Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeie vraag Lala... ik zou zelf zeggen dat het hierdoor niet eerder (in tijd) innestelt, maar misschien wel makkelijker/vaker. In principe moet een embryo voorbij het blastocyste stadium zijn om in te gaan nestelen, daar zal ah niets aan veranderen toch?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geen idee, weet dat het sneetje in t schilletje ervoor moet zoergen dat het beter, sneller 'hatch-t'. Hmm....goeie....ik laat er eens google op los ;)

Geplaatst

ff iets anders tussendoor, waar zijn alle smileys gebleven? Zoals de duimendraaier? [ik was te snel heb dit inmiddels gevonden]

Ik mis Celene vandaag, terwijl ik juist zo benieuwd ben naar haar test van vandaag :duimen draaien:

Geplaatst

hallo meiden

ik heb weer een test gedaan vandaag. die was gelijk aan of ietsjes donkerder dan gisteren. dus nog maar ff afwachten. morgen misschien weer.

ik hou jullie op de hoogte! Grts

hoe is het iedereen? lottie en lala hoe voelen jullie je? op naar positieve testen!!

noor weet jij al wanneer je de cryos gaat halen?

Geplaatst

Celene, dat klinkt erg hoopvol! Ik hoop t zo voor je!

Hier alles goed en 'normaal'. Wat kribbig, maar dat is de utrogestan ;) ik hoop dat de week/ weken voorbij vliegen haha

Grtjs!

Geplaatst

Celine, dat zijn goede berichten! Het gaat er echt naar uitzien dat je gewoon zwanger bent!! Wow.

Hou ons op de hoogte. Ik ben het trouwens even kwijt, maar had jij nou ook gebruik gemaakt van de embryoscoop of waren ze al op dag 2 teruggeplaatst. (anders moet ik maar even teruglezen)

Lala en henne, ben ook wel benieuwd hoe dat nou zit met hatching en blastocyste etc. (wij willen nl de volgende keer AH laten toepassen)

Geplaatst

Celene...het zal toch niet waar zijn??? wat fijn zeg...nu al twee keer een positieve test en de tweede zelfs donkerder...houden zo meid!!!

innestelen en AH is idd een interessant onderwerp...ben ook zeer benieuwd...maar het is helaas niet bewezen hè dat AH ook daadwerkelijk helpt...k denk ook dat wij AH willen laten doen, ook al zei dr. S. dat het waarschijnlijk niet nodig zou zijn als de kwaliteit goed was...maar...we gaan alles uit de kast halen, toch???

verder niet veel te melden...

liefs,

Tool

Geplaatst

Super hoor Celene, ga zo door! Komt echt wel goed nu hoor!

Ik heb net even aan DD gemeld dat ik vrijdag ongesteld ben geworden.

En dat ik graag een telefonische evaluatie met Scholtes wil omdat ik alles had verwacht van Imsi maar niet dat ik het laagste percentage bevruchtingen ooit zou hebben.

Normaal met gewone Icsi had ik altijd wel 90% bevrucht en nu maar 30%. Waarschijnlijk zal het antwoord wel zijn dat het aan mijn eicellen gelegen zal hebben, of aan het zaad. De goede man zal het waarschijnlijk ook niet weten.

En ik ben mij aan het beraden waar ik de volgende verse poging na de cryo's ga doen. Misschien dat het gesprek me kan overtuigen om het daar nog eens te proberen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes

Noor

Geplaatst

he Noor...bongi is eindelijk dan doorgebroken...ben ook benieuwd wat dr. S. gaat zeggen en ik hoop dat je met voldoende informatie een beslissing kunt nemen waar je verder wilt gaan...sterkte en succes!!!

en even een reactie op je handtekening 'werkt alles nog'...ik denk wel dat alles nog werkt...ook al heb je mss heel lang aan de hormonen gezeten....blijf vertrouwen in je lichaam hebben meid!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Lala en lottepot hoe gaat het met broeden?!!

Ja nico lastig hoor vertrouwen op je eige lichaam. Gek, ik weet dat ik een supersterk gestel heb, ik lijk overal makkelijk doorheen te fietsen, maar toch vind ik het zonder meds ineens een beetje eng. Voelt zo kaal zeg maar. Maar we zullen zien, as maandag echo.

Wanneer ga jij met vakantie? In september pas? Of in elk geval pas laat toch...Lekker hoor, heb je nog wat in het verschiet.

Joske hoe is het met jou?

Groetjes

noor

Geplaatst

Hey Noor!

Hahaha...dat 'kaal' gevoel had ik ook. Ben aan de ene kant wel blij dat dr. Kissler de utro heeft voorgeschreven (overigens dr. Marx en dr. S schrijven het niet voor bij een cryo TP).

Gaat wel goed hier, denk ik. Heb eigenlijk nergens last van, maar dat kan vanalles betekenen dus.

Zag dat Iza op 5 dgn na haar TP al ging testen (en overigens positief testte), maar ik denk dat ik lekker de 2 weken vol maak. Maar ook dat zie ik wel.

Was gisteren wat kribbig maar dat kan door de utro komen. Wel wat sneller moe, maar ook dat schrijf ik toe aan de utro, hoewel ook dat bij mij niks te zeggen heeft. Kan ook mijn whiplash zijn die voor (extra) vermoeidheid zorgt.

Oftewel, in het kort: het gaat goed, denk ik!

Geplaatst

Noor,

Het broeden gaat nog prima. De tweede week zal wel kiling worden. Het liefst wou je in je buik kunnen kijken. Want als het goed is dan is het de innestelings tijd aangebroken, of zitten de emmies er niet meer.

Ik heb net mn dagelijkse wandelingetje gedaan richting winkelcentrum, alles voor een goede doorbloeding. Ik zat onderweg wel te dubben of ik al testen ging kopen of nog ff ermee zou wachten. Ik heb voor het laatste gekozen. Als ik ze niet in huis heb kan ik ook niet in de verleiding komen.

Vorige week had ik hier verteld dat ik ruim een uur tot anderhalf uur op dokter Yildrim had gewacht voor de accupunctuur na de TP. Toen werd Irma op ons af gestuurd om te vertellen dat Yildrim ons gewoon was vergeten.

Wat schets mijn verbazing, krijg vandaag wel de rekening gepresenteerd.

Geplaatst

Lottepot, bedankt voor de succeswensen ! Wat slordig dat je wel de rekening hebt gekregen zeg!! Ik zou even mailen met Irma, lossen ze echt wel op voor je. Heel veel succes met de laatste wachtweek, knap van je dat je de testen nog niet in huis gehaald hebt!

Noor succes met je uiteindelijke besluit, ik wilde destijds voor de cryo tp ook een plan B klaar hebbe, gaf mij wat rust....ben wat er uit het gesprek komt!!

Dames, waar dan ook in het traject, heeeel veel succes!!

Geplaatst

Hallo Allemaal

Net mijn 2e FM gehad, er zitten tot nu toe 7 follikels tussen de 13 en 20 in, op dag 8 en de punctie is woensdag gepland op dag 10, dat is wel snel.

valt me wel een klein beetje tegen, omdat de vorige 2 keer 12 en 13 follikels had...., ook pas puncitie op dag 13 gehad toen.

Maar ze zijn deze keer vlug gegroeid denk ik. Maar we hebben maar 1 goede nodig!

Wij hebben ook bloedafname gedaan voor chromosoom onderzoek. Het was maar 1 buisje...? ik had me ingesteld op meer buisjes daarvoor, Maar volgens de zuster konden ze veel halen uit 1 buisje. De uitslag is er pas na een maand of 2/3. Daar hebben we deze keer niets aan, maar misschien wel voor een evt. volgende keer.

liefs joske

Geplaatst

Ik begin steeds meer te twijfelen over wel of niet PKD, het staat wel gepland..., de twijfel zal er misschien ook wel ,zijn omdat er niet super veel eitjes zijn.

De emmy's gaan ook in de embryoscoop en worden dus pas op dag 5 teruggeplaatst, gaat echt veel anders dan de vorige keren. Ik ben ook zo bang dat er geen enkele emmy overblijft.

Nou ja, ik zal me er maar aan overleveren, die tegenstrijdige gevoelens zullen er wel bij horen. Ben ook 1 grote hormoonbom, op dit moment.

liefs joske

Geplaatst

Joske als de follikels in het begin hard groeien dat schijnt heel positief te zijn! Was gut ist, geht schnell! Schijnt een natuurwet te zijn zei mijn ouwe gyn altijd. Ik zou mijn centen lekker in de zak houden. Die slecht zijn stoppen er toch wel mee voor dag 5. ik ga t ieg niet meer doen heb ik besloten. Daarnaast krijg je niet alleen een faktuur van degene die de pkd doen, in mijn geval 564 eurie, maar ook nog zo'n zelfde bedrag van dusseldorf zelf voor het poollichaam verwijderen van het embryo en het opsturen naarpolaris zag ik nu ik de faktuur kreeg. Dat wist ik niet!

maar dat is niet mijn hoofdmotivatie. als ik zeker wist dat het wat zou brengen deed ik het weer maar nu ben ik ah twijfelen gebracht door mijn brusselse prof.

Ik wil je natuurlijk niet te veel beinvloeden, het zijn jouw eitjes meis. Doe wat je hart je ingeeft!

Liefs

noor

Geplaatst

Joske ik vind het juist erg positief klinken! Woensdag de punctie !! Wat betreft ik kan er niets van zeggen, maar als ik de beredenering van Noor lees...succes in ieder Geval!!

Geplaatst

Joske, noor, uiteindelijk is t toch waar je je goed bij voelt toch? Het idee dat je alles gedaan hebt? En tuurlijk speelt geld een rol, maar vele malen minder dan t gevoel, denk ik zo.

Mijn broer zei t goed: jeetje, ik geef € 10.000 uit aan een auto, die over een paar jaar alweer 'op' is. Waarom zou jij dat geld niet uitgeven aan het krijgen van een kind?

Ieder voor zich natuurlijk, en t geld moet er wel zijn, maar het idee erachter klopt wel.

Jullie zijn beiden van een andere mening tov elkaar, maar bottom line: doen waar je je goed bij voelt.

@ babeth: nog even dame! Hou vol he? Je gaat super!

Geplaatst

Ik heb Irma gemaild over de gemiste acupuctuur, en volgens haar reactie kan ik de rekening verscheuren.

[vond het wel zo netjes om dat ook te melden]

Geplaatst

Hoi Meiden,

Kwam er weer niet van om eerder te reageren. Druk weekend achter de boeg. Had een 4-jarig logeetje (jongen) vanaf vrijdag te slapen. Pffff, die zijn toch wel anders dan 4-jarige meisjes. Was gesloopt, maar goed heb het overleefd. En ook ik ben een aardige hormonenbom aan het worden. 's morgens een en al energie en dan 's middags breekt het zweet me uit en zak ik in elkaar. Kan me niet herinneren, dat ik de volgende keren ook zoveel gezweten heb. Lijkt wel of ik opvliegers heb en in de overgang ben i.p.v. (hopelijk) een leuke/mooie oogst. Ben alleen een beetje huiverig voor wat de Puregon in combi met de Menopur doet. Heb mijn eerste 3 behandelingen alleen Puregon gespuiten en dan had ik puncties op dag 8 en 9. Hoop gewoon niet dat er morgen bij de FM al hele grote follikels zitten, want die zijn dan mss al over de top. We zullen het morgen wel even zien. Maasstad is gelukkig nog steeds open. Hopelijk niet donderdag de punctie, want dan is het zeker dat manlief er niet bij is.

@ Lala en Lottepot, zijn de WW nog vol te houden? Dit vind ik toch wel het vervelendste van het hele traject. Wachten, wachten en nog eens wachten.

@ Celene, Alvast een voorzichtige felicitatie. Al een beetje aan het idee gewend?

@ Noor, ik begin ook te twijfelen over IMSI, heb de eerste 3 behandelingen ICSI gedaan en toen waren alle eitjes tot bevruchting gekomen, waren helaas niet heel erg veel eitjes, maar toch. En nu de laatste keren met IMSI is het resultaat echt bedroevend. De eerste keer 2, waarvan er eentje niet goed genoeg was en de laatste keer helemaal geen bevruchting. Weet niet of het mogelijk is om met Tese materiaal gewoon ICSI te doen i.p.v. IMSI. Morgen maar eens vragen aan Irma. Of misschien een gedeelte IMSI en een gedeelte ICSI. Maar hoop, dat een volgende behandeling niet nodig is, omdat je mooie cryo's hun plekje hebben gevonden en lekker blijven plakken.

@ Babeth, heel veel sterkte morgen. Nog even volhouden. De laatste loodjes.

@ Joske, Alvast heel veel sterkte/succes voor woensdag. Hoop voor je op een supermooi resultaat.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Hoi marianne,

Het wachten gaat nog goed, zijn ook pas 2 van de 14 dagen voorbij ;)

Vraag t me over een week nog maar eens! Hihi

Vooralsnog gaat t goed!

Hoop dat de meting goed gaat morgen en t niet te laat is.

Heeeel veel succes!!

Geplaatst

Hallo allemaal. Gaat hier oke. Morgen weer werken na een week vrij dat is wat minderleuk. verder zeurende buik. en last van obstipatie.

Marianne, ik kan echt nog niet aan wennen, moet het eerst nog geloven. je lunt zeker icsi doen met tese! jullie doen waar je je goed bij voelt. als je donderdag punctie hebt moet je man er toch wel bij zijn voor de tese?? of hebben jullie zaadjes in de vriezer? ik wens je veel suc6 en op naar een mooie oogst!

Lala en lotte ik leef echt mee, de killing ww. Ik wil jullie nog even ee tip geven. Proberen ao min mogelijk eraan tw denken en probeer iets om handen te hebben. Ik weet dat het makkelijk gezegd is maar dat heeft mij iig geholpen de 1e 6 dagen dooor te komen. Ik hoop dat jullie positief zullen testen!!

Babeth heel veel succes morgen, zal aan je denken!

Voor de rest wens ik iedereen heel veel suc6.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden