Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jij met je tweeling ! :angel1:

dat ga ik natuurlijk pas een tijdje later weten. ergens hoop ik het wel stiekem hoor, het mag wel van mij!

goh het is allemaal spannend. Ik heb nog altijd veel pijn, maar heb beslist om morgen thuis te werken, dan kan ik het rustig aan doen en nog goed wat rusten.

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doe 't kalm aan, Sofie... Hopelijk zakt de pijn dan wat af en blijft het wat beter te doen.

Hier geen lage rugpijn. Wel nog steeds licht zeurende buikpijn af en toe/borrels in de buik. Dat is al een paar dagen na tp begonnen.

Het wordt wel héél spannend en 't moeilijkste is natuurlijk dat je niks kan doen dan afwachten. Nog 4 nachtjes, Sofie! (helpt ook niet echt om de spanning af te laten nemen, hé?)

Geplaatst

hai sofie,

hoe gaat het vandaag. thuis aan het werk? rustig aan hoor! en alvast veel plezier dit weekend. ik hoop dat je je gedachten even lekker kan verzetten en veel plezier kan maken! en dan maandag een positieve test. joehoe!

x leonore

Geplaatst

hey leonore, het wordt spannend he. heb weer heel slecht geslapen, veel gedroomd, moe wakker geworden maar amper pijn. doe het rustig aan vandaag en vanavond vertrekken we. de spanning stijgt een beetje maar het weekend zal me wel afleiding geven. er is nog niks te merken, geen buikpijn, geen afscheiding en eigenlijk is het morgen dag 15. pff durf nog altijd niet erg hoopvol te zijn, ik kan me echt niet voorstellen hoe zo een positief telefoontje gaat, begon altijd met 'we hebben geen goed nieuws'

fijn weekend en tot zondag of meteen maandag

Geplaatst

He Sofie,

ik lees dat je het weekend iets leuks gaat doen, fijn! Zorgt vast wel voor afleiding en ondertussen stilletjes genieten van jullie ukkies inside. Als jij geniet, genieten zij ook en willen ze maar dolgraag bij je blijven.

Niet teveel vooruit kijken, daar kan je toch niets mee en kost alleen maar energie.

Veel plezier het weekend.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

dank je! mmm wat een fijn idee van hen te laten meegenieten stephanie :)

ik moet bloedprikken maandag

Geplaatst

Hi Sofie,

Nog 1 nachtje slapen en dan eindelijk testen!!

Spannend joh, duim voor je dat de test positief is!!!

Hoe is t met je rugpijn? Wel vervelend dat je daar zo'n last van hebt. Ik heb dat ook regelmatig, maar de acupunctuur helpt bij mij idd ook wel, heb er de laatste maanden tenminste wel minder last van.

Heel veel succes voor morgen!!!!

Geplaatst

Hey Sofie,

Hopelijk heb je een beetje genoten van je weekendje weg. Spannende dag voor jou morgen! Duim voor je meis!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey Sophie, vandaag de grote testdag... heel veel succes en ik hoop op een hele mooie uitslag!

Liefs Dani

Geplaatst

Hey meisjes, het doet onwaarschijnlijk deugd om jullie berichtjes te lezen.

het weekend was fijn en relax, lekker veel tijd met Thibaut, familie en met mijn mannetje. Dat kan zo ontzettend veel deugd doen. Mijn schoonbroer is kinesist en heeft me zaterdag een voetreflexologie sessie gegeven en mijn nek wat losgewerkt (spanning) ...

Zaterdag had ik hoofdpijn en heb ik serieuze dip gehad, vele traantjes omdat hoofdpijn bij mij gelijk staat met start van mijn regels maar na de behandeling en een pijnstiller was het s avonds beter en gisteren voelde ik me prima. Rugpijn is volledig weg, vermoeidheid blijft beetje.

Ben vanmorgen voor bloedname geweest. Ze gaan mijn man verwittigen zodra ze iets weten (mijn gsm is compleet dood), ik zit op kantoor vandaag en heb er voor gekozen om het niet te vernemen voor ik thuis ben vanavond. Ik kan de spanning en de ev teleurstelling er niet bij nemen nu.

Ik hoop stiekem dat hij me eerder belt met super nieuws :) maar ik heb zo ontzettend veel schrik. En die paar uurtjes extra kunnen er nog wel bij.

Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Ik hoop voor jullie dat je vandaag héél mooi nieuws gaat krijgen, Sofie!

Zal m'n duimen nog wat uren voor jullie laten draaien...

Geplaatst

Moon, dit lezen doet me tranen in de ogen krijgen, ik weet hoe moeilijk jij hebt hebt maar ik weet dat je ook meent wat je schrijft. Bedankt ik voel met je mee

Geplaatst

hee sofie,

ik vind het zo super knap en stoer van je dat je geen test hebt gedaan!! En dat je die extra uurtjes er ook nog wel bij neemt!

ik hoop ook dat je eerder wordt gebeld met supernieuws, maar misschien wil je man juist wel wachten en het knus en romantisch tegen je vertellen :)

het is toch wel een super teken dat je op dag 17 zit en nog geen menstruatieklachten hebt toch?

nouja, nog even geduld dus,

liefs mamalou

Geplaatst

Hey :) ja idd dat geeft me ook beetje hoop. Heb beetje hoofdpijn nu maar kan evengoed de spanning zijn :)

ach ja wachten en straks zien we wel.

we hebben goed gepraat ook dit weekend en dat heeft me extra goed gevoel gegeven, wat het allerbelangrijkste is dat we elkaar doodgraag zien en dat moeten we altijd blijven voorop stellen. IVF mag ons leven niet overnemen, als het nu niet lukt gaan we kijken om ev toch adoptie te starten, of een langere rustpauze ook al tikt de klok, vooral die van mijn man. Dus hoewel de teleurstelling enorm zou zijn, is er ook wel hoop en we komen er samen door dat weet ik.

Geplaatst

Hi Sofie,

Wat spannend voor jullie vandaag. Ik kan me voorstellen dat je deze paar uurtjes er ook bij neemt. Het is ook zo spannend..... Mijn duimen draaien hier voor jou, het is je van harte gegund meis!

Liefs, Jane

Geplaatst

lieve sofie,

fijn dat je weekend zo goed was! ik hoop heel erg dat je vanavond goed nieuws krijgt van je man. daar heb je zo naar uitgekeken en zo lang op gewacht. hoop ook dat je de dag vandaag goed doorkomt op je werk. afleiding helpt natuurlijk wel!

ik heb zelf vanaf zaterdag elke dag een test gedaan, ook vanmorgen, en steeds negatief. maar ook nog geen menstruatie, al denk ik dat dat uitblijft door de bolletjes. morgen de bloedtest, maar ik heb er eigenlijk weinig hoop meer op. het lijkt me dat een gewone zwangerschapstest inmiddels toch ook wel positief zou testen?

ik duim voor je voor vanavond en zal nog even inloggen voor jouw resultaat.

hou vol en heel veel geluk!

x leonore

Geplaatst

Hey Leonore,

Bedankt !

Mmmm wat jammer van de testen. Ik heb er zelf geen ervaring mee met "gewone" zwangerschapstesten. In het ziekenhuis raden ze het ook af omdat het natuurlijk allemaal zo erg kan verschillen doorde hormonen die we nog in ons lichaam hebben.

Ik duim voor je morgen en hoop alsnog dat er een ietsie mini wonder in je groeit!

Tot straks

Geplaatst

Och meissie, wat zal dit een rare dag voor je zijn.

Het graag willen weten en aan de andere kant ook weer niet.

Tenminste, zo voelde ik dat.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hey meisjes, nog een uurtje en ik weet of ik een kleine wondertje meedraag. Ik tel hier nu toch wel af. Ik ga om half 5 door en dan ga ik als ik thuis ben (zo"n 20 minuutjes later) mijn man bellen. Dan ben ik thuis in een vertrouwde omgeving en kan ik reageren hoe ik wil.

Nog altijd geen spoor van bloed, geen buikpijn, enkel hoofdpijn maar is volgens mij pure spanning.

Mijn man heeft gevraagd om hoe laat ik doorga maar verder hebi k niks of niks van hem vernomen... hij doet het goed !

Tot straks, jullie weten het als eerste :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden