Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ach lottepot, wat jammer nu. sterkte meid!

Marianne, mooie score meid! Hoop dat je vandaag hindernis 2 kunt nemen en morgen dan meteen hindernis 3. Duim voor je !

Lala, hoe gaat ie? Over een paar dagen kun je testen, ben benieuwd!

Noor, zie dat je in je profielhandtekening hebt gezet 'morgen echo' is dat vandaag? hoe laat? Succes in elk geval! Hoop dat het in de natuurlijke cyclus goed gaat komen! spannend hoor!

Sas, nog eventjes wachten en dan is je mannetje weer thuis. lekker. En dan meteen door naar DD als ik het goed heb begrepen? Succes!

Celene, hoe gaat ie meid? Lekker aan het genieten van je zwangerschap en je vakantie?

hier nog steeds niets te melden, denk dat ik vandaag of morgen het receptje ga afgeven bij de apotheek voor de laatste 2 dingetjes die ik nog nodig heb: 1 x cetro en 1 x neusspray en dan heb ik alles compleet. jippie.

nog 32 dagen (incl. vandaag) en dan eindelijk vakantie. Kan niet wachten en een weekje later gaan we dan eindelijk weg. whoehoe! lekker naar de griekse zon!

fijne dag allemaal!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hee lotte! Wat erg meid! Al verwacht je t wel, blijft klote! Gooi alle emoties los, en eruit wat je dwars zit, en dan weer verder. Dikke knuffel en sterkte met t verwerken van deze teleurstelling weer.

Hier alles zn gangetje, geen rare dingen erbij of juist weg....de "kwaaltjes" zijn wel allemaal minder erg geworden, maar ik denk dat mn ,ichaam ze inmiddels herkend heeft als "normaal" . Ik kan er totaal niks van zeggen, kan vriezen, kan dooien. Maar we gaan ervoor! Ik jeb er wel vertrouwen in.

Sas, nog effekes en dan mannie thuis! Lekker!

Tool, binnenkort beginnen. Schiet ook al op he? En de vakantie is ook al binnenkort! Hihihi heb ook nog geen vakantie hoor, die van mij begint 5 september......en is al volgeboekt door mn schoonmoeder, die wilt laminaat gelegd hebben : S

Succes iedereen! Met wat dan ook! En geniet van t mooie weer!

Geplaatst

Hoi,

Ben vandaag gebeld, vanuit DD.

Er is een eitje bevrucht, had gehoopt op meer, maar weet van de vorige keer: een is beter dan geen, Morgen TP in DD. Nu hopen op een toppertje. Ga straks weer richting Eindhoven, dan hoef ik morgenochtend niet zo ver meer.

@ Tool, ik heb nog wel een Citroentje voor je. Ga hem toch niet meer uitpersen. Stuur even een PB-tje

@ Lala, weer een dagje voorbij. Ga heel hard duimen voor je.

@ Lottepot. Verdorrie wat vervelend. Had zo gehoopt op een positieve test voor jullie. Gaat het een beetje met je?

@ Sas, Nog een paar daagjes wachten en dan is je mannetje er weer.

Iedereen verder, geniet van het lekkere weer en heel veel succes/sterkte.

Lfs, Marianne

Geplaatst

Marianne, ii hoop dat je toppertje besluit lekker te blijven zitten. Groot gelijk dat je al richting eindhoven gaat! Het is vakantie en redelijk rustig op de weg, maar dit is altijd goed. Lekker fris aankomen ipv doorgezeten.

Ik ga voor j duimen! Succes morgen!

Geplaatst

Marianne ik wens je een hele dikke buik toe! Heel veel succes met de tp en dan lekker relaxed broeden!

Tool ik had gister een echo en morgen weer eentje. ik had links een van 11 en rechts een van 10. En het bms was pas 4,5 dus nog veel te dun. Vandaar morgen weer een nieuwe bloedprik en echo. Maar er groeit dus wat! haha de gyn zag er zelfs nog een aantal klaarliggen en zei dat ik het nog goed deed voormijn leeftijd. moest dat er nou bij.... voor mijn leeftijd... zo oud is 39 toch ook weer niet! Maar in de ogen van een gyn ben je dan volgens mij een fossiel.

Morgen meer.

Lottepot, gaat het een beetje vrouwke.... he wat waardeloos nu. ik leef met je mee maar je koopt daar niets voor. Heel veel sterkte en liefs. Huil maar goed uit meis. hoop dat jullie steun vinden bij elkaar...

gr

noor

Geplaatst

Marianne ik wens je een hele dikke buik toe! Heel veel succes met de tp en dan lekker relaxed broeden!

Tool ik had gister een echo en morgen weer eentje. ik had links een van 11 en rechts een van 10. En het bms was pas 4,5 dus nog veel te dun. Vandaar morgen weer een nieuwe bloedprik en echo. Maar er groeit dus wat! haha de gyn zag er zelfs nog een aantal klaarliggen en zei dat ik het nog goed deed voormijn leeftijd. moest dat er nou bij.... voor mijn leeftijd... zo oud is 39 toch ook weer niet! Maar in de ogen van een gyn ben je dan volgens mij een fossiel.

Morgen meer. Fijne avond allemaal!!

gr

noor

Geplaatst

@Noor, hihi als jij al een fossiel bent dan ben ik een bejaarde fossiel.....

@ Marianne, succes morgen en alle positieve energie gaat naar dat ene mooie embryootje

Geplaatst

Lottepot dit is niet eerlijk. Blijf geloven dat jullie dag komt. Hoe moeilijk het ook is. Digiknuf en laat de tranen maar gaan.

Marian Yes een tp. Een heb je er maar nodig we duimen voor je.

Geplaatst

whoehoe Marianne, super een tp. Als het goed is, heb je m al gehad. Nu goed gaan broeden op jullie toppertje (want dat is ie vast!).

Lala, gelijk heb je, het kan vriezen, het kan dooien. Hoop alleen niet al te letterlijk, hihihi. We zitten nog in de zomer. We hebben gelijk vakantie. Mijn vakantie begint ook 5 september en dan ga ik eerst naar de kapper, lekker haartjes kort en wit voordat we een week later vertrekken. Vriend moet een weekje langer doorwerken.

Jij al helemaal volgepland in je vakantie. Succes met het leggen van de laminaat!

Lottepot, hoe gaat ie? Hoe is het eigenlijk met je moeder?

Noor, wat een domme opmerking, gezien je leeftijd. Ik kreeg dit bij het evaluatiegesprek na onze 3e ivf ook naar mijn hoofd geslingerd en ik ben 37 (toen nog 36). Ze weten helemaal niet hoeveel pijn zo'n opmerking kan doen, zeker in dit traject. Maar wel heel fijn dat er nu al twee flinkere zijn en nog een paar klaar liggen. Mooi!!!Vandaag dus bloedprikken en weer een echo. En wat precies ging er ook alweer gebeuren? Ben het even kwijt, sorry. Of zijn jullie met de Brusselse diepvriesspruitjes bezig?

Sas, nog maar een paar daagjes en je bent weer herenigd met je hubbie, jippie!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi Tool,

Vandaag was het een minder goede echo. Zowel bms als follikels waren maar 0,2 mm tot 0,5 mm gegroeid!

Wat nu.

Ik had sowieso bloed geprikt vanochtend zodat ze kunnen zien in welke fase ik nu ben. Het kan zijn dat ik deze maand een lange cyclus heb (wat heel gek is want ik ben altijd redelijk op tijd) of misschien wordt het niet meer dan dit en ga ik een eisprong onder deze condities maken. Wat niet goed genoeg is voor een tp. Het bms moet echt dikker zijn dan 4,7.

Dus even afwachten op de bloedresultaten. Misschien kan ik anders met 1 ampul menopur nog bijstimuleren. Of laten ze me nog eventjes wachten.

Het gaat idd om de Brusselse sprouts.

PS heb gisteren gecalleneticd of hoe schrijf je het. Had het nog nooit gedaan, ben meer van het uur lang hakken in power hour ofzo. Ben vandaag ziek van de spierpijn. Het voelt aan als griep. Hoop maar dat het van de les is. haha. Dan is het maar goed dat er vrijdag geen tp is, krijg mijn benen toch niet uit elkaar. :-)

Goetjes

Noor

Geplaatst

Noor,

ik hoop voor je dat je BMS nog flink gaat groeien! En je follikels ook ;-)

Aj.......pijnlijk.....sporten moest goed voor je zijn he? hihi. Hoop dat de spierpijn snel wegtrekt!

Geplaatst

Jose, ja jij bent een goede voorbeeld om te volgen! ik was alleen teleurgesteld omdat we eerst meer bevruchte eitjes hadden, klinkt een beetje verwend, maar je stelt je onbewust in op ongerveer dezelfde opbrengst.

wat de evt. onderzoeken betreft, mijn man heeft een dna test op zijn zaad gehad, en die is verhoogd (21.2% wat ongeveer 6% moet zijn) of dat daadwerkelijk wat uit maakt, is niet wetenschappelijk bewezen. Verder hoefden we geen chromosomen onderzoek omdat ik 3 gezonde kids heb.

Maar dit onderzoek heb ik nu toch laten doen, zowel ik als mijn man. We moeten alleen nog lang wachten op de uitslag, staat geloof ik een week of 12 voor.

Noor kan het zijn dat je cyclus weer ff op gang moet komen na vorige maand met hormonen enzo?

Marianne...., gelukkig toch nog 1 emmy!

ik heb mijn "oude" gynacoloog gesproken, en die vroeg hoe het ging. ik vertelde dat ik icsi had gehad, en dat ik verwachte dat daardoor er meer bevruchtingen zouden zijn. Hij vertelde dat dit helemaal niet zo hoefde te zijn, omdat de eicel een precies goede rijping moet hebben voor een icsi.

Het verbaasde hem dan ook dat wij icsi hadden, omdat de bevruchtingen bij de vorige keer tussen de 90 en 100% zaten. Toen hem maar uitgelegd dat we ISMI hadden gehad en daardoor icsi. Hij zei het niet met zo veel woorden, maar volgens hem maakt die abnormale kopvormen niets uit, want dan zouden er heel veel stellen niet zwanger worden.

Ook de testen die het dna fragmentatie aantonen, verwacht hij dat dit niet een blijvende test is.

tja, de één zegt dit de ander weer dat..., lijkt mij het beste om je eigen gevoel te volgen, en dat doe ik ook.

liefs joske

Geplaatst

he Noor, duidelijk. Mijn collegaatje heeft onlangs ook een cryo tp gehad in haar eigen cyclus en bij haar ging het ook niet zo snel en zij moest ook iets langer doorstimuleren, tot haar teleurstelling. Wat hebben ze in het zh dan gezegd? of moet je de uitslag van het bloedonderzoek nog afwachten? Mss kun je in het topic over cryo's ook wat nadere informatie vragen. Ik heb helaas geen ervaring met cryo's.

Joske, je moet idd je eigen gevoel volgen. Ik weet zeker dat als we de 4e behandeling toch in M'tricht zouden doen, en daar zouden vertellen wat dr S. allemaal verteld had, dan weet ik zeker dat ze dit ook zouden 'tegenspreken'.

Het klopt dat idd toch wel meer % van het zaad geen goede morfologie heeft, maar er zijn volgens mij ook veel miskramen (waar men niet altijd over praat en die dus niet bekend zijn). De sterkste zaadcel overleeft en je moet er eigenlijk vanuit gaan dat deze dan ook 'compleet' is. komt goed meissie!

Geplaatst

Hoi,

Vandaag TP gehad in DD. Tese zaad bleek van niet zo'n goede kwaliteit te zijn, klasse 3. Maar wel een 8-cellig toppertje teruggeplaatst gekregen. Dacht dat ze op deze dag hooguit 4-cellig waren. Ging er vanuit dat die van mijn 2-3 cellig zou zijn. Dus vanaf nu heel hard duimen. Ga nu even een uurtje plat, want ben helemaal gaar van het autorijden. Ben alleen geweest en dan zijn het heel wat kilometertjes rijden om 5 minuten in de kliniek te zijn.

Lfs,

Marianne

Geplaatst

Marianne,

ja, en dan zeker als je alleen moet rijden.

Ga lekker plat! En doe kalm aan!! Je toppertje kan dan lekker warm nestje gaan maken!

Succes!!

(enne.....8 cellig is goed hoor! :clap2:)

Geplaatst

marianne, oei dat is idd een zware dag geweest, maar wel heel erg fijn dat je een toppertje hebt teruggeplaatst gekregen! Nu goed warm houden en over 2 weken testen, spannend!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hihi, denk t wel. Morgenvroeg nog eentje om t zeker te weten. Maar het is wel vroeg, officieel zaterdag pas testen.

Ik durf heeeeel voorzichtig te zeggen dat onze alles of niks poging geslaagd is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden