Ga naar inhoud

Mamalou's 2e IVF avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh vergeet ik zomaar om je te feliciteren (sorry) bij deze dan alsnog:

Lang zal ze leven

Lang zal ze leven

Lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria

HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAA.

Geniet lekker van het etentje en de aandacht van manlief vanavond.

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Butterfly
Geplaatst

He jakkes, alles op 1 hoop ... maar wel goed dat je gewoon je emoties even laat gaan. Op een gegeven moment is je emmertje gewoon vol en moet ie ff leeggegooid worden.

Ik hoop dat je toch een fijne verjaardag hebt hoor ! Wat een lieve man heb je die zo de boel voor je versiert enzo, echt schattig !!!

Geef elkaar maar een stevige knuffel en probeer vanavond te genieten van je etentje.

Hang in there !!

Geplaatst

hoi meiden,

bedankt voor alle lieve berichtjes.

ik heb gisteren wel de rotste verjaardag ooit gehad. De eerste druppel rood bloed, wat daarna gelukkig wel ophield en ik heb daarna alleen nog maar gehuild omdat ik me zo moe en slap voelde.

daarna lekker uit eten geweest en het is ons zelfs gelukt om over iets anders te praten dan over roze of bruin bloedverlies. Ondertussen is mijn vriend ook helemaal ingelezen in zwangerschapsforums/fora en hij vond dat ik nog hoop moest houden, wat ik heel fijn vond.

De rest van de avond en nacht weer alleen roze/bruin en ik heb vanmorgen besloten om toch maar een testje te wagen. Ik heb een tijdje geleden 6 strips gekocht via internet voor 1 euro per stuk dus dat vond ik niet direct een verspilling.

en de test was negatief. De ellende is dat ik te vroeg heb getest en ook nog eens niet met ochtendurine, dus eigenlijk heb ik nog geen 100% uitsluitsel. GEK word ik ervan.

morgen mag ik naar het ziekenhuis voor een bloedtest dus misschien ga ik dat wel gewoon doen. weet ik ook zeker dat ik met die vieze balletjes kan stoppen. dan hoop ik dat mijn menstruatie nog even op zich laat wachten zodat ik het weekend lekker in Spanje in het zwembad kan plonsen.

Ik heb door deze 2e IVF behandeling, waarbij we verder dan ooit zijn gekomen (met elkaar en met zwanger worden) wel het vertrouwen dat het goed gaat komen. Dat het deze keer mis is gegaan is in elk geval niet te wijten aan onze inzet, die van mijn kruidenarts, acupuncturist of van de natuurarts. Ik ben ook niet boos dat het ondanks dat niet is gelukt. Hoe het zou zijn als ik het niet had gedaan zal ik nooit weten, want ik ga het bij de volgende poging gewoon weer doen.

Tja, en wanneer die volgende poging is... als ik kijk naar mijn behoefte om zelf een kindje om me heen te hebben, dan zou ik nu direct door willen gaan. maar als ik kijk hoe moe ik ben, dan moet ik eerst maar even goed uitrusten en slapen....

de natuurarts raadde me aan om mijn amalgaanvullingen te veranderen in witte vulllingen, maar ik weet niet of ik dat ook nog even voor mijn volgende poging moet gaan doen.

nouja, wordt vervolgd.

ik heb in elk geval niet meer zo'n angst om morgen die bloedtest te doen....

Geplaatst

Saskia... meisje toch ik kan het me zo inbeelden, de vermoeidheid, het verdriet, de twijfel en de angst.

Het is zo hard ...

Jammer dat je minder van je verjaardag hebt genoten maar ergens is dat natuurlijk normaal ... vergeet het snel en plan binnenkort nog eens een lekker etentje!

Ik zou morgen ook de test doen, dan heb je zekerheid...

Geplaatst

Oh Saskia,

wat een rotnieuws! Je verhaal is zo herkenbaar. Je blijft toch hoop houden tot de meest definitieve test. Goed dat je die morgen gaat doen. Maar ik hoor uit je verhaal dat je het idee hebt dat het echt is mislukt.

En bij een volgende poging inderdaad gewoon doen waar je je goed bij voelt, zoals acupunctuur enzo.

Ook de gedachte dat je zo snel mogelijk door wil gaan herken ik heel goed. Ik heb na de tweede poging een paar maanden gewacht, maar dat was ook na 5 mislukte terugplaatsingen. Na de eerste poging wilde ik ook snel door. Kijk gewoon hoe je je voelt. En als het goed voelt ga je er gewoon nog een keer voor! Volhouden meis!

Stiekem hoop ik met je mee dat de bloedtest morgen toch positief is. We hadden toch afgesproken dat vrijdag de 13e onze geluksdag zou worden (of donderdag de 12e dus). Ik heb gisteravond ook stiekem getest, aangezien er hcg in mijn bloed was aangetoond, maar dat was echt te vroeg. De test was negatief. Hmmmm

Meid ik wens je heel veel sterkte! En laat de tranen maar gaan. Vergeet niet dat dit zoveel met je doet, je hele leven staat tijdelijk op zijn kop!

Liefs,

Anne

Geplaatst

hey anne,

ik heb me eigenlijk nooit zo beseft dat je zoveel terugplaatsingen hebt gehad. wat een doorzettingsvermogen/incasseringvermogen/moed/kracht....

dat geeft mij echt weer moed om verder te gaan. En ook dat je gisteravond een negatieve test had. dat zegt dus niets! Ik ga voor je duimen dat je morgen een positieve test hebt en dat in elk geval 1 van ons 2 met een baby (of 2) in haar buik JA zegt :)

liefs mamalou

Geplaatst

he sofie,

hoe gaat het nu met jou? we gaan gewoon samen voor de 3e poging. wat gaat dat snel zeg... opeens is het zomaar de 3e poging! Ben blij dat unive de 4e ook vergoed, anders was ik nu helemaal op van de zenuwen geweest.

nouja, eerst maar even dit verwerken.

liefs mamalou

Geplaatst

Proficiat nog met je verjaardag, ook al is het de minst leuke ooit geweest.

Dat kan ik me ook helemaal indenken en dan ook nog een negatieve test..

pff wat een teleurstelling..

Vind je wel erg rustig klinken en je kijkt alweer uit naar een nieuwe poging, maar neem echt wel ff de tijd om deze teleurstelling weer te boven te komen.

Ik snap wel hoor dat je meteen doorwilt, ik heb ook al behoorlijk wat terugplaatsingen achter de rug, waaronder ook cryos en die deed ik steeds elke maand achter elkaar. Maar ja, dat brak op een gegeven moment toch wel op..

Wel fijn om te lezen dat jullie samen zo sterk staan, dat geeft veel kracht om dit alles te doorstaan én om door te vechten..

Veel sterkte,

liefs Kim

Geplaatst

Hey Saskia,

met mij gaat het vrij goed. was gisterenavond alleen thuis (man in het buitenland) en ben gaan shoppen (maar zonder veel voldoening), heb heerlijk warm bad genomen en uren voor tv gezeten met een glas wijn en een boek. Zodat ik maar niet op het punt kwam waar ik alleen was met mijn gedachten. Ik voel enerzijds intens verdriet en anderzijds een groot positiever gevoel. Meer dan ooit voel ik me enorm zeker van onze relatie, heel heel dicht bij mijn man en wat we willen in ons leven. Ook voel ik denk ik voor het eerst een onoverwinnelijke kracht dat ik wil en zal zwanger zijn. Natuurlijk hebben wij de onmetelijke luxe dat er geen probleem is gevonden en ik dus natuurlijk gezien geen belemmering heb plus in België worden er 6 pogingen terugbetaald maar door veranderign van wet en nieuw formulier hebben ze mijn 1ste poging vergeten (eigen schuld want ik had het nochtans eerlijk vermeld) en staat mijn teller terug op poging 1 die net is afgelopen.

Ik hoop van harte dat ik je bij mijn poging 3 terug zie met een baby in je buik en als coach maar niet samen met mij op de bank!

En als dat wel zo is dan steunen we elkaar gewoon opnieuw want daar zijn we toch met z'n allen wel heel erg goed in!

Geplaatst

hey sofie,

jeetje, jij hebt inderdaad nog heeeeel veel pogingen tegoed! maarja, het blijft natuurlijk geen lolletje om weer het hele traject af te gaan. ik dacht trouwens dat je in Nederland woonde, wel tegen de grens.

het lijkt me trouwens helemaal niet gemakkelijk om niet te weten waar het aan ligt, ervan uitgaande dat als je het wel weet, dat het enige is natuurlijk.

liefs mamalou

Geplaatst

Dat is absoluut waar, het idee dat er niks mis is is een luxe omdat we natuurlijk zwanger kunnen worden maar is een absolute frustratie omdat we niet weten waar het aan ligt.

Stress denk ik maar ja ik probeer me altijd rustig te houden in de pogingen en ik ben in het afgelopen jaar veel rustiger in het algemeen dan 2 of 3 jaar geleden.

Ook de extra kilo's spelen een rol, het gezonde lichaam maar daar heb ik nu allemaal iets aan gedaan...

Ach we zien wel, het komt wel (ooit)

fijne dag nog :)

Geplaatst

hi mamalou,

ik heb nog hoop voor jou hoor, voor morgen. geef het nog niet op.

hebben jullie ooit een cryo tp gehad? ik heb gister van het zh gehoord dat ik 2 cycli moet afwachten en bij de start van de 3e mag bellen voor de cryo tp. ik weet trouwens ook niet of die ene cryo wel goed gegaan is, niets meer over gehoord. ik word nu vanzelf weer op de wachtlijst gezet (vorige keer was t 8 maanden) en hoor dan wel weer wanneer ik weer voor een ivf mag. ik hou niet zo van die onzekerheid, wil liever nu weten wanneer het is zodat ik vakantieplannen kan maken en andere plannen. zo'n ivf poging is toch echt een heel gedoe met trips naar het zh enzo. maar goed, nu na de 1e poging weet ik in elk geval beter hoe het allemaal gaat. dat helpt. en nu eerst maar eens even lekker al die hormonen uit mijn lijf.

sas, vind het zo naar voor je dat je zo'n rotverjaardag had. hoop dat je tripje dat een beetje goed maakt. ga je morgen al vliegen? hoelang?

geniet ervan! ik hoop dat je op het strand of bij t zwembad kan zitten en lekker ontspannen.

x leonore

Geplaatst

Hey Mamalou,

Vervelend dat je een druppel bloed op je verjaardag had! Maar toch goed om te horen dat je een uiteindelijk een leuke dag gehad hebt!

Ik blijf voor je duimen hoor en misschien heb je morgen middag wel een verlossend antwoord.........wat het ook zal zijn. Ik hoop natuurlijk met je mee dat het positief is!!!

Mijn allereerste test was nog best licht van kleur en dit had ik getest met mn ochtend urine....ja 6uur 's morgens.

Het verliezen van kleine beetjes oud bloed kan ook een innestelingsbloedig zijn........om toch een beetje hoop te geven!

Bij mij heeft de innesteling pas een ruime week na de TP plaats gevonden.

En wat die vieze balletjes betreft.........ik heb het gezien als dekentjes voor mn embryo die zich er lekker warm in weg kon rollen en als hij het warm kreeg dat hij ze dan terug gaf......ja of als hij schone wilde hebben. Klinkt heel stom maar dit maakte ze voor mij een stuk makkelijker om ze te nemen!

Ik duim voor je!

Geplaatst

Ik hoop dat Spanje je goed zal doen... Je gaat zelf uit van een negatieve uitslag; 't zou mooi zijn als je fout zat en werd verrast met positief nieuws... Maar goed, ook als 't niet zo mag wezen hoop ik voor je dat je 't in Spanje beter hebt dan dat je verjaardag is geweest voor je. Een rollercoaster van emoties is 't af en toe, meid.

Neem lekker even afstand (letterlijk) daar in Spanje. Ook van al die moeders van je oppaskindjes die jou het moeilijk hebben gemaakt in de afgelopen weken...

Gast Butterfly
Geplaatst

He Saskia, heb ik het nou goed begrepen dat je een bloedtest hebt vandaag ?? Nou dan wens ik je daar veel succes mee.

Ik hoop ondanks alle hobbels die je hebt moeten nemen dat het een positieve uitslag is ... dat het bloed wat je af en toe zag gewoon oud was en dat dat beebje daar lekker aan het nestelen is.

Keep us posted !!

Geplaatst

ik duim ook voor je! je hebt me gister zo'n lief berichtje gestuurd (heb je geantwoord, maar weet niet of je dat gezien hebt) terwijl je het zelf nu zo moeilijk hebt. je bent een schat en ik hoop zo op positief nieuws.

heel veel plezier in spanje! ik hoop dat je dubbel kan genieten!

x leonore

Geplaatst

Saskia... ik lees net op andere topic dat je rode duivels er goed zijn doorgekomen... NEEN TOCH

verdorie toch !!!

Ik had het je zo gegund meisje... maar je bent zo'n sterke madame :) nu al terug positief... neem je tijd in Spanje om te genieten, energie op te doen, te huilen en te praten zodat je op 24 maart een stralende bruid bent !

Heel heel veel sterkte

Gast Butterfly
Geplaatst

Nouuuuuuuuuuuuuuuuuw wat lees ik nu ... niet leuk !!!!!!!!!

Hoe is het met je ??

Geplaatst

hey meiden,

leonore, moet je zolang wachten voor de volgende poging? dat lijkt me echt heel moeilijk, helemaal omdat je tijd ook een beetje begint te dringen... klinkt vreselijk denk ik, maar kunnen ze in het ziekenhuis jou geen voorrang geven?

hier gaat het alweer een stuk beter. verbazingwekkend hoe snel dat kan gaan. gisteravond lag ik in bed met een enorme hoofdpijn en ik dacht dat ik aan het instorten was, en had geen idee hoe ik nou weer de dag moest doorkomen.

maarja, ik leef nog steeds en ik lees zoveel verdrietige verhalen... aan de ene kant moet ik daar eigenlijk ook weer om huilen, maar het is ook wel weer een fijn idee dat er mensen zijn die allemaal door hetzelfde verdriet heen moeten. en natuurlijk moet je dat deel zelf doen, maar de kracht om dat te doen komt voor een groot deel ook door verhalen van andere meiden/vrouwen.

ik denk zelf dat het mis is gegaan omdat het embryo niet goed genoeg was. Ergens halverwege de wachtweken had ik opeens een stem in mijn hoofd die zei dat dit niet goed zat, en dat hij/zij niet voor een leven kiest met medische mankementen. tja, of het zo is zal ik nooit weten, maar vanaf die tijd had ik er al vrede mee als het niet zou lukken.

We hadden nog het plan om als het mis ging zo'n ufo ballon op te laten, en gisteravond was het er prachtig weer voor, maar ik was te moe en afgepeigerd om het nog voor te stellen.

ach, als we straks naar schiermonnikoog gaan nemen we ze mee en steken er elke avond eentje af, voor de komende zieltjes die ons gaan vinden!

Ik ga trouwens vanavond met mijn zus en neefje naar Brussel en dan vrijdag (de13e) vliegen we naar spanje. maandagmiddag ben ik alweer terug. jammergenoeg gaat mijn vriend niet mee. had ik best heel lekker gevonden. maarja, volgende week gaan we alweer op honeymoon :)

ja, naast regen is er ook gelukkig nog zonneschijn en de afgelopen weken voelden aan als een heftig berglandschap met hoge pieken en diepe steile dalen, maar volgens mij heb ik ergens een groene wei gezien waar ik even tot mezelf kan komen, jodelahietie!

lieve meiden tot volgende week!

liefs mamalou

Geplaatst

Hoi hoi,

Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met je. Nu kan je je volledig gaan richten op jullie huwelijk. Das natuurlijk ook heel belangrijk en hopelijk gaat het een mooie dag voor jullie worden.

Kuzzz en geniet lekker in Spanje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden