Ga naar inhoud

Mamalou's 2e IVF avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey sofie,

hoop dat je je nog beter gaat voelen straks. ik moet zeggen dat ik ook meer last heb dan normaal. het is mij niet gelukt om af te vallen. snoep wel minder (alleen pure chocolade en dan van die droste flikken). maar van zwemmen is het nog niet gekomen. woensdag hoop ik dat ik mezelf bij elkaar kan rapen :) zie er nu heel moe uit steeds.

ben wel helemaal van nagelbijten af! al bijna 3 weken helemaal zonder moeite :D

spannende week deze week!

liefs sas

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meisje,

en hoe gaat het vandaag?

probeer tijd te maken voor ontspanning hé, bv zwemmen, trek er gewoon even tussenuit ...

het doet je goed hoor !!!

vele lieve groetjes

Geplaatst

hey sofie,

ben blij dat je geen pijn hebt vandaag. en wat balen van dat ongelukje met de auto! hoop dat je alweer gekalmeerd bent. Ik ken dat hoor. ik kan soms helemaal compleet uit mijn dak gaan. dan ben ik nog bereid om later mijn excuses aan te bieden dat ik zo over de rooie ging, maar soms kan dat niet :) zoals vandeweek met een aankoop via internet. het zag er niet uit als op het plaatje en het was heel onduidelijk wat erbij hoorde. nou, veel over en weer gemail en ik heb toen gezegd dat ik er werk van ging maken. wat ik niet de moeite vind, maar ik voelde me enorm benadeeld. normaal zou ik het niet zo doen denk ik.

nouja, het is maar even zo.

ik heb van morgen tussen 2 ruziënde kinderen mijn eerste Menopur spuit klaargemaakt en ingebracht. het klaarmaken voor de eerste keer vond ik vooral moeilijk. de prik zelf ging heel goed. heb nu wel een beetje last van hoofdpijn.

wat gek trouwens dat jij stopt met de acupuctuur? ik ga gewoon door tot de punctie.

ga morgen wel zwemmen denk ik. dat is wel lekker.

nou, geniet jij ook nog van je dag en ik hoop dat je morgen veel goede eitjes ziet!

liefs sas

Geplaatst

Hey, ik stop niet bewust met acupunctuur hoor, de acupuncturiste is in verlof en ze heeft idd beslist om me even wat rust te gunnen in de drukke punctie/TP week.

Binnen 2 weken neem ik het terug op. Ik vind het zelf wel beetje jammer dat ik niet kan blijven gaan tot punctie want ik word er helemaal zen van :)

Ik begrijp dat je het moeilijk had met eerste spuit, ik had dat ook, ben dan heel erg emotioneel omdat het alweer zo confronterend is.

Geplaatst

Hai Mamalou,

wat een drama met de kindjes en de spuiten. Ja, die pikken jouw stemming direct op. Ergens wel grappig - maar ook confronterend, lijkt me.

Hoe gaat het nu met prikken? Wanneer is jouw eerste FM?

Ik heb maandag een akupunkurist gebeld en kon gister al direct komen voor een intake gesprek. Donderdag mag ik beginnen. De behandeling zal een combinatie van akupunktuur en massage worden, maar meer aku. En ik moet dan elke dag komen tot aan de TP. Ben heel benieuwd. Hij zegt dat hij in China vaker dit soort behandelingen heeft gedaan, met succes. Hopen dat het helpt, maar als ik jullie ervaringen allemaal zo lees, kan het zeker geen kwaad. Ik heb er wel vertrouwen in, dat helpt ook!

Succes met de prikken, de hormonen, de hoofdpijn, het zwemmen, de pure chocolade-flikken (hmmmm! en goed voor je), je werk, etc.

x leonore

Geplaatst

hey leonore,

je hoort echt overal weer een ander verhaal wat frequentie betreft van acupunctuur. En ik doe acupunctuur met kruiden en daarnaast (via het kruidenvrouwtje) ook chinese massage, maar meer voor ontspanning. ik heb ook van mijn yogadocente een paar oefeningen mee gekregen. erg lief en als ik met de kindjes aan het spelen ben dan doe ik tussendoor wat oefeningetjes. krijgen zij ook goede voortplantingsorganen van :)

hier ging het vanmorgen goed. heb er nu maar 2 dus dat kan schelen. (is niet altijd zo). prikken zelf gaat heel goed. heb vandaag ook geen bijwerkingen. ben wel heel moe en ik zie er ook best belabberd uit (dat helpt ook niet echt natuurlijk).

net bij de kringloop geweest en heb heel veel verkleedkleding gekocht. stiekum hoop ik dan altijd dat ik het ook koop voor mijn kindjes straks. ik probeer elke keer heel positief te denken, ook al denk ik dan ook dat ik mezelf voor de gek houd. ik zie mezelf zwanger op zomervakantie in Toscane met mijn man hand en hand :) en ik fantaseer hoe we dat straks gaan doen met een tweeling :), echt, het moet niet gekker worden in mijn hoofd!

nouja, ik word er wel wat sterker van dan dat ik de hele tijd met een frons zit te denken wat ik nou moet als het nooit gaat lukken...

liefs sas

Geplaatst

hey saskia,

goed dat je vandaag een iets betere dag hebt, probeer het rustig aan te doen, soms toegeven aan vermoeidheid...

wanneer heb je eerste meting?

dikke knuffel sofie

Geplaatst

hey sofie

heb net op jouw topic al wat geschreven. ben blij dat je wat opgeluchter bent. Ik heb echt een goed gevoel bij jou.. dat geeft natuurlijk geen zekerheid, maar misschien wel een beetje moed :)

ik heb maandag de eerste echo. ben heel benieuwd! maar wat je zei over die andere dosis.... vorige keer begonnen we voor mijn gevoel pas veel te laat aan de dubbele dosis en toen waren het bij de volgende meting alweer minder... ben blij dat ik nu vanaf het begin dubbele dosis spuit.

ben wel heel erg moe hoor, de hele tijd!

maarja, het weer helpt ook niet heel erg mee....

x sas

Geplaatst

Hoi Saskia, hoezo 'het moet niet gekker worden in mijn hoofd'? Je schetst een schitterend plaatje immers... Ik vind het wel wat hebben hoor. Zou er zelf ook direct voor tekenen.

Positieve instelling houden en lekker visualiseren, kan nooit kwaad.

Succes met de vermoeidheid. Enne... als ik denk last van het weer te hebben dan duik ik een keertje onder de zonnebank (en doe daar een tukkie... helpt ook tegen de vermoeidheid).

Geplaatst

Haaai Sas,

Ik ken het gevoel aan de ene kant heb je zoveel hoop en wil je het zo graag, Ik was op vakantie ook al aan het denken van stel dat ik zwanger ben van de zomer, kan ik dan nog wel in een bikini? en als alles goed gaat ben ik misschien wel in nov mama? maar aan de andere kant voelt het als of ik me zelf voor de gek hou.... ik probeer heel positief te blijven maar soms...... pfffffffffffffff

we gaan er het beste van maken, en hopen dat we allemaal gauw op de zwangerschapbank zitten...

Geplaatst

thanx meiden :) ik blijf maar gewoon positief. gisteren zaten we al te geiten op de bank over 2 meiden en grapjes te maken over de namen.

mijnbaby, we lopen inderdaad gelijk op! ik heb als alles goed gaat 24 de punctie.

spannend!!!!

Geplaatst

Hey goeiemorgen, zo moe... niet leuk hé. Ik vind het altijd lastig als ik weinig energie heb maar ja je kunt idd niets anders doen dan te luisteren naar je lichaam...

Maandag meting, ik ben benieuwd!

Ons hadden ze gezegd dat ze dosis verhogen bij eerste meting of niet. Als ze het later in de cyclus doen dan werken ze met 2 snelheden nl de follikels die er al zaten voor verhoging en de follikels die zullen boosten/ontstaan door verhoging.

Dikke knuffel, hou je goed meisje

Geplaatst

Gisteren een feestelijke dag met een waasje. Om half 11 hadden we een afspraak bij burgerzaken bij de gemeente om in ondertrouw te gaan. En ik werd 's ochtends wakker met een enorme hoofdpijn die de hele dag heeft geduurd. Ik hield niets binnen dus met bonkend hoofd en een slap lijf hebben we de handtekeningen gezet. Daarna weer gelijk naar bed... waar begint mijn vriendje aan! Zo'n hoopje wrak.

Uiteindelijk ben ik wel naar acupunctuur gegaan en die heeft de hoofdpijn weggetoverd. Het is zo'n lieve man. als ik straks zwanger ben ga ik alle artsen, maar met name de acupuncturist een bos bloemen geven!

Van het kruidenvrouwtje heb ik nu kruiden gekregen voor mijn lever (tegen de emoties die soms met hoge pieken uitschieten) en om eicellen te maken. acupunctuur doet elke week 4 naalden in polsen en voeten om mijn baarmoeder voor te bereiden en daarna 3 in mijn rug om eierstokken te stimuleren en ook bij mijn nieren om afvalstoffen af te voeren. met de warme lamp op de naalden gaat het proces sneller hoorde ik zijn stagiaire zeggen.

ik durf niet te voelen hoe het in mijn buik gaat. Ik voel wel een lichte druk in de buurt waar ik elke maand een eitje voel rijpen, maar ik ben heel bang om mezelf gek te maken. net zoals iedereen hier moet ik mijn potje geduld maar open trekken...

en... ik heb nu al 3 weken geen nagel gebeten. en dat in een IVF-ronde!

Geplaatst

hi Mamalou,

wordt spannend maandag he? het gaat vast goed. Sofie en ik hebben ook maandag een meting. Ik hoop op goed nieuws voor ons alledrie!

Mag ik je vragen wat voor yoga-oefeningen je doet voor de voortplantingsorganen? Ik doe ook wel eens yoga en zou het fijn vinden om een specifieke oefening te doen. Beetje t idee dat je er zelf actief wat aan kan doen...

Wat jammer dat je je bij jullie ondertrouw gister zo beroerd voelde. Maar ja, het is maar een formaliteit, he? Voel je je vandaag beter, als verloofde vrouw - op valentijns dag? Hihi, hartstikke leuk en enorm gefeliciteerd. Geniet maar lekker van je schatje en natuurlijk houdt hij van je - ook als je je een dag ziek, zwak en misselijk voelt. Misschien dan wel een beetje meer zelfs... Uiteindelijk doe je dit allemaal ook voor hem! Waarschijnlijk was hij het liefst zelf ziek zodat jij het niet hoeft te zijn.

Heel veel succes maandag!

x leonore

Geplaatst

Hallo meisjes,

Saskia wat erg voor jou en je man dat je je zo beroerd voelde, je kunt zo van die dagen hebben dat je het meteen voelt als je wakker wordt... Maar hopelijk voel je je nu wat beter en kan je idd genieten van je nieuw verworven status!

Waw zoveel uitleg krijg ik eigenlijk niet bij mijn naalden. Ik duim echt voor je dat het een mega succes gaat zijn! Morgen eerste meting dus heel erg benieuwd.

Geniet nog van je zondag :curtianpeek:

Geplaatst

he meiden,

ik voel me alweer een stuk beter nu. gisteren eigenlijk al. ik voelde mijn buik heel erg vannacht, dus ik denk dat ik wel wat meer heb dan vorige keer (als het maar weer niet TE veel is....)

Hierbij de yoga-oefeningen van mijn yogajuf:

- Liggende vlinder; ontspant het bekken en baarmoeder. Je ligt op je rug met je voeten tegen elkaar, je knieën vallen naar buiten. Laat je knieën heel subtiel heen en weer veren. Deze kan ook zittend.

- Hoofd-knie-houding; harmoniseert voortplantingsorganen. Deze kan zowel staand als liggend. Zorg ervoor dat je rug recht blijft, en niet krom.

- Spreidzit; stimuleert bloedcirculatie in bekken en masseert voortplantingsorganen. Zorg ervoor dat je goed op je billen zit, rug recht.

- Zijwaardse buiging in spreidzit; stimuleert de werking van eierstokken en nieren en stimuleert doorbloeding in bekken. Houd je rug recht en forceer niet!

- Ploeg; brengt evenwicht in endocriene stelsel/hormonen. Je leunt op je nek en schouders. Deze kun je ook tegen de muur doen.

Ik heb gemerkt dat ik deze oefeningen het minst prettig vind om te doen... misschien dat dat ook wat wil zegge :)

succes!

x sas

Geplaatst

thanks sas,

ik ga het eens proberen. bedankt voor de uitleg. fijn dat je je vandaag weer wat beter voelt. ik voel zelf eigenlijk niks in mijn buik. ben gestopt met snoepen en voel me daardoor wat minder vol (kan mijn broeken weer beter aan). maar geen pijn of druk of iets. misschien ben ik gewoon een beetje langzamer. we zullen het morgen wel weer zien.

succes sas en soof! volgende week wordt een spannende! duimen en kaarsjes branden en positief denken... (en broccoli eten, en nootjes, en pompoenpitten aan onze mannen geven, yoga doen, ontspannen, beetje bewegen, veel drinken, etc... ;-) meiden het komt allemaal helemaal goed! hihi)

x leonore

Geplaatst

hoi leonore,

nou, hoop dat er morgen wat meer is te zien. hoe laat moet jij? ik om 8.40 al. ik prik meestal om half 9, maar doe het morgen maar wat eerder.

er kan nog van alles gebeuren he. net vertelde ik tegen een vriendin wat er nog allemaal gaat gebeuren, en ik schrok er eigenlijk zelf van. nog zoveel stapjes! En het begint nu echt spannend te worden vind ik.

nou, succes met de yoga-oefeningen!

x sas

Geplaatst

Succes dames, ik moet morgenochtend voor 3e meting... hoop dat ik dan met succes richting punctie kan?!

Ben naar jullie resultaten ook érg benieuwd; ik kijk morgenavond zeker even hoe/wat.

Saskia, jij van harte gefeliciteerd met jullie ondertrouw!!!

Leuk: ik heb écht wat met de romantiek die (voor mij) bij trouwen hoort...

Geplaatst

Hey Saskia, hoe was je dag? Heb je beetje van de ondertrouw-romantiek kunnen genieten?! Morgen eerste meting hé, laat snel wat weten, ik duim voor je

Geplaatst

hey sofie,

spannend morgen he! ben blij dat je nu wat voelt!

ik heb echt het gevoel dat er wat zit, meer dan 1 ei, nu maar hopen dat het er niet teveel zijn!

tot morgen!

en sterkte!

saskia

Geplaatst

Ik ben vanmorgen voor de 1e FM geweest. Er groeit nog niet veel. Rechts zag ze 1 grote van ruim 1 cm en nog iets erachter. Links zag ze een aantal kleintjes, van nog geen 10 mm. Het goede nieuws is dat ik in elk geval geen last heb van overstimulatie en dat die kans ook nihil is. Het andere goede nieuws is dat mijn baarmoederslijm mooi dik is (9 mm). We gaan gewoon verder met deze dosis en vrijdag weer terug. Ik hoefde me geen zorgen te maken omdat dat ten eerste niet goed is voor mijn lichaam en ten tweede kan er nog van alles gebeuren.

nouja, en ik geloof nu eenmaal in wonderen dus ik kan niet anders dan het lichtpuntje blijven zien.

Geplaatst

Je hebt groot gelijk ! Gewoon rustig aan en laten groeien hé, vrijdag nieuwe meting dus dan kan er al heel veel zijn veranderd.

Rustig blijven is absoluut het beste, ik duim voor je :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden