Ga naar inhoud

Mamalou's 2e IVF avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meid... nog maar heel even tot de tp, ik hoop dat je 2 emmietjes meekrijgt!

je plaats op de wachtbank is alvast vrij...

ik voel me vrij goed, kan niet meer tegen koffie en ben vooral s morgens kort van adem en moe van amper iets te doen maar verder voel ik me prima ... ook mentaal gaat het goed. door de werken thuis en mijn werk heb ik genoeg afleiding ;)

tot straks !!!

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, even mijn dagboek onder het stof halen. Het is een tijdje geleden dat ik in mijn eigen dagboekje schreef, maar kan goed mijn ei kwijt op het wachtbankje/lounge.

Een week geleden had ik de punctie die ik heel onaangenaam vond. Ik heb er nog wel tot maandag last van gehad en kon niet eens normaal naar de wc omdat plassen en poepen zeer deed. Nu is alles weer rustig en zou ik haast vergeten dat er een klein frummeltje van ik hoop (een paar) honderd cellen in mijn baarmoederwand.

De terugplaatsing was wat ik had verwacht: moeilijk door de kleine baarmoedermond van mij. Achteraf zie ik het echt als een wonder dat plotseling het buisje in mijn baarmoeder zat. Ik voelde iets in mijn bekken toen het opeens gebeurde. Het was een mooi embryo dat we op het scherm konden zien. Op de monitor konden we het wolkje met embryo in mijn baarmoeder zien zweven. een heel mooi gezicht. Dat heb je dan weer niet als je spontaan zwanger raakt:)

ik heb verder nergens last van behalve dat ik af en toe menstruatiepijn (pijn is erg groot woord, meer een heel licht gevoel) voel. maar verder geen afscheiding, behalve dan van de balletjes die ik vaginaal inbreng.

Verder ben ik bij de psycholoog voorlopig voor het laatst geweest omdat het afhangt van de zwangerschapstest of ik verder instort of dat ik mezelf weer kan ophijzen.

de natuurarts kon me vertellen dat ik prima gezond ben, alleen omdat ik vegetarisch ben, mis ik behoorlijk wat vitamine B12. Dat slikte ik gelukkig alweer een paar weken, en dat zou nu weer goed moeten zijn. Ik kreeg nog wel wat mineralen mee die ik tekort had.

De acupuncturist ten slotte heeft naalden gezet in mijn voeten bij mijn grote teen, boven mijn knieen, bij mijn duimen en 2 op mijn buik, boven elkaar.

Mijn buik voelde daarna heel warm aan, dus denk dat het wel heeft geholpen. WAs ook steeds zo opgefokt en ademende vooral steeds in en bijna niet uit. had ook wat last van mijn zij (wat ik ook bij de BBZ voelde) maar dat is gelukkig ook weer weg.

Verder word ik flink bezig gehouden hier. met mijn werk een botsing gehad met een moeder van een kindje. Pfff. En trouwen... en ik reageer nog steeds niet zoals ik normaal zou doen. Ik hou me in, waardoor mijn wangen gloeien van opwinding en ik maar door blijf malen in mijn hoofd.

moet me maar vooral rustig houden!

lang verhaal...

Geplaatst

Met recht een update, Saskia.

Je doet alles wat in je macht ligt om het tot een zwangerschap te laten komen, de rest blijft afwachten... en dat zijn we in deze wachtweken aan het doen, hé?!

Blijf je volgen. Succes!

Geplaatst

he mamalou,

fijn om zo'n lang verhaal te lezen, dan krijg je toch meer gevoel bij iemand (al heb ik al heel veel gevoel bij jou, als je snapt wat ik bedoel ;-)). en ook fijn voor jou, om het eens eventjes in overzicht te zien. een hoop spanning in je lijf en in je hoofd, zo te lezen, maar je gaat er goed mee om, toch? ok een uitbarstinkje hier en daar is niet te voorkomen, dat hebben we allemaal. dat moet die moeder ook snappen, al weet ze misschien niet waar je mee bezig bent. uitademen is wel erg belangrijk hoor. denk maar aan je yoga. goed ademenen kan je weer rustig maken. een keer flink zuchten, schouders laag, nou ja, je weet het wel. je doet het hartstikke goed! het wachten is erg lastig en ik vind ook de berichten van roze afscheiding en ongesteld worden heel deprimerend, omdat we zo meeleven met alle meiden dat dat echt een domper is. maar ja, als er dan iemand zwanger is, is het ook echt fijn! ik hoop van harte dat jij ook zwanger bent. je moet nog een ruime week wachten he? hou vol hoor! ik moet dinsdag testen (bloedtest), en was van plan voor die tijd een thuistest te doen, maar met al die schrikverhalen (vooral van arme Henne) weet ik niet of ik dat wel durf. misschien op maandag... nou ja, we moeten afwachten.

x leonore

Geplaatst

Hey Saskia, heerlijk om nog eens een update te lezen. Ik denk dat je alles doet wat je kunt om het je emmie zo goed mogelijk te maken. Ik duim voor je mee, doe het lekker rustig aan

Geplaatst

hoi leonore, moon en sofie,

Lief jullie berichtjes :) ik hoop dat wel alledrie straks op het zwangerschapsforum zitten. met een paar tweelingen! jullie hebben helemaal geen last van roze afscheiding?

ik had alleen gisteren dus wat lichte menstruatie-achtige krampjes en ben heel vroeg naar bed gegaan. vanmorgen was het een klein beetje bruinig, en nu helemaal niets meer. ik hoop natuurlijk van het van innesteling komt, maar ik probeer me ook vooral alleen te focussen voorlopig op 13 maart.

jullie mogen testen op 1 dag voor mijn verjaardag en op mijn verjaardag :) ik vraag verder niks, alleen een babyboom oke?

liefs sas

Gast Butterfly
Geplaatst

He Saskia,

Heb net ff weer je blog gelezen ... tussen neus en lippen door wens ik je sterkte met die overbezorgde ouders .. pffff wat erg als je te horen krijgt; dat het aan 'jou hormonen' ligt, hebben ze dan helemaal geen begrip ?!!

Lekker, kan je er ook nog bij gebruiken zeg .. tsss !

Ik hoop voor je verjaardag dus ook minder "zeurende ouders" .. ;)

(ps. mooi van die kaarten, als je daarin mag geloven dan gaat het nu lukken toch ?)

Sjanny

Geplaatst

Hey, het zal wel niets zijn ... idd positief denken dat het van innesteling is.

Ik hoop dat je verjaardagswens uitkomt :)

Hoe gaat het met de huwelijksvoorbereidingen?

Geplaatst

hi mamalou (zo'n leuke naam!)

saskia is ook leuk hoor, maar mamalou is echt bijzonder. krijg daar helemaal warme mama gevoelens bij. past goed bij je.

anyway, heb je blog ook weer gelezen en vind dat je helemaal niet zeurt. het lijkt me inderdaad typisch en geval van aanval is de beste verdediging omdat ze zich aangevallen voelen door je. tsja, misschien ben je in hun ogen toch wel een beetje een autoriteit doordat je meerdere kindjes opvangt. en die ene die niet wil slapen, tsja, dat kan toch alleen maar aan de thuissituatie liggen? ik denk dat die moeder zich heel slecht voelt en onzeker en daardoor eens lekker naar jou uithaalt. tsja, en in deze situatie (ok toch de schuld van de hormonen misschien) is het lastig om dat over je heen te laten gaan. en ook wel eens lekker om dat juist niet te doen en nou eens wel te zeggen wat je ervan vindt. zo. niet aan jezelf twijfelen hoor. en jij krijgt echt je kans om te laten zien hoe het moet met opvoeden. ik heb er alle vertrouwen in en de kaarten zeggen hetzelfde, toch?

kop op meid, dit komt echt helemaal goed deze keer.

x leonore

Geplaatst

heey meiden,

wat heerlijk om thuis te komen en goeie verhalen te lezen! En wat gebeurt er op een dag veel! Teleurstellingen, mooie berichten... en er is altijd wel iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Ik heb vandaag super veel geld uitgegeven aan een heel mooie Indiase sjaal. Het kostte me ongeveer een kwart van mijn salaris, maarja, het is dan ook wel een bijzonder ding. Na het trouwen zal ik er een foto van maken voor jullie ;)

ik heb er ook nog een stel oorbelletjes bij gekocht van maansteen. Ik weet dat die steen wordt gebruikt als je zwanger probeert te worden, maar bij mij heeft ie nog niet gewerkt! Deze zijn wel echt heel mooi. Een beetje wit/blauw. jammer dat ik ze nog niet in kan doen!

Het was zo toevallig... ik liep langs het winkeltje (en ik loop daar heel vaak) in Amsterdam en toen zag ik SAS Design. En ik zag mooie sieraden... toen ik binnenkwam hoorde ik muziek van de film Amelie, waar ik een ringtone van op mijn telefoon van gebruik. De eigenaresse heet dus Saskia... en de sjaal die ik uitkoos was haar favoriet.

Toen ik naar huis ging (via een omweg omdat ik eerst nog een huisbezoek had) moest ik mijn bolletjes innemen, en ik wilde de trein induiken voor een toilet. Sta ik precies voor de deur waar mijn vriend uit wil stappen. Hij gaat nooit met die trein, en al helemaal niet zo vroeg.

Echt leuk die toevalligheidjes. heb ik altijd het gevoel dat ik op het goeie spoor zit.

Verder gaat het hier goed. Helemaal geen bloedverlies meer, maar wel van die krampjes soms. heel licht. Mijn borsten lijken nog wel weer groter (zie ik aan mijn BH) en doen zeer! Ik probeer echt alles toe te schrijven aan de bolletjes, want ik moet nog een week...

gelukkig ga ik donderdagmiddag al naar Spanje toe, dus genoeg afleiding. Ik ben nu van plan om pas na de vakantie te testen. Uitblijven van ongesteldheid vind ik ook wel genoeg bewijs...

nou, weer een lang verhaal :)

x sas

Geplaatst

Bijzondere dag had je vandaag... goed geslaagd voor je bruiloft, allerlei 'signs' onderwijl.

Krampjes en pijntjes blijf ik ook voelen, Saskia. Spannend hé? Dat is bij mij dus ook gebleven, ook nu ik met de bolletjes gestopt ben sinds woensdagmorgen.

M'n borsten waren terwijl ik die bolletjes gebruikte ook 'huge'.

Lekker naar Spanje, dat leidt zeker af! Geniet er van.

Geplaatst

Hi Mamalou,

Ook voor de laatste loodjes!!

Nog 5 nachtjes als ik het goed heb?!

Veel sterkte nog de komende dagen, maar ik lees dat je lekker naar Spanje gaat, dus je hebt igg wel afleiding.

Vertrek je nog voordat je moet testen of daarvoor al?

Wat de roze/bruine afscheiding betreft: ik denk dat het echt beide kanten op kan gaan.

Heb 1 keer na een tp ook al heel snel last gehad van bruin verlies en toen bleek ik wel even zwanger (vroege miskraam).

En de laatste keer totaal geen bloedverlies en toen ook zwanger (weer miskraam).

Volhouden hè!!

Geplaatst

Hey Saskia, waw wat een verhaal seg. Mmm ben erg nieuwsgierig naar je sjaal ;)

Dus je vertrekt donderdag lekker op vakantie? Zo vlak voor je huwelijk... of huwen jullie daar? Waarschijnlijk heb ik weer een deel gemist :)

Geplaatst

hee sofie,

jij maakt het ook wel lekker spannend he!! dat je nog het ziekenhuis aan de telefoon hebt en dat je het dus kunt horen... en dan weer ophangt zonder het te weten!! ik zou dat niet trekken denk ik.

alhoewel, ik wilde vanmiddag zomaar een test doen, maar het is veel te vroeg. woensdag is pas 14 dagen na de punctie. dus op z'n vroegst moet ik maar woensdag een testje wagen.

Moon, ik vind het echt vreselijk balen voor je. al die goede tekenen...

en Kim, ik hoop dat deze 3e poging wel goed blijft gaan. het kan idd alle kanten op en ik denk dat die bolletjes ook alle hoop om zeep helpen want volgens de gebruiksaanwijzing kan alles door die bolletjes komen.

Hier nog steeds af en te bruin oud bloedverlies en soms ook een beetje rood/bruin maar dat heb ik ook al een week ofzo. zere borsten, maar ze lijken we minder groot dan eerst. en heel moe! vanaf 4 uur zit ik eigenlijk al lui te doen .vanmiddag zelfs een tukkie gedaan, terwijl ik ook om 10 uur al naar bed ga.

toch durf ik echt nog niet te hopen op goed nieuws. ik ga er wel van uit, maar daarna stop ik met denken :)

xx mamalou

Geplaatst

hoi mijnbaby

ik heb niet gebeld naar het ziekenhuis omdat het geen rood bloed is, en ook steeds van korte duur met een pauze van ongeveer 6 uur steeds... ik moet denk ik maar gewoon wachten.

verwacht niet dat er iets aan de hand is waar ik me zorgen om moet maken, denk jij wel?

Geplaatst

Nee mamalou, denk en hoop het ook niet, alleen omdat ik nog niet erg bekend ben met IVF, ben ik echt het type dat meteen gaat bellen met het ziekenhuis, en dan ben ik lekker gerust gesteld... Nog even meid....

Geplaatst

't Zal vast in orde komen Mamalou; het wordt tijd voor weer een paar positieve testen, dus waarom die van jou niet?! Het is je gegund, zou een mooi huwelijkskadootje zijn... Nog even afwachten, test niet te vroeg; dat geeft maar onnodige stress!

Geplaatst

hoi meiden,

ik moet toch even mijn verhaal kwijt...

ik voel me zo ontzettend emotioneel! gisteren was echt een rotdag en die werd ook nog eens afgesloten met het nieuws dat er in mijn ouderlijk huis was ingebroken. mijn ouders zijn een maand in spanje en we waren er altijd al bang voor (het is een mooi huis en in het dorp was al vaak ingebroken) maar gelukkig valt de schade mee en is er ook niets meegenomen. maar toch, het idee dat er mensen 's nachts in het huis lopen. ik woon er al heel erg lang niet meer, maar het blijft mijn thuis.

en ik had ook weer een aanvaring met een moeder van mijn oppaskindje. zij zocht op een andere dag opvang, en omdat ik niet kan zoekt ze een andere oplossing. dus ik had haar een kinderdagverblijf gewezen waar ik goede verhalen over hoorde. Wat zegt ze: het is dat jij er mee kwam, maar als ik 'm eerder had ontdekt had je pech gehad.

het vuur vlamde van mijn tenen naar het puntje van mijn hoofd zonder hitte te verliezen, wat een wijf! Ze is gewoon zo, en ik moet het niet zo serieus nemen, maar toch raakt het me altijd weer.

nouja, en vanmorgen had ik na ontlasting weer wat rood/bruin bloedverlies, wat gelukkig wel weer is gestopt.

en ik ben jarig en mijn lieve vriend probeert het toch nog een beetje feestelijk te maken door het hele huis te versieren en ik moet er eigenlijk alleen maar om huilen. om alles.... angst, verdriet, blijheid, onzekerheid....

het liefst lig ik nu lekker in bed...

Geplaatst

Ach lieverd... Wat een verjaardag zo! Huil lekker uit en laat je troosten, knuffel elkaar even stevig. Neem het erbij, al die emoties; ze zijn er en het laat zich niet wegdrukken. De wachtweken zijn al superspannend, hormonen komen er ook nog eens flink bij kijken en dan nog wat 'events' zoals jij beschrijft/meemaakt. Tja, dan is het gewoon even te veel en dan loopt de emmer over.

Toch gefelicitieerd met je verjaardag, meis!!!

Geplaatst

Jeetje het is toch wat, trek je van die moeder niet als te veel aan, hou gewoon een proffesionele houding en nodig haar desnoods uit voor een oudergesprek zodat je alle tijd hebt om haar klachten eens onder de loep te nemen en bespreekbaar te maken, wie weet wat er dan nog uit komt. Lukt dat niet dan is het jammer maar helaas, je kan nu éénmaal niet met iedereen vriendjes worden. Ik werk zelf ook in de opvang en lastige ouders zijn er overal.

Tja en dat je lekker emo bent kan ik me heel goed voorstellen, geef er maar gewoon aan toe, een goede huilbui lucht af en toe enorm op, evenals een goede lachbui dus probeer zo nu en dan ook met een beetje zelfspot naar jezelf te kijken en lach er eens om, ja ik weet het is zo makkelijk gezegd.

Lieve mamalou heel veel succes nog even, kop op meid!

Liefs Dani.

Geplaatst

Hey meid, ben je vandaag niet jarig?

Maak er een mooie dag van en laat zo'n domme dames niet aan je hart komen.

Volgens mij ben jij gewoon een super opvangmama!

Die inbraak is inderdaad niet fijn... ik vind het ook een erg eng idee dat er iemand in ons of het ouderlijk huis zou rondlopen en dingen aanraken maar denk er niet teveel aan, kijk uit naar donderdag! Heerlijk zonnetje tegemoet !

Geplaatst

thanx meiden,

ik denk dat het gewoon ook door mijn verjaardag komt. de afgelopen weken gingen best goed, heb ik eigenlijk helemaal niet gehuild. en nu voelde ik de bui al aankomen.

ik heb het volgens mij elk jaar.... als ik eens goed terugdenk ;) net al met oud en nieuw of kerst. dan is het bedoeld dat het leuk en feestelijk is, maar op de een of andere manier gebeurt juist het omgekeerde met mij!

straks ga ik taartjes bakken met de kindjes en als zij gaan slapen doe ik ook gewoon een tukkie. En vanavond ga ik met mijn allerliefste schat uit eten.

het is ook wel weer lekker om me zo te voelen. Even niet meer stoer doen en beleven dat emoties de overhand hebben nu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden