Ga naar inhoud

Mamalou's 2e IVF avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jammer Sas... toch ook mis bij jullie, lees ik nu.

Tja, dat is wel even heftig hé?! Zou fijn voor je zijn als je in Spanje je groene rustweide vindt... Dan op naar jullie bruiloft, dat moet toch een onbezorgd mooie dag worden, niet?! Zet 'm op, meid!

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben net terug uit Spanje en dat was heel fijn. Donderdag had ik de bloedtest, maar was eigenlijk ook al best ongesteld. Het is een paar dagen heel heftig geweest, met buikpijn, maar eigenlijk vond ik die lichamelijke pijn goed passen bij mijn emotionele pijn.

Ik had zo graag mijn ouders willen verrassen, mijn vader voor zijn 65e verjaardag een zwangere dochter... ik had er expres niet zoveel aan gedacht, maar het was er toch.

Ik heb deze keer heel veel verdriet gehad. Meer dan ik de afgelopen jaren heb meegemaakt. Komt omdat we nog nooit zo dichtbij zijn geweest en alles leek zo mooi te kloppen. en ik ben er zo aan toe!

Het is natuurlijk niet leuk om verdrietig te zijn, maar ben wel blij dat het er allemaal uitkomt. Lijkt me toch beter dan dat ik het wegstop en het allemaal alleen maar van de positieve kant bekijk. die is er ook, maar soms zit die achter een wolkje.

In elk geval is mijn menstruatie gisteren gestopt en dat vind ik best netjes van mezelf. 3 dagen heftig, en in 1 keer niets meer. Ik kijk alweer naar het vervolg. Ik denk ergens in mei/juni... Ik wil eerst kijken wat de dokter zegt over de kleine baarmoedermond. Of die nog 'aangepast' moet worden. En of het misschien verstandig is om andere medicijnen te gebruiken...

Ik zal de komende tijd wat minder actief op dit forum zijn omdat het ook wel heerlijk is om met iets anders bezig te kunnen zijn. Vrijdag gaan we naar Schiermonnikoog, heerlijk samen trouwen! Ik heb er veel zin in en ik hoop dat we een zeer vruchtbaar huwelijk krijgen :)

Geplaatst

Ik wil jullie een hele fijne dag wensen de 24e!!! Geniet ervan ondanks de pijn die in je is. Ik hoop voor jullie dat jullie dat een goede plek kunnen geven zodat deze dag onvergetelijk zal worden voor jullie

groetjes esther

Geplaatst

Hi Saskia, ik krijg het even moeilijk als ik je berichtje lees... zo herkenbaar. Meisje toch... laat dat verdriet maar komen, het is zo ongelooflijk normaal. Misschien was het ook net zo hevig omdat je even weg was van alles en zo dicht bij mensen die je graag zien.

Ik wens jou vanaf nu een fantastisch avontuur toe, geniet van je huwelijk, straal met je mooie sjaal en laat je verwennen op zo'n speciale dag.

Ik denk aan je, hou je goed !

Geplaatst

hey sofie en EDR, bedankt voor de lieve woorden.

Sofie, ik las dat je de klap wat later kreeg. het is nog een keer extra moeilijk als het niet gelijk duidelijk is dat het niet is gelukt denk ik. hoewel het allemaal moeilijk is... uiteindelijk.

nu gaat het wel weer. Ik heb contact met Freya gehad, zij zette zich in voor ons, en ik wil meehelpen om het aantal vergoede pogingen te verhogen. Anders kom ik wel in Belgie wonen :)

x mamalou

Geplaatst

lieve mamalou,

tsja, wat 'fijn' (verkeerde woord maar kan niks anders verzinnen) dat je verdriet eruit komt. ik herken heel erg wat je zegt over de lichamelijke pijn van de menstruatie die past bij je emotionele pijn. ben zelf ook heel heftig ongesteld geweest de afgelopen dagen. nu kun je hopelijk weer een beetje meer opgelucht (na al het verdriet) naar je toekomstige avontuur toeleven. wat spannend allemaal. ik wens je zoveel geluk en liefde toe op je huwelijksdag en daarna! het is heel speciaal en een dag (of dagen) helemaal voor jullie tweeen met familie en vrienden om je heen. laat je niet afleiden of prikkelen (er gaat altijd wel iets niet helemaal volgens plan) maar focus op jezelf en je man. voel je de vlinders al kriebelen? als jullie stralen komt de rest ook goed. als jullie happy zijn is de rest dat ook. want dit is jullie dag. heel veel genieten en ik wens je inderdaad een heel vruchtbaar huwelijk!

liefs, Leonore

Geplaatst

hey leonore,

bedankt voor je lieve berichtje. ik hoop voor jou dat je snel terecht kunt voor een volgende behandeling. met een beetje geluk kunnen we elkaars handen weer vasthouden in mei of juni...

we zijn volop in de voorbereidingen van ons huwelijk. op de valreep vond ik vandaag een mooi topje! ik had er al 1 geleend van mijn moeder (something old, something new, something borrowed something blue) maar eigenlijk had ik de schoenen ook al geleend van iemand, dus het komt wel goed :) en trouwens al die praatjes daar moet ik maar eens niet meer in geloven!

ik hoop trouwens dat je ook nog wel vertrouwen in het ziekenhuis hebt, omdat je ze ook al niet helemaal goed kunt verstaan?

nou, tot later! via de mail is trouwens wel handiger, ik heb zo'n idee dat ik wat minder op het forum ben de komende tijd.

x sas

Gast Butterfly
Geplaatst

Jullie trouwdag komt al heel dichtbij !

Ben je er helemaal klaar voor ??? Hoe voel je je nu ?

Ik hoop dat het dinsdag een stralende dag wordt ! Ik vind het heel mooi dat jullie midden in dit hele proces een overduidelijke keus voor elkaar maken, hoe het ook mag lopen !

En misschien mogen wij straks een foto zien hier van het lovely couple ???

Geplaatst

hey butterfly,

wat lief dat je eraan denkt!

morgenochtend vertrekken we naar Schiermonnikoog en dinsdag gaan we JA zeggen:) we zullen foto's van onszelf maken :)

x mamalou

Geplaatst

Veel plezier op Schiermonnikoog en vergeet niet te genieten van elke minuut!

Wij kijken nog steeds (na bijna 11 jaar) met heel veel liefde en positieve gevoelens en herinneringen terug op ons trouwen... Je doet het (is toch de intentie) maar 1 x en dat moet gewoon één van de mooiste dagen van jullie samen zijn!

Zien we je hier weer terug als getrouwde vrouw, Saskia: Wauw!

Geplaatst

Mamalou,

Heel veel plezier op Schiermonikoog. En geniet van jullie trouwdag!!!

Wij kijken nog regelmatig in ons trouwalbum en geniet weer volop.

Kuzzz

Geplaatst

Morgen ben je een getrouwde vrouw! Ik wens jullie samen heel veel geluk en liefde.

Geplaatst

heel erg veel plezier en geluk op jullie trouwdag!

hoop dat je kunt genieten en dat het een mooie zonnige dag wordt.

Liefs

Desiree

Geplaatst

Zo benieuwd hoe het was... ik hoop op onvergetelijk, super romantisch, vol liefde, helemaal te gek, intiem en gezellig enz. enz.

Gefeliciteerd hé, meneer en mevrouw ... Getrouwd, wauw!

Geplaatst

hoi meiden,

nou, ik heb heel wat in te lezen zeg! een week weg en ongeveer 700 berichten!!! Ik leef nog steeds in honeymoon sfeer van onze heerlijke week op Schiermonnikoog. Op mijn blog heb ik een link geplaatst naar de fotosite van ons trouwen, dus wie wil zien hoe we eruit zagen :)

ik ben ook helemaal even uit de IVF geweest, heerlijk!!!

liefs mamalou

Geplaatst

fijn dat je zo'n heerlijke week hebt gehad,....

echt genoten dus,.....

ik wou nog ff gluren, maar die link onder je naam doet het neit,... jammer hoor,.....

Gast Butterfly
Geplaatst

Hoi Saskia,

Wat leuk om nu een gezicht te hebben bij de verhalen hier !

Jullie hebben volgens mij heel prachtig weer gehad. Beetje winderig aan zee ? Die foto van jou met die sjaal in de wind wapperend vind ik heel mooi. Een heerlijke ongedwongen sfeer stralen je foto's uit, dus ik neem aan dat jullie trouwdag zo ook heeft aangevoeld.

Gelukkig dat je er goed van hebt genoten ! (met je boekje in de zon en lekker op je slippertjes :) ).

Succes met je nek .. khoop dat ie gauw weer soepel is. (overigens een stoere man hoor die van jou ;) )

Groetjes, Sjanny

Geplaatst

Hoi Saskia: jullie spatten samen van mijn pc- scherm af, zoveel warmte, liefde en geluk stralen jullie uit. Heel mooi en bijzonder dat ik even een kijkje in jullie leven mocht nemen en dat nog wel op zo'n speciale dag!!!

Geniet nog lekker na en succes met je nek.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden