Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Lala Heel veel sterkte in de komende periode, wat een moeilijk bericht voor jullie. Veel respect voor je op de positieve manier hoe je er mee omgaat. Dikke knuffel.

@Twinkle Heel veel succces meid, het is je zo gegund. Ik duim voor je.

@Nathalie Sterkte meid, wat een enorme domper zeg. En wat een vreemde situatie met dat ene rietje.

Verder iedereen veel succes de komende periode.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier even mijn verhaal>>

Donderdag het gesprek gehad en dat is naar wens gegaan. Er is gesproken over een sanering van mijn endometriose, maar dat valt bijna zeker al af, mede door de mate waar in het aanwezig is bij mij en de daarbij komende herstelperiode en de (niet voorziene) aantasting van mijn andere organen. Dit had ik al gehoord in NL. Het is soms zo moeilijk om te accepteren dat het zo is maar goed.

Het 2e voorstel is om mijn eigen cyclus te laten komen (gelukkig heb ik die heel regelmatig) en dan die ene eicel te laten groeien met af en toe een echo, kijken of die ok is en dan punctie en tp. Dit alles met een klein beetje hormonen op het laatst zodat het eitje niet springt. Dit is er uitgekomen en ik ben blij dat we verder kunnen. De volgende optie lijkt ecd. Maar daar ben ik nog niet mee bezig. OOk heb ik al een hele lieve vriendin die voor mij draagmoeder wil zijn, maar dat maakt niet uit in mijn geval met de endo helaas.

We gaan nu uitrusten, genieten en volgende jaar gaan we een nieuwe start maken voor een nieuw leven.

Oja en na het gesprek zijn we gaan shoppen en hebben zowat heel dusseldorf leeg gekocht hahah..het was super gezellig!!!

Geplaatst

Nathalie, lijkt me inderdaad niet dat het dan aan de hormonen heeft gelegen. Kan het niet met het zaad te maken hebben? Hopelijk hoor je snel meer. Sterkte.

Lala, wat moeilijk lijkt me dit voor jullie. Ik hoop uit heel mijn hart dat jay er helemaal goed doorheen komt en dat ze hem na de geboorte kunnen opereren. Wat voor operatie zou dat dan zijn? En jij, lekker rustig aan doen. Geen stress en proberen toch te genieten van de zwangerschap.

Geplaatst

Hoi meiden,

Nathalie wat ontzettend waardeloos! Vind het heel vreselijk, oh wat naar......wens je heel veel sterkte bij de zoveelste teleurstelling. Trouwens hebben wij een vergelijkbaar verhaal bij de 4e icsi! Normaal alle eitjes bevrucht en dan 1 niet helemaal jofel, maar wel steeds 4 of 5 cryos. Maar de laatste keer ook 'maar' 6 eitjes van 10 follikels, ook niet op gerekend net als jij, en ook 'maar' 2 bevruchtingen, en minder goed dan anders, minder cellig. Enige verschil: orgalutran. Volgens mij kan het er niet van komen, schijnt zelfde spul te zijn, toch wil ik het niet meer de volgende keer. Misschien hebben onze eierstokken er genoeg van?

Hoe dan ook, giga klote, al die rotzooi en al dat geld en de tijd naar dd voor niks. Bah, als ik wat voor je kon doen dan graag.

Lala, vind het heel erg verdrietig jouw bericht. Ik hoop zo dat je terug kunt genieten van de zwangerschap. Meer dan positief blijven kun je niet doen, en als dat al lukt is het al heel knap van jullie. Dit is toch een geluksvogeltje, jullie laatste cryo van laatste poging, het moet goed gaan!

Ik denk aan jullie.

Lfs Megan

Geplaatst

ach Nathalie, meid, dat meen je niet??? geen bevruchting.....Kan me je teleurstelling, verdriet en nog meer teleurstelling heel goed voorstellen. Heb hetzelfde gehad bij onze 3e ivf.

bij de 4e behandeling zijn we overgestapt op icsi en toen gelukkig wel bevruchting. Wel een opluchting, maar dit verwacht je gewoon niet, zeker omdat je al die andere keren wel bevruchtingen had.

Heel veel sterkte meid!!!

Lala, ook voor jullie heel veel sterkte en positiviteit heb je idd nodig. Hoop dat je zwangerschap verder toch momenten van genieten zal brengen en dat alles goed zal gaan!

dikke knuffel en nogmaals, veel sterkte!!!

Twinkel, hoop dat je morgen een positieve test in handen houdt. Begrijpelijk dat je niet durft te testen, bang voor een teleurstelling.

Sterkte en succes voor morgen!!!

Vio-la, een goed gesprek dus gehad in DD. Fijn dat er toch nog diverse opties zijn voor jullie om jullie toekomst verder te bepalen.

Zou mooi zijn als het met een eigen cyclus kan en met minder hormonen! Duim voor jullie! En DD helemaal leeggeshopt, hihihi. Waar hadden jullie de auto geparkeerd? Dichtbij het ivf-centrum? Is het centrum waar de kerstmarkt is, dicht in de buurt? Wij willen donderdag na ons gesprek ook nog gaan. hoef 's avonds geen les te geven.

meiden, ga er weer vandoor.

liefs,

Tool

Geplaatst

@ Lala, ik neem mijn petje voor jullie af hoor. De manier waarop je er mee omgaat vindt ik knap. Maar het is zoals je zegt; je kunt nu alleen maar zorgen voor een goede rustige zwangerschap. Een hele dikke knuffel voor jullie

@ Nathalie, jeetje wat een enorme teleurstelling. Helemaal geen bevruchtingen. Neem de tijd voor jezelf en veel sterkte

Na al die nare berichten wordt het tijd voor een goed bericht van Twinkle morgen!!!!!!Ik duim!!

@ Voila, ik had al gereageerd, maar ook voor jou een knuffel.

Geplaatst

Nathalie, wat een onwijs naar bericht, zeg! Dat verwacht je inderdaad niet. Zeker niet als al die andere keer altijd bevruchtingen zijn opgetreden! Logisch dat je hier hgelemaal niet van uit ging. Heb je enig idee waar het aan kan liggen? Het zaad, onrijpe eicellen of gewoon harstikke pech? Hoe waren je bevruchtingen in het verleden bij MCK? (Wij hebben hiervoor ook altijd bij MCK gelopen). Heb je binnenkort nog een evaluatiegesprek?

Wat een apart verhaal trouwens van dat rietje. Neem in ieder geval de tijd om dit te verwerken! Heel veel sterkte en hopelijk kom je over een tijdje weer actief meekletsen als het zijn plekje heeft gekregen. Knuffel.

Lala, Respect voor de manier waarop je hiermee omgaat! Heel veel sterkte voor jullie! Jij ook een dikke knuffel.

Twinkle, Jij mag morgen testen!!!! Spannend!!!! Op naar een positieve test!

Ego, Ik ga morgen beginnen met de eerste spuiten, mar vind het wel weer doodeng, hoor. Het is inmiddels ruim een jaar geleden dat ik een behandeling hebt gehad. Daarnaast heb ik gewoon de laatste tijd (te) vaak gelezen over geen bevruchtingen in DD vanwege onrijpe eicellen. Nou weet ik ook wel dat er zat meiden zijn, die wel veel en goede bevruchtingen hadden in DD, maar op dit moment maakt het mij gewoon even onzeker. Heb ik nooit last van gehad, maar het zou ook te maken kunnen hebben dat ik na lange tijd weer gaat beginnen en zeker nu het een zelfbetalende poging is, je eigenlijk gewoon het allerbeste wilt....zucht.

Even mijn vertrouwen terug zien te krijgen en dan er maar volledig voor gaan!

Geplaatst

Lala veel sterkte met dit nare nieuws. Ik hoop dat Jay nergens last van heeft met zijn ene nier gewoon 85 jaar oud kan worden.

Goed van je dat je eea per dag bekijkt!

Twinkel, vandaag voor jou de grote dag. Heel spannend. Vol verwachting klopt ons hart ...tralalalalala. Hoop voor je op 2 mooie roze streepjes.

Natalie, hier ben ik dus ook erg bang voor. Mijn laatste poging in Nederland had ik dat dus ook. Geen enkele bevruchting. Ik was er echt ziek van.

Het heeft ook wel even geduurd voordat ik daar weer overheen was. Ik kan je alleen veel sterkte wensen met dit nare nieuws. Ik hoop dat je mensen om je

heen hebt dit er voor je zijn. Nogmaals veel sterkte en neem de tijd om eea te verwerken.

Wen, succes met de opstart van de behandeling. Hoop dat alles mee zal vallen en op naar mooie follikels!

En jouw gevoel deel ik ook..... Ook een hoop onzekerheid en morgen al de punctie. Affijn kan er toch niet veel meer aan veranderen.

Dames nog een fijne dag allemaal.

Geplaatst

twinkle, hoe is het? Ben zo aan het hopen dat jullie een vreugde dansje aan het doen zijn.

Gabrie, idd zo herkenbaar die onzekerheid. Lees dat jij morgen de punctie hebt. Spannend! Dat is snel gegaan! Heel veel succes morgen. Op naar een boel mooie eitjes!

Geplaatst

nathalie wat een teleurstelling, heel veel sterkte om dit een plek te geven

lala van jou ook al heftig nieuws, je klinkt dapper, sterkte

twinkel ik duim voor je, laat het positief nieuws zijn, het is je zo gegund

Geplaatst

kwam even kijken of er nieuws is van Twinkle. Helaas nog geen nieuws, maar misschien zijn jullie nu zo blij dat je het aan het vieren bent!!!

Geplaatst

Hoi, even een kort berichtje. Net getest en weer negatief. Het is ons niet gegunt geloof ik. Dinsdag ga ik nog een keer testen voor alle zekerheid maar ik denk dat ook deze poging mislukt is.

Geplaatst

he getsie, Twinkel, wat een rot nieuws. dit verwacht je niet en een negatieve test is jullie ook niet gegund, maar een positieve test! sterkte meid en een dikke knuffel!!

Gabrie, heel veel succes vandaag met de punctie!!!

ik herken de gevoelens van angst en twijfel om geen bevruchting wel. Had ik na de punctie bij deze icsi ook. Heel erg groot was mijn opluchting dan ook toen we wel bevruchting hadden. Het zat er toch dieper in dan dat ik dacht die niet-bevruchting van de 3e ivf.

Probeer echter voor jullie zelf positief te blijven en vertrouwen erin te hebben. Ben oko ervan overtuigd dat negatief of minder positieve gedachten een uitwerking hebben.

Wen, jij weer begonnen. Had je nog bericht gehad van dr. P over je recept? zal even in het andere topic lezen.

hier verder niet veel te melden, behalve dat we gisteren nog eens sinds lange tijd intiem zijn geweest. was lekker en beiden hadden we zoiets van, dit moeten we toch echt vaker doen, hihihi.

fijne dag meiden en een knuffel voor degenen die het nodig hebben of gewoon willen.

liefs,

Tool

Geplaatst

lala wat is dit balen :( leef met jullie mee.. Probeer wel nog te genieten.. Dikke virituele knuffel

Nathalie je verwacht niet dat er geen bevruchting zal plaatsvinden omdat dit nooit het geval is geweest.

Er zijn bij een aantal geen bevruchtingen geweest afgelopen maanden. (ook niet bij mij) Heeft ds. S er

nog een verklaring voor gehad of niet.

Wel erg nonchalant van het ziekenhuis met het rietje hoor..

Vio-la heel veel sterkte en succes..

Wen72 bij mij waren de eicellen wel rijp vorige maand en ik hoorde bij die 15% waar dit wel eens kan gebeuren.

Maar hou moed en ga ervoor..

Gabrie jij hebt toch de punctie gehad of niet, hoeveel eitjes zijn er geoogst?

Twinklestar wat balen weer niet gelukt, wordt tijd dat die eindelijk een keer positief wordt.

Vindt de nieuwe layout van de site wel mooi trouwens..

Liefs

Geplaatst

@Gabrie, hoe is de punctie verlopen?

en weet ja al wat de oogst ;-) is..

hier nog steeds in spanning.

Dacht enige misselijkheid te voelen, maar denk dat het eerder wishful thinking is.

Geplaatst

hi Bumbie, ik mag zaterdag testen

afgelopen dinsdag TP, cryo had van vrijdag t/m dinsdag 12 uur in de embryscope gelegen en was een morula..

pfffff echt nog lang wachten..

voel af en toe steekje links en rechts..maar je weet niet meer wat wat betekent..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden