

Geplaatst

Dank dames! Ik ga morgen vroeg maar bellen ;) gek he? Heb totaal niet t gevoel dat t evt mis kan gaan. Damn was best relaxed, maar voor dat bellen begin ik nu wel kriebels te krijgen hihihi

Denk dat bedje en slapen een goed idee is nu :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden