Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sofie ik snap de teleurstelling volkomen. Nou ja dat weet je, één emmie uit tien eitjes. Het lijkt wel of dat regel is deze maand. Jij, ik, Ikketje, Smile, allemaal veel eitjes en maar net een terugplaatsing van één of twee. Er gaat dan gewoon een stuk hoop met die andere eitjes de prullenbak mee in. Kan het niet anders verwoorden. En al die hormonen en pijn en een hard werkend lijf maken het ook niet makkelijker.

Probeer lekker uit te rusten, deze teleurstelling te laten bezinken en daarna komt zeker weten de hoop terug. Want die bliksempjes in je buik zouden zomaar eens jullie kindje(s) kunnen worden.

Hou je taai!

Liefs,

Henne

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik kan er niets aan doen maar ik kan dat 6cellige niet uit mijn hoofd zetten, ik wil zo graag dat het een keer lukt en nu maak ik me gewoon heel erg zorgen dat ze geen kans maken... ik weet dat het perfect kan maar ... pff ik voel me helemaal opgedraaid. Het is zo frustrerend, je weet dat je je rustig moet houden en geloven en positief denken dus dat maakt het alleen nog maar erger...

Ben van thuis uit aan het werk en ook daar lijk ik geen grip op te krijgen; ik weet dat ik diep in en uit moet ademen en gewoon prioriteiten moet stellen maar je hebt zo van die dagen dat het niet wilt lukken.

Die wachtweken zijn zo'n hel en je kunt er helemaal niks aan doen... sorry maar wist niet waar ik het anders moest vertellen... wil mijn man ook niet altijd storen op zijn werk ... en ben bang dat hij ook beetje schrik begint te krijgen ... is voor hen ook zo moeilijk en ze houden zich zo sterk voor ons

Geplaatst

he soof,

don't worry! die 6 celletjes zijn allang verder gedeeld. lekker warm in je buik, optimale condities om lekker verder te delen. ik snap wel dat je meer verwacht had, je hebt er ook zo je best voor gedaan. afgevallen, gesport, en dan alle hormonen er nog bij. maar nu hebben ze rust en kalmte nodig. die ga jij ze geven. zen, weet je nog? het is 'maar' 2 weekjes; op de tijd die je hier al mee bezig bent, is dat zo weinig.

ja, onze mannen moeten zich al zo sterk houden voor ons, en zo zorgzaam. wij moeten ons soms ook een beetje groter en moediger houden dan we zijn. maar hier kun je altijd jezelf zijn. en dan proberen wij je weer goeie moed in te praten! het komt echt goed.

ik denk dat het ook een beetje een dipje is, omdat we er zo ongelooflijk druk mee geweest zijn, en het nu allemaal een beetje van ons afvalt en er eigenlijk niet meer zoveel te doen is (behalve wat witte bolletjes inbrengen). het is zoiets als na een zwaar examen waar je hard voor gestudeerd hebt, daarna val je een beetje in een 'gat'. teleurstelling hoort daar ook bij.

kop op sofie! we leven allemaal met je mee.

x leonore

Geplaatst

dingen als dit brengen nog meer traantjes...maar je hebt gelijk...ik weet gewoon met mezelf geen blijf en de onzekerheid is groot...

ik wil alles goed doen en dit kan ik niet controleren en door die emotionele roetsjbaan en mijn lichaam kan ik me ook niet 100 % geven op werkvlak en ook dat knaagt enorm en zo zit ik dus in een vicieuze cirkel

zucht... toch nog maar een theetje halen en doorwerken

Geplaatst

hey sofie,

Het valt allemaal niet mee hè. Ik weet hoe je je voelt! Ik had 10 eitjes, joepie dacht ik, en toen waren er 6 bevrucht. Nog steeds was ik blij, maar toen kwam de TP.....geen één toppertje!!! Eentje van b-kwaliteit en de rest c.

Ik was echt teleurgesteld!! Ik had de dubbele dosis hormonen gehad......en waarvoor???

Maar nu een paar dagen later is het wel weer gezakt. Ik had de vorige keer een tp gehad van een top embryo en die poging is mislukt. Dus dat wil ook niet alles zeggen. Het blijft een kwestie van geluk.

Dus laten we heel hard hopen dat het geluk nu aan onze zijde is!!!

Liefs Smile

Geplaatst

hallo smile, ook waar daar had ik nog niet aan gedacht. vorige keer was bij mij ook topembryo en die is ook niet blijven zitten

soms hebben we iemand nodig die alles even in perspectief zet

thanks

Geplaatst

Hi Sofie,

Ik vind het heel moeilijk om je op positieve gedachte te brengen.

Als je eenmaal wat in je hoofd hebt, dan blijf je daar ook meezitten.

Onthou in iedergeval één ding, als de embryo's niet goed waren geweest hadden ze niet teruggeplaatst hoeven te worden. Toch heeft het ziekenhuis ze teruggeplaatst, omdat je zwanger kan worden van een 6-delig embryo.

De embryo's zijn zich nu aan het delen in je warme baarmoeder en ze zullen het zo gezellig hebben met z'n tweeën dat ze lekker zullen blijven 'plakken'.

Succes met de komende wachtweken.

X

Chantal

Geplaatst

he soof,

niet nu al opgeven! we gingen toch samen voor de tweeling eind oktober! kom op meiss, nog eventjes positief blijven. haal nog maar een (kruiden)theetje!

we zitten allemaal in hetzelfde schuitje...

x leonore

Geplaatst

Ja je hebt gelijk en als ik dan bv het verhaal van Moon lees dan voel ik me schuldig over mijn gezaag...

We gaan idd nog altijd voor de tweeling ;), ik denk dat ze toe zijn aan wat rust, begin steekjes te krijgen dus misschien toch maar effe achter de computer vandaag en de zetel in !

Hoe is het met jou? Ergens last van ?

Geplaatst

Sofie, ik kan me je teleurstelling goed voorstellen hoor..

Je hoopt toch op veel eitjes, en dan veel mooie en goede emmy's.

6-cellig is helemaal niet slecht hoor.

Ik heb de vorige keer een 6-cellig en een 7-cellige terug gekregen en daar van was ik dus zwanger, dus het kan écht!!!

Probeer t los te laten en ontspanning te zoeken, ik weet het, het is makkelijk praten..

Probeer je rust te pakken en niet te veel te piekeren...

Liefs Kim

Geplaatst

dank je kim, het is fijn om een keer te horen !

is het daarna dan misgegaan bij jou of heb jij al een gezond kleintje?

Geplaatst

Sofie en Leonore,

gefeliciteerd met de tp van 2 emmy's.

Moeder Natuur doet rare dingen met ons. Die emoties moeten toch ergens heen en hier kan dat natuurlijk. Blijf wel moed houden. Positiviteit geeft meer kracht dan teleurstelling over de dingen die je anders gehoopt had. Wie had gedacht dat je maar liefst 2 emmy's vandaag hebt mogen terugplaatsen. Wees zuinig op jezelf en lief voor je toekomstige ukkies. Heeft Thibaut misschien een idee over wat en hoe? Geloofd hij in een broertje of zusje of allebei misschien?

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

We hebben Thibaut destijds verteld van de IUIs maar hij hoopte teveel en was dan te bezorgd om mij als het mis ging. Nu weet hij dat we spuitjes zetten en dat ik regelmatig naar ziekenhuis moet maar hij weet niks concreet. Hij weet dat het met kindjes krijgen te maken heeft maar daar blijft het bij. We zeggen hem wel dat hij zich geen zorgen moet maken. Maar hij ziet natuurlijk redelijk wat emotie, soms verontschuldig ik mij ook omdat ik kort sta of zo en dan zeg ik ook wel dat die kinderwens wat stress meebrengt.

Hij heeft nu niks meegemaakt van pickup of TP, hij is bij zijn mama tot volgende woe dus hij mist de grote activiteit en dat vind ik wel goed.

De vorige keren was hij er op de dag dat ik resultaat kreeg maar dan hield ik mijn tranen verborgen tot hij sliep, dat is heel moeilijk maar beter voor hem. Hij is anders zo bezorgd...

Als hij mag kiezen is het tegenwoordig een broertje, maar dat is nog maar pas. Het was altijd een zusje :). Wie weet kunnen we hem idd verrassen met 2, ik denk dat hij in alle staten (positief) zou zijn!

Geplaatst
Ja je hebt gelijk en als ik dan bv het verhaal van Moon lees dan voel ik me schuldig over mijn gezaag...

Niet doen, hoor Sofie... schuldig voelen! Juist omdat iedereen zich hier vrij uitspreekt kan ik dat ook doen; anders zou ik me ook inhouden.

Dat is m.i. juist de meerwaarde van dit forum en het meeleven met elkaar. Er is altijd wel iemand die nog meer of nog erger heeft meegemaakt, dan zou je nooit meer je gevoelens en je zorgen mogen uiten...

Zaag jij op z'n tijd ook maar gerust, dan doe ik dat ook.

Gelukkig betekent dit (heftige reactie van mij op hormonen) nog steeds niet dat dit teruggeplaatste ukkie niet blijft zitten. Het hóeft niet hetzelfde af te lopen als bij IVF 1... Al is dat nu wel even de eerste schrik natuurlijk.

Ik heb heerlijk gerust en zal balen als ik morgen wel voor het ziekenhuis opdraai, maar dan zal ik me er toch ook aan overgeven. Komt écht goed hier en ik blijf hopen en op de wachtbank zitten.

Geplaatst
dank je kim, het is fijn om een keer te horen !

is het daarna dan misgegaan bij jou of heb jij al een gezond kleintje?

Het is idd daarna wel misgegaan helaas...

Geplaatst

He sofie,

wat ik me afvraag, je zegt dat je eigenlijk op de zaterdag al mag testen, maar dat je het 2 dagen uitstelt vanwege je weekendje weg met familie. dan mag je toch die maandag testen? volgens mij is dat 9 maart. in je lijstje staat 10 maart. ik mag zelf op dinsdag 10 maart testen, vandaar.

moet je overigens altijd zo'n zwangerschapstest 's ochtens doen?

nou meis, succes met het wachten. die laatste week vliegt zo om, zeker als je een gezellig weekendje weg in het vooruitzicht hebt.

en het goeie nieuws van krullie geeft ons allemaal het goeie voorbeeld.

x leonore

Geplaatst

Hey Leonore, hoe is het met jou?

Heb je pijn of last?

Ik mag idd 9 maart testen! Ik zal dat direct aanpassen sé.

Ik hoop idd dat de week snel zal passeren, ik denk dat het wel zal lukken, zo terug op kantoor, Thibaut die deze week bij ons is en dan een weekendje weg, maar toch... de momenten dat ik alleen ben ...

Ik ben vandaag beetje moe maar verder alles goed.

Geplaatst

hi soof,

hier gaat het wel goed. was vorige week wel erg moe, en nog wel maar merk dat ik iets meer energie heb. kan ook weer gewoon met de hond lopen enzo. wel s'avonds moe op de bank, maar dat heb ik normaal ook wel, hihi.

verder denk ik dat ik van alles voel, mijn buik is vrij gespannen en af en toe wat steekjes, ongesteldheidsachtige krampjes en soms voel ik links of rechts iets waarvan ik altijd denk dat het mijn eierstokken zijn, omdat ik die zo rond de eisprong ook wel eens voel. maar dat schijnt normaal te zijn, wat ik hier zo lees op het forum. beetje humeurig misschien maar overall valt het erg mee. nog een dikke week wachten, dus ik heb al een hele lijst met things to do, en een hele rij boeken om te lezen en mijn gedachten te verzetten.

ik wens je een goeie week, fijn dat Thibaut bij jullie is om de aandacht wat af te leiden en heel veel plezier dit weekend he! geniet er maar van, en de tijd gaat vast sneller als je het gezellig hebt met elkaar.

x leonore

Geplaatst

hey Stephanie & Leonore,

wat lief om aan me te denken... ja spannende tijden. het feit dat ik werk maakt wel een verschil. vorige keren was anders omdat ik dan thuis zat, heb nu soms het gevoel dat ik er niet (genoeg) mee bezig ben wat misschien wel juist goed is. Ik voel ook meestal onderrug, of links of rechts wat last... soms voel ik niks en dan denk ik dat ze er niet meer zitten en zo houd ik mezelf gek.

ik ben wel bang. ik weet niet goed wat ik ga doen als het niks is... voor de eerste keer heb ik ook het gevoel dat mijn man emotioneel moeite zou hebben met een negatief resultaat. hij was altijd zo sterk en gelooft in de wetenschap en de 1 kans op 3 maar ik heb het gevoel dat hij het moeilijker krijgt. hij wilt het ook zo graag ...

hij heeft ervan gesproken om toch nog maar eens actief te kijken naar adoptie als deze poging niet lukt... ik ben daar ook altijd grote voorstander van geweest maar ook daar zit je met een mega admin rompslomp waar ik tegen op zie...

maar wil daar nu nog niet aan denken, eerst focussen op de 2 ukkies in mijn buik

wat zou ik zo graag zwanger zijn... maar ja dat willen we allemaal

klinkt zwaar maar zo voel ik me niet echt, ik voel me vrij goed lichamelijk en ook mentaal

het gaat zoveel beter emotioneel

vorige keer waren mijn man en ik zover van elkaar verwijderd door mijn humeur, anders omgaan met de spanning en dat zit veel veel beter nu

dat is wel heerlijk

Hoe gaat het met jou Stephanie? Je bent uitgerekend voor (ongeveer) mijn verjaardag, ik ben 19 mei jarig... mmm ben (gezond) jaloers op die zoon en je dochter in je buik... wat moet dat fantastisch voelen

Geplaatst

:curtianpeek:

Vandaag voor eerste keer sinds 2 weken acupunctuur, ben heel erg benieuwd en kijk er eigenlijk wel naar uit.

Gaat jullie acupunctuur gewoon door en is het anders dan voorheen? Andere klemtoon of zo?

Geplaatst

Hey Sofie,

Wat herkenbaar is je angst en onzekerheid. Als het niet lukt alles is even totaal zinloos en alleen tijd kan de pijn verzachten. Maar laten we er vanuit gaan dat deze keer wel lukt. Meisje blijf hopen tot de laatste dag en geniet van je weekendje weg!

Mag ik wat vragen? Hoe ga je met Tibauth om in deze zware emotionele weken?

Ik merk het aan mezelf dat tijdens mijn wachtweken toen ik nog met volle hoop en moed tegen aan ging had ik een andere kijk op mijn stiefzoontje. Hij was meteen een beetje de grote broer van mijn baby. Nu dat het weer niet gelukt is ik heb meer moeite met zijn aanwezigheid. De confrontatie da mijn man al een vader is en ik word weer geen moeder is erg pijnlijk

Ik ben erg benieuwd hoe je hiermee omgaat.

Geplaatst

Hoi Sofie, hoe was acu? Ik ben er net van terug. Dit was de 2e keer na de terugplaatsing en hij heeft weer maar heel weinig naaldjes gezet, twee in elk been, eentje in elke enkel en twee in m'n hoofd. Niks in m'n buik. Wel een warme lamp op m'n buik gehad. Lekker. En ik ben gelukkig ook wat meer ontspannen dan vanochtend. Dank nog voor je kalemerende woorden trouwens, je had helemaal gelijk ;-)

Henne

Geplaatst

Mmm dat is een heel gevoelig onderwerp hé :)

Ik ben heel blij dat hij er in de actie week niet was. Om verschillende redenen. Ten eerste omdat ik dan emotioneel een beetje onvoorspelbaar ben :) heb liever niet dat hij me veel ziet wenen of dat ik kort sta. Anderzijds en dat is zeer egoistisch heb ik het heel moeilijk dan met hem. Het confronteert me met wat ik niet heb en nooit voor hem zal zijn. Hoewel ik hem doodgraag zie en hij mij zal ik nooit of te nimmer zijn mama (mogen) zijn. het is heel heel erg moeilijk om uit te leggen maar misschien dat jij het begrijpt.

In de vorige behandelingen heb ik mijn man wel eens gezegd dat hij niet echt weet wat het is omdat hij al een kind heeft en hij vindt dat heel erg. Hij zegt dat hij een kindje wil met mij en dat het iets anders is. Het is idd hard om zo iets te zeggen van mijn kant uit maar is en blijft wel waar dat hij papa is en ik geen mama.

Nu komt hij woe en kijk ik er naar uit om hem te knuffelen, leuke dingen te doen, maar hij gaat er niet zijn op testdag, maandag ek en dat is dan weer goed.

het doet soms pijn om dingen van hem tegen te komen, het is een extra confrontatie maar anderzijds ook een troost om hem te kunnen instoppen en nog eens zijn kamertje in te kijken als ik ga slapen, ...

heel duaal dus en niet zo erg bespreekbaar ...

Geplaatst

Ik begrijp al te goed wat je zegt en ook wat je niet eens zegt want het is idd erg gevoelig onderwerp en niet of heel vorzichtig bespreekbaar.

Maar laten we hopen dat het binnenkort allemaal achter de rug is en jijk an zorgenloos genieten van je zwangerschap.

Ik duim heel hard voor je

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden