Ga naar inhoud

Mamalou's 2e IVF avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De afgelopen dagen waren spannend. Ik ben in de ruim 3 jaar dat we aan het proberen zijn kindjes te maken nog nooit overtijd geweest. Op 1 keer na en toen was ik zwanger. Ook tijdens de 1e IVF en na de IVF had ik gelijk weer een normale cyclus waarbij ik eerder een paar dagen eerder ongesteld begon te worden dan later.

Ik heb mezelf een paar keer zwanger gewaand de afgelopen dagen en dat was een rare ervaring. Ten eerste zou het een uitgesproken wereldwonder zijn natuurlijk. Maar ik vond opeens ook dat het eigenlijk heel makkelijk is om zwanger te worden. Al die jaren frustratie en verdriet waren in 1 klap even weg. Want wat heb ik er nu voor gedaan? Ik kon me niet eens meer herinneren dat we hadden gevreeën in de vruchtbare periode.

Opeens kreeg het huis een andere uitstraling. Mijn boeken in de boekenkast lagen er niet meer in puur voor de theorie, maar opeens kon ik ze gaan gebruiken als moeder in spe. De vakanties, de nachten, de weekenden, onze relatie... alles viel in een ander licht. Niet perse mooier of rozer. Gewoon helemaal anders. Een andere fase met andere verhoudingen.

Ik vind dromen heerlijk maar ik weet ook hoe ik me voel als ik weer wakker word. Ohja. die boeken, de weekenden, vakanties en onze relatie... ik moet er nog maar eens extra van genieten want dromen zijn niet altijd bedrog en het kan zomaar zijn dat ik volgende maand echt overtijd ben en er echt een andere fase aanbreekt.

Die als getrouwde, zwangere vrouw misschien?

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Saskia, je hebt overschot van gelijk. Ik duim voor je mee en ik wens jou een ongelooflijk mooi wonder... het wordt wel spannend hé meisje. :angel10:

Geplaatst

hey sofie,

bedankt weer voor je lieve steun. dat kun je altijd goed vind ik :)

mede door jouw ervaringen in december ben ik wel wat meer met beide benen op de grond blijven staan dan anders. Ik vond het toen ook zo spannend en teleurstellend voor jou...

ben blij dat de eerste spuit meeviel!

liefs saskia

Geplaatst

Hoi Mamalou,

wat heb je dat mooi omschreven over dat alles ineens zo anders lijkt. Alsof je heel sereen ineens door een andere bril de wereld bekeek. Hoe is het nu met je? Hoe voel je je? Nog zo rustig?

Ik had ook allang ongesteld moeten zijn. Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor basisecho en dat zag er goed uit. Als ik al ongesteld was geweest hadden ze de eerste gonal-f prik in het ziekenhuis gedaan, maar nu mag ik daar pas op dag 2 vd menstruatie mee beginnen en heb ik 'droog geoefend'. Lijkt me nog best lastig, met zo'n soort prikpen. Hebben jullie dat ook? Het mag gewoon tegelijk met de diphereline, die ik ook nog zeker een week of langer moet blijven prikken. Volgende week vrijdag weer naar het ziekenhuis voor controle. Ik hoop dat die k*t-menstruatie een beetje opschiet, want ik wil nou wel wat actie! ;-)

Ik had ook nog iets raars in het ziekenhuis. Ik moest natuurlijk weer anderhalf uur wachten (gelukkig boekje mee), maar dacht op een zeker moment dat ik een bekende zag lopen. Nou ken ik hier helemaal niet zoveel mensen en ik wist ook niet zeker of het hem wel was. Ik heb net gedaan of ik hem niet zag en of ik helemaal in mijn boek verdiept was. Volgens mij had hij er ook geen zin in om mij te herkennen. Later ging ik theedrinken met een vriend, via wie ik die bekende toevallig ook ken, en toen bleek inderdaad dat het hem was omdat hij met zijn vriendin ook bezig is met IVF, zo vertelde de vriend. Ook gek. Zo denk je dat je de enige bent (al is het mega druk in het ziekenhuis, allemaal onvruchtbare stellen) en zo zie je ineens bekenden.... Toch voelde het een beetje als een tekortkoming. Ook al hebben zij hetzelfde. Wij hebben ook niet zo heel veel mensen verteld van onze IVF poging (tot nu toe dan). Het is geen geheim, maar toch loop ik er ook niet mee te koop.

Sofie, hoe ging de eerste spuit gister? En hoe voel je je er vandaag onder?

Mamalou, sterkte ermee. tot snel,

x Leonore

Geplaatst

Hey Leonore,

haha, toevallig had ik hetzelfde toen we mijn eitje naar het VU brachten en mijn vriend zijn zaadjes. Heel toevallig was vlak daarvoor een goede vriendin voor een echo in precies hetzelfde gebouw geweest en allebei hadden we dezelfde jongen gezien die we vaag van vroeger kenden. Ik zat met hem in de wachtkamer en het duurde best lang, maar toch hebben we geen gesprek gehad, alleen wat vluchtig oogcontact. het is inderdaad een klein beetje alsof je je moet schamen.

Ik zeg nog altijd dat alles aan mij ligt. Heel bot voor mezelf en ik dacht altijd dat ik het mijn vriend ergens kwalijk zou nemen als het aan hem had gelegen. Maar nu hij griep heeft gehad en ik me dus voorstel dat zijn zaad wat minder gezond is, blijkt dat ik het hem helemaal niet kwalijk neem. En daardoor neem ik het mezelf ook minder kwalijk lijkt het wel.

Wat de prikpen betreft: ik heb nog de ouderwetse prik en ik moet wel zeggen dat het de laatste dagen niet lekker gaat. Ik heb steeds bloedblaartjes van de prik waardoor ik nu al 3 ronde blauwe plekjes op mijn buik heb. Alsof ik dus net steeds een ader te pakken heb. Nouja, de ene keer gaat het makkelijker dan de andere keer. Ik vind het nog elke avond spannend maar niet vervelend. Straks moet ik 3x prikken! Dubbele dosis Menopur en een dosis Lucrin.

Ik ben trouwens helemaal niet rouwig om mijn menstruatie. Vlak voordat het doorbrak heb ik mezelf moed toegesproken. Is het nu niet raak, dan is het straks heus wel raak, of volgende keer. het klinkt heel stoer, maar dat heb ik ook niet in de hand. net als de opvliegers. Niet normaal! net stond ik in een winkel en het zweet brak me uit en ik kreeg een hoofd als een tomaat. Terwijl de winkeljuffrouw rustig verder kletste over het jurkje dat ik in mijn handen had.

nou, ik hoop dat je snel kunt beginnen! Wachten is al zo zwaar, om daar nog eens een extra portie van te krijgen is niet iets wat je wilt!

liefs saskia

Geplaatst

Hey Leonore,

Ik trof op de dag van mijn punctie ook een oud klasgenote. Helaas werd ik al voor de punctie weggeroepen... had nog wel effe met haar willen babbelen....

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Zo goed als ik me vrijdag nog voelde, zo verdrietig was ik dit weekend. Zaterdag brak de menstruatie goed door, waar ik ook wel weer opgelucht over was. Het geeft een opgeruimd gevoel en mijn lichaam is klaar en schoon om een kindje in mijn baarmoeder te dragen. De bijbehorende tranen en emoties vind ik minder fijn. Het komt met name omdat ik dit weekend heel veel zwangere vriendinnen om me heen had. Ik zit echt in conflict met mezelf. Ik ben graag open en eerlijk en normaal zou ik het geweldig vinden om te praten over zwangerschap, maar het breekt ondertussen een beetje op. Wanneer mag ik nou een keer? Heel egoïstisch en niet leuk om te denken, maar het is niet anders. Bovendien is de band die ik met deze meiden heb niet zo close dat ik mijn verdriet helemaal met ze wil delen. En daar ben ik eigenlijk wel nu beland. Want ik kan het niet opbrengen om te doen zoals ik normaal zou doen, maar ik heb ook geen behoefte om in mijn emoties te duiken en het ze uit te leggen. Het resultaat was: beleefd feliciteren met een glimlach die ik nog oprecht meende, vragen hoe het ging en daarna over op iets anders. Vreselijk vind ik het, maar het was op dit moment het beste compromis. Het is maar even niet anders en ik denk wel dat het wordt begrepen.

Ik probeer maar vast te houden aan goede moed en positieve gedachten, ook al kost dat de ene keer meer moeite dan andere keren.

Geplaatst

Hey, voel je niet schuldig hé! Ik begrijp je volkomen en je bent beleefd en vriendelijk en meer mag je van jezelf echt niet verwachten nu. Stel jezelf even eerst, soms mogen we dat echt wel eens doen hoor!

Geplaatst

hoi,....

klinkt allemaal heel spannend,. alles zo achter elkaar aan,...

ik hoop voor jou dat alles gaat lukken,..... zou wel geweldig zijn,..

ik ga je volgen,... kan ik me meteen een beetje voorbereiden op wat mij straks komt staan te wachten,...

Geplaatst

hoi meiden,

ja, jullie zijn er absoluut voor me. ik ben heel erg blij dat ik hier terecht ben gekomen. Ik heb helemaal niet zo'n forumtiep, en dit is echt een uitzondering. ik voel me direct beter als ik even mijn hart kan luchten hier. Het is voor mijn gevoel al snel gezeik als ik dat tegen mensen om me heen doe, maar dat gevoel heb ik hier niet (ook al is het misschien wel zo :p

@ Sofie: ik hoop dat je woensdag mooie eitjes ziet en dat je het weer positief inziet! Ook al wordt het voor jou misschien pas echt spannend in de laatste wachtweek. ik ga voor je duimen!

@ MS78: welkom hier op het forum! je zult merken dat je nergens alleen in staat als het gaat om zwanger worden, twijfels, angsten, bijwerkingen etc.

@ Daan: thanx :) vandaag gaat het alweer. De werkweek is weer begonnen en zorgt ook voor afleiding :)

Geplaatst

Nou, nog even een spannende update: mijn vriend was toch twee weken geleden ziek? Hij heeft 3 dagen koorts gehad, zelfs wel tot 39,9 graden.

Ik heb toch maar even het ziekenhuis ingelicht en vanmorgen, net toen ik bij een klant was, werd ik gebeld dat het zaad nog wel moest worden onderzocht, voordat ik met Menopur zou beginnen. En dat is morgen! Dus mijn vriend moest heel snel naar het ziekenhuis komen om zijn zaadjes in te leveren.

En net hoorden we de uitslag: en die is beter dan normaal!! We kunnen dus opgelucht verder. Het was best wel een beetje spannend, omdat ze in het ziekenhuis hadden gezegd dat het meestal fataal is met 2 dagen hoge koorts. Zelfs de mevrouw van het laboratorium was opgelucht!

Morgen dus de eerste Menopur! Spannend! Wat een begin!

Geplaatst

Wow, dat is supergoed nieuws!!!

Succes met je eerste spuit menopur.

Liefs,

Jane

Geplaatst

ooooh, alle meiden hier ... saskia, sofie, jane, moon .. ik volg jullie verhalen elke dag en wat spannend !!

ik krijg er gewoon zelf zenuwen van; zo van; ik hoop zo dat het allemaal positief voor jullie mag lopen ... ALLEMAAL een baby hoor !!

als je toch steeds weer leest, waar je doorheen moet, de spanning, de hoop, lichamelijke kwaaltjes, pfffff, dan kan je toch alleen maar denken; die inspanning moet beloond worden gewoon !!

kom op meiden, ik duim met jullie mee voor een fantastisch resultaat !!

Geplaatst

Hoi Claudiatje?? ik vroeg me af wat een geertgen klinique is/doet,.......

en voor de rest,. kunnen we niet gewoon afspreken dat iedereen nou zwanger gaat worden??

Geplaatst

Haha superzaad, ja zo mag je het dan inderdaad wel noemen, nou dat moet toch gewoon een goed voorteken zijn!

Geplaatst

Hi Mamalou, wat een fijn nieuws! En ook leuk dat het zo onverwacht is. Niks geen dagen zenuwachtig van te voren of 'performance issues'. Gewoon hup naar het lab en daarna een snelle terugkoppeling. Dat geeft moed.

Succes met de menupur morgen. Ik ben inmiddels begonnen met Gonal-F. Gelukkig is die spuit wat minder erg dan de diphereline, de naald is kleiner. Ben ook aan het onderzoeken of er hier een akupunktuur mogelijkheid is, ik ga die naalden nog bijna fijn vinden.... hihi.

nou succes maar weer, we leven allemaal met elkaar mee. Zo fijn!

x Leonore

ps. hebben jullie dat nou ook? Elke keer dat ik een pak maandverband of tampons koop, denk ik: dit zou wel eens het laatste pak kunnen zijn voor een tijdje. Ik wil ook geen voorraad meer kopen. Helaas betekent dat tot nu toe dat ik steeds op het laatste moment toch nog een pak moet kopen bij het benzinestation ofzo (meestal net 's avonds of op zondag). suf he?

Geplaatst

Goed nieuws, Saskia! Dat is een hoopvol uitgangspunt, toch?!

'Superzaad' is al het halve werk...

Leonore: herkenbaar, hoor!

Ik kreeg laatst 3 pakken maandverband van iemand die het zelf niet meer nodig heeft en kon het pas aanpakken en mee naar huis nemen toen ik voor mezelf had bedacht dat het dan handig was voor ná zwangerschap en bevalling. Niet voor nu over een aantal weken al... Kun je nagaan hoe je er dan toch mee bezig bent, hé?

Nou ja, het gaat niet over de datum en het ligt niet in de weg... Zo denk ik nu maar.

Geplaatst

heey meiden wat leuk al die berichtjes. Mijn vriendje gloeit helemaal van alle aandacht :)

en leonore, heeeeel grappig dat je dat noemt :) ik heb dat de laatste maanden heel erg. Met inderdaad als gevolgd dat ik de laatste dag heel veel inlegkruisjes gebruik en de eerste dag van de menstruatie ook :) ik heb laatst een hele voorraad gekocht omdat ik er niet meer in wilde geloven. nouja, dan zet ik het wel op marktplaats :P

Geplaatst
Hoi Claudiaatje?? ik vroeg me af wat een geertgen klinique is/doet,.......

Marion

Geertgen is een kliniek vlak bij Eindhoven en die doen IVF/ICSI behandelingen

En zaad en eiceldonatie, zij regelen dan in mijn situatie een eiceldonor.

Het is een commercieelbedrijf en er staat een wederdienst tegenover.

Ze willen dan voor eicellen regelen en wij dan voor een ander stel die zaad nodig hebben zaad.

Wij vinden dat niet erg, dus gaan we er voor aangezien we geen donor kunnen vinden voor poging 3.

http://www.geertgen.nl/ dit is de link naar de website

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden