Ga naar inhoud

Mamalou's 2e IVF avontuur

Aanbevolen Berichten

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wel ik weet nog niks, ik denk dat het beetje afhangt van resultaat van de bloedwaarden. Ik denk als we nog 2x gonal F spuiten en dan ev woe pregnyl dan is het voor vrijdag. Ik gok idd op donderdag/vrijdag maar afwachten ik heb ondertussen geleerd dat het ontzettend onvoorspelbaar is.

Het wordt idd spannend

Geplaatst

Goed zo, gewoon positief blijven.

Ze kunnen nl. in één keer een groeispurt gaan maken.

Ik hoop voor je dat a.s. vrijdag meerdere zijn die lekker groter zijn gegroeit.

Je zal dan volgende week wel je punctie hebben, toch??

Geplaatst

We zien wel, ik reken punctie einde deze week en dan zondag of begin volgende week TP. Eigenlijk ben ik erg rustig dus :) en stiekem is het duaal gevoel enerzijds begin ik terug te denken aan de pijn van de punctie anderzijds kijk ik ernaar uit.

Geplaatst

Hoi Saskia, dat zou wel eens een mooi resultaat kunnen gaan geven, toch?!

Bms al mooi aan het opbouwen, meerdere kleine follikels die vrijdag zomaar gegroeid kunnen zijn... Ben benieuwd naar de uitslag van je meting van vrijdag...

Komt vast prima in orde!

Geplaatst

Sas,

Super nieuws, Wie weet ziet het er vrijdag nog veeel mooier uit als alle kleintjes mee zijn gegroeid.... Suc6 meid, Ik mag eindelijk zondag voor mijn eerste Fm, vindt het behoorlijk eng moet ik zeggen..... maar kan niet wachten tot ik eindelijk mag gaan!!

Geplaatst

hoi meiden,

thanx. ik probeer het allemaal maar een beetje los te laten. gisteren bij de psycholoog geweest en dat vond ik heerlijk. Een heel frisse leuke meid die goed en kritische luisterde naar mijn verhaal. Ik heb eindelijk ook het gevoel dat dit af en toe zeer moeilijke pad ook nog ergens goed voor is, en absoluut ergens toe leidt.

mijnbaby, spannend he, die eerste FM, nog even geduld!

moon, jij gaat lekker he! 10 eitjes gevonden toch? Heerlijk!

liefs sas

Geplaatst

Hey Saskia,

Daar ben ik het helemaal mee eens. Sinds de start van ons fertiliteitsavontuur heb ik heel veel geleerd over mezelf, over vrienden, over familie en mijn relatie. Het heeft me als mens veranderd, ik ben (meestal) zachter, ik geniet meer van kleinere dingen, ik hecht meer belang aan liefde en vriendschap.

Het is een leerproces geweest!

Maar nu hebben we toch al veel geleerd dus het mag gedaan gaan zijn :)

Geniet van de mooie momenten, knuffel Sofie

Geplaatst

Hi Sas,

ik denk dat ik een beetje hetzelfde heb als jij: gister waren er 3 follikels te zien, en mijn bms is 7 mm. Maar ik moet woensdag alweer terug voor een echo en ze denken dat ik dan woensdag ook mijn laatste gonal-f moet nemen. Het is nog even afwachten maar dan zou ik vrijdag de punctie hebben. Jij hebt pas vrijdag een volgende meting. Tsja, misschien gaat het bij jou wat langzamer omdat de doses anders zijn? Voor mij is het de 1e keer. Ik heb 1x IUI met Klomifen gehad, toen had ik door de hormonen zeker 7 eitjes (kreeg nog een waarschuwing dat er dus een kans op meerlingen was). Niks geworden, maar ik dacht daardoor dat ik wel redelijk op de follikelstimulatie zou reageren. En nu maar 3 follikeltjes. Maar goed, er kan nog van alles gebeuren. En er is gelukkig geen teken van overstimulatie. Dat zei jij ook al.

Hoe voel je je verder? Pijn in je buik of rug? Ik voel zelf eigenlijk niet zoveel. Wel af en toe het idee dat ik mijn eierstokken voel, maar heel lichtjes.

Nou sas, we gaan ervoor. Je klinkt ook lekker rustig dus dat is goed!

tot snel

x leonore

Geplaatst
hoi meiden,

thanx. ik probeer het allemaal maar een beetje los te laten. gisteren bij de psycholoog geweest en dat vond ik heerlijk. Een heel frisse leuke meid die goed en kritische luisterde naar mijn verhaal. Ik heb eindelijk ook het gevoel dat dit af en toe zeer moeilijke pad ook nog ergens goed voor is, en absoluut ergens toe leidt.

mijnbaby, spannend he, die eerste FM, nog even geduld!

moon, jij gaat lekker he! 10 eitjes gevonden toch? Heerlijk!

liefs sas

Mooi hé, dat gesprekken met een psycholoog/coach/... zo kunnen werken. Probeer het gevoel van 'dat het ergens goed voor is en ergens toe gaat leiden' lekker vast te houden!

Bij mij zijn 5 follikels die mee gaan doen om de prijzen donderdag... Ik hoop dat er minimaal 1 de jackpot wint!

Geplaatst

hoi meiden,

als ik al jullie berichtjes lees word ik gewoon emotioneel! ik dacht dat ik het weer even had gehad, maar vandaag is het weer helemaal terug. ik vind het ook gewoon heel spannend. 4, misschien 5 eitjes... het is natuurlijk veel meer dan 1, maar toch...

Leonore, ik begrijp ook niet zo goed waarom het bij elk ziekenhuis totaal anders gaat. Ik weet van de vorige keer ook dat ik 2 weken met Menopur moest spuiten en dat wordt ook bij de planning al berekend. ik hoop dat er nog wat gaan groeien bij je!

en moon, wat een mooi aantal! veel kans, en ook niet zoveel pijn bij de punctie!

en mijnbaby.. ik ben vis, en ik heb ook heel weinig geduld!

Ik voel nu heel weinig, maar het gevoel went ook wel weer denk ik. nouja, ze zullen heus niet zomaar verdwijnen toch?

en de psycholoog... ik had niet verwacht dat ik het zo'n verademing zou vinden!

succes en sterkte meiden!!

Geplaatst

Hi Saskia,

ik had er vorige keer 17 en voelde toen ook niks dus dat wil niks zeggen hoor meid

wat goed dat je je zo rustig houdt!

Een psycholoog is heerlijk, je kunt er even ongeremd praten en ze zijn zo lekker rustig, geven je vaak objectieve kijk dus als je er van geniet, gewoon doen!

Ik denk hé meisjes dat we bewezen hebben dat we heel erg veel geduld kunnen oefenen, wat moeten wij allemaal niet door... ik zou verdomd trots zijn op onszelf !!!

Succes Sas, morgen nieuwe meting

Geplaatst

morgenochtend vroeg heb ik de 2e FM. Ik ben heel benieuwd want ik voel eigenlijk heel erg weinig. maar wat ik van de arts begreep, zijn het de eierstokken die aan het werk zijn die ik dan voel, niet perse de follikels.

ik kan me niet voorstellen dat volgende week de punctie is, ik vind het zo snel gegaan! En toch als ik terugkijk naar de vorige keer is het even lang.

Gisteren was mijn zwangere vriendin er. We zijn jaren bezig (geweest) om zwanger te worden, en het was natuurlijk best even moeilijk dat zij nu wel zwanger is. Vooral omdat ik mijn maatje-in-hetzelfde-schuitje kwijt ben. Volgens haar is alle ellende verdwenen zodra je zwanger bent, maar komen er wel weer heel andere angsten bij. ik was blij dat ik oprecht heel blij was dat het goed met haar ging, en dat ze met zo'n bolle buik naast me zat. Zoveel gesprekken gehad, tranen gelaten, en dan 'opeens' zwanger. Wonderen bestaan!

Geplaatst

Fijn dat je oprecht blij voor (en met) haar kon zijn, Saskia.

Op zulke momenten vallen we onszelf als mens weer mee en herkennen we ons 'oude zelf' weer, nietwaar?

Nu op voor eigen succes, hoor! Morgen je 2e meting; ik hoop voor je dat er mooie follikels rijpen. Zelf voelde ik met 5 follikels ook niet superveel en was zelfs vanochtend bij punctie nog even ongerust ('wat als ze gewoon verdwenen zijn').

't Kan heus en je follikels zijn vast doorgegroeid in de afgelopen dagen.

Ik kom morgen zeker weer even lezen. Toi, toi, toi, morgen.

Geplaatst

lieve mamalou,

hoe is het vandaag gegaan met je meting? weet je nu iets meer over je punctie? ik ben heel benieuwd naar je verhaal. ik had vandaag de punctie en heb maandag de TP, er zijn 3 eitjes hopelijk gaat de bevruchting goed...

spannend hoor. en wat je zegt: ineens gaat het best snel. al zijn we er al tijden mee bezig, toch lijkt het ineens heel snel. ik vind het zo leuk dat we allemaal bijna gelijk op lopen. hoop dat jij een mooi resultaat had vandaag - lekker met goed nieuws het weekend in!

tot snel

x leonore

Geplaatst

Hoi Leonore,

wauw! 3 van de 5 bevrucht! dat is mooi!

Ik had gelukkig ook een mooie uitslag vanmorgen (ben de hele dag op pad geweest). Ze zag er nu 5 tot 7 groeien. 1 was al heel groot, dus heel misschien raken we die kwijt, maar de rest is 14 mm. Dus maandag nog 1 meting en dan woensdag ws de punctie.

Hoe was de punctie bij jou gegaan? Begreep je wel wat ze zeiden?

succes he, spannend of ze goed gaan delen!

liefs saskia

Geplaatst

Dat zijn toch goede berichten bij jou/jullie, Saskia!

5- 7 follikels... wie weet hoe dat maandag is.

Nu lekker weekend en daarna ga je, met goede vooruitzichten, richting punctie.

Beter kan je weekend vast niet beginnen. Fijn voor jullie!!!

Geplaatst

hi mamalou,

jij gaat de goeie kant op! goed resultaat en lekker zo voor het weekend om goed nieuws te krijgen.

ik had 3 eitjes en ik hoop maar dat ze allemaal bevrucht worden, of in elk geval eentje!

fijn weekend, ik hoop dat je je menupur kan vinden op zaterdag! vast wel...

x leonore

Geplaatst

hoi leonore,

hoe is het met jou? heb je een embryo in je buikje? spannend he!

hier gaat het goed. Er is er nog 1 gevonden en nu heb ik dus 8 follikels in mijn buik. Woensdag kwart voor 9 worden ze eruit gehaald. Ik ben heel erg benieuwd. Ik krijg steun van alle hoeken dus ik hoop dat de pijn dan een beetje meevalt.

tot later!

x sas

Geplaatst

Spannend Mamalou.... Heel veel suc6 woendag!!!!

Ik heb woensdag mijn 2e FM zal aan je denken, moet om het zelfde tijd stip in het ziekenhuis zijn....

Geplaatst

ohja, heb net de Progesteron spuit erin gezet. de fles met flesjes en flacons kan in de glascontainer. wat denk je? mijn vriend vindt het wel mooi en wil het graag houden :D

prik ging goed, morgen even helemaal niets en dan woensdag even pijn lijden en dan slapen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden