Ga naar inhoud

Het verhaal van Jane

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Voel me wel oke. Was de eerste paar dagen erug moe maar daar heb ik nu geen last meer van. Ga wel vroeg mn nest in 'savonds! Nog één week te gaan, mn geduld wordt wel op de proef gesteld nu!

Enne, er gebeurt nu zoveel op het forum. Tis bijna niet meer bij te houden!

Liefs,

Jane

• Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

't Is inderdaad te veel om bij te houden, hé Jane?

Gelukkig kom je de wachtweken tot op heden aardig door, maar neem idd lekker de rust die je nodig hebt. Jij nog tot de 7e maart... ik tot de 9e... Kom op, doorzetten!

Geplaatst

Hi meiden,

Vandaag weer een nieuwe dag, gelukkig moet ik werken vandaag. Vindt de afleiding wel fijn merk ik. Dan ben ik er toch minder mee bezig.

Ik vind het wel heel spannend worden nu, zit nu op dag 11 na de punctie. Ik heb weleens gelezen dat je menstruatie vaak komt vanaf dag 10 tot en met 14 na de punctie. Ik merk ook dat ik steeds banger wordt om naar het toilet te gaan. Ik heb verder nog geen menstruatie-achtige klachten ofzo. Wel wat rommelende darmen. Mn buik is nog steeds iets opgezet van de punctie. Heb mn spijkerbroek vast met een elastiekje!

Deze week wordt echt killing!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hallo Jane,

De wacht weken lijken mij ook echt verschrikkelijk, afleiding is daarom alleen maar goed.... dan kan je het even van je afzetten, ipv er de hele dag aan te moeten denken...

In het info boekje van UMC Utrecht stond dat het vaak als dames gaan menstrueren meestal vanaf dag 10 tot 18.....

Niet te veel aan denken Jane, het is allemaal al zo onwijs stress vol en spannend....

Hoop dat het voor jullie lekker raak is, dus goed blijven zitten meid!! en de dag zit er zo weer op, op naar dag 11.....

Op welke dag naar de punctie mag/ga je testen? UMC Utrecht zegt 18 dagen naar de punctie....

Geplaatst

Hi mijnbaby,

Ik ben ook onder behandeling in Utrecht, het UMC. Da's ook toevallig!

Geplaatst

Je weet maar nooit. Ik vindt wel dat de wachtkamer altijd best vol zit. Ik keek daar echt van op.

Succes met de pregnyl vanavond. En dan ff 1 dagje niets!

Geplaatst

Ja klopt, en ze lopen ook altijd uit met FM, moet echt elke keer weer 20 min extra wachten.... Pffff... hahah

Ja nog even en dan gaat die er in.... ga daarna lekker naar de Bios...

Fijne avond!!

Geplaatst

Hi meiden,

Vandaag dag 13 na de punctie. Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken allemaal. Ik had gisteravond echt het gevoel dat mn ongie eraan zat te komen. Echt last van mn buik, krampen en steken! Zóóó bang om naar het toilet te gaan. Ik heb gister mn laatste bolletjes gebruikt. Daar ben ik dus nu van af.

Vandaag voel ik me weer een stuk beter. Heb niet zo'n last van mn buik meer. Maar ja, is dat nu wel of niet goed. Zou blij zijn als het zaterdag is. Je bent zo lang bezig met dit hele traject en nu weet je bijna of het wel of niet gelukt is! Het lijkt me zo cool om te kunnen vertellen dat ik zwanger ben.

Maar ja, geduld......pomtiedomtiedom!!!!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Moeilijk hé, die 2e wachtweek en dat geduld... enn als je nou nog zeker wist dat je vroeg of laat een beeb krijgt... maar die onzekerheid is killing.

Succes Jane, blijven zitten tot zaterdag en dan afstappen waar Krullie afgestapt is...

Geplaatst

Thanx Moon en Gerreber, heb veel steun van het forum! We kunnen toch niets meer doen nu!

Geplaatst

Hey Jane, we gaan precies gelijk op dus ik weet een beetje hoe je je nu voelt. De dagen zijn nu echt spannend. Je weet echt niet wat je moet denken van alles wat je wel en niet voelt. Hou nog even vol he!

Henne

Geplaatst

Jane kop op meissie voor je het weet is het zaterdag! Verschrikkelijk zijn die laatste wachtdagen, ik vond het toen ook zo'n machteloos gevoel omdat je niets meer kunt doen behalve wachten. Ik zou het trouwens ook vreselijk cool vinden om hier zaterdag te lezen dat je posi test hebt, ik geloof er dan ook nog steeds in!

Liefs Dani.

Geplaatst

Heeel veel suc6 nog even met wachten, rustig aan jane hoop dat het raak is voor jullie..

PS umc Utrecht doet toch de test 18 dagen naar de punctie? En mijn man kreeg een briefje mee dat we donderdag gebeld worden hoeveel er bevrucht is enzo, en als het goed is hebben we dan ook de TP....

Groet,

Mijnbaby

Geplaatst

Dank voor jullie support meiden.

Vandaag dag 14 na de punctie, het gaat nog steeds goed. Elk toiletbezoek wordt heel angstig bezocht. Vandaag en morgen gelukkig werken, kan ik er ook niet zo aan denken.

@ Mijnbaby, de test is idd 18 dagen na de punctie volgens het UMC. da's dus zaterdag. Ik zou willen dat ik al zover was, zucht........

Fijne dag allemaal!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Nog een vraagje haha gezien jij ook in UMC Utrecht loopt, mijn man heeft na de punctie een briefje mee gekregen dat we dus donderdag te horen krijgen hoeveel eitjes er bevrucht zijn en dat we dan tevens ook de TP hebben... Ging dat bij jou ook zo? want ik heb dus nog geen tijdstip doorgekregen, dat krijg je dus echt lastmin....?

Geplaatst

Goed om te lezen dat je nog altijd 'gewoon' aan het wachten bent, Jane.

Steeds spannender wordt het dan, hé? Die 2e wachtweek is het ergst...

Ben benieuwd zaterdag!!! Hou vol.

Geplaatst

Jane Vraagje, de TP hoe verloopt die in UMC utrecht, gezien wij daar beiden lopen... Ben nu al aan het stressen haha.... is dat gewoon in die kamers waar we ook de FM hebben? of ergens anders? en hoeveel artsen zijn er aanwezig? en moet je met je benen in de beugel? pfffff sorry voor al mijn vragen....

Geplaatst

Hi Mijnbaby,

Wij kregen ook een briefje mee dat we tussen 10.00 en 11.00 gebeld zouden worden door het lab. Dan hoor je ook hoe laat de terugplaatsing is. Ze vertelden ons aan de telefoon hoeveel eitjes er bevrucht waren, hoeveel cellen en of er cryo's zijn.

De TP stelt echt niets voor, bij mij tenminste! De TP wordt in de punctiekamer gedaan, ze brengen de emmy in met een slangetje. Echt geen centje pijn. We stonden zo weer buiten!

Succes morgen!

Geplaatst

Hey Jane, en kun je het wachten nog een beetje trekken? Het schiet al aardig op richting zaterdag gelukkig!

Geplaatst

Hoi Dani,

Ik had vandaag wel ff een dipje hóór! Pfff, vind de laatste dagen echt loodzwaar. Gelukkig heb ik een drukke baan,

dus afleiding genoeg!

Het is zo onzeker, je bent zó dicht bij je droom en het kan morgen zomaar afgelopen zijn.

We gaan het meemaken........

Liefs, Jane

Geplaatst

Slopend hè, vooral die laatste dagen! Maar...het komt wel steeds dichterbij!!!

In Tilburg mag je 16/17 dagen na de punctie testen...gek dat het overal anders is...

Hou vol, hou vol!!!

Geplaatst

Ja dat verschil is wel opvallend, ik mocht 14 dagen na de tp testen met een thuistest, bloed is nooit getest op zwangerschap.

Jane ik vind je super, je sleept je hartstikke goed door deze periode heen, je zit nu op 12 dagen na de tp misschien kun je ook wel op dag 14 vast een thuistest doen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden