Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wel fijn om te lezen dat je tijdens deze poging lichamelijk en mentaal beter in je vel steekt, Sofie. Ik herken het ook bij mezelf. Dat maakt een wereld van verschil, hé?!

Ook dat je dichterbij je man kan blijven staan scheelt zóveel...

Jij ook succes met de resterende wachttijd, hé? Als je de 9e test, test je tegelijk met mij... Allebei voor de hoofdprijs gaan?! Wat jij...

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meisjes,

Krullie, bedankt... als je erover wilt praten :) altijd een luisterend oor.

Ik kom net terug van de acupunctuur en oh wat was die HEERLIJK.

Ik heb sinds TP vooral last van pijn in mijn onderrug. Ik had initieel bij acupunctuur lage milt en nierenergie. De koude die ik heb (loop altijd met sexy veel laagjes thuis ;) ) en de pijn wijzen op mijn nieren. De nieren geven energie weg (bv aan vruchtje). Maar bij het voelen blijkt dat ik er zeker niet op achteruit gegaan ben en dat ik zelfs beetje reserve heb !!! Maar ik moet goed zorg dragen voor mezelf, me heel goed rustig houden en mijn onderrug goed warm houden bv met kersenpit.

Ik kreeg naaldjes in mijn benen nu om te versterken, 3 naalden p been. Dus geen in buik (zou gevaarlijk zijn als ik zwanger ben), in armen of in mijn oor.

Ze is ook met speciale stick, precies als steenkool, net boven mijn rug gegaan om warmte uit te stralen en dan heb ik een heerlijke massage gekregen, vooral rechts zat er wat spanning... Enfin nu voel ik me weer heerlijk zen en warm en ga seffens lekker met mijn kersenpit in de zetel liggen!

Ja moon, 9e wordt onze dag hé !!! Nog 7 keer slapen !

Geplaatst

Precies... nog 7 keer slapen en we hebben het ook beiden vreselijk koud:

't Mocht eens zo zijn, zeg... dat onze nieren energie af aan het geven zijn aan het vruchtje/de vruchtjes. Daar wil ik het wel koud voor hebben, hoor!

Geniet van je warme, kersenpit! Hou de ontspanning zo lang mogelijk vast...

Geplaatst

Sofie en Moon, nu nog maar 6 dagen voor jullie, rustig aan en hoop voor jullie beiden dat deze poging uitloopt tot een zwangerschap!! suc6 nog even....

Geplaatst

Spannend he! Nog zes dagen, wat lijkt dat lang. Maar op het laatst vliegt het opeens weer. B.t.w. ik heb het dus ook koud. En dan af en toe opeens heel warm, na het eten of inspanning ofzo. En snachts ook. Dus misschien koud van m'n nieren en warm van m'n lever....die draaien beiden overuren met al die hormonen en al dat extra werk ;-)

Lekker warm blijven (warme voeten houden is heel belangrijk!) en relaxen. Kan ik nu makkelijk zeggen met nog een nachtje te gaan.

Toi toi toi maar weer!

Henne

Geplaatst

Hey meisjes

pff slecht begin van de dag... ongelooflijke last van mijn onderrug/krampjes ... we zitten op dag 12 na de TP maar normaal krijg ik geen bloedingen tot na stop van utrogestan. Weet niet goed wat voor pijn het is. Hopelijk neemt het straks wat af.

Verder ben ik beetje lastig. Mijn man moet er aan geloven, voel me beetje in de steek gelaten. Hij was gisteren gaan sporten, vandaag weg, morgen in buitenland voor zijn werk, ik vind dat kl*te en doet me soms beetje denken dat ik er alleen voor sta... ik werk dat dan natuurlijk op hem uit wat ik niet zou mogen doen :)

Thibaut komt ook vanavond en enerzijds is dat leuk want ik heb hem gemist anderzijds ... soms is het een confrontatie met wat ik niet heb.

Enfin moest er even uit... :angel1:

Geplaatst

He soof,

het is vast een wisselwerking met gister toen je je zo goed voelde. nu weer minder, straks voel je je wel weer wat beter. het is gewoon op en neer met onze stemmingen, gevoelens, etc. Die mannen van ons moeten daar maar gewoon even tegen kunnen. Goeie oefening ook voor als we zwanger zijn!

Ik begrijp wat je over Thibaut zegt. Natuurlijk is het soms bitter, maar hij kan er zelf niets aan doen.

Hou vol meisje, nog maar 5 nachtjes slapen waarvan een paar in een ander bed, dat helpt vast ook.

x leonore

Geplaatst

Succes vandaag Sofie, hopelijk voel je je straks weer wat beter.

Ik had het afgelopen weekend ook; moest zelf natuurlijk al 1.5 week rustig aan doen en kon het niet zo best zetten dat mijn man gewoon voetbal ging kijken bij een kameraad... Hij kon maar gaan en staan waar hij wilde en ik zat alleen 'offers te brengen', zoiets.

Tegelijkertijd, áls hij lief vraagt van 'zal ik bij je blijven' dan zeg ik dat het niet hoeft en hij gewoon z'n gang moet gaan. Tja... Wat willen we nou eigenlijk soms, hé?

Succes meis, probeer te ontspannen.

Ik voel ook allerlei pijntjes en soms denk ik dit gaat mis... andere keer denk ik weer... hormonen... dan weer ben vast zwanger... Nog even volhouden tot 9 maart!

Geplaatst

Thanks ... moest ik even horen...

Het is al iets beter, de pijn is wat weggetrokken. En heb mijn man op msn dan toch maar gezegd hoe ik mij voel. De arme duts zit bij een klant ;), maar hij begrijpt het wel een beetje :angel1: en natuurlijk zit hij er ook mee in alleen is dat bij een man minder zichtbaar en kunnen ze natuurlijke de fysieke last en emo schommelingen niet over nemen!

Geplaatst

Soms lijkt het inderdaad wel of we het alleen doen he.

Mannen zijn veel nuchterder hierin dan wij vrouwen lijkt het wel.

Dikke knuff voor je.

en knuffel Thibaut vanavond maar lekker even:)

Geplaatst

Ben ik het met je eens Bitch, wij zijn toch moeten hormonen spuiten en al die inwendige echos maken pfff, kan niet wachten tot het klaar is.... al die onzekerheid die het met zich mee brengt...

Geplaatst

ik vind het ook zo oneerlijk allemaal.

Je wilt samen een kindje en vrouw moet alles doen.

Kunnen ze niet gewoon een hormoon maken voor de man zodat de zaadjes weten war ze heen moeten.

Klinkt harder dan ik het eigenlijk bedoel, maar weet het ff niet anders uit te leggen.

Jullie begrijpen vast wat ik bedoel.

Geplaatst

:) och laat het ons ook omgekeerd bekijken, we mogen ook ooit een wondertje dragen en dat knn ze ook niet voelen :)

het gaat qua pijn veel beter maar ik ben zooooo moe! Ben net half uurtje buiten geweest en ben stikkapot. Ben op kantoor dus kan natuurlijk niet rusten maar jezus wat wil ik graag een bed.

hopelijk is het omdat ze al mijn energie afpakken ;)

Geplaatst

Het is ook best oneerlijk, zij mogen kijken en niks doen....maar aan de andere kant zitten de mannen ook met ons opgescheept. Gierende hormonen, stemmingswisselingen etc etc etc hahaha. Wij hebben mss de pijn en het ongemak ervan, maar straks als je buik mooi gaat groeien...dan mogen ze ons heerlijk verwennen en heel lief voor ons zijn. Dat is dan wel weer het voordeel.

Het is echt zo hoor, mannen doen er soms zo makkelijk en nuchter over... heb het zelf ook hoor. Zit ik een beetje te dromen, krijg ik meteen naar mn hoofd dat ik niet te veel moet hopen...mmmmhhh zucht. Op dit gebied lijkt het steeds meer dat mannen van mars komen en vrouwen van venus hahaha

Kop op ladies, volhouden nog!!!

Kuzzz

Gast Butterfly
Geplaatst

Even op inhaken ... ik vind het voor mijn manlief ook niet zo plezierig dat hij verplicht moet 'produceren' en hoe en wanneer. Vind het voor hem net zo genant om met dat potje naar de balie te gaan.

Misschien is het lichamelijk minder zwaar dan het spuiten van de hormonen en punctie en alles, maar emotioneel is het voor hem ook zwaar.

Ben wat dat betreft denk ik ook wel gezegend met een een man die alles wel in perspectief ziet. Hij is hartstikke lief voor me en dagdroomt nog meer over een eigen kindje dan ik soms. :) En hij zegt me ook 100 keer dat als het anders kon (als hij MEER kon doen) dat hij dat dan zo achter elkaar zou doen. Hij gaat mee naar alle gesprekken en controles en heeft alle begrip voor mijn emoties.

Dus ja, het is gewoon een niet fijn proces voor allebei .. vind ik dan persoonlijk. Het is oneerlijk voor allebei.

Geplaatst

Hey Sofie,

Ik hoop dat het weer wat beter met je gaat. Dit is gewoon een rotperiode, deze wachtdagen. We willen het zóóó graag en we hebben het nu niet meer in de hand. Ik ben ook heel erg moe, en was ook werken vandaag. Heb me ook door deze dag heen gesleept. Als je thuis bent, kun je ff gaan liggen.....

Morgen gaat het vast beter!

Take care, we moeten nog ff doorzetten met zn allen!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hey meisjes,

oh ik heb zo'n rugpijn, vreselijk in mijn onderrug. Gisterenavond was hels, mijn kersenpitje bracht even soelaas maar niet veel. En vannacht was ik wakker va half 5, niet meer kunnen slapen en och zo moe...

Vanmorgen zelfde, rugpijn en nog eens rugpijn. Echt kl*te want ik kan er niks aan doen. Ik zit kaarsrecht achter mijn bureau, houd mijn rug warm maar ...

Acupuncturiste offreerde om me vanavond nog te zien maar dat wil ik dan weer niet omdat ik Thibaut dan niet zelf in bed kan stopppen... de twijfels van mama's hé of bijna mama's;...

Zijn er nog onder jullie die ook zo'n onderrug pijn hebben?

Geplaatst

Sofie, vervelend zeg, dat je zo'n rugpijn hebt..!!

Doe maar rustig aan.

Geplaatst

Hi Sofie,

Wat vervelend voor je van de rugpijn. Heb je daar anders nooit last van?

Ik heb geen rugpijn, maar wel nog steeds buikpijn. Ik zou lekker naar accu gaan, misschien kan ze je helpen!

Sterkte ermee!

Geplaatst

Hey, ja ik heb wel vaker rugpijn als ik moe ben maar nu is het extreem. Maandag heeft ze me behandeld maar wat ze vooral doet is warm maken en ze heeft massage gegeven, komt van te lage nierenergie... Ik ga niet gaan, ze gaat de pijn verlichten maar ook maar tijdelijk. Ik ga toch maar kiezen voor quality time met thibaut vanavond. Daarna leg ik me wel neer met een kersenpit :)

Geplaatst

he sofie,

wat vervelend van je rug. is liggen dan niet beter dan zitten? zitten is eigenlijk niet zo goed voor onze rug, dacht ik. nou meidje, misschien moet je toch een dagje ziek melden zodat je rug wat kan herstellen? je wil natuurlijk ook niet je gezellige weekend verpesten met je rugpijn. nou ik hoop dat je je snel beter voelt. dat ellendige wachten helpt natuurlijk ook niet. nog 4 nachtjes slapen meid. kop op, ik duim voor je.

xl

Geplaatst

Is het nog maar 4 nachtjes, mmm heerlijk, had ik nog niet aan gedacht. Ik zit mooi recht hoor, ik wil vandaag geen vrij nemen watn heb meeting waar ik absoluut wil bij zijn. Je ziet ben dus een keikop met pijn :)

Desnoods neem ik morgen vrij.

Ik kan er niet veel aan doen, liggen is goed maar ook niet alle houdingen en alle ondergronden.

Pff ik hoop maar dat het door die 2 ukkies komt. Mijn man loopt al te zeggen dat ik gewoon zwanger ben, en dan zie ik lichtjes in zijn ogen en heb ik ongelooflijk veel schrik dat ik hem moet teleurstellen maandag...

Hoe is het met jou?

Geplaatst

maaar... je gaat hem niet teleurstellen maandag! en je laat hem dinsdag gewoon je 2 streepjes tellende tweelingzwangerschapstest zien! toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden