Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi soof,

fijn dat je gister even lekker de tijd voor jezelf heb genomen, lekker een wijntje in een warm bad. ik hoef niet aan de pil, en zou daar ook niet zo'n zin in hebben, niet alleen om de kans op zwanger worden, maar ook juist doordat we de afgelopen maanden al zoveel hormonen hebben geslikt, gespoten en ingebracht. ik sprak trouwens wel een meisje tijdens de tp die zei dat ze de vorige keer niet van de ivf zwanger was geworden, maar 1 maand daarna spontaan, dus het kan wel....

lieverd, op naar de toekomst! ik hoop dat we contact houden op het forum en dat we over een tijdje wel allebei zwanger zijn van een tweeling!

ik vond het heel fijn om af en toe met je van gedachten te wisselen en lief en leed met je te delen.

x leonore

Geplaatst

Hey Leonore, dat is wederzijds hoor. Ja het gaat met ups en downs, het lijkt alsof het rondom mij weer overal baby en zwanger is. Tijdschriften, winkels die ik tegenkom. Gisteren was ik in de Hema en ik kan het niet laten om dan door de babyafdeling te lopen, maar dat doet zo'n pijn...

De zon geeft me wel veel positieve energie, zin om dingen te ondernemen.

Op het einde van de vorige poging en ook nu voel ik me ook wel heel gelukkig door de lieve mensen rondom ons. Van een heel aantal heb ik bewust afstand genomen sinds de eerste IVF omdat ik vaak energie tekort heb om tijd te steken in meer oppervlakkige gesprekken.

Maar des te meer geniet ik van de vrienden en familie die dichtst bij ons staan, het kan me echt ontroeren om een knuffel, berichtje of mailtje van hen te krijgen.

Die dingen koester ik wel heel erg.

Vanavond is mijn ventje weer thuis, ik denk dat ik hem eens een mega knuffel ga geven want ik heb het gevoel dat hij toch wel een serieus klopje heeft gekregen, ..;

Geplaatst

ja onze mannen verdienen ook een dikke knuffel! gek he hoe er ineens zoveel referenties zijn naar zwanger en babies. ook op tv lijkt het wel of elke serie en elke film die we kijken hierover gaat. soms wel een beetje teveel.

snap ook wat je zegt over de close vrienden en die die verder weg staan. dat kost gewoon teveel energie in deze tijden. het is goed om je te concentreren op die het dichtste bij zijn, dat kost geen energie, maar levert energie, ook het geven aan die mensen omdat je dat echt vanuit je hart doet en dus echt gemeend is. nou lieverd, doe het rustig aan en geniet van alle dingen die je wel hebt!

x leonore

Geplaatst

he soof,

hoe is het met je? zijn jouw rode duivels er al? ik wacht nog steeds en voel niets dat erop lijkt dat het zou gaan komen binnenkort. mag van mij nu wel komen eigenlijk.

goed dat je dat nieuwe topic bent begonnen. ik zal er ook eens over nadenken en vertellen hoe het bij ons zit. moet er eigenlijk ook nog eens met mijn man over hebben, maar wil daar even de juiste tijd voor afwachten. misschien dit weekend. het is hier met werk ook heel hectisch dus dat helpt niet echt om er eens goed voor te gaan zitten. moet natuurlijk ook wel een beetje spontaan gebeuren zo'n gesprek....

nou meissie, zo te lezen zit je er eigenlijk best wel weer positief in. gek he dat je zo'n 2 maanden naar iets toewerkt en als het dan niet is gelukt, je toch redelijk snel weer naar iets anders toeleeft.

veel plezier met je etentje vrijdag!

x leonore

Geplaatst

HEY, ja ik heb mezelf vanmorgen dezelfde bedenking gemaakt. Ik zit super goed in mijn vel, best sinds maanden. Ik vind het ook heel raar en het is niet geforceerd. Ik ben gewoon heel gelukkig dat we hier zo sterk zijn uitgekomen. Ik heb het gevoel dat ik dichter dan ooit bij mijn man sta. Ik heb het gevoel dat het met Thibaut ook heel goed zit, heb wel eens mindere periode gehad omdat ik twijfelde aan mijn rol.

Ik geniet van de lieve vrienden die we hebben en mensen die zo erg met ons meeleven. Ik doe mijn job graag. Onze tuin komt tot leven, overal komen bossen narcissen tevoorschijn, het geeft me energie.

ik verlies ook nog geen bloed, niks geen spoortje .

Als ik vergelijk met vorige poging (ik houd planning bij) dan zie ik dat ik vandaag mijn regels zou meoten krijgen. dus dag 3 na stoppen met utrogestan.

ik heb ook met mijn man nog niet gesproken over mijn theorie. Dat plan is om 2 maanden pauze te nemen en op te starten einde mei. Juni poging 3 dus.

Geplaatst

Hi, eindelijk zijn de rode duivels daar, dus pas dag 4 na het stoppne met de utrogestan bolletjes...

ik moet zeggen dat ik al hoop begon te krijgen dat ze iets mis hadden bekeken in mijn bloed resultaten... toch niet dus.

Maandag nieuwe bloedtest ter controle of al mijn waarden mooi op 0 zitten en dan denk ik dat we afspraak gaan maken met de gyn om deze poging te bespreken. Ze is toch niet zo vlot gegaan als poging 1 dus wil wel eens horen wat haar visie is op poging 3. Eventueel andere medicatie of andere aanpak...

Verder gaan we genieten van de lente en rust nemen om dit alweer door te komen.

Geniet van het zonnetje

Geplaatst

Gun je zelf de rust Sofie, een IVF poging is namelijk zoals we allemaal weten niet niks,

Ik heb het echt als zwaar ervaren en heb het nu nog behoorlijk zwaar in ww... geniet van je weekend!!!

Geplaatst

Gisteren de controle test gehad en ja de definitieve "helaas slecht nieuws" is gevallen en hoewel ik altijd de eerste versie heb geloofd nl dat het negatief was want ze hadden wel hcg gevonden maar veel te weinig om zwanger te zijn... is het toch dat wat mij gisteren de put in heeft getrokken.

Onbewust denk ik dat ik heb vastgehouden aan die ietsiepietsie sprankel hoop.

Gisteren zijn dan eindelijk de hele grote tranen gekomen, immens (kort) verdriet maar gelukkig was mijn man er om me te troosten en gewoon te luisteren.

Ik wil nu zo snel mogelijk een afspraak met mijn gyn en dan ongeveer vastleggen hoe het verder gaat.

Ik zou einde mei willen starten met nieuwe cyclus. Dat wil zeggen dat ik nu 2 natuurlijke cycli zou hebben en dan weer start met de pil maar dat moet ik dus allemaal met gyn bespreken.

Acupunctuur wil minstens 1.5 tot 2 mnd op voorhand dus april starten met behandelen.

We zien wel... eerst het verdict van de dokters en hoe zij het zien...

Geplaatst

Die trieste berichten komen toch iedere keer weer hard aan, maakt niet uit of je je er al licht op voorbereid hebt of niet. Tranen zijn goed, fijn ook dat je troost bij je man kan vinden (en hij bij jou).

Hopelijk kan je zo snel jij zelf wilt weer verder.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

ha meissie

ik weet niet wat ik nog kan zeggen om je op te beuren. de tranen zijn goed, laat ze er maar uit. dat laatste bericht wat de druppel waar je je toch nog aan vastgehouden had. nu is de teleurstelling echt en de hoop echt over. maar er is nog hoop voor een volgende keer. je was deze keer een stuk beter bezig met je man en jezelf, ook al heeft het niet tot succes geleid, je weet nu wel dat het beter kan dan de keer daarvoor. emotioneel was je er goed onder. moeilijk is het he? aan de ene kant wil je misschien zo snel mogelijk door (volgende maand) maar aan de andere kant ben je ook blij eventjes van die rothormonen af te zijn. ik heb zelf tenminste het gevoel alsof er een onzichtbare deken van me is afgehaald, sinds een paar dagen na het stoppen met de hormonen. het was voor mij heel subtiel maar ik voel me nu weer veel meer verbonden met mijn man. en hij zegt dat hij zijn vrouw weer terug heeft, dus het is voor hem ook echt moeilijk geweest.

fijn dat je kon uithuilen bij je man. dat is goed voor jullie samen.

nu weer naar de toekomst kijken, meid. wie weet hebben we toch begin volgend jaar allebei die tweeling! ik blijf je volgen meid, want ik wil het graag voor jou. ik zal af en toe nog wel eens inloggen. zelf wil ik ook een gesprek met de arts aangaan en omdat ik al bijna 39 ben, wil ik vragen of ik niet met voorrang voor de zomervakantie nog een ivf poging kan doen, want die wachtlijst kan wel 8 maanden duren, en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in... wie weet wat er gebeurt. vragen kan altijd, toch? als er iets nieuws te melden is, zal ik wel weer even inloggen.

nou meiss, zet em op.

liefs, leonore

Geplaatst

Hey Leonore wat lief van je...

Ik kan me heel goed inbeelden wat je man daar zei. ik denk dat het nu minder was bij mij maar dat ik in ivf 1 ook niet meer de vrouw was die ik voordien was.

het gaat met ups en downs, gisteren kwam het er ineens uit. ik voelde me hele dag slecht en toen ik thuis in mijn man zijn armen lag kwam het er plots allemaal uit zonder aanleiding... heel straf.

ach ja vandaag is weer andere dag. normaal hebben we einde maart een evaluatiegesprek bij mijn gyneacoloog en dan zien we weer verder maar in onze hoofden is het juni poging 3.

Adoptie komt toch ook weer in the picture. Ik heb de infobrochure aangevraagd en ik denk dat we gaan starten met de cursus die je hier in BE sowieso moet volgen.

mijn man zou alles doen (meer dan mij) om nog papa te worden en hij wil er ook absoluut voor gaan dus vandaar deze volgende stap.

Geplaatst

Wat een ontwikkelingen bij jullie, Sofie!

Goed dat jullie je ook in adoptie verdiepen en dat dit bij jullie past/aansluit.

Natuurlijk gaat het met ups & downs... Snap dat je bij definitieve boodschap in ziekenhuis toch nog wat tranen te plengen had.

Heb zelf ook het idee dat er nog een huilbui dwars zit ergens, alleen 't wil nog niet komen. Het gaat best, beter dan na IVF 1, maar toch zit er nog wel pijn en teleurstelling natuurlijk. Dat ben ik nog niet allemaal kwijt, dat voel ik. Alleen het lukt nog even niet om 't kwijt te raken nu... te veel bezig met op 't verstand te varen en weer door te gaan. Ach, 't hoeft allemaal niet in 1 keer te lukken.

't Was goed om dit even te lezen van je weer én om zelf m'n verhaal ook nog even te kunnen doen... We houden contact hier, Sofie!

Geplaatst

Hey Moon, het kan ook niet anders dan dat er nog traantjes komen hé. Het is heel erg normaal na weer zo'n intens proces van hoop, verlangen en teleurstelling.

Bij mij is het ook anders en beter dan na IVF 1 maar toch moeten we ook oppassen om er niet te licht over te gaan en niet te veel op automatische piloot te gaan varen.

De adoptie is voor ons ook een eerste aftasten, lezen, luisteren, ... we zien daarna wel verder.

Ik heb al 3 dagen hoofdpijn...misschien de hormonen die nog nazinderen.. ik haat dat echt, ik wil me nu verdorie eens goed voelen, energie hebben :)

Ach ja, morgen nog dagje werken en dan heb ik lang weekend. Vrijdag ga ik lekker op stap met Thibaut, zijn verjaardagsfeestje plannen, communiefeest uittekenen, beetje genieten met hem. Dat is tweeledig, soms drukt me dat met neus op de feiten en ben ik s avonds wel eens triest maar het maakt me ook intens gelukkig om zo'n dingen met hem te kunnen doen.

Heb jij enig idee van hoe het verder gaat om denken jullie nog eventjes niet aan verder gaan?

Dikke knuffel en hou je goed

Gast Butterfly
Geplaatst

Ach ja, morgen nog dagje werken en dan heb ik lang weekend. Vrijdag ga ik lekker op stap met Thibaut, zijn verjaardagsfeestje plannen, communiefeest uittekenen, beetje genieten met hem. Dat is tweeledig, soms drukt me dat met neus op de feiten en ben ik s avonds wel eens triest maar het maakt me ook intens gelukkig om zo'n dingen met hem te kunnen doen.

Ja dat herken ik ook zo ! We hebben best veel kinders om ons heen en die logeren dan ook regelmatig bij ons. Voor een paar jaar geleden kon ik daar nog echt door relativeren. Maar de laatste tijd krijgen we steeds meer het gevoel van; we willen dat van ONSZELF, die voldoening voelen voor je eigen kindje. Of het gaat lukken ?? We zullen zien ...

En anders, ja dan zit er toch niets anders op dan genieten van de kinderen om ons heen. Heel dubbel allemaal !

Succes met inlezen ivm adoptie ! Tis ook best een hele materie en een heel proces waar je doorheen moet.

Geplaatst

Hey Butterfly,

Dat heb ik ook erg...

nu met thibaut is het anders want ik zie hem wel anders dan de andere kinderen, hij is een beetje (veel) mijn eigen kindje. ik kan me niet inbeelden dat ik mijn eigen (bloedeigen) kind nog pakken liever ga zien dan dat ik hem graag zie...

maar met andere kinderen heb ik het de laatste tijd wel, vroeger kon ons huis niet genoeg kids zijn. Logeetjes van vrienden etc maar nu houd ik daar precies beetje afstand van. zelfbescherming? weet het niet maar het valt me wel op laatste paar maanden

Adoptie gaat een berg administratie zijn maar anderzijds zie ik het wel zitten, we gaan gewoon starten en zien waar we uitkomen!

Hoe gaat het met jou?

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey meisjes, ja het is een tijdje stil geweest. Even (eerlijk gezegd) geen zin in veel IVF gebabbel :)

Maar hier ben ik weer. Gisteren hebben we ons evaluatiegesprek gehad met mijn gyneacoloog. Ja... vorige ivf poging was beetje raar ... eerste poging was super toen hebben ze blijkbaar een 10cellig embryo terug geplaatst met weinig fragmenten. Cryo poging was 9 cellig maar beiden keren niks. Vorige poging was dus 2 emmies 6cellig met veel fragmenten. Waarom? Dat weten ze niet. Ze weten blijkbaar erg weinig over de periode vanaf de TP, daar moet nog veel onderzoek naar gebeuren.

Wat gaan we doen? We zijn ondertussen meer dan 3 jaar bezig met kiddies... 3 IUI, 2 IVF en 1 cryo. We gaan er een lap op geven zei mijn gyn. We gaan dus volgende poging de dosis de hoogte in jagen wat voor mij dus zwaarder zal zijn maar we gaan ook over op assisted hatching. Haar uitleg daarrond vond ik verwarrend dus ik ga dat nog eens goed opzoeken maar in een notedop zou het de eitjes/embryos veel meer kans geven op een goeie ontwikkeling. ICSI is voos ons (nog) niet aan de orde vanwege topzaad, genoeg eicellen en toch hogere kans op afwijkingen.

We gaan opnieuw starten einde mei, een lang traject dwz dat ik nu nog 1 natuurlijke cyclus ga doen (april) en bij doorbreken van de regels begin mei start ik met de pil. Dan gaan ze uitrekenen wanneer ik mag starten en dus waarschijnlijk gonal F start begin juni.

Verder gaat alles goed. Ik ga ook weer contact opnemen met de acupuncturiste, wil volgende week of over 2 weken starten. Ik ben gisteren terug beginnen met lopen en mijn gewicht is mooi op pijl :)

Verder moet ik op mijn tong bijten om niet iedereen te vertellen dat we gaan trouwen. ik heb voor Thibaut een coole Tshirt laten maken met op de voorzijde Papa & Sofie en achteraan "gaan trouwen najaar 2009" ! Dat mag hij aandoen op zijn verjaardagsfeest 18 & 19 april (vrienden en familie apart) en dan is het dus de big bang !

adoptie hebben we dus brief opgestuurd maar verder nog niks vernomen.

zo dat was mijn verhaal van paar weken in een notedop :)

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!!! Dat het maar een mooie onvergetelijke dag mag worden.

En wat een leuk idee om het zo aan te kondigen naar de familie en vrienden toe.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Sofie wat fijn dat er bij jullie assisted hatching toegepast kan worden. Ik heb hier om gevraagd maar in Nederland doen ze dit (nog) niet.

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk en wat een leuke manier om dit te vertellen aan jullie dierbaren. Super!!

Knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Hey Sofie, weer terug en meteen superactief! Wat een ontwikkelingen weer zo van de afgelopen paar weken; duidelijk wanneer je weer start en dat er flink doorgepakt gaat worden dus dit keer.

Ben benieuwd en zal natuurlijk met je meeleven en -hopen!!!

Leuk idee van dat t-shirt om aan te kondigen dat jullie gaan trouwen. Nog even je kiezen op elkaar dus... Geniet er van, de voorpret kan immers ook o zo leuk zijn?!

Geplaatst

Ha Sofie,

Ik begrijp wat je zegt....even geen ivf perikelen. Ik lees wel mee en ben bij vlagen actief maar af en toe heb ik echt een gevoel van 'even niet'. Maar zoals het er nu uitziet gaan we in juni dan weer gelijk op. Dan wel allebei succesvol he!

De link die je over assisted hatching plaatste komt trouwens van de site van Voorburg....dus nu sta ik gelijk weer in dubio! Moeilijk, moeilijk....

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden