Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey sofie,

wat een nieuws!!! trouwen, adoptieprocedure, assisted hatching... heb even gekeken wat het was, want ik heb er nog nooit van gehoord.

en wat mooi dat Belgie een dag heeft waarin wordt stilgestaan bij vruchtbaarheidsproblemen. Wat dat betreft had ik graag in Belgie willen wonen :)

trouwens wel heel toevallig dat we weer samen gaan beginnen! ik dacht steeds dat ik een maand later zou verdergaan met de 3e ronde (jeetje, de 3e ronde alweer...), maar ik schuif gezellig bij jou en henne aan!

laatst hoorde ik iemand zeggen: al het goede komt in 3x....

moon, wanneer ga jij weer beginnen?

liefs mamalou

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey !

Ja toch wel tof dat we weer samen opgaan. Saskia, jij hebt vandaag je gesprek met de fertiliteitsarts, ik ben beniewd.

Weet je enerzijds ben ik blij dat we weer gaan beginnen, zeker nu met die assisted hatching ... dan heb je echt meer kans volgens de gyn. Ik kijk alleen erg op tegen verhoogde dosis hormonen. Niet echt voor de last tijdens behandeling want vorige keer had ik niks en zelfs als ik last heb weet ik dat het overgaat. Maar weet je ... ik ben hoe langer hoe meer ook bang voor het algemene effect op mijn lichaam. We krijgen zoveel brol binnen... soms voel ik overal pijn en dan denk ik "het is allemaal niet gezond wat we doen.". Uiteindelijk heb ik op dik 1 jaar 3 IUI, 2 IVF en 1 cryo poging gehad. Dat is best veel...

Gyn heeft ook gezegd dat ik mijn lichaam niet mag uitputten want dan is het niet meer zo sterk en heb je ook minder kans. Dus als de juni poging mislukt dan is het even gedaan en willen we heel erg gaan nadenken. Ik wil niet binnen paar jaar ziek zijn... er is nog geen bewijs dat al deze behandelingen je kans op gyneacologische kankers verhoogt maar toch...

Denken jullie daar soms over na?

Geplaatst

he sofie,

ik had voor mezelf wat extra tijd berekend voor de 3e poging, om mijn lijf wat tijd te geven om op te knappen. Toch ben ik snel weer mezelf heb ik het gevoel, voel me weer fit en vrolijk en sterk. met af en toe een fikse huilbui en verdriet, dat wel.

toevallig was ik gisteren heel ziek, heftige buikloop, dus ik denk dat alles er nu wel uit is :)

wat ik me nog afvroeg: is het in belgie makkelijker om te adopteren dan in nederland? hier is de wachttijd al snel 7 jaar heb ik van Wereldkinderen begrepen en kost het wel 10.000 euro.... en dat is nog maar een gemiddelde..

ik heb vrijdag het gesprek in het ziekenhuis gehad en het was een beetje warrig. Ik vertelde dat de TP moeilijk ging vanwege mijn baarmoedermond. Hij geloofde het niet en wilde het zelf zien. Toen kon hij alleen maar bevestigend antwoorden. In mei wordt mijn baarmoedermond een beetje opgerekt onder plaatselijke verdoving. We hebben wel aangegeven dat we in mei ook willen starten met de IVF, omdat we een lang protocol hebben.

Ook zaten we te twijfelen voor een second opinion in Leuven, maar toen ik vertelde van assisted hatching stond zijn mond wel open. alsof hij daar nog nooit van had gehoord...

we gaan nu waarschijnlijk naar het VU voor een second opinion. Dat is dichterbij, en het is een academisch ziekenhuis. Weten toch wat meer dan een transportkliniek.

ohja, en ik denk dat acupunctuur en massage wel een goede ondersteuning zijn om je lichaam te ontlasten hoor...

xxx mamalou

Geplaatst

Goh, da's dan wel weer even slikken... jullie starten al weer supersnel én gaan samen op. Dan moet ik wel meteen denken: 'Met wie zal ik van het najaar samen op gaan en zal ik van die meiden ook zoveel steun en begrip krijgen?!' Maar... het is goed zo, wij starten pas rond oktober weer. Een lange pauze dus.

Ik ga jullie zeker volgen, ladies! Zet 'm op, hé?!

• 2 weken later...
Geplaatst

he moon, ik heb in mei de tp van 1 cryo maar heb daar eerlijk gezegd niet zoveel hoop op. en verder staan we weer gewoon op de wachtlijst, die zo'n 8 maanden is, dus dan ga ik met jou in oktober verder. wel fijn dat we elkaar dan alvast een beetje kennen, he?

hai sofie, ben eigenlijk vandaag voor het eerst sinds half maart weer eens aan het rondneuzen, en zal af en toe nog eens een lezen hoe het met je gaat.

ik denk ook wel eens aan de lichamelijke gevolgen van al deze hormonen. ze weten nog zoveel niet...

anyway, veel leuke plannen voor jou in het vooruitzicht. succes meis!

x leonore

Geplaatst

Ha Sofie, wil jullie even een superweekend toewensen! Hoop dat het een geweldig feest wordt met het nieuws dat jullie gaan trouwen. Is Thibaut al helemaal trots dat hij het mag 'vertellen'?

Groetjes,

Henne

Geplaatst

Hey Sofie, ook van ons een heel fijn weekend.

Ben benieuwd naar de reacties:)

Gefeliciteerd met Thibaut zij verjaardag. Dat ie maar lekker verwend mag worden

Geplaatst

Hey meisjes, het lijkt een eeuwigheid dat ik hier ben geweest. Ik heb vaak aan jullie gedacht maar had even afstand nodig.

Bedankt voor jullie lieve woorden.

Wat het huwelijk betreft, de datum is geprikt op 10 oktober 09. Thibaut was blij :) en lief en de Tshirt aankondiging ging fantastisch dus we hebben goed gevierd.

Er was 1 schaduw (alweer altijd hetzelfde). Het was mijn eerste natuurlijke cyclus na IVF 2. Normaal heb ik super regelmatige cyclus van 28 dagen en max 33.

Op dag 35 (vorige week) hebben we getest met krop in de keel... negatief.

Maar mijn menstruatie bleef uit en de hoop groeide.

Maandag heb ik gyn gebeld en ze vroeg me om vandaag langs te komen als ik nog geen bloeding kreeg. Gisteren op dag 42 waren ze daar de kl*te dingen. Ik moet jullie niet vertellen hoe de wereld alweer verging... Ik heb er zo ontzettend genoeg van.

39 keer is het niks, meer dan 3 jaar zijn we bezig. Ik word er echt ontzettend moedeloos van... Door die extreem lange cyclus schuift alles op en kunnen we alleen maar hopen dat mijn 2e natuurlijke cyclus normaler is en ik dus nog voor de zomerstop van Leuven kan worden ingepland.

Soms zou ik willen dat ik de knoop kon doorhakken en zeggen dat het allemaal niet meer hoeft. Ik ben op, mijn lichaam is op en ik wil een gewone vrouw zijn die kan genieten van haar "zoontje", partner en leven. Maar je weet hoe dat gaat...

Maar in het algemeen geniet ik van mijn verloofde status :) en ! hebben we bericht gekregen van adoptie. We staan genoteerd voor de voorbereidingscursus van mei/juni, super snel vind ik dat.

Nu ga ik af en toe beetje bijlezen bij jullie. Voor ieder die bezig is, succes & sterkte

Ciao

Geplaatst

Hey Leonore, zou goed zijn om richting oktober met jou als maatje nog een poging te doen. Toch hoop ik voor jou dat je cryo gewoon blijft plakken en je dus tegen die tijd al zwanger bent, hoor!

Sofie, goed om je weer even hier te zien en te spreken. Leuk om te lezen dat de huwelijksaankondiging en je verloving een succes zijn, dat Thibaut er ook blij mee is én dat jullie al zo snel voor adoptiecursus gaan.

Die valse hoop dan weer... vreselijk hé? Heb zelf ook tot gisteren op mijn menstruatie gewacht... duurde lang. Ken het gevoel dus. Maar 'zomaar stoppen' en verder leven zonder een volgende poging om je kinderwens te vervullen doe je niet snel.

Dus huilen we af en toe flink uit, zetten we doorgaans gewoon de schouders eronder en lopen we flink door en genieten we tussendoor toch ook best van de leuke dingen in 't leven... Tenminste, zo gaat dat hier sinds het mislukken van 2e IVF.

Ben eigenlijk wel trots op hoe we het doen samen, m'n man en ik.

Spreek je weer, Sofie en ik hoop dat je idd nog een 3e poging kan en mag voor de zomer!

Geplaatst

Hey Moon,

wat knap dat je het zo oppakt. Over het algemeen lukt dat bij ons ook en we zijn veel sterker uit ivf 2 gekomen als koppel. Bij ivf 1 was het aftasten nr omgaan met die zware emoties. maar nu gaat het ontzetten goed.

Heb jij enig idee wanneer je terug zou starten? Of wil je er nog niet over denken :)?

Fijn weekend :)

Sofie

Geplaatst

hey sofie,

wat leuk dat het zo'n succes was!!

Ik vind ook dat jullie heel snel bij zo'n cursus mee kunnen doen van adoptie. wij hebben een week ofzo na jullie aangemeld, en we hebben we een nummer gekregen maar het duurt nog wel een jaar voor de cursus. nouja, ik vind het wel goed, want daarom hebben we nu ons ook al aangemeld, met het idee dat het over een jaar pas gaat lopen.

heel vervelend ook van je late menstruatie... is het nog een reactie van de hormonen?

wij hebben nu min of meer besloten om even te wachten en bij het VU de 3e poging te doen. Ik hoor daar goede verhalen over en ik vind het ook wel relaxter dat we na de punctie niet naar Amsterdam hoeven te rijden. dan is alles een beetje verser :)

en ze hebben daar meer expertise in huis dan in het Flevo (logisch, want dat is een transportkliniek).

nou, succes,

x mamalou

Geplaatst

Hey Sas,

Hebben jullie je ook aangemeld voor adoptie? Wat super!

En idd bij ons is het ook zo dat we die cursus willen doen, procedure daarna starten en dan zien we wel. De admin duurt zo lang dat we die gewoon willen starten. Ik heb er ook veel zin in. Ik ben er zeker van dat wij dat kindje doodgraag gaan zien, ik heb dat geleerd uit mijn ervaring met thibaut.

Ooit gaan we mama en papa zijn :) dat is toch super :)

Gaan jullie dan nog niet meteen starten? beetje langer pauze of lees ik dat fout?

Fijn weekend x

Geplaatst

hey sofie,

er zijn wat dingen duidelijk geworden de laatste tijd. Dat ik bijvoorbeeld wel heftig/emotioneel reageer op de hormonen. Ik heb bewust afstand gehouden met andere mensen, maar er ontglipt toch altijd wel wat. en ik merk dat ik nog steeds soms heel heftig reageer. Opvliegend, meer dan anders.

En ik heb toch wel een heel goed gevoel om even een maand te wachten zodat we bij het VU terecht kunnen. Niet dat ik zulke slechte ervaringen heb bij het Flevo, maar ze weten net wat meer heb ik het gevoel.

En het doel was om dit jaar IVF-jaar te maken. We hebben nog 2 pogingen tegoed en nog 8 maanden, dus nog tijd genoeg! Al moet ik proberen er niet vanuit te gaan dat we die 4e nodig zullen hebben...

En adoptie is gewoon een lang en heftig proces waar ik nog niet veel zin in heb, jammer, want ik heb er alle vertrouwen in dat ik een geadopteerd kindje net zo in mijn hart zal sluiten als een eigen kind, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, omdat ik dat nog niet ervaren heb. Ooit zal het lukken :) dat vertrouwen is er toch ook wel weer.

x mamalou

Geplaatst

Wij gaan ons deze zomer ook aanmelden voor de cursus maar begrijp ik nou goed dat die wachtlijst zo lang is? Dat het zolang duurt voordat je mag starten met de cursus?

Geplaatst

Hey meisjes,

Nou Saskia, ik begrijp wat je zegt hoor meid. Absoluut zo dat je het niet altijd zo bedoelt maar er komt een soort cynisme over me heen bv. Ik kan ook vrij hard reageren. Mensen ook confronteren met hun ongevoeligheid tov het onderwerp :) we worden een gevaar ;)

Ik kan natuurlijk niet spreken voor NL wat adoptie betreft. Ik had verwacht dat het erg lang zou duren ook hier in BE. Maar niet dus. We zijn ingeschreven in maart en mogen op cursus mei/juni. Dan is het aan ons om verzoekschrift te schrijven en in te dienen op de rechtbank dan begint het erg lange wachten op maatschappelijk onderzoek etc.

Ik ben opgelucht. Klaar voor mijn lange pauze :)

Geplaatst

hey sofie,

wat een onverwachts besluit (voor mij dan) dat je nu al een lange pauze gaat nemen. Het klinkt eigenlijk wel heel goed. Lees eerder dat je nog hoopt om voor de zomerstop in Leuven ingepland kan worden, of is dat wat anders?

en 10 oktober trouwen, mooie datum. Ik hoop op een vruchtbaar huwelijk voor jullie :)

tot later,

x mamalou

Geplaatst

Ja dat eerdere bericht van voor de zomer is van eergisteren. Dat is ook zo duaal. Enerzijds wil je door anderzijds zat die pauze al zo lang in mijn hoofd. En toen ik gisteren met mijn man een goeie babbel heb gehad zijn we toch voor de pauze gegaan :)

heb je net mailtje gestuurd :)

groetjes en fijne zondag

Geplaatst

Ik heb in topic pauzemeisjes als uitgebreid op je verhaal gereageerd, Sofie.

Heel herkenbaar allemaal en wie weet gaan we t.z.t. toch weer samen op...

De afspraak die wíj nu hebben is dat we ná de zomervakantie (sept.) bellen met het ziekenhuis en dan een afspraak plannen. Het gaat dan ICSI worden en daardoor moeten we wellicht iets langer wachten dan bij IVF het geval zou zijn geweest.

We richten ons dus op oktober, maar het kan ook nog ietsje later worden voor wij onze 3e behandeling ingaan. We zien 't allemaal wel.

Spreek jullie snel weer, geniet van de korte of lange(re) pauzes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden